Hier ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Je transitie is met de SRS niet klaar. Lichamelijk ben je dan klaar, maar op andere gebieden is er nog genoeg te doen. Psychisch er klaar mee komen (dat je er niet meer de hele tijd aan denkt). Zelf merk ik ook dat ik op relationeel gebied nog wel het nodige heb om aan te werken.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:41 schreef danielluh het volgende:
nee dat snap ik ook wel, echter zijn ze naar mijn weten niet echt informatief, zelfs mijn ouders zeggen dat.
Maar goed. jij bent er gewoon heel erg mee bezig nu, ook logisch je bent pas begonnen ermee, voor een post-op boeit het hele traject niet echt meer.
Daarom zie je ook maar weinig post-ops reageren in topics of forums die over GD gaat.
als na je SRS het nog allemaal een grote rol speelt, dan is er toch wat mislukt ergens.
JE moet gewoon je leven gaan leven zoals voorbestemd was
Ja, maar dan moet je daar echt wel van houden. Ik hou echt niet van die bijeenkomsten met andere transjes. Nee, da's echt niks voor mij.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:41 schreef BetaWolff het volgende:
Ik zie zelf ook weinig toegevoegde waarde in dat soort programma's. Door met andere transjes te praten leer je veel meer over de ervaringen van anderen dan een programma ooit zal kunnen tonen. Dat is bovendien informatie uit 1e hand en nog gewoon leuk ook.
Bijeenkomsten als Virgin heb ik ook niet echt iets mee, maar dat was niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde gewoon face to face met andere transjes praten. Als vriendinnen, niet bij een bijeenkomst.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:02 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je daar echt wel van houden. Ik hou echt niet van die bijeenkomsten met andere transjes. Nee, da's echt niks voor mij.
Dat is ook wel een beetje de indruk die ik op de Virgin-bijeenkomsten kreeg...quote:Ben toen ik 20 was wel eens 2 keer op bijeenkomsten in Groningen geweest, maar vond het echt niks. Als je niet depressief bent, dan wordt je het daar wel![]()
Denk dat het belangrijkste is dat je leven gewoon doorgaat inderdaad. Sommigen lijken te stoppen met al het leven buiten de transitie... Ik heb tijdens mijn transitie ook doorgeleefd en verder geprobeerd zo gewoon mogelijk te leven, voor zover dat naar de aard van de omstandigheden mogelijk was. Na de transitie gaat sowieso ook het leven door. Sommigen vallen na de transitie in een flink gat omdat ze verder geen leven hebben opgebouwd...quote:Had wel tegen Astrid (maatschappelijk werkster) gezegd, ik ga wel. Maar ik zie daar toch vanaf. Ik ga echt geen dingen doen waar ik niet achter sta. Ik zit niet te wachten op theekransjes met andere transjes. Maakt me alleen maar depressief. M'n leven gaat ondertussen gewoon door. En de informatie die voor mij belangrijk is, die kan ik ook wel op internet vinden.
De overeenkomst is dat er een soort scene ontstaat, maar meer ook niet denk ik.quote:Die TS bijeenkomsten doen me ttrouwens denken aan homo's. Die zoeken elkaar ook altijd op. En willen worden gezien als aparte groep.
Daarom staan al dat soort ts/tv bijeenkomsten mij ook zo tegen. En begrijp me goed, ik heb zeker niks op homo's tegen, maar daar vergelijk ik dit wel mee.
Bij veel post-op transen zie je dat ze op een gegeven moment volledig uit de T* wereld stappen, om jaren later weer contact te zoeken. Ik weet niet hoe dat zich bij mij zal ontwikkelen, maar ik vind het wel een opmerkelijk gegeven...quote:Ik heb nu al zoiets van, ik wil niet in die kringetjes blijven zweven. Zeker niet straks als post-op. Ook niet op internet.
Achteraf is alles makkelijk... Ik denk wel dat je veel aan haar ervaring kunt hebben.quote:Kan me ook wel goed voorstellen dat de meeste post-ops niet meer op TS forums komen na hun srs. Ik lees er als pre-op nu nog wel veel wat voor mij nuttig zou kunnen zijn op dit moment.
Ik ken IRL trouwens maar 1 trans. Dat is een goede vriendin uit Emmen. Zij is in 2000 geopereerd. Heet toevallig ook Danielle![]()
Ik kende haar al toen ze nog Daniel was en gekgenoeg wisten we toen niet van elkaar dat we TS waren. Zij kwam er op een gegeven moment mee aan. Allemaal heel herkenbaar voor mij toen natuurlijk.
Soms denk ik nog wel eens, had ik toen maar gelijk met haar de stap gezet. Mja, das achteraf natuurlijk.
Misschien ben ik uiteindelijk toch wel meer het huisje-boompje-beestje-type en is het daarom voor mij nu al een nieuwe uitdaging.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:52 schreef danielluh het volgende:
mijn leven is nu voor zover echt compleet hoor, heb jos ook aangegeven geen behoefte te hebben aan het nagesprek met de psych, gewoon nog wel elk jaar op controlle en straks nog die correctie.
Maar psychisch gaat het perfect, ben al druk bezig mijn leven weer inhoudt te geven, watgeen ook best aardig gaat.
relationeel gaat ook goed, maar tis ik wil zelf nu geen relatie hebben, wil kunnen doen en laten wat ik wil, dus flink uitgaan en mijn jeugd herhalen, Ben ik toch altijd al een partybeest geweest en iemand die zich niet makkelijk kan settelen.
Hier heb je zeker gelijk in. Mijn maatschappelijk werkster zei de laatste keer ook al tegen mij, ga nu al kijken wat je wilt in je leven (qua opleiding of werk en andere dingen), en leef niet alleen maar naar je SRS toe. Anders val je straks in een groot zwart gat.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:19 schreef BetaWolff het volgende:
Na de transitie gaat sowieso ook het leven door. Sommigen vallen na de transitie in een flink gat omdat ze verder geen leven hebben opgebouwd...
Ik wil graag SPW gaan doen.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:40 schreef danielluh het volgende:
ik heb mijn leven ook drastisch omgegooit, in sept begin ik aan mijn nieuwe studie SPH.
Ben de ICT meer dan zat. En het werk komt vanzelf wel, daar maak ik mij niet zo druk om, in SPH kan je alle kanten op.
van drugsverslaafde tot kleuterleidster
Oei, dat klinkt niet echt geschikt voor zo'n onzeker en nog wat zoekend type als ik (helemaal omdat ik nogal lang ben; ze zou mij wel 'ns een depressie in kunnen praten). Aan de andere kant vind ik 't wel wat ver gaan om meteen al contact op te nemen met 't VU...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:50 schreef Meike26 het volgende:
Nou, ik had voordat ik contact opnam met het VU, ook een afspraak bij Humanitas. Ene Petra Kleene als ik me goed herinner. Het gesprek liep alles behalve lekker/fijn.
Ik zou volgens haar nooit passabel kunnen zijn (nog last van acne) en ze rade mij het af en contact op te nemen met het RIAGG.
Ik vind 't wel gek dat ze met zo'n zwaar probleem als genderdysforie dan zo'n kil persoon inzetten.quote:Niet dat je je hierdoor moet laten leiden Hildy, ik vodn die mevrouw Kleene erg kil en kon geen fijn gesprek met haar aangaan. Het is nu alweer dik 3 bijna 4 jaar geleden, Mei 2003, maar ik zelf zou daar nooit meer in dat pand iets te zoeken hebben.
M'n figuur heb ik dan wel weer heel erg mee (al hoewel ik wel wat platter zou willen zijn), alleen m'n hoofd is weer wat aan de grote kant, plus dat m'n gezichtsbouw niet echt meewerkt (iets te veel testosteronvergiftiging).quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:03 schreef danielluh het volgende:
ik ben ook lang hildy, 1.95 en wat forser dan een vrouw en toch passabel
wat veel mensen vergeten, is ook je uitstraling,
maar ik heb gelukkig mijn hoofd mee, en ga vaker met lange meiden sjoppuh, dan valt je lengte meteen minder op
Ja, ik weet 't, en ik ben druk doende uit te werken wat ik nu precies wil verder. Dit is misschien niet echt de plek hiervoor, maar ik zal je 'n beetje 'n idee geven waar ik mee worstel.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:24 schreef Meike26 het volgende:
En dan klaag ik zelfs nog met m'n 1.83 lang.. lucky bastard dat ik dan ben![]()
Hildy, follow your hart en kies voor het geen wat je echt het liefste wil. Je verhaal in het vorige topic was duidelijk geneog als GD zijnde, toch zal je het begrijpelijk nog best wel moelijk vinden om die knoop echt defnitief door te hakken. Of dat nu fulltime of (nog even) partime is om het te "proberen". Er is maar een ding uitgesloten en onmogelijk, dat is het verdringen en ontkennen van je gevoelens.
Ik heb me rechtstreeks aangemeld bij hetVU. Mijn huisarts hoorde het via een brief van hetVU... Lekker belangrijk... Voor mij was/is het VU de enige oplossing...quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:15 schreef Hildy het volgende:
Ik zit eigenlijk ook maar wat te miepen ook heh... ik ga gewoon naar 't VU, daar 't geheel uitleggen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Wat m'n lichaam betreft ben ik d'r ook wel zo'n beetje uit eigenlijk; alleen 't sociale deel moet nog wat komen, maar daar begeleid 't VU ongetwijfeld ook wel in. Ik kan wel naar 'n gendertherapeut stappen, maar eigenlijk weet ik 't best: zo wil ik niet verder. Ik moet gewoon niet zo chronisch onzeker zijn van mezelf.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:57 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik heb me rechtstreeks aangemeld bij hetVU. Mijn huisarts hoorde het via een brief van hetVU... Lekker belangrijk... Voor mij was/is het VU de enige oplossing...
Ah, mooi.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:35 schreef danielluh het volgende:
je hebt geen verwijsbrief nodig voor het genderteam
Nee, nogal wiedesquote:het Vu zal je zeker helpen, maar het sociale zal je toch zelf moeten doen, ze kunnen je niet aan het handje houden als jij gaat stappen
Dan denk ik dat ik toch beter eerst even contact op kan nemen met een gendertherapeut.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:49 schreef danielluh het volgende:
in de screening krijg je niet echt psychische begeleiding, dat is echt jouw verhaal vertellen.
Wat zouden ze dan moeten doen? Dan houden ze je nog niet aan de hand hoor!quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:49 schreef danielluh het volgende:
Kom je in de RLT dan zullen ze je wel echt 100% begeleiden
Is 't niet meer dat ze kijken of je niet allerlei psychische problemen aan 't ontwikkelen bent door de RLT?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:14 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan moeten doen? Dan houden ze je nog niet aan de hand hoor!
jeps, ze houden het gewoon in de gaten hoe en wat, maar jij zult aan de bel moeten trekken als iets mis gaat.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:37 schreef Hildy het volgende:
[..]
Is 't niet meer dat ze kijken of je niet allerlei psychische problemen aan 't ontwikkelen bent door de RLT?
Bedankt voor de hulp, en jij ook veel succes verder.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:45 schreef danielluh het volgende:
Zooo dit is btw mijn laatste postje in dit gender gebeuren.
heb nu voor mijzelf besloten mij niet meer te gaan bezig houden met topics/ forums over gender dysforie of aanverwante zaken.
Ik wens iedereen veel suc6 en sterkte voor wat gaat komen![]()
Een (inmiddels dus ex-) gendertherapeute wiens naam je haast overal tegen komt als je je in transgenderisme gaat verdiepen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:53 schreef Meike26 het volgende:
Arianne v/d Ven, is dat de vrouw van die Citroen verkoper ?![]()
Ha, gelukkig, ik ben niet de enige. Het is alleen een beetje bizar om mee te maken.quote:Overigens herkende ik dat 2 personen identiteit gebeuren ook wel. Niet dat je dan gelijk schizofreentje bent, maar je worsteld gewoon met een duiveltje en een engeltje op je beide schouders.
Het is eigenlijk dat ik heel lang zoekende ben geweest. Ik was eigenlijk zo lang als ik me kan herinneren liever een meisje, haatte hoe mannelijk m'n lichaam aan 't worden was en snapte niks van m'n seksualiteit. Maar wat ik van transseksuelen begreep (meisjesachtig gedrag vanaf de kleuterklas, met poppen spelen, etc.), ja, zo was ik toch ook nooit. Een half jaartje ofzo terug heb ik dan eindelijk maar eens de COGIATI test gedaan, en ik schrok toch wel van m'n score. Hoog tijd om 't eens allemaal uit te zoeken, nu kan 't nog.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:44 schreef Meike26 het volgende:
Hildy, dat is het hem, ik heb me nooit zo erg in transgenderisme verdiept.
Wat kut Chantal, da's toch weer een flink stuk later.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 05:58 schreef ChantalC het volgende:
Fijn! De wachttijd loopt weer op. Één chirurg ligt er tijdelijk even uit ivm een herpes infectie aan zijn oog. Die mag voorlopig niet in de O.K. komen... Ik stond dus voor mei a.s. op de lijst, dit wordt nu aug/sep/okt...
![]()
![]()
Leuke test, ik heb hem ook gedaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:19 schreef Hildy het volgende:
[..]
Het is eigenlijk dat ik heel lang zoekende ben geweest. Ik was eigenlijk zo lang als ik me kan herinneren liever een meisje, haatte hoe mannelijk m'n lichaam aan 't worden was en snapte niks van m'n seksualiteit. Maar wat ik van transseksuelen begreep (meisjesachtig gedrag vanaf de kleuterklas, met poppen spelen, etc.), ja, zo was ik toch ook nooit. Een half jaartje ofzo terug heb ik dan eindelijk maar eens de COGIATI test gedaan, en ik schrok toch wel van m'n score. Hoog tijd om 't eens allemaal uit te zoeken, nu kan 't nog.
Aan de andere kant weet ik prima hoe controversieel COGIATI is; daarom wil ik voordat ik de knoop doorhak 't allemaal eens goed doorspreken met 'n psycholoog, om d'r absoluut zeker van te zijn dat ik mezelf niks heb lopen aanpraten.
Ben je iig. goed bezigquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:31 schreef Doagere het volgende:
[..]
Leuke test, ik heb hem ook gedaan.
Ik had een score van 450.![]()
Dr. Karim van het OLVG... In het OLVG opereert dus nu even alleen Dr. Kanhai.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:35 schreef Meike26 het volgende:
Chantal, wie is de ongelukkige chirurg die even buiten bedrijf is ? Of is dat nog onbekend ?
Dat word dus Januari 2008 voor mij op z'n vroegst![]()
![]()
445. Bij veel vragen is er alleen niet echt een goed antwoord mogelijk (Van alles een beetje).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:31 schreef Doagere het volgende:
[..]
Leuke test, ik heb hem ook gedaan.
Ik had een score van 450.![]()
Het beste kun je dan denk ik terecht bij een gendertherapeut. Die is bekend met GID (Reguliere psychologen en psychiaters valt de bekendheid daarmee vaak erg tegen) en kan samen met jou tot een plan komen voor eventuele verdere stappen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:19 schreef Hildy het volgende:
Aan de andere kant weet ik prima hoe controversieel COGIATI is; daarom wil ik voordat ik de knoop doorhak 't allemaal eens goed doorspreken met 'n psycholoog, om d'r absoluut zeker van te zijn dat ik mezelf niks heb lopen aanpraten.
Ik probeer d'r eentje te vinden die niet zoals Tanja van Hengel tot half maart vol zit, maar dat valt nog niet mee.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:51 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Het beste kun je dan denk ik terecht bij een gendertherapeut. Die is bekend met GID (Reguliere psychologen en psychiaters valt de bekendheid daarmee vaak erg tegen) en kan samen met jou tot een plan komen voor eventuele verdere stappen.
Klopt, gewoon de meest liggende vraag nemen dan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:48 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
445. Bij veel vragen is er alleen niet echt een goed antwoord mogelijk (Van alles een beetje).
De medicijnen hebben geen gele sticker, dus er wordt aangenomen dat ze de rijvaardigheid neit beinvloeden. Het enige punt van aandacht is dat anti-androgenen (bijv. androcur) de eerste weken van gebruik voor extreme vermoeidheid zorgen en dat je daarmee moet oppassen. Zodra die vermoeidheid over is, is er echter niets meer aan de hand.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:42 schreef Hildy het volgende:
Nou zat ik laatst te kijken of ik misschien ergens binnenkort m'n rijbewijs zou kunnen gaan halen, en toen vroeg ik me af: hoe zit dat met hormonen en beinvloeding van de rijvaardigheid? Ik kan me haast niet voorstellen dat 't problemen oplevert (post-menopausale bio-vrouwen gebruiken 't immers vaak ook) maar ik denk ik vraag 't even.
Kweenie, maar ik was vandaag bij de ANWB voor 'n intest (kijken ze hoeveel lesuren je ongeveer nodig hebt en hoe duur dat dan allemaal wordt), en daar liepen eigenlijk alleen maar vrouwen rond.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:46 schreef BetaWolff het volgende:
Nu wachten we nog even op de eerste grappenmaker die meent te moeten stellen dat vrouwelijke hormonen een slechte invloed hebben op de rijvaardigheid.
Ja, dat moet ook wel lukken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:58 schreef Meike26 het volgende:
Je komt er heus wel uit denk ik
Met zo'n dikke pens van 't vele zitwerk?quote:Alleen weet ik dan niet, of m'n voorkeur nog steeds naar een vrouwelijke instructische gaat, als naar een lekkere stereotype rij-instructeur
Ik ben wel rustiger gaan rijden door de Androcur... Rij nu 150km/u ipv 160km/u...quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:46 schreef BetaWolff het volgende:
Nu wachten we nog even op de eerste grappenmaker die meent te moeten stellen dat vrouwelijke hormonen een slechte invloed hebben op de rijvaardigheid.
U heeft vast geen punten-rijbewijs.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 06:16 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik ben wel rustiger gaan rijden door de Androcur... Rij nu 150km/u ipv 160km/u...![]()
![]()
Een watte?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:01 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
U heeft vast geen punten-rijbewijs.
Nog paar nachtjes en ik heb een nieuwere bimmer met cruise-control...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:43 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga ook steeds rustiger rijden, niet door andro, maar door cruise-control![]()
Ik stond voor m21 februari op de lijst voor een correctie, dat wordt dus 25 april, mits Dr. Karim per 1 april kan werken.....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 05:58 schreef ChantalC het volgende:
Fijn! De wachttijd loopt weer op. Één chirurg ligt er tijdelijk even uit ivm een herpes infectie aan zijn oog. Die mag voorlopig niet in de O.K. komen... Ik stond dus voor mei a.s. op de lijst, dit wordt nu aug/sep/okt...
![]()
![]()
Petra Klene werkt niet meer bij Humanitas, nu heel andere mensen. En Petra was inderdaad recht voor de raap. Ik heb nog steeds e-mail contact met haar trouwens. Ze heeft mij wel heel veel geholpen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:50 schreef Meike26 het volgende:
Nou, ik had voordat ik contact opnam met het VU, ook een afspraak bij Humanitas. Ene Petra Kleene als ik me goed herinner. Het gesprek liep alles behalve lekker/fijn.
Ik zou volgens haar nooit passabel kunnen zijn (nog last van acne) en ze rade mij het af en contact op te nemen met het RIAGG. No way dus en ben voor m'n second opinion gewoon naar de mensen gegaan die er echt wat vanaf weten.
Niet dat je je hierdoor moet laten leiden Hildy, ik vodn die mevrouw Kleene erg kil en kon geen fijn gesprek met haar aangaan. Het is nu alweer dik 3 bijna 4 jaar geleden, Mei 2003, maar ik zelf zou daar nooit meer in dat pand iets te zoeken hebben.
Je kunt ook nog kiezen voor Astrid Leusink in Leiden, 1 van de ex-psychologen van het genderteam.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:58 schreef Hildy het volgende:
[..]
Bedankt voor de hulp, en jij ook veel succes verder.
Ik heb inmiddels even met Arianne v/d Ven aan de lijn gehangen, maar die heeft d'r psychologenpraktijk opgeheven en is de journalistiek in gegaan, dus ik heb 't antwoordapparaat van Tanja van Hengel ingesproken.
Daar ben ik er dan ook 1 van, alleen krijg in Rotterdam niet de diagnose omdat ik communicatief te goed ben en persoonlijkheids problemen heb. Ik heb het in Oegstgeest (nu Leiden) na gevraagd, en als ik daar een second opinion zou aanvragen zou er waarschijnlijk wel Asperger uit komen. Mijn oudste zoon heeft het ook, Asperger. En aangezien de erfelijkheidsfactor heel hoog ligt, en beide andere zonen het waarschijnlijk ook hebben....quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:16 schreef Hildy het volgende:
Asperger komt bij bio-mannen ongeveer 55 op de 10.000 voor, genderdysforie ongeveer 1 op de 30.000. Als ik dat dan goed uitreken kom ik op ongeveer 9 op de 50.000.000 genderdysfore bio-mannen met asperger. Dat zou betekenen dat d'r ongeveer 2,88 (ex-)genderdysforen (afgerond 3) met asperger rondlopen in Nederland.
Ik sta op 't moment op de wachtlijst voor 't autisme-team van Altrecht, maar of ik daar heel veel aan ga hebben... Het onhandige is dat mijn lijstje problemen best nog lang is, en ik me echt afvraag of een psycholoog daar heel veel mee kan.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:55 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Je kunt ook nog kiezen voor Astrid Leusink in Leiden, 1 van de ex-psychologen van het genderteam.
Het kan je misschien een hoop duidelijkheid geven, maar aangezien je zowiezo al in die richting denkt zal dat in jouw geval wel meevallen. Overigens ben ik ook best communicatief vaardig (soms iets te), dus ik vind 't wel raar dat ze in R'dam alleen daarom Asperger uitsluiten.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:02 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Daar ben ik er dan ook 1 van, alleen krijg in Rotterdam niet de diagnose omdat ik communicatief te goed ben en persoonlijkheids problemen heb. Ik heb het in Oegstgeest (nu Leiden) na gevraagd, en als ik daar een second opinion zou aanvragen zou er waarschijnlijk wel Asperger uit komen. Mijn oudste zoon heeft het ook, Asperger. En aangezien de erfelijkheidsfactor heel hoog ligt, en beide andere zonen het waarschijnlijk ook hebben....
Maar diagnoses boeit me niet zo meer, heb er al 4, werk liever oplossend cq helpend gericht.
Ik weet niet hoe de situatie bij Altrecht is, maar in Rotterdam duurt het vanaf aanmelding ongeveer 1 jaar voordat er een diagnose is (wel een goede hoor op zich). En in Leiden toch minimaal 8 maanden geloof ik.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:52 schreef Hildy het volgende:
[..]
Ik sta op 't moment op de wachtlijst voor 't autisme-team van Altrecht, maar of ik daar heel veel aan ga hebben... Het onhandige is dat mijn lijstje problemen best nog lang is, en ik me echt afvraag of een psycholoog daar heel veel mee kan.
Ik heb weleens ergens gehoord of gezien dat er een register van is op internet. Kan ook zijn dat dat juist nu niet meer on-line is op te zoeken. Maar een telefoontje naar Jos van het Genderteam kan ook enorm helpen hoor. Hoef je geen patiënt van het genderteam voor te zijn.quote:Waar kan ik trouwens überhaupt contact gegevens voor gendertherapeuten vinden? Het is niet of ze in de gouden gids staan...
[..]
Het feit is dat er ook persoonlijkheidsproblematiek meespeelt (borderline, what else...). Maar ja, bij het (landelijk) centrum voor Autisme in Leiden zei een psycholoog tegen mij dat dat de diagnose van Asperger niet in de weg hoeft te staan. Maar ik heb gewoon geen zin om weer een klein jaar te verliezen met een diagnose zoeken, terwijl ik het zelf wel weet, en mijn psychologe er met de behandeling wel rekening mee gaat houden dat ik hoof scoor op autisme kenmerken. Wat wil ik nog meer ?quote:Het kan je misschien een hoop duidelijkheid geven, maar aangezien je zowiezo al in die richting denkt zal dat in jouw geval wel meevallen. Overigens ben ik ook best communicatief vaardig (soms iets te), dus ik vind 't wel raar dat ze in R'dam alleen daarom Asperger uitsluiten.
Asperger is bij mij op m'n 15de al vastgesteld. Alleen nu zit ik dus met allemaal problemen d'r omheen (o.a. genderproblematiek, maar was dat maar 't enige..), en de 1ste psych waar ik naar toe stapte (toen ik 't zelf nog niet allemaal snapte) vond dat ik ietwat schizofreen over kwam (dat schijnt normaal te zijn bij Asperger) en dat 't een goed idee was verder te gaan bij 't autisme-team.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:40 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de situatie bij Altrecht is, maar in Rotterdam duurt vanaf aanmelding ongeveer 1 jjaar voordat er een diagnose is (wel een goede hoor op zich). En in Leiden toch minimaal 8 maanden geloof ik.
Nee precies, vaak kunnen ze al een boel zien aan hoe je op iets als WAIS (IQ-test) scoort (bij Asperger is vaak 't performaal IQ lager dan 't verbaal IQ). En d'r zijn nog wel meer testjes die niks met persoonlijkheid van doen hebben (motoriek, lezen van emoties).quote:Het feit is dat er ook persoonlijkheidsproblematiek meespeelt. Maar ja, bij het (landelijk) centrum voor Autisme in Leiden zei een psycholoog tegen mij dat dat de diagnose van Asperger niet in de weg kan staan.
Het gaat d'r eigenlijk vooral om dat je voor jezelf een beetje weet hoe je bent. Ik welk hokje je nu precies valt maakt eigenlijk niet eens zo heel veel uit.quote:Maar ik heb gewoon geen zin om weer een klein jaar te verliezen met een diagnose zoeken, terwijl ik het zelf wel weet, en mijn psychologe er met de behandeling wel rekening mee gaat houden dat ik hoof scoor op autisme kenmerken. Wat wil ik nog meer ?
Ja, dat zou het iets makkelijker maken. Maar hoe moeilijk het ook is, je moet diep bij jezelf naar binnen kijken wat er is. Ik heb bv vanaf de puberteit verlangen gehad naar borsten. De 3 zwangerschappen van mijn ex zijn voor mij psychisch een ramp geweest, waarom zij wel en ik niet ?quote:Op maandag 12 februari 2007 21:08 schreef Hildy het volgende:
Asperger is bij mij op m'n 15de al vastgesteld. Alleen nu zit ik dus met allemaal problemen d'r omheen (o.a. genderproblematiek, maar was dat maar 't enige..), en de 1ste psych waar ik naar toe stapte (toen ik 't zelf nog niet allemaal snapte) vond dat ik ietwat schizofreen over kwam (dat schijnt normaal te zijn bij Asperger) en dat 't een goed idee was verder te gaan bij 't autisme-team.
Nouja, al kunnen ze me daar niet verder helpen kan ik daar in ieder geval een kopietje van m'n oude dossier lospeuteren. Ergens hoop ik dat daar iets in staat als "Hildy is een beetje verwijfd" ofzo.
Op alle autisme specifike testen oa WAIS scoor ik hoog, dwz duidelijk tekenen voor autisme.quote:Nee precies, vaak kunnen ze al een boel zien aan hoe je op iets als WAIS (IQ-test) scoort (bij Asperger is vaak 't performaal IQ lager dan 't verbaal IQ). En d'r zijn nog wel meer testjes die niks met persoonlijkheid van doen hebben (motoriek, lezen van emoties).
"Ik was eigenlijk een meisje, maar in die 2 weken dat ik te laat geboren ben is d'r zo'n ding aan gegroeit" dacht ik rond m'n 8ste ergens. "Zou ik toch normaal zijn?" dacht ik rond m'n 12de, speurend naar bloedvlekjes in m'n ondergoed. Ik heb nog veel meer van dit soort herinneringen, die terug gaan tot m'n 4de ongeveer, maar die zijn niet allemaal even duidelijk.quote:Op maandag 12 februari 2007 21:32 schreef AnnaB het volgende:
Maar hoe moeilijk het ook is, je moet diep bij jezelf naar binnen kijken wat er is. Ik heb bv vanaf de puberteit verlangen gehad naar borsten. De 3 zwangerschappen van mijn ex zijn voor mij psychisch een ramp geweest, waarom zij wel en ik niet ?
Oh, nja, dan hoef ik daar verder niet zo bang voor te zijn. Het is zo ongeveer de rode draad in m'n leven en d'r moet een klein wonder gebeuren wilt 't weg gaan. Ik wil alleen even voor mezelf nagaan hoe dat met m'n andere problemen zit.quote:Uiteindelijk ben je toch zelf degen die de diagnose genderdysforie doet, alleen bv het genderteam helpt daarbij, en kijkt ook vootral hoe onverdringbaar het gevoel is. Nu weet ik van Luc Gijs (hoofd psychologen) dat de screening per 1-1-2007 iets anders gaat, maar eigenlijk niet gehoord wat er veranderd is.
Meer bewijs tegen de "extreme male brain" theorie mbt. autismequote:Op alle autisme specifike testen oa WAIS scoor ik hoog, dwz duidelijk tekenen voor autisme.
Dat moet erg fijn voelen. Mijn lichaam voelt als een slechtzittend paar schoenen waarvan de veters aan elkaar geknoopt zijn, maar ergens schreef ik dat altijd toe aan m'n Asperger.quote:Voor mij is de 'bevrijding' begonnen toen ik ruim een maand met hormonen bezig was, voelde een soort van thuiskomst in mijn eigen lichaam. En de operatie was voor mij alleen een logisch vervolg. Had er geen behoefte aan om als she-male door het leven te gaan.
Als ik dat zo lees kan ik (als lotgenoot) alleen maar de conclusie trekken dat je transseksueel bent.quote:Op maandag 12 februari 2007 23:08 schreef Hildy het volgende:
[..]
"Ik was eigenlijk een meisje, maar in die 2 weken dat ik te laat geboren ben is d'r zo'n ding aan gegroeit" dacht ik rond m'n 8ste ergens. "Zou ik toch normaal zijn?" dacht ik rond m'n 12de, speurend naar bloedvlekjes in m'n ondergoed. Ik heb nog veel meer van dit soort herinneringen, die terug gaan tot m'n 4de ongeveer, maar die zijn niet allemaal even duidelijk.
Ik kan niet echt een relatie aangaan. Als wat ik voor vrouwen voel lust/liefde is ga ik toch serieus twijfelen aan de geestelijke gezondheid van de mannelijke populatie. Voor mannen voel ik eigenlijk niet veel (alleen bij sommigen dat ik dicht tegen ze aan wil kruipen).
Oh, en borsten? Het is meer dat ik vergeet dat ik die niet heb; 't voelt erg naar (soort van fantoompijn).
Tegelijkertijd, tsja, ik was net een jongetje. De poppen die ik vroeger had (moeder was een voorstander van een androgyne opvoeding) sneuvelden vrij snel. Ik vond typisch meisjesspeelgoed nooit echt interessant: ik speelde met lego en later elektronica. Ik heb ook niet 't idee dat ik erg vrouwelijk denk, maar misschien dat ik dat ook wat te zwart-wit zie hoor.
[..]
Oh, nja, dan hoef ik daar verder niet zo bang voor te zijn. Het is zo ongeveer de rode draad in m'n leven en d'r moet een klein wonder gebeuren wilt 't weg gaan. Ik wil alleen even voor mezelf nagaan hoe dat met m'n andere problemen zit.
[..]
Meer bewijs tegen de "extreme male brain" theorie mbt. autisme
[..]
Dat moet erg fijn voelen. Mijn lichaam voelt als een slechtzittend paar schoenen waarvan de veters aan elkaar geknoopt zijn, maar ergens schreef ik dat altijd toe aan m'n Asperger.
Merk jij trouwens dat je minder "autistisch" bent geworden?
Ja, dat verbaasde mij ook een beetje eigenlijk. Toen ik hier iets meer dan een half jaar terug in een beetje een crisistoestand aan begon geloofde ik 't niet eens van mezelf. D'r zijn ondertussen een hoop herinneringen boven gekomen die ik blijkbaar altijd goed weggestopt had. Het plaatje wordt steeds completer. Ik moet alleen een beetje voor mezelf in de gaten houden dat ik me niet dingen in 't hoofd ga halen (de beruchte "screen memories"). Daarom hoop ik eigenlijk dat o.a. de orthopedagoog en psychiater(s) die mij vroeger gezien hebben iets is opgevallen. Dat zou voor mij een hoop valideren.quote:Op maandag 12 februari 2007 23:56 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees kan ik (als lotgenoot) alleen maar de conclusie trekken dat je transseksueel bent.
Maar ik voel me meerdere personen. Ok, niet meer zo extreem als een tijdje terug (het was nog net niet dat m'n religie meeschakelde, maar dat was zo ongeveer 't enige). Ik kan me niet voorstellen dat een gewone psycholoog daar heel veel mee kan, behalve vaststellen dat ik niet compleet psychotisch ben.quote:Betreffende je andere problemen, waarom zou je dat niet aan het genderteam overlaten. Ik heb begrepen van dr. Luc Gijs dat ze tegenwoordig niet meer alleen genderdysforie gericht zijn, maar ook naar omringende problemen kijken.
Ha, eerste purge al op m'n 3dequote:Wat betreft dat niet met poppen spelen, daar moet je jezelf niet te hard over te denken. Je leert onbewust al in vroeg dat poppen bij meisjes horen en technische dingen bij jongens, en dat je je als een jongen te gedragen hebt, anders val je op, en dat wil je eigenlijk niet.
En dan is Nederland internationaal gezien notabene een koploper...quote:Het hele kennis gebied van autisme staat nog in z'n kinderschoenen. Misschien als lid van de cliëntenraad van ggz instelling hier dat ik misschien weleens een advies zal krijgen van de raad van bestuur over zaken die daar veranderen, maar veranderingen gaan niet zo snel.
Erg herkenbaar. Ik zit altijd met dingen in m'n handen te friemelen, en heb dan ook de reputatie gekregen dat ik alles sloop (valt best mee.. 't kan geplakt worden hoor!quote:Ik ben wel in de loop van de jaren minder autistisch geworden, oa door communicatietrainingen die verplicht waren bij bedrijf waar ik toen werkte. Voor de rest vertoon ik uiterlijk niet erg veel autistische trekjes. Is meer dat dingen een vaste plek moeten hebben, kan in een drukke omgeving absoluut geen gesprek voeren, heb wat rare gewoontes (duimen bv).
Dat is wel een beetje waar ik tegenaan hik. Ik bedoel: ik wil meer dan alleen mezelf zijn. Ik vind m'n werk (erg technisch, maar aangezien 't een nogal klein wereldje is zeg ik hier liever niet meer) erg leuk. De hele dag thuis zitten is ook niks voor mij. Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn en vol in 't leven kunnen staan eigenlijk. Ergens ben ik toch een beetje bang dat andere mensen me niet zullen accepteren.quote:Maar alles heeft z'n voor en tegens. Ik heb geen spijt van mijn operatie etc, ook al had ik een goed betaalde baan, en ben ik nu 80-100% afgekeurd, en zal ik waarschijnlijk ook wel nooit meer goedgekeurd worden. Maar ik kan nu leven als wie ik ben, als Anna, als een vrouw, zoals ik me ook van binnen voel, en dat maakt het toch allemaal waard.
Dat geldt denk ik wel voor alle transseksuelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:34 schreef Hildy het volgende:
Wat een beetje een bijkomend probleem is: ik wilde nooit transseksueel zijn, ik wilde gewoon vrouw zijn.
Wat ik lees is dat je eigenlijk bang bent om niet passabel genoeg te kunnen zijn om gewoon als vrouw te leven en dat je bang bent om daardoor acceptatie-problemen te krijgen. De mate van passabiliteit die je kunt krijgen door een GAB is niet te voorspellen, maar het belangrijkste blijft wel wat je zelf doet en wilt. Acceptatie-problemen zul je sowieso krijgen binnen je huidige sociale kringen, niet uitgesproken dan wel impliciet. Aan de ene kant zul je daardoor veel verliezen, maar op sociaal gebied kun je ook veel winnen tijdens en na je transitie. Wel is het zaak om overal op voorbereid te zijn en te weten waar je aan begint...quote:Toen ik op een gegeven moment doorschoot naar 1,90m had ik ook zo iets van "dit wordt helemaal niks meer, doe mij maar een nieuw lichaam".
Maarja, zo verder gaan zie ik ergens ook niet echt zitten...
Ja precies. Bij iemand die sociaal sterk in d'r schoenen staat is dat nog tot daar aan toe, maar dat is bij mij ook niet echt 't geval (of eigenlijk vooral echt niet).quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:48 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Wat ik lees is dat je eigenlijk bang bent om niet passabel genoeg te kunnen zijn om gewoon als vrouw te leven en dat je bang bent om daardoor acceptatie-problemen te krijgen.
Ik heb al een ruw idee hoe sommigen van m'n vrienden gaan reageren. Eentje ben ik denk ik zeker gewoon kwijt; die is te homofoob om hier echt goed mee om te gaan. Van een paar weet ik gewoon dat ze me zeker de eerste periode belachelijk gaan zitten maken (ook niet fijn), maar d'r wel aan kunnen wennen, en van slechts 2 weet ik bijna zeker dat ze d'r weinig moeite mee gaan hebben (toevallig zijn dat net de twee die al van m'n worsteling weten).quote:De mate van passabiliteit die je kunt krijgen door een GAB is niet te voorspellen, maar het belangrijkste blijft wel wat je zelf doet en wilt. Acceptatie-problemen zul je sowieso krijgen binnen je huidige sociale kringen, niet uitgesproken dan wel impliciet.
Ja, en de goede begeleiding te vinden. Asperger maakt dat d'r niet makkelijker op.quote:Aan de ene kant zul je daardoor veel verliezen, maar op sociaal gebied kun je ook veel winnen tijdens en na je transitie. Wel is het zaak om overal op voorbereid te zijn en te weten waar je aan begint...
Misschien zijn sociale vaardigheden dan ook iets om aan te werken...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:14 schreef Hildy het volgende:
Ja precies. Bij iemand die sociaal sterk in d'r schoenen staat is dat nog tot daar aan toe, maar dat is bij mij ook niet echt 't geval (of eigenlijk vooral echt niet).
Houd er rekening mee dat hoe later je begint met je transitie hoe lastiger er resultaat te boeken is. Aan de andere kant, laat je daardoor niet rushen.quote:Aan de andere kant heb ik heel erg 't gevoel dat 't voor mij dan meer uitstel is, en ik over 5 jaar alsnog 't hele traject in ga. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dit ooit echt weg gaat nl.
Dat kan allemaal heel anders uitpakken. Ik had voor mijn "coming out" ook bepaalde verwachtingen van hoe er gereageerd zou worden, maar het bleek toch allemaal heel anders te zijn. In eerste instantie pikte eigenlijk iedereen het wel positief op. Soms komt er uit dat iemand er niet mee kan omgaan. Soms kan iemand waarvan je het niet verwacht had er juist uitstekend mee omgaan. Belangrijk is dat je goed communiceert. Wat je doet, waarom je het doet, wat er gaat gebeuren, wat iedereen van jou kan verwachten, wat je van anderen verwacht. Ook blijven communiceren, dan komt het vaak wel goed.quote:Ik heb al een ruw idee hoe sommigen van m'n vrienden gaan reageren. Eentje ben ik denk ik zeker gewoon kwijt; die is te homofoob om hier echt goed mee om te gaan. Van een paar weet ik gewoon dat ze me zeker de eerste periode belachelijk gaan zitten maken (ook niet fijn), maar d'r wel aan kunnen wennen, en van slechts 2 weet ik bijna zeker dat ze d'r weinig moeite mee gaan hebben (toevallig zijn dat net de twee die al van m'n worsteling weten).
Het meeste zul je hoe dan ook zelf moeten doen...quote:Ja, en de goede begeleiding te vinden. Asperger maakt dat d'r niet makkelijker op.
Oh die heb ik ook wel. Als aspie "pass" ik best goed voor niet-aspie, dwz. je zult zo in de dagelijkse omgang niet echt aan mij merken dat ik op 't autistisch spectrum zit. Hooguit dat ik wat chaotisch ben en emotioneel wat jong.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:37 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Misschien zijn sociale vaardigheden dan ook iets om aan te werken...
Dat moet op zich wel lukken, denk ik. Ik heb nooit veel problemen gehad met dingen goed uitleggen. Enige wat onhandig is is dat m'n meeste vrienden mannelijk zijn en ik 't idee heb op mannen te vallen.quote:Belangrijk is dat je goed communiceert. Wat je doet, waarom je het doet, wat er gaat gebeuren, wat iedereen van jou kan verwachten, wat je van anderen verwacht. Ook blijven communiceren, dan komt het vaak wel goed.
sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar gisteren een ongeluk met de fiets gehad, wat schaafwonden, kneuzingen en lichte hersenschudding, mag dus eigenlijk mijn bed niet uit. Nouja, wat duizelig nu. Ik ben alleen 20-30 minuten kwijt van wat er gebeurd is...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:06 schreef Hildy het volgende:
[..]
Oh die heb ik ook wel. Als aspie "pass" ik best goed voor niet-aspie, dwz. je zult zo in de dagelijkse omgang niet echt aan mij merken dat ik op 't autistisch spectrum zit. Hooguit dat ik wat chaotisch ben en emotioneel wat jong.
Ik ben alleen chronisch onzeker. En dat komt weer doordat ik niet goed weet wanneer ik te ver ga in een hoop sociale dingen. En dat is gewoon m'n handicap.
[..]
Dat moet op zich wel lukken, denk ik. Ik heb nooit veel problemen gehad met dingen goed uitleggen. Enige wat onhandig is is dat m'n meeste vrienden mannelijk zijn en ik 't idee heb op mannen te vallen.
Maar ik ga hier een weekje of wat niet posten. Ik ben de laatste tijd hier een beetje te obsessief mee bezig, en de rest van m'n leven is daar wat onder aan 't lijden. En dat is niet gezond.
Vanavond lekker naar de film, wat afleiding zoeken.
Bedankt voor de link.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Schop.
Er zijn een paar mensen die uit nieuwsgierigheid wat vraagjes hebben, zouden jullie kunnen helpen? Moet een transseksueel.....
Ik denk dat 't niet zo zeer is dat mensen echt gemeen zijn, maar dat ze gewoon niet weten hoe ze d'r mee om moeten gaan. Als je dit niet zelf of in je directe omgeving hebt meegemaakt is 't beeld wat je hier van hebt toch meer van de types zoals Kelly en de breedgeschouderde bootwerkers met veel te veel oogschaduw op. En dan kan ik me een hoop reacties best voorstellen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:10 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb het topic helemaal doorgelezen en ook de 2e Episode gaat er lekker aan toe.
Nouja, gelukkig zitten er nog wel een paar mensen tussen die het WEL begrijpen![]()
Ik heb één keer een interview gegeven voor een damesblad. Ook alleen maar omdat het idee erachter me wel aanstond. Daarna ben ik nog eens benaderd voor een TV-programma (nav het interview) en daar heb ik voor bedankt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:20 schreef AnnaB het volgende:
Maar ik moet eerlijk zeggen als ik nu gevraagd zou worden om aan een media iets (interview/tv/radio) te doen, ik ook flink moet nadenken en waarschijnlijk nee zeg.
Ik had in mei door hem geopereerd moeten worden. Wordt nu waarschijnlijk aug/sept/okt... Grrrrrrr!quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:32 schreef AnnaB het volgende:
Ik zou nu eigenlijk in het OLVG moeten liggen, als Dr. Karim niet ziek was geworden. Operatie 21 februari. Nu 25 april op voorwaarde dat hij 1 april aan het werk gaat (of is). Ik hoop van wel. Wachten op SRS is moeilijk, maar op een hersteloperatie net zo merk ik wel.
Zodra ik hoor dat ie weer werkt zal ik het melden hier, want ik krijg of de eerste week van april uiterlijk een opnamebrief (3weken van te voren ivm stoppen hormonen), of ik krijg eind maar/begin april een email telefoontje van de opnameplanster voor een nieuwe datumquote:Op donderdag 22 februari 2007 03:20 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik had in mei door hem geopereerd moeten worden. Wordt nu waarschijnlijk aug/sept/okt... Grrrrrrr!![]()
Nee, het is niet het leven wat ik gehoopt had, een schrale troost is dat een aantal psychische problemen toch wel een keer naar boven waren gekomen. Een beetje versneld door de geslachtsverandering. Minstens 1 is veroorzaakt door gebeurtenissen na de SRS. Het vrijwilligerswerk dat ik nu doe, zeker het niveau geeft veel voldoening. Ik zit in een cliëntenraad van een grote GGZ instelling, regelmatig overleg met de Raad van Bestuur, komende maanden waarschijnlijk ook regelmatig overleggen buiten Rotterdam vanwege onder andere het G4-project (over 4 jaar geen dak- en thuislozen meer in 4 grote steden, ook ggz moet daar een aantal mensen voor opvangen).quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:40 schreef Meike26 het volgende:
Tja, ik kan nu ook nog gerust zeggen dat ik een jaartje kan doorwerken, voordat ik word opgenomen. In Juli dit jaar verwacht ik het eerste gesprek met de chirurg, waarschijnlijk dus Karim en dan maar zien, duimendraaien en afwachten.
Best nog wel een heftig verhaal Anna, niet bepaald het leven zoals je het allemaal had willen zien na de operatie, maar hoop dat het vrijwilligerswerk een hoop goed maakt?. Psychisch zit ik ook nog niet helemaal lekker in elkaar, maar er is werk aan de weg.
Dr. Kanhai (oud VU chirurg)quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:26 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Wat betreft je operatie, is niet zeker dat dat Dr. Karim zal zijn. In het OLVG is nog een andere chirurg die SRS doet
Ik had even geen zin zijn naam op te zoeken, ik zie hem vanzelf ook wel een keer aan mijn bed verschijnen neem ik aan, daar de geplande operatie door beiden (samen) gedaan word.quote:
Foei!quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:24 schreef danielluh het volgende:
hoi kom ff snel voorbij flitsen en kijken hoe het met jullie gaat
Tja, carnaval is voorbij he......quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:24 schreef danielluh het volgende:
kanhai en karim in olvg
bouman en niessen in het VU
hoi kom ff snel voorbij flitsen en kijken hoe het met jullie gaat
Dilateren is een weinig spannende ervaring hoor. Het doet seksueel niets.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:34 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet natuurlijk nog niet wat me te wachten staat, maar voor m'n idee ben ik straks zo botertje geil, dat ik na de operatie het niet kan bevatten om een dag dileren over te slaan![]()
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Alhoewel als je na enige weken met je clitje gaat spelen....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:43 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Dilateren is een weinig spannende ervaring hoor. Het doet seksueel niets.
Ik kan me niet voorstellen dat spoelen en dilateren bij andere chirurgen niet nodig is, heb ook vanuit Amerika en Engeland indertijd niet anders gelezen en gehoord (veel contacten gehad indertijd via Compuserve).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:21 schreef patricia27 het volgende:
En naar ik begrepen hebt van andere transjes die daar ook zijn geholpen is spoelen ook niet nodig.
In het VU moet dat de eerste tijd toch frequent?
Dat soort voorlichting krijg je wel als er een chirurg bij de Virgingroep op bezoek komt en uitleg geeft. Geeft ze zelf die uitleg ook persoonlijk ?Duur en onnodig consult, als je het wil weten, is er genoeg info op internet te vinden, operatie is voor minimaal 90% standaard werk. Per chirurg kunnen er verschillen zijn, ook door verschil van inzicht EN ervaring, en durven te leren van anderen !quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:13 schreef patricia27 het volgende:
Probeer maar eens zulk soort duidelijke uitleg te krijgen van Nederlandse chirurgen. Die krijg je niet.
Niet kijken trouwens voor de mensen die niet tegen bloederig kunnen:
Zijn 3 bladzijden.
http://www.transsexuell.de/med-opkrege.shtml
Nee doet ze niet. Ben ook welgeteld maar 20 minuten binnen geweest tijdens de 1e afspraak. Ze zei ik neem aan dat je die website wel gezien hebt. Ze heeft het nog een beetje uitgelegd. Ze vertelde alleen wat het grootste risico is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:12 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dat soort voorlichting krijg je wel als er een chirurg bij de Virgingroep op bezoek komt en uitleg geeft. Geeft ze zelf die uitleg ook persoonlijk ?Duur en onnodig consult, als je het wil weten, is er genoeg info op internet te vinden, operatie is voor minimaal 90% standaard werk. Per chirurg kunnen er verschillen zijn, ook door verschil van inzicht EN ervaring, en durven te leren van anderen !
Als dat niet het gevoel geeft wat ik er van verwacht had, is dat niets eens zo erg. Eventjes laten rusten, helen en dan, met hopelijk de zelfde zeggenschap als bij Anna, na 5 a 6 weekjes de eerste voorzichtige poging. Tuurlijk sex is niet het belangrijkste, maar ik zou straks zo blij zijn met het gecorrigeerde, dat ik het niet kan laten om het z.s.m. te proberen en uit te vinden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:43 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Dilateren is een weinig spannende ervaring hoor. Het doet seksueel niets.
Ik weet niet hoelang het nog duurt voor je geopereerd wordt, maar frau Krege weet ook dat ze geen operatie mag doen zonder toestemming van 2 gendertherapeuten. Als je nu pas een paar maanden bezig bent met hormonen, heb je grote kans dat je aanvraag wordt afgewezen, omdat het VU waarschijnlijk binnen 12-15 maanden de huidige achterstand echt wel weggewerkt heeft. Bovendien is de operatie in Nederland een stuk goedkoper. Ik krijg een correctie operatie, waar 6 uur OK tijd voor is uitgetrokken, en ik heb de DBC code daarvan gezien, en via mijn verzekeraar ben ik er achter gekomen wat de vergoeding is. En dat is tussen de 6,5 en 7.000 euro. Behalve dat de operatietijd langer is, is voor de rest het regiem precies hetzelfde als bij de SRS, 2 dagen van te voren opname, vanwege darmen leeg (VU doet nu 1 dag geloof ik, Dr. Karim nog niet) na de operatie 5 dagen in bed blijven en in principe 10 dagen in het ziekenhuis in totaal.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:35 schreef patricia27 het volgende:
Je zou ook sowieso eerst met je zorgverzekeraar over die vergoeding kunnen bellen. Heb ik ook gedaan.
Nu moet ik het nog zwart op wit op papier hebben.
Wordt de borstvergroting weer vergoed ? Een 8-tal maanden geleden hoorde ik op het VU dat ze bezig waren om te proberen het weer vergoed te krijgen. De basisverzekering ingevoerd per 2006 sprak zichzelf een beetje tegen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:18 schreef Doagere het volgende:
Oh dat wist ik niet..
Mja opzich vindt ik die SRS niet zo heeeel erg belangerijk, heb niet zoveel last van dat ding. Al lijkt het me wel geweldig om echte seks te hebben als vrouw. Borsten vindt ik belangerijker.
Dus een langere wacht tijd daar kan ik wel mee leven. Zelf heb ik ook aan Frau Krege gedacht, maar hoe heb je dat aangepakt?
Dat duurt nog een jaar en 1 of 2 maanden. Ik ben dus precies na afloop van mijn RLT aan de beurt daar. En SRS verklaring is ook al opgestuurd door Groningen naar Essen. Op bepaalde gronden zijn ze gewoon verplicht om het te vergoeden. Wachtlijst alleen telt niet meer. Dat was eerder. Toen moest hier een lange wachtlijst zijn, anders kon je daar niet geholpen worden. Dat is niet meer zo.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:08 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang het nog duurt voor je geopereerd wordt, maar frau Krege weet ook dat ze geen operatie mag doen zonder toestemming van 2 gendertherapeuten. Als je nu pas een paar maanden bezig bent met hormonen, heb je grote kans dat je aanvraag wordt afgewezen, omdat het VU waarschijnlijk binnen 12-15 maanden de huidige achterstand echt wel weggewerkt heeft. Bovendien is de operatie in Nederland een stuk goedkoper. Ik krijg een correctie operatie, waar 6 uur OK tijd voor is uitgetrokken, en ik heb de DBC code daarvan gezien, en via mijn verzekeraar ben ik er achter gekomen wat de vergoeding is. En dat is tussen de 6,5 en 7.000 euro. Behalve dat de operatietijd langer is, is voor de rest het regiem precies hetzelfde als bij de SRS, 2 dagen van te voren opname, vanwege darmen leeg (VU doet nu 1 dag geloof ik, Dr. Karim nog niet) na de operatie 5 dagen in bed blijven en in principe 10 dagen in het ziekenhuis in totaal.
De prijs in Duitsland is dan wel een stuk hoger als ik eerlijk mag zijn. En het ziekenhuis krijgt gewoon de DBC code vergoedt waarvoor ze aanvragen, de concurrentie in Nederland heeft ook toegeslagen.
In Groningen zou ik mij ook niet graag laten opereren, in het verleden was het 4 operaties per jaar zo'n beetje, erg weinig ervaring en continuïteit dus.
Hoeveel verhalen heb je gelezen van mensen die door Dr. Hage, of Dr. Karim geopereerd zijn ? Okee, Dr. Hage doet geen SRS meer, maar je kunt en mag nooit op 1 verhaal af gaan. en vergeet niet, je hoort en leest eerder negatieve berichten dan positieve.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:28 schreef patricia27 het volgende:
Dan heb je vast ook wel de verhalen over de operatie van Mara gelezen. Zei is ook in Essen door Frau Krege geholpen.
Frau Krege is dus ook afgestapt van de damsnede (dat is dus hetzelfde ongeveer als inknippen bij een zwangere vrouw). En dat gebeurd hier nog wel tijdens SRS. En als dat op een andere manier gedaan wordt, scheelt dat weer een hoop in napijn en snellere mobiliteit na de OP.
Daar heeft Doagere helemaal een voordeel van dan, want ze woont in Duitsland.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:08 schreef AnnaB het volgende:
[..]
En voor zover ik weet zijn ze alleen verplicht operaties in het buitenland te vergoeden als de wachttijd hier aanzienlijk langer is, of als het in het buitenland goedkoper is, of als je in de grensstreek woont.
En er zijn ook heel veel mensen waarvan hun doosje hier in NL "verprutst" is naar Frau Krege gegaan voor een goede correctie. Echt hoor. Zijn geen broodjes aap verhalen. Heeft ze zelf gezegd en heb het ook al van anderen gehoord.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:18 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Hoeveel verhalen heb je gelezen van mensen die door Dr. Hage, of Dr. Karim geopereerd zijn ? Okee, Dr. Hage doet geen SRS meer, maar je kunt en mag nooit op 1 verhaal af gaan. en vergeet niet, je hoort en leest eerder negatieve berichten dan positieve.
Dat geloof ik graag, maar door WIE zijn ze verpruts, prof. Mulder ? verbaast me niks...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:23 schreef patricia27 het volgende:
[..]
En er zijn ook heel veel mensen die hier in NL "verprutst" zijn en naar Frau Krege gegaan zijn voor een goede correctie. Echt hoor. Zijn geen broodjes aap verhalen. Heeft ze zelf gezegd en heb het ook al van anderen gehoord.
Je kunt mijn correctieoperatie niet vergelijken met de 2e operatie bij Frau Krege, daar is het een vervolg van de 1e, bij mij is het het weghalen van littekenweefsel op 5 cm diepte van de vagina. Da's appels en peren met elkaar vergelijken. Bij mij staat een hele dag (6 uur) OK gepland met 2 chirurgen. Voor de rest hetzelfde als bij de SRS operatie.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:15 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dat duurt nog een jaar en 1 of 2 maanden. Ik ben dus precies na afloop van mijn RLT aan de beurt daar. En SRS verklaring is ook al opgestuurd door Groningen naar Essen. Op bepaalde gronden zijn ze gewoon verplicht om het te vergoeden. Wachtlijst alleen telt niet meer. Dat was eerder. Toen moest hier een lange wachtlijst zijn, anders kon je daar niet geholpen worden. Dat is niet meer zo.
Let wel, jij spreekt over een correctieoperatie van 6 a 7000 Euro. Dat gebeurd bij Frau Krege tijdens de 2e operatie en kost maar 5400 (inclusief borstvergroting zelfs nog) Dus als die laatste weggelaten wordt gaat er zo een paar duizend af denk ik. En hoe minder dagen opgenomen gaat er nog weer meer af van dat bedrag.
Dat is gewoon kul! Een chirurg doet maar één operatie per dag (SRS), dus vanwaar die tijdsdruk? Daarnaast, als ik even naar het OLVG kijk, doen ze 4 SRS'en per maand geloof ik.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:16 schreef patricia27 het volgende:
Frau Krege werkt niet onder een enorme tijdsdruk van wachtlijsten en hoeft dus ook geen elendelange wachtlijsten weg te werken zoals in het VU wel het geval is. Daar moeten ze verplicht wel 100 per jaar doen.
Ik denk dat er door die "haast" en zoveel operaties per jaar er ook veel vaker dingen mis gaan.
Interessant. Is dit artikel ergens on-line te vinden of is er ergens een knipsel beschikbaar?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Geen idee of jullie het gezien hebben, maar in de nieuwe Psychologie Magazine staat een stuk over transgenders en genderdysdorfie.
Geen idee wat voor blad 't verder is en of er sprake is van enige diepgang.quote:Jan werd Janiek
"Om te bewijzen dat ik écht een man was, deed ik zwaarder werk dan ik aankon. Toen stortte ik in." Het verhaal van een transgender.
Dr. Hage deed er indertijd wel 2 op 1 dag, en maximaal 4 in 1 week als de wachtlijst te lang werd.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:54 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Dat is gewoon kul! Een chirurg doet maar één operatie per dag (SRS), dus vanwaar die tijdsdruk? Daarnaast, als ik even naar het OLVG kijk, doen ze 4 SRS'en per maand geloof ik.
Nou inderdaad zeg... Ik zie de chirurg al staan met zweetdruppels op zijn voorhoofd en trillende handen... NOT!
Het blad is een populair psychologisch tijdschrift, voor zowel de gewone mensen de in psychologie geinteresseerd zijn, als ook wel een beetje voor de professional, maar het blad is wel laagdrempelig.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:44 schreef Hildy het volgende:
Van hun site:
[..]
Geen idee wat voor blad 't verder is en of er sprake is van enige diepgang.
Hoe goed ken je het VU zelf ? De negatieve verhalen hoor en lees je overal, de goede verhalen niet. En dat 100 per jaar verplicht, hmmm, ik geloof dat daarom er nu hulp is van het OLVG waar 2 plastische chirurgen werken die zijn opgeleid in SRS, waarvan Dr. Karim 100% door Dr. Hage. En als je iets op internet vind over hem van de tijd dat hij nog SRS deed zul je weinig negatieve berichten over hem lezen.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:16 schreef patricia27 het volgende:
maar uhhh, 50 operaties of 10 per jaar zegt mij niks over de kwaliteit van het geleverde werk.
Frau Krege werkt niet onder een enorme tijdsdruk van wachtlijsten en hoeft dus ook geen elendelange wachtlijsten weg te werken zoals in het VU wel het geval is. Daar moeten ze verplicht wel 100 per jaar doen.
Ik denk dat er door die "haast" en zoveel operaties per jaar er ook veel vaker dingen mis gaan.
Ik ken iemand die eind 2006 door dr. Karim geholpen is. Dat is allemaal prima verlopen. Uit haar behandeling bij dr. Karim bleek dat hij erg voorzichtig met zijn patienten is. Na de SRS niet zo snel mogelijk je bed weer uit. Verplicht een aantal dagen bedrust. Ik heb nog ergens een pdfje met hoe hij de dagen voor en na de SRS indeelt, wat wel mag en wat niet en wat wanneer.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:26 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Hoe goed ken je het VU zelf ? De negatieve verhalen hoor en lees je overal, de goede verhalen niet. En dat 100 per jaar verplicht, hmmm, ik geloof dat daarom er nu hulp is van het OLVG waar 2 plastische chirurgen werken die zijn opgeleid in SRS, waarvan Dr. Karim 100% door Dr. Hage. En als je iets op internet vind over hem van de tijd dat hij nog SRS deed zul je weinig negatieve berichten over hem lezen.
Voor zover ik weet bestaat die achterstand al jaren. Dus ik vrees voor hun dat ze voorlopig nog wel ff werk hebben...quote:Op zondag 4 maart 2007 16:25 schreef AnnaB het volgende:
Ik weet alleen niet of zo ook blijven opereren voor het VU als de achterstand weg is, want ik heb van Dr. Van Trotsenburg begrepen dat het alleen was om de achterstand weg te werken.
Er is overigens een thread op travestie.org hierover. Laat maar, is 90% persoonlijke aanvallen (wat je helaas wel vaker daar ziet).quote:Op zondag 4 maart 2007 13:22 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Het blad is een populair psychologisch tijdschrift, voor zowel de gewone mensen de in psychologie geinteresseerd zijn, als ook wel een beetje voor de professional, maar het blad is wel laagdrempelig.
Wel apart dat Peggy (heb persoonlijk met haar te maken gehad ivm begeleiding van onze oudste zoon tijdens mijn geslachtsverandering) commentaar geeft op transgender. Niet dat ze er niet veel van af weet, absoluut niet. Maar in Utrecht behandelt ze alleen adolescenten. Het zal er wel op neer gekomen zijn dat niemand van het VU er iets over wilde zeggen, maar er zijn toch ook genoeg ex-genderteam psychologen. Of zullen die na afscheid iets moeten tekenen dat ze zich niet meer bemoeien met het hele gender gebeuren ? Ze mogen nog wel transseksuelen in behandeling nemen, want Jos geeft zelf namen door van psychologen die nog transseksuelen willen in hun eigen praktijk.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:59 schreef Hildy het volgende:
[..]
Er is overigens een thread op travestie.org hierover. Laat maar, is 90% persoonlijke aanvallen (wat je helaas wel vaker daar ziet).
Bij de n00dles heeft degene waar 't artikel over gaat overigens een thread geopend. Hoe het precies zit bij haar snap ik ook niet helemaal, maar ik krijg ergens de indruk dat ze echt een transgendertje is (dus wel hormonen, geen operatie). Nouja, dat moet zij verder weten natuurlijk.
Ik zie haar naam anders onder genoeg wetenschappelijke artikelen over 't trans-fenomeen staan. Dus ze zal zich er heus wel in verdiept hebben.quote:Op maandag 5 maart 2007 06:46 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Wel apart dat Peggy (heb persoonlijk met haar te maken gehad ivm begeleiding van onze oudste zoon tijdens mijn geslachtsverandering) commentaar geeft op transgender. Niet dat ze er niet veel van af weet, absoluut niet. Maar in Utrecht behandelt ze alleen adolescenten.
Gewoon over problemen praten kan vaak enorm helpen. Zo probeer ik door hier zo nu en dan wat te posten m'n genderproblematiek een plekje in m'n leven te geven.quote:Op maandag 5 maart 2007 08:21 schreef Meike26 het volgende:
Nu loop ik zelf dus ook nog met een psychisch dingetje dat ik ook nog moet verwerken en m'n mams kwam met het idee om naar een praatgroep te gaan. Daarbij heb ik dan weer het zelfde gevoel/idee bij als bij de T&T avonden... los van de maatschapij... niets voor mij.
Ik vermoed ook dat ze bij m'n vorige werk "iets" door hebben gehad. Een collega daar had een transseksuele achtergrond, en ja, die weet natuurlijk precies waar ze op moet letten. En dan zie je een jongen die toch wel depressief is, als automatisch contact zoekt met de vrouwen (en zich daarmee lijkt te identificeren) en wel heel erg androgyn over komt. Ik kreeg toen ik daar weg ging ook wat opmerkingen waarvan ik later zoiets had van "hmm, zou die iets opgevallen zijn?". En dat was nog midden in de ontkenningsfase.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:21 schreef AnnaB het volgende:
Achteraf scheen het voor een redelijk aantal mensen helemaal geen verrassing te zijn toen ik ze vertelde dat ik van geslacht ging veranderen uiterlijk.
Daarom heb ik van m'n psych het volgende aangenomen: Een buddy.Ik moet zelf ook nog maar kijken hoe het gaat, maar zover ik weet zijn het studenten in amsterdam die wat tijd voer hebben en bekend zijn met ons fenomeen. Met zo'n buddy kan ik dan smiddags eens wat gaan doen, informeel vrij-uit praten zonder muren om ons heen en lekker relaxed. Koppie thee erbij of een warme choco... Ik kijk er wel naar uit, want kamertjes/zaaltjes en andere opgekropte buurthuis perikelen wil ik toch het liefst vermijden.quote:Gewoon over problemen praten kan vaak enorm helpen. Zo probeer ik door hier zo nu en dan wat te posten m'n genderproblematiek een plekje in m'n leven te geven.
Dat ken ik wel uit de Asperger-kringen inderdaad. Op zich lijkt 't me ook wel wat, ik heb er alleen zo'n "aapjes-kijken" gevoel bij.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarom heb ik van m'n psych het volgende aangenomen: Een buddy.Ik moet zelf ook nog maar kijken hoe het gaat, maar zover ik weet zijn het studenten in amsterdam die wat tijd voer hebben en bekend zijn met ons fenomeen.
Niemand die ziet of merkt dat het een buddy is volgens mij. En veel succes vrijdag bij je psych. Mijn oudste zoon (23) hoopt binnenkort te verhuizen naar Utrecht (studeert en werkt daar) en zal waarschijnlijk hulp gaan krijgen van Atrecht (of niet, er werd gepraat over een PGB). Hij heeft sinds ruim een jaar officieel de diagnose Asperger.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:31 schreef Hildy het volgende:
[..]
Dat ken ik wel uit de Asperger-kringen inderdaad. Op zich lijkt 't me ook wel wat, ik heb er alleen zo'n "aapjes-kijken" gevoel bij.
Om met 't dichtslaan bij de psych om te gaan ga ik trouwens gewoon e.e.a. op papier zetten. Moet ik vrijdag a.s. alleen nog maar de moed opwekken dat dan aan de psych van Altrecht te geven.
Nee, meer door de buddy zelf. "Mijn transseksuele vriendin", dat idee. Maar misschien dat ik ook gewoon te negatief denk hoor. Ik heb nog steeds wel moeite mensen te vertrouwen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:45 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Niemand die ziet of merkt dat het een buddy is volgens mij.
Dan heeft hij 't wel zwaar te pakken. Ik woon al een half jaartje op mezelf, en los van dat de afwas zich nog wel eens opstapelt gaat dat best aardig. Er is bij mij ook nooit gerept over PGBs of wat dan ook. Ik heb alleen een tijd terug een paar jaar aan de clonidine (bloeddrukverlager waar je rustiger van zou worden) gezeten. Daar sliep ik alleen beter van, het deed me verder eigenlijk niks.quote:Mijn oudste zoon (23) hoopt binnenkort te verhuizen naar Utrecht (studeert en werkt daar) en zal waarschijnlijk hulp gaan krijgen van Atrecht (of niet, er werd gepraat over een PGB). Hij heeft sinds ruim een jaar officieel de diagnose Asperger.
Wat en ik dan? Neen, ik loop niet op gay sites.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:41 schreef ChantalC het volgende:
En jij dan? Waarom begin je hierover? Beetje dubbele opmerking...
Dan is dat 't toch? Dat je lichaam niet lijkt te kloppen met je geest, en dat je ergens precies lijkt te weten hoe 't dan wel hoort.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:48 schreef AnnaB het volgende:
Nouja, ik begrijp het zelf ook niet hoor. Hoe moet je nou uitleggen wat je voelt, dat je lichaam niet klopt met je geest, je gevoel. Ik kan dat ook niet begrijpen, en toch is het er wel geweest dat gevoel.
Dat is wel een homosite, maar daar komen homo's, lesbisch, bi's en hetero's. Mensen van allerlei plumage dus.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:31 schreef Doagere het volgende:
Even een kickje.
Wat doet Patricia trouwens op homoseks sites?
http://www.gay.eu/patricia28trans
Er zitten ook zat bi-mannen daar. Het zijn niet allemaal homo's. En daarnaast heb ik profielen op allerlei andere site's. Ook gewoon site's voor hetero's.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Hildy het volgende:
Tsjah, dat moet zij weten, toch? Homomannen begrijpen er vaak net zo min wat van als heteromannen ("jij wilt wat met je prachtige mooie piemeltje doen?!"), dus ik denk niet dat ze d'r erg ver mee komt. Maar 't uitleggen is natuurlijk altijd 't proberen waard.
Overigens is gay.eu nou niet bepaald een "homoseks site". Dan zou je er geen serieuze artikelen over transseksualiteit kunnen vinden. Bij "homoseks site" denk ik meer aan iets als cu2night (weet niet of die nog bestaat).
En dan nog. Als jij daar een profiel wilt hebben, prima meid. Al wil je je daar voordoen als 42-jarige homo met een harige bierpens, kan mij 't schelen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:33 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Er zitten ook zat bi-mannen daar. Het zijn niet allemaal homo's.
Wie loopt wie hier nou af te zeiken dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:44 schreef Hildy het volgende:
[..]
En dan nog. Als jij daar een profiel wilt hebben, prima meid. Al wil je je daar voordoen als 42-jarige homo met een harige bierpens, kan mij 't schelen.
Waar ik wel een beetje moe van word is wat ik al langer op travestie.org zie en nu zich hiermee naar dit forum zie verplaatsen: mensen die elkaar lopen af te zeiken. Ik begrijp heus wel waar 't vandaan komt hoor, iedereen wil "de enige ware" zijn. Nou en? Denk je dat de rest van de wereld dat ziet? De rest van de wereld denkt "oh, omgebouwd wijf" (excusez le mot). Hoe "echt" of niet je ook bent.
Dit laatste geld uiteraard voor beiden. Dat jullie karakters botsen moge duidelijk zijn, ga dan niet de sfeer zitten verzieken.
Sorry, dan interpreteerde ik jouw opmerking over haar vriendje verkeerd.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:06 schreef patricia27 het volgende:
Wie loopt wie hier nou af te zeiken dan?
Ik veroorzaak en verplaats geen problemen op en van travestie.org. hierheen Het enigste waar ik een gruwelijke hekel aan heb is transen die andere transjes afkraken en zichzelf veren in de kont steken (vaak om hun eigen grote onzekerheid te verdoezelen). Zo ben ik dus niet. En daar kom ik tegen in verweer ja. En ik heb ook een hekel aan transjes die andere transjes afkraken om hun eigen onzekerheid te verdoezelen.
Ik weet ook niet wat d'r speelt, en ik wil eigenlijk ook niet weten wat d'r speelt. Ik heb meer dan genoeg aan m'n eigen problemen op 't moment eigenlijk, en ik kom hier vooral om een beetje steun bij anderen te zoeken.quote:Ik weet dondersgoed hoor hoe onzeker Fleurtje is hoor. Ken zat meiden IRL die ook met haar omgingen (nu dus niet meer, want die kwamen er ook vlot achter hoe ze werkelijk is). Ze moet eens ophouden met die arrogante houding naar andere transjes toe. Ze is niks meer dan andere transjes.
Logisch lijkt me, zoeken we allemaal toch wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:16 schreef Hildy het volgende:
Ik heb meer dan genoeg aan m'n eigen problemen op 't moment eigenlijk, en ik kom hier vooral om een beetje steun bij anderen te zoeken.
Dat is daar zeker niet altijd zo. Je brengt het nu zo, dat het daar constant een incrowd-afzeik-sfeer is. Op zich valt het best nog wel mee. Kijk, als je daar 1 keer in de zoveel tijd een keer komt en het komt dan net toevallig voor, dan heb je geen goede indruk vindt ik. Ik vindt dat daar nog wel meevallen eerlijkgezegd.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:16 schreef Hildy het volgende:
De incrowd-afzeik-sfeer op travestie.org is precies de reden dat ik dat forum liever mijd, en met deze paar posts werd ik al bang dat dat zich ook hierheen zou gaan verplaatsen.
Misschien dat dat in de besloten subfora daar anders is hoor (daar mag ik niet in, met goede reden ongetwijfeld), maar 't valt me op dat 't in de rest van 't forum daar bij elk onderwerp toch al heel snel gaat over een klein groepje vaste bezoeksters. De eerste keer was dat wel grappig, de tweede keer saai, en de 3x keer ronduit irritant.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:23 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dat is daar zeker niet altijd zo. Je brengt het nu zo, dat het daar constant een incrowd-afzeik-sfeer is. Op zich valt het best nog wel mee. Kijk, als je daar 1 keer in de zoveel tijd een keer komt en het komt dan net toevallig voor, dan heb je geen goede indruk vindt ik. Ik vindt dat daar nog wel meevallen eerlijkgezegd.
Ik heb helemaal geen probs met Kimquote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:06 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ik weet dondersgoed hoor hoe onzeker Fleurtje IRL is. Ken zat meiden IRL die ook met haar omgingen (nu dus niet meer, want die kwamen er ook vlot achter hoe ze werkelijk is). Ze moet eens ophouden met die arrogante houding naar andere transjes toe. Ze is niks meer dan andere transjes.
Op een dag breekt dat gedrag haar vanzelf wel op.
Ik heb deze week gevraagd in het UMCG. Robinson doet er ook 10 per jaar.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:08 schreef AnnaB het volgende:
[..]
In Groningen zou ik mij ook niet graag laten opereren, in het verleden was het 4 operaties per jaar zo'n beetje, erg weinig ervaring en continuïteit dus.
Ik zocht op 'Androcur' bij google.nl. in jouw profiel stond dus het woordje Androcur.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:33 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Vraag me wel af trouwens wat ze er zelf deed. Ze komt er zelf dus ook. Zo'n profiel vindt je echt niet bij toeval buiten zo'n site.
Ga weg, weet wel van andere transjes die jou kende dat je hele dagen boven op je kamertje achter je computertje zit.quote:Op zondag 18 maart 2007 10:42 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik zocht op 'Androcur' bij google.nl. in jouw profiel stond dus het woordje Androcur.
Maargoed, ik kop niet op gehy sites.
Hoe kom je erbij dat ik IRL onzeker ben? Je hebt mij nog nooit gezien, beetje moeilijk oordelen dan.
Lekker constructief bezig..![]()
Dat weet ik van andere transjes die jou wel IRL kennen (of liever gezegd kende).quote:Op zondag 18 maart 2007 10:42 schreef Doagere het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik IRL onzeker ben? Je hebt mij nog nooit gezien, beetje moeilijk oordelen dan.
Ik val hier niemand aan. Ja de mensen die mij aanvallen of raar tegen mij doen. Ik zie niet in wat daar mis mee is. En ik heb wel een leven. En dat is zeker niet dag en nacht achter m'n computertje zitten zoals Fleurtje doet en dan ook nog claimen al een jaar fulltime succesvol als meisje te levenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:26 schreef Meike26 het volgende:
Get a life Patricia.. jij doet ook niets anders... Jij valt de anderen persoonlijk aan op een forum.. bij naam en vooral het woordje "JIJ" komt er lekker veel aan te pas. Ik weet niet of je "Killing in the Name of" van Rage againt the machine kent (een klein stukje lyric):
Some of those that work forces,
are the saints that burn crosses
Als jij zegt dat Doagre dit doet, en je haar daarvan beschuldigd, waarom doe je het dan 3 keer zo hard terug...?
Mijn mening ? :p Draadje sluiten en lekker overnieuw beginnen...![]()
IRL ken ik 2 ts'en.quote:Op zondag 18 maart 2007 10:55 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ga weg, weet wel van andere transjes die jou kende dat je hele dagen boven op je kamertje achter je computertje zit.
hahahahaha, dan kan je ook makkelijk zeggen "IK LEEF NU FULLTIME EEN JAAR ALS MEISJE EN BEN GEEN PROBLEMEN TEGENGEKOMEN". Makkelijk praten he als je altijd binnen zit en bijna niet buiten komt door je grote onzekerheid.
Heb dat van meerdere transjes gehoord die jou IRL kende en die gaan echt niet zitten liegen daarover hoor.
Vandaar dat je ook zeeen van tijd hebt om profielen op te zitten zoeken.
ja ja, nou ik weet wel beter. Droom maar lekker verder over het feit dat je al een jaar lang succesvol fulltime als meisje leeft. Achter de geraniums jaquote:Op zondag 18 maart 2007 12:08 schreef Doagere het volgende:
[..]
IRL ken ik 2 ts'en.
Ik weet niet waar je het over hebt, ik zit niet de hele dag achter de computer.![]()
Ik ken niet zoveel transjes IRL, dus waar haal je die onzin vandaan?
Jij bent echt kansloos.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:09 schreef patricia27 het volgende:
[..]
ja ja, nou ik weet wel beter. Droom maar lekker verder over het feit dat je al een jaar lang succesvol fulltime als meisje leeft. Achter de geraniums ja![]()
Dat profiel = waar, het bestaat, er kan gelezen worden ect.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:11 schreef patricia27 het volgende:
Het feit is gewoon dat het nergens op sloeg van jou om dat profiel hier te plaatsen. Is totaal niet relevant voor hier. Dus wie begon hier nou.
Wat wil dat zeggen dan, dat jij het dan hier maar moet plaatsen?quote:Op zondag 18 maart 2007 12:13 schreef Doagere het volgende:
[..]
Dat profiel = waar, het bestaat, er kan gelezen worden ect.
Ik ga geen kant kiezen, maar dat valt me inderdaad ook wel heel erg op.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:26 schreef Meike26 het volgende:
Get a life Patricia.. jij doet ook niets anders... Jij valt de anderen persoonlijk aan op een forum.. bij naam en vooral het woordje "JIJ" komt er lekker veel aan te pas.
Helemaal mee eens.quote:Mijn mening ? :p Draadje sluiten en lekker overnieuw beginnen...![]()
Wat zeur je nou, zij begint er toch mee. Om dingen van mij hier te plaatsen. Sloeg toch nergens op wel dan. Heb je daar misschien ook nog wat zinnigs over te melden...quote:Op zondag 18 maart 2007 12:30 schreef Hildy het volgende:
[..]
Ik ga geen kant kiezen, maar dat valt me inderdaad ook wel heel erg op.
[..]
Maar jij gaat er mee door.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:32 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Wat zeur je nou, zij begint er toch mee.
Nou, het lijkt wel alsof je je er voor schaamt. Zo heftig als je hierop reageert.quote:Om dingen van mij hier te plaatsen. Sloeg toch nergens op wel dan. Heb je daar misschien ook nog wat zinnigs over te melden...
Nee, maar leg mij eens uit wat het voor meerwaarde heeft om dat hier te plaatsen.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:34 schreef Hildy het volgende:
[..]
Maar jij gaat er mee door.
[..]
Nou, het lijkt wel alsof je je er voor schaamt. Zo heftig als je hierop reageert.
Nee ik zie niet in waarvoor ik dat zou moeten doen. Het sloeg gewoon nergens op om dat hier te plaatsen en was gewoon bedoeld om te schoppen. punt uit.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:34 schreef Hildy het volgende:
[..]
Maar jij gaat er mee door.
[..]
Maar wat mij betreft is deze discussie afgelopen. Als je hiermee verder wilt gaan kan je op travestie.org een groot Fleur vs. Patricia bitchfight-topic openen, dan weet ik welke ik moet mijden.
Geen idee. Ik ken haar niet IRL, dus ik kan totaal niet nagaan wat haar motivaties waren.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:36 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Nee, maar leg mij eens uit wat het voor meerwaarde heeft om dat hier te plaatsen.
Waarom reageer je dan zo heftig. Je zou ook zoiets kunnen zeggen als: "goh, flauw hoor". Of "wat maakt jou dat uit". In plaats daarvan ga je overal dingen achter zoeken en enorm paranoide reageren.quote:En nee, ik schaam me daar niet voor.
Ja, absoluut, aangezien ik dit al beantwoord heb (zie hierboven).quote:Maar zie de reden niet in waarvoor ze dat hier moest plaatsen. Was alleen maar bedoeld om te schoppen. Hier lees je vast toch weer overheen.
Nou ik ken haar al langer van elders op internet (en weet dus ook hoe ze zich ook daar gedraagt en ook al vaak daarop door anderen is aangesproken) en ik weet dus wel wat haar motivatie was.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:42 schreef Hildy het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken haar niet IRL, dus ik kan totaal niet nagaan wat haar motivaties waren.
[..]
Er zijn er ook maar 2 die mij IRL kennen!quote:Op zondag 18 maart 2007 12:42 schreef Hildy het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken haar niet IRL, dus ik kan totaal niet nagaan wat haar motivaties waren.
Het sloeg gewoon nergens op om dat hier te plaatsen. punt uit.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:46 schreef ChantalC het volgende:
Jeetje zeg. Laat een ieder in zijn/haar waarde. Als je lekker puberaal wilt gaan lopen zeuren over een profieltje zus of een profieltje zo, doe dat dan ergens anders...
Dit zijn nou net de dingen waardoor ik al die fora vervelend vind worden...
Dat is goed patriesje! Laten we het hier bij laten. En het was gewoon heel puberaal om zo overdreven te reageren.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:50 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Het sloeg gewoon nergens op om dat hier te plaatsen. punt uit.
Het was puberaal van Fleurtje om het hier te plaatsen.
Verder maak ik er geen woord meer aan vuil.
Volgens mij klopt daar niks van. Het VU vereist pas van je dat je zodra je "groen licht" hebt, dat je 24/7 in de gewenste geslachtsrol gaat leven. De meesten doen dat echter al. Ik ben zelf al direct "om gegaan" (rot term zeg) toen ik met het traject begon.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:56 schreef Hildy het volgende:
Ik zag onlangs een uitzending van Mooi weer de leeuw waarin een (pre-alles) transje werd geïnterviewd. Zij zei dat ze van 't VU voordat ze überhaupt voor hormonen in aanmerking zou komen eerst een half jaar in de rol moest leven.
Maar dat kan toch niet waar zijn. Dan is ze daarmee toch de spot van d'r hele omgeving? Hoe zit dat nu precies?
Klopt als een bus. Zo is het in het UMCG ook. Pas na groen licht wordt verwacht dat je 24/7 in de gewenste rol gaat leven.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:28 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Volgens mij klopt daar niks van. Het VU vereist pas van je dat je zodra je "groen licht" hebt, dat je 24/7 in de gewenste geslachtsrol gaat leven. De meesten doen dat echter al. Ik ben zelf al direct "om gegaan" (rot term zeg) toen ik met het traject begon.
Ik dacht het, jij zegt het.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:18 schreef nietzman het volgende:
Zozo, wat een bitchfight. Die hormonen doen hun werk zo te zien.
Ja ik snap het volkomenquote:Op zondag 18 maart 2007 19:07 schreef ChantalC het volgende:
Patries, even antwoord op je vraag elders:
Ik heb er gewoon niet zoveel zin meer in. Het is ook een sort of periode afsluiten. Op mijn weblog plaats ik ook bijna niks meer over mijn behandeling.
Ik lees op Fok! ook andere topics en dat hier ook een topic over genderdysforie is kan ik mee leven. Over het algemeen wordt hier op een veel normale manier gepost dan op andere fora.
Daarnaast ben ik ook gewoon meer met andere dingen bezig. Andere prioriteiten zeg maar...
U snapt?![]()
![]()
quote:
Wat een verschil eigenlijk tussen die verzekeringen. Ik kon tot 75% vergoed krijgen tot een maximum van 1000 Euro voor de gehele behandeling. Maar dan moest ik wel naar een door het Groene Land erkende huidtherapeut.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:31 schreef Meike26 het volgende:
Volgende week disndag eindelijk een afspraak met schoonheidssalon over de definitieve ontharing. Na dik een halfjaar, bijna jaar oorlog te hebben gevoerd met ZilverenKruis heb ik aan het langste touwtje getrokken (wel dankzij het VU). Voorlopig heb ik recht op 75% vergoeding of 500 euro, maar ze zijn nu ook bezig om er meer uit te halen bij ZK.
De salon waar ik naar toe ga is Pour Tous in (hartje) Utrecht. Zo goed als ik begrepen heb word met de Elos het gezicht gedaan en met een andere techniek, als ik wil, de schaamstreek.
Maarja, dat zien we dan wel weer.
Sinds 01-02-'05 leef ik lekker als Meike, officieel op 15-07-'05 in de RLE gedoken (en ondertussen die 18 maanden dus ook al achter de rug). Tot nu toe heb ik het gewoon elke dag moeten ontharen met mesje. Venus ofzo. Erg irritant en ja, dan heb je wel eens een dag dat je overslaat, maar dan merk ik toch wel weer heel snel dat ik even de badkamer voor mezelf moet hebben. Ben dus erg blij als dat straks (grotendeels) achter de rug is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:59 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Wat een verschil eigenlijk tussen die verzekeringen. Ik kon tot 75% vergoed krijgen tot een maximum van 1000 Euro voor de gehele behandeling. Maar dan moest ik wel naar een door het Groene Land erkende huidtherapeut.
Ik betaal het gewoon zelf nu. 180 Euro per behandeling voor gezicht en hals. Iedere keer 6 weken ertussen. Ik heb nu ook 3 Elos behandelingen gehad voor het gezicht. Slaat veel beter aan dan gewone IPL. Daar heb ik eerst 2 behandelingen van gehad, maar sloeg niet goed aan.
Jij zit toch al een paar jaar in dit proces en leeft al een poosje fulltime? Of had ik dat verkeerd begrepen? Hoe doe je dat nu dan als je naar buiten gaat? (ivm baardgroei/baardschaduw)
Foutje: Voor de zoveelste keer mezelf gequote ipv gewijzigd..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Sinds 01-02-'05 leef ik lekker als Meike, officieel op 15-07-'05 in de RLE gedoken (en ondertussen die 18 maanden dus ook al achter de rug). Tot nu toe heb ik het gewoon elke dag moeten ontharen met mesje. Venus ofzo. Erg irritant en ja, dan heb je wel eens een dag dat je overslaat, maar dan merk ik toch wel weer heel snel dat ik even de badkamer voor mezelf moet hebben. Ben dus erg blij als dat straks (grotendeels) achter de rug is.
Inderdaad erg gek. Ik heb bij IZA 2 jaar lang een vergoeding van maximaal 3500 euro gehad (vergoeding voor 90%, dus die 10% per behandeling moest je zelf betalen). Dit jaar kreeg ik een machtiging voor 500 euro. Daar moet ik nog eens goed naar kijken of het klopt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:59 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Wat een verschil eigenlijk tussen die verzekeringen. Ik kon tot 75% vergoed krijgen tot een maximum van 1000 Euro voor de gehele behandeling. Maar dan moest ik wel naar een door het Groene Land erkende huidtherapeut.
Das inderdaad een groot verschil. Dus ook na invoering van het nieuwe zorgstelsel kreeg je eerst nog dat grote bedrag van 3500 Euro. Volgens mij is IZA dan ook de enigste die zo'n enorm bedrag vergoedde.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:37 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Inderdaad erg gek. Ik heb bij IZA 2 jaar lang een vergoeding van maximaal 3500 euro gehad (vergoeding voor 90%, dus die 10% per behandeling moest je zelf betalen). Dit jaar kreeg ik een machtiging voor 500 euro. Daar moet ik nog eens goed naar kijken of het klopt.
Das duidelijke taalquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Sinds 01-02-'05 leef ik lekker als Meike, officieel op 15-07-'05 in de RLE gedoken (en ondertussen die 18 maanden dus ook al achter de rug). Tot nu toe heb ik het gewoon elke dag moeten ontharen met mesje. Venus ofzo. Erg irritant en ja, dan heb je wel eens een dag dat je overslaat, maar dan merk ik toch wel weer heel snel dat ik even de badkamer voor mezelf moet hebben. Ben dus erg blij als dat straks (grotendeels) achter de rug is.
Ja... Ik heb vandaag nog even opgezocht en die regel hebben ze nog steeds. Ik moet dus even een brief schrijven en vragen om een herziening...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Das inderdaad een groot verschil. Dus ook na invoering van het nieuwe zorgstelsel kreeg je eerst nog dat grote bedrag van 3500 Euro. Volgens mij is IZA dan ook de enigste die zo'n enorm bedrag vergoedde.
Maar jij bent toch ook al heel lang met die behandelingen bezig toch? Ben je nog niet van je gelaatshaar af dan? Want ik begreep als op een gegeven moment alle haar weg is, dat je dan nog maar 1 keer per jaar hoeft om het bij te houden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:07 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ja... Ik heb vandaag nog even opgezocht en die regel hebben ze nog steeds. Ik moet dus even een brief schrijven en vragen om een herziening...
Ik ben begonnen met ELOS bij Korpos in Den Haag. Later kregen ze er ook een Lightsheer Diode Laser bij. We zijn toe llangzaam aan overgestapt. LDL gaat wat sneller dan een ELOS-behandeling.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:12 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook al heel lang met die behandelingen bezig toch? Ben je nog niet van je gelaatshaar af dan? Want ik begreep als op een gegeven moment alle haar weg is, dat je dan nog maar 1 keer per jaar hoeft om het bij te houden.
Heb jij dan laserbehandeling, IPL of ELOS?
Ik heb Elos behandelingen. Ze zei tegen mij dat ik moet rekenen op 12 behandelingen met iedere keer 6 weken ertussen. Anderhalf jaar dus. Heb nu volgende week de 4e behandeling.
Geen zin in. Heb me daar ooit eens aangemeld en ik moest van de mods daar mezelf voorstellen, terwijl iedereen me wel kent. Heb verzocht mijn account te verwijderen. Kortom ik hou het bij Fok en that's it.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef patricia27 het volgende:
Hoi iedereen,
nog een berichtje voor de mensen die het hadden over de sfeer op travestie.org
Misschien een idee voor jullie (als jullie het tenminste nog niet kennen) om eens te kijken op ISIS.
Dat is een besloten forum alleen voor TS/TG. Er zitten overwegend TS-en. Daar wordt misschien niet zoveel gepost, maar is de sfeer wel leuk en wordt ook wel op een respectvolle manier met elkaar omgegaan.
http://michelle.forumup.nl/index.php?mforum=michelle
Groetjes,
Patricia.
Ja idd, lijkt me ook logisch. Zal wel geen pretje zijn daaronder het haar te moeten laten verwijderen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:04 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Daarnaast moet ik vermoedelijk nog de schaamstreek laten doen en als IZA dat vergoed, waarom zou je dat dan zelf betalen?![]()
Geen idee... Het is meer het idee dat je daar met iets bloot ligt waar jezelf een hekel aan hebt en dat je dan ook nog eens toont aan een betrekkelijk onbekende...quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:08 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja idd, lijkt me ook logisch. Zal wel geen pretje zijn daaronder het haar te moeten laten verwijderen.
Ja, stom dan dat ze daar wel een voorspelling over doen. Alleen als je echt pikzwart haar hebt, dan ben je er zo vanaf volgens mij.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:04 schreef ChantalC het volgende:
[..]
12 behandelingen... pffff (trekt neus op)... Daar kan je echt geen voorspelling voor doen. Bij mij schatte 6 a 7 behandelingen (en ik had echt zware baardgroei, kan je foto ervan mailen). We zijn nu 18 behandelingen verder geloof ik...
Ja, dat is ook echt vervelend en genant lijkt me (naast de pijn dan). Is het verplicht in het VU om dat permanent te ontharen? En zo ja, wat is de reden daarvan dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:09 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Geen idee... Het is meer het idee dat je daar met iets bloot ligt waar jezelf een hekel aan hebt en dat je dan ook nog eens toont aan een betrekkelijk onbekende...![]()
Het werd over de hele linie wat dunner. Na een paar behandelingen zag je echt gaten. Voor de rest zal je nog wel merken dat het ineens vrij kaal is en dan zomaar uit het niets komen er weer haartjes omhoog... Frustrating!quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:17 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja, stom dan dat ze daar wel een voorspelling over doen. Alleen als je echt pikzwart haar hebt, dan ben je er zo vanaf volgens mij.
Ik heb 3 kleuren haar. Bruin, rossig en blond. Die bruine en rossige haren krijgt ze wel weg zei ze.
Wat was nou het eerste weg bij jou dan na een paar behandelingen? De wangen zeker. En de zijkanten van de kin. En idd de snor is het hardnekkigst en zal wel het langst duren he.
Het is niet verplicht. Dat verschilt per chirurg. Sommige chirurgen doen het tijdens de operatie. Er zit nl veel minder haar daar. Minder dichtheid.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:19 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt vervelend en genant lijkt me (naast de pijn dan). Is het verplicht in het VU om dat permanent te ontharen? En zo ja, wat is de reden daarvan dan?
En kan dat wel in zo'n korte tijd? Stel je voor dat je nu binnenkort te horen krijgt dat je SRS over een paar maandjes is. Dan zit je wel krap met tijd lijkt me.
Ik had al zo'n vaag voorgevoel dat m'n overstap naar ZK indertijd misschien toch niet zo handig zou blijken...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:31 schreef Meike26 het volgende:
Volgende week disndag eindelijk een afspraak met schoonheidssalon over de definitieve ontharing. Na dik een halfjaar, bijna jaar oorlog te hebben gevoerd met ZilverenKruis heb ik aan het langste touwtje getrokken (wel dankzij het VU).
Heb je dan niet ontzettend last van stoppels?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:49 schreef danielluh het volgende:
tis niet verplivht in het vu, ze raden het wel aan.
echter in thailand willen ze het liever niet. de huid wordt er wel dunner door. en gevoeliger
ik heb het ni4et gedaan, en kan goed alles scheren daar beneden.
Wat is er vaag aan dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:49 schreef danielluh het volgende:
btw doagere, je hoeft mij nie elke keer toetevoege als je nieuwe naam hebt, ik accepteer je toch niet.
![]()
ga niet met vage personen om![]()
Frau Krege doet dat ook tijdens de operatie. Ik ben er wel blij om. Ik vindt dat niks om daar beneden haar te hebben (houden). Eerder scheerde ik het gewoon steeds weg. En dat vindt ik ook niks. Ben er ook liever permanent vanaf.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:56 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Het is niet verplicht. Dat verschilt per chirurg. Sommige chirurgen doen het tijdens de operatie. Er zit nl veel minder haar daar. Minder dichtheid.
Ik voegde mijn msn lijstje in mijn nieuwe msn adres.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:49 schreef danielluh het volgende:
btw doagere, je hoeft mij nie elke keer toetevoege als je nieuwe naam hebt, ik accepteer je toch niet.
![]()
ga niet met vage personen om![]()
Nee dat is het ook niet.quote:Maar het lijkt me geen pretje om dat met laser of IPL te moeten laten doen.
Ik ben met m'n werk veel onderweg en als ik een dag onversla, of beter gezegd, als ik er met m'n warrige verstrooide hoofd niet aan heb gedacht om te ontharen, dan heb ik er persoonlijk het meeste last van. Ik had sowieso al een lichte kleur baardgroei en is voornamelijk mijn hals en snor (i hate that word) die ik niet kan utistaan wanneer ik het vergeten ben.Baardschaduw heb ik dus ook nooit gehad echt. Foundation of poedertje heb ik niets mee. Heb het wel eens geprobeerd, met hulp van zus, maar ik voel me teveel een etalagepop daardoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:06 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Das duidelijke taal![]()
Maar hoe doe je dat als je een dag overslaat dan? Ik neem aan dat je dan niet de straat op gaat. En gebruik je ook foundation of poeder. Denk toch dat bij de meeste dat wel nodig is (althans de eerste tijd dan) om de baardschaduw weg te werken. Of je moet al een hele lichte kleur gelaatshaar hebben.
Ik ben ook blij met de tijd dat dat scheren niet meer hoeft. Is ook beter voor je huid.
Vandaag bij dr Kanhai geweest. Ik hoef het niet te laten ontharen. Het gaat eigenlijk alleen om een strook tussen de balzak en de anus. Volgens dr Kanhai zit daar bij mij weinig tot niks. Alleen als je daar veel haargroei hebt, is het gewenst.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:30 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Frau Krege doet dat ook tijdens de operatie. Ik ben er wel blij om. Ik vindt dat niks om daar beneden haar te hebben (houden). Eerder scheerde ik het gewoon steeds weg. En dat vindt ik ook niks. Ben er ook liever permanent vanaf.
Maar het lijkt me geen pretje om dat met laser of IPL te moeten laten doen.
ok! Heb je ook al een datum voor je SRS gekregen dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:37 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Vandaag bij dr Kanhai geweest. Ik hoef het niet te laten ontharen. Het gaat eigenlijk alleen om een strook tussen de balzak en de anus. Volgens dr Kanhai zit daar bij mij weinig tot niks. Alleen als je daar veel haargroei hebt, is het gewenst.
Nee... Ze voeren alleen maar uit. Ze krijgen een lijst van het VU wie ze moeten opereren de komende tijd. Ik heb wel aangegeven dat juli ivm werk/thuis het beste uit zou komen. Wellicht helpt het. We zullen zien.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:29 schreef patricia27 het volgende:
[..]
ok! Heb je ook al een datum voor je SRS gekregen dan?
Ik snap nu dat 't tijdens m'n puberteit nooit was dat ik nieuwe dingen verwelkomde maar ik eigenlijk vooral langzamerhand afscheid aan 't nemen was. Het enige wat ik echt verwelkomde was dat ik smalle schouders en brede heupen kreeg (vermoed dan ook dat 't bij mij niet uitsluitend geestelijk is, maargoed, daar heb ik natuurlijk verder weinig aan, behalve dat 't labeltje dan GIDNOS ipv. GID wordt). Maarja, toen schoot ik door naar 1,90m en kreeg ik een hoofd wat mee kan dingen naar de status van dwergplaneet.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:31 schreef AnnaB het volgende:
Tja, het eerste jaar, anderhalf jaar van de hormonen doorsta je ook een tweede puberteit. Voor mij was het eigenlijk de eerste, want rond mijn normale puber leeftijd waren er de lichamelijke veranderingen, maar geen verliefdheid op meisjes of wat dan ook. Ik wilde de veranderingen ook niet, maar dat geld voor alle transseksuelen denk ik zo.
Ik hoop voor je met je mee. Medische dingen zijn altijd vervelend, maar d'r is niks vervelender dan je daar helemaal geestelijk op voorbereiden en dan horen dat 't verplaatst wordt.quote:(nog 5 weken voor opname....nu maar hopen dat er geen uitstel meer komt)
Zou ik die nu bijna 9 jaar na de operatie nog niet achter de rug hebben ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:41 schreef Meike26 het volgende:
Onderdeel van de RLT natuurlijk, puur om ons op de proef te stellen... :p
Ooit 1 keer gevlogen in RLT tijd, Londen op en neer, heen kreeg ik nog een upgrade naar de 1e klas ook, was wel leuk...quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:37 schreef Hildy het volgende:
Vliegtuigen, brr... ik weet iets te goed hoe die dingen werken, en wat er allemaal mis kan gaan.
Zo'n gevoel had ik ook toen ik na mijn 3e gesprek vroeg of ik besproken kon worden, want het minimaal aantal gesprekken was 3, en de week daarop was er een bespreking. Mijn volgende afspraak was precies de week na de maandelijkse bespreking, en moest ik dus ruim 3 weken wachten op de uitslag. Later bleek als je getrouwd en kinderen had dat 4 het minimum aantal gesprekken was. Alleen mijn 1e gesprek heeft een uur geduurd, de andere 3 tussen 45 en 20 minuten, maar regels zijn regels...quote:Vandaag m'n psych bij Altrecht aan de lijn gehad, en ze stellen zowaar niet voor me door te sturen naar 't VU of een gendertherapeut, maar ze willen eerst 'n 2de intakegesprek doen met een seksuoloog met ervaring op genderidentiteit d'r bij. Precies zoals ik eigenlijk 2 maanden terug aan hun voorstelde... *diepezucht*.
Ik heb nu 4 officiële DSMIV diagnoses, nog zonder Asperger erbij, dat vind ik 'gek' genoeg voorlopig. Afgelopen week met mijn psychologe nog over gehad, diagnoses zijn nodig om behandeling mogelijk te maken, maar als je weet dat er bepaalde kenmerken zijn, heb je geen diagnose nodig om daar rekening mee te houden.quote:Nouja, ik ben toch wel erg geschrokken van dat ze eerst dachten dat ik schizofreen was (later bleek dat een verkeerde interpretatie van Asperger te zijn; voor de "leek"-psychiater schijnt het heel lastig te zijn 't onderscheid te zien, helemaal bij de rare symptomen waar ik mee kwam), dus al heb ik hier niet veel aan krijg ik evengoed op een briefje mee dat ik niet gek ben (ga ik van uit).
Dankjewel. Het leven gaat door. Is heel makkelijk gezegd, maar RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:02 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben geen genderdysfoor of iets in die richting, ik ben een hetero meisje die gelukkig is met haar lichaam (als in, ik zou niet van het andere geslacht willen zijn). Toch wil ik jullie laten weten dat ik het knap vind hoe jullie met de dingen omgaan en doorzetten, en het ook bespreekbaar maken. Petje af en diep respect voor jullie.
Op welke manier ga je de problemen die je nu hebt aanpakken? Ben je dat uberhaupt van plan of ben je van plan om je leven lang niet meer aan te pakken en alleen te klagen over je psychische gezondheid?quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dankjewel. Het leven gaat door. Is heel makkelijk gezegd, maar RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.
Bij mij zijn echter de echte problemen pas een paar jaar na mijn operatie zijn gekomen. RLT etc ging vrijwel vlekkeloos (voor zover dat kan hoor).
Het heeft geen zin om te klagen dat het slecht gaat met je psychische gezondheid. Het melden wel, dan weten anderen het. Met klagen maak je jezelf slachtoffer, en daar schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:54 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Op welke manier ga je de problemen die je nu hebt aanpakken? Ben je dat uberhaupt van plan of ben je van plan om je leven lang niet meer aan te pakken en alleen te klagen over je psychische gezondheid?
Dank je.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:02 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben geen genderdysfoor of iets in die richting, ik ben een hetero meisje die gelukkig is met haar lichaam (als in, ik zou niet van het andere geslacht willen zijn). Toch wil ik jullie laten weten dat ik het knap vind hoe jullie met de dingen omgaan en doorzetten, en het ook bespreekbaar maken. Petje af en diep respect voor jullie.
Ach, mijn psychiatrisch dossier is ook al een ruime 3cm dik. Daar komt met dit alles ook wel weer een flink stapeltje bij. Ik vind mezelf behoorlijk gestoord, maar ergens vermoed ik dat iemand die dat echt was dat niet zou zeggen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:30 schreef AnnaB het volgende:
Ik heb nu 4 officiële DSMIV diagnoses, nog zonder Asperger erbij, dat vind ik 'gek' genoeg voorlopig. Afgelopen week met mijn psychologe nog over gehad, diagnoses zijn nodig om behandeling mogelijk te maken, maar als je weet dat er bepaalde kenmerken zijn, heb je geen diagnose nodig om daar rekening mee te houden.
Was 't maar Goedele, 't is een meneer (al hoewel je dat natuurlijk nooit zeker weetquote:Veel succes met je 2 gesprekken met een seksuologe, ik zou vragen of het met Goedele Liekens kan, kun uje nog een beetje lachen ook af en toe.
Ik durf dan ook inderdaad nog niet. Ik zie heel erg op tegen de "hermafrodiete fase", dat de ene een jongetje leest en de andere een meisje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef AnnaB het volgende:
RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.
Zou dat komen omdat je eigenlijk nooit 't hoofdstuk over je transseksualiteit hebt kunnen afsluiten? Misschien eens gaan denken over hoe je dat kunt doen, evt. desnoods door hier niet meer te posten (niet dat ik van je af wil, maar 9 jaar na dato d'r nog steeds mee bezig zijn geeft toch wel aan dat 't nog steeds een punt is, wat 't juist niet meer zou moeten zijn).quote:Bij mij zijn echter de echte problemen pas een paar jaar na mijn operatie zijn gekomen. RLT etc ging vrijwel vlekkeloos (voor zover dat kan hoor).
Niet om het een of het ander, maar als het echt zo'n incrowd-afzeik-sfeer daar is, dan wou ik er ook niet meerdere keer per week zitten te kijken. Ik zie jou verschillende keren in een week wel bij "Geregistreerde Gebruikers Online" Staan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:16 schreef Hildy het volgende:
[..]
De incrowd-afzeik-sfeer op travestie.org is precies de reden dat ik dat forum liever mijd, en met deze paar posts werd ik al bang dat dat zich ook hierheen zou gaan verplaatsen.
Klopt. Soms vind ik 't namelijk wel interessant. Alleen zodra 't afzeiken begint haak ik af.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:55 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Als het echt zo'n incrowd-afzeik-sfeer is, dan wou ik er ook niet meerdere keer per week zitten te kijken. Ik zie jou verschillende keren in een week wel bij "Geregistreerde Gebruikers Online" Staan.![]()
Ik, hypocriet? Absoluut. De wereld draait toch alleen maar om mij?quote:Moet je trouwens zelf weten, maar zeg dan ook zulk niet soort dingen. Schijnbaar loer je maar al te graag mee daar![]()
Beetje hypocriet als je het mij vraagt. Das heel wat anders dan zo'n forum mijden.
Hoi Hildy,quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:24 schreef Hildy het volgende:
[..]
Dank je.
Ik was nooit mans genoeg om te zeggen dat ik eigenlijk veel liever vrouw was. Nu probeer ik mezelf langzaam over m'n schaamte heen te helpen... je opmerking doet me na m'n jarenlange worsteling echt goed.
Maar je moet toch de RLT doen, voordat je de operatie krijgt? Is het dan niet meestal zo dat men tijdens die RLT al problemen zou ondervinden?quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dankjewel. Het leven gaat door. Is heel makkelijk gezegd, maar RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.
Bij mij zijn echter de echte problemen pas een paar jaar na mijn operatie zijn gekomen. RLT etc ging vrijwel vlekkeloos (voor zover dat kan hoor).
Nee ok dat begrijp ik, maar je schreef, dat soort forums mijd ik liever.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:01 schreef Hildy het volgende:
Nee, maar alle gekheid op een stokje, waarom kan ik niet èn dat forum maar niks vinden èn d'r zo nu en dan eens rondkijken of de mensen die wel lief tegen elkaar doen nog iets gezegd hebben?
Idem voor de diverse BMW-fora...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat ik travestie.org mijd, en zelfs post ik er nog wel eens wat, maar eerlijk is eerlijk, de sfeer is er voor mij ver te zoeken. M'n vertrouwde forumgenoten op autoweek.nl zijn een stuk liever tegen elkaar. Misschien ook omdat het afzeiken heel sociaal via p-m's gaat en er niemand wat van merkt :p
Nee ok, maar op dat soort sites zit je ook niet als transen en aanverwanten bij elkaar (wat ik trouwens dan nog steeds geen reden vindt om elkaar af te zeiken, maar goed). Dat is al een groot verschil. En ik ga er ook niet vanuit dat je daar bekend gaat maken dat je TS bent.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat ik travestie.org mijd, en zelfs post ik er nog wel eens wat, maar eerlijk is eerlijk, de sfeer is er voor mij ver te zoeken. M'n vertrouwde forumgenoten op autoweek.nl zijn een stuk liever tegen elkaar. Misschien ook omdat het afzeiken heel sociaal via p-m's gaat en er niemand wat van merkt :p
Mwha... Steeds meer kom je er achter dat er een hoop eigenwijze "kerels" (excuses) zitten. Dat gekibbel overal en nergens om. Het staat me steeds meer tegen...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:21 schreef patricia27 het volgende:
En volgens mij ligt het er ook maar net aan hoe de samenstelling van het forum qua deelneemsters op dat moment is. Jij hebt er toch een paar jaar gezeten Chantal? Toen vond je het dacht ik toch ook wel leuk daar
Gelijk heb je...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:28 schreef Meike26 het volgende:
En bij hockey is er ook ngo geen woord gevallen of gesproken ove rmij... m.a.w. gaat wel goed zo.... en dat wil ik ook houden![]()
Tja wanneer... Ik kom weleens langs die baan in Delft (Bleekemolen Race Planet). Die lijkt me ook wel kicken...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:53 schreef Meike26 het volgende:
Leuk idee !! Alleen geen idee wanneer dat zou moeten worden..
En Maarssen De Fabrique heb ik onderhand nu wel gezien..![]()
Anna Bandenstapel...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:53 schreef Meike26 het volgende:
Leuk idee !! Alleen geen idee wanneer dat zou moeten worden..
En Maarssen De Fabrique heb ik onderhand nu wel gezien..![]()
Okee wie hebben we nu?
Chicane Channie
Monza Meike
(?) Damon Hildy
(?) Petrol Patries
:p
Grappenmaker. M'n rijervaring bestaat uit een ANWB intest en veelsteveel rondjes Burnout.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:50 schreef ChantalC het volgende:
Misschien moeten we maar weer eens gaan karten met de meiden...![]()
![]()
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:53 schreef Meike26 het volgende:
Okee wie hebben we nu?
Chicane Channie
Monza Meike
(?) Damon Hildy
(?) Petrol Patries
:p
Ik heb tijdens de RLT ook problemen gehad, maar toen raar genoeg zonder problemen kunnen werken, en zelfs werk gevonden. Na mijn operatie ging dat opeens een stuk moeilijker vreemd genoeg. En bij mijn werkgever die ik gevonden had ben ik er uit gegooid omdat ik door mijn problemen (chronische pijn en psychische problemen) te vaak ziek was.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:21 schreef Strychnine het volgende:
Maar je moet toch de RLT doen, voordat je de operatie krijgt? Is het dan niet meestal zo dat men tijdens die RLT al problemen zou ondervinden?
Of stel ik nu rare/te nieuwsgierige vragen?
"Mevrouw Coolsma" en je ziet hem denken "heb je haar ook weer!"quote:Op zondag 1 april 2007 22:32 schreef Meike26 het volgende:
Jos zegt meestal gewoon mevrouw ploeg tegen me.. of Tantetje !!
Dat is bij mij niet veel anders..quote:Op maandag 2 april 2007 09:59 schreef ChantalC het volgende:
[..]
"Mevrouw Coolsma" en je ziet hem denken "heb je haar ook weer!"![]()
Gefeliciteerd, een van de weinige keren dat je met plezier het geld uitgeeft voor een nieuw identiteitsbewijs en/of paspoort.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:44 schreef danielluh het volgende:
heheh eindelijk na 4 maanden wachten, wachten nog meer wachten en veel meer wachten op het ambtelijke apparaat, kreeg ik vandaag een telefoontje, mijn geboorteakte is aangepaste en kan maandag mijn ID gaan aanvragen
Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat dat het nog eens extra bemoeilijkt.quote:Op zondag 1 april 2007 21:57 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik heb tijdens de RLT ook problemen gehad, maar toen raar genoeg zonder problemen kunnen werken, en zelfs werk gevonden. Na mijn operatie ging dat opeens een stuk moeilijker vreemd genoeg. En bij mijn werkgever die ik gevonden had ben ik er uit gegooid omdat ik door mijn problemen (chronische pijn en psychische problemen) te vaak ziek was.
Wat wil je dan gedaan krijgen voor de operatie ? Afspraak maken met advocaat etc. De rest is voor een advocaat die bekend is met geslachtsverandering standaardwerk. Ik heb mijn advocaat zelfs nooit gezien (uit Amstelveen), alleen een enkele keer via de telefoon gesproken. En ja, de kosten werden bij mij ook volledig vergoed door mijn rechtsbijstandsverzekering (behalve uittreksel geboorteregister).quote:Op maandag 9 april 2007 09:48 schreef Meike26 het volgende:
@Danielle, wat heeft die hele ID-rompslomp je in totaal gekost kwa tijd?
In July verwacht ik het eerste gesprek met Karim en ergens in oktober van Jos de papieren om ID te gaan wijzigen. Ik heb in Utrecht al een goed advocaten-kantoor gevonden en hoop dus dat ik het meeste gedaan kan krijgen voor de operatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |