Een besneden man zit de hele dag met zijn blote eikel tussen de bacteriën, daar waar een onbesneden man zijn eikel beschermd heeft middels de voorhuid.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een besneden man is altijd hygienischer dan een onbesneden man. Als we uigaan van dezelfde situatie en beide soorten mannen wassen zich even vaak, dan is de besneden man hygienischer. Je plast de hele dag door en je kunt daar tussentijds niet schoonmaken. Dan rest de vraag of alle mannen zich wel elke dag wassen.
Gaat er om dat een moslim die al als klein jongetje besneden is niet kan beweren dat het beter of lekkerder is dan onbesneden. Hij heeft nog nooit geneukt met vel en weet er dus geen zak vanaf.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij kent iemand die het klote vind en nu weet jij alles af van het verschil tussen sex met en zonder voorhuid? En als ik nou zeg dat ik iemand ken die ook met en zonder voorhuid sex heeft gehad en eigenlijk geen amper verschil merkt, ben ik dan ook expert?
dan heb je het toch echt fout hoorquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Een besneden man zit de hele dag met zijn blote eikel tussen de bacteriën, daar waar een onbesneden man zijn eikel beschermd heeft middels de voorhuid.
Ik ben van mening dat een besneden man meer kans heeft op infectie dan een onbesneden man, indien beide zich even vaak wassen.
je typering "moslim" is natuurlijk al gespeend met vooroordelenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat er om dat een moslim die al als klein jongetje besneden is niet kan beweren dat het beter of lekkerder is dan onbesneden. Hij heeft nog nooit geneukt met vel en weet er dus geen zak vanaf.
Alleen iemand die op volwassen leeftijd besneden is, kan zich ervaringsdeskundige noemen.
Het was een reaktie op een moslim hier op Fok, dus daarom zeg ik moslim.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:16 schreef Re het volgende:
[..]
je typering "moslim" is natuurlijk al gespeend met vooroordelen
Waar baseer je dat getal op? Ik kom met een zeer voorzichtige schatting tot niet meer dan 700 miljoen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leuk enzo die mening van een buitenstaander. Feit is dat meer dan 1 miljard mannen besneden zijn. Feit is dat zij er geen last van hebben en al helemaal geen probleem mee hebben. Feit is dat sommige mensen, zelfs vrouwen, denken te kunnen uitmaken wat een ander doet. Roomser dan de paus als het ze uitkomt.
Natuurlijk allemaal onder het mom van "het beste voorhebben met deze arme jongens", terwijl er onder dit dunne laagje hypocrisie natuurlijk iets heel anders zit. Het is iedereen overduidelijk wat, maar toch blijven volhouden dat het niet zo is
Goed opgemerktquote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waar baseer je dat getal op? Ik kom met een zeer voorzichtige schatting tot niet meer dan 700 miljoen.
Hij staat romeinse kaarsen af te vuren op het balkon! Een goed begin van het weekend!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Goed opgemerkt. Ik was even in de war met een ander getal.
Vooruit, vertel je armeense vriend maar dat je een Turk hebt verbeterd. Het zal zijn dag maken.![]()
Zowel vrouwen als mannenbesnijdenis hebben een cultureel/religieuze oorsprong. Daar kun je dus geen onderscheidt op maken.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Omdat bij die ingreep geen zware schade aan het lichaam word aangericht en het zelfs een bijbelse oorsprong heeft, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar volgens mij redeneren ze zo: het heeft een culturele en religieuze oorsprong en het gaat om een behandeling die ook wel eens om medische redenen moet worden uitgevoerd, er ontstaat geen blijvende lichamelijke schade en het alternatief, stiekem en zonder dokter in onhygienische omstandigheden dan kan het wel kwaad.
In onze ogen is het misschien dubbel en snijden in een gezond lichaam maar er zijn verscheidene culturen en geloven die dit doen, mutilatie is in mijn ogen vrouwen besnijdenis en idd de andere dingen die je aanhaalt, begrijp me niet verkeerd, voor mij is het snijden in een gezond lichaam ook geen goed plan, maar om besnijden nu gelijk te stellen met mutilatie is ook niet helemaal correct in mijn ogen.
Moslims?quote:Op zondag 21 januari 2007 11:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En het maakt qua gevoel wel degelijk uit. Doordat die eikel niet meer beschermd wordt, raakt ie op den duur ongevoeliger. Moslims claimen dat dat juist beter is, omdat ze dan niet zo snel klaar komen. Ze snappen niet dat iemand met een voorhuid, een eikel heeft die zo gevoelig is, dat die persoon gewoon veel vaker achter elkaar kan. Persoonlijk heb ik liever dat laatste.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij staat romeinse kaarsen af te vuren op het balkon! Een goed begin van het weekend!![]()
Hier op Fok zijn het de moslims die claimen dat sex beter is wanneer je besneden bent. Heb er hier de halve VS nog niet over gehoord.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:56 schreef t-8one het volgende:
[..]
Moslims?
De halve manlijke VS is besneden.![]()
De eerste die hierover begint ben jezelf. Waarbij je "de moslims" opvoert voordat ook maar een moslim hier iets over claimen. Degene die ik ken en sex met en zonder voorhuid heeft gehad kan wist te melden dat het qua aantal keer achteer elkaar kunnen echt helemaal niets uitmaakt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier op Fok zijn het de moslims die claimen dat sex beter is wanneer je besneden bent. Heb er hier de halve VS nog niet over gehoord.
quote:Op zondag 21 januari 2007 11:00 schreef Gia het volgende:
Helemaal mee eens. En het maakt qua gevoel wel degelijk uit. Doordat die eikel niet meer beschermd wordt, raakt ie op den duur ongevoeliger. Moslims claimen dat dat juist beter is, omdat ze dan niet zo snel klaar komen. Ze snappen niet dat iemand met een voorhuid, een eikel heeft die zo gevoelig is, dat die persoon gewoon veel vaker achter elkaar kan. Persoonlijk heb ik liever dat laatste.
Ben dus ook voor controle hierop bij consultatiebureau.
Rare jongens dan, die Amerikanen ...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:56 schreef StefanP het volgende:
De natuur weet het beter. Voorhuid zit er niet voor niets.
kahaarin heeft niets bevestigd dan wel ontkent. Hij geeft aan ervaringsdeskundige te zijn, maar geeft nergens aan of er verschillen zijn of niet. Ik had er specifiek naar gevraagd, maar geen anntwoord gekregen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:25 schreef Gia het volgende:
Daarbij beweert meneer dat hij het, dankzij het besneden-zijn, langer kan volhouden, waarmee hij dus toegeeft dat zijn eikel ongevoeliger is geworden.
Oftewel heeft het besnijden duidelijk wel invloed op het gevoel.
Ook Kahaarin heeft dit al eerder aangegeven. Plus de man waar ik het al eerder over had. Die had nog liever het nadeel van die spaanse kraag gehouden dan die blote eikel, zei hij na afloop. Hij had er spijt van dat hij zich had laten opereren.
Er lopen hier dan ook meer besneden moslims op Fok rond dan besneden Amerikanenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier op Fok zijn het de moslims die claimen dat sex beter is wanneer je besneden bent. Heb er hier de halve VS nog niet over gehoord.
Ik heb het ook niet alleen over dit topic. Er zijn hier al ettelijke topics over geweest en nog nooit heeft er een Amerikaan gereageerd dat de sex zonder voorhuid beter is dan met. Het zijn de moslims die dat hier al ontelbare keren beweerd hebben. Terwijl ze dat dus niet kunnen weten!! Dat is wat ik zeg.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:10 schreef Doc het volgende:
[..]
De eerste die hierover begint ben jezelf. Waarbij je "de moslims" opvoert voordat ook maar een moslim hier iets over claimen. Degene die ik ken en sex met en zonder voorhuid heeft gehad kan wist te melden dat het qua aantal keer achteer elkaar kunnen echt helemaal niets uitmaakt.
[..]
En dus kan ik niet reageren op Amerikanen. Als ik reageer op wat moslims hier op Fok zeggen is het dus onzin om te vermelden dat er een heleboel amerikanen besneden zijn. Die zijn hier niet.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Er lopen hier dan ook meer besneden moslims op Fok rond dan besneden Amerikanen
Weet je wel hoe populair mannenbesnijdenis in de USA is? En er is vast ook een site te vinden met allemaal positieve verhalen ...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:48 schreef StefanP het volgende:
Laat die middeleeuwse moslims en andere pro-besnijdenis figuren dus maar blaten. Ze weten niet wat ze missen. Op http://www.circumcision.org/adults.htm kun je echter verhalen lezen van mannen die op latere leeftijd besneden zijn en het dus wel allebei meegemaakt hebben.
Kahaarin is een zij, en idd ik weet niet of het beter of minder is, ik ken mannen die besneden zijn en onbesneden maar ik heb nooit iemand gehoord over al dan niet verlies van gevoel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Doc het volgende:
[..]
kahaarin heeft niets bevestigd dan wel ontkent. Hij geeft aan ervaringsdeskundige te zijn, maar geeft nergens aan of er verschillen zijn of niet. Ik had er specifiek naar gevraagd, maar geen anntwoord gekregen.
Ik reageerde hier op je vraag of je nu expert was, ja dus je kunt er over meepraten want je kent iemand, dat heet hier een ervaringsdeskundige uit tweede hand!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij kent iemand die het klote vind en nu weet jij alles af van het verschil tussen sex met en zonder voorhuid? En als ik nou zeg dat ik iemand ken die ook met en zonder voorhuid sex heeft gehad en eigenlijk geen amper verschil merkt, ben ik dan ook expert?
Behalve als die te strak groeit en niet meer over je eikel heen past....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:56 schreef StefanP het volgende:
De natuur weet het beter. Voorhuid zit er niet voor niets.
Positieve verhalen komen hoofdzakelijk van mannen die de andere kant niet meegemaakt hebben.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:58 schreef Doc het volgende:
[..]
Weet je wel hoe populair mannenbesnijdenis in de USA is? En er is vast ook een site te vinden met allemaal positieve verhalen ...
Larie. Onderzoek wijst namelijk uit dat het zenuwstelsel van kleine kinderen relatief veel verder ontwikkeld is en ze pijn dus veel heftiger voelen.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
...je maakt het namelijk veel bewuster mee dan als jongetje van 2.
Maakt mij niets uit. Mijn zoon zal, insaallah, nog binnen zijn eerste levensjaar besneden worden. Onderzoek wijst namelijk uit dat hij er niets van zal voelen.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:36 schreef Lithion het volgende:
[..]
Larie. Onderzoek wijst namelijk uit dat het zenuwstelsel van kleine kinderen relatief veel verder ontwikkeld is en ze pijn dus veel heftiger voelen.
Kinderbeul!!quote:Op zondag 28 januari 2007 23:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maakt mij niets uit. Mijn zoon zal, insaallah, nog binnen zijn eerste levensjaar besneden worden. Onderzoek wijst namelijk uit dat hij er niets van zal voelen.
Bron? Of doel je op narcose?quote:Op zondag 28 januari 2007 23:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maakt mij niets uit. Mijn zoon zal, insaallah, nog binnen zijn eerste levensjaar besneden worden. Onderzoek wijst namelijk uit dat hij er niets van zal voelen.
Typerend. En deze nam je wel voor waar aan?quote:
quote:Larie. Onderzoek wijst namelijk uit dat het zenuwstelsel van kleine kinderen relatief veel verder ontwikkeld is en ze pijn dus veel heftiger voelen.
Er heeft nog nooit een kind, jonger dan een jaar, geklaagd over pijn. Dus doet het geen pijn. Is toch duidelijk!quote:
Ja, idd. Ik heb namelijk kleine kinderen en die....voelen pijnquote:Op maandag 29 januari 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Typerend. En deze nam je wel voor waar aan?
[..]
Je word er alleen maar hard van. Jij bepaalt hier net zo min over "de kinderen" als anderen dat over jouw kinderen mogen doen toch?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Er heeft nog nooit een kind, jonger dan een jaar, geklaagd over pijn. Dus doet het geen pijn. Is toch duidelijk!![]()
Ja, ik zit ook nog steeds op die ondertekende verklaring in vijfvoud op doordrukpapier te wachten, maar dat kunnen ze blijkbaar pas vanaf 6 jaar ofzo. Nu zit ik de hele tijd met dat stomme gejank als er weer eens eentje een pot thee over zich heentrekt of door de ruiten het balkon afvalt. Maja, das niet echt klagen hequote:Op maandag 29 januari 2007 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Er heeft nog nooit een kind, jonger dan een jaar, geklaagd over pijn. Dus doet het geen pijn. Is toch duidelijk!![]()
Klagen ze als oudere erover? Iets wat mijnsinsziens zeer van belang is.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook nog steeds op die ondertekende verklaring in vijfvoud op doordrukpapier te wachten, maar dat kunnen ze blijkbaar pas vanaf 6 jaar ofzo. Nu zit ik de hele tijd met dat stomme gejank als er weer eens eentje een pot thee over zich heentrekt of door de ruiten het balkon afvalt. Maja, das niet echt klagen he![]()
![]()
Ik heb gehoord dat intentingen ook heel pijnlijk zijn. Het is een schandequote:Op maandag 29 januari 2007 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien dat we doping maar ook moeten verbieden, de traumatische ervaring van het babytje dat ondergedompelt word in het water. Innerlijke pijn noemen we dat.
Is al verboden, vraag maar aan de laatste gele trui van de tour de Francequote:Op maandag 29 januari 2007 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien dat we doping maar ook moeten verbieden,
Ondergedompeld? Een lullig bakje water op je koppie. Niet prettig wellicht (de kinderen gaan er zelfs van huilenquote:de traumatische ervaring van het babytje dat ondergedompelt word in het water. Innerlijke pijn noemen we dat.
En nog tegen de wil van God ook!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat intentingen ook heel pijnlijk zijn. Het is een schande
Alleen als je christelijk bent. Maar pijn doet het welquote:Op maandag 29 januari 2007 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En nog tegen de wil van God ook!
Alles is voorbestemd!
Niet prettig wellicht? Wat dacht je van de trauma's? Of telt psychische schade niet mee. Je kan een kind innerlijk heel wat schade toebrengen op jonge leeftijd hoor. Lullig bakje water, probeer je het nu te baggetalliseren?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Ondergedompeld? Een lullig bakje water op je koppie. Niet prettig wellicht (de kinderen gaan er zelfs van huilen) maar toch niet echt vergelijkbaar met het afsnijden van huidflapjes vinnik.
Dat nooit, dat zou Pim niet zo gewild hebbenquote:Op maandag 29 januari 2007 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet prettig wellicht? Wat dacht je van de trauma's? Of telt psychische schade niet mee. Je kan een kind innerlijk heel wat schade toebrengen op jonge leeftijd hoor. Lullig bakje water, probeer je het nu te baggetalliseren?
Wat een kut woord is het ook he.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat nooit, dat zou Pim niet zo gewild hebben![]()
het is natuurlijk niet de mate van trauma maar de inbreuk op een onschuldig lichaam, waar leg je de grens?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is al verboden, vraag maar aan de laatste gele trui van de tour de France
[..]
Ondergedompeld? Een lullig bakje water op je koppie. Niet prettig wellicht (de kinderen gaan er zelfs van huilen) maar toch niet echt vergelijkbaar met het afsnijden van huidflapjes vinnik.
Voor mijn eigen kinderen waar er stukken onnodig af moeten. Dat is inbreuk. Onder narcose een voorhuid is wat dat betreft acceptabel voor mij in de zin dat het niet verboden hoeft te worden wmb, maar toch met in het achterhoofd dat ik het een onnodige ingreep vind.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:28 schreef Re het volgende:
[..]
het is natuurlijk niet de mate van trauma maar de inbreuk op een onschuldig lichaam, waar leg je de grens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |