Nee ik zie niet in waarvoor ik dat zou moeten doen. Het sloeg gewoon nergens op om dat hier te plaatsen en was gewoon bedoeld om te schoppen. punt uit.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:34 schreef Hildy het volgende:
[..]
Maar jij gaat er mee door.
[..]
Maar wat mij betreft is deze discussie afgelopen. Als je hiermee verder wilt gaan kan je op travestie.org een groot Fleur vs. Patricia bitchfight-topic openen, dan weet ik welke ik moet mijden.
Geen idee. Ik ken haar niet IRL, dus ik kan totaal niet nagaan wat haar motivaties waren.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:36 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Nee, maar leg mij eens uit wat het voor meerwaarde heeft om dat hier te plaatsen.
Waarom reageer je dan zo heftig. Je zou ook zoiets kunnen zeggen als: "goh, flauw hoor". Of "wat maakt jou dat uit". In plaats daarvan ga je overal dingen achter zoeken en enorm paranoide reageren.quote:En nee, ik schaam me daar niet voor.
Ja, absoluut, aangezien ik dit al beantwoord heb (zie hierboven).quote:Maar zie de reden niet in waarvoor ze dat hier moest plaatsen. Was alleen maar bedoeld om te schoppen. Hier lees je vast toch weer overheen.
Nou ik ken haar al langer van elders op internet (en weet dus ook hoe ze zich ook daar gedraagt en ook al vaak daarop door anderen is aangesproken) en ik weet dus wel wat haar motivatie was.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:42 schreef Hildy het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken haar niet IRL, dus ik kan totaal niet nagaan wat haar motivaties waren.
[..]
Er zijn er ook maar 2 die mij IRL kennen!quote:Op zondag 18 maart 2007 12:42 schreef Hildy het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken haar niet IRL, dus ik kan totaal niet nagaan wat haar motivaties waren.
Het sloeg gewoon nergens op om dat hier te plaatsen. punt uit.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:46 schreef ChantalC het volgende:
Jeetje zeg. Laat een ieder in zijn/haar waarde. Als je lekker puberaal wilt gaan lopen zeuren over een profieltje zus of een profieltje zo, doe dat dan ergens anders...
Dit zijn nou net de dingen waardoor ik al die fora vervelend vind worden...
Dat is goed patriesje! Laten we het hier bij laten. En het was gewoon heel puberaal om zo overdreven te reageren.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:50 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Het sloeg gewoon nergens op om dat hier te plaatsen. punt uit.
Het was puberaal van Fleurtje om het hier te plaatsen.
Verder maak ik er geen woord meer aan vuil.
Volgens mij klopt daar niks van. Het VU vereist pas van je dat je zodra je "groen licht" hebt, dat je 24/7 in de gewenste geslachtsrol gaat leven. De meesten doen dat echter al. Ik ben zelf al direct "om gegaan" (rot term zeg) toen ik met het traject begon.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:56 schreef Hildy het volgende:
Ik zag onlangs een uitzending van Mooi weer de leeuw waarin een (pre-alles) transje werd geïnterviewd. Zij zei dat ze van 't VU voordat ze überhaupt voor hormonen in aanmerking zou komen eerst een half jaar in de rol moest leven.
Maar dat kan toch niet waar zijn. Dan is ze daarmee toch de spot van d'r hele omgeving? Hoe zit dat nu precies?
Klopt als een bus. Zo is het in het UMCG ook. Pas na groen licht wordt verwacht dat je 24/7 in de gewenste rol gaat leven.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:28 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Volgens mij klopt daar niks van. Het VU vereist pas van je dat je zodra je "groen licht" hebt, dat je 24/7 in de gewenste geslachtsrol gaat leven. De meesten doen dat echter al. Ik ben zelf al direct "om gegaan" (rot term zeg) toen ik met het traject begon.
Ik dacht het, jij zegt het.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:18 schreef nietzman het volgende:
Zozo, wat een bitchfight. Die hormonen doen hun werk zo te zien.
Ja ik snap het volkomenquote:Op zondag 18 maart 2007 19:07 schreef ChantalC het volgende:
Patries, even antwoord op je vraag elders:
Ik heb er gewoon niet zoveel zin meer in. Het is ook een sort of periode afsluiten. Op mijn weblog plaats ik ook bijna niks meer over mijn behandeling.
Ik lees op Fok! ook andere topics en dat hier ook een topic over genderdysforie is kan ik mee leven. Over het algemeen wordt hier op een veel normale manier gepost dan op andere fora.
Daarnaast ben ik ook gewoon meer met andere dingen bezig. Andere prioriteiten zeg maar...
U snapt?![]()
![]()
quote:
Wat een verschil eigenlijk tussen die verzekeringen. Ik kon tot 75% vergoed krijgen tot een maximum van 1000 Euro voor de gehele behandeling. Maar dan moest ik wel naar een door het Groene Land erkende huidtherapeut.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:31 schreef Meike26 het volgende:
Volgende week disndag eindelijk een afspraak met schoonheidssalon over de definitieve ontharing. Na dik een halfjaar, bijna jaar oorlog te hebben gevoerd met ZilverenKruis heb ik aan het langste touwtje getrokken (wel dankzij het VU). Voorlopig heb ik recht op 75% vergoeding of 500 euro, maar ze zijn nu ook bezig om er meer uit te halen bij ZK.
De salon waar ik naar toe ga is Pour Tous in (hartje) Utrecht. Zo goed als ik begrepen heb word met de Elos het gezicht gedaan en met een andere techniek, als ik wil, de schaamstreek.
Maarja, dat zien we dan wel weer.
Sinds 01-02-'05 leef ik lekker als Meike, officieel op 15-07-'05 in de RLE gedoken (en ondertussen die 18 maanden dus ook al achter de rug). Tot nu toe heb ik het gewoon elke dag moeten ontharen met mesje. Venus ofzo. Erg irritant en ja, dan heb je wel eens een dag dat je overslaat, maar dan merk ik toch wel weer heel snel dat ik even de badkamer voor mezelf moet hebben. Ben dus erg blij als dat straks (grotendeels) achter de rug is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:59 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Wat een verschil eigenlijk tussen die verzekeringen. Ik kon tot 75% vergoed krijgen tot een maximum van 1000 Euro voor de gehele behandeling. Maar dan moest ik wel naar een door het Groene Land erkende huidtherapeut.
Ik betaal het gewoon zelf nu. 180 Euro per behandeling voor gezicht en hals. Iedere keer 6 weken ertussen. Ik heb nu ook 3 Elos behandelingen gehad voor het gezicht. Slaat veel beter aan dan gewone IPL. Daar heb ik eerst 2 behandelingen van gehad, maar sloeg niet goed aan.
Jij zit toch al een paar jaar in dit proces en leeft al een poosje fulltime? Of had ik dat verkeerd begrepen? Hoe doe je dat nu dan als je naar buiten gaat? (ivm baardgroei/baardschaduw)
Foutje: Voor de zoveelste keer mezelf gequote ipv gewijzigd..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Sinds 01-02-'05 leef ik lekker als Meike, officieel op 15-07-'05 in de RLE gedoken (en ondertussen die 18 maanden dus ook al achter de rug). Tot nu toe heb ik het gewoon elke dag moeten ontharen met mesje. Venus ofzo. Erg irritant en ja, dan heb je wel eens een dag dat je overslaat, maar dan merk ik toch wel weer heel snel dat ik even de badkamer voor mezelf moet hebben. Ben dus erg blij als dat straks (grotendeels) achter de rug is.
Inderdaad erg gek. Ik heb bij IZA 2 jaar lang een vergoeding van maximaal 3500 euro gehad (vergoeding voor 90%, dus die 10% per behandeling moest je zelf betalen). Dit jaar kreeg ik een machtiging voor 500 euro. Daar moet ik nog eens goed naar kijken of het klopt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:59 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Wat een verschil eigenlijk tussen die verzekeringen. Ik kon tot 75% vergoed krijgen tot een maximum van 1000 Euro voor de gehele behandeling. Maar dan moest ik wel naar een door het Groene Land erkende huidtherapeut.
Das inderdaad een groot verschil. Dus ook na invoering van het nieuwe zorgstelsel kreeg je eerst nog dat grote bedrag van 3500 Euro. Volgens mij is IZA dan ook de enigste die zo'n enorm bedrag vergoedde.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:37 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Inderdaad erg gek. Ik heb bij IZA 2 jaar lang een vergoeding van maximaal 3500 euro gehad (vergoeding voor 90%, dus die 10% per behandeling moest je zelf betalen). Dit jaar kreeg ik een machtiging voor 500 euro. Daar moet ik nog eens goed naar kijken of het klopt.
Das duidelijke taalquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Sinds 01-02-'05 leef ik lekker als Meike, officieel op 15-07-'05 in de RLE gedoken (en ondertussen die 18 maanden dus ook al achter de rug). Tot nu toe heb ik het gewoon elke dag moeten ontharen met mesje. Venus ofzo. Erg irritant en ja, dan heb je wel eens een dag dat je overslaat, maar dan merk ik toch wel weer heel snel dat ik even de badkamer voor mezelf moet hebben. Ben dus erg blij als dat straks (grotendeels) achter de rug is.
Ja... Ik heb vandaag nog even opgezocht en die regel hebben ze nog steeds. Ik moet dus even een brief schrijven en vragen om een herziening...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Das inderdaad een groot verschil. Dus ook na invoering van het nieuwe zorgstelsel kreeg je eerst nog dat grote bedrag van 3500 Euro. Volgens mij is IZA dan ook de enigste die zo'n enorm bedrag vergoedde.
Maar jij bent toch ook al heel lang met die behandelingen bezig toch? Ben je nog niet van je gelaatshaar af dan? Want ik begreep als op een gegeven moment alle haar weg is, dat je dan nog maar 1 keer per jaar hoeft om het bij te houden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:07 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ja... Ik heb vandaag nog even opgezocht en die regel hebben ze nog steeds. Ik moet dus even een brief schrijven en vragen om een herziening...
Ik ben begonnen met ELOS bij Korpos in Den Haag. Later kregen ze er ook een Lightsheer Diode Laser bij. We zijn toe llangzaam aan overgestapt. LDL gaat wat sneller dan een ELOS-behandeling.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:12 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook al heel lang met die behandelingen bezig toch? Ben je nog niet van je gelaatshaar af dan? Want ik begreep als op een gegeven moment alle haar weg is, dat je dan nog maar 1 keer per jaar hoeft om het bij te houden.
Heb jij dan laserbehandeling, IPL of ELOS?
Ik heb Elos behandelingen. Ze zei tegen mij dat ik moet rekenen op 12 behandelingen met iedere keer 6 weken ertussen. Anderhalf jaar dus. Heb nu volgende week de 4e behandeling.
Geen zin in. Heb me daar ooit eens aangemeld en ik moest van de mods daar mezelf voorstellen, terwijl iedereen me wel kent. Heb verzocht mijn account te verwijderen. Kortom ik hou het bij Fok en that's it.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef patricia27 het volgende:
Hoi iedereen,
nog een berichtje voor de mensen die het hadden over de sfeer op travestie.org
Misschien een idee voor jullie (als jullie het tenminste nog niet kennen) om eens te kijken op ISIS.
Dat is een besloten forum alleen voor TS/TG. Er zitten overwegend TS-en. Daar wordt misschien niet zoveel gepost, maar is de sfeer wel leuk en wordt ook wel op een respectvolle manier met elkaar omgegaan.
http://michelle.forumup.nl/index.php?mforum=michelle
Groetjes,
Patricia.
Ja idd, lijkt me ook logisch. Zal wel geen pretje zijn daaronder het haar te moeten laten verwijderen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:04 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Daarnaast moet ik vermoedelijk nog de schaamstreek laten doen en als IZA dat vergoed, waarom zou je dat dan zelf betalen?![]()
Geen idee... Het is meer het idee dat je daar met iets bloot ligt waar jezelf een hekel aan hebt en dat je dan ook nog eens toont aan een betrekkelijk onbekende...quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:08 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja idd, lijkt me ook logisch. Zal wel geen pretje zijn daaronder het haar te moeten laten verwijderen.
Ja, stom dan dat ze daar wel een voorspelling over doen. Alleen als je echt pikzwart haar hebt, dan ben je er zo vanaf volgens mij.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:04 schreef ChantalC het volgende:
[..]
12 behandelingen... pffff (trekt neus op)... Daar kan je echt geen voorspelling voor doen. Bij mij schatte 6 a 7 behandelingen (en ik had echt zware baardgroei, kan je foto ervan mailen). We zijn nu 18 behandelingen verder geloof ik...
Ja, dat is ook echt vervelend en genant lijkt me (naast de pijn dan). Is het verplicht in het VU om dat permanent te ontharen? En zo ja, wat is de reden daarvan dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:09 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Geen idee... Het is meer het idee dat je daar met iets bloot ligt waar jezelf een hekel aan hebt en dat je dan ook nog eens toont aan een betrekkelijk onbekende...![]()
Het werd over de hele linie wat dunner. Na een paar behandelingen zag je echt gaten. Voor de rest zal je nog wel merken dat het ineens vrij kaal is en dan zomaar uit het niets komen er weer haartjes omhoog... Frustrating!quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:17 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja, stom dan dat ze daar wel een voorspelling over doen. Alleen als je echt pikzwart haar hebt, dan ben je er zo vanaf volgens mij.
Ik heb 3 kleuren haar. Bruin, rossig en blond. Die bruine en rossige haren krijgt ze wel weg zei ze.
Wat was nou het eerste weg bij jou dan na een paar behandelingen? De wangen zeker. En de zijkanten van de kin. En idd de snor is het hardnekkigst en zal wel het langst duren he.
Het is niet verplicht. Dat verschilt per chirurg. Sommige chirurgen doen het tijdens de operatie. Er zit nl veel minder haar daar. Minder dichtheid.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:19 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt vervelend en genant lijkt me (naast de pijn dan). Is het verplicht in het VU om dat permanent te ontharen? En zo ja, wat is de reden daarvan dan?
En kan dat wel in zo'n korte tijd? Stel je voor dat je nu binnenkort te horen krijgt dat je SRS over een paar maandjes is. Dan zit je wel krap met tijd lijkt me.
Ik had al zo'n vaag voorgevoel dat m'n overstap naar ZK indertijd misschien toch niet zo handig zou blijken...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:31 schreef Meike26 het volgende:
Volgende week disndag eindelijk een afspraak met schoonheidssalon over de definitieve ontharing. Na dik een halfjaar, bijna jaar oorlog te hebben gevoerd met ZilverenKruis heb ik aan het langste touwtje getrokken (wel dankzij het VU).
Heb je dan niet ontzettend last van stoppels?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:49 schreef danielluh het volgende:
tis niet verplivht in het vu, ze raden het wel aan.
echter in thailand willen ze het liever niet. de huid wordt er wel dunner door. en gevoeliger
ik heb het ni4et gedaan, en kan goed alles scheren daar beneden.
Wat is er vaag aan dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:49 schreef danielluh het volgende:
btw doagere, je hoeft mij nie elke keer toetevoege als je nieuwe naam hebt, ik accepteer je toch niet.
![]()
ga niet met vage personen om![]()
Frau Krege doet dat ook tijdens de operatie. Ik ben er wel blij om. Ik vindt dat niks om daar beneden haar te hebben (houden). Eerder scheerde ik het gewoon steeds weg. En dat vindt ik ook niks. Ben er ook liever permanent vanaf.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:56 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Het is niet verplicht. Dat verschilt per chirurg. Sommige chirurgen doen het tijdens de operatie. Er zit nl veel minder haar daar. Minder dichtheid.
Ik voegde mijn msn lijstje in mijn nieuwe msn adres.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:49 schreef danielluh het volgende:
btw doagere, je hoeft mij nie elke keer toetevoege als je nieuwe naam hebt, ik accepteer je toch niet.
![]()
ga niet met vage personen om![]()
Nee dat is het ook niet.quote:Maar het lijkt me geen pretje om dat met laser of IPL te moeten laten doen.
Ik ben met m'n werk veel onderweg en als ik een dag onversla, of beter gezegd, als ik er met m'n warrige verstrooide hoofd niet aan heb gedacht om te ontharen, dan heb ik er persoonlijk het meeste last van. Ik had sowieso al een lichte kleur baardgroei en is voornamelijk mijn hals en snor (i hate that word) die ik niet kan utistaan wanneer ik het vergeten ben.Baardschaduw heb ik dus ook nooit gehad echt. Foundation of poedertje heb ik niets mee. Heb het wel eens geprobeerd, met hulp van zus, maar ik voel me teveel een etalagepop daardoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:06 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Das duidelijke taal![]()
Maar hoe doe je dat als je een dag overslaat dan? Ik neem aan dat je dan niet de straat op gaat. En gebruik je ook foundation of poeder. Denk toch dat bij de meeste dat wel nodig is (althans de eerste tijd dan) om de baardschaduw weg te werken. Of je moet al een hele lichte kleur gelaatshaar hebben.
Ik ben ook blij met de tijd dat dat scheren niet meer hoeft. Is ook beter voor je huid.
Vandaag bij dr Kanhai geweest. Ik hoef het niet te laten ontharen. Het gaat eigenlijk alleen om een strook tussen de balzak en de anus. Volgens dr Kanhai zit daar bij mij weinig tot niks. Alleen als je daar veel haargroei hebt, is het gewenst.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:30 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Frau Krege doet dat ook tijdens de operatie. Ik ben er wel blij om. Ik vindt dat niks om daar beneden haar te hebben (houden). Eerder scheerde ik het gewoon steeds weg. En dat vindt ik ook niks. Ben er ook liever permanent vanaf.
Maar het lijkt me geen pretje om dat met laser of IPL te moeten laten doen.
ok! Heb je ook al een datum voor je SRS gekregen dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:37 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Vandaag bij dr Kanhai geweest. Ik hoef het niet te laten ontharen. Het gaat eigenlijk alleen om een strook tussen de balzak en de anus. Volgens dr Kanhai zit daar bij mij weinig tot niks. Alleen als je daar veel haargroei hebt, is het gewenst.
Nee... Ze voeren alleen maar uit. Ze krijgen een lijst van het VU wie ze moeten opereren de komende tijd. Ik heb wel aangegeven dat juli ivm werk/thuis het beste uit zou komen. Wellicht helpt het. We zullen zien.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:29 schreef patricia27 het volgende:
[..]
ok! Heb je ook al een datum voor je SRS gekregen dan?
Ik snap nu dat 't tijdens m'n puberteit nooit was dat ik nieuwe dingen verwelkomde maar ik eigenlijk vooral langzamerhand afscheid aan 't nemen was. Het enige wat ik echt verwelkomde was dat ik smalle schouders en brede heupen kreeg (vermoed dan ook dat 't bij mij niet uitsluitend geestelijk is, maargoed, daar heb ik natuurlijk verder weinig aan, behalve dat 't labeltje dan GIDNOS ipv. GID wordt). Maarja, toen schoot ik door naar 1,90m en kreeg ik een hoofd wat mee kan dingen naar de status van dwergplaneet.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:31 schreef AnnaB het volgende:
Tja, het eerste jaar, anderhalf jaar van de hormonen doorsta je ook een tweede puberteit. Voor mij was het eigenlijk de eerste, want rond mijn normale puber leeftijd waren er de lichamelijke veranderingen, maar geen verliefdheid op meisjes of wat dan ook. Ik wilde de veranderingen ook niet, maar dat geld voor alle transseksuelen denk ik zo.
Ik hoop voor je met je mee. Medische dingen zijn altijd vervelend, maar d'r is niks vervelender dan je daar helemaal geestelijk op voorbereiden en dan horen dat 't verplaatst wordt.quote:(nog 5 weken voor opname....nu maar hopen dat er geen uitstel meer komt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |