Mja, ik had het bij het debacle met de paarden in de zee, hier vlak bij, mn chef heeft geholpen met redde, die zit bij de rbandweer van het dorp waar dat was.... Zodra je iets meer weet van een artikel, weet je dat de ene helft gewoon niet klopt, en de andere helft onvolledig is. Maar je merkt het alleen bij de dingen waar je zelf wat van af weet.. maar dat is dus bij ALLES zoquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:48 schreef JosvG het volgende:
[..]Maar inderdaad. Autojournalisten zijn over het algemeen veeel te subjectief. Maar vooral bij Dakar ken ik het goed onderscheiden omdat ik alle achtergronden ken. Als je ziet wat er fout geschreven wordt vraag je je af waarom mensen de krant lezen.
Het AD, de Telegraaf en het BD staan hierin met stipt op 1.
quote:Arjan Brouwer (HOL - GINAF - Winner) - 530
I broke the windscreen 5 kilometres from the finishing line on a tight left turn. There was a tree branch that was a little bit too low. It was the only problem I had. It was a great stage, and I’m absolutely ecstatic. It’s my first Dakar in a truck, even my first race in a truck. It’s good as well for Ginaf, since it’s the second stage victory since Lisbon.
Heeft vooral met gewicht te maken. Verder geen off-topic vraag hoorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:06 schreef enWee het volgende:
[off-topic]
Zo maar een vraag tussendoor... Waarom rijden de vrachtwagens bijna allemaal met 4x4 en niet met een 6x6 of 8x8? Die hebben toch meer banden-oppervlakte die nodig zijn in de duinen? In trails zie je van deze beesten ook wel eens opduiken...
[/off-topic]
Volgens mij werkt zand ongeveer net zo als sneeuw...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:06 schreef enWee het volgende:
[off-topic]
Zo maar een vraag tussendoor... Waarom rijden de vrachtwagens bijna allemaal met 4x4 en niet met een 6x6 of 8x8? Die hebben toch meer banden-oppervlakte die nodig zijn in de duinen?
In trails zie je van deze beesten ook wel eens opduiken...
[afbeelding]
[/off-topic]
Dat is niet waar, meer oppervlak is wel degelijk beter. In het losse zand word ook met een extreem lage bandenspanning gereden die terug kan lopen tot 1,5 (!) bar.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:09 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Volgens mij werkt zand ongeveer net zo als sneeuw...
Dus beter wat minder oppervlak, zodat je meer druk per band hebt...
Astra heeft nooit gewonnen, in 1984 zijn ze 4de geworden, dat is hun beste prestatie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
gezocht, ik heb ze, maar nog niet online. Ze komen binnen nu en een jaar online, dat beloof ik
Bij mijn Astra foto's staan nu alleen nog maar 'reguliere' (voor zover ze die maken) wegvoertuigen.
Doodzonde dat Astra neit meer meedoet.. Iveco rijdt nu onder eigen vlag mee, ook al zonder succes..... In welk jaar was het ook alweer dat Astra won?
hehe goed opgelet tijdens de laatste afleveringenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:10 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat is niet waar, meer oppervlak is wel degelijk beter. In het losse zand word ook met een extreem lage bandenspanning gereden die terug kan lopen tot 1,5 (!) bar.
1. Chaginquote:OVERALL TRUCK STANDINGS
1 TCHAGUINE / YAKOUBOV KAMAZ Rus
2 LOPRAIS / KALINA TATRA Rtc
3 SUGAWARA / MATSUMOTO HINO Jap
4 REIF / PICHLBAUER MAN Aut
5 BOSONNET / LACOURT MERCEDES Fra
6 DE ROOY / DE ROOY DAF Bel
7 KROPFEL / ANZINI MAN All
8 BARILLA / MARZOTTO MERCEDES Ita
9 PATTONO / TONI MERCEDES Ita
10 DE AZEVEDO / TOMECEK TATRA Bre
11 SADLAUER / MICOZZI MAN Aut
12 ECHTER / HAUG MAN All
13 DUPUY-GARDEL MERCEDES Fra
14 CALZI / FURLOTTI MERCEDES Ita
15 MEROLA / FUMAGALLI IVECO Ita
16 MOLINA / BRAULT RENAULT Fra
17 JACQUOT / SIMONIN MAN Fra
18 BEKX / VAN GINKEL GINAF Hol
19 GAMBILLON / PLATEAU MERCEDES Fra
20 GINESTA / GONZALES CARPI MERCEDES Fra
Zonder die laatste aflevering wist ik het ook wel hoorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:18 schreef MasterMido het volgende:
[..]
hehe goed opgelet tijdens de laatste afleveringenging steeds over banden en oppervlak
Ze wonen in België, net over de grens.quote:
Het zijn officieel Nederlanders, maar Jan zijn Cayenne Turbo S staat wel op Belgische platenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:28 schreef MasterMido het volgende:
o dan ben ik niet meer voor De Rooy volgend jaar stomme belgen. Belastingontduiken.
De top 10 van 2004. Als je ziet hoe KAMAZ toen de zaak heerste daar, dan kun je pas echt zien wat voor een prestatie alle Nederlanders nu neerzetten.quote:1 TCHAGUINE / YAKOUBOV / SAVOSTINE KAMAZ-MASTER Rus
2 KABIROV / BELYAEV / KAMALOV KAMAZ-MASTER Rus
3 DE ROOY / COLSOUL / SLAATS DE ROOY Hol
4 MARDEEV / GIRYA / KUPRIYANOV KAMAZ-MASTER Rus
5 SUGAWARA / SUZUKI / SUGAWARA SUGAWARA Jap
6 DE AZEVEDO / TOMECEK / MARTINEC PETROBRAS - LUBRAX Bre
7 LOPRAIS / KALINA / GILAR LOPRAIS TATRA Rtc
8 BEKX / FLIPSEN / BLOM HANS BEKX TEAM SPORT Hol
9 STACEY / VAN GENUGTEN / CHEVAILLIER TRIDEC Hol
10 REIF / PICHLBAUER / LEIDL GAULOISES KTM FRANCE Aut
Mooi om te zien dat in dat jaar Phillipe Jacquot samen met zijn vrouw Dakar reed in een truckquote:Vainqueur
camion
Nat Marque
1 Tchaguine Rus Kamaz
2 Jacinto Por Renault
3 G.De Rooy Hol DAF
4 Kabirov Rus Kamaz
5 Tchaguine Rus Kamaz
6 Tchaguine Rus Kamaz
7 Tchaguine Rus Kamaz
8 Loprais Cze Tatra
9 Kabirov Rus Kamaz
10 Nema – Mopti Annulée
11 Mopti – Bobo-Dioulasso Annulée
12 Kabirov Rus Kamaz
13 Loprais Cze Tatra
14 Kabirov Rus Kamaz
15 Kabirov Rus Kamaz
16 Kabirov Rus Kamaz
17 Stacey Hol DAF
Edit:quote:29 JACQUOT / BRUCY / BAIER LUR "O" DAKAR Fra
30 JACQUOT / MAILLOT / SIMONIN LUR "O" DAKAR Fra
quote:1 Chagin Rus Kamaz
2 Chagin Rus Kamaz
3 Chagin Rus Kamaz
4 Chagin Rus Kamaz
5 Chagin Rus Kamaz
6 Chagin Rus Kamaz
7 Stacey Hol Man
8 Kabirov Rus Kamaz
9 Chagin Rus Kamaz
10 Stacey Hol Man
11 Stacey Hol Man
12 Stacey Hol Man
13 Stacey Hol Man
14 Kabirov Rus Kamaz
En de Hummer ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:29 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het zijn officieel Nederlanders, maar Jan zijn Cayenne Turbo S staat wel op Belgische platenBelastingontduikers dus inderdad
Hummer? Speelgoed van Gerard zeker? Ik heb bij het bedrijf nog nooit een Hummer gezien iig. Wel een 5 serie touring op Belgisch kenteken, voorheen de 760 van Jan met Belgische platen, de Impreza van Gerard en weet ik veel wat allemaal nog.quote:
Dat Gerard ooit een Hummer had weet ik, maar dat is al minstens 3 jaar geleden. Toen had hij hem ingeruild voor een Impreza die hij toen voor speelgoed aan de kant zette. Daar kwam toen een BMW voor in de plaats geloof ik. De Impreza bleef volgens mij wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:51 schreef Alexxxxx het volgende:
ze hebben beide minstens 2 auto's en best duren ook, heb zo ff niet in mn kop wat. Gerard heeft zn hummer btw ingeruild voor een Lamborghini, als ikgoed geïnformeerd ben.
Ik dacht dat Gerard zou oud was als ik, of een jaartje jonger....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe oud is Gerard btw? Volgens mij maar een paar jaar ouder dan mij....
Ik heb vernomen dat er van de week in Nederland iemand is vermoord door vier mannen in zwarte pakken, die uit een pikzwarte Volga V-12 met geblindeerde ramen en Russische kentekenplaten stapten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh uh. Om nog maar eens een oude, en al zeer oude, vraag van mij weer terug naar boven te halen:
Zijn er al foto's van de crash van Henk????
Er was hier een fokker die vertelde dat hij wist dat er foto's waren in een persmap. En hij zei toen dat hij ze hier zou plaatsen......
Sindsdien heb ik hem niet meer gehoort of gezien
Waarom rijden ze dan niet met 6x6 of 8x8?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:10 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat is niet waar, meer oppervlak is wel degelijk beter. In het losse zand word ook met een extreem lage bandenspanning gereden die terug kan lopen tot 1,5 (!) bar.
Zoals ik al zei, gewicht wordt veel te veel met 1 of meer extra assen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:12 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Waarom rijden ze dan niet met 6x6 of 8x8?
BTW; 1,5 bar is niet zo heel erg weinig voor die grote banden, lijkt me?
Afgelopen zomer nog gezien met Jan aan het stuur, een H1 4 deurs met laadbak, groen waarschijnlijk ex US Army. klein opschrift: www.derooy.comquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:47 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hummer? Speelgoed van Gerard zeker? Ik heb bij het bedrijf nog nooit een Hummer gezien iig. Wel een 5 serie touring op Belgisch kenteken, voorheen de 760 van Jan met Belgische platen, de Impreza van Gerard en weet ik veel wat allemaal nog.
Klopt. De dingen waar ik zelf een hoop over weet (gang van zaken rond een vliegveld) zijn een grote bij elkaar gelogen bende waarvan een aantal feiten gewoon via google bij de eerste hit staanquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, ik had het bij het debacle met de paarden in de zee, hier vlak bij, mn chef heeft geholpen met redde, die zit bij de rbandweer van het dorp waar dat was.... Zodra je iets meer weet van een artikel, weet je dat de ene helft gewoon niet klopt, en de andere helft onvolledig is. Maar je merkt het alleen bij de dingen waar je zelf wat van af weet.. maar dat is dus bij ALLES zo
Ben ik met je eens. Maar ik vind wel dat Stacey nu mooi verdiend wint. Ik ben natuurlijk wel bevoorrecht in deze mening, maar tochquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:57 schreef existenz het volgende:
En toch vind ik de Dakar nu minder leuk... Stacey is natuurlijk tof en ook van Ginkel en de racende Tilbo Frans Verhoeven.. Maar iets ontbreekt er..
Vandaar dat ie niet bovenaan stond.quote:16 januari 2007
Stacey houdt schade beperkt
Na een reeks overwinningen heeft Hans Stacey van Team Exact-MAN een mindere dag in de Dakar Rally achter de rug. Zijn Belgische navigator Charly Gotlib had te lijden van buikgriep en uitdrogingsverschijnselen. Gotlib hoopt dat zijn toestand morgen weer verbetert. Morgen staat er niets op het spel en wordt er alleen een verbindingsetappe gereden.
Vrij snel na de start moest Stacey de eerste noodstop voor Gotlib maken: hij moest even de vrachtwagen uit. Daarna volgden er nog twee en het team verloor daardoor vandaag minimaal 30 minuten. “Jammer dat mijn navigator ziek is. We hadden vandaag makkelijk onze vijfde etappezege kunnen pakken”, aldus Hans Stacey. “Ik hoop dat Charly na morgen weer opgeknapt is, want ik kan niet zonder mijn navigator. Hij speelt een heel belangrijke rol in onze successen. Gelukkig hebben we morgen alleen een verbindingsetappe naar Ayoun te gaan. Charly heeft dus 24 uur extra om te herstellen.”
Ondanks eerdere problemen – Stacey liep gisteren een hoofdwond op en een wieldrukregelaar van de truck raakte defect – wist het drietal in de eerste MAN de schade te beperken. Stacey en zijn team werden zevende en verloren slechts 15 minuten op Ilgizar Mardeev met zijn Kamaz, en hebben daardoor nog altijd een riante voorsprong van bijna drie uur. Teamgenoot Philippe Jacquot reed Stacey voorbij en eindigde voor de zesde keer in deze Dakar Rally als vierde. Hij staat nu op een mooie zesde plaats in het voorlopige totaalklassement voor trucks. De overwinning ging vandaag naar de Nederlander Arjen Brouwer.
De etappe van vandaag startte en eindigde in Néma, omdat de organisatie de route moest aanpassen. Het oorspronkelijke traject liep door Mali, maar de regering waarschuwde voor aanslagen op de karavaan door groepen rebellen. Het ‘rondje om de kerk’ was toch nog 366 kilometer lang. Morgen volgt de verbindingsetappe naar Ayoun.
Was idd een stuk spannender geweest, maar goed, als Stacey maar wintquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik had liever 2 of drie teams om de titel zien strijden met Kamaz, ipv één ja
als je je dus afvraagt waar de grens van fatsoenlijke verslaggeving ligt, tot hier en dan een stukkie terug;)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:14 schreef pr0f het volgende:
ik volg dakar al heel lang, maar rtl7 maakt het dit jaar wel héél bond met de sluikreclame.
"Zie hier het GROTE kamp met héél veel mensen van vw maar ze kunnen er niets van"
"en hier mitsu, en wat zijn ze geweldig en wat doen ze het goed"
*mitsu reclame*
Dat was vorig jaar al zo...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:14 schreef pr0f het volgende:
ik volg dakar al heel lang, maar rtl7 maakt het dit jaar wel héél bond met de sluikreclame.
"Zie hier het GROTE kamp met héél veel mensen van vw maar ze kunnen er niets van"
"en hier mitsu, en wat zijn ze geweldig en wat doen ze het goed"
*mitsu reclame*
Maar ja, in de eerste week was er ook wel kritiek van de kant van rtl 7, volgens mijquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Dat lag er idd wel erg dik bovenop. Allard vergeet te noemen dat VW nog maar relatief kort met de Dakar bezig is in tegenstelling tot Mitsubishi. VW komt ieder jaar wel een stuk dichterbij. Mitsubishi heeft dit jaar geluk dat VW niet betrouwbaar genoeg is, want in de eerste week werden ze aan alle kanten zoek gereden. Ik ben dus benieuwd wat het volgend jaar wordt.
Mitsubishi kan beter hun geld steken in het ontwikkelen van fatsoenlijke straatauto's. Want zoals het vorig jaar was, zag je eerst beelden van gave rally-evo's, en dan ineens een pop-up (quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:27 schreef existenz het volgende:
Mitsu zorgt ervoor dat de Dakar op de Nederlandse tv komt, simpel... De teams betalen zelf daar te weinig voor.
Dat is wel waar, maar ik denk dat als ze het er te dik bovenop leggen er een afkeer tegen het Japanse merk kan komen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:27 schreef existenz het volgende:
Mitsu zorgt ervoor dat de Dakar op de Nederlandse tv komt, simpel... De teams betalen zelf daar te weinig voor.
Dat is misschien zo, maar je kan allard toch niet meer serieus nemen als die het op het zo'n manier doet. Daarmee laat je in mijn opinie toch echt zien dat je geen autosport hart hebt. Het "dakar" gevoel is ver te zoeken bij hem.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:27 schreef existenz het volgende:
Ladaquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Regel jij dan dat Toyota een prof team opzet.
In Japan gaan ze tegenwoordig wel weer goedquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mitsubishi kan beter hun geld steken in het ontwikkelen van fatsoenlijke straatauto's. Want zoals het vorig jaar was, zag je eerst beelden van gave rally-evo's, en dan ineens een pop-up () van een Outlander
Een veredelde stationwagon waar de gemiddlde bejaarde zoich nog te oud voor voelt
Die moeten eerst maar eens zorgen dat hun F1 bolides eens wat sneller gaanquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb al geregeld dat ze in de F1 kwamenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zoietsquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zat het ook al weer? Jacky Ickx reed Porsche 959, maar kon daar niet mee winnen, is toen overgestapt op een Niva, en won wel?
schotel gebruikersquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Alles leuk in aardig, maar zolang we in Nedelrand zitten, zullen we het met EuroSport en RTL7 moeten doen.
(de mensen met een TV in ieder geval)
same shit in alle andere landenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Alles leuk in aardig, maar zolang we in Nedelrand zitten, zullen we het met EuroSport en RTL7 moeten doen.
(de mensen met een TV in ieder geval)
ik heb geen kabel. en geen schotel.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:54 schreef MasterMido het volgende:
[..]
schotel gebruikershebbe meer zenders
jullie kabelaars toch ook wel?
Volkswagen won zijn eerste Dakar in 1980 al (Met 3 VW's in de top-5). Het was tevens ook pas de eerste Dakar voor Volkswagen. Daarna in 1985 won Mitsubishi hem pas voor het eerst. Mitsubishi deed zijn eerste Dakar in 1983 pas.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Dat lag er idd wel erg dik bovenop. Allard vergeet te noemen dat VW nog maar relatief kort met de Dakar bezig is in tegenstelling tot Mitsubishi. VW komt ieder jaar wel een stuk dichterbij. Mitsubishi heeft dit jaar geluk dat VW niet betrouwbaar genoeg is, want in de eerste week werden ze aan alle kanten zoek gereden. Ik ben dus benieuwd wat het volgend jaar wordt.
adsl/digitenne danquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb geen kabel. en geen schotel.
Lada's zijn tenminste echt auto's vergeleken die rijkelui boodschappen karretjes uit Stuttgart.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zat het ook al weer? Jacky Ickx reed Porsche 959, maar kon daar niet mee winnen, is toen overgestapt op een Niva, en won wel?
en nog 2 vragen waar je vooraf al een antwoord op weetquote:Op woensdag 17 januari 2007 09:33 schreef HansU het volgende:
Krijgen we van nog meer paupers te horen of ze liever een kroket of een frikandel lusten![]()
Zelfde poster?quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:19 schreef Gurb het volgende:
[..]
en nog 2 vragen waar je vooraf al een antwoord op weet
amsterdam of dakar?
zand of sneeuw?
![]()
* Er zijn weer posters te bestellen van Hans Stacey, check zijn website!
* En op de website van Exact-MAN stond een link naar een onboard filmpje van Stacey op de etappe van gisteren http://www.youtube.com/watch?v=GGMWdiNVdgs![]()
wel een uitzending met interviews en dergelijkequote:Op woensdag 17 januari 2007 13:09 schreef MasterMido het volgende:
huh?
In 1988 heeft Loprais met een Tatra gewonnenquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Toen ik het over Astra had, waarvan ik dacht dat ik een Dakar-foto had gekregen, was ik in de war met een andere Italiaanse fabrikent van dumpers en zware wegvoertuigen
Perlini
Hij gaat zeker op mijn boekenplank verschijnenquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, dat vond ik ook al raar!
ik ben in een vergevorderd stadium met mn publicatie, over de 4200 merken, en ik ben bezig met een online versie
Perlini staat niet eens in de deelnemerslijst van 1988. In 1990 heeft Perlini echt wél gewonnen, met Villa als chauffeur.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, dat vond ik ook al raar!
ik ben in een vergevorderd stadium met mn publicatie, over de 4200 merken, en ik ben bezig met een online versie
Waarom Jacky Ickx Porsche heeft overghaald om aan Paris-Dakar mee te doen heb ik ook nooit begrepen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom is bb een forum ipv een database achtige website? Toch veel handiger?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:41 schreef Alexxxxx het volgende:
overzicht van alle vrachtwagenmerken aller tijden, over de hele wereld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |