abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 januari 2007 @ 21:49:57 #1
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45806210


Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
Het grote 'rammelaars' topic, deel 5
Het grote 'rammelaars' topic, deel 6
Het grote 'rammelaars' topic, deel 7
Het grote 'rammelaars' topic, deel 8
Het grote 'rammelaars' topic, deel 9

Deel 10! Rammel on
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 29 januari 2007 @ 21:53:56 #2
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45806367
Die 100% is trouwens niet voldoende. Dat is namelijk 300 mcg per dag, terwijl er voor zwangere vrouwen 400 mcg per dag geadviseerd wordt.

Daarom heb je ook speciale pillen voor zwangere vrouwen, omdat er als er via normale multi-vitaminepillen aan die 400 mcg voldaan wordt, er weer teveel vitamine A geslikt wordt, wat weer schadelijk kan zijn voor de ongeboren vrucht.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:58:22 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45815828
Ik slik de 'Multi Zwanger Worden' vitamines van Etos waar dus idd daarmee rekening gehouden is.
***
pi_45817338
Ik kom me hier ook maar melden. Na bijna 2 jaar te hebben geroepen, nee ik wil voorlopig geen kinderen meer, rammelt 't hier nu toch wel heel erg! Ik heb 't er met m'n vriend over gehad, maar nu wil hij nog even wachten. En dat terwijl hij eigenlijk wel eerder een 2de wou dan mij.
Maar wat is dat moeilijk zeg, ik lette er eerst niet op maar om mij heen zijn er allemaal mensen zwanger! Het liefste ren ik vandaag nog naar de dokter om mijn spiraaltje eruit te laten halen, maar goed ik heb nog een heel klein beetje geduld, maximaal een maandje ofzo en dan moet mijn mannetje eraan gaan geloven! Dit jaar is gewoon ons jaar!
pi_45821956
Welkom Ym

Het rammelen is hier ietsje minder geweest de laatste tijd, want ik voelde me niet echt geweldig. Af en toe werd ik razend om niets, nachtmerries die zo echt waren dat het dagenlang daarna nog invloed heeft, etc. Beetje op internet zitten zoeken en het lijkt er verdomd veel op dat ik 'pilmoe' ben. Als het uberhaupt bestaat hoor, als het geen fabeltje is. Maar wat er beschreven wordt, lijkt er toch wel erg veel op. Vanmiddag een afspraak met huisarts (brrrrr eng, ik kom al jaren niet bij de dokter ) om er over te praten. Want ik wil van dat rotgevoel af, het verziekt een hoop.
Ik weet in elk geval dat ik me geen spiraaltje aan ga laten praten, want daar heb ik van die horrorverhalen van meegekregen van vriendinnen!! Misschien een lichtere pil? Of helemaal stoppen, maar daar zal ik dan wel weer enorm extra van gaan rammelen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:51:46 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45822116
Hoi Ym! Welkom hier!
Hoe oud is je eerste kindje? Als ik dat mag vragen?

Smoezie, balen dat je je zo rot voelt...
Als lichter alternatief kan je evt ook de nuvaring proberen.
***
pi_45822222
Smoezie succes vanmiddag en ik hoop dat je eruit komt met je huisarts. Ik ben na de bevalling juist niet meer aan de pil gegaan, om eigenlijk dezelfde redenen. De pil had emorme invloed op mijn humeur en dat was niet leuk meer. En die horrorverhalen over een spiraaltje, tja het in laten brengen is niet fijn, maar verder heb ik er geen last van. Maar dat is ieder voor zich.
pi_45822272
Thanks girls!
Euhm, even genant vraagje.... als je gaat praten over zoiets bij de dokter, zal je toch niet met je benen in de beugels hoeven? Ik heb dat tot nu toe altijd weten te ontwijken namelijk
pi_45822273
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Hoi Ym! Welkom hier!
Hoe oud is je eerste kindje? Als ik dat mag vragen?
Ja tuurlijk mag je dat vragen ons zoontje is nu 3 en wordt 2 juni 4
pi_45822303
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:56 schreef Smoezie het volgende:
Thanks girls!
Euhm, even genant vraagje.... als je gaat praten over zoiets bij de dokter, zal je toch niet met je benen in de beugels hoeven? Ik heb dat tot nu toe altijd weten te ontwijken namelijk
nou bij mij ws dat toen niet eerst praten en erover nadenken en daarna pas beslissen wat je wil.
pi_45822380
Ìk slikte Gravitamon.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:26:07 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45823157
Volgens mij niet hoor Smoezie! Dat is meestal gewoon gebabbel. Er is toch verder niets aan te zien.
***
pi_45823443
Hope so!
En jaaaaaaaaaa.... zeg het maar.... 'nou Smoezie dat WORDT wat, als je ooit zwanger wordt!'
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:34:32 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45823470
Nou eh... ik zat eerder naar je leeftijd te kijken ivm een uitstrijkjes-vergelijkings gesprek in een ander topic gisteren.
***
pi_45823603
Vandaar mijn opmerking dat ik het tot nu toe heb weten te ontwijken
Slecht he...
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:44:05 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45823808
Eigenlijk wel ja. Helpt het als ik zeg dat ik er niks van gevoeld heb?

Toen ik 23 was heb ik een half jaar stage gelopen in Engeland en ben toen 1 keer daar naar de Health Centre op de campus geweest omdat ik een rare uitslag had of zo.
Moest ik een heel ding invullen om me in te schrijven en daar kwam ook de vraag voorbij wanneer mijn laatste uitstrijkje geweest was, dus ik 'nog nooit', nou dat moest ik toch echt wel laten doen blablabla, 'eh ja, is goed, ik zal van de week een afspraak maken'. Nooit geweest uiteraard.

Maar ik heb gelijk toen ik de oproep kreeg voor het dit onderzoek een afspraak gemaakt. Even door de zure appel heen bijten. Overigens ook een beetje met het oog op zwanger willen worden en dan een hoop gefrunnik aan je lijf kunnen krijgen enzo.

Oh... en uiteraard het verhaal van mijn collega'tje die op d'r 30e dus hardstikke kanker bleek te hebben. Alles is er uit gehaald tot en met een deel van de schede toe... Nu 3 jaar later is het helaas weer terug, er zat blijkbaar toch nog ergens in haar buikholte iets...

Vreselijk verhaal en ik wil je niets aanpraten maar toch... echt, het stelt niet veel voor en het kan zoveel ellende voorkomen...
***
pi_45823892
Bedankt, goed verhaal Je voelde er dus echt weinig tot niets van? Ik ben ook banger voor het genante gebeuren als voor pijn eigenlijk...

Maar hier weer even een vraag dan, aan u alwetende BE door deze noob:
Kan dat ook bij de huisarts? Of moet je daarvoor naar een gynaecoloog? Anders kan ik vanmiddag, als ik toch ga, misschien wel even erg dapper opbiechten dat ik nog nooit een uitstrijkje heb gehad
(Zei zij stoer..... brrrrr)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:48:54 #18
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45823954
Normaal gesproken kan dat bij de HA . Doen hoor!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:49:49 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45823990
Kan gewoon bij de huisarts en toen ik het ging doen had ik een hele vriendelijke en rustige arts in opleiding zelfs. Een vrouwelijke! Vond ik wel prettig vanwege het genante deel idd. Maar goed, ogen dicht en het mantra 'dit zien ze tig keer per dag' blijven herhalen.

Ik zou het gewoon ook even zeggen vanmiddag, mss kunnen zij je nog iets meer op je gemak stellen en dan heb je het iig een keer hardop gezegd.

Ik vond het echt een eitje en had nav de verhalen verwacht dat het naarder zou zijn maar het is echt alleen een soort van krasje dat je voelt...
***
pi_45824029
Bedankt Leah!
Wat een heerlijk 'vrouwen onder elkaar' sfeertje hier toch. Lekker!
pi_45824086
Ik heb ook een vrouwelijke huisarts nu in mijn nieuwe durp BE!
Heb haar nog niet gezien, maar het is een vrouw in elk geval

En dat eendebek-gebeuren viel ook mee dus?
Whahahahaha! Ik moet gewoon om mezelf lachen hier, in mijn uppie, hardop, best sneu
Voel me echt een puber met mijn 33 jaar
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:56:33 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45824203
Echt, hand op mijn hart... het is me zo mee gevallen!

Zal ik anders mee gaan?
***
pi_45824250

Wat ben je toch een leuk mens he

(Ik zou het bijna doen! Haha! Dat je me kunt terugschoppen zodra ik de dokterskamer uitren met mijn broek op mijn enkels )
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:59:06 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45824284
Mental image!
***
pi_45824495
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
Echt, hand op mijn hart... het is me zo mee gevallen!
't Is idd eerder het idee van "oeh, het ding klapt open" dan de pijn. Ik ben er geen fan van, lijkt me logisch, maar aangezien ik dat ding op mijn 18e voor 't eerst tegen ben gekomen en 'm nu wel een keer of acht op bezoek heb gehad (chronische schimmelinfecties ) zal dat uitstrijkje me tegen die tijd helemaal worst wezen. Heb er sowieso al twee gehad, infecties kunnen cellen onrustig maken.

Heb verdorie zelfs een inwendige echo gehad met de mededeling "er zit niks"... Tja, ach, die gynaecologieafdeling had sowieso alleen maar lectuur liggen over zwangerschappen etc. in de wachtruimte dus dat was wel te verwachten.

Als 't goed blijft gaan met de schimmels dan ga ik op mijn 26e een afspraak maken voor een uitstrijkje. Da's tien jaar na mijn eerste keer seks en dan begint het riskant te worden, schijnt.
pi_45824659
Ow Dames, geweldig,

Zo ging ik laatst erheen we hebben een vrouwelijke arts.

Ze zegt je mag kiezen eerst een heel verhaal of gewoon doen met tussendoor een verhaal.
Doe dat laatste maar...
Zegt ze op een gegeven moment voel je het kietelen...

Antwoord ja, nou dat is het..


Ik had in LIF het topic gelezen en ik ging met angst en beven...
pi_45825029
Bedankt voor het delen van de ervaringen, meiden
BE, gaat het nog wel genoeg ontopic eigenlijk? Ja toch, want als ik deze stap eenmaal heb gezet ga ik vast nog VEEEEEEL harder rammelen (zo, we're back ontopic, pfieuw!).
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:26:09 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45825115

Weet je hoe hard die eistokken rammelen in de tocht als de boel open gezet wordt?

Oh ja... rammelen... Nou, ik vond eigenlijk jouw optie van gewoon stoppen met de pil wel een hele goeie...
***
pi_45825413
Ik ook wel, stiekem, eigenlijk
Misschien is het een reden om het nog eens subtiel (want dat kan ik erg goed, subtiel zijn... NOT!!!!) ter sprake te brengen hier thuis

Ik ga nu naar de dokter, ben benieuwd!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:37:50 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45825479
Succes!
***
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:24:49 #31
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45827117
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:06 schreef innovative het volgende:
Als 't goed blijft gaan met de schimmels dan ga ik op mijn 26e een afspraak maken voor een uitstrijkje. Da's tien jaar na mijn eerste keer seks en dan begint het riskant te worden, schijnt.
Mooi, dan heb ik nog tot mijn 33ste...

Kan er sprake zijn van een grote schoonmaak na het stoppen met de pil? Het lijkt wel alsof er ontzettend veel oud bloed naar buiten komt, het lijkt net modder...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45827323
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mooi, dan heb ik nog tot mijn 33ste...

Kan er sprake zijn van een grote schoonmaak na het stoppen met de pil? Het lijkt wel alsof er ontzettend veel oud bloed naar buiten komt, het lijkt net modder...
Latertje dan! Kun je nagaan, stiekem was ik nog nét 15...
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:02:49 #33
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45828454
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:30 schreef innovative het volgende:

[..]

Latertje dan! Kun je nagaan, stiekem was ik nog nét 15...
Voor mijn 23ste was ik nooit echt geïnteresseerd, om eerlijk te zijn...
Daarna ontmoette ik mijn 'soon to be husband', en was het binnen een maand met mijn maagdelijkheid gedaan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45829921
En Smoezie hoe was het vanmiddag? Ben je er nog uitgekomen?
pi_45830267
Lief dat je het vraagt Ben net thuis, meteen even de boodschappies er achteraan gedaan
Nou, de dokter zei dat als je al zo lang aan de pil bent, het eigenlijk niet kan dat je er nu ineens last van krijgt... Hmmmm. 'Jammer' eigenlijk, anders had ik tenminste een oorzaak gehad. Ze zei dat ik even twee maanden zou moeten stoppen met de pil, om het verschil te kunnen bemerken. *Rammel*
Ook vond ze het een goed idee om met de psycho-achtige meneer te gaan praten die daar toch in het gebouw zit (ze probeerde me er meteen tussen te proppen maar hij had geen tijd en ik eigenlijk niet zoveel zin ) en ik moet er over nadenken van haar, als ik wil ben ik over twee weken aan de beurt. Ik vind alleen dat het misschien iets te ver gaat, ik word een richting ingegooid die ik voor mijn gevoel helemaal niet wil. Maar misschien denk ik er te zwaar over, over dat praten, en is het misschien best eens lekker. Maar eigenlijk vind ik dat ik het helemaal niet nodig heb

Eén van haar eerste vragen was overigens... heb je een relatie? En heb je kinderen? Euh, nee. WIL je kinderen????? Nou eh... misschien. RAMMELLLLLLLLLLLLLLLLL
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:07:43 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45830346
En het uitstrijkje? Of ben je daar niet meer aan toe gekomen?

Over dat praten... probeer het eens. Van 1 keertje zal je niks krijgen en dan weet je tenminste zeker of het wel of niet iets is.
***
pi_45830516
Over dat praten kan ik niks zeggen, maar mijn mening is als je iets niet wil doe 't dan ook niet vaak heeft 't dan toch geen nut. Maar je kan 't wel proberen. En ja dat uitstrijkje? is dat ook nog ter sprake gekomen ?
pi_45830972
Owjah! Ze maakte er niet zoveel van en zei dat ik bij de volgende oproep (over twee jaar dus) dan maar wel moet gaan.... "Oh nou dat komt dan de volgende keer wel". Aan de ene kant was ik wel opgelucht (:P) maar aan de andere kant... hmpf... nou ja jullie snappen het wel. Was ik eens een keer dapper...
pi_45831031
BE, je hebt gelijk hoor over het praten. Maar mijn beweegreden om niet te gaan zou dan zijn... ehm... even kijken hoe ik het goed kan uitleggen. Vooral in het kader van het rammelen ben ik bang dat Smoezieman dan iets zou zeggen als 'nou dan moeten we daar helemaal nog maar mee wachten, want zo lang je niet goed in je vel zit..." Snap je? En hij heeft dan wel gelijk, maar het is niet zo dat ik depri rondloop ofzo. Ik heb af en toe enorme enge dromen en die blijven dan een tijdje hangen, dusdanig dat het flinke invloed heeft op mijn gemoedstoestand de dagen (!) erna
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:33:26 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45831100
Oh ja, ik snap je helemaal hoor! Snap prima waarom je het dan liever niet zou doen.

Maarreh... ben je er zelf dan toch al wel helemaal uit inmiddels?
Eerst twijfelde je toch ook nog?
***
pi_45831208
Ik twijfel nog steeds hoor en dat zal ik wel blijven houden. Dat is wat ik hier juist geleerd heb, ben ik ook blij mee, dat je nooit alles van te voren helemaal kunt plannen zoals je het wilt De praktische 'bezwaren' die ik me voorhield, daarvan kan niemand me garanderen hoe dat dan eventueel zou gaan. En niemand kan je er echt helemaal op voorbereiden denk ik. Ook de nuchtere kijk van Vivi hielp erg
Ik kan alleen nog moeilijk peilen hoe Smoezieman er tegenover staat. Inmiddels is wel duidelijk(er) dat hij het ook zou willen, alleen wanneer nou precies die knoop door te hakken, da's best lastig om daar over te beginnen. En dan vooral weer niet te váák erover te beginnen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:13:06 #42
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45832644
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kan er sprake zijn van een grote schoonmaak na het stoppen met de pil? Het lijkt wel alsof er ontzettend veel oud bloed naar buiten komt, het lijkt net modder...
Heeft er iemand nog een antwoord op deze vraag?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:14:22 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45832700
Ik niet moet ik zeggen... Mijn menstruatie is in de loopt der tijd wel iets veranderd maar dat is meer oiv gewicht enzo.
***
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:41:53 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45833865
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Heeft er iemand nog een antwoord op deze vraag?
Mijn ervaring was dat het heel raar ongi werd, dus een dag wel een dag niet dan ineens weer heel veel en dan ineens weer dagen niets....
en veel klonters
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45836365
LeNeHe rammelt ook in dit deel weer vrolijk mee
Wat kletsen jullie veel joh! hihi, had vanmiddag nog wel even snel gelezen hier, maar er is weer zoveel bijgekomen!

Ym, welkom hier!

GWS, ik weet 't niet, ik had nergens last van toen ik stopte met de pil...

Ik had van de week ineens een paniekbeeld; ik dacht echt het gaat ons nooit lukken een kind, het komt er gewoon niet van, dat redden we nooit ook niet financieel enzo. En manlief wil helemaal nooit. *huil*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45836482
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Heeft er iemand nog een antwoord op deze vraag?
Ik zou 't niet weten ik was toenertijd gestopt met de pil omdat ik zwanger was, en na de zwangerschap heb ik een spiraaltje genomen.
pi_45836741
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:29 schreef Smoezie het volgende:
Owjah! Ze maakte er niet zoveel van en zei dat ik bij de volgende oproep (over twee jaar dus) dan maar wel moet gaan.... "Oh nou dat komt dan de volgende keer wel". Aan de ene kant was ik wel opgelucht (:P) maar aan de andere kant... hmpf... nou ja jullie snappen het wel. Was ik eens een keer dapper...
Dan ben je een gebakje misgelopen. .

Dat hoort namelijk. In de stoel, in de beugels, koude ding in je doos, naar het plafond staren en in de tussentijd bedenken welk gebakje je daarna voor jezelf gaat halen.

Potverdikke, gemiste kans, joh. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:36:35 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45838502
Geldt dat ook als je gewoon zelf een afspraak maakt?

*telefoon al in de hand heeft...
***
pi_45838659
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Geldt dat ook als je gewoon zelf een afspraak maakt?

*telefoon al in de hand heeft...
Tuuk.

Plafond staren = gebak. Dat weet zelfs Sonja Bakker, mên.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:41:28 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45838687

Ik zal het boek er eens op naslaan.
***
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:08:41 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45842221
Voelden jullie het ook, eerder op de avond? Een kracht van 7 op de schaal van Richter ongeveer?

Dat was ik toen ik de foto's van Dean zag.
Stinkie moest zelfs op me gaan zitten om me weer stil te krijgen.
***
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:28:25 #52
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45842873
Be muts....
hopelijk heeft dat zitten tot wat anders geleid

[ Bericht 2% gewijzigd door _Bar_ op 30-01-2007 23:51:11 (typo) ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:30:16 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45842927

Wie noemt wie nou een muts!
***
pi_45856745
Bar

BE, ik weet precíes wat je bedoelt....
Hier razen de baby-rammeldebammel-hormonen ook alle kanten op na het zien van die foto's

(Je wordt bedankt, Viev )

pi_45858534
Ja foto's van ieniemienie kleine babytjes doet bij mij ook niet veel goeds, ik wil zoo graag dan. Maar goed een goeie vriendin van mij vroeg me of ik wel oppasmoeder wou worden. ( 2 kindjes 1tje van 3 en in mei komt de 2de erbij) Ik zei gelijk ja zonder erbij na te denken, tuurlijk wil ik op haar kids passen, word ik ook weer een beetje rustiger en kan ik mijn klapperende eierstokken ook een beetje rust gunnen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:52:38 #56
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45865100
Mijn plasma is weer mooi geel, een maand na het stoppen met de ring. Gaat best snel dus.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45880842
Plasma mooi geel? Ik mis weer iets geloof ik, want ik snap er niets van
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:33:17 #58
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45882606
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:39 schreef Smoezie het volgende:
Plasma mooi geel? Ik mis weer iets geloof ik, want ik snap er niets van
Hehe, ik doneer plasma omdat ik tetanus-antistoffen in mijn bloed heb waar ze weer vaccins van maken.
Als je de pil slikt is de kleur van het verzamelde plasma wat groenig. Als je geen pil slikt is de plasma geler van kleur. Ik ben vorige maand, een paar dagen na mijn laatste donatie, gestopt met de pil en de kleur van mijn plasma was gisteren weer normaal.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45882737
Van de week hier maar eens nagedacht over een 2e... Ik krijg nu bij mijn nieuwe baan een jaarcontract en dus het komende jaar nog geen 2e kindje. Daarnaast zou ik graag een 2e in de lente/zomer willen ipv de winter (stom he).. dus beetje uti zitten rekenen dat we dan vanaf aug. 2008 maar voor een 2e moeten gaan

Voorlopig rammel ik nog maar lekker door...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45884039
Dank je GWS voor je uitleg! (Nu begrijp ik meteen dat ik het niet snapte ). Maar nu is het duidelijk, thanks! Ging inderdaad snel zeg, dat het weer de normale kleur is.

Vicky hier rammelen is gezellig hoor
Jammer eigenlijk he, dat je er met je baan zo'n rekening mee moet houden. Ik zou het een van de engste dingen vinden denk ik, aan mijn baas vertellen dat ik zwanger zou zijn. Op het werk van mijn vriend vertelde een collega van hem laatst dat hij 1 dag in de week Ouderschapsverlof wil. Daar heeft hij recht op, maar er werd echt heel lullig op gereageerd. Geïrriteerd, echt. Getsie.
pi_45886471
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:08 schreef Brighteyes het volgende:
Voelden jullie het ook, eerder op de avond? Een kracht van 7 op de schaal van Richter ongeveer?

Dat was ik toen ik de foto's van Dean zag.
Stinkie moest zelfs op me gaan zitten om me weer stil te krijgen.

Erg veel rammelgevaar inderdaad!!
pi_45887390
Even erg onromantisch allemaal (sorry daarvoor ) maar hebben de rammelaars het financiële plaatje al eens een beetje doorgedacht? Even heel plat gezegd: of het wel te doen is, minder (of niet meer) gaan werken, evt. kinderopvang, etc. En dat dan op 1 salaris of anderhalf? Ik snap nooit zo goed hoe anderen dat doen namelijk, en mijn vriend verdient echt geen lullig salaris

Is er bijvoorbeeld iemand die al een kindje heeft en die kan vertellen hoeveel geld ze ongeveer kwijt zijn in de maand aan de normale boodschappen (incl. luiers, etc)? Dan kan ik dat eens een beetje vergelijken

Dit is nog wel ontopic toch? Want doordat ik rammel vraag ik me dit soort dingen af.
pi_45888499
Volgens mij is dat hartstikke ontopic hoor!
Hier weten we al dat het op 1 salaris wel heeeel krap zou gaan worden, het zou kunnen maar dan zouden we dus overal op moeten letten en ws niet meer op vakantie kunnen, dus blijf ik wel werken, denk 2 of 3 dagen per week.
Al zou ik de voorkeur hebben om er eigenlijk helemaal te zijn voor mijn kindje de eerste jaren, maar bij ieder geld wat je uitgeeft heel hard te moeten nadenken wil ik niet.

En verder is het, maar dat is zoals ik er over denk hoor dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Ik ben erg van de uitverkoop en kringloop en zou gerust daareen paar kleertjes en alle meubeltjes vandaan halen en meubeltjes desnoods mooi opknappen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45888589
Gisteren bij vrienden geweest. Ik de baby van 8 weken vasthouden en vriendje hamertje-tik spelen met de oudste. Echt cute.. Ik wil ook!!

@Smoezie,
Ik denk daar inderdaad ook regelmatig over. Vriendje en ik werken beide in de IT sector en ik mag wel zeggen dat we beide een goed salaris hebben. Maar toch... wat kost dat nou zo'n hummel erbij. Oke, kamertje, box, wandelwagen etc. dat zijn allemaal eenmalige uitgaven en dat kan je zo duur maken als je wil. Maar hij/zij zal ook moeten eten, luiers, verzorgingsspulletjes, ?kinderdagverblijf?, etc.
Ik denk altijd maar; als zij (heel veel mensen die minder inkomen hebben dan wij) het kunnen betalen, dan kunnen wij het ook wel. Dan maar wat minder uit eten/bios/bowlen/hebbedingetjes/vakantie*
* Doorhalen wat niet van toepassing is
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:33:23 #65
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45888903
Nou ja, een echt financieel plaatje niet, maar we weten wel zeker dat we rond kunnen komen, dat wel.

Ik ga borstvoeding geven en katoenen luiers gebruiken, en als dat beide lukt, bespaar je heel wat kosten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45888968
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:24 schreef J1981 het volgende:


Ik denk altijd maar; als zij (heel veel mensen die minder inkomen hebben dan wij) het kunnen betalen, dan kunnen wij het ook wel. Dan maar wat minder uit eten/bios/bowlen/hebbedingetjes/vakantie*
* Doorhalen wat niet van toepassing is
Precies! Dat heb je heel mooi verwoord. Zo denken wij er ook over.
Eigenlijk nog nooit gedacht dat wij het niet zouden kunnen opbrengen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45889342
Wij kunnen nu eigenlijk doen en laten wat we willen en nog wat sparen ook. Als er een kleine komt, dan zal je wat bewuster om moeten gaan met je geld. Je inkomen wordt immers lager (minder werken) en de kosten hoger.
Ik denk echter wel dat het goed is om er over na te denken. Perse en kind willen ongeacht je financiele situatie lijkt me ook niet goed. Je wil je kind toch een stabiele basis geven en zorgen dat het niks tekort komt. En tuurlijk is het nog veel belangrijker dat je je kind voldoende liefde geeft, dat vind ik ook, maar financien spelen zeker ook een rol.
pi_45889417
Bedankt meiden, voor alle opmerkingen al tot nu toe hierover

J1981, wil je dan wel minder gaan werken?
Want wij verdienen nu ook allebei best prettig, maar dat wordt een stuk minder als ik dan minder zou gaan werken natuurlijk. Ik moet me eens meer gaan verdiepen in de kosten van kinderdagverblijf enzo. Want ik heb nu het idee dat als ik bijvoorbeeld 3 dagen wil blijven werken, dat ik dan het geld dat ik daarmee zou verdienen zo aan de kinderopvang kan overmaken en daar weinig tot niets van over hou. Of zit ik daar nou heel erg naast?
pi_45889456
Ah, dat je minder wilt gaan werken lees ik hierboven dus al J1981, we zaten net door elkaar heen te posten Hoeveel minder? En de vraag van hierboven blijft ook nog staan voor de ervaren mensen onder ons
pi_45890281
Ik ben er nog niet echt mee bezig geweest maar dat komt ook omdat ik zelf nog studeer, nou moet ik zeggen dan als ik mijn hele studie erop heb zitten ik er eigenlijk niet zoveel voor voel om er dan ook niks mee te gaan doen. Dus ik zou zoiezo denk ik wel een dag of 2/3 willen werken.
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:42:05 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45891169
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:51 schreef Smoezie het volgende:
Even erg onromantisch allemaal (sorry daarvoor ) maar hebben de rammelaars het financiële plaatje al eens een beetje doorgedacht? Even heel plat gezegd: of het wel te doen is, minder (of niet meer) gaan werken, evt. kinderopvang, etc. En dat dan op 1 salaris of anderhalf? Ik snap nooit zo goed hoe anderen dat doen namelijk, en mijn vriend verdient echt geen lullig salaris

Is er bijvoorbeeld iemand die al een kindje heeft en die kan vertellen hoeveel geld ze ongeveer kwijt zijn in de maand aan de normale boodschappen (incl. luiers, etc)? Dan kan ik dat eens een beetje vergelijken

Dit is nog wel ontopic toch? Want doordat ik rammel vraag ik me dit soort dingen af.
Ik heb geen idee hoe we dat gaan doen, maar ik weet wel dat het moet gaan kunnen...
Vrienden van ons hebben 2 kindjes en ongeveer dezelfde vaste lasten als wij en aan inkomsten de helft van wat wij te besteden hebben. Ik vind dus dat als zij dat kunnen, dat wij dat ook moeten kunnen.
Man en ik verdienen evenveel en ik zou altijd nog wel iets blijven werken wrsch dus helemaal de helft zal er niet af gaan, maar wel een flinke hap. Vooral ook omdat ik nu een overstap hoop te maken naar een branche waarin heel veel minder zal gaan verdienen dan nu.

Dusseh... geen idee, maar ik kan me daar ook totaal niks bij voorstellen, volgens mij weet je dat pas echt als je het gewoon doet.
***
pi_45895492
Wij hebben niet echt heel erg bij het financiele plaatje stilgestaan toen ik zwanger werd van Amber. We leefden op 2 salarissen redelijk royaal en ik ben 3 dagen gaan werken. Kunnen nu niet meer spontaan dingen doen, maar het lukt allemaal wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45896203
Smoezie, ik herken veel in wat jij je afvraagt enzo. Zo was ik ook een paar jaar geleden

Ik heb toen van alles en nog wat uitgezocht en op een rijtje gezet. Conclusie: dat kunnen wij echt niet betalen!
Maar dan kijk je wat verder en zie je andere gezinnen, met minder inkomen, vergelijkbaar huis én kinderen... Conclusie: het moet gewoon kunnen!
Sowieso was mijn kinderwens vele malen sterker dan welk praktisch bezwaar dan ook, dus we zijn er voor gegaan.

En nu heb ik een zoontje van twee, ben sinds zijn geboorte 3 dagen gaan werken, mijn man werkt 4 dagen in de week en we zijn ook nog eens verhuisd naar een groter huis
En we redden het. Makkelijk zelfs
Ok, wij hebben wel enorm veel geluk en hebben geen opvangkosten (beide oma's nemen een dag voor hun rekening). Maar zelfs als we die kosten wel zouden hebben gehad, zou het geen echt probleem zijn.

Voor de eenmalige uitgaven hebben we spaargeld ingezet destijds. Maar we hebben ook gigantisch veel gekregen (mijn zoon is het eerste kleinkind in beide families, hij werd en wordt straal verwend ). Qua boodschappen, luiers en andere regelmatige uitgaven schat ik dat we zo'n 20 euro in de week extra uitgeven. Maar dat zou makkelijk minder (of meer ) kunnen worden. Je hebt van bijna alles goedkopere en duurdere varianten.

Het enige waar ik persoonlijk verschil in merk, is het budget voor vakantie. Nu is echt het vakantiegeld dat binnenkomt bestemd voor de vakantie. Vroeger hadden we vaak al wat spaargeld staan. Dus als je het niet erg vindt dat je de komende jaren eerder in een caravan op de Veluwe zit, dan op het strand van Curacao, dan komt het vast wel goed Uiteraard zullen er ook nog mensen genoeg zijn die wel een duurdere vakantie kunnen bekostigen, omdat zij daar meer prioriteit aan geven en op andere gebieden bezuinigen.

Hoe we het precies doen weet ik niet, maar het kan echt. Ook bij jullie, dat weet ik zeker!
Overigens zullen de kosten voor een kind in de loop der jaren waarschijnlijk stijgen (denk aan schoolgeld, duurdere kleding, meer eten, sport, rijlessen, etc.), maar hopelijk onze salarissen ook
  donderdag 1 februari 2007 @ 20:57:48 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45896291
Weet je wat ik me bijvoorbeeld ook voorstel, ik ben een ontzettende hebbert wat boeken betreft dus wat ik zie en wil hebben koop ik dus ook gelijk en is het op is het op. Heb ik nou bijvoorbeeld een keer een paar schoenen gekocht heb ik minder 'zomaar' geld die maand en is er ook geen man over bood. En zo zie ik dat later ook.
Nu sijpelt er geld weg aan kleine dingetjes, straks zijn daar eerst andere lasten en is pas wat over is voor die kleine dingetjes.
***
pi_45896561
Shoppen voor jezelf, wat is dat
Ik kan het serieus waar echt niet meer Als ik al eens toe kom aan rustig shoppen, zijn het vooral nuttige dingen of dingen voor Lucas die ik mee terug neem

Behalve natuurlijk als ik bijvoorbeeld boekenbonnen heb gekregen voor m'n verjaardag. Die kun je toch nergens anders aan uitgeven dan aan boeken voor jezelf
pi_45896586
kinderboeken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45896738

Ik wist dat ik iets over het hoofd had gezien. Nou ja, volgend jaar maar kinderboeken kopen dan

PS Ik rammel nog steeds verschrikkelijk! En al die foto's van prachtige, verse babies helpen niet echt
pi_45898241
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:50 schreef Smoezie het volgende:
Ah, dat je minder wilt gaan werken lees ik hierboven dus al J1981, we zaten net door elkaar heen te posten Hoeveel minder? En de vraag van hierboven blijft ook nog staan voor de ervaren mensen onder ons
Waarschijnlijk zou ik 3 dagen in de week gaan werken en vriendje 4. kan dat met zijn baan zo regelen dat hij er in loon niet op achteruit gaat. Ik zou dan nog 'maar' 3/5 deel overhouden.
Kinderdagverblijf schijnt wel duur te zijn, maar van collega's heb ik begrepen dat je ongeveer 1/3 deel van je werkgever terug kan krijgen en 1/3 deel van de overheid. Zelf zou je dan ook 1/3 deel moeten betalen. Ik weet eigenlijk niet of dat afhankelijk is van je inkomen.

Ach ja, zoals iedereen hierboven eigenlijk al zegt, het lukt vast wel. Je gaat je (financiele) prioriteiten gewoon anders leggen
  vrijdag 2 februari 2007 @ 01:17:42 #79
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45905620
Ik heb een heleboel boeken van Pinkeltje...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45920576
Mijn mannetje werkt, en ik zit thuis. Ik heb wel een uitkering van de UWV, maar echt veel geld hebben we niet. Ons hoor je niet klagen, zolang ik eten kan kopen en kleren voor mijn zoontje en af en toe iets leuks kan doen! Ok het is geen vetpot en toen hij nog in de luiers zat moest ik wel eens wat laten staan. Maar ik blijf van mening, als je 2 monden kan vullen, kan je er ook wel een klein mondje mee vullen (en voor ons straks over een tijdje ook wel 2 kleine mondjes ). Je kan een kind zo duur maken als jezelf wil.
pi_45921068
Ik vind dat soms wel een moeilijke overweging. Ik houd erg van mooie dingen, als ik in de etalage van zo'n design-babywinkel sta begin ik spontaan te kwijlen, maar dat kunnen we ons de komende jaren sowieso nog niet veroorloven. Nou zou ik een aanschaf uit zo'n winkel waarschijnlijk sowieso zonde van het geld vinden als ik het prijskaartje zie, maar toch denk ik er over na. Waar neem ik genoegen mee, voor mijzelf en voor het kindje wat ooit gaat komen?
pi_45923557
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:00 schreef cloarie het volgende:
Ik vind dat soms wel een moeilijke overweging. Ik houd erg van mooie dingen, als ik in de etalage van zo'n design-babywinkel sta begin ik spontaan te kwijlen, maar dat kunnen we ons de komende jaren sowieso nog niet veroorloven. Nou zou ik een aanschaf uit zo'n winkel waarschijnlijk sowieso zonde van het geld vinden als ik het prijskaartje zie, maar toch denk ik er over na. Waar neem ik genoegen mee, voor mijzelf en voor het kindje wat ooit gaat komen?
je moet gewoon gaan vergelijken. waar gaat het om als je iets koopt. bedenk hoelang je ergens mee doet. in welke situaties je het gebruikt.
bij mijn buren hebben ze alles 'design' dus duur.
Daarom werken papa en mama allebei. hun ventje gaat maandag naar het KDV, dinsdag komt de oppas, woensdag is meestal mamadag, maar vaak is ie dan toch weg, donderdag weer KDV en vrijdag is papa thuis.

Je moet dus keuzes maken.

De wagen ga ik binnenkort opbergen, want een buggy kan ik makkelijker mee de winkels in (kruidvat argh!!)
gelukkig was die maar 200,- want ik heb er een jaar mee gedaan.
De wipstoel heb ik na een half jaar al opgeborgen, want die gebruikte ik helemaal niet.
zulke dingen moet je dus over gaan nadenken

Ik kwam ook even melden dat ik ook steeds harder begin te rammelen. is dit nu normaal dat dat nu al is??
ik heb nu echt zo'n idee van; mocht ik ooit nog een geschikte kerel vinden, doe er dan nog maar tien kleintjes bij
is dit gevoel nou na elke eerste jaar van je kind? of ben ik gewoon een beetje raar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45936929
Heej allemaal. Ook hier een hele zekere tinus die gewoon precies wil weten hoeveel geld het allemaal gaat kosten. Na een uitstapje naar het speeltuinbankje voor een vraag over kinderopvang, kreeg ik daar de simpele tip om gewoon even bij de toeslagensite van de belastingdienst het programma te downloaden voor het berekenen van de toeslag.
Goed, zo gezegd zo gedaan et voila, je kan alle mogelijke combi's van opvang uitproberen bij alle mogelijke salarissen. Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik er speciaal een excelsheet voor gemaakt heb. Nu hoef ik alleen maar een jaarsalaris in te vullen en alles wordt berekend .Daarna even die bedragen invoeren in het toeslagenprogramma en klaar .
Het enige wat ik nu nog effe moet doen is opzoeken hoeveel andere toeslagen er nog zijn (kinderkorting? kinderbijslag? ) en dan weet ik precies hoeveel we er op achteruit gaan per maan. En dat geeft deze controllfeak toch wel heel veel rust.
Wij gaan het waarschijnlijk zo doen dat ik 1 dag minder ga werken, kindje drie dagen naar de opvang gaat en dat 1 dg in handen komt van een van de oma's.

Over de vitaminen, tegen de tijd dat ik met de pil stop moet ik dus gewoon even andere kopen, weet ik dat ook weer. Ik vind de pil slikken al een hele opgave, laat staan van die grote vitaminetabletten, maar daar komen we vast ook wel weer overheen.

Verder is het rammelen hier echt niet minder. Ik smelt bij elk kindje, lees alles wat los en vast zit en droom er regelmatig over. Zoals het er nu naar uitziet gaan we deze herfst proberen, tenzij de verbouwing niet doorgaat, dan kan het wel eerder.

Cloarie, ik ben ook een echte mooiedingenfreak. Ti p van de expert: kijk eens op marktplaats. Daar staan zoveel bedjes ed. en die worden toch maar even gebruikt. Effe nieuw matrasje er in en klaar. En de Ikea heeft ook leuke spullen voor weinig geld. Inderdaad zoals pinquit al zegt een kwestie van kiezen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_45939352
Hoi Mefke
Waar staat dat rekenprogramma op de Belastingsite dan? Ik kon alleen een programma vinden waarmee je de toeslag kunt aanvragen, en zodra ik mijn sofinummer had ingevuld zei het programma al dat ik in 2007 niet in aanmerking kom voor de toeslag en dat ik het programma niet verder kon invullen. Ja duh, ik heb nog geen kind
pi_45939372
Of je zoekt iets verder dan je neus lang is, Smoezie!
Sorry Mefke, heb het al gevonden

(Ben net een man wat dat betreft he, eerst gillen, dan pas zoeken )
pi_45942066
haha Smoezie, ik ken het probleem. Ik had ook alleen dat programma gezien en ik dacht dat het vast nog wel op een andere manier te berekenen moest zijn. Niet dus, er is alleen dat ene programma. Dus toen maar even ingevuld. Werkt wel goed he....
Ook zo stom, je moet inderdaad een geboortedatum en sofinummer van het kind geven. Dat nummer kan je niet eens verzinnen. Je moet het gewoon leeglaten, dan werkt het wel.
En ik kreeg nog commentaar vn vriendlief ook omdat ik ons 'kind' als naam 'blaat' gegeven had. Tja, je moest een naam opgeven en ik dacht wat een blaatzooi....Ik geloof niet dat ik nog namen mag kiezen als het eenmaal zo ver is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:56:09 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45942336
Hey mensjes!

Smoezie, even over die uitstrijkjes; ik heb die al zo vaak gehad in mijn leven en nee, het is idd niet mijn meest geliefde bezigheid, maar het is meer dat je je ongemakkelijk voelt qua houding zeg maar dan dat het pijnlijk is hoor.
Ik kijk er zelf absoluut niet tegenop, maar als je wilt plaats ik hier wel ff een foto van zondagnacht terwijl ik met mijn pootjes in de beugels hing met een takelwagen tussen mijn benen Dan valt zo'n eendebek best mee hoor!

Wel doen hoor meis, is echt belangrijk.
Gewoon ff aan die mooie nieuwe laarzen denken die je daarna gaat halen

Verder wilde ik even melden dat ik het liefste braafste kind van de wereld heb, en ja, zijn neus staat nog een beetje scheef, maar HIJ kan het hebben

Serieus, ik werd ook een beetje paniekerig toen "D-Day" naderde, maar gisteren zei ik nog tegen mijn vriend dat het zo raar is dat je ZO veel van zo'n kleintje houdt, meteen al, en dat het helemaal klopt voor mijn gevoel, hij hoort gewoon bij mij en hij is echt het kindje wat voor mij bestemd is
Ik heb die twijfel helemaal niet meer nu en ik voel me ook helemaal niet onzeker ofzo, het klopt gewoon en zo moet het zijn

Over het financiele plaatje, ik ben eerlijk gezegd ook niet zo op orde financieel...ik heb daar altijd een ontzettend potje van gemaakt, kocht alles en op was op en wist er altijd wel weer een draai aan te geven zodat ik het redde allemaal, maar echt stabiel,

Ik ben er nu wel druk mee bezig dus om dat allemaal wat netter te regelen. Maar je maakt het zo duur als je zelf wilt natuurlijk.

Oh enne: ga ff onder de deurpost staan BE



Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:57:48 #89
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45942369
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:42 schreef mefke79 het volgende:

En ik kreeg nog commentaar vn vriendlief ook omdat ik ons 'kind' als naam 'blaat' gegeven had.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45944032
Ooohh Wat een lief mannetje Vivi. Daar mag je met recht trots op zijn.

En nou rammel ik nog harder..
pi_45946310
*Turbo-rammel*
Wat staat er nou op zijn shirtje? Meer Melk? Of lees ik dat nou verkeerd?

Werkte jij nou eigenlijk voor je zwangerschap, Viev? Dat ben ik effe kwijt
En zo ja, ga je dat straks weer doen en hoeveel minder dan? Of blijf je lekker bij je beeb? Best stoer hoor, een beetje scheef neusje, net een soort Rocky

Oef, wat een über-kjoete foto's

Ik vind het fijn dat je overal zo heerlijk eerlijk over bent trouwens Vivi. Ook over dat je best nerveus en bang was enzo en dat het nu allemaal zo geweldig voelt.

Smak!
pi_45948325
"meer melk voor kleine helden" smoez
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45948330
ooh viev, dat pooootje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45948547
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:21 schreef mefke79 het volgende:

Hoe gaat het verders met iedereen? Leonieke, hoe bevalt je baan?
En van een late reactie gesproken
De job valt heel goed mee Super eigenlijk: ik moet 38u per week werken, maar kan zo zelf mijn rooster samenstellen. Ik heb nu gekozen voor een halve dag thuis per week, maar kan het (denk ik toch ) wel nog veranderen naar 4 dagen per week. En aangezien daar ook werkt, mag ik zelfs mijn rooster aanpassen naar zijn rooster (of later misschien net niet zodat we misschien 2 dagen of anderhalve dag per week zouden thuis zijn )
En heel wat afwasseling en een pak minder stress dan in mijn vorige job. Enige gevolg van deze job is wel dat ik 's avonds mijn laptop meestal niet meer opstart en ik dus in het weekend heel FOK! moet nalezen

Deze week wel zwaar teleurgesteld in een (zwangere) vriendin. Vorige week had ze me nog eens een mail gestuurd vol leuke dingen over haar zwangerschap en hoe blij ze wel niet was. Daar natuurlijk op gereageerd en haar ondertussen gezegd wanneer we precies gaan trouwen en dat ze uitgenodigd is. Krijg ik als reactie dat ze nog niet weet of ze zal komen omdat alles nu toch in het teken van haar spruit zal staan.
Leuk
Daar nog eens op gereageerd en ook wat vertelt over mijn gevoelens (niet omdat ze evt niet zou komen) maar gewoon gezegd dat het voor mij soms zo moeilijk is (nov-dec heb ik me heel slecht gevoeld en dat had ik ook vermeld). Eigenlijk had ik stiekem gewoon gehoopt op wat bemoedigende woorden of gewoon een beetje begrip voor mijn situatie... De reactie is er nog steeds niet gekomen, beter gezegd: er is helemaal geen reactie meer gekomen (geen antwoord op mail).

Gisteren had ik haar dan gemeld met de vraag of ik iets verkeerd had gezegd ofzo. Reactie: "ah bedoelt ge over het kindjes krijgen? nee hoor, ben ik niet kwaad om" (einde mail).

Klinkt misschien belachelijk maar ik voel me zo teleurgesteld. Ik leef mee met haar zwangerschap, ik mail haar af en toe om te vragen hoe het met haar gaat en dan dit
Maar misschien overdrijf ik ook gewoon hoor...
pi_45948679
Zo, lekkere reactie. Zij krijgt het nog lastig dan, ze zal hulp hard nodig hebben na de geboorte van haar kind...
Bij dit soort dingen heb ik vrij snel "het is graag of helemaal niet".
Maar ja, komt wel van 2 kanten allemaal. Misschien tijdelijk op een laag pitje ?
pi_45948803
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:08 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Zo, lekkere reactie. Zij krijgt het nog lastig dan, ze zal hulp hard nodig hebben na de geboorte van haar kind...
Bij dit soort dingen heb ik vrij snel "het is graag of helemaal niet".
Maar ja, komt wel van 2 kanten allemaal. Misschien tijdelijk op een laag pitje ?
Ze zal haar hulp toch ergens anders moeten halen. Ik woon te ver (100km) om haar te gaan helpen na de geboorte.
De teleurstelling zal hopelijk wel verdwijnen en het is niet dat ik niet begrijp dat ze zo opgaat in haar zwangerschap, maar gewoon... een beetje begrip, een beetje medeleven.. zelfs ik kan zwangere mensen begrijpen zonder die ervaring te hebben, moet omgekeer dan toch ook (een beetje) kunnen?
pi_45952753
Ik vind het niet heel erg overdreven van je hoor Leonieke. Vriendschap moet toch van 2 kanten komen. Ik vind het zelfs raar de manier waarop ze reageert.
Variety is the spice of life
pi_45956813
Ow Vivi maak ons even gek en verlekkerd hier met die foto's!


Leonieke, beetje rare actie van je vriendin, misschien zijn het haar hormonen?! Vind het echt een hele rare opmerking hoor, ben benieuwd hoe dit verder afloopt, hoop voor jou dat je dit alsnog op een betere manier uitpraten kan en dat ze inziet dat ze een beetje iets raars gezegd heeft.
Lijkt me dat ze vast wel komt op je trouwerij uiteindelijk.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45973039
Mag ik nu even heel grof zijn MevrouwKoRn en eens helemaal geen rekening houden met haar hormonen? Mijn hormonen slaan ook helemaal op hol als ik een baby zie, ik zou niets liever willen dan ook een baby hebben en toch gedraag ik me altijd zoals het hoort als ik er bij ben (ja, ik heb het vaak moeilijk, maar dat weet ik toch altijd tot thuis (of tenminste tot in de auto) te verbergen). En als je dan nog niet via mail kunt reageren... zelfs niet na een week dan wil ik dat eigenlijk liever niet op de hormonen steken

En ik die dacht dat ik wat uitgerammeld was sinds mijn nieuwe job
  zondag 4 februari 2007 @ 23:17:14 #100
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_45993311
Dus ze is er zelf nog niet op teruggekomen op dit voorval?? Op geen enkele manier?
Nare situatie hoor, hoop toch dat ZIJ inziet dat ze jou hiermee verdriet doet, dat het dus alsnog wel uit te praten valt.

en Leonieke wat betreft dat rammelen, probeer positief te blijven, onze tijd komt echt nog wel, er komt een dag dat wij ook mama worden.
Schrijf hier lekker van je af als je het even niet meer zit zitten als je het wachten echt totaal beu bent.
Mij helpt opschrijven in ieder geval wel wat.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_46023359
Heej Leonieke, kop op meid! Komt allemaal goed, dat weet ik zeker. Je moet misschien wat langer wachten, maar ook voor jou komt die tijd. En ik vind je helemaal niet onredelijk, je zwangere vriending is onredelijk, hormonen of geen hormonen, je kan toch wel rekening houden met houden? En oke, als ze echt niet naar jullie huwelijk kan komen omdat ze weeen heeft ofzo, dan kun je haar dat niet kwalijk nemen, maar om dat nu, maanden van te voren al te melden....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_46051717
* Smoezie rammelt weer op volle toeren nadat ik mijn vriendin aan de telefoon had die vertelde dat ze het zo leuk zou vinden als ik zwanger zou worden om het dan allemaal mee te beleven *zwijmel*
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:13:51 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46051908
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:10 schreef Smoezie het volgende:
* Smoezie rammelt weer op volle toeren nadat ik mijn vriendin aan de telefoon had die vertelde dat ze het zo leuk zou vinden als ik zwanger zou worden om het dan allemaal mee te beleven *zwijmel*
Je kan ook gewoon es op kraamvisite komen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_46054704

Oh god, dat wordt helemaal killing voor het rammelen
(En dan hol ik daarna door naar de winkel waar jij dat 'Meer Melk' shirtje hebt gekocht)

Misschien wel leuk om samen met BE een keer te komen kraamvisite-ën.
Kunnen BE en ik elkaar in bedwang houden om Dean niet mee te smokkelen op de weg terug

(Waar ergens in het land woont u eigenlijk ongeveer, lady Viev?)
Hoewel dat op zich niets uitmaakt, ik zou er rustig 300 km voor rijden om Dean en jou te komen bezichtigen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:32:14 #105
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46055246
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:19 schreef Smoezie het volgende:

Oh god, dat wordt helemaal killing voor het rammelen
(En dan hol ik daarna door naar de winkel waar jij dat 'Meer Melk' shirtje hebt gekocht)

Misschien wel leuk om samen met BE een keer te komen kraamvisite-ën.
Kunnen BE en ik elkaar in bedwang houden om Dean niet mee te smokkelen op de weg terug

(Waar ergens in het land woont u eigenlijk ongeveer, lady Viev?)
Hoewel dat op zich niets uitmaakt, ik zou er rustig 300 km voor rijden om Dean en jou te komen bezichtigen
Ik voel me vereerd

Ik resideer in het midden des lands

BE weet wel waar, die heeft al eens een "kind" van me meegesmokkeld (legaal weliswaar dan).

Hoe vind je dit shirtje btw
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_46057064
Ook weer tè kjoet (Nog extra versterkt door het moppie dat er in zit!)
Waar koop je dat soort leuke tekst-shirtjes???

*Haast van stoel aframmelt en straks weer eens subtiel (not) Vriend peilen haha*
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:45:00 #107
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46058267
Hij kijkt wel een beetje angstig naar iets wat zich kennelijk buiten het beeldveld bevindt, eigenlijk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:42:21 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46060573
Smoezie, ik ben voor een dubbel-date kraamvisite!
***
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:15:41 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46061618
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:42 schreef Brighteyes het volgende:
Smoezie, ik ben voor een dubbel-date kraamvisite!
Cool! Ik heb ff minder internet momenteel dus regelen jullie het maar vast, dan hoor ik het wel van BE, ik ben toch aan huis gekluisterd momenteel dus ik kan elke dag
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:16:23 #110
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46061637
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hij kijkt wel een beetje angstig naar iets wat zich kennelijk buiten het beeldveld bevindt, eigenlijk...
Houd nou op, ik voelde me al zo labielerig vandaag
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:02:04 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46082800
Weet je waar ik nou serieus van ga rammelen?

Afgelopen zaterdag in een speelgoedwinkel een 'Wheelybug' zien staan.
Ik heb nog spijt dat ik hem niet gekocht heb, maar ja... 80 euro neertellen terwijl je nog niet eens zwanger bent...





Echt zo onwijs leuk!
En dus bookmark ik al dit soort dingen voor 'als-dan-ooit', maar deze had ik stiekem toch wel graag nu al op zolder staan.

.
quote:
wheelybugs
De wheelybug is een hit in Nederland. Het is het leukste speelgoed waar je kind op kan rijden en achteraan kan lopen.

Met de wheelybug kun je in een kleine ruimte alle kanten opdraaien. Het is een loopwagen in de vorm van een bijtje, koetje of lieveheersbeestje, maar dan met 4 zwenkwieltjes. De body is gemaakt van zacht gepolsterd vinyl. Door de duwbeugel kan je er veilig opzitten en rondjes rijden. De wheelybug is er al voor 1 jarigen, want je kunt hem ook heerlijk knuffelen, wegduwen of als loophulp gebruiken.

De wheelybug, het leukste cadeau voor je eerste verjaardag.
www.wheelybug.nl
***
pi_46084844
Oh wauw

Die zou ik dus ook zo kopen. En dan zou ik de bij nemen
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:03:04 #113
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46084911
Ik wacht wel tot ie 40 euro is ofzo. Ik ben niet zo van het volgen van de mode...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46085007
Ik denk niet dat ze wegens modegevoeligheid zo duur zijn hoor. En ik vraag me af of ze eigenlijk wel zo hip zijn als de site wil doen geloven.
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:12:06 #115
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46085160
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:06 schreef cloarie het volgende:
Ik denk niet dat ze wegens modegevoeligheid zo duur zijn hoor. En ik vraag me af of ze eigenlijk wel zo hip zijn als de site wil doen geloven.
Al dat soort spul begint duur. Wanneer de introductiefase voorbij is, wordt het goedkoper gemaakt zodat nog meer mensen het ding kopen. En dan komen de aanbiedingen en dan zal ik er eens over denken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46085162
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:02 schreef Brighteyes het volgende:

En dus bookmark ik al dit soort dingen voor 'als-dan-ooit', .
[..]
*kijkt naar eigen sites bij ''favorieten''*

herkenbaar Ik heb oa Goodmoodkid en allerlei speelgoedsites opgeslagen ''voorhetgevaldatikooit.."

Dat Lieveheersbeest is echt geweldig trouwens
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_46085787
We hebben het koetje een tijdje terug gekocht met alle collega's samen (van geboortelijst gekozen)
Hij was wel piepklein in vergelijking met wat hij lijkt op de foto
Kindersites verzamelen voor ooit is leuk
pi_46095148
Gisteren een goed gesprek gehad met vriendje, ennnn...... We hebben besloten er voor te gaan!! Nou ja, niet nu meteen, maar over 3 maandjes. Dat komt wat beter uit in verband met mijn werk. Hihi, ben helemaal hyper nu. Het duurt dan nog wel drie maandjes, maar de beslissing is gemaakt.

Haha, we hebben het zelfs al gehad over een naam voor de frummel. Dat wordt nog een probleem, we zijn het niet echt eens zeg maar. Nou ja, ik win toch
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:46:26 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46095720
Wat leuk j1981!
***
pi_46120121
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:15 schreef Smoezie het volgende:
Waar koop je dat soort leuke tekst-shirtjes???
Díe komt waarschijnlijk van Prenatal.

H&M heeft (of had) ook altijd leuke shirts met teksten zoals "mijn papa is sterker dan jou papa"
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_46123133
J1981 gefeliciteerd meid!!! Nu kan je 'voor het eggie' fantaseren!
Ben een beetje jaloers op je

BE! Die Wheeleybug is echt geweldig.... zucht... zwijmel...

* Smoezie doet vreugdedansje omdat ze op kraamvisite gaat bij Viev samen met BE
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:54:14 #122
159662 J1981
Supermama!
pi_46131321
Brighteyes, ik vind het ook super cool! Thanx Smoezie, dat fantaseren gaat inderdaad goed. Ben nu al aan het kijken op i-net naar babyspulletjes, hoezo overdreven vroeg, hihi. Ennuh, niet jaloers zijn hoor, gewoon een beetje pushen zodat je er ook voor kan gaan
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:52:21 #123
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46132749
Be wat een super cool schattig en stoer ding

Hier is het momenteel ff rustig op rammel gebied, even om persoonlijke redenen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46184264
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:17 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Dus ze is er zelf nog niet op teruggekomen op dit voorval?? Op geen enkele manier?
Nare situatie hoor, hoop toch dat ZIJ inziet dat ze jou hiermee verdriet doet, dat het dus alsnog wel uit te praten valt.
Nee... En een week later nog steeds niet. Waarschijnlijk gaat ze me nu gewoon niets meer laten weten
quote:
en Leonieke wat betreft dat rammelen, probeer positief te blijven, onze tijd komt echt nog wel, er komt een dag dat wij ook mama worden.
Schrijf hier lekker van je af als je het even niet meer zit zitten als je het wachten echt totaal beu bent.
Mij helpt opschrijven in ieder geval wel wat.
Voorlopig probeer ik het rammelen onder controle te houden door gewoon met heel wat andere dingen bezig te zijn: heel erg bezig zijn met mijn werk en met de bouwplannen, maar elke avond... elke keer als ik in mijn bed kruip, komen die gedachten weer boven.

Soms wou ik eigenlijk dat ik nog niets wist over die PCO. Ik denk dat ik me veel minder zou focussen op het kindjes krijgen als ik dat niet had geweten. Nu weet ik dat ik er voor een stuk meer mee bezig ben omdat ik ook al jaren te horen krijg dat ik écht niet lang mag wachten en écht geen tijd mag verliezen.
pi_46209112
*rammeldebammel*

Ik denk dat het tijd is om na dit stripje pillen niet aan een nieuwe te beginnen.... Dan nog wel even veilig vrijen, want vriendje is nog niet helemaal overtuigd, maar hij staat er zeker niet (meer) negatief tegenover. Dan is dit een mooie tussenstap, lijkt me.

Ik wil zo graag, na meer dan 15 jaar pilgebruik, wel eens weten of 'alles nog wel werkt' uberhaupt! Of ik wel ongesteld word en zo ja, hoe lang mijn cyclus dan is. Heb dit weekend hem dit verteld en hij snapte heel goed dat ik me daar wel eens zorgen over maak, of alles nog wel werkt, omdat ik al zo lang de Pil slik. Ik vroeg hem of hij het dan wel prima vond om voorlopig condooms te gebruiken en hij zei dat ik dan eerst maar eens moet beslissen of ik met die pil wil stoppen. Hoezo.... hij legt de beslissing bij mij neer

Maar het lijkt mij een mooie stap. Mijn stripje is nu op en hij is halverwege deze week terug van een paar daagjes buitenland voor zijn werk. Daarna maar eens nog een keer bespreken of het goed is dat ik niet meer begin a.s. weekend met een nieuwe strip. Hoewel... goed is... meer vriendelijk mededelen denk ik want na 15 jaar pillen is het wel genoeg geweest.
pi_46211182
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:09 schreef Smoezie het volgende:
*rammeldebammel*

Ik denk dat het tijd is om na dit stripje pillen niet aan een nieuwe te beginnen.... Dan nog wel even veilig vrijen, want vriendje is nog niet helemaal overtuigd, maar hij staat er zeker niet (meer) negatief tegenover. Dan is dit een mooie tussenstap, lijkt me.

Ik wil zo graag, na meer dan 15 jaar pilgebruik, wel eens weten of 'alles nog wel werkt' uberhaupt! Of ik wel ongesteld word en zo ja, hoe lang mijn cyclus dan is. Heb dit weekend hem dit verteld en hij snapte heel goed dat ik me daar wel eens zorgen over maak, of alles nog wel werkt, omdat ik al zo lang de Pil slik. Ik vroeg hem of hij het dan wel prima vond om voorlopig condooms te gebruiken en hij zei dat ik dan eerst maar eens moet beslissen of ik met die pil wil stoppen. Hoezo.... hij legt de beslissing bij mij neer

Maar het lijkt mij een mooie stap. Mijn stripje is nu op en hij is halverwege deze week terug van een paar daagjes buitenland voor zijn werk. Daarna maar eens nog een keer bespreken of het goed is dat ik niet meer begin a.s. weekend met een nieuwe strip. Hoewel... goed is... meer vriendelijk mededelen denk ik want na 15 jaar pillen is het wel genoeg geweest.
Heerlijk om zo´n stap te kunnen nemen! Fijn ook dat je vriend er wel goed tegenover staat!

J1981 ook jij gaat de stap nemen leuk!
  zondag 11 februari 2007 @ 19:40:38 #127
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46213989
Grmbl... dan kijk je even televisie en dan zie je daar 3 prachtige lieve schattige blije vrolijke, heerlijk kijkende peutertjes rondrennen, heerlijk vies wordend...

En dan denk je ow had ik maar....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:27:16 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46223412
Smoezie! You go girl!
***
pi_46224338
Euh ladies, het is dus nog niet zover dat we ervoor gáán he
Het is alleen een stap in de goede richting (vind ik zelf)

En het lucht me enorm op dat ik er zo goed met Vriend over kan praten en dat hij weet van mijn 'onrust', rammelingen enzo.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:55:56 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46224569
Maar daarom ben je nog wel goed bezig.
***
pi_46225236
Ja dat vond ik ook. Daar ga ik spontaan nog even van cheerleaderen
Vanavond meidenavond gehad met 2 vriendinnen. Die zijn allebei moeder, dus kon ik weer even heerlijk zonder schaamte tegen ze aanrammelen (tussen de uitslag van X-factor door, dat weer wel natuurlijk) Het gaat al bijna zo dat als ik binnenkom ze vragen 'hoe gaat het met je eierstokken?'
  maandag 12 februari 2007 @ 07:37:12 #132
159662 J1981
Supermama!
pi_46229007
Goed bezig Smoezie! Als die eerste stap eenmaal genomen is, dan volgt de tweede vanzelf
  maandag 12 februari 2007 @ 07:37:21 #133
167723 sanni
Acima de seu
pi_46229010
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:32 schreef Vivi het volgende:

Hoe vind je dit shirtje btw
[afbeelding]
Leuk shirt maar de houder is er volgensmij minder blij mee.
of heb je hem rechtstreeks zo uit bed gehaald en zo gekiekt?

Lijkt wel met de springerige haar wel op een mini-hoolie
pi_46229852
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:14 schreef Smoezie het volgende:
Ja dat vond ik ook. Daar ga ik spontaan nog even van cheerleaderen
Vanavond meidenavond gehad met 2 vriendinnen. Die zijn allebei moeder, dus kon ik weer even heerlijk zonder schaamte tegen ze aanrammelen (tussen de uitslag van X-factor door, dat weer wel natuurlijk) Het gaat al bijna zo dat als ik binnenkom ze vragen 'hoe gaat het met je eierstokken?'
Meidenavond is altijd leuk!!
Veel van mijn vriendinnen zijn nog helemaal niet met kinderen bezig, dat is best wel jammer, die kijken me alleen maar raar aan als ik het er over heb.
pi_46257461
Jammer is dat Flower-Ti-Amo, want juist als je aan het rammelen bent wil je het er best wel graag over hebben! Gelukkig maar dat er hier een Rammelaarstopic is dan he

Mijn vriendinnen zijn wel 'streng' hoor, maar op een leuke manier. Als ik weer eens zit te twijfelen, dan roepen ze 'joh, hou maar op, dat gaat allemaal vanzelf'. Zij zijn immers al moeder, dus zij weten 'hoe het moet'. Lijkt me ook wel heerlijk als ik zwanger zou zijn, dat ik lekker veel aan ze kan vragen!

(En toch hou ik de twijfels hoor. Hoe het allemaal zou moeten. Of mijn vent bv ook wel een dagje minder zou kunnen werken bij zijn nieuwe baan. En of mijn hond de baby wel leuk zou vinden. En... En.... )
pi_46257534
Overigens.... mijn bazin gaf gisteren, toen we het over andermans zwangerschap hadden (niet iemand van het werk) aan dat bazen het echt vreselijk vinden als iemand van het personeel zwanger is. Dan is ze er maaaaaaaaaaaaanden tussenuit!!! Ze zei het vrij fel ook, moet ik zeggen. Ik schrok er nogal van. Ik zou er bijna nu al bang van worden om het ooit te zeggen, mocht het zover zijn
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:16:59 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46257634
Oeps!
Joh, tegen die tijd zit jij zo op je roze wolk dat je dat ook niet meer uit maakt.
Pech voor ze!
***
pi_46257877
Nou weet je, dat probeer ik mezelf dus ook in te prenten. Ze heeft zelf toch ook kinderen? Dan heb ik 'dat recht' toch ook????? Ik vond het ook heel onaardig van haar, om zoiets te zeggen. Sinds ik daar werk (al bijna 8 jaar) is er ook nog nooit iemand zwanger geweest, dus het is niet dat ze er nou enorm last van heeft en dat er vaak iemand met zwangerschapsverlof is ofzo.... Hmpf.... Ze heeft dus ECHT niets te klagen.

Ik snap wel dat het lastig is, dat je dan vervanging moet zoeken voor redelijk korte tijd. Maar andere bedrijven lossen dit toch ook op? Ik doe daar ook vrij specifieke dingen, dus het zal inderdaad enigszins problemen geven, maar ik zou het er niet om laten in elk geval. Inderdaad, tong-uitsteek-smiley

Hoe denken jullie dat jullie bazen er op zouden reageren?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:33:41 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46258177
Ik denk dat de mijne gelijk naar de uitgerekende datum zou vragen.
Ik ben dé link binnen onze organisatie voor het organiseren voor ons jaarlijkse congres. En net als iedereen ben ook ik vervangbaar maar ik denk dat hij het wel fijn zou vinden als ik er iig zou zijn vlak voor en ten tijde van dat congres.
Zelf zou ik het eerlijk gezegd ook wel jammer vinden als ik het congres zelf zou missen. Dit jaar gaan we bijvoorbeeld naar Zuid-Afrika en volgend jaar Canada.
Maar goed, je hebt nou eenmaal niet veel te kiezen qua planning dus we zullen het wel zien.

Maar ik zou het eigenlijk echt niet weten. Volgens mij zou het wel leuk vinden voor me, hij spamt me namelijk af en toe met foto's van zijn ubercute kleinkind, hij weet dat ik gek op kinderen ben.
***
pi_46258940
Mijn baas is echt met een ontmoedigingsaktie bezig volgens mij Ze vertelde er ook nog achteraan wat er allemaal mis kan gaan!!!
pi_46259105
J1981 wat leuk voor jullie!
Smoezie, jij ook een stapje dichterbij!

Mijn baas (man) heeft zelf 2 kindjes, maar heeft ten tijde van mijn sollicitatiegesprek ook gezegd, dat, mocht ik om wat voor reden dan ook, minder dan 5 dagen willen/moeten gaan werken (lees; mocht ik ooit zwanger worden), dat we dan binnen het bedrijf moeten zoeken naar een andere functie voor mij.
Toen vond ik het prima, wilde heeeel graag die baan en was ik ook nog niet zo hard aan rammelen. Nu is dat helemaal omgedraaid en krijg ik steeds meer zoiets van; er is meer dan carriere en werken .

Afgelopen weekend kwam m'n nichtje (3,5 jr.) bij ons slapen, ben elk halfuur wakker geweest want ze was me toch aan het spoken.... En toch had ik 's morgens zoiets van ja; leuk kinderen! Ben ook nog met haar en m'n vader naar de dierentuin geweest, dat was erg leuk!

*Rammelt het topic weer uit*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_46259336
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:24 schreef Smoezie het volgende:

Hoe denken jullie dat jullie bazen er op zouden reageren?
Hier in de zorg kan alles en kan je gewoon zelf weten hoeveel je wilt gaan werken. Maar ze zijn ook wel bekend hier met langdurig zieke mensen of wat dan ook eigenlijk. Ik vind over het algemeen (nou valt het de groep waarop ik werk wel mee) dat er veel en vaak mensen overspannen of langdurig ziek zijn in deze sector.
Ik werk oa ook slaapdiensten en het is dan ook zo dat als je borstvoeding geeft je geen slaapdiensten hoeft te werken.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_46266565
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:10 schreef Smoezie het volgende:
Jammer is dat Flower-Ti-Amo, want juist als je aan het rammelen bent wil je het er best wel graag over hebben! Gelukkig maar dat er hier een Rammelaarstopic is dan he

Mijn vriendinnen zijn wel 'streng' hoor, maar op een leuke manier. Als ik weer eens zit te twijfelen, dan roepen ze 'joh, hou maar op, dat gaat allemaal vanzelf'. Zij zijn immers al moeder, dus zij weten 'hoe het moet'. Lijkt me ook wel heerlijk als ik zwanger zou zijn, dat ik lekker veel aan ze kan vragen!

(En toch hou ik de twijfels hoor. Hoe het allemaal zou moeten. Of mijn vent bv ook wel een dagje minder zou kunnen werken bij zijn nieuwe baan. En of mijn hond de baby wel leuk zou vinden. En... En.... )
Ja erg jammer is dat inderdaad! Maar goed jullie zijn mijn uitlaatklep

Die twijfels heb ik ook! Erg lastig maar als je er allemaal aan gaat denken dan blijf je bezig! Zo weet ik zeker dat mijn honden een baby alleen maar irritant zouden vinden maar ja overal valt wel een mouw aan te passen toch!

Enne mijn baas? Ik heb nog geen baas scheelt weer zorg
pi_46330551
Ik heb zin in zondag, samen met Brighteyes bij Vivi op visite om Dean (en Viev ) te bewonderen Zal mijn eierstokken vast flink toespreken van te voren dat ze zich koest moeten houden.
pi_46331618
Oh en BE.... ik vind het ook superleuk om jou te gaan zien in het eggie dan!!!!!
Nu heb ik een reden om mijn vent (och arme...) de 9maandenbeurs op te sleuren zaterdag ook nog, ipv alleen de Huishoudbeurs Om iets leuks voor Viev te scoren! En even extra te rammelen
pi_46331921
Wij hebben beslist om in juli 2008 er weer voor te gaan.
Maar het geen ramp te vinden moest het vroeger gebeuren want wij zijn niet echt 'sluitend' bezig.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:54:15 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46332175
Oeh, leuk, de 9maanden beurs Smoezie!

Bass-Miss! Wat leuk! Nog wel een paar nachtjes slapen hoor! En stiekem vraag ik me af of jullie dat wel gaan halen.
***
pi_46332240
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:54 schreef Brighteyes het volgende:


Bass-Miss! Wat leuk! Nog wel een paar nachtjes slapen hoor! En stiekem vraag ik me af of jullie dat wel gaan halen.
Ja, we hebben er ook onze twijfels bij , maar die datum zou de meest gewenste planning zijn kwamen we gisteren overeen.
pi_46332602
Bass-Miss, kom hier maar lekker mee rammelen hoor
Want dat je al rammelt dat moge duidelijk zijn. 2008 mijn kont, dat halen jullie nooit

BE, ik heb net mijn vent gebeld op zijn werk ( ) dat we ook naar de 9maandenbeurs 'moeten' zaterdag. Voor het kadootje voor Viev. Hij zei... and I quote... 'Je regelt het maar, als ik maar enigszins uit kan slapen en 's avonds met een glas whisky op mijn kont kan zitten ergens'. Nou, geregeld dus
pi_46332816


stiekeme rammel. Ik wil nog niet, echt nog niet. Ik wil Ronja minstens een jaar BV geven en ik ben nog niet 100% ontzwangerd en een jaar of twee leeftijdsverschil lijkt me veel leuker. Maar soms rammelt het toch een beetje. En dan ben ik blij met dit topic want dan kan ik stiekem een beetje rammelen zonder dat het meteen zo ernstig lijkt. Want écht willen, nu....nee
pi_46333034
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:08 schreef Smoezie het volgende:
Bass-Miss, kom hier maar lekker mee rammelen hoor
Want dat je al rammelt dat moge duidelijk zijn. 2008 mijn kont, dat halen jullie nooit
Wel euhm, we vinden het beiden erg leuk met Fons erbij dus in dat opzicht zou het idd wel mogen. Maar de tegens zijn dan weer dat is niet meteen zin heb om weer vier maanden te kotsen, en daarna de hele tijd brandend maagzuur en niet meer kunnen bukken...
En dat we niet meer zo makkelijk op pad gaan met twee kleine kindjes zoals we nu wel kunnen. Dus best even wachten tot Fons groot genoeg is om zelf zijn plan redelijk goed te kunnen trekken.
En het lijkt me ook weer 'specialer' na die tijd.

Maar om er echt zeker van te zijn zijn we niet 'veilig' genoeg bezig, dus dan weet ge dat,....een ramp zou het niet zijn.
pi_46333069
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:16 schreef owlet het volgende:


stiekeme rammel. Ik wil nog niet, echt nog niet. Ik wil Ronja minstens een jaar BV geven en ik ben nog niet 100% ontzwangerd en een jaar of twee leeftijdsverschil lijkt me veel leuker. Maar soms rammelt het toch een beetje. En dan ben ik blij met dit topic want dan kan ik stiekem een beetje rammelen zonder dat het meteen zo ernstig lijkt. Want écht willen, nu....nee
Ja, voor de BV zou ik het ook spijtig vinden. Hoewel je wel hoort dat het kan, zwanger borstvoeding blijven geven.
pi_46333417
Ik zat je ook maar een beetje te pesten hoor Bass-Miss Gewoon lekker rammelen en je vast een beetje verheugen op de toekomst. En ondertussen heerlijk genieten van je lekkere Fonsie!

Owlet, daar is dit topic ideaal voor he inderdaad. Dus wees welkom, van harte zelfs

Ik ga dus a.s. zaterdag naar de Huishoudbeurs (het thema 'Stout' heeft er denk ik ook wel aan geholpen dat vriend-lief best mee wil, bedenk ik me net ). Die 9maandenbeurs moét ik dan ook wel even over uiteraard. En wie weet inspireert hem dat een beetje...
pi_46333505
Zucht... van de week nog even gezellig met vriendje liggen kletsen in bed. Gepraat over babynamen en over dattie wel een 2e wil, graag zelf, maar ja, heb net een nieuwe baan enw e hebben echt geen ruimte in huis... aarrggghhhh
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:41:34 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46333674
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:08 schreef Smoezie het volgende:
Bass-Miss, kom hier maar lekker mee rammelen hoor
Want dat je al rammelt dat moge duidelijk zijn. 2008 mijn kont, dat halen jullie nooit

BE, ik heb net mijn vent gebeld op zijn werk ( ) dat we ook naar de 9maandenbeurs 'moeten' zaterdag. Voor het kadootje voor Viev. Hij zei... and I quote... 'Je regelt het maar, als ik maar enigszins uit kan slapen en 's avonds met een glas whisky op mijn kont kan zitten ergens'. Nou, geregeld dus
Geregeld idd!
***
pi_46334984
Ik rammel er vandaag weer even flink op los. maar ik twijfel of het ooit verder komt dan rammelen
pi_46336799
Vicky, rot eigenlijk he, dat dat soort 'praktische' dingen zo bepalend moeten zijn zoals net een nieuwe baan. Dat het dan eigenlijk heel slecht uitkomt, want hoe zouden ze daar reageren. Terwijl dat eigenlijk niet uit zou mogen maken. En toch doet het dat. Ik snap je dilemma

Syzo, mag ik vragen waarom je daaraan twijfelt?

(BE, zou het ook zo makkelijk bij hem als ik zou zeggen 'ik wil graag zwanger worden' dat hij dan roept 'je regelt het maar, als ik maar kan uitslapen?' Euh.... )
pi_46338378
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik heb het hier al eens eerder gepost maar ik verwacht echt niet dat dat onthouden wordt hoor.

Mijn vriend en ik wonen (nog) niet samen. Wanneer dat gaat gebeuren weet ik ook niet....bal ligt bij hem zullen we maar zeggen. Hij krijgt er natuurlijk nog 2 meiden van 6 en 8 bij he.
Hij is dol op ze en zij gelukkig ook op hem maar het is wel een hele overgang dan he. (oudste heeft ADHD en ODD)
Hij zou wel een kindje willen maar ook voorlopig niet. Ik wil dus ook wel maar nu is dus niet het moment. Maar over 5 jaar heb ik hier 2 pubers en zit ik er ook niet echt op te wachten denk ik. 2 pubers zijn denk ik al veeleisend genoeg.

Dus we willen wel maar of het gaat gebeuren is een tweede. Ik denk dat er een grotere kans is dat het per ongeluk gebeurd dan dat we er bewust voor gaan kiezen. En met de mirena zie ik een ongelukje ook niet gebeuren.
Zou ook wel gek staan een baby met spiraal op het voorhoofd
pi_46339018
Het spijt me dat ik het niet (meer) wist. Ik ben nog niet zo lang in OUD aan het posten dus ik moet er nog een beetje in komen Fijn dat je het zo goed opvat

Lekker blijven rammelen in dit topic inderdaad maar voorlopig. Dromen over 'wat als... ooit...' is heerlijk. Zelfs als het qua situatie en omstandigheden nog niet past. Dankjewel voor je uitleg, ik vind het altijd leuk om wat meer over de rammelaars te weten
  donderdag 15 februari 2007 @ 18:23:53 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46339472
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:00 schreef Smoezie het volgende:
(BE, zou het ook zo makkelijk bij hem als ik zou zeggen 'ik wil graag zwanger worden' dat hij dan roept 'je regelt het maar, als ik maar kan uitslapen?' Euh.... )
Kan jij gedachten lezen? Dat was precies wat ik dacht.
Overigens begon de mijne al te protesteren toen ik het woord HHB in mijn mond nam.


Zo, en nu even Syzo's verhaal lezen, back on-topic maar weer.
***
pi_46339713
Soms is de wereld gewoon niet eerlijk

Ik werk nu een weekje of zes in mijn nieuwe baan (erg leuke baan) en vorige week zei mijn baas dat ie een leuk spoedklusje voor me had. Of ik even een folder wilde schrijven over een babypakket. Ja hoor, doe ik zo mijn best om niet te rammelen, mag ik me gaan verdiepen in Nappy Wrappers, spuugdoekjes enz enz. En het geheel wordt natuurlijk voorzien van hele lieve foto's en die moet ik ook nog allemaal bekijken. Zegt ie ook nog: Ja, dat het jullie maar goed mag afschrikken allemaal ! (er zaten nog 2 anderen bij die ook nog geen kinderen hebben). Hij bedoele het als grapje, dat wel..

Maar goed, ik heb me dus de afgelopen dagen verdiept in de checklist van de baby-uitzet. Mocht ik legaal surfen naar leuke baby-dingen. Ondertussen ook nog twee geboortekaartjes gekregen en ik zat in de stopweek van mijn pil. Lekkere mix, was goed voor mijn humeur (not!). We zouden hier eigenlijk dit voorjaar stoppen met de pil, maar we gaan waarschijnlijk verbouwen deze zomer, dus dan stop ik liever dit najaar. Ik heb alles doorgerekend en het wordt wel inleveren, maar ach, wie weet wat het nieuwe kabinet nog in petto heeft voor de kinderopvang...

Tot zover mijn sores. Leonieke hoe is ie daar? Je had toch bouwgrond of niet? En Smoezie, whoehoe voor het echie, spannend! En jj1981, jij ook al over een aantal maandjes, leuk hoor! En Bass-Miss, twee kindjes dicht bij elkaar is ook heel leuk plus dat je dan weer snel uit de luiers bent (elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen). Ehh, heb ik nou iedereen gehad? Ik geloof ongeveer wel. Ik kan het niet meer zo goed bijhouden, mag eigenlijk niet prive-internetten op mijn werk, dus ik beperk me daar tot de mail en ik heb niet altijd zin om thuis nog achter de computer te kruipen..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_46339842
Mijn opmerking was ook echt niet lullig bedoeld hoor Smoezie

Ik ben de hele dag al moe en aartslui....en ik rammel als een gek....humeur wordt er niet beter van. Morgen weer een dag en wie weet is dan het rammelen ook wel weer wat minder.
pi_46340340
Jaaa ik heb het zitten hoor en heeeeeel erg....

Vanmiddag kreeg ik ineens prompt een baby van 4 maandjes in mijn armen gedrukt
En dat lachje, die handjes, voetjes
Zijn oogjes, zijn ienini haartjes, zijn zijn zijn nou ja het hele kindje
Man man man serieus tranen over mijn wangen, en zuchte en toen heel zachtjes en Emanuel zijn oortje, jochie wat is het toch fijn om jou zomaar in mijn armen te hebben

En tegen zijn moeder, ja ik mis het zo giga, het mama zijn, Thijs

Ik ben flieft en ik rammel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46341005
Wat wordt het lekker druk hier gezellig

Be en Smoezie jullie gaan Dean bekijken! Niet stiekem meenemen he!
pi_46342942
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]
Maar om er echt zeker van te zijn zijn we niet 'veilig' genoeg bezig, dus dan weet ge dat,....een ramp zou het niet zijn.
Als het je deze maand nog lukt, kan je een 'lyndsey pfaff' doen
Volgens mij ben je nog dit jaar zwanger van je tweede ... lijkt me echt iets voor jou
pi_46343111
Grappig ikke zit ook heel gezellig de pfaffs te kijken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46344522
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:05 schreef Iksje het volgende:

[..]

Als het je deze maand nog lukt, kan je een 'lyndsey pfaff' doen
Volgens mij ben je nog dit jaar zwanger van je tweede ... lijkt me echt iets voor jou
En Fons zijn broertje 'Bruce' noemen zeker?
pi_46350009
Mefke Met die babyfolder! Je wordt wel even enorm 'getest' zeg maar he, met je gevoel. Ik zou dat ook wel eens willen doen (euh, niet een folder schrijven maar dat doorrekenen wat jij hebt gedaan, over wat het allemaal zou kosten enzo, dat bedoel je toch?). Ik ben wel eens begonnen om het te proberen, maar het lukt me maar niet om goed te kijken wat bv een KDV voor 2 of 3 dagen zou kosten, dat krijg ik op de een of andere manier maar niet voor elkaar!
Oh enneh... ik wou dat het al zo was, 'voor het echie', maar hier is het op dit moment nog alleen maar zo dat ik wellicht stop met de pil hoor. Om alvast te ontpillen, haha. Maar nog niet voor het echie

Syzo, irritant is dat he, van die hangdagen dat je humeur beneden peil zakt. Die ken ik, die dagen Inderdaad morgen weer een dag. Als het goed is dit weekend een beetje zonnig lenteweer, dat doet mijn humeur altijd wel goed. Ik hoop voor jou ook!

Bar, logisch hoor dat je het moeder zijn vooral op zulke momenten lees. Maar ik vind het ook heel fijn om te lezen dat je het toch een heel fijn gevoel vond, dat babietje, en dat je er zelfs een beetje (boel? ) van gaat rammelen. Dat is een positief gevoel, een lekker kriebelig gevoel en ik gun jou positieve en fijne gevoelens

Flower-Ti-Amo Ik zal me inhouden hoor haha. Ik heb er hartstikke zin in om met BE naar Vivi te gaan en om Dean te zien. Lekker ongegeneerd rammelen

Bass-Miss, ik heb ook het Pfaff gebeuren gezien vanavond. Bruce past niet bij Fons hoor
(En ik word helemaal kriegel van die man van Kelly, wat een irritant joch is dat toch...)

BE, wat grappig dat jij hetzelfde dacht Misschien wel een beetje telephatisch?
(Heb je ook tegen je vent gezegd dat het thema 'Stout' is op de HHB en dat er o.a. ondergoed van Marlies Dekkers is enzo????? ghehe)
pi_46358046
tja nieuwe dag he.... Ik heb koppijn en zit toch naar het schermpje te kijken......

straks 4 dagen krabbegat....ik kijk er al maanden naar uit maar nu heb ik ineens helemaal geen zin. Misschien komt dat morgen vanzelf.

edit: Ja ook pfaff gezien...en die Sam vind ik ook errug irri
pi_46406562
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 18:31 schreef mefke79 het volgende:
Soms is de wereld gewoon niet eerlijk

Ik werk nu een weekje of zes in mijn nieuwe baan (erg leuke baan) en vorige week zei mijn baas dat ie een leuk spoedklusje voor me had. Of ik even een folder wilde schrijven over een babypakket. Ja hoor, doe ik zo mijn best om niet te rammelen, mag ik me gaan verdiepen in Nappy Wrappers, spuugdoekjes enz enz. En het geheel wordt natuurlijk voorzien van hele lieve foto's en die moet ik ook nog allemaal bekijken. Zegt ie ook nog: Ja, dat het jullie maar goed mag afschrikken allemaal ! (er zaten nog 2 anderen bij die ook nog geen kinderen hebben). Hij bedoele het als grapje, dat wel..

Maar goed, ik heb me dus de afgelopen dagen verdiept in de checklist van de baby-uitzet. Mocht ik legaal surfen naar leuke baby-dingen. Ondertussen ook nog twee geboortekaartjes gekregen en ik zat in de stopweek van mijn pil. Lekkere mix, was goed voor mijn humeur (not!). We zouden hier eigenlijk dit voorjaar stoppen met de pil, maar we gaan waarschijnlijk verbouwen deze zomer, dus dan stop ik liever dit najaar. Ik heb alles doorgerekend en het wordt wel inleveren, maar ach, wie weet wat het nieuwe kabinet nog in petto heeft voor de kinderopvang...

Tot zover mijn sores. Leonieke hoe is ie daar? Je had toch bouwgrond of niet?
Betaald rammelen, het lijkt me fantastisch

Hier zijn we druk bezig met vanalles en nog wat: de architect is druk aan het tekenen (de indeling is af, de gevels bijna (nog een paar zaken waar we niet helemaal uit zijn, maar die beslissingen zullen hopelijk vlug genomen worden (alhoewel ik de eeuwige twijfelaar ben )). Op 2 maart gaan we een namiddagje rondlopen op Batibouw om nog wat extra ideeën op te doen of om een paar zaken te gaan bekijken hoe het er nu in het echt allemaal uitziet.
Daarnaast ben ik druk bezig op het werk. Op zes weken tijd heb ik al 3 dagen overuren bijeengesprokkeld in een rammelvrije omgeving Handig, want die mag ik opnemen als ik wil (lees: waarschijnlijk in de week voor ons huwelijk in juli).

Morgen op bezoek bij mijn zus en metekind. Kan ik weer extra gaan rammelen natuurlijk Gelukkiglijk ben ik gisteren weer met een nieuwe strip begonnen want tijdens mijn stopweek heb ik het toch altijd een pak moeilijker.
Maar ik denk dat zoals het er hier naar uitziet dat het zeker niets zal zijn voor september 2008 (idd, in één klap 9 maand bijgegooid )
pi_46419754
Zo het rammelen is weer wat minder. Gister wel het nichtje van mijn vriend in een berenpakje gezien. Ze is nog geen 2.....zou haar zo mee naar huis nemen.
Mocht haar wel ff lenen zei zijn tante....kwam gelijk aan met de luiers mja .... toen heb ik me toch even bedacht.
pi_46419883
Leonieke, waarom ineens september 2008? Ik volg het even niet meer. Wel fijn dat je het nieuwe bouwproject hebt om je een beetje af te leiden.
Had afgelopen vrijdag de verjaardag van mijn oma en kreeg toen het zoontje van mijn nichtje in handen. Een slapend jochie van 8 weken oud dat ook nog even de fles moest krijgen. Volgens mijn vriend kon je het rammelen aan de andere kant van het café horen. Een beetje overdreven, maar het deed me wel heel veel.
Nou, we gaan ons even in het carnaval storten hier, fijn ongegeneerd gluren naar lieve kindjes in hele lieve pakjes...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_46420391
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:26 schreef mefke79 het volgende:
Leonieke, waarom ineens september 2008? Ik volg het even niet meer. Wel fijn dat je het nieuwe bouwproject hebt om je een beetje af te leiden.
Ik ook maar half meer

Nee, we hebben zo wat zitten rekenen en tellen (ja, altijd dat financieel gedoe idd...) en waarschijnlijk zal het dan pas financieel haalbaar zijn (ong 9 maand na de bouw).
Maar negen maand is zo lang...

Mijn eerste (wat pinnige) reactie was direct: "jah, dan gaat iedereen die we kennen er al twee hebben en moeten wij nog beginnen"
Want bij iedereen lijkt het momenteel zomaar te gaan...
quote:
Had afgelopen vrijdag de verjaardag van mijn oma en kreeg toen het zoontje van mijn nichtje in handen. Een slapend jochie van 8 weken oud dat ook nog even de fles moest krijgen. Volgens mijn vriend kon je het rammelen aan de andere kant van het café horen. Een beetje overdreven, maar het deed me wel heel veel.
Nou, we gaan ons even in het carnaval storten hier, fijn ongegeneerd gluren naar lieve kindjes in hele lieve pakjes...
Ik kan het me voorstellen ook al moet ik toegeven dat ik momenteel de kleine kinderen probeer te mijden. Toch zeker tijdens mijn pilvrije week.
En dan binnenkort nog een baby erbij in de familie...
  zondag 18 februari 2007 @ 13:02:00 #174
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46422223
Dan kun je dus beginnen als je net klaar bent met bouwen, dan komt de baby net op het moment dat het financieel haalbaar is als het je lukt in één keer zwanger te raken...

[ Bericht 8% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 18-02-2007 13:07:03 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46451172
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan kun je dus beginnen als je net klaar bent met bouwen, dan komt de baby net op het moment dat het financieel haalbaar is als het je lukt in één keer zwanger te raken...
Maar dat zal niet lukken aangezien er sowieso al medische rommel zal bijkomen vanaf dag 1 proberen
Ah laat ik het zo zeggen: ik hoop écht dat september 2008 de uiterste datum zal worden om met die pil te stoppen. Gisteren bij mijn zus geweest en nu wil ik gewoon nog meer
pi_46451262
Leonieke, wat moeilijk lijkt het me om in 1 klap weer 9 maanden langer te moeten wachten. Ik snap je wel als je zegt over dat iedereen er dan al twee heeft en jij pas je eerste krijgt, maar hé positief blijven! Misschien krijg je er wel drie in één keer! overtref je ze allemaal
pi_46451471
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:32 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Leonieke, wat moeilijk lijkt het me om in 1 klap weer 9 maanden langer te moeten wachten. Ik snap je wel als je zegt over dat iedereen er dan al twee heeft en jij pas je eerste krijgt, maar hé positief blijven! Misschien krijg je er wel drie in één keer! overtref je ze allemaal
Euh...

*ff plan van het huis erbij pakt*

oke, ça va nog... 3 is nog net te doen Laat maar komen dus!
pi_46451530
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Euh...

*ff plan van het huis erbij pakt*

oke, ça va nog... 3 is nog net te doen Laat maar komen dus!
Nou ja als er dan toch ruimte is
pi_46451563
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:47 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Nou ja als er dan toch ruimte is
We zijn op alles voorzien eigenlijk

Geen kinderen: onze slaapkamer, logeerkamer, leeskamer, berging
1 kind: onze slaapkamer, logeerkamer, kinderkamer, leeskamer
2 kinderen: onze slaapkamer, logeerkamer, 2 kinderkamers en beneden lezen
3 kinderen: onze slaapkamer en drie kinderkamers. Moeten de logés maar in de zetel slapen

  maandag 19 februari 2007 @ 10:56:08 #180
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46451729
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar dat zal niet lukken aangezien er sowieso al medische rommel zal bijkomen vanaf dag 1 proberen
Ah laat ik het zo zeggen: ik hoop écht dat september 2008 de uiterste datum zal worden om met die pil te stoppen. Gisteren bij mijn zus geweest en nu wil ik gewoon nog meer
Dus zou je in principe nog eerder kunnen beginnen, want er gaat dan sowieso meer tijd over om zwanger te worden. Het voorbereidende werk, zeg maar...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46451826
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus zou je in principe nog eerder kunnen beginnen, want er gaat dan sowieso meer tijd over om zwanger te worden. Het voorbereidende werk, zeg maar...
Daar heb ik me al een beetje op voorzien
Twee jaar terug ben ik 6 maand gestopt met mijn pil om eens hormonenvrij door het leven te gaan en te zien wat mijn lichaam nu precies doet. Dan ook echo, inwendige echo en bloedonderzoek gehad Voor mijn gevoel heb ik dus op die manier 6 maand gewonnen (en dat is ook de reden waarom ik direct met hormonen mag beginnen)

En ik vind jouw idee wel heel goed, alleen trapt daar niet in
pi_46474987
Ik kom met jullie meerammelen> moet me nog een beetje wegwijs maken in dit topic, dus tot schrijfs
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  maandag 19 februari 2007 @ 22:33:58 #183
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46475135
Mag je hier ook rammelen omdat je graag tante wil worden?
pi_46481701
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:33 schreef Smirre het volgende:
Mag je hier ook rammelen omdat je graag tante wil worden?
Ook van een tweeling, neem ik aan, Smirre !
pi_46483413
Op het moment zit ik met veel tegenstrijdigheden om voor een tweede kindje te gaan. Ik ben net met een studie begonnen en wil eigenlijk eerst mijn propadeuse halen voor ik een tweede op de wereld zet. Verder is het ook zo dat Magneet niet per sé een tweede wil. Moeilijk eigenlijk. Zelf denk ik nog steeds om eind volgende maand te stoppen met de pil en te zien wat er van komt. Door het geven van de borstvoeding verwacht ik voorlopig toch nog niet in verwachting te raken, hoe graag ik het ook zou willen.
pi_46483818
En zou je dan ook stoppen met de pil ook al wil Magneet niet persé een tweede?
pi_46485388
Ja, hoor. Een tweede is niet erg hoor, maar het hoeft eigenlijk niet. Hij is nu ook al tevreden met een.
pi_46486638
* Jelief meldt zich nou toch wel echt hier.
Ik zou zo graag weer zwanger willen zijn en nog eens zo'n klein frummeltje hebben. Zelfs manlief is het er mee eens dat een tweede toch wel erg leuk zou zijn. Ware het niet dat ons huis te klein is en het ook wel handig is als ik een vaste baan heb. Nog maar even rammelen dus.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:49:14 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46486744
Bij mij rammelt het de laatste dagen ook weer heel erg. Vandaag heb ik Noah's pop het kleinste babypakje van Noah aangetrokken en er vervolgens mee in mn armen gezeten om te voelen hoe het ook alweer was Terwijl een pop echt totaal niet vergelijkbaar is met een babietje natuurlijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46486853
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:49 schreef texelonia het volgende:
Bij mij rammelt het de laatste dagen ook weer heel erg. Vandaag heb ik Noah's pop het kleinste babypakje van Noah aangetrokken en er vervolgens mee in mn armen gezeten om te voelen hoe het ook alweer was Terwijl een pop echt totaal niet vergelijkbaar is met een babietje natuurlijk
Oke, dat stelt me gerust. Dus ik mag best verder doen met onze hond of een beer als baby vast te houden als moeders het ook mogen doen
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:58:23 #191
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46487003
van mij wel
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46487065
Nu gewoon nog zorgen dat mijn man het niet te vaak ziet of hij verklaart me gewoon gek
pi_46493902
HIer gelukkig twee dwergkonijnen die ook best af en toe als baby in mijn armen liggen..
Trouwens, heb een leuk idee voor carnaval van volgend jaar: ik ga gewoon als rammelende eierstok! Iemand enig idee hoe ik dat moet maken?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_46495156
We kunnen natuurlijk enkel helpen als je plechtig belooft van er dan een foto van te nemen
pi_46512536
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:30 schreef mefke79 het volgende:
ik ga gewoon als rammelende eierstok! Iemand enig idee hoe ik dat moet maken?
Pak een stok en bind er hardgekookte eieren aan


Hier vanavond een gesprekje aangeknoopt met manlief hoe het nu zit met zijn mening over een 3e kindje. Maanden terug heeft hij laten vallen dat hij het wel ziet zitten,ik heb hem gezegd dat hij het voorlopig op zn buik kan schrijven.

Vanavond was zijn antwoord "ik respecteer jou keuze"
Ja, *zucht* vind je een 3e nog leuk of niet?
Ja,ik wel, maar jij ook?
Ja,ik ook ja,ik geef het eindelijk toe, alleen wil ik deze keer ruim vantevoren de kamertjes klaar hebben. Financieel wil ik zeker weten dat we eruit komen en dat we ze later een flinke spaarcent mee kunnen geven (en een leuke studie kunnen betalen), Kan dit?
Ja, dat kan schat, zus en zo, dit en dat, en we hebben een kamer over, moeten alleen de zonnebank verplaatsen.
Oke, Vandaag de pil maar niet meer nemen dan?
Oke!

Dus..........
bij de vorige zwangerschappen duurde het uiteindelijk nog een paar weken voordat ik door durfde te zetten hoor, ben z'on twijfelmiep

Maar ik kan nu toch wel met enige zekerheid zeggen dat er hier nog een 3e kindje (nog 'n broertje ) zal komen, als de natuur mee wil helpen uiteraard.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_46516852
MiSs-TaKe wat leuk Gefeliciteerd met het besluit!

Jelief, moeilijk is dat he, dat het door omstandigheden nog even moet wachten? Ik weet er alles van helaas. Hopelijk komt er snel verandering in en kunnen jullie er wel echt voor gaan

O, ja en ik neem Lucas gewoon soms als een babietje in m'n armen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet vergelijkbaar met van zo'n kleine frummeltje. Zeker niet omdat hij meestal erg gaat tegenstribbelen als ik dat doe
pi_46518213
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:13 schreef piglet het volgende:
O, ja en ik neem Lucas gewoon soms als een babietje in m'n armen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet vergelijkbaar met van zo'n kleine frummeltje. Zeker niet omdat hij meestal erg gaat tegenstribbelen als ik dat doe
Hahaha dat doe ik dus ook wel eens met mijn zoontje, maar die stribbelt dan ook zo tegen! En maar roepen, mam ik ben geen baby, ik wil niet niet doen mam ( Hij is dan ook al bijna 4), Maar zelf wel steeds tegen mij zeggen mam, ik wil een broertje of zusje, en dan met een bal onder zijn trui zeggen kijk mam ik heb een baby in mijn buik Wanneer jij dan? nog 3 nachtjes? Krijg ik dan een broertje?
Ondertussen rammel ik lekker verder, m'n vriend wil nu opeens nog een paar maanden wachten, en dat heb ik maar te respecteren. Maar oeioeioei wat is dat moeilijk zeg! al die zwangeren die ik zie lopen, al die kleine ukkies die ik hier zie!! Maar ik heb geduld, hoop ik dan maar.
pi_46519040
Super cool MiSs-TaKe! Alleen het idee al dat je nu over een paar maandjes misschien lekker zwanger bent is al leuk, toch.

Hier kwam gisteren een geboortekaartje binnen. *Rammel*
Nog 3 maandjes wachten, dat moet ik toch vol kunnen houden
pi_46521471
Miss-Take geweldig!

Gisteren zei Mike in reactie op een foto van Senni in het babytjestopic; "Ik wil nog wel een kindje" Dat er nog een moest komen was wel duidelijk maar hijhad het nog nooit zo oprecht vanuit zichzelf gezegd.
vandaag is het trouwens 2 jaar geleden dat ik een tweede streepje pieste
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:08:47 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46521657
jelief wordt je mooshy van he hihi

Hier maar eens zien dat andere zaken eerst wat meer op orde zijn.
Wel lief, fijn dat manlief uitzichzelf zei dat hij toch nog wel een 2e kindje wou

wel "grappig" te zien ook dat meerderen uit de genratie waarin ik zwanger was eigenlijk stiekem best hard rammelen

Miss_take wat leuk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46538490
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:29 schreef J1981 het volgende:
Super cool MiSs-TaKe! Alleen het idee al dat je nu over een paar maandjes misschien lekker zwanger bent is al leuk, toch.
Jep....ik heb vandaag al weer wat positiekleding gekocht voor in de zomer...want ik hóóp dan echt aangeteld te zijn.
Eigenlijk doml.....beslissing is net gevallen en ik ren al naar de winkel voor positiekleding Kun je nagaan hoe ongeduldig ik ben

Bij mijn vorige zwangerschappen duurde het beide keren 2 mnd voor ik aan was geteld, en dan heb ik het over 2 mnd opletten en natellen wanneer 'het beste moment is' ... toch wel snel dus.

Oeoeoeoeoeeeeeeeeee spannend, moet zeggen dat ik er deze keer wel enotioneel onder ben...vooral als ik bedenk dat ik voor de laatste keer zwanger zal zijn ....toch?
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_46538511
Ohja, ik moet nu natuurlijk verhuizen naar "wachten op het 2e streepje"?
Nou, het was kort maar krachtig dat gerammel van mij zullen we maar zeggen.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_46538698
Ik denk dat je idd het record gebroken hebt MiSs-TaKe
pi_46538722
ooh miss take wat ga jij sneheeeel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 21 februari 2007 @ 21:10:53 #205
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46539253
Ik kreeg vandaag een mailtje van mijn moeder.

"Albert wordt opa en stuurde ons deze foto's". Albert is hun werknemer en ik dacht dat ie echofoto's stuurde ofzo en vroeg me al af wat ík daar in hemelsnaam mee moest. Dus ik scrolde naar beneden en keek daar recht in de ogen van een superschattig Chinees peutertje

*rammelderammelderammelderammel*
pi_46539655
Miss take wat gaaaaf stoer hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46541317
Hier is het rammelen flink de kop ingedrukt. Door vriendlief, die vond 'dat ik me helemaal suf zit te Fok!ken in OUD'. Dat ik er veel te veel mee bezig ben. Ik werd er een beetje nerveus van, omdat ik dit jaar 34 word en dus voor mijn gevoel nou niet echt alle tijd van de wereld meer heb om er op te gaan wachten. Ik had graag willen gaan 'ontpillen' voor als we er bv over een jaartje voor willen gaan, maar nu ben ik bang dat ik hem daarmee alleen maar meer een opgejut gevoel geef. Woops.
pi_46541566
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:05 schreef Smoezie het volgende:
Hier is het rammelen flink de kop ingedrukt. Door vriendlief, die vond 'dat ik me helemaal suf zit te Fok!ken in OUD'. Dat ik er veel te veel mee bezig ben. Ik werd er een beetje nerveus van, omdat ik dit jaar 34 word en dus voor mijn gevoel nou niet echt alle tijd van de wereld meer heb om er op te gaan wachten. Ik had graag willen gaan 'ontpillen' voor als we er bv over een jaartje voor willen gaan, maar nu ben ik bang dat ik hem daarmee alleen maar meer een opgejut gevoel geef. Woops.
Jeetje vervelende situatie voor je! Misschien toch het verstandigst om dit ook met hem te bespreken? Wellicht dat hij dan wat meer begrip heeft voor je gevoelens.

sterkte ermee
pi_46542577
Smoezie, wat rot. Ik hoop dat het erger lijkt dan het is en dat hij uiteindelijk gewoon mee wil doen. Sterkte
pi_46542837
Dank jullie wel, meiden
Wellicht was hij een beetje kriegelig om andere dingen en werd het hem daarom allemaal een beetje teveel van het goede. Ik laat hem bv regelmatig foto's van lieve kindjes hier in het fototopic zien en dan heeft hij zoiets van 'ja euh... wat moet ik hiermee?'. We hebben het er daarna nog over gehad en ik begrijp dat wel van hem, op zich. Hij heeft niet zoveel met de kinderen van 'vreemden'. Hij is al zover dat hij binnen een jaar van 'waarschijnlijk hoef ik nooit kinderen' gegaan naar 'volgens mij is een kind van jezelf wel heel erg bijzonder'. Hij ziet er dus wel de mooie dingen van in. Maar ik was iets te enthousiast dus haha. Oeps. We waren uit eten toen hij het zei en ik moest echt mijn best doen om niet te gaan zitten snotteren daar *schaam*.

Flower-Ti-Amo, dat ga ik ook zeker doen hoor. Hij voelde zich er ook rot om. We deden echt kribbig tegen elkaar en dat had helemaal niet gehoeven. Ik ga me voortaan gewoon erg inhouden door bv niet te gillen 'ohhhhhhhhhh kijk wat een mooi babietje' als hij de mensen in kwestie niet eens kent

Fijn om daarover hier gewoon even lekker te mogen mekkeren
Thanks, dames!
pi_46543189
De meeste mannen gaan volgens mij anders met hun kinderwens om dan vrouwen. Ik heb mijn man er nog nooit op kunnen betrappen dat hij kinderfototopics bekijkt of meepost in een rammeltopic of alles wil weten over zwangerschap/geboorte/borstvoeding. Ook wordt hij niet acuut week van een baby in z'n gezichtsveld. Dat wil niet zeggen dat zijn kinderwens niet bestaat, want die bestaat wel degelijk, maar ontwikkelt zich heel anders. Iets minder obsessief
pi_46543203
dubbel
pi_46543301
Dat 'minder obsessief' is inderdaad wel de spijker op zijn kop ja
Ik heb even een paar daagjes niet in OUD gegluurd - nou vooruit, af en toe stiekem even - en het brengt ook wel een soort rust. Wellicht als ik het er minder over heb en hem er minder mee confronteer, dat hij er dan niet kriegel van wordt en wat rustiger aan het idee kan wennen

(En ach, ik moet niet klagen, hij ging mee naar de 9Maandenbeurs om een kraamkadootje te kopen! )
pi_46543323
PS... vanavond is hij niet thuis. Valt het op?
pi_46543378
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:55 schreef Smoezie het volgende:
PS... vanavond is hij niet thuis. Valt het op?
Nee!
pi_46543590
Whehehe. Gelukkig
(Reminder voor mezelf: even de geschiedenis van internet wissen, want hij is nogal nieuwsgierig )
pi_46550763
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:44 schreef Smoezie het volgende:
Dank jullie wel, meiden
Wellicht was hij een beetje kriegelig om andere dingen en werd het hem daarom allemaal een beetje teveel van het goede. Ik laat hem bv regelmatig foto's van lieve kindjes hier in het fototopic zien en dan heeft hij zoiets van 'ja euh... wat moet ik hiermee?'. We hebben het er daarna nog over gehad en ik begrijp dat wel van hem, op zich. Hij heeft niet zoveel met de kinderen van 'vreemden'. Hij is al zover dat hij binnen een jaar van 'waarschijnlijk hoef ik nooit kinderen' gegaan naar 'volgens mij is een kind van jezelf wel heel erg bijzonder'. Hij ziet er dus wel de mooie dingen van in. Maar ik was iets te enthousiast dus haha. Oeps. We waren uit eten toen hij het zei en ik moest echt mijn best doen om niet te gaan zitten snotteren daar *schaam*.

Flower-Ti-Amo, dat ga ik ook zeker doen hoor. Hij voelde zich er ook rot om. We deden echt kribbig tegen elkaar en dat had helemaal niet gehoeven. Ik ga me voortaan gewoon erg inhouden door bv niet te gillen 'ohhhhhhhhhh kijk wat een mooi babietje' als hij de mensen in kwestie niet eens kent

Fijn om daarover hier gewoon even lekker te mogen mekkeren
Thanks, dames!
Dat heeft die van mij ook wel hoor! Hoe graag hij wel ook kinderen wil, het interesseert hem helemaal niks als ik hem foto´s van hier laat zien. Vaak krijg ik dat dan ook te horen als ik hem wat wil laten zien. Ach ja, wij vrouwen zijn nou eenmaal anders daarin.
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:26:11 #218
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46556595
Mijn vriend heeft ook gezegd dat kinderen van anderen hem niet zo boeien, maar soms vind ie bepaalde foto's toch weer leuk. Zo had hij het gisteren over een foto waar een collega van hem en het kindje van die collega opstaan. De een met een blikje bier en de ander met een flesje, die tegelijkertijd op dezelfde manier daaruit drinken.

Maar hij wil sowieso eerst trouwen voor we aan kids beginnen, dus ik moet sowieso nog wachten tot eind maart...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46557749
Nou GWS, dat eind maart is wel te overzien toch?
En mogen jullie niet vast een beetje stiekem 'voor-knutselen?
Ik bedoel, mocht je voor die tijd zwanger raken, dan zie je er toch nog niets van met de bruiloft
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:47:59 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_46560996
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:55 schreef Smoezie het volgende:
PS... vanavond is hij niet thuis. Valt het op?
Zeg Smoez, zondag ken je mij wel he, irl...mag je dan wél foto's spammen bij je vriend?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_46561729
vraag me af of het echt zo is, maar ik zie ineend alleen maar zwangeren en moeders met baby's om me heen. Of van die verse papa's achter de kinderwagen



Ik probeer mezelf te overtuigen dat ik niet rammel. Denk dan aan die mega vieze tandjes doorkom stront die tot aan de nek zit enzo.
Toch helpt het niet echt.
pi_46561972
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:07 schreef syzo het volgende:
vraag me af of het echt zo is, maar ik zie ineend alleen maar zwangeren en moeders met baby's om me heen. Of van die verse papa's achter de kinderwagen
Sinds ik zwanger ben heb ik dat ook - en ik kijk tegenwoordig ook echt naar wat voor soort kinderwagen mensen hebben
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_46562465
het komt je ook gewoon opzoeken hoor....

Van het weekend een 14 maand oud meiske over de vloer gehad, kinderen van het kdv die me nog steeds aanspreken.
De advertenties op tv, in de winkels, nieuwe reclames over autostoeltjes, ineens het aller eerste rompertje van Thijs tegen komen...
Tja en dan gooi je de pil maar de deur uit, als je dan toch in je stop week zit.
Buren die zwanger worden
Een andere buurvrouw waar de zoon net zo oud is als Thijs overleden is, en die steeds vaker en vaker tegen komt.
Echt ze doen het erom hoor, als je rammeld of er maar iets aan denkt word je er mee overvallen, mee overspoelt...
En wat doe je eraan helemaal niets....
Rammelaars onder ons sterkte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46562964
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:29 schreef _Bar_ het volgende:
Tja en dan gooi je de pil maar de deur uit, als je dan toch in je stop week zit.
Echt waar??? If so.. wat een geweldig nieuws Bar!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_46566664
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:29 schreef _Bar_ het volgende:
Tja en dan gooi je de pil maar de deur uit, als je dan toch in je stop week zit.

Gevonden... denk ik!
Super beslissing!
Hoop dat het snel raak is!
pi_46566701
dat laatste hoeft voor mij noglange niet, alleen werd gek van de hormonen, en hetgekokhals van me als ik ze weer inmoestnemen....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46566723
Bar ik hoop dat het heel snel raak is en dat jullie een mooi broertje of zusje van Thijs krijgen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:31:15 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46566747
_bar_ wat bijzonder dat je nu de natuur hara gang laat gaan.. spannend ook
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46566779
zoals ik al zei ik ben er nog totaal niet mee bezig.... totaal niet, het hoeftvoor mij ook nog lange niet, sterker nog een jaar of wat verder zou ik fijner vinden....

Ik wil namelijk eerst goed het overlijden van Thijs verwerkt hebben, maar de ellende metde pil werd me te veel dus maar gewoon gestopt.

Rammelen doe ik toch wel, want ik roep nog steeds een groot gezin wil ik hebben met 4 kinders, Thijs is deeerste en de oudste, dus nog 3 te gaan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:03:14 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46567814
Bar, in ieder geval fijn dat je van de hormonen-ellende af bent. Wie weet helpt je dat ook weer een beetje in de verwerking tot het overlijden van Thijs. Alle dingen waardoor je je iets lekkerder voelt, helpen.

En 4 kinderen is een mooi doel!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46572219
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:54 schreef Smoezie het volgende:
Dat 'minder obsessief' is inderdaad wel de spijker op zijn kop ja
Ik heb even een paar daagjes niet in OUD gegluurd - nou vooruit, af en toe stiekem even - en het brengt ook wel een soort rust. Wellicht als ik het er minder over heb en hem er minder mee confronteer, dat hij er dan niet kriegel van wordt en wat rustiger aan het idee kan wennen

(En ach, ik moet niet klagen, hij ging mee naar de 9Maandenbeurs om een kraamkadootje te kopen! )
Daar kan ik me wel iets bij inbeelden.
Als ik een tijdje niet te actief post in OUD, voel ik me soms ook wel beter. Maar of dat nu echt aan OUD ligt, dat weet ik niet. Het is meestal zo dat als ik minder FOK! dat ik het gewoon veel drukker heb (werk, privé) en dan kan ik mijn gedachten meer van mij afzetten, denk ik.

Maar momenteel speelt het allemaal geen rol: druk op het werk, niet druk, fok!en, niet fok!en, ... ik krijg het gerammel niet uit mijn lijf
pi_46575456
Bar, een mooi besluit. En ik hoop dat er als jullie zover zijn een broertje of zusje voor Thijs bij zal komen .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_46587896
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zeg Smoez, zondag ken je mij wel he, irl...mag je dan wél foto's spammen bij je vriend?
Vriend gaat er van uit dat wij elkaar nu ook al 'kennen' (al is het dan nog niet irl) dus jij bent voor hem ook een soort bekende Hij kijkt dan ook graag naar foto's van Dean! Om vervolgens weer net zo graag in zijn boek ofzo te duiken, maar dat maakt niet uit... bij Dean foto's krijg ik geen gemopper

Bar, top-beslissing van je!
pi_46609250
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:44 schreef Smoezie over gemorrel met vriendlief
Vind het wel heel erg herkenbaar wat je schreef, mijn vriend werd er ook kriegel van toen ik elke avond in OUD zat mee te lezen en elke lieve foto aan hem wilde laten zien. Volgens hem zat ik te drammen, en kinderen waren maar stom. Twee dagen later gooide *hij* mijn pil weg

Ik merk trouwens wel dat ik onrustig word van meelezen in OUD. En vooral ook ongeduldig
pi_46610311
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:47 schreef LittleMissSunshine het volgende:

[..]

Vind het wel heel erg herkenbaar wat je schreef, mijn vriend werd er ook kriegel van toen ik elke avond in OUD zat mee te lezen en elke lieve foto aan hem wilde laten zien. Volgens hem zat ik te drammen, en kinderen waren maar stom. Twee dagen later gooide *hij* mijn pil weg

Ik merk trouwens wel dat ik onrustig word van meelezen in OUD. En vooral ook ongeduldig

* Smoezie moet hierdoor enorme rammels onderdrukken maar krijgt ook wel hoop!

En ja, dat ongeduldig door hier te lezen en posten merk ik dus ook heel erg. Vandaar dat ik mezelf een beetje moet inhouden van mezelf. Lukt aardig he
pi_46617237
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:17 schreef Smoezie het volgende:

[..]


* Smoezie moet hierdoor enorme rammels onderdrukken maar krijgt ook wel hoop!

En ja, dat ongeduldig door hier te lezen en posten merk ik dus ook heel erg. Vandaar dat ik mezelf een beetje moet inhouden van mezelf. Lukt aardig he
Ik probeer hier ook niet veel te lezen en te posten, maak ik mezelf alleen maar gek mee. Als ik elke dag in het tweede-streepjes-topic vertel over elk pijntje dat ik denk te voelen, praat ik mezelf zo een zwangerschap aan Ik wil niet elke dag van de maand bezig zijn met zwanger worden, ik heb ook nog genoeg andere dingen te doen
pi_46728870
Hallo dames, ik ben zojuist gediagnosticeerd als officiële rammelaar door Brighteyes.

Even een stukje uit het topic dat ik had geopend:
quote:
Ik was altijd bezig met studeren, werken, lol hebben. U kent het wel. Kinderen krijgen zat niet in mijn systeem. Dat heb ik ook altijd met trouwen gehad. Waar vriendinnen zichzelf als een prinsesje in witte jurk voorstelde, dacht ik alleen maar: waar gáát dit over??

Toen ik anderhalf jaar geleden dertig werd, ging ik er wel wat meer bij stil staan. Ook door mijn omgeving: ik ken steeds meer mensen met kinderen, vriendinnen praten er over, mijn moeder vraagt hoe het zit ('niet te lang wachten hoor, dan wordt het alleen maar lastiger' Hallo!! Ze was zelf 41 toen ze mij kreeg. Maar goed).

Maar dat laatste tijd (nu 31) betrap ik mezelf er ineens op dat ik er vaak aan denk. En niet een klein beetje ook!! Dat ik over kindernamen nadenk, dat ik al geboortekaartjes zit te bekijken op internet, dat ik meelees in dit subforum, dat ik me voorstel hoe het zou zijn, dat ik vertederd mee zit te kijken naar foto's van kinderen die ik helemaal niet ken!!, dat ik bang wordt dat het misschien niet zal lukken, dat ik nooit kinderen zal krijgen!! AAAAH!

Ik weet serieus echt even niet wat ik mee maak. Ik vind het eng ook. What's happening?
Het is heel prettig te weten dat ik niet alleen ben. . .
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:48:34 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46730782


Ik zei namelijk:
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:45 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij zou jij het prima kunnen vinden met Smoezie! Die is er ook wel helemaal over uit dat ze ze wel wil, maar ehm... mss toch nog niet helemaal precies nu enzo, toch, mss, wel... .
voor Smoezie!
***
pi_46732407
BE

Hoi Zina! Welkom hier bij ons Rammelaars
Ik herken mezelf inderdaad he-le-maal - zoals BE al zei en die kent me inmiddels - in jouw verhaal. Wat ik even niet lees, en misschien lees ik er gewoon 3 keer overheen, kan best want ik ben nogal chaotisch haha... heb je wel een relatie/partner?

Maar je bent dus ZEKER niet alleen
pi_46732598
Inmiddels (ik zei toch... ik ben chaotisch...) jouw gesloten topic gevonden en mijn antwoord op de partner-vraag is al beantwoord

Zodat je niet helemaal alles hoeft terug te lezen... (is wel leuk hoor!!!!) ik heb er dus ook helemaal de 'situatie' voor. Geweldige partner, vorig jaar geweldig huis gekocht samen, ruimte genoeg, centjes genoeg. Lief dorp, leuk schooltje, lekkere tuin om in te spelen en parkje aan de overkant. Nou, wat let je... zou je zeggen. Ehmmmmmm... ik vind het eng Omdat ik ook ineens keihard ben begonnen met rammelen, haast van de ene op de andere dag.
Daarvoor was ik er amper mee bezig. Kinderen waren niet echt leuk, vond ik , en het was echt een ver-van-mijn-bed show. Ben er wellicht te praktisch mee bezig. Stel mezelf constant vragen over 'houden we wel genoeg geld over als ik minder ga werken, vindt mijn baas het wel goed als ik minder ga werken, gaat mijn relatie er niet aan door enorm gebrek aan nachtrust... enz.' Komt jou vast ook bekend voor.

En ondertusen dus rammelderammel. Kindernamen bedenken inmiddels, mezelf zwanger proberen te zien (dat lijkt me namelijk erg leuk, zwanger zijn!), zwijmelen bij het idee wat een leuke vader mijn vriend zou zijn, dat soort dingen.
pi_46733580
Nouja, ik doe nu wel van rammelderammel, en oh wat eng en hoe moet het nu, maar intussen heb ik in het geheim al een eigen planning gemaakt de laatste tijd! . Dat is dan weer typisch iets voor mij.

We wonen nu nog vrij klein in een oude stadswijk. Te klein voor een kind en ook de omgeving is niks. Mijn vriend en ik zijn al een tijd aan het nadenken over een koophuis. Maar in de stad zien we eigenlijk steeds minder zitten (gek hé?). Zonder dat we hebben uitgesproken dat het met kinderen te maken heeft. We hebben het vooral over: het is hier zo druk, we willen meer groen om ons heen, prettigere omgeving etc. En dat menen we ook echt hoor. .

Hij komt ook van het platteland, dus bij hem speelt sowieso al mee dat hij graag wat meer terug naar z'n roots wil.
Mijn/onze planning is: - ik werk in het onderwijs en heb nu een tijdelijke baan: ik ga op zoek naar een baan in het oosten van het land;
- vriendlief gaat ook op zoek naar een baan in die buurt
- we kopen daar een huis (we denken aan buurt Deventer, Zwolle);
- ik betaal mijn studieschuld af (nog twee jaar);
- over twee jaar ongeveer kunnen we dan los .

De planning is besproken met vriend, maar het kindergedeelte is daarbij nog niet uitvoerig aan bod gekomen. Ondertussen ben ík alvast geboortekaartjes aan het bekijken op internet.

Het gaat ineens heel snel. Eerst leefde ik nog een Sex and the City-leventje, zogezegd, onze relatie was ook een beetje van de ups en de downs, en nu loop ik met deze plannen in mijn hoofd. Rrraaarrr.

Hee, maar Smoezie, volgens mij moet jij die knoop maar gewoon doorhakken.
(hee, en ik moet ook nog een uitstrijkje laten maken hahahahaha. Mijn vriendinnen zijn allemaal heel boos dat ik dat nog niet gedaan heb en komen met verhalen over kanker etc. Daarom durf ik nu helemaal niet meer)
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
pi_46734071
Ik heb de hele shoebox van Sex & The City dus ik weet wat je bedoelt

Ook ik woonde eerst in Rotterdam, nu in een durp daar wat buiten. Veel meer groen, lekker de ruimte (geen huizen tegenover ons bijvoorbeeld, heerlijk!). Gelukkig wilde mijn vriend dat ook, lekker dorps wonen.

Gewoon de knoop doorhakken is nog niet aan de orde ben ik bang. Tevens omdat ik het zelf steeds maar weer voor me uitschuif, maar ook omdat vriend er echt nog niet aan toe is. Onlangs hadden we ruzie in een restaurant omdat ik een beetje zat door te drammen over dit onderwerp

Maar ik heb goede hoop dat in in elk geval in de loop van dit jaar de pil de deur uit kan doen. En dan maar even een andere manier bedenken om veilig te sexen Zodra hij aan dat idee gewend is.. ach... wie weet

Overigens klinkt jouw planning wel helemaal goed! Prettig gebied ook wat betreft de huizenprijzen (mijn zus woont ook in die richting ). Dan hou je in je budget ruimte over voor eh..... eh..... you know
pi_46734910
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:24 schreef Smoezie het volgende:
Gewoon de knoop doorhakken is nog niet aan de orde ben ik bang. Tevens omdat ik het zelf steeds maar weer voor me uitschuif, maar ook omdat vriend er echt nog niet aan toe is. Onlangs hadden we ruzie in een restaurant omdat ik een beetje zat door te drammen over dit onderwerp

Maar ik heb goede hoop dat in in elk geval in de loop van dit jaar de pil de deur uit kan doen. En dan maar even een andere manier bedenken om veilig te sexen Zodra hij aan dat idee gewend is.. ach... wie weet

Overigens klinkt jouw planning wel helemaal goed! Prettig gebied ook wat betreft de huizenprijzen (mijn zus woont ook in die richting ). Dan hou je in je budget ruimte over voor eh..... eh..... you know
Maar jouw omstandigheden klinken zo ideaal dat ik dus dacht: waarom wacht ze nog? Beetje flauw natuurlijk, want bij een ander lijkt het altijd makkelijker. Vervelend dat je er ruzie over had... ik hoop wel dat je vriend goed begrijpt dat dit voor jou een echt belangrijk onderwerp is, en dat het ook logisch is op dit punt in je leven.
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
pi_46738601
Hee, maar nog even hé...

Ik las eventjes terug in dit topic vandaar...
Ik ga mijn vriend niet aan zijn neus hangen dat ik hier foto's van 'vreemde babies' zit te bekijken en dan aan het rammelen ben of dat ik vandaag dus een geboortekaartje heb zitten maken in gedachten al surfend op internet. Het lijkt obsessief, terwijl ik dit dus pas voor het eerst doe, maar los van dat obsessieve: mijn vriend zou dat toch niet begrijpen, ik begrijp het zelf al nauwelijks. Vooral omdat ik al langer op fok kom en hiervoor NOOIT in Oud keek.
Het is iets typisch vrouwelijks, volgens mij. En ik denk dat mijn vriend alleen maar zal denken bij zichzelf: ieks! die is gek geworden??

Niet dat ik me zorgen maak over wat hij van me denkt, maar je hoeft niet alles van elkaar te weten en te begrijpen, denk ik. Het is ook iets van mij, die rammelende eierstokken zijn van MIJ JA! . Ik vind het al heel wat dat ik 't hier deel eigenlijk.
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:22:01 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46738642
Is wel zo verstandig hoor...
Wetenschappelijk onderzoek van het fenomeen 'man' heeft uitgewezen dat constant wijzen op leuke babies etc. niet echt resultaatbevorderend werkt.
***
pi_46739235
Hij is nu een paar avonden achter elkaar niet thuis, dus dan kan ik weer even ongegeneerd babietjes kijken hier

Zina, weet jouw vriend wie je bent op Fok? Of komt hij sowieso hier niet?
pi_46739509
Hij weet dat ik op fok kom, maar hij begrijpt niet dat ik de moeite neem om van alles en nog wat hier te gaan lezen.
Als hij wil, zou hij wel kunnen achterhalen wat ik hier post. Maar ik geloof niet dat zoiets in hem opkomt.

Hij heeft een pc en ik internet meestal op mijn laptop. Het is vorige week een keer gebeurd dat ik hier foto's keek en dat hij langsliep en even over mijn schouder keek. Toen dacht ik wel: oeps. Maar hij zei er niets over.
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:32:24 #248
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46752431
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Ook van een tweeling, neem ik aan, Smirre !
Uiteraard!
Eigenlijk had ik hier al wel een hoop gespuug en gekwat van zus in kwestie verwacht. Zij wil niet...
En ik zooooo graag, dat ik zelfs mijn hoop heb verlegd naar een neefje of nichtje....AnyKINDje, als het maar maatje 50 heeft en ik het vaak mag knuffelen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:59:21 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46762428
Hihi Smirre! Toch nog geduld hebben dan.

Wil ze nooit? Of nu nog even niet?
***
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:24:02 #250
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46789341
Ze zegt NOOIT! en ik zou het niet durven om haar niet serieus te nemen.
pi_46790202
Het nichtje van mijn vriend riep volgens mijn schoonmoeder ook al 20 jaar NOOIT en opeens heeft ze een kindje. Eventjes wachten dus

Oh! En wat herken ik mezelf in smoezie! Ik wil ze ook graag maar euhm, ja, nou ja, toch ed?
En mannen moet je maar een beetje met rust laten. Maar die van mij laat af en toe doorschemeren dat ie er toch wel aan denkt. Bijv: we waren de badkamer aan het verbouwen. Ik had een leuk badkamermeubel op het oog en opeens zei hij "maar daar kan je geen plank opleggen als je een baby wilt verschonen". Ik en zijn moeder: . Of: hij wil een hond omdat ie toe is aan wat vastigheid. Op een gegeven moment zat ik in een piekermoment en meldde dat ik toch ergens kinderen wel leuk vind en dat we dan niet te lang moeten wachten vanwege mijn leeftijd. Hij: " o dan nemen we geen hond". Mannen zijn soms moeilijk te volgen maar wel lief hoor . Maar goed, ik zit hier niet zo veel meer uit zelfbescherming. Anders ga ik toch te veel rammelen... Eerst maar eens bellen waarom ik geen oproepkaart voor een uitstrijkje heb gekregen. Dat vind ik al eng zat
pi_46791126
Pandorah! Welkom hier (of was je hier al eerder en heb ik weer eens een aanval van geheugenverlies, dan mijn excuses, het is geen desinteresse maar soms kan ik niet alles tegelijk volgen ). En wat leuk om te lezen dat je jezelf herkent in mijn gezwets Minder leuk voor jou, dat realiseer ik me, want dat betekent dat jij jezelf soms ook zo gek maakt met: wel... niet... wel... niet... wat als... en dan?

Gut Smoes, of je leest de post van Pandorah nog even een keer.... *extreme schaamte alhier*. Je ws hier dus al eerder, omdat je schrijft 'ik zit hier niet zoveel meer uit zelfbescherming'.
Jij zit dus ook aan te hikken tegen dat uitstrijkje Je bent dus 30 geworden, begrijp ik?

ik laat mijn man momenteel erg met rust betreffende babietjes-praat. Ik lees en post ook niet meer in OUD als hij thuis is en hij heeft dat nu door, want hij vindt het maar raar Mannen, tis ook nooit goed!
pi_46791932
Ik had in een ver verleden hier wel eens wat eerder gepost. Maar als ik te veel hier ga meelezen - ook op OUD - maak ik mezelf alleen maar gek van ongeduld. Dus af en toe kijk ik wel maar niet te veel (uit zelfbescherming dus ).

En nee, ik ben niet net 30 geworden Vorige keer heb ik struisvogelpolitiek toegepast maar nu moet ik het toch een keer echt laten checken
pi_46792093
Ahaaaaaaaaa, boefje (Same here... maar dat had je dus al gemerkt haha).
Mag ik dan nog even zo eigenwijs zijn waarom jullie wachten? Exact dezelfde redenen als hier? Weet niet - durf niet - voor-je-uit-schuif enzo? En het aan de andere kant graag willen maar het niet echt bespreekbaar krijgt thuis?
pi_46792387
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:29 schreef Smoezie het volgende:
Mag ik dan nog even zo eigenwijs zijn waarom jullie wachten? Exact dezelfde redenen als hier? Weet niet - durf niet - voor-je-uit-schuif enzo? En het aan de andere kant graag willen maar het niet echt bespreekbaar krijgt thuis?
Herkenbaar . Maar ik vind het al bespreekbaar gemaakt als ik zeg dat ik kinderen wil en hij vervolgens reageert dat die hond dan wel even kan wachten . En ook omdat meneer nog studeert en ik het geld verdien. Dus af en toe moet ik even een grote schop onder zijn kont geven zodat ie eens gaat afstuderen

Zo, en nu ga ik lekker slapen .
pi_46794159
Ook hier nog volop aan 't rammelen, en dat oppaskindje erbij helpt ook niet echt . Ik ga er alleen maar meer van rammelen, nu zie ik dus dat 2 kindjes best wel wil. En dat niet alle kindjes hetzelfde zijn .
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:43 schreef Pandorah het volgende:
Eerst maar eens bellen waarom ik geen oproepkaart voor een uitstrijkje heb gekregen. Dat vind ik al eng zat
Ehh wil je er 1 van mij hebben? Ik kreeg deze week 2 oproepkaarten (En dat terwijl ik nog maar net 2 maanden 29 ben ) Zo dat zette me even met bijde benen op de grond........ Ik word dit jaar 30.....
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:34:05 #257
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46794245
Ik negeer die eerste oproep gewoon. Ik zit dan nog niet eens in een risicogroep.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46794278
Oooh dus ik hoef nog niet heen pffff voel me gelijk weer een begin 20er
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:43:09 #259
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46794440
Zit jij ook niet in een risicogroep dan?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46794529
Nee denk 't niet. Maar ga denk ik toch wel heen. Ik wil wel zekerheid, maar oooo wat zie ik er nu al tegenop (Maar de aankomende maandjes heb ik er nog geen zin in, dus die oproepkaarten gaan eerst de kast weer in )
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:51:34 #261
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46794623
Och, als je toch wilt gaan, kun je net zo goed nu gaan, dan heb je het weer gehad voor de komende vijf jaar...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46794703
Nee nee dat hoeft ook nog niet, ik hoop dat m'n vriend gewoon over een paar maanden wel een 2de kindje wil. Kijk dan kan ik dat bezoekje van het uitstrijkje combineren met het laten verwijderen van m'n spiraaltje . Want 2 keer binnen een jaar zo bij de dokter liggen is geen pretje
  donderdag 1 maart 2007 @ 01:01:34 #263
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46794814
Als je op die manier werkt zul je ook 2 keer binnen een jaar zo liggen, als je snel zwanger wordt natuurlijk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:04:27 #264
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_46810652
Alle nieuwelingen hartelijk welkom hier!! Ik lees alles hier wel mee hoor, maar alweer weinig te melden hier behalve dan dat ik een aantal van jullie heel goed kan begrijpen en met jullie allen meeleef.

Miss_Take jij krijgt de prijs voor de kortste rammelaar ooit leuk man, heel veel succes!!!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_46821688
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 01:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Als je op die manier werkt zul je ook 2 keer binnen een jaar zo liggen, als je snel zwanger wordt natuurlijk...
Ach valt wel mee denk ik, ik weet nu toch al dat ik een keizersnede krijg, dus dat toucheren hoeft dan ook niet (hoop ik dan ik weet namelijk niet hoe dat zit met een geplande keizersnede )
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:20:37 #266
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46822167
Mag ik weten waarom je een geplande keizersnede krijgt? Of heb ik erover heen gelezen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46822725
Bij mijn bevalling moest ik een spoedkeizersnede, ik kwam niet verder dan 4 cm ontsluiting. Na 4 weken moest ik een bekkenmeetfoto laten maken, om te kunnen zien waarom ik niet meer ontsluiting kreeg. Daar is dus uitgekomen dat mijn bekken verkeerd staan en dat er zeer moeilijk een kindje doorheen kan. Ik mocht het wel proberen als het een heel klein kindje was die heel diep ingedaald was, maar dat hoefde niet. Nou en aangezien mijn bevalling nou niet echt een pretje was, 25 uur weeen en de laatste uren weeen die niet meer weg gingen, hoeft dat voor mij ook niet meer, doe mij dan maar een keizersnede.
En daarom heeft het ook lang geduurt voordat ik zo iets had, ja ik wil wel een 2de kindje, die angst die ik heb gehad tijdens de bevalling moest ik echt een plekje geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door -ym- op 01-03-2007 23:14:35 ]
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:51:33 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_46884026
Ik meld me ook maar even hier.

Bij vlagen rammelt het hevig. Vriendlief wil nog even wachten.

Zucht...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:10:16 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46888155
* _Bar_ trekt zich hier heel fijntjes uit terug... even geen gerammel aan mijn hoofd kunnen verdragen...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:11:36 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46888193
Asyniur Welkom hier.

Bar...
***
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:14:44 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46888285
Lief barretjeik heet ook bar en voel mij dus gelegitimeerd om je zo aan te spreken ik wilde zeggen komt wel weer maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Ik me maar bij benadering indenken hoe het voor jou voelt. Komt tijd komt raad hoor. Ondertussen een heel dikke kus.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46888360
Welkom aan alle nieuwe rammelaars hier Een week hier niet posten en direct weer een paar nieuwe gezichten erbij. Het lijkt wel een virus

Bar
  zondag 4 maart 2007 @ 00:42:42 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46894689
Vandaag gehoord dat een nicht van mij 'mijn truc' heeft uitgehaald. Ik zou (denk ik nu nog) wel 4 kinderen willen, Micha 'maar' 3. Dus ik grapte dat als we er 2 hadden en we eventueel voor een 3e zouden gaan dat dat dan een tweeling moest worden
Mijn nicht heeft 2 zoontjes en is nu zwanger van een tweeling Ik wil oo-hook!

Ik snap best dat een tweeling vast heeel zwaar kan zijn hoor, zeker als je al 2 kids hebt, al gaan die van mijn nicht al allebei naar school dus dat scheelt misschien iets. Maar het lijkt me ook zooo leuk!! Eéntje ook trouwens hoor
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 4 maart 2007 @ 10:43:22 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_46899217
Het is ook een virus. Of een samenzwering
Iedereen om me heen lijkt zwanger of is net bevallen...

En dan komen de vragen: en wanneer zijn jullie aan de beurt?

Nou ja, wat mij betreft gisteren. Ik wacht nog maar even geduldig
pi_46904194
Welkom alle nieuwe rammelaars!

Ik kom ook weer even meerammelen. Mijn beste vriendin is afgelopen donderdagnacht moeder geworden van een zoontje; Thomas. En hij is leuk en lief!!!
Vanmiddag ga ik er weer even heen.

Natuurlijk n.a.v. hiervan met gepraat. Hij zei ineens; als het aan mij lag hadden we er al 3! Dus ik;
Toen vertelde hij me dat hij het er heel moeilijk mee heeft om te kiezen voor een kindje, wat voor impact het zal hebben op zijn gezondheid enzo.
Ik meen me te herinneren dat Great White Silence zelf MS heeft, toch? Hoe kijk jij er tegenaan? En in hoeverre is zijn angst gegrond?

of ga ik nu heel erg offtopic?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_46934263
We zagen gisteren nog net het einde van de soap de Pfaffs waarin je het pasgeboren zoontje van een van de dochters zag.
Dat was/is me toch een snoepje

Ik zeg dus na de aftiteling; jeetje, daar gaan mijn eierstokken toch van rammelen hoor..

Kijkt mijn man me aan en zegt; ik dacht al zoiets te horen ja, daarom zei ik al niks....


Maar nu ben ik weer weg hoor...

rammel ze lekker verder
pi_46934423
haha lily, zou leuk zijn! maar je man is er niet voor in of begrijp ik 't verkeerd?

lenehe dat lijkt me ook wel een bemoeilijkende factor, maar als je het dan wil dan maar beter snel!
pi_46934621
Mijn man en ik zijn er beiden nog niet uit

Ik rammel ook niet echt hoor... (er zit nog veel verschil tussen willen en doen )

en als ik dan het berichtje boven lees (van texelonia), 2 zoontjes en dan zwanger van een tweeling.....hmmm, help...

[ Bericht 17% gewijzigd door lily op 05-03-2007 11:36:13 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 16:20:12 #279
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46944560
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:22 schreef lily het volgende:
en als ik dan het berichtje boven lees (van texelonia), 2 zoontjes en dan zwanger van een tweeling.....hmmm, help...
Leuk juist man! Maar ik weet nog niet hoe het is om 2 kinderen te hebben (laat staan 3 of 4) dus wie weet kom ik er nog wel helemaal op terug
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:29:05 #280
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46949558
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:22 schreef lily het volgende:
Mijn man en ik zijn er beiden nog niet uit

Ik rammel ook niet echt hoor... (er zit nog veel verschil tussen willen en doen )

en als ik dan het berichtje boven lees (van texelonia), 2 zoontjes en dan zwanger van een tweeling.....hmmm, help...
Lily moeilijk moeilijk lijkt het me, maar ook wel bijzonder
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 5 maart 2007 @ 21:08:04 #281
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46955784
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:19 schreef LeNeHe het volgende:
Welkom alle nieuwe rammelaars!

Ik kom ook weer even meerammelen. Mijn beste vriendin is afgelopen donderdagnacht moeder geworden van een zoontje; Thomas. En hij is leuk en lief!!!
Vanmiddag ga ik er weer even heen.

Natuurlijk n.a.v. hiervan met gepraat. Hij zei ineens; als het aan mij lag hadden we er al 3! Dus ik;
Toen vertelde hij me dat hij het er heel moeilijk mee heeft om te kiezen voor een kindje, wat voor impact het zal hebben op zijn gezondheid enzo.
Ik meen me te herinneren dat Great White Silence zelf MS heeft, toch? Hoe kijk jij er tegenaan? En in hoeverre is zijn angst gegrond?

of ga ik nu heel erg offtopic?
Het klopt, ik heb MS. En ik denk dat als jou man goed tegen stress kan (vanuit zijn MS gezien dan) hij zich niet al te veel zorgen hoeft te maken. Ik kan voor mijzelf zeggen dat stress geen greintje invloed heeft op mijn MS, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Waar ik me wel zorgen over zou kunnen maken is het effect van een zwangerschap op mijn MS.

Maar daar is maar op één manier achter te komen...

Ik weet trouwens niet hoe jouw er lichamelijk voorstaat? Ik heb er zelfs nauwelijks last van, wat het voor mij aan de ene kant makkelijk maakt(want dan is het risico dat het heel veel slechter zou gaan niet zo groot, toch? ) maar aan de andere kant ook moeilijk(want straks heeft het wel een enorm negatief effect op me en spoel ik mijn vrijwel klachtenloze leventje door de wc door een zwangerschap)...

Gefeliciteerd nog trouwens.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:35:44 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47026393
Wat doen jullie dames eigenlijk als het rammelen te erg wordt?
Praat je erover? Zoja, met wie?
En vermijd je 'babystuff' of duik je er juist in?

Ik vind het namelijk soms erg moeilijk. Zeker omdat mijn jongere zus 2 leuke jongens heeft van 2,5 en 1 jaar. Ik vind het super om met ze bezig te zijn en heb dan even nergens last van. Maar als ik dan thuis kom, komt dat gevoel 'ik wil ook' zo hard terug.

Hoe gaan jullie ermee om?
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:39:23 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47026570
Soms post ik een frustipost hier, soms plaats ik een post op mijn blog, soms ga ik een vriendin lastig vallen, soms mijn man etc. etc.

Gewoon even heel hard 'aaaaaaaaaaaaaargh' posten kan al opluchten hoe stom ook. Hier 'hardop' zeggen dat je rammelt helpt voor mij echt. Omdat je hier (h)erkenning krijgt en vindt, dat scheelt voor mij al zoveel, weten dat ik niet de enige (semi-)obsessed muts ben.
***
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:49:30 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47027027
Pff, gelukkig ben ik ook niet de enige.

Mijn vriend wordt soms gek van mij. Maar we kunnen er gelukkig nog samen om lachen.
Ik praat er ook vaker over met mijn moeder of mijn zus.

Maar het zijn echt van die golfbewegingen. Zo heb ik een tijdje minder 'last' en dan opeens met pieken rammelen ze bijna mijn buik uit (zoals vandaag bijvoorbeeld)

Nou ja, heb weer even van me af 'geklaagd'. Het scheelt inderdaad een hoop als je weet dat je niet de enige bent.
pi_47135964
GWS, bedankt voor je reactie, sorry dat ik nu pas reageer (beetje druk gehad). Maar mijn heeft in november een scub gehad, stress heeft bij hem helaas wel een negatief effect op de MS.
Maar ja, aan de andere kant, wat je zegt; er is maar 1 manier om erachter te komen. Nu moet hij nog even overtuigd worden daarvan.

Asyniur, ik doe hetzelfde als BE en stort me er juist volop in. Kan ik nu lekker doen omdat mijn vriendin is bevallen en ik lekker veel mag meehelpen enzo
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 10 maart 2007 @ 22:17:37 #286
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47137616
Als hij inderdaad kinderen wil, zoals ik begrepen heb, moet hij er gewoon voor gaan. Als er verder niets gebeurd met zijn MS is het mooi, als het wel een negatieve invloed heeft, is het evengoed nog de moeite waard.

Vind ik dan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47146871
ik ga straks op kraamvisite bj een mannetje van een maand oud

Dat wordt weer rammelen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 maart 2007 @ 17:31:46 #288
61183 leonieke
Dan toch?
pi_47160721
Het rammelen lijkt hier niet op te houden ondanks de nieuwe job (waar ik me rot amuseer) en de bouwplannen

Het liefst van al zou ik nu zwanger zijn, ook al zou dat betekenen dat mijn corset voor ons huwelijk helemaal aangepast moet worden
pi_47162107
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:31 schreef leonieke het volgende:
Het liefst van al zou ik nu zwanger zijn, ook al zou dat betekenen dat mijn corset voor ons huwelijk helemaal aangepast moet worden
Daar zijn vast wel manieren voor...
Je rammelt dus behoorlijk door zo te lezen. Hoe staat t met de bouwplannen, wanneer gaan ze bezig of zijn ze al bezig?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_47166921
Arrgghhh horen jullie het klapperen??

Zag mijn vriendje ook wel even verliefd kijken naar het kleine ventje van een vriendinnetje van me....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47168137
Ik hoorde al in de verte zo'n ritmisch geluid Vicky, maar nu weet ik wat het is .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 11 maart 2007 @ 22:42:27 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47173165
Mijn vriendje kijkt nergens verliefd naar

Ik zit met hetzelfde als Leonieke. Heb een leuke baan waar ik me helemaal thuis voel en kan uitleven. Ik ben net begonnen met paardrijlessen die ik al jaren wilde nemen maar waar nu pas tijd (en geld) voor is.
En toch blijft er blijkbaar genoeg tijd over om te rammelen

Wel fijn dat we hier met z'n allen kunnen rammelen...

Binnenkort maar weer eens bij mijn zus op visite. Knuffel ik haar jongens nog maar eens extra.
pi_47173608
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:20 schreef texelonia het volgende:
Leuk juist man! Maar ik weet nog niet hoe het is om 2 kinderen te hebben (laat staan 3 of 4) dus wie weet kom ik er nog wel helemaal op terug
Mijn moeder en oma (beiden vier, bij oma waren nummer drie en vier ook twee halen een betalen) zeggen beiden dat "als je er eenmaal twee hebt, de rest ook niet meer uit maakt". Het is dan toch wel druk, je zit er midden in dus het is iets wat vanzelf gaat, dat opvoeden...

Ik denk dat dat ook een beetje het verschil is tussen vriendje en mij: zijn moeder heeft er twee, en vond idd die stap naar een tweede heel erg groot, heeft dat als heel zwaar ervaren. Mijn vriendje heeft dat een beetje meegekregen, en heeft het idee dat het met elk nieuw kind de belasting evenredig toe neemt. Ik heb juist die hele houding meegekregen van "als je er dan toch al een paar hebt, maken die anderen ook niet meer uit. Hij wil er dus twee (offeh, eigenlijk geen, momenteel), ik wil er drie, en vier mag ook best.
  maandag 12 maart 2007 @ 10:33:43 #294
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47182382
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:51 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook een beetje het verschil is tussen vriendje en mij: zijn moeder heeft er twee, en vond idd die stap naar een tweede heel erg groot, heeft dat als heel zwaar ervaren. Mijn vriendje heeft dat een beetje meegekregen, en heeft het idee dat het met elk nieuw kind de belasting evenredig toe neemt. Ik heb juist die hele houding meegekregen van "als je er dan toch al een paar hebt, maken die anderen ook niet meer uit. Hij wil er dus twee (offeh, eigenlijk geen, momenteel), ik wil er drie, en vier mag ook best.
Helemaal niet

Ik vind één al teveel... Maar liever twee dan één... En meer dan Twee wordt mij te onpraktisch ivm auto's enzo...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 12 maart 2007 @ 10:36:43 #295
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47182457
Er zijn zat prachtige auto's die meer kinderen kunnen herbergen dan de standaard twee, de Chrysler Voyager bijvoorbeeld...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 12 maart 2007 @ 10:37:31 #296
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47182477
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Er zijn zat prachtige auto's die meer kinderen kunnen herbergen dan de standaard twee, de Chrysler Voyager bijvoorbeeld...
Ja, want die is mooi...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 12 maart 2007 @ 12:27:11 #297
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47185855
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:37 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, want die is mooi...
Jij had het over prakisch, niet over mooi. Je kunt niet alles krijgen...

Sowieso vind ik 'praktisch' een beetje een raar argument als je het over kinderen hebt...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 12 maart 2007 @ 12:30:05 #298
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47185977
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij had het over prakisch, niet over mooi. Je kunt niet alles krijgen...

Sowieso vind ik 'praktisch' een beetje een raar argument als je het over kinderen hebt...
Vanuit het oogpunt van iemand die heel graag kinderen wil misschien wel ja...

Voor mij persoonlijk is dat dus niet het geval, en dus benader ik het wat objectiever...
Kinderen houden in dat ik met veel dingen bewust meer rekening moet houden, logischerwijs. Meer dan twee brengt met bijvoorbeeld het kopen van een huis of een auto daarnaast nog extra moeilijkheden met zich mee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47187164

M. vertelde Ronja gister dat ze nog wel heel wat maandjes moet wachten op een broertje of zusje. En dat voelde zó als een cadeautje omdat ik er helemaal niet zo gerust op was dat hij dat zou willen. Ronja was een behoorlijke verrassing en het idee om over een tijdje echt bewust de stap te nemen, te wachten op twee streepjes, etc.... Daar ga ik toch wel heel even, heel hard van rammelen.
Maar ook het idee dat ik het nu nog niet wil voelt fijn, omdat ik dan weet dat er iets heel leuks in het verschiet ligt.
pi_47200074
Dat lijkt me inderdaad een superfijn gevoel voor je Owlet.
Top voor je! Geniet ervan!

Hier was het rammelen even een periode minder, een beetje noodgedwongen omdat mijn wederhelft er een beetje Spaans benauwd van werd. Gisteren waren we op een rommelmarkt en daar stond zo'n mooie ouderwetse kinderwagen. Hij (!) had hem bijna gekocht 'om maar vast op zolder te zetten' Ik ben de verstandige geweest dat ik dat niet wil omdat ik dat een beetje de goden verzoeken vind...
Tis niet zo dat hij nu helemaal over de brug is hoor. Maar het helpt dus wel om het er zelf minder over te hebben, dan moet het helemaal uit hem zelf komen zeg maar

Sterkte voor de mede-rammel-dames
pi_47200285
Mijn vriend werd vandaag al enthousiast bij het zien van zo'n leuke trapauto in de karwei krant.. voor kinderen tussen de 3 en de 6. En van die lieve gekleurde stoeltjes bij de prenatal...

Rammel.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')