abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45692982
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:50 schreef Aventura het volgende:
Het besnijden van mannen en van vrouwen is totaal niet vergelijkbaar. Oke, in beide situaties wordt er onvrijwillig iets verwijderd/verminkt, maar het is niet 'net zo erg'. Want ik vind dat je ook de intentie moet meenemen bij het beoordelen van besnijdenis. De reden waarom meisjes worden besneden is pure onderdrukking. Om haar te beroven van haar mogelijkheid tot seksueel genot, wordt geprobeerd haar vrijheid aan banden te leggen (<- levenslange monogamie is een doel ervan, zal niet vreemgaan want seks en bevalling is extreem pijnlijk). Bij het verwijderen van een stukje voorhuid is er geen sprake van zo'n onderdrukkende intentie. Al wil ik het besnijden van jongens zeker niet bagatelliseren, ik vind het ook een kwalijke zaak. Maar het vervolgen van daders van vrouwenbesnijdenis behoort toch absoluut voorrang te krijgen.
De intentie van mannenbesnijdenis is heel vaak het voorkomen van zaadverspilling. Oftewel: masturberen bemoeilijken. Is dat geen beroven van sexueel genot?

Bovendien lees jij er blijkbaar óók straal overheen: de meeste meisjesbesnijdenissen waarover de OP gaat (80%), zijn NIET verminkend. Er wordt niets ontnomen, geen lipjes, flapjes, geen mogelijkheden tot genot.

Als je heb over prioriteiten, en dat lijkt me niet onbelangrijk, dan verzet ik me tegen wat in de OP bepleit wordt: het évenzeer vervolgen van tamelijk onschadelijke prikjes in meisjesbaby's, dat behandelen alsof het even erg is als het compleet wegsnijden van lipjes & clit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:06:29 #202
3542 Gia
User under construction
pi_45692988
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:04 schreef Re het volgende:

[..]

wat is de verhouding mannen/vrouwenbesnijdenis? 0.2 miljoen vs half miljard oid?
In Nederland? Gaat hier over Nederland, hoor!! We hebben niet eens een half miljard inwoners!!

Daarbij is dat totaal onbelangrijk.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:08:19 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45693052
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

In Nederland? Gaat hier over Nederland, hoor!! We hebben niet eens een half miljard inwoners!!

Daarbij is dat totaal onbelangrijk.
neuh, je kan wel iets in Nederland gaan verbieden wat in de rest van de wereld niet verboden is, maar goed,

je mening blijft dat je, tenzj je een medische reden hebt, geen enkele inbreuk mag doen op de lichamelijke integriteit van een kind?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45693111
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

nee er wordt gesteld dat je niet mag mutileren op kinderen omdat ze daar geen mening over kunnen vormen, vandaar mijn referentie naar de ultieme mutilatie, het verwijderen van een kind uit je baarboeder, lijkt me dat die niet eens de kans heeft om in discussie te gaan als ze 18 zijn?
Nee, dat is geen vergelijk, zoals een mutilatie op een volwassen man niet gelijk staat aan het gehele wegnemen van de volwassen man. De kern van mutileren is dat er een deel van het lichaam verloren gaat, zonder dat het leven van het betrokken lichaam verloren gaat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:10:20 #205
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45693117
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:02 schreef Aventura het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk wel dat als je dat soort praktijken bij de wet verbiedt en actief gaat vervolgen, je die gemeenschap wel een signaal afgeeft. Namelijk dat vrouwenbesnijdenis volstrekt onacceptabel is. Wellicht gaan ze dan eens kritisch naar hun praktijken kijken. Een gevaar is natuurlijk wel dat je de het verder de illegaliteit indrukt. Het is een ingewikkelde kwestie.
Volgens mij is vroewen besnijdenis toch al verboden?
Ik ben bang dat een signaal niet genoeg is voor een groep mensen die dergelijke praktijken al eeuwenlang beoefenen, hoe denk jij dan over zo'n symbolische speldenprik?
Als daardoor de besnijdingspraktijken uitgeband worden en je de dialoog op gang kunt houden zodat het niet in de illegaliteit word geduwd vind ik het in eerste instantie een goede oplossing, in combinatie met voorlichting en dat het gecontroleerd word uitgevoerd.
be nice or go away
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:15:13 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45693228
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat is geen vergelijk, zoals een mutilatie op een volwassen man niet gelijk staat aan het gehele wegnemen van de volwassen man. De kern van mutileren is dat er een deel van het lichaam verloren gaat, zonder dat het leven van het betrokken lichaam verloren gaat.
daarom zeg ik, ultieme mulilatie, eentje die tot de dood leidt, maar goed, het compleet vernietigen van een leven van je kind is dan minder erg dan het wegsnijden van een stukje voorhuid van je kind als ik het dan goed begrijp?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:18:23 #207
3542 Gia
User under construction
pi_45693324
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

neuh, je kan wel iets in Nederland gaan verbieden wat in de rest van de wereld niet verboden is, maar goed,

je mening blijft dat je, tenzj je een medische reden hebt, geen enkele inbreuk mag doen op de lichamelijke integriteit van een kind?
Ja. Als dit kind dit zelf wil als hij/zij volwassen is, heb ik geen probleem mee.

Ik ga toch ook niet in mijn kinderen sniijden. Ben zelfs tegen piercings en tattoos. Maar ook hier moeten ze dat weer zelf weten als ze 18 zijn.
pi_45693423
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:47 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als je alle reacties in dit topic doorleest dan kun je zien hoe ik er over denk, mannenbesnijdenis, waar mijn reactie over ging, is toch een religieuze zaak?
Het besnijden van vrouwen is cultureel en niet alleen aan moslims toe te schrijven, daar ben ik falikant op tegn omdat het geen enkel doel nastreeft anders dan onderdrukken.
Dat jij denkt dat ik achter elke boom een moslim zie staan laat mij koud, die opmerking zegt meer over jou dan over mij.
Sorry, mijn fout. Het was geen reactie op jou, maar op de TS.
pi_45693518
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ontroerend om te zien hoe begaan je bent met deze meisjes, DrN. Aandoenlijk ook om te zien hoe je concludeert dat het een religieuze affaire is, hoewel de Telegraaf daar met geen woord over rept. Met reden uiteraard, maar dat mag voor jou de pret niet drukken. Er staat immers achter elke boom een moslim, niet waar?
Aandoenlijk die schreeuw om aandacht met steeds dezelfde crosspost in topics tegen mensen die niet in halleluja jouw geloof aanhangen. Wanneer komt "nazi" uit je koker?
Als je niks nuttigers te melden hebt dan adviseer ik je om met een opblaasboot te experimenteren als voorbereiding op je hemelse taak. Remember, Allah wacht ook op jou om je te belonen met een maagd van 72.
pi_45693558
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan gaat het om mensen die zich gewoon niet goed verzorgen. Iemand die elke dag zijn snikkel wast en daarbij de voorhuid terugtrekt, heeft er geen enkel probleem mee. Dan is een voorhuid net zo hygiënisch als geen voorhuid. Het wordt pas anders als iemand zich minder goed verzorgt. DAN kun je stellen dat het hebben van een voorhuid tot infecties kan leiden.
Een besneden man is altijd hygienischer dan een onbesneden man. Als we uigaan van dezelfde situatie en beide soorten mannen wassen zich even vaak, dan is de besneden man hygienischer. Je plast de hele dag door en je kunt daar tussentijds niet schoonmaken. Dan rest de vraag of alle mannen zich wel elke dag wassen.

Jouw gevecht is een gevecht tegen de windmolens. Net zo kansloos.
quote:
Oftewel, moslims halen het velletje weg, omdat ze zich niet iedere dag willen wassen?
Dat is een rare conclusie, maar niets raars is Gia vreemd.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:24:38 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45693559
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja. Als dit kind dit zelf wil als hij/zij volwassen is, heb ik geen probleem mee.

Ik ga toch ook niet in mijn kinderen sniijden. Ben zelfs tegen piercings en tattoos. Maar ook hier moeten ze dat weer zelf weten als ze 18 zijn.
vandaar mijn iets doorgetrokken link naar abortus
pi_45693671
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Aandoenlijk die schreeuw om aandacht met steeds dezelfde crosspost in topics tegen mensen die niet in halleluja jouw geloof aanhangen. Wanneer komt "nazi" uit je koker?
Nog niet, het is nu niet van toepassing.

[qteuote]
Als je niks nuttigers te melden hebt dan adviseer ik je om met een opblaasboot te experimenteren als voorbereiding op je hemelse taak. Remember, Allah wacht ook op jou om je te belonen met een maagd van 72.
[/quote]
Ik geloof daar niet in. Zeker niet in het licht van het verbod op zelfmoord en de zware straf die daar tegenover staat.
pi_45693792
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:15 schreef Re het volgende:

[..]

daarom zeg ik, ultieme mulilatie, eentje die tot de dood leidt, maar goed, het compleet vernietigen van een leven van je kind is dan minder erg dan het wegsnijden van een stukje voorhuid van je kind als ik het dan goed begrijp?
Nee, je conclusie slaat nergens op. Ik vermoed dat je dat ook best weet, dus dat ingaan op deze flauwe gein niet nodig is.
pi_45693838
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:04 schreef Re het volgende:

[..]

wat is de verhouding mannen/vrouwenbesnijdenis? 0.2 miljoen vs half miljard oid?
130 miljoen / 0,7 miljard (grove schatting van aantal mannelijke moslims + joden + amerikanen)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:33:30 #215
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45693849
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sorry, mijn fout. Het was geen reactie op jou, maar op de TS.
Okay, goed!
be nice or go away
pi_45694091
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een besneden man is altijd hygienischer dan een onbesneden man. Als we uigaan van dezelfde situatie en beide soorten mannen wassen zich even vaak, dan is de besneden man hygienischer. Je plast de hele dag door en je kunt daar tussentijds niet schoonmaken. Dan rest de vraag of alle mannen zich wel elke dag wassen.

Jouw gevecht is een gevecht tegen de windmolens. Net zo kansloos.
[..]

Dat is een rare conclusie, maar niets raars is Gia vreemd.
Spreek je uit ervaring met ongewassen pikken of is jouw mening een gevolg van reli-indoctrinatei?

Ohja, ik ben ook van mening dat onmondige kinderen niet van voren worden gecoupeerd. Het aanbrengen van verminkingen is al lang bij de wet verboden bij dieren. Waarom niet bij mensen verbieden?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:45:45 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45694242
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, je conclusie slaat nergens op. Ik vermoed dat je dat ook best weet, dus dat ingaan op deze flauwe gein niet nodig is.
ik vind het geen onzin hoor, er wordt gesteld dat je niet mag snijden in een kind, nou vind ik abortus dus een ultiem voorbeeld van ingrijpen in iemand anders zijn leven zonder het gevraagd te hebben

Dat jij het nergens op vind slaan en flauw vind mag, maar ik heb er nog geen antwoord op
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:47:18 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45694286
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

130 miljoen / 0,7 miljard (grove schatting van aantal mannelijke moslims + joden + amerikanen)
hmja, er lopen dus zo'n 1 miljard verminkten mensen op deze aarde
pi_45694422
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:47 schreef Re het volgende:

[..]

hmja, er lopen dus zo'n 1 miljard verminkten mensen op deze aarde
And proud of it !
pi_45695621
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

And proud of it !
Dat je trots bent om moslim/Turk/etc. te zijn snap ik. Maar trots op een velletje dat je niet hebt?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')