abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37:19 #241
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45697927
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het allemaal eens dat de Bijbel ook het Oude Testament inhoudt en niet enkel het Nieuwe Testament, alleen maar omdat dat beter uit zou pakken. Als je gelooft, dan geloof je ook ergens in. Je kunt niet bewust zeggen "Dit bevalt me wel, dat doe ik wel. Dat bevalt me niet, dat doe ik niet".
[..]
Kol 2: 11-12: Wie deze tekst bestudeert, komt al snel tot de conclusie dat in deze tekst niet gesproken wordt over de besnijdenis, zoals deze gebruikelijk was bij de Israëlieten, de besnijdenis aan het vlees (aan het lichaam), maar dat er wordt gesproken over de besnijdenis aan het hart (beeld van de wedergeboorte). Nu is de besnijdenis aan het vlees een teken van de besnijdenis aan het hart en de doop is ook een teken van de besnijdenis aan het hart, de wedergeboorte. De reformatorische kerken vinden dat de doop in plaats is gekomen van de besnijdenis, omdat beide een teken zijn van de betekenende zaak. Dit lijkt een duidelijke uitleg. Was het niet dat de doop een instelling is van het nieuwe verbond en de besnijdenis een instelling van het oude verbond. Er wordt voorbijgegaan aan de instelling van het nieuwe verbond (Jer. 31 en Heb. 8), waarin een duidelijk verschil is te zien met het oude verbond.

Nou het lijkt er op dat op een gegeven moment de religies an sich een andere kant zijn ingeslagen, het oude testament hoort wel bij onze religie maar is aangevuld met het nieuwe testament.
Ik denk inderdaad dat je in je geloof niet selectief kunt zijn, wat voor geloof dat dan ook is.
quote:
Dat is hip. Je weet toch?
Het lijkt er wel op.
be nice or go away
pi_45698059
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar Kirmizi, wat is nou de reden van moslimmanbesnijdenis? Teken des verbonds?
2 Redenen.

1. Wat geldt voor de joden en christenen, geldt ook voor de moslims zolang de Koran het niet tegenspreekt. Dus ook de besnijdenis.
2. De profeet was besneden en dit zal door punt 1 komen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:42:58 #243
145755 kahaarin
pi_45698149
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:32 schreef Re het volgende:

[..]

ik trok het alleen even door omdat de discussie ging naar het beslissen over wat je je kinderen aandoet, ik vind het apart om te zien dat men een sneetje in een velletje als inbreuk ziet in een kinderlichaam maar dat abortus dan geen inbreak zou zijn...

of de andere kant op, flaporen? piercings?

Ik vind dat je als ouder het recht hebt om over je kinderen te beslissen wat wel en niet mag (mits binnen de wettelijke grenzen natuurlijk)
Dat klopt, als ouder heb je zeggenschap totdat ze oud genoeg zijn om te beslissen, maar in mijn optiek heeft een vrouw ook het recht te kiezen voor abortus, niet als vervanging voor anticonceptie trouwens maar er zijn situaties waarin het misschien beter is geen kinderen te krijgen.
Iets corrigeren of versieren heeft imho niets te maken met mutilatie maar met eigen keuze of die van je ouders als je minderjarig bent.
be nice or go away
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:12:26 #244
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45700894
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Bestaat een schoolarts dan niet meer?
Voor alle leerlingen? Wegbezuinigd.
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:00 schreef Gia het volgende:

Ben dus ook voor controle hierop bij consultatiebureau.
Gebeurt al. Bij mijn weten zelfs wettelijk geregeld. Maar niet de meest handige periode om te checken omdat het in de meeste gevalllen na het 4e jaar gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doc op 27-01-2007 14:17:43 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:18:39 #245
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45701070
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 07:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken een man die vanwege een aandoening (Spaanse kraag) aan zijn voorhuid op latere leeftijd 'besneden' is. Hij heeft wat afgescholden toen hij 'het' moest doen zonder.
Jij kent iemand die het klote vind en nu weet jij alles af van het verschil tussen sex met en zonder voorhuid? En als ik nou zeg dat ik iemand ken die ook met en zonder voorhuid sex heeft gehad en eigenlijk geen amper verschil merkt, ben ik dan ook expert?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:22:33 #246
145755 kahaarin
pi_45701197
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Jij kent iemand die het klote vind en nu weet jij alles af van het verschil tussen sex met en zonder voorhuid? En als ik nou zeg dat ik iemand ken die ook met en zonder voorhuid sex heeft gehad en eigenlijk geen amper verschil merkt, ben ik dan ook expert?
Hier wel, ervaringsdeskundige heet dat!
Heb je ook een mening over het onderwerp?
Aanvullingen?
be nice or go away
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:30:53 #247
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45701492
Vond jij het een norm verschil - sex met of zonder voorhuid? Degene die ik ken vond het geen verschil.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 17:33:46 #248
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45701570

Vrouwen besnijdenis is met name een zaak in Noord-Oost Afrikaase landen - maar niet in Marokko. Het is dan ook niet zo dat alleen het moslim zijn daar een rol nij speelt. .
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:58:56 #249
145755 kahaarin
pi_45702371
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:33 schreef Doc het volgende:
[afbeelding]

Vrouwen besnijdenis is met name een zaak in Noord-Oost Afrikaase landen - maar niet in Marokko. Het is dan ook niet zo dat alleen het moslim zijn daar een rol nij speelt. .
Nee dat is idd cultureel, het komt ook voor bij mensen met een ander geloof, regiogebonden.
be nice or go away
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:02:02 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45702464
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:33 schreef Doc het volgende:
[afbeelding]

maar het is toch gewoon lekker om specifiek de moslims eruit te halen en te bashen.... daar gaat het tegenwoordig toch om?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:04:45 #251
3542 Gia
User under construction
pi_45702540
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een besneden man is altijd hygienischer dan een onbesneden man. Als we uigaan van dezelfde situatie en beide soorten mannen wassen zich even vaak, dan is de besneden man hygienischer. Je plast de hele dag door en je kunt daar tussentijds niet schoonmaken. Dan rest de vraag of alle mannen zich wel elke dag wassen.
Een besneden man zit de hele dag met zijn blote eikel tussen de bacteriën, daar waar een onbesneden man zijn eikel beschermd heeft middels de voorhuid.

Ik ben van mening dat een besneden man meer kans heeft op infectie dan een onbesneden man, indien beide zich even vaak wassen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:12:52 #252
3542 Gia
User under construction
pi_45702800
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Gaat er om dat een moslim die al als klein jongetje besneden is niet kan beweren dat het beter of lekkerder is dan onbesneden. Hij heeft nog nooit geneukt met vel en weet er dus geen zak vanaf.

Alleen iemand die op volwassen leeftijd besneden is, kan zich ervaringsdeskundige noemen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:14:58 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45702869
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Een besneden man zit de hele dag met zijn blote eikel tussen de bacteriën, daar waar een onbesneden man zijn eikel beschermd heeft middels de voorhuid.

Ik ben van mening dat een besneden man meer kans heeft op infectie dan een onbesneden man, indien beide zich even vaak wassen.
dan heb je het toch echt fout hoor , maar goed het blijft je mening
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:16:19 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45702905
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Gaat er om dat een moslim die al als klein jongetje besneden is niet kan beweren dat het beter of lekkerder is dan onbesneden. Hij heeft nog nooit geneukt met vel en weet er dus geen zak vanaf.

Alleen iemand die op volwassen leeftijd besneden is, kan zich ervaringsdeskundige noemen.
je typering "moslim" is natuurlijk al gespeend met vooroordelen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:25:10 #255
3542 Gia
User under construction
pi_45703178
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:16 schreef Re het volgende:

[..]

je typering "moslim" is natuurlijk al gespeend met vooroordelen
Het was een reaktie op een moslim hier op Fok, dus daarom zeg ik moslim.

De moslim in kwestie meent dat hij ervaringsdeskundige is, omdat hij besneden is.
Ik bestrijd dat, omdat hij niet weet hoe het zou zijn als hij niet besneden is.

Daarbij beweert meneer dat hij het, dankzij het besneden-zijn, langer kan volhouden, waarmee hij dus toegeeft dat zijn eikel ongevoeliger is geworden.
Oftewel heeft het besnijden duidelijk wel invloed op het gevoel.

Ook Kahaarin heeft dit al eerder aangegeven. Plus de man waar ik het al eerder over had. Die had nog liever het nadeel van die spaanse kraag gehouden dan die blote eikel, zei hij na afloop. Hij had er spijt van dat hij zich had laten opereren.

Blijft natuurlijk alsnog de vraag wat er op tegen is om te wachten met besnijdenis tot de persoon in kwestie volwassen is. Vanwege hygiënische redenen is het hier niet nodig om dat bij baby's al te doen. En puur om geloofsredenen kan het ook prima bij het bereiken van de volwassen leeftijd.
Het excuus dat dit te pijnlijk is en je je altijd die pijn zult herinneren, vind ik bullshit. Voor een klein kind doet het net zoveel pijn.

Ik vraag me af hoeveel mannen dit door zullen zetten als het pas vanaf de 18 jaar mag. Dan hebben ze toch al een geruime tijd trekervaring en de meesten ook wel neukervaring. DAN krijg je een grote groep ervaringsdeskundigen.
pi_45707493
Leuk enzo die mening van een buitenstaander. Feit is dat meer dan 1 miljard mannen besneden zijn. Feit is dat zij er geen last van hebben en al helemaal geen probleem mee hebben. Feit is dat sommige mensen, zelfs vrouwen, denken te kunnen uitmaken wat een ander doet. Roomser dan de paus als het ze uitkomt.

Natuurlijk allemaal onder het mom van "het beste voorhebben met deze arme jongens", terwijl er onder dit dunne laagje hypocrisie natuurlijk iets heel anders zit. Het is iedereen overduidelijk wat, maar toch blijven volhouden dat het niet zo is
pi_45708668
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leuk enzo die mening van een buitenstaander. Feit is dat meer dan 1 miljard mannen besneden zijn. Feit is dat zij er geen last van hebben en al helemaal geen probleem mee hebben. Feit is dat sommige mensen, zelfs vrouwen, denken te kunnen uitmaken wat een ander doet. Roomser dan de paus als het ze uitkomt.

Natuurlijk allemaal onder het mom van "het beste voorhebben met deze arme jongens", terwijl er onder dit dunne laagje hypocrisie natuurlijk iets heel anders zit. Het is iedereen overduidelijk wat, maar toch blijven volhouden dat het niet zo is
Waar baseer je dat getal op? Ik kom met een zeer voorzichtige schatting tot niet meer dan 700 miljoen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45708707
Het gaat mij helemaal niet over de hygiene of dat je langer kan neuken of niet.
Het gaat mij om het feit, dat je als kind geen zeggenschap over die ingreep hebt gehad.

Dat KB alleen maar tevreden is met zijn besnijdenis is heel fijn, maar mischien zijn er wel andere mensen die niet zo blij zijn met deze (nutteloze) ingreep.
Om over vrouwen besnijdenis maar helemaal niet te spreken, dat is helemaal te gek voor woorden!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_45709166
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waar baseer je dat getal op? Ik kom met een zeer voorzichtige schatting tot niet meer dan 700 miljoen.
Goed opgemerkt . Ik was even in de war met een ander getal.

Vooruit, vertel je armeense vriend maar dat je een Turk hebt verbeterd. Het zal zijn dag maken.
pi_45709560
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Goed opgemerkt . Ik was even in de war met een ander getal.

Vooruit, vertel je armeense vriend maar dat je een Turk hebt verbeterd. Het zal zijn dag maken.
Hij staat romeinse kaarsen af te vuren op het balkon! Een goed begin van het weekend!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')