Mja, ik had het bij het debacle met de paarden in de zee, hier vlak bij, mn chef heeft geholpen met redde, die zit bij de rbandweer van het dorp waar dat was.... Zodra je iets meer weet van een artikel, weet je dat de ene helft gewoon niet klopt, en de andere helft onvolledig is. Maar je merkt het alleen bij de dingen waar je zelf wat van af weet.. maar dat is dus bij ALLES zoquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:48 schreef JosvG het volgende:
[..]Maar inderdaad. Autojournalisten zijn over het algemeen veeel te subjectief. Maar vooral bij Dakar ken ik het goed onderscheiden omdat ik alle achtergronden ken. Als je ziet wat er fout geschreven wordt vraag je je af waarom mensen de krant lezen.
Het AD, de Telegraaf en het BD staan hierin met stipt op 1.
quote:Arjan Brouwer (HOL - GINAF - Winner) - 530
I broke the windscreen 5 kilometres from the finishing line on a tight left turn. There was a tree branch that was a little bit too low. It was the only problem I had. It was a great stage, and I’m absolutely ecstatic. It’s my first Dakar in a truck, even my first race in a truck. It’s good as well for Ginaf, since it’s the second stage victory since Lisbon.
Heeft vooral met gewicht te maken. Verder geen off-topic vraag hoorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:06 schreef enWee het volgende:
[off-topic]
Zo maar een vraag tussendoor... Waarom rijden de vrachtwagens bijna allemaal met 4x4 en niet met een 6x6 of 8x8? Die hebben toch meer banden-oppervlakte die nodig zijn in de duinen? In trails zie je van deze beesten ook wel eens opduiken...
[/off-topic]
Volgens mij werkt zand ongeveer net zo als sneeuw...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:06 schreef enWee het volgende:
[off-topic]
Zo maar een vraag tussendoor... Waarom rijden de vrachtwagens bijna allemaal met 4x4 en niet met een 6x6 of 8x8? Die hebben toch meer banden-oppervlakte die nodig zijn in de duinen?
In trails zie je van deze beesten ook wel eens opduiken...
[afbeelding]
[/off-topic]
Dat is niet waar, meer oppervlak is wel degelijk beter. In het losse zand word ook met een extreem lage bandenspanning gereden die terug kan lopen tot 1,5 (!) bar.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:09 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Volgens mij werkt zand ongeveer net zo als sneeuw...
Dus beter wat minder oppervlak, zodat je meer druk per band hebt...
Astra heeft nooit gewonnen, in 1984 zijn ze 4de geworden, dat is hun beste prestatie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
gezocht, ik heb ze, maar nog niet online. Ze komen binnen nu en een jaar online, dat beloof ik
Bij mijn Astra foto's staan nu alleen nog maar 'reguliere' (voor zover ze die maken) wegvoertuigen.
Doodzonde dat Astra neit meer meedoet.. Iveco rijdt nu onder eigen vlag mee, ook al zonder succes..... In welk jaar was het ook alweer dat Astra won?
hehe goed opgelet tijdens de laatste afleveringenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:10 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat is niet waar, meer oppervlak is wel degelijk beter. In het losse zand word ook met een extreem lage bandenspanning gereden die terug kan lopen tot 1,5 (!) bar.
1. Chaginquote:OVERALL TRUCK STANDINGS
1 TCHAGUINE / YAKOUBOV KAMAZ Rus
2 LOPRAIS / KALINA TATRA Rtc
3 SUGAWARA / MATSUMOTO HINO Jap
4 REIF / PICHLBAUER MAN Aut
5 BOSONNET / LACOURT MERCEDES Fra
6 DE ROOY / DE ROOY DAF Bel
7 KROPFEL / ANZINI MAN All
8 BARILLA / MARZOTTO MERCEDES Ita
9 PATTONO / TONI MERCEDES Ita
10 DE AZEVEDO / TOMECEK TATRA Bre
11 SADLAUER / MICOZZI MAN Aut
12 ECHTER / HAUG MAN All
13 DUPUY-GARDEL MERCEDES Fra
14 CALZI / FURLOTTI MERCEDES Ita
15 MEROLA / FUMAGALLI IVECO Ita
16 MOLINA / BRAULT RENAULT Fra
17 JACQUOT / SIMONIN MAN Fra
18 BEKX / VAN GINKEL GINAF Hol
19 GAMBILLON / PLATEAU MERCEDES Fra
20 GINESTA / GONZALES CARPI MERCEDES Fra
Zonder die laatste aflevering wist ik het ook wel hoorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:18 schreef MasterMido het volgende:
[..]
hehe goed opgelet tijdens de laatste afleveringenging steeds over banden en oppervlak
Ze wonen in België, net over de grens.quote:
Het zijn officieel Nederlanders, maar Jan zijn Cayenne Turbo S staat wel op Belgische platenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:28 schreef MasterMido het volgende:
o dan ben ik niet meer voor De Rooy volgend jaar stomme belgen. Belastingontduiken.
De top 10 van 2004. Als je ziet hoe KAMAZ toen de zaak heerste daar, dan kun je pas echt zien wat voor een prestatie alle Nederlanders nu neerzetten.quote:1 TCHAGUINE / YAKOUBOV / SAVOSTINE KAMAZ-MASTER Rus
2 KABIROV / BELYAEV / KAMALOV KAMAZ-MASTER Rus
3 DE ROOY / COLSOUL / SLAATS DE ROOY Hol
4 MARDEEV / GIRYA / KUPRIYANOV KAMAZ-MASTER Rus
5 SUGAWARA / SUZUKI / SUGAWARA SUGAWARA Jap
6 DE AZEVEDO / TOMECEK / MARTINEC PETROBRAS - LUBRAX Bre
7 LOPRAIS / KALINA / GILAR LOPRAIS TATRA Rtc
8 BEKX / FLIPSEN / BLOM HANS BEKX TEAM SPORT Hol
9 STACEY / VAN GENUGTEN / CHEVAILLIER TRIDEC Hol
10 REIF / PICHLBAUER / LEIDL GAULOISES KTM FRANCE Aut
Mooi om te zien dat in dat jaar Phillipe Jacquot samen met zijn vrouw Dakar reed in een truckquote:Vainqueur
camion
Nat Marque
1 Tchaguine Rus Kamaz
2 Jacinto Por Renault
3 G.De Rooy Hol DAF
4 Kabirov Rus Kamaz
5 Tchaguine Rus Kamaz
6 Tchaguine Rus Kamaz
7 Tchaguine Rus Kamaz
8 Loprais Cze Tatra
9 Kabirov Rus Kamaz
10 Nema – Mopti Annulée
11 Mopti – Bobo-Dioulasso Annulée
12 Kabirov Rus Kamaz
13 Loprais Cze Tatra
14 Kabirov Rus Kamaz
15 Kabirov Rus Kamaz
16 Kabirov Rus Kamaz
17 Stacey Hol DAF
Edit:quote:29 JACQUOT / BRUCY / BAIER LUR "O" DAKAR Fra
30 JACQUOT / MAILLOT / SIMONIN LUR "O" DAKAR Fra
quote:1 Chagin Rus Kamaz
2 Chagin Rus Kamaz
3 Chagin Rus Kamaz
4 Chagin Rus Kamaz
5 Chagin Rus Kamaz
6 Chagin Rus Kamaz
7 Stacey Hol Man
8 Kabirov Rus Kamaz
9 Chagin Rus Kamaz
10 Stacey Hol Man
11 Stacey Hol Man
12 Stacey Hol Man
13 Stacey Hol Man
14 Kabirov Rus Kamaz
En de Hummer ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:29 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het zijn officieel Nederlanders, maar Jan zijn Cayenne Turbo S staat wel op Belgische platenBelastingontduikers dus inderdad
Hummer? Speelgoed van Gerard zeker? Ik heb bij het bedrijf nog nooit een Hummer gezien iig. Wel een 5 serie touring op Belgisch kenteken, voorheen de 760 van Jan met Belgische platen, de Impreza van Gerard en weet ik veel wat allemaal nog.quote:
Dat Gerard ooit een Hummer had weet ik, maar dat is al minstens 3 jaar geleden. Toen had hij hem ingeruild voor een Impreza die hij toen voor speelgoed aan de kant zette. Daar kwam toen een BMW voor in de plaats geloof ik. De Impreza bleef volgens mij wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:51 schreef Alexxxxx het volgende:
ze hebben beide minstens 2 auto's en best duren ook, heb zo ff niet in mn kop wat. Gerard heeft zn hummer btw ingeruild voor een Lamborghini, als ikgoed geïnformeerd ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |