Er wordt wel eens redelijk oneerbiedig gesproken over vrouwen met rammelende eierstokken, broedse neigingen, hormonen die alle kanten op stuiteren. De ergste nachtmerrie van iedere man is een vrouw die bij de eerste date al begint over kinderen. Meestal zijn dit dan vrouwen van dertig en ouder.
Nu ben ik nooit iemand geweest die droomde over kinderen krijgen. Eerder het tegendeel. Ik kon me er heel weinig bij voorstellen, was er ook totaal niet mee bezig. Kinderen krijgen was iets voor andere mensen vooral. Ik was altijd bezig met studeren, werken, lol hebben. U kent het wel. Kinderen krijgen zat niet in mijn systeem. Dat heb ik ook altijd met trouwen gehad. Waar vriendinnen zichzelf als een prinsesje in witte jurk voorstelde, dacht ik alleen maar: waar gáát dit over??
Toen ik anderhalf jaar geleden dertig werd, ging ik er wel wat meer bij stil staan. Ook door mijn omgeving: ik ken steeds meer mensen met kinderen, vriendinnen praten er over, moeder vraag hoe het zit ('niet te lang wachten hoor, dan wordt het alleen maar lastiger'
![]()
Hallo!! Ze was zelf 41 toen ze mij kreeg. Maar goed).
Maar dat laatste tijd (nu 31) betrap ik mezelf er ineens op dat ik er vaak aan denk. En niet een klein beetje ook!! Dat ik over kindernamen nadenk, dat ik al geboortekaartjes zit te bekijken op internet, dat ik meelees in dit subforum, dat ik me voorstel hoe het zou zijn, dat ik vertederd mee zit te kijken naar foto's van kinderen die ik helemaal niet ken!!, dat ik bang wordt dat het misschien niet zal lukken, dat ik nooit kinderen zal krijgen!! AAAAH!
Ik weet serieus echt even niet wat ik mee maak. Ik vind het eng ook.
What's happening? Zijn dit dan die hormonen die met me op de loop gaan, ligt het aan de leeftijd? Ik snap er niks van.
Dames, tell me, hebben jullie dit ook gehad?
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)