quote:Beroepscommissie UEFA schorst Feyenoord
Uitgegeven: 19 januari 2007 16:48
Laatst gewijzigd: 19 januari 2007 17:18
NYON - De beroepscommissie van de Europese voetbalunie (UEFA) heeft Feyenoord voor de rest van het seizoen geschorst in het UEFA-bekertoernooi. De Rotterdamse club is gestraft voor de hevige supportersrellen op 30 november in Nancy.
Feyenoord dient ook een boete van 60.000 euro te betalen.
De aanklager had in hoger beroep een dubbele schorsing voor Feyenoord geëist: directe uitsluiting dit seizoen in het UEFA-bekertoernooi en een schorsing voor het eerstvolgende seizoen dat de Rotterdammers zich plaatsen voor Europees voetbal, met een looptijd van vijf.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
eerst een straf geven, en dan opeens een hele andere geven![]()
ik ben jou niets maar dan ook niets verplichtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Klopt maar daarmee is het tegendeel niet bewezen of uitgesloten. Daarom is dit ongelofelijke moeilijke materie en met niks m.i te vergelijken. Ook niet met onbekenden die op mijn feestje komen rellen of met welke onderneming dan ook (iig ik weet hem niet).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat klopt dus wel. Je kunt namelijk moeilijk verdedigen dat die relschoppers in Nancy tot de supportersschare van Feyenoord horen. Ik bedoel: ik kan ook een petje van Ajax, PSV, of welke willekeurige club dan ook opzetten, tijdens een uitwedstrijd het stadion opblazen en later opscheppen tegen mijn vrienden dat ik er mede voor heb gezorgd dat die club die me werkelijk geen drol kan schelen nu geen Europees voetbal meer speelt.
ik ben jou niets maar dan ook niets verplichtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef RayMania het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag van sjimz, jorien.
Of net wel...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef RayMania het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag van sjimz, jorien.
Hieruit mag ik dingen concluderen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik ben jou niets maar dan ook niets verplicht
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:57 schreef jorienvdherik het volgende:
MAFIA DUS
Mijn god, wat een domheidquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Geen publiek mee met de uitwedstrijdenAls je zulk simpel volk als so called supporters hebt lopen moet je jezelf maar in bescherming nemen. Tuurlijk is Feyenoord deels verantwoordelijk voor de aanhang, ook al gebeurd het in de stad. Als diezelfde Feyenoorders half Rotterdam slopen tijdens een huldiging (
![]()
) is Feyenoord ook deels verantwoordelijk voor al die ellende.
![]()
Je bent dan ook te simpel om normaal te discussieren, een beetje zelfreflectie is hier wel op zn plaats heh snuit!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik ben jou niets maar dan ook niets verplicht
Liet me even meeslepenquote:
Begrijpen mensen dan echt niet dat een club er niets aan kan doen als supporters zelf iets ondernemen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef Panick het volgende:
Belachelijk.
En dat zeg ik als Ajacied.
Echt typisch die nare UEFA weer.
Alsof f'noord er iets aan kan doen als supporters iets op hun eigen houtje doen.
De Franse politie had iets kunnen doen door alle aanwezigen in het relvak op te pakken. Feyenoord kan nu iets doen door de geïdentificeerde klootzakken financieel uit te kleden. Via de rechter schadevergoeding vragen voor de tonnen, misschien wel miljoenen die ze nu mislopen... loonbeslag (of misschien is uitkeringsbeslag beter) leggen en de komende jaren werken die gasten voor een loon dat ze net in staat stelt om zichzelf in leven te houden, terwijl de rest naar Feyenoord gaat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt maar daarmee is het tegendeel niet bewezen of uitgesloten. Daarom is dit ongelofelijke moeilijke materie en met niks m.i te vergelijken. Ook niet met onbekenden die op mijn feestje komen rellen of met welke onderneming dan ook (iig ik weet hem niet).
Het is m.i ook zeker niet feyenoords totale verantwoordelijkheid maar wat dan. Hoe voorkom je dit voortaan, hoe zorg je ervoor dat er een nieuw beleid komt, hoe zorg je ervoor dat supporters van alle clubs schrikken en tot nadenken worden gebracht, hoe straf je..... Door niks te doen is absurd
In hoeverre kan f'noord er iets aan doen als mensen op eigen houtje iets organiseren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Liet me even meeslepenStrekking van het verhaal is dat de club wel degelijk voor een deel verantwoordelijk is. Niet mee eens?
Wat moest Feyenoord doen om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand zou lopen in Nancy?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Liet me even meeslepenStrekking van het verhaal is dat de club wel degelijk voor een deel verantwoordelijk is. Niet mee eens?
Gelukkig ben ik niet de enige Ajacied die het niet begrijptquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat moest Feyenoord doen om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand zou lopen in Nancy?
Voor een klein deel, wat beter overeenkomt met de eerder gegeven straf. Geen publiek meenemen naar uitwedstrijden...volgens mij hebben ze dat al eens eerder geprobeerd he.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:03 schreef Panick het volgende:
Raymania, fobie voor het woord kanker?
Jawel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Panick het volgende:
[..]
Begrijpen mensen dan echt niet dat een club er niets aan kan doen als supporters zelf iets ondernemen?
En voor het Nederlands voetbal in zijn geheel. Een club minder in Europa... dus ook minder punten te behalen voor de UEFA-rankings. Zo kosten die lullo's Nederland nog een CL-plaats ook als het even tegen zit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Klote voor Feyenoord.
Alsof je daar iets mee kan bereikenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja.
Als je er wat op tegen hebt klaag je maar in Feedback.
Dus het staat buiten kerf dat Feyenoord er alles aan gedaan heeft wat ze konden......?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat moest Feyenoord doen om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand zou lopen in Nancy?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef Bullebak het volgende:
[..]![]()
Anders zeg je het nog een keer, misschien denken de mensen hier dan niet dat je het IQ van een dooie stoeprand hebt.
![]()
?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef Messenga het volgende:
[..]
Wat dan? moeten ze bij het stadion gaan staan?
Defineer eens wat "er alles aan gedaan heeft" betekent in deze zaak.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het staat buiten kerf dat Feyenoord er alles aan gedaan heeft wat ze konden......?
Ik geloof dat ze zelfs namen hebben gegeven..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Defineer eens wat "er alles aan gedaan heeft" betekent in deze zaak.
Feyenoord heeft Nancy gewaarschuwd voor vrije verkoop, het heeft supporter afgeraden om naar Nancy te reizen. Wat kun je als club nog meer doen?
Wat kun je als club dan ondernemen om deze gasten niet naar Nancy te laten reizen? Wat kun je als club beginnen tegen het recht op vrij verkeer van personen en goederen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef Messenga het volgende:
[..]
Wat dan? moeten ze bij het stadion gaan staan?
Daarom is de herziende straf ook belachelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:06 schreef Panick het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze zelfs namen hebben gegeven..
Toen nog wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:05 schreef Panick het volgende:
[..]
?
Begrijpend lezen krijg je niet meer in groep 8?
Ik denk niet dat het zó'n haast zal lopen, maar kut blijft het natuurlijk wel...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
En voor het Nederlands voetbal in zijn geheel. Een club minder in Europa... dus ook minder punten te behalen voor de UEFA-rankings. Zo kosten die lullo's Nederland nog een CL-plaats ook als het even tegen zit.
Niets. Daarom vind ik het ook erg zuur.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:07 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wat kun je als club dan ondernemen om deze gasten niet naar Nancy te laten reizen? Wat kun je als club beginnen tegen het recht op vrij verkeer van personen en goederen?
Geen enkel ideequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat Jacobs en Woerts zich verslapen haddenquote:[b]Op vrijdag 19 januari 2007 18:08 Wat zou de rechter hebben bewogen om deze straf te geven, terwijl iedereen van het tegendeel is overtuigt?
De club Feyenoord niet nee, vind ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:10 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Jullie zeggen nu dus simpelweg dat Feyenoord geen enkele blaam treft, en dus geen enkele straf zou moeten krijgen? 0, nada?
Dus de ander moet zich verantwoordelijk, apart. Ik beschuldig feyenoord niet maar zeggen alles aangedaan is nogal ridiculeus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Defineer eens wat "er alles aan gedaan heeft" betekent in deze zaak.
Feyenoord heeft Nancy gewaarschuwd voor vrije verkoop, het heeft supporters afgeraden om naar Nancy te reizen. Wat kun je als club nog meer doen?
Nou ja, Feyenoord had natuurlijk net dat puntje kunnen binnenhalen dat nodig was geweest... ik geloof dat een land als Romenië bijvoorbeeld al erg dichtbij Nederland staat en Nederland kan inhalen als ze het goed blijven doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:08 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zó'n haast zal lopen, maar kut blijft het natuurlijk wel...
Wie dan wel?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
De club Feyenoord niet nee, vind ik.
Waarom zou bij de volgende uitwedstrijd van Feyenoord het niet weer totaal los gaan, hoe brengt de UEFA een boodschap over aan zowel feyenoord (met een jammere reputatie) en andere clubs, belonen lijkt me apart maar blijkbaar ben ik de enige die dit vindt, I'm a retardquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
De club Feyenoord niet nee, vind ik.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Nancy zou in ieder geval een hogere straf dan Feyenoord moeten krijgen.
Als de wereld zo zwart-wit zou zijn, ja, misschien. Maar gelukkig voor ons is dat niet zo.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:10 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Geen enkel idee![]()
Toch blijf je mijn inziens een gedeeltelijke verantwoordelijkheid hebben voor je eigen supporters. Jullie zeggen nu dus simpelweg dat Feyenoord geen enkele blaam treft, en dus geen enkele straf zou moeten krijgen? 0, nada?
Portugal en Rusland lopen in de buurt, maar het is te overbruggen, aangezien PSV in de CL zit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nou ja, Feyenoord had natuurlijk net dat puntje kunnen binnenhalen dat nodig was geweest... ik geloof dat een land als Romenië bijvoorbeeld al erg dichtbij Nederland staat en Nederland kan inhalen als ze het goed blijven doen.
Nancy had die kaarten niet moeten verkopen ja, verder hebben ze weinig verkeerd gedaan (stadion was misschien wel beste wat ze die avond gedaan hebben)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Nancy zou in ieder geval een hogere straf dan Feyenoord moeten krijgen.
Als Nancy die "fans" niet had binnengelaten was er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Als de "fans" zich hadden gedragen was er niets aan de hand.
Dat eerste was al genoeg verkeerds aan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nancy had die kaarten niet moeten verkopen ja, verder hebben ze weinig verkeerd gedaan (stadion was misschien wel beste wat ze die avond gedaan hebben)
Eensch.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom zou bij de volgende uitwedstrijd van Feyenoord het niet weer totaal los gaan, hoe brengt de UEFA een boodschap over aan zowel feyenoord (met een jammere reputatie) en andere clubs, belonen lijkt me apart maar blijkbaar ben ik de enige die dit vindt, I'm a retard![]()
Dat is gvd de omgekeerde wereld zegquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:14 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Als Nancy die "fans" niet had binnengelaten was er niets aan de hand.
Dan waren ze niet ergens anders gaan rellen? Je kan het zo mooi voor je zelf maken als je wilt maar het is gewoon zo dat die "fans" alleen maar op herrieschoppen utizijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:14 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Als Nancy die "fans" niet had binnengelaten was er niets aan de hand.
Het is een corrupte, schijnheilige mafia bendequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:14 schreef HL_Dog43 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar mag ik weten wat de maffia hiermee te maken heeft?
Het enige wat de UEFA nu heeft bereikt is dat de relschoppers tot volgend seizoen moeten wachten voordat ze weer 'los kunnen'. Met deze straf los je niets op. Denk je echt dat die nepsupporters zich hier druk om maken? Die gasten lachen zich eerder rot joh... al die aandacht die ze nu krijgen, en al wat ze voor elkaar hebben gebokst (vrijwel letterlijk zelfs)!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom zou bij de volgende uitwedstrijd van Feyenoord het niet weer totaal los gaan, hoe brengt de UEFA een boodschap over aan zowel feyenoord (met een jammere reputatie) en andere clubs, belonen lijkt me apart maar blijkbaar ben ik de enige die dit vindt, I'm a retard![]()
En daarmee is het ineens het probleem van Nancy, grappig.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:14 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Dat eerste was al genoeg verkeerds aan.
Neenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:15 schreef sjimz het volgende:
kan het zo mooi voor je zelf maken als je wilt maar het is gewoon zo dat die "fans" alleen maar op herrieschoppen utizijn.
Nee, een groot deel van die relschoppers waren daar om te klaverjassenquote:
aha.. ok.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:16 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Het is een corrupte, schijnheilige mafia bende
Ow dus beter aanstaande wedstrijd dan volgend jaar, w00t!!! Lost straffen ooit iets op in jouw ogen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het enige wat de UEFA nu heeft bereikt is dat de relschoppers tot volgend seizoen moeten wachten voordat ze weer 'los kunnen'. Met deze straf los je niets op. Denk je echt dat die nepsupporters zich hier druk om maken? Die gasten lachen zich eerder rot joh... al die aandacht die ze nu krijgen, en al wat ze voor elkaar hebben gebokst (vrijwel letterlijk zelfs)!
De club Nancy kan hier net zo weinig tegen doen als Feyenoord...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Net of iedereen van die groep van nog geen 100 man de hele dag gefocust was op rellen. Politieoptreden(+Nancy)=oorzaak/katalysatorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:18 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Nee, een groot deel van die relschoppers waren daar om te klaverjassenTyf op zeg
Feyenoord heeft al een discutabele naam maar ik heb het pessimistische gevoel dat als een club als Barcelona in deze situatie zat er anders opgetreden was....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:19 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
aha.. ok.
Dus als Ajax hetzelfde overkomt.Of een Barcalona,Chelsea,Shalke of FC Knudde ook?Of is het dan weer.. heeeeeelemaal terrecht.
Waren de supporters er niet..waren er ook geen rellen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:21 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Net of iedereen van die groep van nog geen 100 man de hele dag gefocust was op rellen. Politieoptreden(+Nancy)=oorzaak/katalysator
Nee, dan blijft het een corrupte bende. Denk je serieus dat er zulke straffen worden uitgedeeld aan clubs uit de G18?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:19 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
aha.. ok.
Dus als Ajax hetzelfde overkomt.Of een Barcalona,Chelsea,Shalke of FC Knudde ook?Of is het dan weer.. heeeeeelemaal terrecht.
Beter helemaal niet. Ik wilde alleen zeggen dat de UEFA met deze straf helemaal niets bereikt. Feyenoord stond machteloos bij de relschoppers, die overigens een stadionverbod hadden! En die gasten trekken zich hier heus niets van aan hoor. Zo lang zij een spontane ejaculatie kunnen krijgen als ze een stoeltje het veld op gooien, zullen ze hemel en aarde bewegen om dat voor elkaar te krijgen, ongeacht wat voor straf de UEFA Feyenoord of welke club dan ook oplegt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow dus beter aanstaande wedstrijd dan volgend jaar, w00t!!! Lost straffen ooit iets op in jouw ogen?
