Dus dan is het allemaal de verantwoordelijkheid van Nancy omdat Feyenoord gewaarschuwd heeft, had Feyenoord dan niet assertiever moeten optreden?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als de politie mensen die overlast veroorzaken gewoon in het stadiom dumpt in plaats van te laten overnachten in de cel gaat er al iets fout.
Ook had er een paspoortcontrole plaats kunnen vinden zodat er geen Nederlanders tussen de Fransen waren gekomen. In het AD stonden ook verhalen dat een kerel met een Feyenoordshirt zo even 40 kaarten aan de kassa op kon komen halen.
Nee.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Liet me even meeslepenStrekking van het verhaal is dat de club wel degelijk voor een deel verantwoordelijk is. Niet mee eens?
Als je 's middags 40 relschoppers in de stad oppakt, heb je 's avonds 40 relschoppers minder in het stadion. Misschien was het dan wel juist níet gebeurd in het stadion, omdat dat kleine groepje de aanstichter was van de rellen in het stadion.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus dan is het allemaal de verantwoordelijkheid van Nancy omdat Feyenoord gewaarschuwd heeft, had Feyenoord dan niet assertiever moeten optreden?
Ik ben geen expert omtrent rellen maar waren de rellen niet helemaal geescaleerd als de supporters de toegang tot het stadion ontzegt waren (dan hadden ze ineens wel een reden om nog meer te rellen terwijl zonder reden ze al konden rellen) en als je een groep insluit en net in een stadion krijgt waar je ze beter in de hand hebt, was dat dus wel zo'n slechte beslissing?
Ja ik weet dat de UEFA alleen mag kijken naar de rellen in het stadion maar volgens mij hebben ze dat niet gedaan en redelijk terecht mijns inziens maar de verklaring lezen we volgende week of de week daarna.
Een paar jaar terug Roma.. nou dioe kregen toch een belachelijk lage straf.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat weten we alleen als die fans zich zullen gaan misdragen (wat ik niet hoop)
Kan, ik weet het niet precies maar zou goed mogelijk zijn ja. Ik was er niet bij en ik ben geen expertquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je 's middags 40 relschoppers in de stad oppakt, heb je 's avonds 40 relschoppers minder in het stadion. Misschien was het dan wel juist níet gebeurd in het stadion, omdat dat kleine groepje de aanstichter was van de rellen in het stadion.
Is toch wel bekend dat de twee internationale voetbalbonden niet geheel objectief en eerlijk zijn. Maar Feyenoord heeft natuurlijk al wel een geschiedenis en moeten we deze straf zien als een waarschuwing naar alle clubs in Europaquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een paar jaar terug Roma.. nou dioe kregen toch een belachelijk lage straf.![]()
Daarom moet Feijenoord ook gewoon in beroep gaan. Ze worden zwaar belazerd door eerst een milde straf te krijgen en daarna voor dezelfde feiten een hele zware. Zo'n wedstrijd als FC Utrecht - Legia Warschau waar het helemaal los ging werd ook bestrafd met slechts 1 wedstrijd zonder publiek.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is toch wel bekend dat de twee internationale voetbalbonden niet geheel objectief en eerlijk zijn. Maar Feyenoord heeft natuurlijk al wel een geschiedenis en moeten we deze straf zien als een waarschuwing naar alle clubs in Europa
Ik wil weer eens mooi voetbal zienquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:30 schreef Cruoninga het volgende:
Volgens mij was er ook nog wel een kans dat het rond Tottenham - Feyenoord wederom was mis gegaan. Die twee supportersgroepen hebben ook een verleden met elkaar. Was link geweest met die net ingegane voorwaardelijke straf.
Klopt maar zolang er binnen in het stadion niks gebeurd, kan de UEFA daar niks van zeggen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:30 schreef Cruoninga het volgende:
Volgens mij was er ook nog wel een kans dat het rond Tottenham - Feyenoord wederom was mis gegaan. Die twee supportersgroepen hebben ook een verleden met elkaar. Was link geweest met die net ingegane voorwaardelijke straf.
Heeft geen zin hoorde ik op Radio1.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:14 schreef PyTh het volgende:
feyenoord kan (en zal) toch wel in beroep gaan of niet?
Mooi voetbal zien? Zit je met Feijenoord bij het verkeerde adres...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ik wil weer eens mooi voetbal zien. Altijd dat gezeik, aanpakken die handel
![]()
Apartquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heeft geen zin hoorde ik op Radio1.
De straf voor Feyenoord blijft staan, maar het zou alleen nadelig voor Nancy kunnen zijn die dan gestraft worden. De uitsluiting wordt sowieso niet opgeschort.
Daaromquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Mooi voetbal zien? Zit je met Feijenoord bij het verkeerde adres...
Die gasten zorgen er niet voor dat het slecht gaat met de club. Ik weet niet waar je dat waanidee vandaan hebt...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:02 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
DaaromEerst aanpakken die gasten en dan kan Feyenoord de glorietijden doen herleven
![]()
Echt goed voor de club was deze 'actie' anders ook niet hoor ....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Die gasten zorgen er niet voor dat het slecht gaat met de club. Ik weet niet waar je dat waanidee vandaan hebt...
Makkelijk zeggen van Feijenoord. Ze zorgen zelf voor een miljoenenverlies, niet de supporters.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Echt goed voor de club was deze 'actie' anders ook niet hoor ....
Dat ging weliswaar ook rondom het stadion, in de stad en op de tribune. Maar toen waren de Polen ook aansprakelijk. In Nancy is alle agressie van Feyenoord-zijde gekomen, meent UEFA. En natuurlijk is de optelsom gemaakt. Utrecht had daar minder last van.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:20 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Daarom moet Feijenoord ook gewoon in beroep gaan. Ze worden zwaar belazerd door eerst een milde straf te krijgen en daarna voor dezelfde feiten een hele zware. Zo'n wedstrijd als FC Utrecht - Legia Warschau waar het helemaal los ging werd ook bestrafd met slechts 1 wedstrijd zonder publiek.
Dat zal ik ook niet betwisten.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Echt goed voor de club was deze 'actie' anders ook niet hoor ....
Dat klopt dus niet daarom moeten ze in beroep gaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat ging weliswaar ook rondom het stadion, in de stad en op de tribune. Maar toen waren de Polen ook aansprakelijk. In Nancy is alle agressie van Feyenoord-zijde gekomen, meent UEFA. En natuurlijk is de optelsom gemaakt. Utrecht had daar minder last van.
Of je moet overdadig traangas werpen als zodanig bestempelen. Feit is dat een Feyenoord-fan met bier gooit, en dat als Feyenoord uitgedoste fans zich door een wand braken. Als je dan ook nog wat opvangt over rellen in de stad, dan kan je niet anders dan de club aanpakken. Bovendien was het vrij hypocriet dat alles rondom Feyenoord de vlag uit stak na het eerste verdict. Dat roept om meer straf. Natuurlijk is het een voorbeeldstraf voor anderen. En een Nederlandse club heeft verder toch niks in de melk te brokkelenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:44 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet daarom moeten ze in beroep gaan.
quote:Feyenoord in beroep tegen straf
Feyenoord gaat in beroep tegen de Europese uitsluiting naar aanleiding van de supportersrellen in Nancy.
Vorige week besliste de beroepscommissie van de UEFA dat de Rotterdammers per direct uit het toernooi om de UEFA-beker werden gezet. Daardoor liep de club een dubbele ontmoeting met Tottenham Hotspur mis.
De Rotterdammers namen dat besluit, nadat ze vrijdag de argumentatie voor het eerder door de beroepscommissie van de UEFA uitgesproken vonnis in handen hadden gekregen. ,,Op basis van de feiten zijn wij van mening dat we als club niet schuldig zijn'', aldus financieel directeur Onno Jacobs. ,,Wij willen de uitspraak van de Beroepscommissie graag juridisch laten toetsen, omdat we het gevoel hebben dat Feyenoord met deze straf onrecht is aangedaan.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |