abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45692982
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:50 schreef Aventura het volgende:
Het besnijden van mannen en van vrouwen is totaal niet vergelijkbaar. Oke, in beide situaties wordt er onvrijwillig iets verwijderd/verminkt, maar het is niet 'net zo erg'. Want ik vind dat je ook de intentie moet meenemen bij het beoordelen van besnijdenis. De reden waarom meisjes worden besneden is pure onderdrukking. Om haar te beroven van haar mogelijkheid tot seksueel genot, wordt geprobeerd haar vrijheid aan banden te leggen (<- levenslange monogamie is een doel ervan, zal niet vreemgaan want seks en bevalling is extreem pijnlijk). Bij het verwijderen van een stukje voorhuid is er geen sprake van zo'n onderdrukkende intentie. Al wil ik het besnijden van jongens zeker niet bagatelliseren, ik vind het ook een kwalijke zaak. Maar het vervolgen van daders van vrouwenbesnijdenis behoort toch absoluut voorrang te krijgen.
De intentie van mannenbesnijdenis is heel vaak het voorkomen van zaadverspilling. Oftewel: masturberen bemoeilijken. Is dat geen beroven van sexueel genot?

Bovendien lees jij er blijkbaar óók straal overheen: de meeste meisjesbesnijdenissen waarover de OP gaat (80%), zijn NIET verminkend. Er wordt niets ontnomen, geen lipjes, flapjes, geen mogelijkheden tot genot.

Als je heb over prioriteiten, en dat lijkt me niet onbelangrijk, dan verzet ik me tegen wat in de OP bepleit wordt: het évenzeer vervolgen van tamelijk onschadelijke prikjes in meisjesbaby's, dat behandelen alsof het even erg is als het compleet wegsnijden van lipjes & clit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:06:29 #202
3542 Gia
User under construction
pi_45692988
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:04 schreef Re het volgende:

[..]

wat is de verhouding mannen/vrouwenbesnijdenis? 0.2 miljoen vs half miljard oid?
In Nederland? Gaat hier over Nederland, hoor!! We hebben niet eens een half miljard inwoners!!

Daarbij is dat totaal onbelangrijk.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:08:19 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45693052
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

In Nederland? Gaat hier over Nederland, hoor!! We hebben niet eens een half miljard inwoners!!

Daarbij is dat totaal onbelangrijk.
neuh, je kan wel iets in Nederland gaan verbieden wat in de rest van de wereld niet verboden is, maar goed,

je mening blijft dat je, tenzj je een medische reden hebt, geen enkele inbreuk mag doen op de lichamelijke integriteit van een kind?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45693111
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

nee er wordt gesteld dat je niet mag mutileren op kinderen omdat ze daar geen mening over kunnen vormen, vandaar mijn referentie naar de ultieme mutilatie, het verwijderen van een kind uit je baarboeder, lijkt me dat die niet eens de kans heeft om in discussie te gaan als ze 18 zijn?
Nee, dat is geen vergelijk, zoals een mutilatie op een volwassen man niet gelijk staat aan het gehele wegnemen van de volwassen man. De kern van mutileren is dat er een deel van het lichaam verloren gaat, zonder dat het leven van het betrokken lichaam verloren gaat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:10:20 #205
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45693117
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:02 schreef Aventura het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk wel dat als je dat soort praktijken bij de wet verbiedt en actief gaat vervolgen, je die gemeenschap wel een signaal afgeeft. Namelijk dat vrouwenbesnijdenis volstrekt onacceptabel is. Wellicht gaan ze dan eens kritisch naar hun praktijken kijken. Een gevaar is natuurlijk wel dat je de het verder de illegaliteit indrukt. Het is een ingewikkelde kwestie.
Volgens mij is vroewen besnijdenis toch al verboden?
Ik ben bang dat een signaal niet genoeg is voor een groep mensen die dergelijke praktijken al eeuwenlang beoefenen, hoe denk jij dan over zo'n symbolische speldenprik?
Als daardoor de besnijdingspraktijken uitgeband worden en je de dialoog op gang kunt houden zodat het niet in de illegaliteit word geduwd vind ik het in eerste instantie een goede oplossing, in combinatie met voorlichting en dat het gecontroleerd word uitgevoerd.
be nice or go away
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:15:13 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45693228
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat is geen vergelijk, zoals een mutilatie op een volwassen man niet gelijk staat aan het gehele wegnemen van de volwassen man. De kern van mutileren is dat er een deel van het lichaam verloren gaat, zonder dat het leven van het betrokken lichaam verloren gaat.
daarom zeg ik, ultieme mulilatie, eentje die tot de dood leidt, maar goed, het compleet vernietigen van een leven van je kind is dan minder erg dan het wegsnijden van een stukje voorhuid van je kind als ik het dan goed begrijp?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:18:23 #207
3542 Gia
User under construction
pi_45693324
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

neuh, je kan wel iets in Nederland gaan verbieden wat in de rest van de wereld niet verboden is, maar goed,

je mening blijft dat je, tenzj je een medische reden hebt, geen enkele inbreuk mag doen op de lichamelijke integriteit van een kind?
Ja. Als dit kind dit zelf wil als hij/zij volwassen is, heb ik geen probleem mee.

Ik ga toch ook niet in mijn kinderen sniijden. Ben zelfs tegen piercings en tattoos. Maar ook hier moeten ze dat weer zelf weten als ze 18 zijn.
pi_45693423
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:47 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als je alle reacties in dit topic doorleest dan kun je zien hoe ik er over denk, mannenbesnijdenis, waar mijn reactie over ging, is toch een religieuze zaak?
Het besnijden van vrouwen is cultureel en niet alleen aan moslims toe te schrijven, daar ben ik falikant op tegn omdat het geen enkel doel nastreeft anders dan onderdrukken.
Dat jij denkt dat ik achter elke boom een moslim zie staan laat mij koud, die opmerking zegt meer over jou dan over mij.
Sorry, mijn fout. Het was geen reactie op jou, maar op de TS.
pi_45693518
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ontroerend om te zien hoe begaan je bent met deze meisjes, DrN. Aandoenlijk ook om te zien hoe je concludeert dat het een religieuze affaire is, hoewel de Telegraaf daar met geen woord over rept. Met reden uiteraard, maar dat mag voor jou de pret niet drukken. Er staat immers achter elke boom een moslim, niet waar?
Aandoenlijk die schreeuw om aandacht met steeds dezelfde crosspost in topics tegen mensen die niet in halleluja jouw geloof aanhangen. Wanneer komt "nazi" uit je koker?
Als je niks nuttigers te melden hebt dan adviseer ik je om met een opblaasboot te experimenteren als voorbereiding op je hemelse taak. Remember, Allah wacht ook op jou om je te belonen met een maagd van 72.
pi_45693558
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan gaat het om mensen die zich gewoon niet goed verzorgen. Iemand die elke dag zijn snikkel wast en daarbij de voorhuid terugtrekt, heeft er geen enkel probleem mee. Dan is een voorhuid net zo hygiënisch als geen voorhuid. Het wordt pas anders als iemand zich minder goed verzorgt. DAN kun je stellen dat het hebben van een voorhuid tot infecties kan leiden.
Een besneden man is altijd hygienischer dan een onbesneden man. Als we uigaan van dezelfde situatie en beide soorten mannen wassen zich even vaak, dan is de besneden man hygienischer. Je plast de hele dag door en je kunt daar tussentijds niet schoonmaken. Dan rest de vraag of alle mannen zich wel elke dag wassen.

Jouw gevecht is een gevecht tegen de windmolens. Net zo kansloos.
quote:
Oftewel, moslims halen het velletje weg, omdat ze zich niet iedere dag willen wassen?
Dat is een rare conclusie, maar niets raars is Gia vreemd.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:24:38 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45693559
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja. Als dit kind dit zelf wil als hij/zij volwassen is, heb ik geen probleem mee.

Ik ga toch ook niet in mijn kinderen sniijden. Ben zelfs tegen piercings en tattoos. Maar ook hier moeten ze dat weer zelf weten als ze 18 zijn.
vandaar mijn iets doorgetrokken link naar abortus
pi_45693671
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Aandoenlijk die schreeuw om aandacht met steeds dezelfde crosspost in topics tegen mensen die niet in halleluja jouw geloof aanhangen. Wanneer komt "nazi" uit je koker?
Nog niet, het is nu niet van toepassing.

[qteuote]
Als je niks nuttigers te melden hebt dan adviseer ik je om met een opblaasboot te experimenteren als voorbereiding op je hemelse taak. Remember, Allah wacht ook op jou om je te belonen met een maagd van 72.
[/quote]
Ik geloof daar niet in. Zeker niet in het licht van het verbod op zelfmoord en de zware straf die daar tegenover staat.
pi_45693792
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:15 schreef Re het volgende:

[..]

daarom zeg ik, ultieme mulilatie, eentje die tot de dood leidt, maar goed, het compleet vernietigen van een leven van je kind is dan minder erg dan het wegsnijden van een stukje voorhuid van je kind als ik het dan goed begrijp?
Nee, je conclusie slaat nergens op. Ik vermoed dat je dat ook best weet, dus dat ingaan op deze flauwe gein niet nodig is.
pi_45693838
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:04 schreef Re het volgende:

[..]

wat is de verhouding mannen/vrouwenbesnijdenis? 0.2 miljoen vs half miljard oid?
130 miljoen / 0,7 miljard (grove schatting van aantal mannelijke moslims + joden + amerikanen)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:33:30 #215
145755 kahaarin
pi_45693849
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sorry, mijn fout. Het was geen reactie op jou, maar op de TS.
Okay, goed!
be nice or go away
pi_45694091
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een besneden man is altijd hygienischer dan een onbesneden man. Als we uigaan van dezelfde situatie en beide soorten mannen wassen zich even vaak, dan is de besneden man hygienischer. Je plast de hele dag door en je kunt daar tussentijds niet schoonmaken. Dan rest de vraag of alle mannen zich wel elke dag wassen.

Jouw gevecht is een gevecht tegen de windmolens. Net zo kansloos.
[..]

Dat is een rare conclusie, maar niets raars is Gia vreemd.
Spreek je uit ervaring met ongewassen pikken of is jouw mening een gevolg van reli-indoctrinatei?

Ohja, ik ben ook van mening dat onmondige kinderen niet van voren worden gecoupeerd. Het aanbrengen van verminkingen is al lang bij de wet verboden bij dieren. Waarom niet bij mensen verbieden?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:45:45 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45694242
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, je conclusie slaat nergens op. Ik vermoed dat je dat ook best weet, dus dat ingaan op deze flauwe gein niet nodig is.
ik vind het geen onzin hoor, er wordt gesteld dat je niet mag snijden in een kind, nou vind ik abortus dus een ultiem voorbeeld van ingrijpen in iemand anders zijn leven zonder het gevraagd te hebben

Dat jij het nergens op vind slaan en flauw vind mag, maar ik heb er nog geen antwoord op
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:47:18 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45694286
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

130 miljoen / 0,7 miljard (grove schatting van aantal mannelijke moslims + joden + amerikanen)
hmja, er lopen dus zo'n 1 miljard verminkten mensen op deze aarde
pi_45694422
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:47 schreef Re het volgende:

[..]

hmja, er lopen dus zo'n 1 miljard verminkten mensen op deze aarde
And proud of it !
pi_45695621
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

And proud of it !
Dat je trots bent om moslim/Turk/etc. te zijn snap ik. Maar trots op een velletje dat je niet hebt?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:32:25 #221
145755 kahaarin
pi_45695687
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

And proud of it !
Niet achter een boom gaan staan hoor!
Gelukkig dat je het zo ervaart, maar even een vraagje tussendoor, is mannenbesnijdenis op religieuze of culturele grond?
Ik had altijd begrepen dat het een voorwaarde was als je praktizerend moslim bent.
Vrouwen besnijdenis is puur cultureel dat weet ik, geld dat voor mannen ook zo?
be nice or go away
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:34:23 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45695759
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat je trots bent om moslim/Turk/etc. te zijn snap ik. Maar trots op een velletje dat je niet hebt?
ik denk dat je daar een fundamenteel verschil aansnijdt
pi_45695973
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:45 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind het geen onzin hoor, er wordt gesteld dat je niet mag snijden in een kind, nou vind ik abortus dus een ultiem voorbeeld van ingrijpen in iemand anders zijn leven zonder het gevraagd te hebben

Dat jij het nergens op vind slaan en flauw vind mag, maar ik heb er nog geen antwoord op
Als jij denkt dat besnijden van een persoon vergelijkbaar is met het doden van een persoon, laat ik dat aan jou, ik vind het absurd. Ik vind het niet vergelijkbaar, heb het ook niet vergeleken.
Het is me een raadsel waarop je het idee baseert dat vanwege een absurde gelijkenis die in jouw hoofd bestaat tussen doodsnijden en besnijden, ik liever zou zien doden dan besnijden.

Ik vind het totaal offtopic en zie niet wat een abortus-spinoff toevoegt aan een discussie over besnijdenis. Ik ga er dan ook niet verder op in.
pi_45695999
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat je daar een fundamenteel verschil aansnijdt
Ja ik dacht, ik hak haak er even op in
pi_45696052
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Niet achter een boom gaan staan hoor!
Alle bomen zijn al bezet
quote:
Gelukkig dat je het zo ervaart, maar even een vraagje tussendoor, is mannenbesnijdenis op religieuze of culturele grond?
Ik had altijd begrepen dat het een voorwaarde was als je praktizerend moslim bent.
Vrouwen besnijdenis is puur cultureel dat weet ik, geld dat voor mannen ook zo?
Het is een relieuze voorwaarde voor zowel joden als moslims. Eigenlijk dienen christenen zich ook te besnjiden, maar de 4 apostelen besloten dat dit niet hoefde. Iets met hun afkeer van joden geloof ik.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:47:17 #226
145755 kahaarin
pi_45696208
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Alle bomen zijn al bezet
quote:
Ik weet wie er naar de volgende boomplantdag gaat!
[..]

Het is een relieuze voorwaarde voor zowel joden als moslims. Eigenlijk dienen christenen zich ook te besnjiden, maar de 4 apostelen besloten dat dit niet hoefde. Iets met hun afkeer van joden geloof ik.
Had ik het toch gesnapt.
Wat betreft het besnijden van christenen: dat zoeken we even op, momentje!
be nice or go away
pi_45696236
quote:

Handelingen 15:

[1] Toen kwamen er enkele mensen uit Judea die de broeders voorhielden: ‘Als* u zich niet naar de zede van Mozes laat besnijden, kunt u niet gered worden.’ [2] Omdat er opschudding ontstond en Paulus en Barnabas in heftig dispuut met hen raakten, gaf men Paulus en Barnabas en enkele anderen uit hun midden de opdracht met deze strijdvraag naar de apostelen en oudsten in Jeruzalem te gaan. [3] De gemeente deed hun uitgeleide en zij trokken door Fenicië* en Samaria, waar ze alle broeders grote vreugde bezorgden door te vertellen van de bekering van de heidenen. [4] In Jeruzalem aangekomen werden ze verwelkomd door de gemeente en de apostelen en oudsten, en zij deden verslag van wat God met hen gedaan had. [5] Maar enkele gelovigen afkomstig uit de farizeese partij kwamen naar voren en stelden: ‘Ze moeten hen besnijden en van hen eisen dat ze zich aan de wet van Mozes houden.’

[6] Om deze kwestie onder ogen te zien hielden de apostelen en de oudsten een bijeenkomst. [7] Na veel discussie stond Petrus op en zei tegen hen: ‘Broeders*, je weet dat God er van meet af aan bij jullie voor gekozen heeft dat door mijn mond de heidenen het evangeliewoord zouden horen en tot geloof zouden komen. [8] God die de harten kent heeft dat bevestigd door hun, net als ons, de heilige Geest te schenken. [9] Hij heeft in geen enkel opzicht onderscheid gemaakt tussen ons en hen, omdat Hij met het geloof hun harten gezuiverd heeft. [10] Waarom* wilt u dan nu God uitdagen om op de nek van de leerlingen een juk te leggen dat onze voorvaderen noch wijzelf konden dragen? [11] Nee, het is door de genade van de Heer Jezus dat wij geloven gered te worden, evengoed als zij.’
pi_45696313
Of, in de mooiere taal van de statenvertaling:

1 En sommigen, die afgekomen waren van Judea, leerden de broederen, zeggende: Indien gij niet besneden wordt naar de wijze van Mozes, zo kunt gij niet zalig worden.

2 Als er dan geen kleine wederstand en twisting geschiedde bij Paulus en Barnabas tegen hen, zo hebben zij geordineerd, dat Paulus en Barnabas, en enige anderen uit hen, zouden opgaan tot de apostelen en ouderlingen naar Jeruzalem, over deze vraag.

3 Zij dan, van de Gemeente uitgeleid zijnde, reisden door Fenicië en Samarië, verhalende de bekering der heidenen; en deden al den broederen grote blijdschap aan.

4 En te Jeruzalem gekomen zijnde, werden zij ontvangen van de Gemeente, en de apostelen, en de ouderlingen; en zij verkondigden, wat grote dingen God met hen gedaan had.

5 Maar, zeiden zij, er zijn sommigen opgestaan van die van de sekte der Farizeën, die gelovig zijn geworden, zeggende, dat men hen moet besnijden, en gebieden de wet van Mozes te onderhouden.

6 En de apostelen en de ouderlingen vergaderden te zamen, om op deze zaak te letten.

7 En als daarover grote twisting geschiedde, stond Petrus op en zeide tot hen: Mannen broeders, gij weet, dat God van over langen tijd onder ons mij verkoren heeft, dat de heidenen door mijn mond het woord des Evangelies zouden horen, en geloven.

8 En God, de Kenner der harten, heeft hun getuigenis gegeven, hun gevende den Heiligen Geest, gelijk als ook ons;

9 En heeft geen onderscheid gemaakt tussen ons en hen, gereinigd hebbende hun harten door het geloof.

10 Nu dan, wat verzoekt gij God, om een juk op den hals der discipelen te leggen, hetwelk noch onze vaders, noch wij hebben kunnen dragen?

11 Maar wij geloven, door de genade van den Heere Jezus Christus, zalig te worden, op zulke wijze als ook zij.
pi_45696354
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:49 schreef sigme het volgende:
Of, in de mooiere taal van de statenvertaling:

1 En sommigen, die afgekomen waren van Judea, leerden de broederen, zeggende: Indien gij niet besneden wordt naar de wijze van Mozes, zo kunt gij niet zalig worden.

2 Als er dan geen kleine wederstand en twisting geschiedde bij Paulus en Barnabas tegen hen, zo hebben zij geordineerd, dat Paulus en Barnabas, en enige anderen uit hen, zouden opgaan tot de apostelen en ouderlingen naar Jeruzalem, over deze vraag.

3 Zij dan, van de Gemeente uitgeleid zijnde, reisden door Fenicië en Samarië, verhalende de bekering der heidenen; en deden al den broederen grote blijdschap aan.

4 En te Jeruzalem gekomen zijnde, werden zij ontvangen van de Gemeente, en de apostelen, en de ouderlingen; en zij verkondigden, wat grote dingen God met hen gedaan had.

5 Maar, zeiden zij, er zijn sommigen opgestaan van die van de sekte der Farizeën, die gelovig zijn geworden, zeggende, dat men hen moet besnijden, en gebieden de wet van Mozes te onderhouden.

6 En de apostelen en de ouderlingen vergaderden te zamen, om op deze zaak te letten.

7 En als daarover grote twisting geschiedde, stond Petrus op en zeide tot hen: Mannen broeders, gij weet, dat God van over langen tijd onder ons mij verkoren heeft, dat de heidenen door mijn mond het woord des Evangelies zouden horen, en geloven.

8 En God, de Kenner der harten, heeft hun getuigenis gegeven, hun gevende den Heiligen Geest, gelijk als ook ons;

9 En heeft geen onderscheid gemaakt tussen ons en hen, gereinigd hebbende hun harten door het geloof.

10 Nu dan, wat verzoekt gij God, om een juk op den hals der discipelen te leggen, hetwelk noch onze vaders, noch wij hebben kunnen dragen?

11 Maar wij geloven, door de genade van den Heere Jezus Christus, zalig te worden, op zulke wijze als ook zij.
En wat een wijsheid is te vinden in deze prachtige bijbeltekst.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:53:30 #230
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45696450
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

En wat een wijsheid is te vinden in deze prachtige bijbeltekst.
Waar vroeg jij overigens of er meer aandacht was voor discriminatie van allochtonen tegen autochtonen dan andersom? Dit topic, en het topic over Marokko.nl bewijzen het. Vergeleken bij het topic over neo-nazi's in Oost-Europa loopt dit soort topics namelijk als een trein.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:54:39 #231
145755 kahaarin
pi_45696486
Handelingen 15:23-29
23 En zij schreven door hen dit navolgende: De apostelen, en de ouderlingen, en de broeders wensen den broederen uit de heidenen, die in Antiochie, en Syrie, en Cilicie zijn, zaligheid. 24 Nademaal wij gehoord hebben, dat sommigen, die van ons uitgegaan zijn, u met woorden ontroerd hebben en uw zielen wankelende gemaakt, zeggende, dat gij moet besneden worden, en de wet onderhouden; welken wij dat niet bevolen hadden; 25 Zo heeft het ons eendrachtelijk te zamen zijnde, goed gedacht, enige mannen te verkiezen, en tot u te zenden, met onze geliefden, Barnabas en Paulus. 26 Mensen, die hun zielen overgegeven hebben voor den Naam van onzen Heere Jezus Christus. 27 Wij hebben dan Judas en Silas gezonden, die ook met den mond hetzelfde zullen verkondigen. 28 Want het heeft den Heiligen Geest en ons goed gedacht, ulieden geen meerderen last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen: 29 Namelijk, dat gij u onthoudt van hetgeen den afgoden geofferd is, en van bloed, en van het verstikte, en van hoererij; van welke dingen, indien gij uzelven wacht, zo zult gij weldoen. Vaart wel.

Opgezocht, het staat er wel, ik denk dat het gewoon in onbruik is geraakt op een gegeven moment, of dat er mensen waren die zich wilden afscheiden van het joodse geloof en de islam, daar heb ik tot nu toe niks over gevonden.

Volgens de reformatorische kerken is de besnijdenis in het oude testament vervangen door de doop in het nieuwe testament. In de reformatorische kerken wordt de doop gezien als het teken van het genade verbond in de nieuwe bedeling (Nieuwe Testament). En als zodanig is de besnijdenis in de oude bedeling (Oude Testament) vervangen door de doop. Omdat de kinderen in het oude testament, het volk Israël, behoren in het verbond met Abraham, werden ze besneden. Nu in de nieuwe bedeling, is de doop het teken van het verbond, en de kinderen behoren tot het verbond, dus moeten ze gedoopt worden. Zo wordt er geredeneerd. En als bewijstekst wordt er verwezen naar Kol 2:11-12. In welken gij ook besneden zijt met een besnijdenis, die zonder handen geschiedt, in de uittrekking van het lichaam der zonden des vleses door de besnijdenis van Christus. Zijnde met Hem begraven in den doop, in welken gij ook met Hem opgewekt zijt door het geloof der werking Gods, Die Hem uit de doden opgewekt heeft. En er wordt verwezen naar Handelingen 2: 39: Want u komt de belofte toe en uw kinderen, en allen, die daar verre zijn, zo velen als er de Heere, onze God, toe roepen zal.

En hier de uileg.

Kol 2: 11-12: Wie deze tekst bestudeert, komt al snel tot de conclusie dat in deze tekst niet gesproken wordt over de besnijdenis, zoals deze gebruikelijk was bij de Israëlieten, de besnijdenis aan het vlees (aan het lichaam), maar dat er wordt gesproken over de besnijdenis aan het hart (beeld van de wedergeboorte). Nu is de besnijdenis aan het vlees een teken van de besnijdenis aan het hart en de doop is ook een teken van de besnijdenis aan het hart, de wedergeboorte. De reformatorische kerken vinden dat de doop in plaats is gekomen van de besnijdenis, omdat beide een teken zijn van de betekenende zaak. Dit lijkt een duidelijke uitleg. Was het niet dat de doop een instelling is van het nieuwe verbond en de besnijdenis een instelling van het oude verbond. Er wordt voorbijgegaan aan de instelling van het nieuwe verbond (Jer. 31 en Heb. 8), waarin een duidelijk verschil is te zien met het oude verbond. De beloftenissen van het nieuwe verbond waren beter dan van het oude verbond, een IEDER zal de Heere kennen, en dit verbond kan daardoor niet meer verbroken worden. Doordat het verbond niet meer verbroken kan worden, zijn er geen tweeërlei kinderen van het nieuwe verbond. (Lees aandachtig Jer 31, beginnend bij vs. 29). In het oude testament verbraken de kinderen van het verbond continu dat verbond. Er staat: Zij zijn in dat verbond niet gebleven. De tweede reden die wordt aangegeven is het feit dat in het nieuwe verbond, iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar daden, de kinderen zijn niet meer verantwoordelijk voor de daden van hun ouders. Hierdoor wachten de reformatorische baptisten met de bediening van de doop totdat de persoon, zelf in de volle verantwoordelijkheid, in Christus vergeving van zonden heeft ontvangen. En zodra de zondaar vergeving van zonden heeft ontvangen, kan niemand hem of haar meer uit het verbond halen, geen van Gods kinderen gaat verloren. In het nieuwe verbond zijn alle leden wedergeboren. (Jer. 31 en Heb. 8) De nieuwe verbondsbedeling is dan ook zo veel rijker dan de oude verbondsbedeling. Daarom gaf God ons een nieuw verbond met betere beloftenissen. De doop is het teken van dit nieuwe verbond, dat niet meer kan verbroken worden.

Vervangen door de doop dus! Bron: http://www.refobaptisten.nl/besnijdenis_en_doop.htm

[ Bericht 28% gewijzigd door kahaarin op 26-01-2007 15:01:30 ]
be nice or go away
pi_45696682
quote:

[..]

Alle bomen zijn al bezet
[..]

Lekker hypocriet zeg, de gelovigen twijfelen aan de volmaaktheid van Allah, God of welke Schepper dan ook daar hij een fabricage heeft gemaakt door de jongetjes een velletje mee te geven.
pi_45696773
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lekker hypocriet zeg, de gelovigen twijfelen aan de volmaaktheid van Allah, God of welke Schepper dan ook daar hij een fabricage heeft gemaakt door de jongetjes een velletje mee te geven.
Nou, van de moslims weet ik het niet, maar voor de joden is het een teken van het verbond. Geen kritiek op de schepping.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:06:43 #234
145755 kahaarin
pi_45696882
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, van de moslims weet ik het niet, maar voor de joden is het een teken van het verbond. Geen kritiek op de schepping.
Het heeft zijn oorsprong in het oude testament en blijkbaar ook de koran, idd als verbond, maar goed als er gemopperd kan worden op de islam/een islamiet dan laten sommigen geen kans onbenut.
be nice or go away
pi_45697175
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waar vroeg jij overigens of er meer aandacht was voor discriminatie van allochtonen tegen autochtonen dan andersom? Dit topic, en het topic over Marokko.nl bewijzen het. Vergeleken bij het topic over neo-nazi's in Oost-Europa loopt dit soort topics namelijk als een trein.
Ik doelde daarbij niet op Fok. Het is bekend dat nieuws over moslims of over Marokkanen momenteel in de belangstelling staat. Marokkanen en moslims zijn de laatste tijd ook behoorlijk vaak negatief in het nieuws gekomen. Daarnaast zal nieuws dat zich in Nederland afspeelt meestal meer belangstelling trekken dan nieuws dat zich in het buitenland afspeelt en dan vooral als het gaat om landen, waarmee de gemiddelde westerse Nederlander weinig binding heeft. Nieuws over problematiek betreffende allochtonen en moslims in andere landen zal naar mijn mening overigens ook meer belangstelling trekken, omdat Nederlanders dan raakvlakken zien met de problematiek in Nederland. Ik vermoed dat de problematiek met neo-nazi's voor veel mensen in Nederland minder leeft en daarom zullen zij waarschijnlijk daarvoor minder belangstelling hebben.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:22:16 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45697412
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Als jij denkt dat besnijden van een persoon vergelijkbaar is met het doden van een persoon, laat ik dat aan jou, ik vind het absurd. Ik vind het niet vergelijkbaar, heb het ook niet vergeleken.
Het is me een raadsel waarop je het idee baseert dat vanwege een absurde gelijkenis die in jouw hoofd bestaat tussen doodsnijden en besnijden, ik liever zou zien doden dan besnijden.

Ik vind het totaal offtopic en zie niet wat een abortus-spinoff toevoegt aan een discussie over besnijdenis. Ik ga er dan ook niet verder op in.
je reageerde er in eerste instantie anders wel op, maar goed... de discussie ging in de richting dat je kinderen niet mag aantasten in hun lichamelijke integriteit tot het moment dat ze dat zelf kunnen beslissen, vandaar dat ik het even door trok. Naar analogie denk ik ook dat vrouwen en mannen besnijdenis ook een bizarre vergelijking is.

Dus ik vind het niet off topic, als je A zegt moet je ook B zeggen en niet halfslachtig maatregelen willen nemen ter bescherming van het kind
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:28:26 #237
145755 kahaarin
pi_45697617
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:22 schreef Re het volgende:

[..]

je reageerde er in eerste instantie anders wel op, maar goed... de discussie ging in de richting dat je kinderen niet mag aantasten in hun lichamelijke integriteit tot het moment dat ze dat zelf kunnen beslissen, vandaar dat ik het even door trok. Naar analogie denk ik ook dat vrouwen en mannen besnijdenis ook een bizarre vergelijking is.

Dus ik vind het niet off topic, als je A zegt moet je ook B zeggen en niet halfslachtig maatregelen willen nemen ter bescherming van het kind
Pro abortus of ertegen is niet een verlengde van deze discussie imho, daar komen nog de rechten van de vrouw e.d. bij kijken, het ging er in dit topic over hoe men denkt over besnijdenis van reeds geboren kinderen.
Tevens vind ik dat abortus niet hetzelfde is als mutilatie want je onderbreekt een zwangerschap, je laat niet een kind levenslang rondlopen met de gevolgen van b.v. besnijdenis.
be nice or go away
pi_45697772
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:06 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Het heeft zijn oorsprong in het oude testament en blijkbaar ook de koran, idd als verbond,
Volgens mij zijn we het allemaal eens dat de Bijbel ook het Oude Testament inhoudt en niet enkel het Nieuwe Testament, alleen maar omdat dat beter uit zou pakken. Als je gelooft, dan geloof je ook ergens in. Je kunt niet bewust zeggen "Dit bevalt me wel, dat doe ik wel. Dat bevalt me niet, dat doe ik niet".
quote:
maar goed als er gemopperd kan worden op de islam/een islamiet dan laten sommigen geen kans onbenut.
Dat is hip. Je weet toch?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:32:51 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45697782
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:28 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Pro abortus of ertegen is niet een verlengde van deze discussie imho, daar komen nog de rechten van de vrouw e.d. bij kijken, het ging er in dit topic over hoe men denkt over besnijdenis van reeds geboren kinderen.
Tevens vind ik dat abortus niet hetzelfde is als mutilatie want je onderbreekt een zwangerschap, je laat niet een kind levenslang rondlopen met de gevolgen van b.v. besnijdenis.
ik trok het alleen even door omdat de discussie ging naar het beslissen over wat je je kinderen aandoet, ik vind het apart om te zien dat men een sneetje in een velletje als inbreuk ziet in een kinderlichaam maar dat abortus dan geen inbreak zou zijn...

of de andere kant op, flaporen? piercings?

Ik vind dat je als ouder het recht hebt om over je kinderen te beslissen wat wel en niet mag (mits binnen de wettelijke grenzen natuurlijk)
pi_45697820
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het allemaal eens dat de Bijbel ook het Oude Testament inhoudt en niet enkel het Nieuwe Testament, alleen maar omdat dat beter uit zou pakken. Als je gelooft, dan geloof je ook ergens in. Je kunt niet bewust zeggen "Dit bevalt me wel, dat doe ik wel. Dat bevalt me niet, dat doe ik niet".
Maar Kirmizi, wat is nou de reden van moslimmanbesnijdenis? Teken des verbonds?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37:19 #241
145755 kahaarin
pi_45697927
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]
Kol 2: 11-12: Wie deze tekst bestudeert, komt al snel tot de conclusie dat in deze tekst niet gesproken wordt over de besnijdenis, zoals deze gebruikelijk was bij de Israëlieten, de besnijdenis aan het vlees (aan het lichaam), maar dat er wordt gesproken over de besnijdenis aan het hart (beeld van de wedergeboorte). Nu is de besnijdenis aan het vlees een teken van de besnijdenis aan het hart en de doop is ook een teken van de besnijdenis aan het hart, de wedergeboorte. De reformatorische kerken vinden dat de doop in plaats is gekomen van de besnijdenis, omdat beide een teken zijn van de betekenende zaak. Dit lijkt een duidelijke uitleg. Was het niet dat de doop een instelling is van het nieuwe verbond en de besnijdenis een instelling van het oude verbond. Er wordt voorbijgegaan aan de instelling van het nieuwe verbond (Jer. 31 en Heb. 8), waarin een duidelijk verschil is te zien met het oude verbond.

Nou het lijkt er op dat op een gegeven moment de religies an sich een andere kant zijn ingeslagen, het oude testament hoort wel bij onze religie maar is aangevuld met het nieuwe testament.
Ik denk inderdaad dat je in je geloof niet selectief kunt zijn, wat voor geloof dat dan ook is.
quote:
Dat is hip. Je weet toch?
Het lijkt er wel op.
be nice or go away
pi_45698059
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar Kirmizi, wat is nou de reden van moslimmanbesnijdenis? Teken des verbonds?
2 Redenen.

1. Wat geldt voor de joden en christenen, geldt ook voor de moslims zolang de Koran het niet tegenspreekt. Dus ook de besnijdenis.
2. De profeet was besneden en dit zal door punt 1 komen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:42:58 #243
145755 kahaarin
pi_45698149
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:32 schreef Re het volgende:

[..]

ik trok het alleen even door omdat de discussie ging naar het beslissen over wat je je kinderen aandoet, ik vind het apart om te zien dat men een sneetje in een velletje als inbreuk ziet in een kinderlichaam maar dat abortus dan geen inbreak zou zijn...

of de andere kant op, flaporen? piercings?

Ik vind dat je als ouder het recht hebt om over je kinderen te beslissen wat wel en niet mag (mits binnen de wettelijke grenzen natuurlijk)
Dat klopt, als ouder heb je zeggenschap totdat ze oud genoeg zijn om te beslissen, maar in mijn optiek heeft een vrouw ook het recht te kiezen voor abortus, niet als vervanging voor anticonceptie trouwens maar er zijn situaties waarin het misschien beter is geen kinderen te krijgen.
Iets corrigeren of versieren heeft imho niets te maken met mutilatie maar met eigen keuze of die van je ouders als je minderjarig bent.
be nice or go away
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:12:26 #244
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45700894
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Bestaat een schoolarts dan niet meer?
Voor alle leerlingen? Wegbezuinigd.
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:00 schreef Gia het volgende:

Ben dus ook voor controle hierop bij consultatiebureau.
Gebeurt al. Bij mijn weten zelfs wettelijk geregeld. Maar niet de meest handige periode om te checken omdat het in de meeste gevalllen na het 4e jaar gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doc op 27-01-2007 14:17:43 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:18:39 #245
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45701070
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 07:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken een man die vanwege een aandoening (Spaanse kraag) aan zijn voorhuid op latere leeftijd 'besneden' is. Hij heeft wat afgescholden toen hij 'het' moest doen zonder.
Jij kent iemand die het klote vind en nu weet jij alles af van het verschil tussen sex met en zonder voorhuid? En als ik nou zeg dat ik iemand ken die ook met en zonder voorhuid sex heeft gehad en eigenlijk geen amper verschil merkt, ben ik dan ook expert?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:22:33 #246
145755 kahaarin
pi_45701197
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Jij kent iemand die het klote vind en nu weet jij alles af van het verschil tussen sex met en zonder voorhuid? En als ik nou zeg dat ik iemand ken die ook met en zonder voorhuid sex heeft gehad en eigenlijk geen amper verschil merkt, ben ik dan ook expert?
Hier wel, ervaringsdeskundige heet dat!
Heb je ook een mening over het onderwerp?
Aanvullingen?
be nice or go away
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:30:53 #247
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45701492
Vond jij het een norm verschil - sex met of zonder voorhuid? Degene die ik ken vond het geen verschil.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:33:46 #248
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45701570

Vrouwen besnijdenis is met name een zaak in Noord-Oost Afrikaase landen - maar niet in Marokko. Het is dan ook niet zo dat alleen het moslim zijn daar een rol nij speelt. .
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:58:56 #249
145755 kahaarin
pi_45702371
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:33 schreef Doc het volgende:
[afbeelding]

Vrouwen besnijdenis is met name een zaak in Noord-Oost Afrikaase landen - maar niet in Marokko. Het is dan ook niet zo dat alleen het moslim zijn daar een rol nij speelt. .
Nee dat is idd cultureel, het komt ook voor bij mensen met een ander geloof, regiogebonden.
be nice or go away
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:02:02 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45702464
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:33 schreef Doc het volgende:
[afbeelding]

maar het is toch gewoon lekker om specifiek de moslims eruit te halen en te bashen.... daar gaat het tegenwoordig toch om?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:04:45 #251
3542 Gia
User under construction
pi_45702540
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een besneden man zit de hele dag met zijn blote eikel tussen de bacteriën, daar waar een onbesneden man zijn eikel beschermd heeft middels de voorhuid.

Ik ben van mening dat een besneden man meer kans heeft op infectie dan een onbesneden man, indien beide zich even vaak wassen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:12:52 #252
3542 Gia
User under construction
pi_45702800
quote:

[..]

Gaat er om dat een moslim die al als klein jongetje besneden is niet kan beweren dat het beter of lekkerder is dan onbesneden. Hij heeft nog nooit geneukt met vel en weet er dus geen zak vanaf.

Alleen iemand die op volwassen leeftijd besneden is, kan zich ervaringsdeskundige noemen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:14:58 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45702869
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Een besneden man zit de hele dag met zijn blote eikel tussen de bacteriën, daar waar een onbesneden man zijn eikel beschermd heeft middels de voorhuid.

Ik ben van mening dat een besneden man meer kans heeft op infectie dan een onbesneden man, indien beide zich even vaak wassen.
dan heb je het toch echt fout hoor , maar goed het blijft je mening
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:16:19 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45702905
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Gaat er om dat een moslim die al als klein jongetje besneden is niet kan beweren dat het beter of lekkerder is dan onbesneden. Hij heeft nog nooit geneukt met vel en weet er dus geen zak vanaf.

Alleen iemand die op volwassen leeftijd besneden is, kan zich ervaringsdeskundige noemen.
je typering "moslim" is natuurlijk al gespeend met vooroordelen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:25:10 #255
3542 Gia
User under construction
pi_45703178
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:16 schreef Re het volgende:

[..]

je typering "moslim" is natuurlijk al gespeend met vooroordelen
Het was een reaktie op een moslim hier op Fok, dus daarom zeg ik moslim.

De moslim in kwestie meent dat hij ervaringsdeskundige is, omdat hij besneden is.
Ik bestrijd dat, omdat hij niet weet hoe het zou zijn als hij niet besneden is.

Daarbij beweert meneer dat hij het, dankzij het besneden-zijn, langer kan volhouden, waarmee hij dus toegeeft dat zijn eikel ongevoeliger is geworden.
Oftewel heeft het besnijden duidelijk wel invloed op het gevoel.

Ook Kahaarin heeft dit al eerder aangegeven. Plus de man waar ik het al eerder over had. Die had nog liever het nadeel van die spaanse kraag gehouden dan die blote eikel, zei hij na afloop. Hij had er spijt van dat hij zich had laten opereren.

Blijft natuurlijk alsnog de vraag wat er op tegen is om te wachten met besnijdenis tot de persoon in kwestie volwassen is. Vanwege hygiënische redenen is het hier niet nodig om dat bij baby's al te doen. En puur om geloofsredenen kan het ook prima bij het bereiken van de volwassen leeftijd.
Het excuus dat dit te pijnlijk is en je je altijd die pijn zult herinneren, vind ik bullshit. Voor een klein kind doet het net zoveel pijn.

Ik vraag me af hoeveel mannen dit door zullen zetten als het pas vanaf de 18 jaar mag. Dan hebben ze toch al een geruime tijd trekervaring en de meesten ook wel neukervaring. DAN krijg je een grote groep ervaringsdeskundigen.
pi_45707493
Leuk enzo die mening van een buitenstaander. Feit is dat meer dan 1 miljard mannen besneden zijn. Feit is dat zij er geen last van hebben en al helemaal geen probleem mee hebben. Feit is dat sommige mensen, zelfs vrouwen, denken te kunnen uitmaken wat een ander doet. Roomser dan de paus als het ze uitkomt.

Natuurlijk allemaal onder het mom van "het beste voorhebben met deze arme jongens", terwijl er onder dit dunne laagje hypocrisie natuurlijk iets heel anders zit. Het is iedereen overduidelijk wat, maar toch blijven volhouden dat het niet zo is
pi_45708668
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leuk enzo die mening van een buitenstaander. Feit is dat meer dan 1 miljard mannen besneden zijn. Feit is dat zij er geen last van hebben en al helemaal geen probleem mee hebben. Feit is dat sommige mensen, zelfs vrouwen, denken te kunnen uitmaken wat een ander doet. Roomser dan de paus als het ze uitkomt.

Natuurlijk allemaal onder het mom van "het beste voorhebben met deze arme jongens", terwijl er onder dit dunne laagje hypocrisie natuurlijk iets heel anders zit. Het is iedereen overduidelijk wat, maar toch blijven volhouden dat het niet zo is
Waar baseer je dat getal op? Ik kom met een zeer voorzichtige schatting tot niet meer dan 700 miljoen.
pi_45708707
Het gaat mij helemaal niet over de hygiene of dat je langer kan neuken of niet.
Het gaat mij om het feit, dat je als kind geen zeggenschap over die ingreep hebt gehad.

Dat KB alleen maar tevreden is met zijn besnijdenis is heel fijn, maar mischien zijn er wel andere mensen die niet zo blij zijn met deze (nutteloze) ingreep.
Om over vrouwen besnijdenis maar helemaal niet te spreken, dat is helemaal te gek voor woorden!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_45709166
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waar baseer je dat getal op? Ik kom met een zeer voorzichtige schatting tot niet meer dan 700 miljoen.
Goed opgemerkt . Ik was even in de war met een ander getal.

Vooruit, vertel je armeense vriend maar dat je een Turk hebt verbeterd. Het zal zijn dag maken.
pi_45709560
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Goed opgemerkt . Ik was even in de war met een ander getal.

Vooruit, vertel je armeense vriend maar dat je een Turk hebt verbeterd. Het zal zijn dag maken.
Hij staat romeinse kaarsen af te vuren op het balkon! Een goed begin van het weekend!
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 23:12:35 #261
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45712429
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Omdat bij die ingreep geen zware schade aan het lichaam word aangericht en het zelfs een bijbelse oorsprong heeft, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar volgens mij redeneren ze zo: het heeft een culturele en religieuze oorsprong en het gaat om een behandeling die ook wel eens om medische redenen moet worden uitgevoerd, er ontstaat geen blijvende lichamelijke schade en het alternatief, stiekem en zonder dokter in onhygienische omstandigheden dan kan het wel kwaad.
In onze ogen is het misschien dubbel en snijden in een gezond lichaam maar er zijn verscheidene culturen en geloven die dit doen, mutilatie is in mijn ogen vrouwen besnijdenis en idd de andere dingen die je aanhaalt, begrijp me niet verkeerd, voor mij is het snijden in een gezond lichaam ook geen goed plan, maar om besnijden nu gelijk te stellen met mutilatie is ook niet helemaal correct in mijn ogen.
Zowel vrouwen als mannenbesnijdenis hebben een cultureel/religieuze oorsprong. Daar kun je dus geen onderscheidt op maken.

"Anders gaan ze het stiekem doen"

Geldt evengoed voor vrouwenbesnijdenis, is daar ook geen reden om het tolereren.

Volgens mij wordt het verschil alleen maar gemaakt omdat besnijdenis bij jongens al eerder bij minderheden voorkwam in het westen (en hier en daar is overgenomen zoals in Noord-Amerika) en het dus 'gewoner' wordt gevonden.

Bovendien zal het met een paar miljard mensen bij wie het gebruik is ook moeilijk worden om er iets aan te doen. Een politicus die het verbod voor zowel jongens als meisjes zal willen invoeren pleegt politiek zelfmoord. Wellicht dat een rechtelijke uitspraak iets zou kunnen doen, maar ook daar zou ontzettend veel druk op staan. Zie het dus niet zo snel veranderen.

Maar dat is imo het probleem, niet dat het snijden in jongentjes objectief gezien verschilt van snijden in meisjes.

En als het gebruik was geweest om de oorlellen van jongens af te snijden had het misschien ook anders gelegen omdat het zichtbaarder is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:56:59 #262
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_45713971
quote:

[..]

Helemaal mee eens. En het maakt qua gevoel wel degelijk uit. Doordat die eikel niet meer beschermd wordt, raakt ie op den duur ongevoeliger. Moslims claimen dat dat juist beter is, omdat ze dan niet zo snel klaar komen. Ze snappen niet dat iemand met een voorhuid, een eikel heeft die zo gevoelig is, dat die persoon gewoon veel vaker achter elkaar kan. Persoonlijk heb ik liever dat laatste.
Moslims?
De halve manlijke VS is besneden.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_45718110
De natuur weet het beter. Voorhuid zit er niet voor niets.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 27 januari 2007 @ 07:24:30 #264
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_45719316
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hij staat romeinse kaarsen af te vuren op het balkon! Een goed begin van het weekend!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:25:59 #265
3542 Gia
User under construction
pi_45721070
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:56 schreef t-8one het volgende:

[..]

Moslims?
De halve manlijke VS is besneden.
Hier op Fok zijn het de moslims die claimen dat sex beter is wanneer je besneden bent. Heb er hier de halve VS nog niet over gehoord.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 januari 2007 @ 14:10:27 #266
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45724719
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier op Fok zijn het de moslims die claimen dat sex beter is wanneer je besneden bent. Heb er hier de halve VS nog niet over gehoord.
De eerste die hierover begint ben jezelf. Waarbij je "de moslims" opvoert voordat ook maar een moslim hier iets over claimen. Degene die ik ken en sex met en zonder voorhuid heeft gehad kan wist te melden dat het qua aantal keer achteer elkaar kunnen echt helemaal niets uitmaakt.

quote:

Helemaal mee eens. En het maakt qua gevoel wel degelijk uit. Doordat die eikel niet meer beschermd wordt, raakt ie op den duur ongevoeliger. Moslims claimen dat dat juist beter is, omdat ze dan niet zo snel klaar komen. Ze snappen niet dat iemand met een voorhuid, een eikel heeft die zo gevoelig is, dat die persoon gewoon veel vaker achter elkaar kan. Persoonlijk heb ik liever dat laatste.

Ben dus ook voor controle hierop bij consultatiebureau.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 januari 2007 @ 14:11:28 #267
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45724748
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 02:56 schreef StefanP het volgende:
Rare jongens dan, die Amerikanen ...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 januari 2007 @ 14:20:24 #268
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45725026
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:25 schreef Gia het volgende:
Daarbij beweert meneer dat hij het, dankzij het besneden-zijn, langer kan volhouden, waarmee hij dus toegeeft dat zijn eikel ongevoeliger is geworden.
Oftewel heeft het besnijden duidelijk wel invloed op het gevoel.

Ook Kahaarin heeft dit al eerder aangegeven. Plus de man waar ik het al eerder over had. Die had nog liever het nadeel van die spaanse kraag gehouden dan die blote eikel, zei hij na afloop. Hij had er spijt van dat hij zich had laten opereren.
kahaarin heeft niets bevestigd dan wel ontkent. Hij geeft aan ervaringsdeskundige te zijn, maar geeft nergens aan of er verschillen zijn of niet. Ik had er specifiek naar gevraagd, maar geen anntwoord gekregen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 januari 2007 @ 14:22:24 #269
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45725093
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Er lopen hier dan ook meer besneden moslims op Fok rond dan besneden Amerikanen
  zaterdag 27 januari 2007 @ 18:27:22 #270
3542 Gia
User under construction
pi_45731094
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:10 schreef Doc het volgende:

[..]

De eerste die hierover begint ben jezelf. Waarbij je "de moslims" opvoert voordat ook maar een moslim hier iets over claimen. Degene die ik ken en sex met en zonder voorhuid heeft gehad kan wist te melden dat het qua aantal keer achteer elkaar kunnen echt helemaal niets uitmaakt.

[..]
Ik heb het ook niet alleen over dit topic. Er zijn hier al ettelijke topics over geweest en nog nooit heeft er een Amerikaan gereageerd dat de sex zonder voorhuid beter is dan met. Het zijn de moslims die dat hier al ontelbare keren beweerd hebben. Terwijl ze dat dus niet kunnen weten!! Dat is wat ik zeg.
En jij kent er één die geen verschil merkt. Ik ken één niet-moslim die er zonder meer spijt van heeft gehad en ook hier op Fok hoor je reacties van mensen die besneden zijn en er niet blij mee zijn. (Was schijnbaar niet Kahaarin, heb teruggelezen, maar heb dit al meermaals gelezen)

Aldus, kun je niet stellen dat de sex met een besneden pik beter is. Het feit dat men hier beweert dat het langer duurt voordat men klaarkomt, staaft mijn bewering dat de eikel DUS minder gevoelig is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gia op 27-01-2007 18:53:24 ]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 18:54:31 #271
3542 Gia
User under construction
pi_45731831
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Er lopen hier dan ook meer besneden moslims op Fok rond dan besneden Amerikanen
En dus kan ik niet reageren op Amerikanen. Als ik reageer op wat moslims hier op Fok zeggen is het dus onzin om te vermelden dat er een heleboel amerikanen besneden zijn. Die zijn hier niet.
pi_45738259
http://www.circumcision.org/mothers.htm
http://www.circumcision.org/studies.htm

Of lees gewoon heel http://www.circumcision.org/

Laat die middeleeuwse moslims en andere pro-besnijdenis figuren dus maar blaten. Ze weten niet wat ze missen. Op http://www.circumcision.org/adults.htm kun je echter verhalen lezen van mannen die op latere leeftijd besneden zijn en het dus wel allebei meegemaakt hebben.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45738537
Een goede vergelijking is trouwens te maken met je oogleden. Die snijd je er toch ook niet af?
-Mark Steyn
pi_45738620
Beste StefanP

De meeste mensen maken hier onderscheid tussen mannen en vrouwenbesnijdenis.

Wist je dat in jouw geliefde Amerika, de overgrote meerderheid van de mannen is besneden. Net als die achterlijke moslims?

groetjes,
veldmuis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 januari 2007 @ 10:58:31 #275
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45750770
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:48 schreef StefanP het volgende:

Laat die middeleeuwse moslims en andere pro-besnijdenis figuren dus maar blaten. Ze weten niet wat ze missen. Op http://www.circumcision.org/adults.htm kun je echter verhalen lezen van mannen die op latere leeftijd besneden zijn en het dus wel allebei meegemaakt hebben.
Weet je wel hoe populair mannenbesnijdenis in de USA is? En er is vast ook een site te vinden met allemaal positieve verhalen ...
  zondag 28 januari 2007 @ 11:45:35 #276
145755 kahaarin
pi_45751658
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Doc het volgende:

[..]

kahaarin heeft niets bevestigd dan wel ontkent. Hij geeft aan ervaringsdeskundige te zijn, maar geeft nergens aan of er verschillen zijn of niet. Ik had er specifiek naar gevraagd, maar geen anntwoord gekregen.
Kahaarin is een zij, en idd ik weet niet of het beter of minder is, ik ken mannen die besneden zijn en onbesneden maar ik heb nooit iemand gehoord over al dan niet verlies van gevoel.
Ik denk dat dat heel persoonlijk is en dat alleen iemand die eerder sex heeft gehad kan zeggen of het beter is met of zonder.
De 2 mannen die besneden zijn die ik ken moesten om medische redenen op jonge leeftijd besneden worden.
be nice or go away
  zondag 28 januari 2007 @ 11:47:23 #277
145755 kahaarin
pi_45751684
quote:

[..]

Ik reageerde hier op je vraag of je nu expert was, ja dus je kunt er over meepraten want je kent iemand, dat heet hier een ervaringsdeskundige uit tweede hand!
be nice or go away
  zondag 28 januari 2007 @ 11:49:18 #278
145755 kahaarin
pi_45751716
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 02:56 schreef StefanP het volgende:
Behalve als die te strak groeit en niet meer over je eikel heen past....
be nice or go away
  zondag 28 januari 2007 @ 12:24:56 #279
3542 Gia
User under construction
pi_45752541
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:58 schreef Doc het volgende:

[..]

Weet je wel hoe populair mannenbesnijdenis in de USA is? En er is vast ook een site te vinden met allemaal positieve verhalen ...
Positieve verhalen komen hoofdzakelijk van mannen die de andere kant niet meegemaakt hebben.

Maar goed.

Verschil in sexbelevenis is dus subjectief.
Verschil in hygiëne is niet van belang.

Blijft de vraag waarom dan niet gewacht kan worden tot de persoon in kwestie volwassen is en hier zelf over kan beslissen. Dat beetje pijn moeten ze er maar voor over hebben, vind ik.
  zondag 28 januari 2007 @ 18:36:55 #280
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45765492
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
...je maakt het namelijk veel bewuster mee dan als jongetje van 2.
Larie. Onderzoek wijst namelijk uit dat het zenuwstelsel van kleine kinderen relatief veel verder ontwikkeld is en ze pijn dus veel heftiger voelen.
pi_45776666
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:36 schreef Lithion het volgende:

[..]

Larie. Onderzoek wijst namelijk uit dat het zenuwstelsel van kleine kinderen relatief veel verder ontwikkeld is en ze pijn dus veel heftiger voelen.
Maakt mij niets uit. Mijn zoon zal, insaallah, nog binnen zijn eerste levensjaar besneden worden. Onderzoek wijst namelijk uit dat hij er niets van zal voelen.
  maandag 29 januari 2007 @ 08:42:04 #282
3542 Gia
User under construction
pi_45781533
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Maakt mij niets uit. Mijn zoon zal, insaallah, nog binnen zijn eerste levensjaar besneden worden. Onderzoek wijst namelijk uit dat hij er niets van zal voelen.
Kinderbeul!!
pi_45784751
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron? Of doel je op narcose?
pi_45784914
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Typerend. En deze nam je wel voor waar aan?
quote:
  maandag 29 januari 2007 @ 12:44:32 #285
3542 Gia
User under construction
pi_45786531
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Er heeft nog nooit een kind, jonger dan een jaar, geklaagd over pijn. Dus doet het geen pijn. Is toch duidelijk!
pi_45788143
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Typerend. En deze nam je wel voor waar aan?
[..]
Ja, idd. Ik heb namelijk kleine kinderen en die....voelen pijn
pi_45788194
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Er heeft nog nooit een kind, jonger dan een jaar, geklaagd over pijn. Dus doet het geen pijn. Is toch duidelijk!
Je word er alleen maar hard van. Jij bepaalt hier net zo min over "de kinderen" als anderen dat over jouw kinderen mogen doen toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45788210
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, ik zit ook nog steeds op die ondertekende verklaring in vijfvoud op doordrukpapier te wachten, maar dat kunnen ze blijkbaar pas vanaf 6 jaar ofzo. Nu zit ik de hele tijd met dat stomme gejank als er weer eens eentje een pot thee over zich heentrekt of door de ruiten het balkon afvalt. Maja, das niet echt klagen he
pi_45788226
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, ik zit ook nog steeds op die ondertekende verklaring in vijfvoud op doordrukpapier te wachten, maar dat kunnen ze blijkbaar pas vanaf 6 jaar ofzo. Nu zit ik de hele tijd met dat stomme gejank als er weer eens eentje een pot thee over zich heentrekt of door de ruiten het balkon afvalt. Maja, das niet echt klagen he
Klagen ze als oudere erover? Iets wat mijnsinsziens zeer van belang is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45788273
Misschien dat we doping maar ook moeten verbieden, de traumatische ervaring van het babytje dat ondergedompelt word in het water. Innerlijke pijn noemen we dat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45788308
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je word er alleen maar hard van.
Die westerlingen begrijpen daar toch niets van. Eigenlijk zijn ze gewoon jaloers.
pi_45788340
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien dat we doping maar ook moeten verbieden, de traumatische ervaring van het babytje dat ondergedompelt word in het water. Innerlijke pijn noemen we dat.
Ik heb gehoord dat intentingen ook heel pijnlijk zijn. Het is een schande
pi_45788358
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien dat we doping maar ook moeten verbieden,
Is al verboden, vraag maar aan de laatste gele trui van de tour de France
quote:
de traumatische ervaring van het babytje dat ondergedompelt word in het water. Innerlijke pijn noemen we dat.
Ondergedompeld? Een lullig bakje water op je koppie. Niet prettig wellicht (de kinderen gaan er zelfs van huilen ) maar toch niet echt vergelijkbaar met het afsnijden van huidflapjes vinnik.
pi_45788380
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat intentingen ook heel pijnlijk zijn. Het is een schande
En nog tegen de wil van God ook!
Alles is voorbestemd!
pi_45788454
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En nog tegen de wil van God ook!
Alles is voorbestemd!
Alleen als je christelijk bent. Maar pijn doet het wel
pi_45788579
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Ondergedompeld? Een lullig bakje water op je koppie. Niet prettig wellicht (de kinderen gaan er zelfs van huilen ) maar toch niet echt vergelijkbaar met het afsnijden van huidflapjes vinnik.
Niet prettig wellicht? Wat dacht je van de trauma's? Of telt psychische schade niet mee. Je kan een kind innerlijk heel wat schade toebrengen op jonge leeftijd hoor. Lullig bakje water, probeer je het nu te baggetalliseren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45788609
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet prettig wellicht? Wat dacht je van de trauma's? Of telt psychische schade niet mee. Je kan een kind innerlijk heel wat schade toebrengen op jonge leeftijd hoor. Lullig bakje water, probeer je het nu te baggetalliseren?
Dat nooit, dat zou Pim niet zo gewild hebben
pi_45788620
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat nooit, dat zou Pim niet zo gewild hebben
Wat een kut woord is het ook he.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 januari 2007 @ 15:28:04 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45791578
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is al verboden, vraag maar aan de laatste gele trui van de tour de France
[..]

het is natuurlijk niet de mate van trauma maar de inbreuk op een onschuldig lichaam, waar leg je de grens?
pi_45793301
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:28 schreef Re het volgende:

[..]

het is natuurlijk niet de mate van trauma maar de inbreuk op een onschuldig lichaam, waar leg je de grens?
Voor mijn eigen kinderen waar er stukken onnodig af moeten. Dat is inbreuk. Onder narcose een voorhuid is wat dat betreft acceptabel voor mij in de zin dat het niet verboden hoeft te worden wmb, maar toch met in het achterhoofd dat ik het een onnodige ingreep vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')