Alexxxxx | maandag 15 januari 2007 @ 07:46 |
![]() Linkjes De officiële Dakar site Wikipedia Trucks from Holland Een Nederlandse Dakar site Een andere Nederlandse Dakar site Alexxxxx zijn Dakar forum deel 1 van 2006 deel 2 van 2006 deel 3 van 2006 deel 4 van 2006 deel 5 van 2006 deel 6 van 2006 Le Dakar 2007 [Deel 1] Le Dakar 2007 [deel 3] Le Dakar 2007 [Deel 4] Le Dakar 2007 [Deel 5] Stacey op kop!! De Nederlandse deelnemers: ![]() Trucks ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() Auto teams ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() Motoren teams ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() Deze op is mede mogelijk gemaakt door Josvg, Baan1980, ThaFreak en Alexxxx DE OP | |
Alexxxxx | maandag 15 januari 2007 @ 07:49 |
T5 - Daf X3331 : Theo van de Rijt / Ronald Kuijs / Eric van Gemert Assistentie van Bekx. Dubbel opvallend... Was Theo van de Rijt niet de bestuurder van de DAF 95 X2 in 1988? En X3331 is een 6x6 type van Ginaf.... | |
dekkered | maandag 15 januari 2007 @ 07:54 |
Trek Veer Probleem | |
Automatic_Rock | maandag 15 januari 2007 @ 08:06 |
Ah, weer een nieuw deel ![]() En zijn er inmiddels wel al foto's van Henk's crask?? | |
Vakkie_W | maandag 15 januari 2007 @ 08:09 |
tvp | |
dubidub | maandag 15 januari 2007 @ 08:29 |
quote:Goed punt ![]() | |
Kriebbel | maandag 15 januari 2007 @ 08:35 |
TVP! (het is nog vroeg ![]() | |
Bastard | maandag 15 januari 2007 @ 08:37 |
Ik heb die poster ook ![]() | |
jpjedi | maandag 15 januari 2007 @ 08:41 |
tvp | |
MikeyMan | maandag 15 januari 2007 @ 09:10 |
quote: ![]() Klopt... Stond ook ergens een artikel over... Hij doet alleen mee omdat zijn vrouw en de moeder van die overleden copiloot het ermee eens waren... | |
sigme | maandag 15 januari 2007 @ 09:13 |
tvp.![]() [ Bericht 91% gewijzigd door sigme op 15-01-2007 09:37:20 (Voor Alexxxxxx) ] | |
MasterMido | maandag 15 januari 2007 @ 09:23 |
Toyota Van Philippe Boutron edit incl plaaatje dit keer ![]() ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door MasterMido op 15-01-2007 12:20:30 ] | |
Alexxxxx | maandag 15 januari 2007 @ 09:25 |
schurftige tvps ![]() | |
Bastard | maandag 15 januari 2007 @ 09:29 |
Mooi plaatje![]() | |
Gurb | maandag 15 januari 2007 @ 09:31 |
quote:ok ![]() hierbij een plaatje van de gecrashte touareg van Olav Moll / Jack Plooij, kan me trouwens wel voorstellen dat Stacey boos was dat de assistentietruck hun had gesleept ipv zsm naar het bivak te crossen. | |
Autoreply | maandag 15 januari 2007 @ 09:33 |
Dat plaatje van Bastard is idd übercool ![]() | |
Alexxxxx | maandag 15 januari 2007 @ 09:33 |
quote:van de exact-man site kun/mag je niet hotlinken ![]() | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 10:32 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:01 ] | |
MikeyMan | maandag 15 januari 2007 @ 10:36 |
quote:Leuk verhaal; linkje? ![]() | |
WEST | maandag 15 januari 2007 @ 10:42 |
en we gaan weer vrolijk verder ![]() | |
Gurb | maandag 15 januari 2007 @ 10:52 |
quote:ok, dus ik ben de enige die de foto kan zien hier? ![]() Anyway, staat bij de site van het team, en dan bij laatste nieuws, en dan 14-01-07, foto's vd rustdag. Voor het verdere verhaal: het verhaal van Jack Plooij en Olav Moll staat bij de colums op dezelfde site, column jack, 13-01-07, gestrand in de woestijn. En in de uitzending van zaterdag vertelde Olav aan Allard dat Stacey uit zijn stekker ging toen ie merkte dat ie 2 journalisten 130 km had gesleept ipv snel doorgereden te zijn om de spullen naar het bivak te brengen voor de monteurs. | |
Automatic_Rock | maandag 15 januari 2007 @ 11:18 |
![]() Leuk verhaal Gurb! | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 11:25 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:01 ] | |
goldhorn | maandag 15 januari 2007 @ 11:26 |
Een leuk plaatje van een Kamaz... (volgens mij niet de Kamaz van Henk van dit jaar, maar van een rus die in 2005 een ongelukje had...)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 11:28 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:01 ] | |
goldhorn | maandag 15 januari 2007 @ 11:37 |
geen idee, staat op een russische site, en mijn russisch is niet zo heel sterk ... | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 11:46 |
Deze deelnemers aan het vrachtwagenklassement hebben al de nodige straftijd. Ze rijden onder nummer 547. Hun straftijd bedraagt bijna 56 uren ![]() LEIHENER (ALL) BAUMANN (ALL) RUMPELHARDT (ALL) MAN 102:15:27 70:39:41 55:56:00 De poster is bij mij zaterdag ook al binnengekomen | |
johan1957 | maandag 15 januari 2007 @ 11:52 |
11:47 - moto - Broken gearbox for Verhoeven Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION Victim of a broken gearbox on km 198 of the special stage of the day, Dutch biker Frans Verhoeven is now waiting for his assistance team ![]() | |
wouter37 | maandag 15 januari 2007 @ 12:30 |
![]() Go Gordon ![]() | |
grommet | maandag 15 januari 2007 @ 12:32 |
Stacey 1e op PV1 !!!! Wuf op twee minuten. Mardeev zijn Kamaz komt niet dichterbij! Gaat prima dus. Wel vreemd, Jaap van der Kooy staat wel op de lijst van starters, maar iritrack geeft aan dat ie nog steeds bij de start staat. Wordt weer een leuke dag om te volgen. | |
screenshot | maandag 15 januari 2007 @ 12:36 |
Hans Stacey heeft 15 min verloren door een lekke band. | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 12:42 |
De Villiers’ hopes up in flames… Nr 301, DE VILLIERS/VON ZITZEWITZ - VOLKSWAGEN, SUPER PRODUCTION After a malfunction of the turbo set the engine of his car on fire at km 129, the leader in the overall rankings Giniel de Villiers is now stranded at the foot of the Elephants’ Rock and waiting for his assistance team. | |
Vakkie_W | maandag 15 januari 2007 @ 12:49 |
quote:VW ![]() | |
Baan1980 | maandag 15 januari 2007 @ 12:57 |
Zit ze niet mee ![]() ![]() (hoe kwam Seinz nou aan z`n tijdverlies?) | |
JossNL | maandag 15 januari 2007 @ 12:59 |
Verhoeven heeft kapotte versnellingsbak. Gaat lekker met die KTM's. Fransie staat al meer dan twee uur te wachten, balen... | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 13:03 |
Het lijkt er ook op dat Arjen Brouwer met zijn vrachtwagen pech heeft | |
Bastard | maandag 15 januari 2007 @ 13:06 |
quote:Hij is wel gaaf he? ![]() Tis typisch over de top Amerikaans die auto.. maar dat geluid en die kracht ![]() Was hij nou niet 2 jaar terug op een motor? | |
HPoi | maandag 15 januari 2007 @ 13:07 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 13:07 |
Gordon heeft toch een paar jaar voor VW gereden in de Dakar? | |
Autoreply | maandag 15 januari 2007 @ 13:24 |
quote:M'n twee favorieten (Verhoeven), wat doe je ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 13:28 |
Nog even wat mooie beelden van de dakarrally http://youtube.com/watch?v=flhKJpusHtA | |
Gurb | maandag 15 januari 2007 @ 13:31 |
13:12 - truck - Van Ginkel in the lead at km 166 Nr 513, VAN GINKEL/TIJSTERMAN/DE ROOY - GINAF As the first 6 trucks passed km 166, Dutchman Wulfert Van Ginkel was provisional leader of today’s special stage, 4’22 ahead of Czech driver Ales Loprais and 5’54 in front of Czech driver Tomas Tomecek. 13:10 - bike Coma in the lead at km 322 Nr 1, MARC COMA - KTM, SUPER PRODUCTION As the first 6 bikes passed km 322, Spaniard Marc Coma was in the lead of today’s special stage, 43" ahead of Norwegian Pal Anders Ullevalseter and 1’15 ahead of Brazilian Jean De Azevedo. 13:08 - car Sainz first at CP 1 Nr 303, SAINZ/PERIN - VOLKSWAGEN, SUPER PRODUCTION As the first 5 cars have now gone through CP 1, Spaniard Carlos Sainz was marked in the lead of today’s special stage, 3’16 ahead of Frenchman Jean-Louis Schlesser and 3’50 in front of his US teammate Mark Miller. | |
vosss | maandag 15 januari 2007 @ 13:32 |
quote:Waarom gooien al die hufters telkens van die klotemuziek onder dergelijke filmpjes? ![]() Ik wil verdomme die motoren horen brullen en janken ![]() | |
johan1957 | maandag 15 januari 2007 @ 13:34 |
Daar gaat de top10 plaats voor Verhoeven ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 13:49 |
quote:Dan moet deze iets beter zijn http://youtube.com/watch?v=MoI-UknZZ7Y&mode=related&search= En deze is met iets hardere muziek http://youtube.com/watch?v=2qqi8XUA-pA&mode=related&search= Nog een dan: http://youtube.com/watch?v=h_DHCZIgMTA | |
Gurb | maandag 15 januari 2007 @ 13:54 |
quote: ![]() | |
Venderwel | maandag 15 januari 2007 @ 14:11 |
Verhoeven, nog even wachten, ze zijn onderweg:![]() | |
Venderwel | maandag 15 januari 2007 @ 14:13 |
Volvo study model voor toekomstige Dakar:![]() | |
HPoi | maandag 15 januari 2007 @ 14:23 |
quote: ![]() | |
area51 | maandag 15 januari 2007 @ 14:35 |
quote:1e deelname was met een VW Touareg, vorig jaar met de rode Hummer en nu met de zwarte. | |
Bastard | maandag 15 januari 2007 @ 14:58 |
quote:Dan ben ik vast in de war met een andere motorrijder ![]() | |
ThaFreak | maandag 15 januari 2007 @ 15:13 |
stacy heeft weer wat tijd goed gemaakt: nu weer ![]() quote: [ Bericht 18% gewijzigd door ThaFreak op 15-01-2007 15:48:15 ] | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 15:16 |
quote: quote:Gaat lekker voor VW vandaag ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 15:20 |
Mardeev blijft een eindje achter vandaag. Gelukkig maar, want V Ginkel zou ik graag nog op plek 2 in het klassement zien. Brouwer heeft een slechte dag vandaag. Hij is wel voorbij CP1, maar heel veel verder is hij nog niet. Verhoeven staat nog steeds voor CP1, dus die gaat heel veel tijd verliezen. | |
ThaFreak | maandag 15 januari 2007 @ 15:24 |
quote:wordt echt een zwarte dag zo voor VW ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 15 januari 2007 @ 15:30 |
quote:en dat geeft mij weer een glimlach: ![]() | |
Guppy | maandag 15 januari 2007 @ 15:39 |
Wuf ![]() ![]() ![]() Is ook wel een schatje, dat autootje | |
screenshot | maandag 15 januari 2007 @ 16:02 |
Uitslag auto`s 1 310 SCHLESSER (FRA) DEBRON (FRA) SCHLES-FORD-RAID 05:32:03 00:00:00 2 300 ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) MITSUBISHI 05:32:16 00:00:13 3 302 PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) MITSUBISHI 05:36:17 00:04:14 4 306 MASUOKA (JAP) MAIMON (FRA) MITSUBISHI 05:40:41 00:08:38 5 304 ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) MITSUBISHI 05:46:30 00:14:27 6 309 AL ATTIYAH (QAT) GUEHENNEC (FRA) BMW 05:46:37 00:14:34 7 305 MILLER (USA) PITCHFORD (AFS) VOLKSWAGEN 06:03:55 00:31:52 | |
Gurb | maandag 15 januari 2007 @ 16:04 |
quote:Knuiman als 14e binnen, en de letlander Vinters is 1e geworden en bij de auto's 2, 3, 4, 5 voor Mitsubishi, VW krijgt een aardig pak op zijn donder ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 16:08 |
quote:De eerste 7 trucks zijn CP2 gepasseerd en V Ginkel nog steeds aan de leiding Edit: Even bijgewerkt met Tomecek, Mardeev en Jacquot [ Bericht 10% gewijzigd door Peterselieman op 15-01-2007 16:19:09 ] | |
Guppy | maandag 15 januari 2007 @ 16:13 |
maar Mardeev dus niet in de top 4 | |
PteV | maandag 15 januari 2007 @ 16:15 |
Waarom schrijven ze de landen waar de rijders vandaan komen steeds anders? ![]() VAN GINKEL (unk) STACEY (HOL) BEKX (NED) | |
ThaFreak | maandag 15 januari 2007 @ 16:39 |
stacy weer #1 zo te zien aan de tracking.....als die tracking klopt dan he | |
ThaFreak | maandag 15 januari 2007 @ 16:39 |
quote:fransen he ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 17:01 |
nog even wat berichten van rtl dakar:quote: quote: quote: | |
JosvG | maandag 15 januari 2007 @ 17:04 |
vd Kooy ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 17:06 |
Stacey is over de finish | |
Coelho | maandag 15 januari 2007 @ 17:07 |
quote:Da's toch die prutser die al jaren probeert te finishen (en een aantal jaren terug een ontzettende crash had?). | |
JosvG | maandag 15 januari 2007 @ 17:08 |
van Ginkel wint vandaag zijn eerste etappe ![]() | |
ThaFreak | maandag 15 januari 2007 @ 17:09 |
quote: [ Bericht 12% gewijzigd door ThaFreak op 15-01-2007 17:16:33 ] | |
JosvG | maandag 15 januari 2007 @ 17:09 |
quote:Lees de reactie van Peterselieman. Vd Kooy deed dit jaar volgens mij zijn 9e Dakar, en is nog nooit aangekomen. | |
MasterMido | maandag 15 januari 2007 @ 17:12 |
![]() oude foto ![]() hulde ![]() ![]() | |
JosvG | maandag 15 januari 2007 @ 17:13 |
Oja, voor ik het vergeet: Volkswagen ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 17:13 |
Wuf is ook over de finish. 12,5 minuten sneller dan Stacey ![]() | |
MasterMido | maandag 15 januari 2007 @ 17:16 |
Verhoeven rijd nog niet ![]() | |
JosvG | maandag 15 januari 2007 @ 17:18 |
quote:KTM versnellingsbakken ![]() Ok, zo kan ie wel weer. Heel kut omdat ik hoopte dat er eindelijk een Nederlander in de top 10 van de motoren kon komen ![]() ![]() | |
JosvG | maandag 15 januari 2007 @ 17:25 |
quote:Mooie top 5 voor Nederland. 4 NL teams, waarvan 3 NL chauffeurs. | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 17:27 |
Ziet er goed uit zo | |
ThaFreak | maandag 15 januari 2007 @ 17:31 |
van ginkel heeft nog 1 uur goed te maken op mardeev ![]() als die zo doorgaat moet dat lukken ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 17:33 |
Verhoeven is weer onderweg. Hij is nu ruim voorbij CP1 | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 17:45 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:02 ] | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 17:56 |
weer een nederlandse truck en motor uitgevallen:quote:Van Deijne heeft vandaag goed gereden. hij is als 22e binnengekomen. Knuiman staat nu 13e in het klassement [ Bericht 28% gewijzigd door Peterselieman op 15-01-2007 18:12:08 ] | |
CrazyCavia | maandag 15 januari 2007 @ 17:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog even doorzetten en een 1-2 voor de Nederlandse trucks! | |
dekkered | maandag 15 januari 2007 @ 18:01 |
zijn er nou al foto's van onze henk? | |
existenz | maandag 15 januari 2007 @ 18:22 |
tvparijsdakardievoortaanledakarheet. | |
dorpsgek | maandag 15 januari 2007 @ 18:37 |
quote:Ja, Theo v.d. Rijt was inderdaad de bestuurder van de X2 in 1988 | |
dorpsgek | maandag 15 januari 2007 @ 18:42 |
quote:Was dat toen niet Mardeev z'n truck ? Tijdens een testrit zonder Mardeev maar met z'n monteurs is hij toen eens gecrashed | |
TargaFlorio | maandag 15 januari 2007 @ 18:46 |
quote: ![]() Dit is echt jammer. Een top 10 was binnen handbereik. Ik hoop dat ie volgend jaar weer de kans krijgt als KTM fabrieksrijder. Hij heeft in ieder geval aangetoond dat hij het niveau aankan. quote:Kan meneer Leeuw nog wat van leren. ![]() | |
dorpsgek | maandag 15 januari 2007 @ 18:49 |
Op de site van finstral (Elferink / Robbe) , staat te lezen dat de organisatie tegen hem gezegd heeft dat er volgend jaar 2 aparte truck-klasse's komen voor de "special-trucks" en voor "standaard-trucks". Dat kan dus leuk worden volgend jaar | |
dorpsgek | maandag 15 januari 2007 @ 18:51 |
[quote][b]Op maandag 15 januari 2007 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:[ Dit is echt jammer. Een top 10 was binnen handbereik. Ik hoop dat ie volgend jaar weer de kans krijgt als KTM fabrieksrijder. Hij heeft in ieder geval aangetoond dat hij het niveau aankan. Ik denk het wel. KTM heeft aangegeven zeer tevreden te zijn over Verhoeven | |
dorpsgek | maandag 15 januari 2007 @ 18:56 |
Op de site van de Leeuw staat dat het intervieuw met z'n monteur uit z'n verband is getrokken en het zo gemonteerd is dat hij in een slecht daglicht komt te staan. Maar ik vind het dan toch raar dat z'n teamgenoten eerst nog een andere oplossing zoeken door een ander teamlid achter het stuur te zetten om zo toch door te kunnen gaan zonder meneer de Leeuw | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 18:58 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 75% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:02 ] | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 19:15 |
Verhoeven nadert nu CP2 | |
Alexxxxx | maandag 15 januari 2007 @ 19:36 |
![]() ![]() En dan niet van die De Rooy bouwsels met een random grille er op... Maar een prototype wat door de fabriek zelf is gebowud, wat door het familiebedrijf zelf word bereden, en waarvan de ervaringen (die nota bene relevant zijn! ) direct kunnen worden verwerkt in het product wat in NL verkocht word ![]() | |
dekkered | maandag 15 januari 2007 @ 19:38 |
quote:die van de rooy was geen echte daar zat een daf moter in | |
Alexxxxx | maandag 15 januari 2007 @ 19:44 |
quote:in de meeste reguliere Ginafs ook hoor. Maar De Rooy bouwt hun trucks zelf, en Van Ginkel die heeft potdomme gewoon een eigen fabriek te staan voor terreintrucks ![]() | |
HPoi | maandag 15 januari 2007 @ 19:48 |
Wat is nu de eerste VW in het alg. klassement en welke plaats? (snif) ![]() Miller?? | |
TargaFlorio | maandag 15 januari 2007 @ 19:49 |
quote:GINAF verkoopt ook trucks met DAF motor | |
Alexxxxx | maandag 15 januari 2007 @ 19:49 |
quote:Volgens mij een soldaat die in 1944 in de Sahara is verdwaald met zn Kübelwagen ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 19:50 |
Ja, Miller staat 6e op 2 uur en 14 minuten van Peterhansel | |
TargaFlorio | maandag 15 januari 2007 @ 19:51 |
Is dit het einde voor VW in rally raid? | |
HPoi | maandag 15 januari 2007 @ 19:51 |
quote:Ze kunnen die Kubelwagen dan beter gebruiken, niet snel maar niet kapot te krijgen! ![]() Kubelwagen: ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 19:52 |
Verhoeven is CP2 als 136e motor gepasseerd nog voor Visser en De Bois | |
HPoi | maandag 15 januari 2007 @ 19:52 |
quote:ah thnx. 2 uur een 14 minuten................... ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 19:53 |
quote:Ik denk het niet. Ze hebben aangetoond de snelheid zeker te hebben. Nu de betrouwbaarheid nog ![]() Aan de tracker te zien staan Loix en Vaanholt al geruime tijd op dezelfde plek in de woestijn na CP2. Zelfs Verhoeven is ze al gepasseerd. Volgens mij heb ik nog nooit zo vaak die Verhoeven genoemd ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Peterselieman op 15-01-2007 20:13:06 ] | |
Marcosss | maandag 15 januari 2007 @ 22:07 |
Nog een mooi plaatje van Verhoeven ![]() ![]() | |
ThaFreak | maandag 15 januari 2007 @ 22:13 |
quote:dakar is zo verradelijk als ik weet niet wat.... wie weet en ligt heel mitsu er morgen uit en staat de hummer op 1 ![]() | |
existenz | maandag 15 januari 2007 @ 22:14 |
quote:Topidee. | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 22:51 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 63% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:02 ] | |
Marcosss | maandag 15 januari 2007 @ 22:56 |
Als je die gezichten ook zag van die rijders, echt compleet uitgeput ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 22:57 |
Zelfs Stacey zag er gesloopt uit. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 januari 2007 @ 23:13 |
Jan de Rooy blijft moeilijk verstaanbaar hè ![]() | |
Marcosss | maandag 15 januari 2007 @ 23:14 |
Er mag wel ondertiteling bij inderdaad ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 januari 2007 @ 23:16 |
Ik hoop dat Jan er volgend jaar wel weer bij is moet ik zeggen ![]() http://www.rtl.nl/(vm=/sp(...)erview.avi_plain.xml ![]() | |
wolferl | maandag 15 januari 2007 @ 23:17 |
quote:Ghlglgglfldnwodndodnqduqnwd ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 januari 2007 @ 23:18 |
quote:kuch, kuch kuch, ghhllpelle aangereden gheuhgehghhheeh pech hgehghejhg motor pk hgehegwhgh kuch kuch erbij ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 23:19 |
quote:Ik heb mn oor echt moeten richten, want anders kon ik het niet verstaan. Bekx was in deel 1 ook op dreef. Ook niet super te verstaan, maar wel beter dan Jan. | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 23:19 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 73% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:03 ] | |
MasterMido | maandag 15 januari 2007 @ 23:22 |
Zal dat door te vaak aan dakar mee te doen komen? dat geschut dat je gezicht gaat hangen ![]() Die commentator van rtl zegt dat ze genoeg beelden hadden van auto's met problemen om de hele avond te vullen ![]() ![]() | |
TheOneAndOnly | maandag 15 januari 2007 @ 23:23 |
als echte brabander kan ik jan makkelijk verstaan ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 januari 2007 @ 23:23 |
quote: quote:Sinds ik een jaar of 6 jaar regelmatig in die omgeving kom, versta ik bekx b.v. wel redelijk, maar Jan.... dat is meer dan een brabants accent. ![]() | |
Bruce117 | maandag 15 januari 2007 @ 23:23 |
Fantastisch om Jan zo te horen ![]() | |
Marcosss | maandag 15 januari 2007 @ 23:25 |
Haha, die Chileen begrijpt weinig van de vragen van Allard ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 23:26 |
Zo lastig is het nu ook weer niet. Met een beetje accenten oefenen kom je al een heel eind ![]() Ik vraag me nog steeds af waarom ze geen beelden van de truck van Henk laten zien. Het zal wel iets met te veel gezichtsverlies voor kamikaze Kamaz te maken hebben. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 januari 2007 @ 23:27 |
quote: quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 januari 2007 @ 23:29 |
Hino op 9 en 10 ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 23:31 |
Ze laten weer veel te weinig zien van de vrachtwagens | |
Marcosss | maandag 15 januari 2007 @ 23:33 |
quote:En toch denk ik niet dat dat aan RTL7 ligt hoor. Volgens mij willen die best wel meer van die vrachtwagens uitzenden. | |
JosvG | maandag 15 januari 2007 @ 23:35 |
quote:Ik kan ook gewoon precies volgen wat hij zegt. Ik kan me echter goed voorstellen dat mensen dat niet kunnen ![]() Voor de verandering waren vandaag de beelden goed, maar 2 minuten vrachtauto's vind ik toch te weinig. Wel een paar seconden de truck van ons pap in beeld ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 23:36 |
Het gaat allemaal met de Franse slag en ja dan schiet het niet op natuurlijk. Maar dat is tegelijk ook weer de charme van de rally | |
Mikkie | maandag 15 januari 2007 @ 23:36 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:03 ] | |
wolferl | maandag 15 januari 2007 @ 23:40 |
quote:Vrachtwagens komen te laat binnen om daar nog redelijke beelden van te laten zien. Daarom kan je beter in de vroege avond kijken. | |
Marcosss | maandag 15 januari 2007 @ 23:41 |
quote:Dat is toch gewoon de herhaling? ![]() | |
Coelho | maandag 15 januari 2007 @ 23:48 |
Duidelijk verhaal van Jan. Wat hem betreft is hij er volgend jaar weer bij (of eigenlijk allebei), mits er geen geouwehoer komt met standaard vrachtwagens in het reglement en mits DAF zijn zaakjes weer op orde heeft volgend jaar. En ze rijden alleen vrachtwagens, zeker geen "luxewagens" (een woord dat alleen door Jan met zo'n minachtend toontje uitgesproken kan worden. Geweldig!) | |
existenz | maandag 15 januari 2007 @ 23:59 |
quote:En anders hebben ze volgend jaar gewoon een caterpillar motor. Die is immers al gehomologeerd voor van Ginkel. | |
Autoreply | dinsdag 16 januari 2007 @ 01:14 |
quote:Gewoon stoicijns zijn eigen verhaal afsteken jah ![]() En de Rooy moeten ze ondertitelen, die kerel moet echt iets aan z'n verstaanbaarheid doen ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 16 januari 2007 @ 01:37 |
Maar... Die van ginkel rijdt dus met 950 pk... Tegenover 700 voor stacey en 800 voor de rooy... En toch rijdt ie niet vooraan... Zegt dus niet zoveel... Snap trouwens ook niet dat ze die trucks bouwen voor 190km/u... Lijkt me handiger om dan iig een kortere bak erin te gooien, als je toch maar 150 mag... | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 04:05 |
quote: ![]() Hier ook geen probleem hoor ![]() | |
dekkered | dinsdag 16 januari 2007 @ 07:24 |
quote:als zeeuw kan je hem zelfs verstaan dus | |
Kill_em_all | dinsdag 16 januari 2007 @ 08:51 |
quote:Dat ie niet vooraan rijd hoeft natuurlijk niet persee aan de wagen te liggen. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:51 |
Stacey en De Rooy waren al grootheden in de autosport voor ze aan Dakar meededen. Van Ginkel was een net pak die een truckfabriek runde voor de tijd ![]() | |
HPoi | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:57 |
Nou dan maar: MILLER!!!! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:21 |
Van Ginkel lijkt vandaag een wat mindere dag te hebben. op de tracker zit hij al achter Stacey, Bekx en Mardeev op het parkoers. | |
Gurb | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:29 |
10:50 - bike Rodrigues in the lead at CP1 Nr 10, HELDER RODRIGUES - KTM, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed at CP1 (km186), Portuguese Helder Rodrigues, who already won the 2nd special stage, was provisionally in the lead of the day’s special stage, 2’00 ahead of Spaniard Marc Coma and 2’55 ahead of Frenchman Cyril Despres | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:30 |
VW blijft ook niets bespaard:quote: | |
HPoi | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:43 |
quote:mwah, 40 minuutjes maar. Alleen jammer van die 2 wheel drive..... | |
Gurb | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:44 |
11:38 - car Masuoka in the lead at CP1 Nr 306, MASUOKA/MAIMON - MITSUBISHI, SUPER PRODUCTION As the first 4 cars passed CP1 (km 186), Japanese driver Hiroshi Masuoka, winner of the Dakar in 2002 and 2003, was provisionally timed in the lead of the day’s special stage, 16" ahead of his teammate Frenchman Stéphane Peterhansel, and 1’57 ahead of last title holder Luc Alphand. Als je trouwens nog groot formaat afbeeldingen van team exact-MAN wilt, moet je ff kijken bij het kopje pers op hun site, staan prachtige platen op! op de site van van Ginkel staan trouwens ook mooie platen, via fanzone, en dan downloads / press [ Bericht 7% gewijzigd door Gurb op 16-01-2007 11:52:14 (toevoeging) ] | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:12 |
Masuoka staat pas 4e bij CP1 ![]() Al Attiyah, Gordon en Miller waren sneller. Zo'n 5 tot 6 seconden namelijk ![]() | |
Gurb | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:17 |
quote:het is later aangepast zie ik: quote: quote: | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:20 |
Die Van Ginkel heeft echt mooie platen op zijn site staan zeg ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:23 |
Knap dat Verhoeven als 12e is doorgekomen op CP2 op minder dan 15 minuten van de leider. Zeker als je bedenkt dat hij vrij ver achteraan moest starten vandaag en dus iedereen in moet halen. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:28 |
quote:Je hoeft niet als 12e rijder binnen te komen om de 12e tijd neer te zetten he ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:32 |
quote:Weet ik, maar hij moet zich wel door het veld heenwurmen. Nu gaat dat op de Motor gemakkelijker dan met een auto of vrachtwagen, maar je kunt ook sneller van het juiste pad afgeleid worden door deelnemers die verkeerd rijden. Daarom is het dus een redelijk goede prestatie. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:33 |
Stand bij de vrachtwagens op CP1:quote: | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() + foto's van Tatra wegvoertuigen voor de liefhebbers ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:50 |
quote:Ok, jij wint, Tatra is een mooi merk ![]() Maar ik ga ze niet supporten in Dakar | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:52 |
Nou, ik wel! Het meest succesvolle merk in de Dakar historie! | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:38 |
![]() Ik hoop dat hij een etappe wint, ons pap heeft pas 1x een etappe gewonnen (Lac Rose, 2004) en dat mag wel een keer anders worden ![]() Laat maar, ik had Checkpoints by Hours opstaan ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door JosvG op 16-01-2007 13:48:16 ] | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:51 |
Dit is de stand bij CP2:quote:Niet helemaal compleet, maar wel een indicatie. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:52 |
quote:Stacey lijkt zich mooi in te houden. Gelukkig maar, want ik heb liever dat hij alles heel houdt. | |
ThaFreak | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:54 |
korte stage vandaag: uitslagen: quote: | |
johan1957 | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:05 |
Stacey doet het dus rustig aan vandaag ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:05 |
quote:Zeer goed van Brouwer | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:06 |
Er komen nu dus nog 3 echte tellende etappes? Dat wil dus zeggen dat Mardeev elke dag bijna een uur voor Stacey moet rijden. Hans kan lekker koffiepauzes gaan houden tussendoor. Hij kan gewoon rustig op safe rijden. Als de truck het niet af laat weten is er geen ontkomen meer aan lijkt me. | |
area51 | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:15 |
Die filmpjes op de RTL Dakar site, hoe kan ik die opslaan? | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:53 |
quote:Je bedoeld de uitzendingen? Rechtermuisknop op het Media Player scherm, en dan "eigenschappen" en die link dan kopieren in je browser, dan krijg je een schermpje dat vraagt of je de link wilt opslaan of afspelen. Kies dan Opslaan. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:02 |
quote:Ja. Morgen is een verbindingsetappe. Daarna nog 3 dagen specials, alvorens op de laatste dag nog 16 km rond Dakar gereden moet worden. | |
HansU | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:31 |
quote:Geen vuiltje aan de lucht dus als het materieel heel blijft. Maar ook door voorzichtig(er) te rijden kan er nog heel wat stuk gaan hoor. | |
TargaFlorio | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:38 |
quote:Dat is gewoon Dakar traditie. ![]() quote:Doar geleuf ik nix van. Ok vur Broabanders ist lastig. ![]() Iemand maandag dat belachelijke artikel over Dakar in het Brabants Dagblad gelezen? Dat was echt een triest artikel van een laag niveau. Volgens de auteur is alles slecht aan Dakar, zelfs het accent van Jan de Rooy en Hans Bekx. ![]() ![]() quote:Het zou me niks verbazen na het zien van het interview gisteren. | |
area51 | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:38 |
quote:Ja dat is nu net het probleem, bij rechtsklikken gebeurt er niets. Ik heb Win2K en Mediaplayer 9. Bij het aanklikken van de video opent een nieuw schermpje waarin het filmpje afgespeeld word, maar hier kan ik niet rechtsklikken. | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:43 |
quote:Ja, had ik ook gelezen. ![]() En dan te bedenken dat ik iedere ochtend 200 van die dingen moet bezorgen. Als ik geweten zou hebben dat er zo'n lul verhaal in stond had ik ze allemaal in de sloot geknikkert! | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:52 |
quote:Dan mogen ze de tankinhoud wel vergroten, want als Gerard de Rooy aan het rijden is met zo'n vrachtwagen dan zal ie na 3/4 van de proef zonder diesel komen te staan als de proef een beetje lang is ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:54 |
quote:stuk er uit scheuren, en briefje er bij "gec | |
TargaFlorio | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:01 |
quote: ![]() Afscheuren kon gemakkelijk want het staat op de achterzijde van de krant. ![]() | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:03 |
quote:hehe | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:04 |
quote:Ik ben geabbonneerd op de E-Paper van B-D. Mag ik het stukje hier plaatsen of niet? Er zitten een hoop stukken in die ik graag zou tegenspreken/toelichten. Ik weet alleen niet of het toegestaan is om te kopieren. Een stukje uit de krant inscannen en plaatsen mag volgens mij wel, dus zal dit ook wel mogen. edit: Het is overigens een brutaal stuk dat geschreven is van iemand die echt niks van Dakar weet. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:05 |
Met bronvermelding mag je het altijd noemen, lijkt me. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:06 |
quote:Ik zou het ook zo plaatsen, maar ik vraag het eerst aan Alexxxx, die is namelijk moderator hier. | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:13 |
quote:Er was vandaag ook een ingezonden stuk over te lezen. Was ook iemand het niet mee eens. Het schijnt, zoals ik het begrepen heb, dat zaterdag iemand een brief gestuurd had waarin stond dat het BD te weinig aandacht aan Dakar gaf in het sport gedeelte. En die absurde tekst van gisteren was daar dan een reactie op ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:14 |
tuurlijk mag dat Jos. je hebt btw een PM op BB | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:22 |
quote:Ik moet er nog ff naar kijken, want volgens mij heeft een oom van me hetzelfde boek liggen namelijk, daar praatte hij laatst over. Ik PM je nog even als ik iets weet. Ik plaats het stuk even van het B-D. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:25 |
quote: | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:33 |
Degene die dit heeft geschreven is geen liefhebber van de sport, maar dan nog moet je het niet zo schrijven. Hij haalt alles er maar bij om zijn gelijk te halen. Hij ziet niet dat er ook nog leuke kanten aan de rally zitten. Tuurlijk het is gevaarlijk, maar dat is het ook al als je de weg oversteekt, dan heb je ook een risico om aangereden te worden. Het gaat er in de rally om om te winnen van jezelf en de elementen. Misschien moet ie eens voor straf de Amsterdam-Dakar rally rijden in een oud barrel. Dat zal m leren | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:34 |
Moest dat nu JosvG?! ![]() NU zit ik me weer op te winden!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:38 |
Het lijkt me gewoon een slecht geinformeerd iemand, die alleen in de krant leest dat er een dode valt en dat er problemen zijn, en niet inziet dat de sport vele mooie en nuttige kanten heeft. Hij is totaal subjectief wat een journalist helemaal niet behoort te zijn en hij haalt totaal irrelevante dingen aan:quote:"De grote Hans Bekx" > Waarom zegt hij dit, of je bekend bent is niet relevant met of je goed bent "Op een halve dag achterstand met de leider" > Waarom zeg je niet gewoon 12 uur, dat klinkt veel netter en qua rijtijd is het ook gewoon 7 uur. "de rijkaard" > Ben je jaloers ofzo? Waarom associeer je de prestaties van Bekx met het vermogen op zijn bankrekening. "Je komt het niet aan de weet" > Snap ik, als je door je eigen negatieve bril blijft kijken. Half Nederland weet precies hoe Bekx het doet, maar de journalist komt het niet aan de weet. edit: Oja, dit is slecht 1 alinea die ik er tussenuit plukte, de rest staat ook vol met subjectiviteiten, aannames en onwaarheden. Wat een ronduit slechte journalist. | |
TargaFlorio | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:39 |
quote:Na het lezen van dat ongenuanceerde artikel op maandag wist ik direct dat er ingezonden brieven zouden komen. En terecht! En dat wil niet zeggen dat Dakar perfect is want er zijn (en mogen) best kanttekeningen geplaatst worden bij sommige zaken, echter alles afkraken zoals journalist Henri vd Steen doet in dit bewuste artikel is echt niet nodig en doet onrecht aan de Dakar en haar deelnemers. Overigens zijn 9 van de 10 artikelen (meestal over voetbal) van deze sportjournalist negatief van aard. Ook het artikel wat boven het Dakar artikel stond was van deze journalist en erg negatief. Kortom de teneur van dit Dakar artikel verbaast me niks. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:39 |
quote:Ik ook, naar aanleiding van jou hoor ![]() ![]() | |
MasterMido | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:39 |
quote:Maar Daf is wel een goede sponsor dacht ik? | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:42 |
Online reacties van krantenartikelen gaan quoten ![]() ![]() ![]() ![]() En dat terwijl we ons in deze reeks ieder jaar weer doodschamen voor de reacties van medeleden op de FP ![]() nee, de mening van gefrustreerde AD lezers is natuurlijk veel representatiever voor Le Dakar dan die van de deelnemers zelf ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:43 |
quote:Of in 2010 met mij mee, dan moet ie nog terugrijden ook ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:44 |
Hoever ben je al met je plannen Alex? | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:44 |
quote:De journalisten van het AD zijn trouwens niet veel beter dan deze van het Brabants Dagblad. Die Natascha Kayser is veel te pro-de Rooy. Als Jan of Gerard een keer winnen staat het met grote kleurenfoto op de voorpagina, of in ieder geval voorin het Sport-katern. Als Hans Stacey een keer wint dan staat het kort in een kaderartikeltje. Journalisten ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:45 |
Mocht de hoofdredacteur van het Eindhovens dagblad meelezen: als je mij vraagt naar de Sahara te gaan voor wat foto's, en een minder groot lulkoekverhaal dan dat hierboven, ik weiger niet ![]() (mits reiskostenvergoeding en betaling volgens CAO) | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:45 |
Een beetje objectief zijn is toch ook zo makkelijk ![]() | |
TargaFlorio | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:46 |
quote:Of hem achter laten in Dakar ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:46 |
quote:Met alleen reiskostenvergoeding en zonder betaling volgens CAO zou je het ook wel doen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:46 |
quote:Journalisten zijn tuig. Autojournalisten vooraan btw. Ze worden betaald om je een mening op te drinegn, en bij 95% van de bevolking lukt dat nog aardig ook.... En het AD ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:48 |
quote:En zelfs daar twijfel ik soms nog aan ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:48 |
quote: ![]() Het AD, de Telegraaf en het BD staan hierin met stipt op 1. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:49 |
quote:T gaat zn gangetje ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:52 |
quote:Mja, ik had het bij het debacle met de paarden in de zee, hier vlak bij, mn chef heeft geholpen met redde, die zit bij de rbandweer van het dorp waar dat was.... Zodra je iets meer weet van een artikel, weet je dat de ene helft gewoon niet klopt, en de andere helft onvolledig is. Maar je merkt het alleen bij de dingen waar je zelf wat van af weet.. maar dat is dus bij ALLES zo ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:58 |
Dat heb ik inmiddels dus ook beseft. Als lees tegenwoordig het nieuws ook veel minder, omdat ik weet dat het toch niet waar is, en je veelal aannames en onwaarheden leest. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:58 |
Een klein interview met Arjen Brouwer op de Dakarsite:quote: | |
enWee | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:06 |
[off-topic] Zo maar een vraag tussendoor... Waarom rijden de vrachtwagens bijna allemaal met 4x4 en niet met een 6x6 of 8x8? Die hebben toch meer banden-oppervlakte die nodig zijn in de duinen? In trails zie je van deze beesten ook wel eens opduiken... ![]() [/off-topic] [ Bericht 10% gewijzigd door enWee op 16-01-2007 20:31:38 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:09 |
in de trails zijn er aparte klassen. het belangrijkset issue is gewicht. Een extra as weegt snel een paar ton. Astra heeft ooit zelfs een truck met neerlaatbare rupesen meegestuurd (geloof dat Astra me daar nog wat foto's van heeft gestuurd zelfs? ff opzoeken), maar dat was ook geen groot succes. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:09 |
quote:Heeft vooral met gewicht te maken. Verder geen off-topic vraag hoor ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:09 |
quote:Volgens mij werkt zand ongeveer net zo als sneeuw... Dus beter wat minder oppervlak, zodat je meer druk per band hebt... | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:10 |
quote:Dat is niet waar, meer oppervlak is wel degelijk beter. In het losse zand word ook met een extreem lage bandenspanning gereden die terug kan lopen tot 1,5 (!) bar. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:11 |
gezocht, ik heb ze, maar nog niet online. Ze komen binnen nu en een jaar online, dat beloof ik ![]() Bij mijn Astra foto's staan nu alleen nog maar 'reguliere' (voor zover ze die maken) wegvoertuigen. Doodzonde dat Astra neit meer meedoet.. Iveco rijdt nu onder eigen vlag mee, ook al zonder succes..... In welk jaar was het ook alweer dat Astra won? | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:15 |
quote:Astra heeft nooit gewonnen, in 1984 zijn ze 4de geworden, dat is hun beste prestatie. | |
MasterMido | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:18 |
quote:hehe goed opgelet tijdens de laatste afleveringen ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:20 |
Ik zit even naar de uitslag van 2002 te kijken, mooi lijstje met bekende namen:quote:1. Chagin 4. Peter Reif (Ook al met Pichlbauer, zoals eigenlijk dit jaar ook) 6. Jan + Gerard samen 10. De Azevedo, samen met Tomecek 11. Sadlauer, die toen redelijk hoog eindigde, in een MAN 12. Franz Echter 17. Phillipe Jacquot 18. Hans Bekx, samen met van Ginkel in een GINAF | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:21 |
quote:Zonder die laatste aflevering wist ik het ook wel hoor ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:22 |
De Rooy uit België ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:24 |
quote:Ze wonen in België, net over de grens. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:26 |
Nederbelgen dus, maar waarom ze dan de Belgische nationaliteit toebedeeld krijgen, terwijl het Nederlanders zijn, tsja het zijn Fransen die het organiseren en die nemen het niet zo nauw. | |
MasterMido | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:28 |
o dan ben ik niet meer voor De Rooy volgend jaar stomme belgen. Belastingontduiken. ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:29 |
quote:Het zijn officieel Nederlanders, maar Jan zijn Cayenne Turbo S staat wel op Belgische platen ![]() ![]() | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:33 |
quote:De top 10 van 2004. Als je ziet hoe KAMAZ toen de zaak heerste daar, dan kun je pas echt zien wat voor een prestatie alle Nederlanders nu neerzetten. Etappeprijzen van dat jaar ![]() quote:Mooi om te zien dat in dat jaar Phillipe Jacquot samen met zijn vrouw Dakar reed in een truck ![]() ![]() quote:Edit: Als je dan de etappeoverwinningen in 2006 bekijkt blijven er alleen Kamaz en MAN nog maar over: quote: [ Bericht 17% gewijzigd door JosvG op 16-01-2007 19:41:07 ] | |
area51 | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:44 |
quote:En de Hummer ook. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:47 |
quote:Hummer? Speelgoed van Gerard zeker? Ik heb bij het bedrijf nog nooit een Hummer gezien iig. Wel een 5 serie touring op Belgisch kenteken, voorheen de 760 van Jan met Belgische platen, de Impreza van Gerard en weet ik veel wat allemaal nog. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:51 |
ze hebben beide minstens 2 auto's en best duren ook, heb zo ff niet in mn kop wat. Gerard heeft zn hummer btw ingeruild voor een Lamborghini, als ikgoed geïnformeerd ben. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:53 |
quote:Dat Gerard ooit een Hummer had weet ik, maar dat is al minstens 3 jaar geleden. Toen had hij hem ingeruild voor een Impreza die hij toen voor speelgoed aan de kant zette. Daar kwam toen een BMW voor in de plaats geloof ik. De Impreza bleef volgens mij wel. Een Lamborghini heb ik nog nooit gezien, maar het zou me niks verbazen als hij die wel heeft. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:56 |
Hoe oud is Gerard btw? Volgens mij maar een paar jaar ouder dan mij.... | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:57 |
Oh uh. Om nog maar eens een oude, en al zeer oude, vraag van mij weer terug naar boven te halen: Zijn er al foto's van de crash van Henk???? Er was hier een fokker die vertelde dat hij wist dat er foto's waren in een persmap. En hij zei toen dat hij ze hier zou plaatsen...... Sindsdien heb ik hem niet meer gehoort of gezien ![]() | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:58 |
quote:Ik dacht dat Gerard zou oud was als ik, of een jaartje jonger.... Maar ik ben te lui om the googlen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:02 |
quote:Ik heb vernomen dat er van de week in Nederland iemand is vermoord door vier mannen in zwarte pakken, die uit een pikzwarte Volga V-12 met geblindeerde ramen en Russische kentekenplaten stapten. ![]() ![]() lijkt me nog best krap btw, 4 breedgeschouderde bullebakken in zo'n coupé helemaal vanuit Rusland | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:04 |
Die Volga met BMW motor (uit een 850 ofzo?) ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:06 |
dat is m | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:07 |
Jammer dat ze zoiets niet in serieproductie maken voor een vriendenprijsje ![]() ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:12 |
quote:Waarom rijden ze dan niet met 6x6 of 8x8? ![]() BTW; 1,5 bar is niet zo heel erg weinig voor die grote banden, lijkt me? | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:19 |
quote:Zoals ik al zei, gewicht wordt veel te veel met 1 of meer extra assen. 1,5 bar is wel weinig, in normaal zand rijden ze met 3 bar en op de weg met 4+ | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:20 |
Voor servicetrucks zijn die extra assen geen probleem, omdat die zoveel mogelijk een 'normale' route volgen en minder vaak door de duinen hoeven. Dit betekent echter wel dat die trucks soms een behoorlijk eind om moeten rijden om op de plaats van bestemming te komen. | |
area51 | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:37 |
quote:Afgelopen zomer nog gezien met Jan aan het stuur, een H1 4 deurs met laadbak, groen waarschijnlijk ex US Army. klein opschrift: www.derooy.com | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:38 |
Ik wil die website van hun wel voor ¤3000 opnieuw bouwen ![]() | |
Autoreply | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:49 |
quote:Klopt. De dingen waar ik zelf een hoop over weet (gang van zaken rond een vliegveld) zijn een grote bij elkaar gelogen bende waarvan een aantal feiten gewoon via google bij de eerste hit staan ![]() WBT dat artikel: vergeet niet dat een groot deel van de Nederlanders er zo over denk; beetje patsen met je dikke auto in de woestijn. Vooral vrouwen en de "elite" vind het maar een domme sport. (Zeker hier op de TU) ![]() | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:57 |
En toch vind ik de Dakar nu minder leuk... Stacey is natuurlijk tof en ook van Ginkel en de racende Tilbo Frans Verhoeven.. Maar iets ontbreekt er.. | |
JosvG | dinsdag 16 januari 2007 @ 20:59 |
quote:Ben ik met je eens. Maar ik vind wel dat Stacey nu mooi verdiend wint. Ik ben natuurlijk wel bevoorrecht in deze mening, maar toch ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 16 januari 2007 @ 21:22 |
Ben chauvinistisch genoeg om het allemaal goed te vinden ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 21:38 |
ik had liever 2 of drie teams om de titel zien strijden met Kamaz, ipv één ja ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 16 januari 2007 @ 21:41 |
Nou.... Van ginkel ligt toch niet zo ver achter? | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 22:03 |
Dit komt van de site van Stacey:quote:Vandaar dat ie niet bovenaan stond. | |
Marcosss | dinsdag 16 januari 2007 @ 22:35 |
Ach, z'n voorsprong is toch groot genoeg ![]() edit: wat een kerel, die Willemsen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 22:50 |
Straksin RTL Dakar: De bende van Wuf slaat toe in Nema ![]() ![]() Wat een tekst, maar wel terecht overigens ![]() | |
Ambrosius | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:02 |
quote:Was idd een stuk spannender geweest, maar goed, als Stacey maar wint ![]() | |
pr0f | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:14 |
ik volg dakar al heel lang, maar rtl7 maakt het dit jaar wel héél bond met de sluikreclame. "Zie hier het GROTE kamp met héél veel mensen van vw maar ze kunnen er niets van" "en hier mitsu, en wat zijn ze geweldig en wat doen ze het goed" *mitsu reclame* ![]() | |
Muk | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:20 |
quote:als je je dus afvraagt waar de grens van fatsoenlijke verslaggeving ligt, tot hier en dan een stukkie terug;) een partijdige journalist is geen journalist. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:20 |
Dat lag er idd wel erg dik bovenop. Allard vergeet te noemen dat VW nog maar relatief kort met de Dakar bezig is in tegenstelling tot Mitsubishi. VW komt ieder jaar wel een stuk dichterbij. Mitsubishi heeft dit jaar geluk dat VW niet betrouwbaar genoeg is, want in de eerste week werden ze aan alle kanten zoek gereden. Ik ben dus benieuwd wat het volgend jaar wordt. | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:20 |
quote:Dat was vorig jaar al zo... | |
Marcosss | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:22 |
quote:Maar ja, in de eerste week was er ook wel kritiek van de kant van rtl 7, volgens mij ![]() | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:23 |
Zweeds, blond, maar niet knap ![]() | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:24 |
Beetje tegenvaller Allard. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:24 |
Nu is alles zo goed bij Mitsubishi. Ze doen niets fout. Ze gaan op hun sloffen naar Dakar, etc. Ze moeten alleen oppassen voor 'Opa' Schlesser en Al Attiyah. Wat een geblaat zeg. Alsof de problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:24 |
Trucks ![]() | |
Muk | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:25 |
toch zie je dat ze ontzettend graag mitsu op een voetstuk willen zetten... de kritiek op mitsu is altijd met een slag op de arm, de kritiek op VW is op een toon van "we zeiden het toch"... en heb ik die lul met oren niet horen zeggen dat je in de dakar niet echt voorspellingen kan doen? | |
pr0f | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:27 |
Vorig jaar was ook al erg ja, maar nu is het wel heel erg geworden. Eurosport word gesponsord door vw en die laten misschien wel wat meer van vw zien maar niet dit verschrikkelijke moddergegooi... | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:27 |
Mitsu zorgt ervoor dat de Dakar op de Nederlandse tv komt, simpel... De teams betalen zelf daar te weinig voor. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:30 |
quote:Mitsubishi kan beter hun geld steken in het ontwikkelen van fatsoenlijke straatauto's. Want zoals het vorig jaar was, zag je eerst beelden van gave rally-evo's, en dan ineens een pop-up ( ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:30 |
VW is toch ook een drama ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:30 |
quote:Dat is wel waar, maar ik denk dat als ze het er te dik bovenop leggen er een afkeer tegen het Japanse merk kan komen. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:30 |
quote:Regel jij dan dat Toyota een prof team opzet. | |
pr0f | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:31 |
quote:Dat is misschien zo, maar je kan allard toch niet meer serieus nemen als die het op het zo'n manier doet. Daarmee laat je in mijn opinie toch echt zien dat je geen autosport hart hebt. Het "dakar" gevoel is ver te zoeken bij hem. | |
existenz | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:31 |
quote:Lada ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:32 |
quote:In Japan gaan ze tegenwoordig wel weer goed ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:32 |
quote:Die moeten eerst maar eens zorgen dat hun F1 bolides eens wat sneller gaan ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:32 |
quote:Ik heb al geregeld dat ze in de F1 kwamen ![]() ![]() | |
MasterMido | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:34 |
quote: lada ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:36 |
quote:winnaar 1988 ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:37 |
Hoe zat het ook al weer? Jacky Ickx reed Porsche 959, maar kon daar niet mee winnen, is toen overgestapt op een Niva, en won wel? | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:38 |
quote:zoiets ![]() ![]() | |
MasterMido | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:40 |
voor de gene die meer wil zien ![]() World Broadcasting COUNTRY CHANNEL Europe France France 2, 3, 4 Europe Eurosport Germany ZDF / ARD Austria ORF Belgium VTM Spain TVE Netherlands RTL 7 Denmark TV 2 Norway TV2 Italy Sport Italia Portugal RTP Latvia TV 5 Riga Slovenia Pop TV Czech Republic CZ TV 2 Lithuania Baltijos TV Serbia and Montenegro SOS Kanal Macedonia A1 TV Croatia HRT Bosnia and Herzegovina Hayat Armenia Armenia TV Russia RTR COUNTRY CHANNEL Ukraine Mega Sport Channel Poland TVP 1 Hungary RTL Klub Middle East Lebanon LBCI Dubai Dubai Sport Channel Qatar Al Jazeera Sport Israel IBA Asia China CCTV 5 Japan TV TOKYO/J-Sports Australia SBS/Foxsport New Zealand Sky TV Brunei RTV Brunei Hong-Kong TVB Indonesia INDOSIAR Asia (via sat) STAR Sports Africa Africa (via sat) Supersport South Africa M-NET Senegal RTS Morocco RTM-2M COUNTRY CHANNEL North America United States & Canada OLN South America Brazil TV Globo/Sports TV Chile Canal 7 Bolivia Unitel Costa Rica Canal 7 San Salvador Canal 2, 4, 6 Guatemala Canal 3 & 7 Panama Canal 2 Venezuela Meridiano TV Uruguay Canal 12 South America Foxsports Latine America World wide TV 5 DEUTSCHE WELLE World wide news EVS SNTV REUTERS | |
MasterMido | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:43 |
OUTSIDE FRANCE Global television coverage remains strong, and is closely tied to the rally’s international success and the support that national television stations give to competitors from their country. Approximately 600 hours of programming is planned for 2007. Over 75 channels in almost 180 countries will broadcast daily highlights from the rally, through a 26-minute show produced by A.S.O. and transmitted every evening from the bivouac. Staff from over 25 foreign television channels will be in the bivouac to record shows covering the Dakar rally and the performance of their countries’ competitors. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:48 |
Alles leuk in aardig, maar zolang we in Nedelrand zitten, zullen we het met EuroSport en RTL7 moeten doen. (de mensen met een TV in ieder geval ![]() | |
MasterMido | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:54 |
quote:schotel gebruikers ![]() ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 16 januari 2007 @ 23:55 |
quote:same shit in alle andere landen italie spanje portugal dubai allemaal al gekeken en het zijn allemaal dezelfde standaard beelden ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 00:01 |
quote:ik heb geen kabel. en geen schotel. | |
JosvG | woensdag 17 januari 2007 @ 00:04 |
quote:Volkswagen won zijn eerste Dakar in 1980 al (Met 3 VW's in de top-5). Het was tevens ook pas de eerste Dakar voor Volkswagen. Daarna in 1985 won Mitsubishi hem pas voor het eerst. Mitsubishi deed zijn eerste Dakar in 1983 pas. | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 00:28 |
Ik bedoelde meer van hoevaak ze achterelkaar meedoen de laatste jaren. [ Bericht 13% gewijzigd door Peterselieman op 17-01-2007 00:40:56 ] | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 09:21 |
quote:adsl/digitenne dan ![]() | |
HansU | woensdag 17 januari 2007 @ 09:33 |
quote:Lada's zijn tenminste echt auto's vergeleken die rijkelui boodschappen karretjes uit Stuttgart. Vandaag verbindings etappe, Allard verteld gister dat er vandaag extra veel interviews komen ![]() Krijgen we van nog meer paupers te horen of ze liever een kroket of een frikandel lusten ![]() | |
HPoi | woensdag 17 januari 2007 @ 09:53 |
broodje bal met mayo. | |
Gurb | woensdag 17 januari 2007 @ 10:19 |
quote:en nog 2 vragen waar je vooraf al een antwoord op weet amsterdam of dakar? zand of sneeuw? ![]() * Er zijn weer posters te bestellen van Hans Stacey, check zijn website! * En op de website van Exact-MAN stond een link naar een onboard filmpje van Stacey op de etappe van gisteren http://www.youtube.com/watch?v=GGMWdiNVdgs ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Gurb op 17-01-2007 10:30:03 ] | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 10:32 |
quote:Zelfde poster? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 11:22 |
quote:zwart beeld ook goed? | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 11:54 |
ook goed. Saaie dag ![]() | |
Mikkie | woensdag 17 januari 2007 @ 12:45 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:04 ] | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 13:09 |
huh? | |
HansU | woensdag 17 januari 2007 @ 13:22 |
quote:wel een uitzending met interviews en dergelijke ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 14:06 |
Toen ik het over Astra had, waarvan ik dacht dat ik een Dakar-foto had gekregen, was ik in de war met een andere Italiaanse fabrikent van dumpers en zware wegvoertuigen ![]() Perlini ![]() | |
JosvG | woensdag 17 januari 2007 @ 14:37 |
quote:In 1988 heeft Loprais met een Tatra gewonnen ![]() Offtopic: Wanneer verwacht je eigenlijk dat jouw boek klaar is? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 14:38 |
Ja, dat vond ik ook al raar! ![]() ik ben in een vergevorderd stadium met mn publicatie, over de 4200 merken, en ik ben bezig met een online versie | |
HansU | woensdag 17 januari 2007 @ 14:41 |
quote:Hij gaat zeker op mijn boekenplank verschijnen ![]() | |
JosvG | woensdag 17 januari 2007 @ 14:47 |
quote:Perlini staat niet eens in de deelnemerslijst van 1988. In 1990 heeft Perlini echt wél gewonnen, met Villa als chauffeur. Online versie tegen betaling denk ik? Ik wil iig wel een gedrukte versie tegen die tijd ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 14:53 |
Dan zal een of andere stageloper mijn info bij elkaar hebben geknutseld, zaten namelijk wel meer onjuistheden in dat pakketje ![]() online versie gratis, denk ik ![]() | |
FunnyName | woensdag 17 januari 2007 @ 16:08 |
quote:Waarom Jacky Ickx Porsche heeft overghaald om aan Paris-Dakar mee te doen heb ik ook nooit begrepen. Zal wel niet zo zijn geweest omdat ze in het eerste jaar wonnen met de 911 en het derde jaar met de 959 iedereen weg reden? Ik had in die tijd trouwens ook voor Lada gekozen, met hun enorme ervaring in de racerij was dat logisch natuurlijk. | |
frenkck | woensdag 17 januari 2007 @ 20:05 |
http://www.ginafrallypower.nl/fotovideo/videos/videos-2007.html Vooral dat testen met brouwer en die promotiefilm ziet er goed uit ![]() | |
Mikkie | woensdag 17 januari 2007 @ 20:40 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:22:04 ] | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 20:41 |
overzicht van alle vrachtwagenmerken aller tijden, over de hele wereld | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 20:45 |
Ayoun 17 januari 2007 Verbindingsroute 325km Charly Gotlib aan de beterende hand Vandaag kregen de deelnemers eigenlijk een halve rustdag. Na de korte proef van gisteren hoefden ze bij Nema slechts een keer rechtsaf om in Ayoun aan te komen. Ook dit bivak was voor aanvang van de Dakar 2007 niet gepland. De servicetrucks moesten vanochtend tussen 07.00 en 09.00 het bivak in Nema verlaten. De motoren volgden om 11.00 uur, de auto’s vanaf 13.00 uur en de eerste truck ging om 13.25 uur op pad. Weinig enerverend voor de deelnemers die helemaal niet gewend zijn lang rechtuit te rijden. Een voordeel voor de servicemonteurs die na deze verbinding weinig werk zullen hebben en er dus ook een halve rustdag bij hebben gekregen. Er zijn in de Dakar 2007 nog drie serieuze dagen te gaan en Hans Stacey (501) heeft een uitstekende uitgangspositie om het truckklassement te kunnen winnen. De man uit Best blijft echter voorzichtig: “Er is in Nederland al geroepen dat ik het eventjes ga flikken, maar als je dat zegt, weet je niet wat de Dakar inhoudt. Het is niet elke week vol presteren, ook niet elke dag of elk uur. Je moet elke minuut vol in de concentratie blijven.” “Natuurlijk staan we aan de leiding, maar ik ben er pas als we in Dakar staan en dat is nog heel wat minuten van ons vandaan”, gaat Stacey verder. “Ik ben nog steeds supergemotiveerd en ga er van uit dat Charly Gotlib, mijn navigator, morgen weer helemaal de oude is.” Gotlib was gisteren volledig uitgeput en heeft zelfs in het medisch centrum gelegen. ‘s Avonds is hij vroeg gaan slapen en vanochtend leek hij aan de beterende hand. Morgen is de etappe Ayoun-Kayes. Dat is een verraderlijke proef van 257 kilometer met stukken zand, moeras, kleine duinen en bomen. Die zijn vooral voor de vrachtwagens lastig; het parcours wordt er bochtig van en vaak hangen de takken laag waardoor er het gevaar van kapotgeslagen voorruiten bestaat. Stacey en zijn ploeg monteurs zijn er klaar voor: “Dit worden drie heel belangrijke dagen voor ons allemaal”, aldus Martijn Glebbeek, een van de monteurs. “Wij moeten er voor zorgen dat Hans zijn ding kan doen in de MAN en Hans moet rijden voor wat hij waard is. Dan ligt er misschien iets heel moois te wachten in Dakar.” Bron: www.exact-man.com Klik hier voor meer verhalen op www.parijsdakar.com “We vragen het Thijs!” Na elke Special Stage verschijnen de wedstrijdauto en de wedstrijdtruck in het bivak. Daar aangekomen worden de auto’s volledig schoongemaakt en technisch gecontroleerd. “Wat gebeurt er dan allemaal aan zo’n auto?” is de vraag die ons vaak bereikt via de mail. We vroegen het Thijs Daandels, hij is de eerste monteur voor de wedstrijdauto van het AutoTrack.nl- Team Van Deijne. “Wat moet er allemaal technisch gedaan worden aan de auto, iedere dag?” TD: “We ‘lopen in principe alles na, van A tot Z.” “Doen jullie dat volgens een vaste checklis ?” TD: “Nee, het hangt er een beetje van af, wie waar bezig is. Als er bijvoorbeeld schade aan de voorzijde is ontstaan, begint daar meteen iemand aan te werken. Daarna beginnen we met de check-up vanaf de achterkant richting voorzijde van de auto. Maar we slaan geen schroefje over.” “Komen jullie dit jaar nog veel andere dingen tegen dan vorig jaar?” TD: “Nee, dat niet. Alleen sleutelt het wel een stuk makkelijker aan deze auto. We kunnen overal veel beter bij.” “Zijn er nog bijzondere onderdelen vervangen tijdens deze Dakar?” TD: “We hebben eerder deze week even de versnellingsbak er onderuit gehad en het achterdifferentieel vervangen, dat was de grootste ingreep tot nu toe. Het is goed gegaan.” Tot zover een kleine toelichting op de technische werkzaamheden op het bivak aan de wedstrijdauto van Tonnie van Deijne. Bron: www.deijnedakar.nl | |
existenz | woensdag 17 januari 2007 @ 21:24 |
quote:Waarom is bb een forum ipv een database achtige website? Toch veel handiger? ![]() | |
HPoi | woensdag 17 januari 2007 @ 21:33 |
quote:Dus incl. Raba? edit: ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door HPoi op 17-01-2007 21:55:20 ] | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 21:35 |
Le Dakar 2007 [deel 8] de laatste loodjes inclusief Raba uiteraard. En hier thuis staat alles in Access, dat is toch een database? |