quote:Beroepscommissie UEFA schorst Feyenoord
Uitgegeven: 19 januari 2007 16:48
Laatst gewijzigd: 19 januari 2007 17:18
NYON - De beroepscommissie van de Europese voetbalunie (UEFA) heeft Feyenoord voor de rest van het seizoen geschorst in het UEFA-bekertoernooi. De Rotterdamse club is gestraft voor de hevige supportersrellen op 30 november in Nancy.
Feyenoord dient ook een boete van 60.000 euro te betalen.
De aanklager had in hoger beroep een dubbele schorsing voor Feyenoord geëist: directe uitsluiting dit seizoen in het UEFA-bekertoernooi en een schorsing voor het eerstvolgende seizoen dat de Rotterdammers zich plaatsen voor Europees voetbal, met een looptijd van vijf.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
eerst een straf geven, en dan opeens een hele andere geven![]()
ik ben jou niets maar dan ook niets verplichtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Klopt maar daarmee is het tegendeel niet bewezen of uitgesloten. Daarom is dit ongelofelijke moeilijke materie en met niks m.i te vergelijken. Ook niet met onbekenden die op mijn feestje komen rellen of met welke onderneming dan ook (iig ik weet hem niet).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat klopt dus wel. Je kunt namelijk moeilijk verdedigen dat die relschoppers in Nancy tot de supportersschare van Feyenoord horen. Ik bedoel: ik kan ook een petje van Ajax, PSV, of welke willekeurige club dan ook opzetten, tijdens een uitwedstrijd het stadion opblazen en later opscheppen tegen mijn vrienden dat ik er mede voor heb gezorgd dat die club die me werkelijk geen drol kan schelen nu geen Europees voetbal meer speelt.
ik ben jou niets maar dan ook niets verplichtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef RayMania het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag van sjimz, jorien.
Of net wel...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef RayMania het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag van sjimz, jorien.
Hieruit mag ik dingen concluderen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik ben jou niets maar dan ook niets verplicht
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:57 schreef jorienvdherik het volgende:
MAFIA DUS
Mijn god, wat een domheidquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Geen publiek mee met de uitwedstrijdenAls je zulk simpel volk als so called supporters hebt lopen moet je jezelf maar in bescherming nemen. Tuurlijk is Feyenoord deels verantwoordelijk voor de aanhang, ook al gebeurd het in de stad. Als diezelfde Feyenoorders half Rotterdam slopen tijdens een huldiging (
![]()
) is Feyenoord ook deels verantwoordelijk voor al die ellende.
![]()
Je bent dan ook te simpel om normaal te discussieren, een beetje zelfreflectie is hier wel op zn plaats heh snuit!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik ben jou niets maar dan ook niets verplicht
Liet me even meeslepenquote:
Begrijpen mensen dan echt niet dat een club er niets aan kan doen als supporters zelf iets ondernemen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef Panick het volgende:
Belachelijk.
En dat zeg ik als Ajacied.
Echt typisch die nare UEFA weer.
Alsof f'noord er iets aan kan doen als supporters iets op hun eigen houtje doen.
De Franse politie had iets kunnen doen door alle aanwezigen in het relvak op te pakken. Feyenoord kan nu iets doen door de geïdentificeerde klootzakken financieel uit te kleden. Via de rechter schadevergoeding vragen voor de tonnen, misschien wel miljoenen die ze nu mislopen... loonbeslag (of misschien is uitkeringsbeslag beter) leggen en de komende jaren werken die gasten voor een loon dat ze net in staat stelt om zichzelf in leven te houden, terwijl de rest naar Feyenoord gaat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt maar daarmee is het tegendeel niet bewezen of uitgesloten. Daarom is dit ongelofelijke moeilijke materie en met niks m.i te vergelijken. Ook niet met onbekenden die op mijn feestje komen rellen of met welke onderneming dan ook (iig ik weet hem niet).
Het is m.i ook zeker niet feyenoords totale verantwoordelijkheid maar wat dan. Hoe voorkom je dit voortaan, hoe zorg je ervoor dat er een nieuw beleid komt, hoe zorg je ervoor dat supporters van alle clubs schrikken en tot nadenken worden gebracht, hoe straf je..... Door niks te doen is absurd
In hoeverre kan f'noord er iets aan doen als mensen op eigen houtje iets organiseren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Liet me even meeslepenStrekking van het verhaal is dat de club wel degelijk voor een deel verantwoordelijk is. Niet mee eens?
Wat moest Feyenoord doen om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand zou lopen in Nancy?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Liet me even meeslepenStrekking van het verhaal is dat de club wel degelijk voor een deel verantwoordelijk is. Niet mee eens?
Gelukkig ben ik niet de enige Ajacied die het niet begrijptquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat moest Feyenoord doen om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand zou lopen in Nancy?
Voor een klein deel, wat beter overeenkomt met de eerder gegeven straf. Geen publiek meenemen naar uitwedstrijden...volgens mij hebben ze dat al eens eerder geprobeerd he.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:03 schreef Panick het volgende:
Raymania, fobie voor het woord kanker?
Jawel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Panick het volgende:
[..]
Begrijpen mensen dan echt niet dat een club er niets aan kan doen als supporters zelf iets ondernemen?
En voor het Nederlands voetbal in zijn geheel. Een club minder in Europa... dus ook minder punten te behalen voor de UEFA-rankings. Zo kosten die lullo's Nederland nog een CL-plaats ook als het even tegen zit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Klote voor Feyenoord.
Alsof je daar iets mee kan bereikenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja.
Als je er wat op tegen hebt klaag je maar in Feedback.
Dus het staat buiten kerf dat Feyenoord er alles aan gedaan heeft wat ze konden......?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat moest Feyenoord doen om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand zou lopen in Nancy?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef Bullebak het volgende:
[..]![]()
Anders zeg je het nog een keer, misschien denken de mensen hier dan niet dat je het IQ van een dooie stoeprand hebt.
![]()
?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef Messenga het volgende:
[..]
Wat dan? moeten ze bij het stadion gaan staan?
Defineer eens wat "er alles aan gedaan heeft" betekent in deze zaak.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het staat buiten kerf dat Feyenoord er alles aan gedaan heeft wat ze konden......?
Ik geloof dat ze zelfs namen hebben gegeven..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Defineer eens wat "er alles aan gedaan heeft" betekent in deze zaak.
Feyenoord heeft Nancy gewaarschuwd voor vrije verkoop, het heeft supporter afgeraden om naar Nancy te reizen. Wat kun je als club nog meer doen?
Wat kun je als club dan ondernemen om deze gasten niet naar Nancy te laten reizen? Wat kun je als club beginnen tegen het recht op vrij verkeer van personen en goederen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef Messenga het volgende:
[..]
Wat dan? moeten ze bij het stadion gaan staan?
Daarom is de herziende straf ook belachelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:06 schreef Panick het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze zelfs namen hebben gegeven..
Toen nog wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:05 schreef Panick het volgende:
[..]
?
Begrijpend lezen krijg je niet meer in groep 8?
Ik denk niet dat het zó'n haast zal lopen, maar kut blijft het natuurlijk wel...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
En voor het Nederlands voetbal in zijn geheel. Een club minder in Europa... dus ook minder punten te behalen voor de UEFA-rankings. Zo kosten die lullo's Nederland nog een CL-plaats ook als het even tegen zit.
Niets. Daarom vind ik het ook erg zuur.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:07 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wat kun je als club dan ondernemen om deze gasten niet naar Nancy te laten reizen? Wat kun je als club beginnen tegen het recht op vrij verkeer van personen en goederen?
Geen enkel ideequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat Jacobs en Woerts zich verslapen haddenquote:[b]Op vrijdag 19 januari 2007 18:08 Wat zou de rechter hebben bewogen om deze straf te geven, terwijl iedereen van het tegendeel is overtuigt?
De club Feyenoord niet nee, vind ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:10 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Jullie zeggen nu dus simpelweg dat Feyenoord geen enkele blaam treft, en dus geen enkele straf zou moeten krijgen? 0, nada?
Dus de ander moet zich verantwoordelijk, apart. Ik beschuldig feyenoord niet maar zeggen alles aangedaan is nogal ridiculeus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Defineer eens wat "er alles aan gedaan heeft" betekent in deze zaak.
Feyenoord heeft Nancy gewaarschuwd voor vrije verkoop, het heeft supporters afgeraden om naar Nancy te reizen. Wat kun je als club nog meer doen?
Nou ja, Feyenoord had natuurlijk net dat puntje kunnen binnenhalen dat nodig was geweest... ik geloof dat een land als Romenië bijvoorbeeld al erg dichtbij Nederland staat en Nederland kan inhalen als ze het goed blijven doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:08 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zó'n haast zal lopen, maar kut blijft het natuurlijk wel...
Wie dan wel?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
De club Feyenoord niet nee, vind ik.
Waarom zou bij de volgende uitwedstrijd van Feyenoord het niet weer totaal los gaan, hoe brengt de UEFA een boodschap over aan zowel feyenoord (met een jammere reputatie) en andere clubs, belonen lijkt me apart maar blijkbaar ben ik de enige die dit vindt, I'm a retardquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
De club Feyenoord niet nee, vind ik.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:12 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Nancy zou in ieder geval een hogere straf dan Feyenoord moeten krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |