abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45877002
quote:
SYDNEY - Sommige Australische baptistenkerken hebben sinds kort een bord buiten hangen met daarop de mededeling Jesus Loves Osama, gevolgd door een aansporing om als goed christen te bidden voor Osama bin Laden, de leider van het terreurnetwerk Al-Qaida.

Dat wordt deze kerken niet door iedereen in dank afgenomen. Zelfs premier John Howard liet weten dat de kerken met deze mededeling, waarmee zij zeggen alleen te willen uitdragen dat God van iedereen houdt, wellicht een stap te ver gaan.

‘Ik heb begrip voor de christelijke beweegredenen van de baptistenkerk. Maar ik hoop dat zij zullen begrijpen dat veel Australiërs, onder wie ook veel Australische christenen, vinden dat de prioriteiten van de kerk wat het bidden betreft in dit geval elders zouden moeten liggen’, aldus Howard.
bron

Wellicht een stap te ver.. Benieuwd of het vrije westen weer wat vrijheid gaat inleveren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 11:27:37 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45877148
hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45877166
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:21 schreef sigme het volgende:

[..]

bron

Wellicht een stap te ver.. Benieuwd of het vrije westen weer wat vrijheid gaat inleveren.
Misschien hebben ze gewoon gewed op Osama
pi_45877198
John Howard moet zijn bek eens houden. Iedereen bepaalt zelf wel voor wie die bidt.
pi_45877207
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien hebben ze gewoon gewed op Osama
De Baptisten of premier John Howard of beide?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45877250
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
John Howard moet zijn bek eens houden. Iedereen bepaalt zelf wel voor wie die bidt.
Jawel, maar oproepen tot naastenliefde, tsja, daar kunnen natuurlijk staatsgevaarlijke elementen inzitten. In het openbaar uitdragen dat ook Bin Laden een mens is, kantje boord hoor.
pi_45877358
Christenen zijn vrij voor wie ze willen bidden. Kerken zijn vrij om mensen te vragen om voor iemand te bidden.....Ook misdadigers zijn Gods kinderen waarvoor gebeden mag worden.....Het pleit voor de Baptisten....

Howard gaat er niet over waar Christenen hun prioriteiten leggen. Scheiding van staat en kerk....uiteraard moet je als kerk wel rekening houden met gevoelens van anderen, maar gaan absoluut niet tever in hun oproep......

Ik zou graag tegen Howard willen zeggen zelf maar prioriteiten te stellen door zelf maar voor belangrijkere zaken te kiezen om druk over te maken..

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 01-02-2007 11:41:45 ]
pi_45877367
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:29 schreef sigme het volgende:

[..]

De Baptisten of premier John Howard of beide?
Baptisten, waarom zou je anders bidden voor iets wat verderf zaait?
Wmb is het een Rabijn die voor ziel van Hitler bidt.
pi_45877401
Uit medisch onderzoek blijkt dat als mensen weten dat voor ze gebeden wordt, ze langzamer genezen van hun ziektes of zelfs nieuwe ziektes ontwikkelen; blijkbaar omdat ze dan onder druk staan of iets dergelijks.

John Howard, enthousiast deelnemer aan de war on terror, zal deze tactiek moeten aangrijpen. Meer gebeden voor Osama en doodt hem met je lijntje naar telefooncentrale god!
pi_45877463
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Baptisten, waarom zou je anders bidden voor iets wat verderf zaait?
Wmb is het een Rabijn die voor ziel van Hitler bidt.
Ik dacht dat rabijnen niet zo deden aan bidden voor zieleheil.

Maar me dunkt dat bidden voor naasten als aansporing alleen nodig is als het naasten zijn die je niet zo aanstaan. Oproepen goed te zijn voor mensen die je toch al aardig vond is niet zo'n kunst.
pi_45877548
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik dacht dat rabijnen niet zo deden aan bidden voor zieleheil.
Andere Joods geestelijke dan
quote:
Maar me dunkt dat bidden voor naasten als aansporing alleen nodig is als het naasten zijn die je niet zo aanstaan. Oproepen goed te zijn voor mensen die je toch al aardig vond is niet zo'n kunst.
Nee precies, maar het is wel een (publiciteits)stunt.
pi_45877811
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Andere Joods geestelijke dan
Nou, ik dacht dat joden niet zo aan zieleheil deden, het klinkt me paaps (en de afsplitsingen, geen idee of moslims ook tot zieleheilbidders behoren).
quote:
[..]

Nee precies, maar het is wel een (publiciteits)stunt.
In theorie zou het natuurlijk ook zomaar echt geméénd kunnen zijn. Je weet wel: mensen die echt menen wat ze geloven en zo. Niet alleen maar naar de kerstmis gaan.

Maar goed: het ging me om de politieke invalshoek: een president die laat weten dat dit "wellicht te ver gaat". Wat zou er te vergaand kunnen zijn aan de boodschap dat Jezus van Osama houdt, of de boodschap dat men ook voor Bin Laden dient te bidden?
pi_45877852
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:54 schreef sigme het volgende:
Maar goed: het ging me om de politieke invalshoek: een president die laat weten dat dit "wellicht te ver gaat". Wat zou er te vergaand kunnen zijn aan de boodschap dat Jezus van Osama houdt, of de boodschap dat men ook voor Bin Laden dient te bidden?
Het gaat natuurlijk om het idee van De Vijand. De samenleving dient massaal de vijand de haten en twijfel is staatsgevaarlijk.
pi_45877892
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:21 schreef sigme het volgende:

[..]

bron

Nou, ik moet zeggen dat dit een sterk staaltje van naastenliefde is. Misschien een goed idee om een paar imams c.q. volgelingen bij hem wat bijscholing op te laten doen.
pi_45877934
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat dit een sterk staaltje van naastenliefde is. Misschien een goed idee om een paar imams c.q. volgelingen bij hem wat bijscholing op te laten doen.
Imams die bidden voor Osama zijn toch radicaal?
pi_45878011
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ik dacht dat joden niet zo aan zieleheil deden, het klinkt me paaps (en de afsplitsingen, geen idee of moslims ook tot zieleheilbidders behoren).
Niet bidden tot de ziel maar voor de ziel van een overledene, komt volgens mij ook in het Judaisme voor
quote:
In theorie zou het natuurlijk ook zomaar echt geméénd kunnen zijn. Je weet wel: mensen die echt menen wat ze geloven en zo. Niet alleen maar naar de kerstmis gaan.
Dat zou inderdaad eventueel kunnen, baptisten zijn nog wel erg conservatief in aanbidding en gebruik.
quote:
Misschien dat hij de 'nuchtere' , vredelievende visie van de baptisten mist, geen idee, of hij ziet het als een slecht teken voor zijn bondgenoten en Amerikaans patrionisme?
pi_45878064
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Imams die bidden voor Osama zijn toch radicaal?

Oeps............... voor verdorven cabaratiers en natuurlijk voor gemene cartoontekenaartjes die Mo op de hak nemen.
pi_45878096
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat, bij die president die overweegt of die niet wellicht te ver gaat?

Nou ja, het zou mensen die hun idee over wie goed en wie fout is graag dwingend opleggen wel geruststellen. Zulke ideeën zijn tot in de hoogste regionen van het Vrije Westen best bespreekbaar.
pi_45878126
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oeps............... voor verdorven cabaratiers en natuurlijk voor gemene cartoontekenaartjes die Mo op de hak nemen.
Je moet ergens je carrière mee starten.
pi_45878198
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je moet ergens je carrière mee starten.
mwah.......
pi_45878220
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

mwah.......
Nee serieus, mensen komen er naar toe omdat te horen.
pi_45878300
Alleen ongelovigen reageren zo als Howard doet. Op zich is het wel een goed idee van die kerken. Vanavond ga ik bidden voor moslims op Fok! (Triggershot, Mutant01, Super7fighter, Meki, Bansheeboy, KirmiziBeyaz). In mijn gebed zal ik vragen om kennis, wijsheid en steun om ze in te laten zien dat ze een fout maken en ik bid dat ze kinderen mogen worden tot van Jezus Christus.
pi_45878328
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:12 schreef buachaille het volgende:
Alleen ongelovigen reageren zo als Howard doet. Op zich is het wel een goed idee van die kerken. Vanavond ga ik bidden voor moslims op Fok! (Triggershot, Mutant01, Super7fighter, Meki, Bansheeboy, KirmiziBeyaz). In mijn gebed zal ik vragen om kennis, wijsheid en steun om ze in te laten zien dat ze een fout maken en ik bid dat ze kinderen mogen worden tot van Jezus Christus.
Ik voor God, jij voor Jezus, kijken wie het laatste woord heeft
pi_45878365
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als het uit een goed hart komt kan dat geen kwaad
pi_45878390
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jammer dat ik dat als atheist nooit te weten zal komen. Anders had ik graag dat jullie me hadden bijgepraat in het hiernamaals, over wie er aan het langste eind trok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')