Het is niet alleen een straf maar ook een boodschap lijkt mij, maar zoals jij die supporters typeert, waarom ze dan een stadionverbod bijvoorbeeld geven, waarom ze laten betalen voor de schade.... (ok flauw)
Ow dus de politie heeft de rellen veroorzaakt. What is next?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:21 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Net of iedereen van die groep van nog geen 100 man de hele dag gefocust was op rellen. Politieoptreden(+Nancy)=oorzaak/katalysator
Als het zo uit de hand loopt: Ja, Waarom niet?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:22 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Nee, dan blijft het een corrupte bende. Denk je serieus dat er zulke straffen worden uitgedeeld aan clubs uit de G18?![]()
Lees je ff in.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow dus de politie heeft de rellen veroorzaakt. What is next?![]()
Nee , maar ze hebben de rellen wel het stadion ingebracht...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow dus de politie heeft de rellen veroorzaakt. What is next?![]()
Niet , want er zit geen opschortende werking in , als ze pas over twee maanden tijd hebben , is het toch echt jammer...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:24 schreef -jos- het volgende:
Hoe waarschijnlijk is het dat CAS de uitspraak uitstelt zodat de wedstrijd nog wel door kan gaan?
Sjah misschien weten we het in de toekomst.Ik verwacht van wel maar als het niet zo is geef ik je groot gelijk.Dan is het inderdaad een corrupte bende.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:22 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Nee, dan blijft het een corrupte bende. Denk je serieus dat er zulke straffen worden uitgedeeld aan clubs uit de G18?![]()
Precies. Een beetje weldenkende agent had mensen die de binnenstad vernielden in een kamertje van 2 bij 2 met tralies voor de ramen gesmeten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:24 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
Nee , maar ze hebben de rellen wel het stadion ingebracht...
Inter,Galatasaray, Palermo, Grieken etc vergeten?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als het zo uit de hand loopt: Ja, Waarom niet?
Ja, enlighten me.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:26 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Inter,Galatasaray, Palermo, Grieken etc vergeten?
Moeten zeker niet vrijuit gaan. Je leert het welquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:24 schreef Bullebak het volgende:
Aaaaaaaaaaaah, Nancy en de ME moeten gestraft worden. Duidelijk.![]()
Volgens mij is de winstpremie per gewonnen wedstrijd toch echt het zelfde.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:26 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
En nu ik er overigens over nadenk.Ze geven clubs als Arsenal,Barcalona,Bayern Munchen meer geld als men een CL wedstrijd heeft gewonnen dan een PSV of Ajax.
Hmm..
Plus dat dan de zaak nooit voor de UEFA had gediend , want dan was het een zaak van de franse staat tegen de 'supporter'quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Precies. Een beetje weldenkende agent had mensen die de binnenstad vernielden in een kamertje van 2 bij 2 met tralies voor de ramen gesmeten.
Lekkere boeiende discussie ....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij is de winstpremie per gewonnen wedstrijd toch echt het zelfde.
Ik kan me vergissen hoor.
Blijkbaar wel want je mengt je erinquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:28 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
Lekkere boeiende discussie ....
Inter-Milanquote:
Nu meng ik me erin , daarnet oordeelde ik eroverquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want je mengt je erin
Misschien is nu dus de trend gezet en volgen die clubs ook bij herhaaldelijk wangedrag van supporters.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:29 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Inter-Milan
Palermo-WHU
Galatasaray-Leeds (en vele anderen)
en al die andere zuid/oost europeanen met hun messen, missiles, vuurwerk, oerwoudgeluiden etc
Als men repliek geeft zit men in een discussiequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:29 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
Nu meng ik me erin , daarnet oordeelde ik erover![]()
zijn we weer trendsettersquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Misschien is nu dus de trend gezet en volgen die clubs ook bij herhaaldelijk wangedrag van supporters.
Krakau was er trouwens wel uitgekickt een paar jaar geleden. Maar zoiets zouden ze dus echt nooit flikken bij Chelsea, Barca of Juve.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Misschien is nu dus de trend gezet en volgen die clubs ook bij herhaaldelijk wangedrag van supporters.
Dat weten we alleen als die fans zich zullen gaan misdragen (wat ik niet hoop)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:33 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Krakau was er trouwens wel uitgekickt een paar jaar geleden. Maar zoiets zouden ze dus echt nooit flikken bij Chelsea, Barca of Juve.
We kunnen er wel patent op aanvragen... en dan miljoenen eisen van de volgende club die zwaar gestraft wordt voor jochies zonder zelfbeheersing, wegens patentinbreuk!quote:
Ja, na het bierincident en het rotje 20m naast Ricardo was 1 vernield plexiglasruitje de druppel die de emmer deed overlopen...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Zwansen het volgende:
Ach, het was de zoveelste keer al....
Het is nou eenmaal vaak een optelsom van een aantal incidenten en er gaat hopelijk nu eens een voorbeeldfunctie richting die zogenaamde supporters uit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:34 schreef Erasmusch het volgende:
Ja, na het bierincident en het rotje 20m naast Ricardo was 1 vernield plexiglasruitje de druppel die de emmer deed overlopen...![]()
jaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:34 schreef MrSleep het volgende:
Aan de TS te zien is die straf niet meer dan terecht: UEFA, Mafia, scheldwoorden, bedreigingen, etc...Of zou dat een van die kneuzen zijn die eigelijk geen supporter is?
Ah, die gedachtengang is te begrijpen. Er is al een wedstrijd zonder publiek gespeeld in De Kuip, dan tellen problemen in het vervolg zwaarder.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:33 schreef koningdavid het volgende:
Ik vind de straf nergens op slaan, eerlijk gezegd.
Laat ze dan weer een aantal wedstrijden zonder publiek spelen ofzo. Maar een team straffen voor een paar malloten die zich misdragen vind ik vrij vreemd.
Die zocht ik idd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef twi het volgende:
De politie van Nancy heeft geblundert, maar het is en blijven Feyenoorders die de problemen veroorzaakt hebben. Niet degenen die via officiele kanalen zijn meegereisd, maar zeker het uitschot wat op eigen houtje is gegaan. De goeden moeten onder de kwade lijden, en dat is sneu. Maar Nancy had evengoed bestraft kunnen/moeten worden voor de fouten die zij gemaakt hebben m.b.t. kaartverkoop.
Dit is een hele zware straf, en die had inderdaad eerder uitgedeeld kunnen/moeten worden aan een andere club (AS Roma bijvoorbeeld), maar nu is Feyenoord het bokkie.
Het verras me ook totaal niet dat deze straf wordt opgelegd aan een minder vermogende/commerciele club..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef twi het volgende:
De politie van Nancy heeft geblundert, maar het is en blijven Feyenoorders die de problemen veroorzaakt hebben. Niet degenen die via officiele kanalen zijn meegereisd, maar zeker het uitschot wat op eigen houtje is gegaan. De goeden moeten onder de kwade lijden, en dat is sneu. Maar Nancy had evengoed bestraft kunnen/moeten worden voor de fouten die zij gemaakt hebben m.b.t. kaartverkoop.
Dit is een hele zware straf, en die had inderdaad eerder uitgedeeld kunnen/moeten worden aan een andere club (AS Roma bijvoorbeeld), maar nu is Feyenoord het bokkie.
Dat is hetgeen wat je de UEFA kwalijk kunt nemen inderdaad. Hoewel Ajax natuurlijk ook al eens op de blaren heeft gezeten eind jaren 80.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:40 schreef Staanplaats het volgende:
Het verras me ook totaal niet dat deze straf wordt opgelegd aan een minder vermogende/commerciele club..
Dat is altijd het geval met dit soort zaken. Een paar malloten verpesten het nou eenmaal altijd voor de goedwillende meerderheid.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef Shreyas het volgende:
Nu worden toch vrij veel onschuldige mensen gestraft die niets met die relschoppers te maken wilt hebben.
Eens. Komt dit nou bovenop die boete van 125k of krijgen we wat wisseldgeld terug?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:41 schreef Staanplaats het volgende:
In hoger beroep gaan en een schadevergoeding eisen voor het onterecht uitgesloten te zijn van Europees voetbal..
Zou idioot zijn wanneer dit er bovenop zou komen. Maargoed, da's Leonardo-geldquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:43 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Eens. Komt dit nou bovenop die boete van 125k of krijgen we wat wisseldgeld terug?
Dit is in plaats van, neem ik aan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:43 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Eens. Komt dit nou bovenop die boete van 125k of krijgen we wat wisseldgeld terug?
SUPPORTERS.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij wel, idd.quote:
- Ah, doe maar niet -quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:05 schreef Solidius het volgende:
Het slaat toch nergens op om eerst een concrete uitspraak te doen, en omdat de verliezers een beetje tegensputteren gelijk het roer om te gooien. Gewoon een smerige kutstreek en wederom bewijs in wat voor verneukte hoeren maatschappij we leven.
quote:UEFA geeft Tottenham maandag uitsluitsel
19/1/2007 19:01
Tottenham Hotspur is nog ongewis over de gevolgen van de Europese verbanning van Feyenoord. Maandag verwacht de Engelse club, die bij de loting was gekoppeld aan de Rotterdammers, uitsluitsel te krijgen van de UEFA.
'We hebben nog niet besloten wat er gaat gebeuren met betrekking tot Tottenham Hotspur', laat een woordvoerder van de UEFA weten. 'Ze krijgen of een bye of spelen tegen de nummer vier uit de groep van Feyenoord.'
Niet alleen Tottenham maar ook Wisla Kraków wacht dus een belangrijke week. De Poolse club werd mede door de 3-1 nederlaag in De Kuip als nummer vier uitgeschakeld in het UEFA Cup-toernooi.
Ik blijf me afvragen waarom je een club straft die de supporters zelf al een stadion verbod heeft gegeven. Alles buiten het stadion van Feijenoord kan Feijenoord niets aan doen. dat Nancy (de politie, niet de club) ook nog eens verkeerde beslissingen neemt is toch echt niet Feijenoords schuld lijkt me.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef twi het volgende:
Ik vind het raar dat je een club straft omdat publiek met een bepaald shirt zich misdraagt. Een bepaalde andere supportersgroepering kan makkelijk misbruik maken van deze interpretatie door te gaan rellen in kledij van de andere partij. Het is geen organisatorische fout van Feyenoord, maar daar worden ze nu wel voor gestraft.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef twi het volgende:
quote:Koeman: 'Schorsing is zwaar klote'
Geschreven door Jurre de Ruiter op vrijdag, 19 januari om 19:54
Eerder vandaag werd Feyenoord uitgesloten voor de lopende editie van de UEFA Cup, iets dat uiteraard de nodige reacties oplevert. Trainer Erwin Koeman spreekt in niet te misstane woorden uit de schorsing 'zwaar klote' te vinden.
"Zwaar klote", zo begint Koeman tegenover de NOS. "Dit is zeer pijnlijk voor de spelerse en voor de club. Iedereen keek uit naar de twee duels met Tottenham Hotspur. Ik vind dit zeer negatief en heel teleurstellend."
Hoewel Koeman de vorige straf, twee duels voorwaardelijk zonder publiek en een geldboete, wel enigzins licht vond, kan hij zich niet schikken in de nieuwe straf. "Deze nieuwe straf is extreem zwaar. Het ligt veel te ver uit elkaar. Ik ben bij Feyenoord niet snel ergens ondersteboven van, maar hier snap ik werkelijk helemaal niets van."
Kap nou eens met het over een kam scheren van iedereen die op eigen houtje is gegaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef twi het volgende:
was theo daar net dan ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:03 schreef vitessezuid113 het volgende:
Dan zegt die muts ook nog tegen Boem Boem theo '' dan kan je wel carnaval vieren ''![]()
En die lul van een JD vindt het voor de spelers niet erg, maar voor de echte fans wel
Inderdaad, belachelijke straf.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:10 schreef R81 het volgende:
De UEFA blundert en Feyenoord is de dupe.
Bij Roma was er geen sprake van Recidive en ging het om 1 persoon die iets wierp wat je in een stadion WEL bij je mag hebben. Roma kon dus eigenlijk ook weinig verweten worden en werd toen ook relatief zwaar gestrafd juist.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef twi het volgende:
Er staat me iets bij dat er los van die gegooide aansteker bij Roma later ook buiten het stadion nog eens flinke rellen waren. Of was dat tijdens diezelfde wedstrijd?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:12 schreef DIGGER het volgende:
Bij Roma was er geen sprake van Recidive en ging het om 1 persoon die iets wierp wat je in een stadion WEL bij je mag hebben. Roma kon dus eigenlijk ook weinig verweten worden en werd toen ook relatief zwaar gestrafd juist.
Gewaarschuwd ja, maar wat kon Nancy doen (zie mijn post boven die van jou) en in hoeverre is een waarschuwing geven een reden om je van alle verantwoordelijkheid te ontdoen? Deze straf is m.i. te hard, maarja, internationale voetbalbonden hèquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:52 schreef Sloggi het volgende:
Als ik Feyenoord was zou ik een civiele procedure beginnen tegen AS Nancy en de gemeente Nancy. Feyenoord heeft ze meermalen gewaarschuwd dat er herrie in de tent zou komen, en nóg hebben ze niks gedaan om het te voorkomen.
Als de politie mensen die overlast veroorzaken gewoon in het stadiom dumpt in plaats van te laten overnachten in de cel gaat er al iets fout.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gewaarschuwd ja, maar wat kon Nancy doen (zie mijn post boven die van jou) en in hoeverre is een waarschuwing geven een reden om je van alle verantwoordelijkheid te ontdoen? Deze straf is m.i. te hard, maarja, internationale voetbalbonden hè![]()
Iedereen met kaarten voor Franse vakken werden uit de rij gevist en werd met ze allen in 2 vakken gestopt naast het officiele Feijenoord vak.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als de politie mensen die overlast veroorzaken gewoon in het stadiom dumpt in plaats van te laten overnachten in de cel gaat er al iets fout.
Ook had er een paspoortcontrole plaats kunnen vinden zodat er geen Nederlanders tussen de Fransen waren gekomen. In het AD stonden ook verhalen dat een kerel met een Feyenoordshirt zo even 40 kaarten aan de kassa op kon komen halen.
Nee hoor, ik en nog een paar honderd anderen zaten gewoon op het Franse vak...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:01 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Iedereen met kaarten voor Franse vakken werden uit de rij gevist en werd met ze allen in 2 vakken gestopt naast het officiele Feijenoord vak.
Dat is lekker slim, mensen met 'illegale' kaarten allemaal bij elkaar plempenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:01 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Iedereen met kaarten voor Franse vakken werden uit de rij gevist en werd met ze allen in 2 vakken gestopt naast het officiele Feijenoord vak.
Dus dan is het allemaal de verantwoordelijkheid van Nancy omdat Feyenoord gewaarschuwd heeft, had Feyenoord dan niet assertiever moeten optreden?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als de politie mensen die overlast veroorzaken gewoon in het stadiom dumpt in plaats van te laten overnachten in de cel gaat er al iets fout.
Ook had er een paspoortcontrole plaats kunnen vinden zodat er geen Nederlanders tussen de Fransen waren gekomen. In het AD stonden ook verhalen dat een kerel met een Feyenoordshirt zo even 40 kaarten aan de kassa op kon komen halen.
Nee.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Als je 's middags 40 relschoppers in de stad oppakt, heb je 's avonds 40 relschoppers minder in het stadion. Misschien was het dan wel juist níet gebeurd in het stadion, omdat dat kleine groepje de aanstichter was van de rellen in het stadion.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus dan is het allemaal de verantwoordelijkheid van Nancy omdat Feyenoord gewaarschuwd heeft, had Feyenoord dan niet assertiever moeten optreden?
Ik ben geen expert omtrent rellen maar waren de rellen niet helemaal geescaleerd als de supporters de toegang tot het stadion ontzegt waren (dan hadden ze ineens wel een reden om nog meer te rellen terwijl zonder reden ze al konden rellen) en als je een groep insluit en net in een stadion krijgt waar je ze beter in de hand hebt, was dat dus wel zo'n slechte beslissing?
Ja ik weet dat de UEFA alleen mag kijken naar de rellen in het stadion maar volgens mij hebben ze dat niet gedaan en redelijk terecht mijns inziens maar de verklaring lezen we volgende week of de week daarna.
Een paar jaar terug Roma.. nou dioe kregen toch een belachelijk lage straf.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat weten we alleen als die fans zich zullen gaan misdragen (wat ik niet hoop)
Kan, ik weet het niet precies maar zou goed mogelijk zijn ja. Ik was er niet bij en ik ben geen expertquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je 's middags 40 relschoppers in de stad oppakt, heb je 's avonds 40 relschoppers minder in het stadion. Misschien was het dan wel juist níet gebeurd in het stadion, omdat dat kleine groepje de aanstichter was van de rellen in het stadion.
Is toch wel bekend dat de twee internationale voetbalbonden niet geheel objectief en eerlijk zijn. Maar Feyenoord heeft natuurlijk al wel een geschiedenis en moeten we deze straf zien als een waarschuwing naar alle clubs in Europaquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een paar jaar terug Roma.. nou dioe kregen toch een belachelijk lage straf.![]()
Daarom moet Feijenoord ook gewoon in beroep gaan. Ze worden zwaar belazerd door eerst een milde straf te krijgen en daarna voor dezelfde feiten een hele zware. Zo'n wedstrijd als FC Utrecht - Legia Warschau waar het helemaal los ging werd ook bestrafd met slechts 1 wedstrijd zonder publiek.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is toch wel bekend dat de twee internationale voetbalbonden niet geheel objectief en eerlijk zijn. Maar Feyenoord heeft natuurlijk al wel een geschiedenis en moeten we deze straf zien als een waarschuwing naar alle clubs in Europa
Ik wil weer eens mooi voetbal zienquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:30 schreef Cruoninga het volgende:
Volgens mij was er ook nog wel een kans dat het rond Tottenham - Feyenoord wederom was mis gegaan. Die twee supportersgroepen hebben ook een verleden met elkaar. Was link geweest met die net ingegane voorwaardelijke straf.
Klopt maar zolang er binnen in het stadion niks gebeurd, kan de UEFA daar niks van zeggen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:30 schreef Cruoninga het volgende:
Volgens mij was er ook nog wel een kans dat het rond Tottenham - Feyenoord wederom was mis gegaan. Die twee supportersgroepen hebben ook een verleden met elkaar. Was link geweest met die net ingegane voorwaardelijke straf.
Heeft geen zin hoorde ik op Radio1.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:14 schreef PyTh het volgende:
feyenoord kan (en zal) toch wel in beroep gaan of niet?
Mooi voetbal zien? Zit je met Feijenoord bij het verkeerde adres...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ik wil weer eens mooi voetbal zien. Altijd dat gezeik, aanpakken die handel
![]()
Apartquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heeft geen zin hoorde ik op Radio1.
De straf voor Feyenoord blijft staan, maar het zou alleen nadelig voor Nancy kunnen zijn die dan gestraft worden. De uitsluiting wordt sowieso niet opgeschort.
Daaromquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Mooi voetbal zien? Zit je met Feijenoord bij het verkeerde adres...
Die gasten zorgen er niet voor dat het slecht gaat met de club. Ik weet niet waar je dat waanidee vandaan hebt...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:02 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
DaaromEerst aanpakken die gasten en dan kan Feyenoord de glorietijden doen herleven
![]()
Echt goed voor de club was deze 'actie' anders ook niet hoor ....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Die gasten zorgen er niet voor dat het slecht gaat met de club. Ik weet niet waar je dat waanidee vandaan hebt...
Makkelijk zeggen van Feijenoord. Ze zorgen zelf voor een miljoenenverlies, niet de supporters.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Echt goed voor de club was deze 'actie' anders ook niet hoor ....
Dat ging weliswaar ook rondom het stadion, in de stad en op de tribune. Maar toen waren de Polen ook aansprakelijk. In Nancy is alle agressie van Feyenoord-zijde gekomen, meent UEFA. En natuurlijk is de optelsom gemaakt. Utrecht had daar minder last van.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:20 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Daarom moet Feijenoord ook gewoon in beroep gaan. Ze worden zwaar belazerd door eerst een milde straf te krijgen en daarna voor dezelfde feiten een hele zware. Zo'n wedstrijd als FC Utrecht - Legia Warschau waar het helemaal los ging werd ook bestrafd met slechts 1 wedstrijd zonder publiek.
Dat zal ik ook niet betwisten.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Echt goed voor de club was deze 'actie' anders ook niet hoor ....
Dat klopt dus niet daarom moeten ze in beroep gaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat ging weliswaar ook rondom het stadion, in de stad en op de tribune. Maar toen waren de Polen ook aansprakelijk. In Nancy is alle agressie van Feyenoord-zijde gekomen, meent UEFA. En natuurlijk is de optelsom gemaakt. Utrecht had daar minder last van.
Of je moet overdadig traangas werpen als zodanig bestempelen. Feit is dat een Feyenoord-fan met bier gooit, en dat als Feyenoord uitgedoste fans zich door een wand braken. Als je dan ook nog wat opvangt over rellen in de stad, dan kan je niet anders dan de club aanpakken. Bovendien was het vrij hypocriet dat alles rondom Feyenoord de vlag uit stak na het eerste verdict. Dat roept om meer straf. Natuurlijk is het een voorbeeldstraf voor anderen. En een Nederlandse club heeft verder toch niks in de melk te brokkelenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:44 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet daarom moeten ze in beroep gaan.
quote:Feyenoord in beroep tegen straf
Feyenoord gaat in beroep tegen de Europese uitsluiting naar aanleiding van de supportersrellen in Nancy.
Vorige week besliste de beroepscommissie van de UEFA dat de Rotterdammers per direct uit het toernooi om de UEFA-beker werden gezet. Daardoor liep de club een dubbele ontmoeting met Tottenham Hotspur mis.
De Rotterdammers namen dat besluit, nadat ze vrijdag de argumentatie voor het eerder door de beroepscommissie van de UEFA uitgesproken vonnis in handen hadden gekregen. ,,Op basis van de feiten zijn wij van mening dat we als club niet schuldig zijn'', aldus financieel directeur Onno Jacobs. ,,Wij willen de uitspraak van de Beroepscommissie graag juridisch laten toetsen, omdat we het gevoel hebben dat Feyenoord met deze straf onrecht is aangedaan.''
Yep,ik ook.Als we echt niet naar ADO mogen dan blijven we 't weekend ook nog in London.Anders vliegen we gewoon vrijdag weer naar huis.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:28 schreef Happel het volgende:
Verwacht maar niet dat we nu opeens wel tegen Tottenham gaan spelen. Gaat toch niet gebeuren.
Zit de 22ste overigens wel in London.
Dat ken volgens mij niet..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:03 schreef Erasmusch het volgende:
Mooi. Totdat ze een hogere straf krijgen natuurlijk.
CAS kijkt niet naar de rellen maar alleen naar de manier waarop we deze straf hebben gekregen. Als CAS besluit dat dat correct is geweest en dat de straf dus moet blijven staan dan ken Feyenoord er verder niks meer aan doen. Als CAS vind dat de procedure niet terecht is geweest volgt er strafmindering of zelfs vrijspraak.quote:
Ze moesten eerst de motivatie van de straf bestuderen.quote:
Nu kijken ze of Feijenoord wel juridisch verantwoordelijk gehouden kan worden voor mensen die niet via Feijenoord reizen. UEFA vindt van wel, Feijenoord niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
Ze kijken niet inhoudelijk naar de zaak alleen of de zaak juist verlopen is volgens mij.
Kanloze missie mijns inziens
Jawel als de zaak snel behandeld word. Feijenoord heeft ook weer de kaartverkoop laten hervatten voor de thuiswedstrijd.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:57 schreef golfer het volgende:
Juridisch gezien een interessante zaak, maar de uitsluiting uit het UEFA-cup toernooi kunnen ze er niet mee terugdraaien.
quote:Het internationale sportarbitragehof in Lausanne (CAS) heeft ingestemd met een spoedprocedure
Eind komende week moet een delegatie van de Rotterdamse club in Zwitserland verschijnen voor een hoorzitting.
Daarna doet het college van drie arbiters, waarvan één door Feyenoord en één door de UEFA is aangewezen, binnen 24 uur uitspraak. Feyenoord vecht bij het CAS het vonnis van de beroepscommissie van de Europese voetbalunie (UEFA) aan. [Bron: AD]
Het sporttribunaal werkt dus mee.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:38 schreef zevenkamp het volgende:
Jawel als de zaak snel behandeld word. Feijenoord heeft ook weer de kaartverkoop laten hervatten voor de thuiswedstrijd.
Die goal van je avatar doet nog steeds zoveel pijn als ik hem weer zie hèquote:Op maandag 29 januari 2007 18:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik hoop mee. Tottenham-feyenoord![]()
is van Borat, heb het zelf ook niet verzonnenquote:Op maandag 29 januari 2007 18:48 schreef Erasmusch het volgende:
Ik zie het niet meer gebeuren, zou wel heel lekker zijn natuurlijk. Gewoon dezelfde speeldata dan?
zevenkamp: het is problem, niet trouble
Komen de ajaxboys ook tof doen dan gezelligquote:Op maandag 29 januari 2007 18:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik hoop mee. Tottenham-feyenoord![]()
Ik zal niet durvenquote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Komen de ajaxboys ook tof doen dan gezellig![]()
Die zegt 'problem'quote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
is van Borat, heb het zelf ook niet verzonnen
Oh hahaquote:Op maandag 29 januari 2007 18:54 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die zegt 'problem'![]()
Heeft iedereen wel meer kans op een kaartje voor het uitvak straks![]()
Wij betaalden voor Arsenal-Ajax voor de CL vorig jaar ruim 50 euro. Erg prijzig daar.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:57 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Oh haha
Maar zal nu inderdaad minder los zitten. Hoeveel zal kaartje ongeveer kosten? Prijzen in Engeland liggen wat hoger dan hier..
Dure grap ja, hoorde dat PSV nog veel meer kwijt was in dat nieuwe stadion van Arsenal.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wij betaalden voor Arsenal-Ajax voor de CL vorig jaar ruim 50 euro. Erg prijzig daar.
Zou wel kunnen ja. Dat is weer een ronde verder.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Dure grap ja, hoorde dat PSV nog veel meer kwijt was in dat nieuwe stadion van Arsenal.
En iedereen zou nu lastminute nog ff een reisje moeten regelen...quote:Op maandag 29 januari 2007 18:57 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Oh haha
Maar zal nu inderdaad minder los zitten. Hoeveel zal kaartje ongeveer kosten? Prijzen in Engeland liggen wat hoger dan hier..
¤ 72,50 om precies te zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Dure grap ja, hoorde dat PSV nog veel meer kwijt was in dat nieuwe stadion van Arsenal.
Eind volgende week.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:52 schreef Fetai het volgende:
Wanneer komt nou eigenlijk eens uitsluitsel?
Haha oke... ik dacht deze week al, dus k zat alsmaar te wachtenquote:
Je moet er schijnbaar wat voor over hebbenquote:
Vind je het gek met die prijzenquote:Op maandag 5 februari 2007 11:15 schreef PyTh het volgende:
[..]
Je moet er schijnbaar wat voor over hebben
Maar van wat ik begrepen heb zijn het wel aardige plaatsen in het stadion
Bij die afscheidswedstrijd van Dennis Bergkamp zaten de Ajacieden rechts in de hoek.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:15 schreef PyTh het volgende:
[..]
Je moet er schijnbaar wat voor over hebben
Maar van wat ik begrepen heb zijn het wel aardige plaatsen in het stadion
quote:Feyenoord nog één dag in spanning
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - De Duitser Martin Schimke, de Brit Peter Leaver en de Italiaan Luigi Fumagalli zijn de drie juristen die zullen beslissen over het lot van Feyenoord in Europa. Leaver en Fumagalli zijn de arbiters die respectievelijk door Feyenoord en de UEFA zijn gekozen uit een lijst van 300 juristen.
Het drietal buigt zich vanaf vandaag over het verzoek van de Rotterdammers om de UEFA-schorsing voor de rest van dit Europese seizoen nietig te verklaren. De centrale vraag die de onafhankelijke arbiters moeten beantwoorden: hoever reikt redelijkerwijs de verantwoordelijkheid van een club voor het gedrag van ‘supporters’.
Op die vraag heeft de Feyenoord-directie eerder bij twee officiële UEFA-instanties twee keer een verschillend antwoord gekregen. De Europese voetbalbond hanteert op het oog een strikt reglement via artikel 6: clubs zijn onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor het gedrag van hun fans.
In december kwam de tuchtcommissie van de UEFA echter met een opvallend genuanceerde interpretatie van die verantwoordelijkheid. Zij oordeelde dat Feyenoord voldoende aannemelijk kon maken dat het in het stadion van Nancy mis was gegaan door toedoen van een paar honderd niet geregistreerde hooligans. Die hadden buiten Feyenoord om toegangskaarten kunnen bemachtigen.
Er volgde wel een straf, maar die bleef beperkt tot een zware geldboete en een voorwaardelijke sanctie van twee Europese thuisduels zonder publiek. De commissie van beroep veegde deze genuanceerde interpretatie daarna in januari weer van tafel. In een nieuwe zitting verzwaarde zij de strafmaat juist. Feyenoord werd uit Europa gegooid en kreeg evenals bij de tuchtcommissie een boete.
Ingewijden noemen de afweging waar de CAS-arbiters voor staan een lastige. Duidelijk is dat de UEFA het artikel over supporters niet zomaar kan loslaten. Als dat gebeurt, ontstaat snel een grijze zône waarin niemand verantwoordelijkheid neemt.
Het schrikbeeld van de UEFA én van zijn nieuwe president Michel Platini is eenvoudig voor te stellen: als Feyenoord op basis van de bestaande reglementen mild wordt behandeld, zal in de toekomst elke club daar jurisprudentie aan proberen te ontlenen.
Namens Feyenoord zijn directeur Onno Jacobs en huisjurist Joris van Benthem gisteren naar Lausane gevlogen. Zij brengen daar ondermeer een verklaring in van de KNVB, waarin de voetbalbond stelt dat Feyenoord zich altijd loyaal heeft opgesteldbij de bestrijding van voetbalvandalisme in Nederland.
KNVB-directeur Henk Kesler is een van de drie Nederlandse arbiters op de lijst van het CAS. ,,Mij past enige terughoudendheid, maar zo’n verklaring van onze kant is geen probleem,’’ stelt Kesler. Feyenoord beschikt daarnaast over een ander mogelijk interessant document: de uitspraak die het CAS eerder deed in een zaak met PSV. De Eindhovense club kreeg in 2003 een lagere boete voor verbaal wangedrag van fans aan het adres van Arsenal-aanvaller Thierry Henry.
Volgens het CAS had de UEFA weliswaar het recht om PSV te straffen, maar zij noemde het uiterst merkwaardig dat een club gestraft kan worden terwijl deze club geen fouten heeft gemaakt bij het handhaven van de orde en veiligheid in en rond het stadion. Een woordvoerder van het tribunaal bevestigt dat de PSV-zaak tot nog toe de enige is geweest met ‘raakvlakken’ met de Feyenoord-zaak. Het CAS behandelt zaken sinds 1984.
De zitting zal vandaag zo’n vier uur gaan duren. Feyenoord heeft de schriftelijke garantie dat er in de loop van morgen een uitspraak volgt. Die kan variëren van het bevestigen van de huidige staf tot het deels veranderen van die straf, tot het volledig terugdraaien ervan. Strafverzwaring is niet mogelijk.
In theorie kan het CAS ook beslissen dat de UEFA de zaak opnieuw moet bekijken. ,,Maar die kans is nagenoeg uitgesloten, omdat volgende week al de volgende ronde in de UEFA Cup is. Feyenoord en Tottenham moeten nu definitief weten waar zij aan toe zijn,’’ zo klinkt het bij het CAS.
Nah lijkt me duidelijk, ik heb weinig hoop voor Feyenoordquote:De Europese voetbalbond hanteert op het oog een strikt reglement via artikel 6: clubs zijn onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor het gedrag van hun fans.
Verdediging van Feijenoord: "Wie is supporter, wie niet"quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah lijkt me duidelijk, ik heb weinig hoop voor Feyenoord
Heb je het nu over deze zaak?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:42 schreef sanni het volgende:
Bedoel men weet allang wie de klootzakken zijn binnen hun aanhang maar de
waarheid is gewoon dat men liever pappen en nat houden speelt dan daadwerkelijk
die klootzakken die denken dat zij de baas van feyenoord zijn uit te bannen van de
club. Je zag het al bij die acties in het begin tegen vd Herik en Charisteas wie
de raddraaiers waren en toch knijpt men bij de leiding elke keer een oogje dicht en
speelt men de vermoorde onschuld als er weer iets gebeurt.![]()
Nee stadionverboden opleggen voor blowen in t stadion slaat ergens op.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:42 schreef sanni het volgende:
Ik hoop niet dat de feyenoord-aanhang zich weer van hun slechtste kant
laten zien als morgen de uitspraak nog nadeliger voor ze uitvalt en dan
weer alles en iedereen voor vrienden van de Joden e.d. gaan uitmaken.
Bedoel men weet allang wie de klootzakken zijn binnen hun aanhang maar de
waarheid is gewoon dat men liever pappen en nat houden speelt dan daadwerkelijk
die klootzakken die denken dat zij de baas van feyenoord zijn uit te bannen van de
club. Je zag het al bij die acties in het begin tegen vd Herik en Charisteas wie
de raddraaiers waren en toch knijpt men bij de leiding elke keer een oogje dicht en
speelt men de vermoorde onschuld als er weer iets gebeurt.![]()
Heel verstandig...quote:Namens Feyenoord zijn directeur Onno Jacobs en huisjurist Joris van Benthem gisteren naar Lausane gevlogen.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Morrege.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:20 schreef Erasmusch het volgende:
hoe laat
quote:Schorsing Feyenoord definitief
Feyenoord blijft dit seizoen wegens de supportersrellen in Nancy geschorst voor Europees voetbal. Dat heeft het internationaal sporttribunaal (CAS) vrijdag in Lausanne bepaald in de zaak die de Rotterdamse club had aangespannen tegen het vonnis van de beroepscommissie van de UEFA.
Mild vonnis
Met het vonnis van het CAS is een einde gekomen aan de juridische strijd tussen Feyenoord en de UEFA over de ongeregeldheden in Nancy op 30 november 2006. De tuchtcommissie legde de Rotterdamse club begin december een voorwaardelijke straf op van twee thuiswedstrijden zonder publiek, met een proeftijd van drie jaar. De aanklager van de UEFA tekende tegen dat relatief milde vonnis beroep aan, hetgeen niet vaak voorkomt in het Europese voetbal.
Spurs
De beroepscommissie van de UEFA zette Feyenoord vorige maand met onmiddellijke ingang uit het UEFA-bekertoernooi. De Rotterdammers hadden voor de derde ronde (15 en 22 februari) tegen Tottenham Hotspur geloot. De Engelse ploeg kreeg van de UEFA een vrije toegang tot de achtste finales.
Ultieme stap
Na ampel beraad besloot Feyenoord het CAS in te schakelen om de Europese schorsing aan te vechten. De Rotterdamse clubleiding vond het verschil tussen het vonnis van de tuchtcommissie en van de beroepscommissie te groot en voelde zich evenmin verantwoordelijk voor de Nederlandse hooligans die naar Nancy waren gereisd om rellen te schoppen. De ultieme juridische stap van Feyenoord in de sportrechtspraak vormde een primeur in het Nederlandse voetbal.
Zou me niets verbazen als de lobby die Platini heeft gedaan tegen Feyenoord heeft meegewogen in de uitspraak. Meneer moest zonodig elke keer zeggen dat Feyenoord een slecht voorbeeld was en hier tegen hard moest worden opgetreden oid.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:38 schreef the_undertaker het volgende:
Waarom wordt PSG niet geschorst?
Waarom wordt AS Roma nooit geschorst?
KK!
BWHEHEHE :d:d:D:D:D;d;d:D:D;d:d; :d:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Kunnen ze zich vol richten op de competitie beker volgend seizoen.
Nee, die maak ik namelijk elk seizoen over Feyenoord.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
BWHEHEHE :d:d:D:D:D;d;d:D:D;d:d; :d::d: :d: ;D: ;d;d:D:D:
Lang nagedacht over deze geniale grap?
quote:
Lekker appels met peren vergelijken zeg.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:38 schreef the_undertaker het volgende:
Waarom wordt PSG niet geschorst?
Waarom wordt AS Roma nooit geschorst?
Jammer genoeg wel ja. Neemt niet weg dat ik het er totaal niet mee eens benquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Lekker appels met peren vergelijken zeg.
Uitspraak van het CAS was te verwachten, helaas.
Wat is eigenlijk je doel van die grapjes hier?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, die maak ik namelijk elk seizoen over Feyenoord.
dat die een bobbel in zn broek krijgtquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:05 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk je doel van die grapjes hier?
Ik vind dit geen appels met peren vergelijken.. Maargoed ik ga daar ook helemaal niet over in discussie.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je wist niet dat er leden van de F-side bij het CAS zitten?quote:
idd, wat daar in het stadion gebeurde was 10x ergerquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Van De Kast?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:12 schreef Urquhart het volgende:
Volgens Van Hanegem zit Syb er sowieso bij.
Geen ajaxjodenbende he, dat we ff op dezelfde golflengte zittenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je wist niet dat er leden van de F-side bij het CAS zitten?
Dit.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:05 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk je doel van die grapjes hier?
Ok het gaat hier om de 'andere' joden... Ik snapquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:13 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Geen ajaxjodenbende he, dat we ff op dezelfde golflengte zitten![]()
Ajax verliest de monopoly om het woord jodenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:14 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ok het gaat hier om de 'andere' joden... Ik snap![]()
Nuttig voor in dit topic danquote:
Hoe lang zal t duren voordat ze in de kuip zijn overgestapt naar het jodendom?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax verliest de monopoly om het woord joden![]()
Waarom mag ik geen ontopic grapjes maken dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:23 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Nuttig voor in dit topic dan![]()
Maak verder wat van je leven he!
Succes!
Daar hadden ze al geen monopoly opquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax verliest de monopoly om het woord joden![]()
Froggiesquote:"I am very happy with the decision of CAS to uphold the UEFA Appeals Body judgement," said UEFA President Michel Platini.
Je kunt het ook overdrijven. Net alsof het landencoëfficiënt af hangt van de aanwezig- afwezigheid van Feyenoord. Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:09 schreef DaMart het volgende:
Jammer maar helaas.
De straf lijkt me nog steeds niet terecht. Maar blijkbaar is de CAS wel gevoelig voor maatschappelijke druk om Feyenoord een soort zondebok te maken voor supportersgeweld in het algemeen. Als die Italianen zich in hadden gehouden vorige week, was Feyenoord er waarschijnlijk wel wat beter vanaf gekomen, denk ik.
Maar goed, het is jammer. Voor Feyenoord en voor het Nederlandse voetbal, want dat is dit seizoen toch weer een club minder om nog punten te pakken voor het landencoëfficient Als het een beetje tegenzit speelt over twee jaar alleen de kampioen nog CL dankzij een stel hersenloze voetbalvandalen.
Zo hoort de CL ook te zijn. Een cup voor kampioenen. Niet voor kneusjes die tweede of derde zijn geworden.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:09 schreef DaMart het volgende:
Als het een beetje tegenzit speelt over twee jaar alleen de kampioen nog CL dankzij een stel hersenloze voetbalvandalen.
In 2002 dacht ook niemand dat Feyenoord de UEFA-cup zou winnenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:13 schreef Adidah het volgende:
[..]
Je kunt het ook overdrijven. Net alsof het landencoëfficiënt af hangt van de aanwezig- afwezigheid van Feyenoord. Laat me niet lachen.
Het zou dan wel weer ironisch zijn als precies Feyenoord ineens opleeft en kampioen wordt volgend jaar... zodat zij als enige de CL in kunnen het jaar erop.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Zo hoort de CL ook te zijn. Een cup voor kampioenen. Niet voor kneusjes die tweede of derde zijn geworden.
Lekker blijven rellen dus.
AS ROMA was stukken erger. En trouwens appels en peren zijn beide fruit!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dat soort posts maakt mij verdrietig.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:12 schreef sanni het volgende:
Jullie moeten niet zo janken. Wees blij dat je niet voor 5 jaar ofsow bent uitgesloten.
feyenoord heeft nu niet voor niets een slechte naam in Europa. I.p.v dat jullie
die raddraaiers die elke keer de club in diskrediet brengen aanpakken - en ze
weten echt wel wie die klootzakken zijn - lopen jullie alleen maar af te geven op
de rest van de wereld zoals een echte Calimero.De UEFA is seker niet heilig
maar om ze nu vanwege de opgelegde straf als maffia te bestempelen is weer een
typisch voorbeeld van het gebrek aan eigen zelfrelfectie.![]()
Hey kut! Verdiep je eens in wat achtergrond info, voordat je begint te blaten..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:12 schreef sanni het volgende:
Jullie moeten niet zo janken. Wees blij dat je niet voor 5 jaar ofsow bent uitgesloten.
feyenoord heeft nu niet voor niets een slechte naam in Europa. I.p.v dat jullie
die raddraaiers die elke keer de club in diskrediet brengen aanpakken - en ze
weten echt wel wie die klootzakken zijn - lopen jullie alleen maar af te geven op
de rest van de wereld zoals een echte Calimero.De UEFA is seker niet heilig
maar om ze nu vanwege de opgelegde straf als maffia te bestempelen is weer een
typisch voorbeeld van het gebrek aan eigen zelfrelfectie.![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Onterechte beslissing als je het mij vraagt, zonde.
Komend seizoen beterquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:39 schreef peaceman het volgende:
Feyenoord wordt, ben ik bang, als voorbeeld gesteld voor andere clubs. Dat was nooit gebeurd als het gegaan was om een club uit Spanje, Engeland of Italie...
Persoonlijk vind ik dat Feyenoord niets te verwijten valt. En dat zeg ik met een ajax-hart...
Dat kan wel zijn, maar het blijft absurd!quote:
Ja oke, waarschijnlijk waren we toch niet verder gekomen. Maarja. Blijft wel jammer inderdaadquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar het blijft absurd!
Ik had niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Onterechte beslissing als je het mij vraagt, zonde.
Maar dan moet je andere ploegen ook net zo hard straffen vind ik. Het is een juiste straf als je 1 lijn trekt maar als je het vergelijkt met wat Roma kreeg is het belachelijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht.
Helaas.
Niet mee eens, de politie had ze gewoon uit het stadion moeten houden. Als in de stad mensen met een stadionverbod voor problemen zorgen, dan kan je moeilijk verwachten dat ze in het stadion rustig gaan zitten. En aangezien Feyenoord ze hier niet in Nederland vast kan houden en alleen maar de franse autoriteiten kan waarschuwen. De franse politie had gewoon hierop in moeten spelen en genoeg manschappen hiervoor moeten hebben en dan rekeningen houden met de eventuele arrestaties.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:49 schreef sanni het volgende:
Weet je ik vind het altijd so leuk dat jullie heel goed weten uit te leggen dat het
weer eens aan de ander lag maar als er geopperd wordt hoe dan de eigen aanhang
aan te pakken dan zijn de excuusredenen niet van de lucht. Stop daar nou eens mee
en wees gewoon eerlijk en geef toe dat jullie bang en te schijterig zijn om die
randmongoalen die iedere keer voor problemen zorgen gewoon bij je club preventief
uit te bannen.Dan zou je al heel veel ellende voorkomen.
Jullie weten heus wel wie dat zijn. Sterker nog volgens mij zien jullie die gasten dagelijks
bij het hek staan wanneer de selectie traint. Wat let jullie die gasten aan te pakken?
Of is het omdat jullie te bang zijn voor represailles?![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:11 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Hey kut! Verdiep je eens in wat achtergrond info, voordat je begint te blaten..
Boete...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:55 schreef De_Ananas het volgende:
Wat zou dan de straf voor Feyenoord moeten zijn? Zonder dat Feyenoord daar ging spelen zouden er natuurlijk ook geen rellen zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |