abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44941579
Meest irritante nog is als je in ene gesprek zit, om dan niet te makkelijk te worden... die concentratie moet wel blijven... daarom dus ook dat ik logopedie heb genomen, m'n stem had ik al goed.. nu alleen nog een beetje articulatie en melodie indd.

En daarna misschien wel zangles ?
pi_44942218
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:00 schreef Meike26 het volgende:
Meest irritante nog is als je in ene gesprek zit, om dan niet te makkelijk te worden... die concentratie moet wel blijven... daarom dus ook dat ik logopedie heb genomen, m'n stem had ik al goed.. nu alleen nog een beetje articulatie en melodie indd.

En daarna misschien wel zangles ?
Veel vogelvoer eten.

Ik denk wanneer je iemand goed observeert je altijd wel aanwijzingen kunt vinden van een eerder geslacht. Helemaal trefzeker is het echter nooit denk ik.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:25:01 #153
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_44942289
vrouwen kunnen diepere stemmen hebben en mannen kunnen weer hogere stemmen hebben.

een goede vriendin van mij (biologische vrouw) heeft zelfs een adams appel, omdat ze teveel testosteron in het bloed had bij de puberteit
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_44942307
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:27 schreef Maisnon het volgende:
Zoiets als "ertussen in hangen" vindt ik persoonlijk totaal niks bvb
Mij lijkt het ook niets. In het begin van mijn transitie toen ik nog gedeeltelijk als man leefde werd ik knettergek van dat voortdurend terug moeten. Er zijn echter mensen die pas bij het opstaan beslissen of ze die dag een man of vrouw zijn en er zijn ook mensen die niet in een hokje man of vrouw geplaatst willen worden.
quote:
het is echt het een of het ander. Daarom loop ik er ook niet echt mee te koop ofzo
Ik denk dat je sowieso met te koop lopen uitsluitend een bepaald soort volk trekt...
pi_44942422
Ik heb er ook altijd iets tegen gehad om te groeperen als transen. Transseksualiteit is de enige bindende factor in dat geval en die ene factor is niet genoeg, voor de rest zijn mensen veel te verschillend. Daarnaast heb ik altijd een beetje het gevoel dat je een soort "trans" lifestyle krijgt op die manier, net zoals er bijvoorbeeld een gay scene is. Leuk voor degenen die dat zoeken, maar niets voor mij. Dat ik hier op FOK! in deze topicreeks mee doe staat verder los van mijn prive-leven.
pi_44942712
In hoeverre heb je dan een trans "lifestyle" ?

Als ik m'n lijstje erbij pak van MSN, kom ik maar 3 lotjes *lotgenotes* tegen. Ja ik heb er wel meerdere in mijn msn, maar die zie ik veel meer als vriendin. Bio V's hebben toch gesprekken over maandverband, periodes en andere onderwerpen ? Of zoals ik dan altijd het voorbeeld maak: Of ik nu iemand op de hockey/tennis/of voetbal club tegenkom, danwel in het VU of op internet, je heb het altijd meer over het geen wat je met die persoon in verbinding brengt, dan over randzaken als handtasjes en het wel/niet dragen van licht op je fiets.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:41:33 #157
57690 danielluh
pi_44942814
er zijn zat transen die zich alleen maar manifesteren op trans feestjes hoor
de T&T transjes vooral. daar sta je van te kijken, dacht zelfs dat er elke maand bij humanitas een bijeenkomst is met transen.

in mijn ogen is iemand niet geslaagd als ze alleen maar naar zulke meetings gaan, of met andere lotgenoten optrekken ipv een "normaal" leven te hebben.

als je als vrouw geboren was, ging je dan ook nog met veel transen om? de meeste waarschijnlijk niet, de kans dat je ene trans zo tegenkomt op straat is gewoon klein
pi_44943057
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:41 schreef danielluh het volgende:
de T&T transjes vooral. daar sta je van te kijken, dacht zelfs dat er elke maand bij humanitas een bijeenkomst is met transen.
Virgin. Met zijn allen klagen hoe zielig we wel niet zijn...
quote:
als je als vrouw geboren was, ging je dan ook nog met veel transen om? de meeste waarschijnlijk niet, de kans dat je ene trans zo tegenkomt op straat is gewoon klein
Je gaat hierbij er dan wel vanuit dat iedere trans als een normale vrouw wil leven. Ik denk dat dat ook niet het geval is, sommigen zien zichzelf denk ik toch als een ander soort vrouw...
pi_44943074
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:41 schreef danielluh het volgende:

in mijn ogen is iemand niet geslaagd als ze alleen maar naar zulke meetings gaan, of met andere lotgenoten optrekken ipv een "normaal" leven te hebben.

Ja precies, hoe stom het ook is, omdat je het zelf dan ook bent, je wil er gewoon niet mee geassocieerd worden. Ik in ieder geval niet
pi_44943171
Dat klopt wel wat je zegt, maar stel: Je word geboren, je bent een eeeh meisje, je vader heeft vroeger veel aan volleybal gedaan en zijn connecties heeft hij nog steeds: "Kom kleine meid, dan gaan we daar eens kijken" En de komende jaren trek je vervolgens op met veel meiden van de volleybalvereniging en je team. Nu gaat dat in het wereldje net even anders. Je kan wel omgaan met een of meerdere "teamgenootjes", maar je binden met DE club (humanitas), is dan wel onverstandig, vind ik.

Hoe het straks met mij gaa tna de SRS, I don't know... maar vriendinnen die ik nu heb omdat ze ook zo zijn, zal ik niet snel laten vallen. Het bezoeken van Humanitas of andere groeperingen heeft me nog nooit getrokken.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:02:33 #161
57690 danielluh
pi_44943522
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:49 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Virgin. Met zijn allen klagen hoe zielig we wel niet zijn...
[..]

Je gaat hierbij er dan wel vanuit dat iedere trans als een normale vrouw wil leven. Ik denk dat dat ook niet het geval is, sommigen zien zichzelf denk ik toch als een ander soort vrouw...

ik denk zo hé, als jij jezelf niet als vrouw ziet, he wilt een ander jouw dan zo zien?
pi_44943545
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:52 schreef Meike26 het volgende:
Dat klopt wel wat je zegt, maar stel: Je word geboren, je bent een eeeh meisje, je vader heeft vroeger veel aan volleybal gedaan en zijn connecties heeft hij nog steeds: "Kom kleine meid, dan gaan we daar eens kijken" En de komende jaren trek je vervolgens op met veel meiden van de volleybalvereniging en je team. Nu gaat dat in het wereldje net even anders. Je kan wel omgaan met een of meerdere "teamgenootjes", maar je binden met DE club (humanitas), is dan wel onverstandig, vind ik.
Genderdysforie is een raakvlak dat je met andere mensen kunt hebben. Daarom is het niet vreemd dat je als genderdysfoor meer genderdysforen in je vrienden- en kennissenkring hebt dan andere mensen. Maar om daar dan uitsluitend daarmee om te gaan lijkt me niet heilzaam (Net zo min dat het me heilzaam lijkt om met een volleybal raakvlak alleen maar met volleyballers om te gaan).
quote:
Hoe het straks met mij gaa tna de SRS, I don't know... maar vriendinnen die ik nu heb omdat ze ook zo zijn, zal ik niet snel laten vallen. Het bezoeken van Humanitas of andere groeperingen heeft me nog nooit getrokken.
Ik denk ook niet dat je hen laten vallen moet willen. Belangrijk lijkt me wel dat je zorgt dat je contacten niet uitsluitend bestaan uit contacten met andere genderdysforen.
pi_44943591
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:49 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ja precies, hoe stom het ook is, omdat je het zelf dan ook bent, je wil er gewoon niet mee geassocieerd worden. Ik in ieder geval niet
Ook een kwestie van identiteit denk ik. Ik ben veel meer dan mijn genderdysforie.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:09:07 #164
57690 danielluh
pi_44943748
het gender gebeuren speelt geen rol in mijn leven.
in het begin bne je er veel meebezig, maar dat zwakt af hoe verder je bent
pi_44944019
De rol die het speelt in mijn leven neemt af, maar het blijft toch wel een belangrijke rol spelen, met name als onzekerheid op relationeel gebied. Maar ach. Komt tijd komt raad zeggen ze...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:30:50 #166
57690 danielluh
pi_44944416
denk dat ik zo jr in rlt zat, toen het voor mij gen rol meer ging spelen, ik wachte op de srs om verder te kunnen gaan.
pi_44949118
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:03 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Genderdysforie is een raakvlak dat je met andere mensen kunt hebben. Daarom is het niet vreemd dat je als genderdysfoor meer genderdysforen in je vrienden- en kennissenkring hebt dan andere mensen. Maar om daar dan uitsluitend daarmee om te gaan lijkt me niet heilzaam (Net zo min dat het me heilzaam lijkt om met een volleybal raakvlak alleen maar met volleyballers om te gaan).
[..]

Ik denk ook niet dat je hen laten vallen moet willen. Belangrijk lijkt me wel dat je zorgt dat je contacten niet uitsluitend bestaan uit contacten met andere genderdysforen.
Mijn kennisen/vrienden kring bestaat zeg eens uit 10% andere gendysforen, hoogstens. Het overgrote deel van mijn kennisen/vrienden kring bevinden zich in de autosport of hebben daar iets mee te maken. Dan nog een ahndjevol muziekantjes en straks ook nog beginnen met hockey... drukke boel hiezo
pi_44960130
Hoi. Ik snap mezelf niet echt meer, en aangezien wat ik niet snap enigszins in de genderdysfore richting ligt vroeg ik me af of jullie hier misschien wat zinnigs over kunnen zeggen.

Eerst even wat over mezelf: ik ben 25 jaar, lichamelijk man. Ik ben een beetje 'n nerd, en op m'n 15de is bij mij 't Syndroom van Asperger geconstateerd (wat ironisch genoeg als "extreem mannelijk brein" gezien wordt).

Ik heb 't gevoel 2 personen te zijn (ik heb geen gaten in m'n geheugen, ik voel me gewoon zo nu en dan helemaal anders): de ene is mannelijk, de andere vrouwelijk. Als die laatste "primair" is dan is dat echt een heel warm natuurlijk gevoel (m'n sociale vaardigheden zijn zelfs beter, en m'n taalgebruik minder "autistisch"), maar 't wordt enigszins bizar als mensen die m'n (meestal ongeschoren) gezicht niet zien naar me als "zij" refereren. Ik heb niet echt een overdreven mannelijke lichaamsbouw (1,90m, smalle schouders, brede heupen), maar ergens gaat me dat toch wel erg ver. Hiermee ben ik inmiddels al naar een psychiater gegaan, maar die snapt d'r ook weinig van en denkt aan "iets schizofreen". Ik ben niet psychotisch en weet prima wat echt is en wat niet; ik snap alleen niet wie ik dan ben.

Ik snap niks van m'n seksualiteit. Ik voel me emotioneel (affectief) tot vrouwen aangetrokken, en seksueel tot mannen (alleen niet als man). Masturbatie maakt mij depressief.

Het voelt niet echt alsof m'n lichaam erg past (te harig, vet op verkeerde plekken...); zo nu en dan verlang ik erg naar een vrouwelijk lichaam, meestal gekoppeld aan m'n vrouwelijke "alter". Ik ben soms echt intens jaloers op wat vrouwen kunnen dragen (en dan niet eens jurken ofzo, maar zelfs vrouwelijke t-shirts vind ik mooier), maar aan de andere kant heb ik nooit echt de behoefte gehad me daar in te kleden (ik ga altijd voor 't meest androgyne wat ik aan de mannenkant kan vinden).

Hoe lang dit al speelt? Nou, eigenlijk zo lang als ik me kan herinneren.

Maar aan de andere kant is 't niet alsof ik erg vrouwelijk ben. M'n huis is meestal een chaos, ik neem graag de soldeerbout ter hand en ben wars van elk uiterlijk vertoon. Vroeger speelde ik met autootjes en lego. Ik heb 't hier met m'n moeder over gehad en voor haar kwamen m'n problemen enigszins uit de lucht vallen.

Snappen jullie hier iets van? Heeft 't zin om hiermee verder te gaan bij een gewone psychiater of kan ik beter contact opnemen met mensen die wat beter 't onderscheid kunnen maken tussen genderdysforie en andere problemen (bijv. VU)?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_44961615
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:17 schreef BetaWolff het volgende:
De rol die het speelt in mijn leven neemt af, maar het blijft toch wel een belangrijke rol spelen, met name als onzekerheid op relationeel gebied.
Bedoel je bij het aangaan van nieuwe relaties?
  woensdag 3 januari 2007 @ 07:37:36 #170
57690 danielluh
pi_44964468
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 00:03 schreef Hildy het volgende:
Hoi. Ik snap mezelf niet echt meer, en aangezien wat ik niet snap enigszins in de genderdysfore richting ligt vroeg ik me af of jullie hier misschien wat zinnigs over kunnen zeggen.

Eerst even wat over mezelf: ik ben 25 jaar, lichamelijk man. Ik ben een beetje 'n nerd, en op m'n 15de is bij mij 't Syndroom van Asperger geconstateerd (wat ironisch genoeg als "extreem mannelijk brein" gezien wordt).

Ik heb 't gevoel 2 personen te zijn (ik heb geen gaten in m'n geheugen, ik voel me gewoon zo nu en dan helemaal anders): de ene is mannelijk, de andere vrouwelijk. Als die laatste "primair" is dan is dat echt een heel warm natuurlijk gevoel (m'n sociale vaardigheden zijn zelfs beter, en m'n taalgebruik minder "autistisch"), maar 't wordt enigszins bizar als mensen die m'n (meestal ongeschoren) gezicht niet zien naar me als "zij" refereren. Ik heb niet echt een overdreven mannelijke lichaamsbouw (1,90m, smalle schouders, brede heupen), maar ergens gaat me dat toch wel erg ver. Hiermee ben ik inmiddels al naar een psychiater gegaan, maar die snapt d'r ook weinig van en denkt aan "iets schizofreen". Ik ben niet psychotisch en weet prima wat echt is en wat niet; ik snap alleen niet wie ik dan ben.

Ik snap niks van m'n seksualiteit. Ik voel me emotioneel (affectief) tot vrouwen aangetrokken, en seksueel tot mannen (alleen niet als man). Masturbatie maakt mij depressief.

Het voelt niet echt alsof m'n lichaam erg past (te harig, vet op verkeerde plekken...); zo nu en dan verlang ik erg naar een vrouwelijk lichaam, meestal gekoppeld aan m'n vrouwelijke "alter". Ik ben soms echt intens jaloers op wat vrouwen kunnen dragen (en dan niet eens jurken ofzo, maar zelfs vrouwelijke t-shirts vind ik mooier), maar aan de andere kant heb ik nooit echt de behoefte gehad me daar in te kleden (ik ga altijd voor 't meest androgyne wat ik aan de mannenkant kan vinden).

Hoe lang dit al speelt? Nou, eigenlijk zo lang als ik me kan herinneren.

Maar aan de andere kant is 't niet alsof ik erg vrouwelijk ben. M'n huis is meestal een chaos, ik neem graag de soldeerbout ter hand en ben wars van elk uiterlijk vertoon. Vroeger speelde ik met autootjes en lego. Ik heb 't hier met m'n moeder over gehad en voor haar kwamen m'n problemen enigszins uit de lucht vallen.

Snappen jullie hier iets van? Heeft 't zin om hiermee verder te gaan bij een gewone psychiater of kan ik beter contact opnemen met mensen die wat beter 't onderscheid kunnen maken tussen genderdysforie en andere problemen (bijv. VU)?
Het vu is er ook om duidelijkheid te bieden, zou je geen gender dysforie hebben, maar iets anders, dan kom je daar ook achter en het VU helpt dan mee om te kijken waar je terecht kan met jouw problemen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 07:38:41 #171
57690 danielluh
pi_44964473
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 01:05 schreef Xennia het volgende:

[..]

er zijn nogal wat mannen die problemen hebben met ons verleden, dus denk dat betawolff dat bedoelt.
Dat kan soms echt voor problemen zorgen.
pi_44966488
Ik denk ook, al ben je post-op, je altijd een trans-vrouw zult blijven, ook al is alles, ook juridisch, veranderd. Je verleden draag je altijd met je mee. Dat de meeste er niet mee geconfronteerd willen worden is natuurlijk een ander verhaal.
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:44:18 #173
57690 danielluh
pi_44967430
je zult altijd het verleden meedragen, maar je kan het ook in de bagage rek leggen en alleen gebruiken wanneer het nodig is

en daarbij zijn er nog altijd mensen die er niks van moeten weten, dus als je iemand leert kennen, en je wilt er verder mee, dan is het vaak best lastig om je verleden op tafel te leggen. soms heb ik daar ook moeite mee.

maar ik vertel het gewoon, laat het bij diegene even bezinken en dan merk ik wel hoe en wat, wilt ie niet, dan was het geen liefde. no hard feelings. kom toch wel aan mijn trekken, of ja trekken is natuurlijk weer dubbelzinnig hiero, hahaha
pi_44971360
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:01 schreef patricia27 het volgende:
Ik denk ook, al ben je post-op, je altijd een trans-vrouw zult blijven, ook al is alles, ook juridisch, veranderd. Je verleden draag je altijd met je mee. Dat de meeste er niet mee geconfronteerd willen worden is natuurlijk een ander verhaal.
Het verleden zul je altijd met je meedragen. Dat betekent naar mijn mening echter nog niet dat je je hele toekomst op dat verleden moet baseren.
pi_44971442
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 01:05 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja. Het moment dat een willekeurig contact meer wordt dan alleen 'contact'.
pi_44971520
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 00:03 schreef Hildy het volgende:

Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met een gendertherapeut of een andere soort therapeut/psycholoog die ervaring heeft met genderdysforie. Als je me mailt (zie mijn profiel) kan ik je wel een adres geven. Misschien dat je ook via het VU aan adressen kunt komen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:23:07 #177
57690 danielluh
pi_44971886
op www.wgtrans.nl staat een foonnummer op van humanitas, die kan je ook eens bellen
pi_44973219
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:44 schreef danielluh het volgende:
en daarbij zijn er nog altijd mensen die er niks van moeten weten, dus als je iemand leert kennen, en je wilt er verder mee, dan is het vaak best lastig om je verleden op tafel te leggen. soms heb ik daar ook moeite mee.

Ja dat kan ik me goed voorstellen. Ikzelf zou in zo'n geval niet (te) lang wachten om het te vertellen.
En dan weet je idd ook direct waar je aan toe bent.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:16:04 #179
57690 danielluh
pi_44973670
ik heb daar geen problemen mee hoor, geen hand vol maar een wereld vol.
ik zie er goed uit, krijg zat mannen mee.

maar op moment wil ik zelf niks, ben net bevrijdt uit mijn gevangenis, wil dus nu ff vrijheid hebben.
een serieuze relatie kan altijd nog wel.

ik zelf ga het niet aan de grote klok hangen, laat mij iemand vallen omdat ik een verleden heb, verteld meer over hem dan over mij en iemand die echt verlieft op je is, laat je niet vanwege dit vallen.
pi_44975105
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:16 schreef danielluh het volgende:
ik heb daar geen problemen mee hoor, geen hand vol maar een wereld vol.
ik zie er goed uit, krijg zat mannen mee.

Ja voor en gericht op sex ja. Die gebruiken ts alleen maar voor sex. Omdat heel veel mannen daar stiekem ontzettend op geilen. Ook post-op en vooral in pre-op periode. Nou ik leen me daar echt niet voor. Nu niet en post-op ook niet. Ik ben niet zo. Ik zit zo niet in elkaar.

Ik krijg ook zat berichtjes en complimenten van mannen! Ja ja dus het merendeel gericht op sex. Daar trap ik dus echt niet in.
Kan wel 10 sexdates per dag krijgen, maar wat moet ik daarmee. Ik ben geen slet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:02:30 #181
57690 danielluh
pi_44975324
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:56 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ja voor en gericht op sex ja. Die gebruiken ts alleen maar voor sex. Omdat heel veel mannen daar stiekem ontzettend op geilen. Ook post-op en vooral in pre-op periode. Nou ik leen me daar echt niet voor. Nu niet en post-op ook niet. Ik ben niet zo. Ik zit zo niet in elkaar.

Ik krijg ook zat berichtjes en complimenten van mannen! Ja ja dus het merendeel gericht op sex. Daar trap ik dus echt niet in.
Kan wel 10 sexdates per dag krijgen, maar wat moet ik daarmee. Ik ben geen slet.
Ik spreek hier niet over sex hoor. die mannen zijn er idd zat, maar als je niet te koop loopt met je verleden, trek je deze mannen dus ook niet aan

ga je zeggen dat je trans bent , trek je dus een blik van deze geile kereltjes open.
er zijn ook mannen die iets serieuzers willen met mij, maar daar heb ik op dit moment echt niet de behoefte aan.

Ben nu vrij, moet mijn lichaam weer opnieuw leren kennen, met wat ik lekker vindt en wat niet. Mijn prive leven weer op de juiste spoor krijgen, aangezien ik toch 3 jr intensief met mijzelf bezig was, en dat nu voorbij is.

eerst dat alles weer op een goed spoor brengen en dan zie ik wel of ik iets serieus wil met iemand of niet.
Ik ben een feestbeest van nature, ga graag flink stappen zonder al te veel verantwoordelijkheden af te leggen. Ben mijn jeugd aan het herbeleven alleen nu als de echte ik.
en de juiste man wacht wel op mij.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:58:06 #182
57690 danielluh
pi_44977299
Zooooo ben vanaf vandaag officieel vrouw, de rechtbank heeft besloten dat mijn geslacht en voornamen verandert kunnen worden, moet nu alleen nog de akte van berusting terug sturen
pi_44977581
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:02 schreef danielluh het volgende:

[..]

Ik spreek hier niet over sex hoor. die mannen zijn er idd zat, maar als je niet te koop loopt met je verleden, trek je deze mannen dus ook niet aan

ga je zeggen dat je trans bent , trek je dus een blik van deze geile kereltjes open.
er zijn ook mannen die iets serieuzers willen met mij, maar daar heb ik op dit moment echt niet de behoefte aan.

Ben nu vrij, moet mijn lichaam weer opnieuw leren kennen, met wat ik lekker vindt en wat niet. Mijn prive leven weer op de juiste spoor krijgen, aangezien ik toch 3 jr intensief met mijzelf bezig was, en dat nu voorbij is.

eerst dat alles weer op een goed spoor brengen en dan zie ik wel of ik iets serieus wil met iemand of niet.
Ik ben een feestbeest van nature, ga graag flink stappen zonder al te veel verantwoordelijkheden af te leggen. Ben mijn jeugd aan het herbeleven alleen nu als de echte ik.
en de juiste man wacht wel op mij.
Dat ga ik zelf dus ook doen, 2 jaar geleden ongeveer ben ik aangestoken met het hockey-virus. Tja, ik vond het altijd al een leuke sport om te zien, maar nooit wat mee gedaan. Na een aantal bezoekjes aan de hockeyclub, weet ik het dus wel.. lekker sporten, feestje hier, biertje daar. Middelbare schooltijd kan ik niet overdoen, maar denk dat ik hiermee wel m'n zwart/witfilm van mn tienertijd een beetje in kan inkleuren
pi_45206537
Ik weet niet door wie jullie geholpen zijn/worden in het VU, maar er is daar voor zover ik weet ook maar 1 chirurg die binnenste schaamlippen maakt en het clitorishoedje.

clitorishoedje maakt alleen karim, dr bouman doet het niet.

Dat hoor toch wel vindt ik. Ziet er gewoon veel natuurlijker uit.
pi_45212365
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:27 schreef Maisnon het volgende:
Zoiets als "ertussen in hangen" vindt ik persoonlijk totaal niks bvb het is echt het een of het ander. Daarom loop ik er ook niet echt mee te koop ofzo
Beetje druk gehad de laatste dagen, toch een daarop reageren.

Echt ergens tussen inhangen.... qua gevoel wel, maar kwa kledingsmaak bijvoorbeeld weer heel niet. Als jongetje draag ik veelal gewone niet opvallende semi modieuze dingen. Terwijl als ik voomeisjeskleding ga wél een compleet beeld wil neerzetten. Dus niet zomaar een jurk aantrekken met een ongeschoren kin er boven. Dan zorg ik toch wel dat het beeld een beetje klopt (moet nog eens wat oefenen om passabeler te worden). Maar dat gaat dan dus ook inclusief pruik en make-up en dergelijke dingen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:09:29 #186
57690 danielluh
pi_45212834
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:50 schreef patricia27 het volgende:
Ik weet niet door wie jullie geholpen zijn/worden in het VU, maar er is daar voor zover ik weet ook maar 1 chirurg die binnenste schaamlippen maakt en het clitorishoedje.

clitorishoedje maakt alleen karim, dr bouman doet het niet.

Dat hoor toch wel vindt ik. Ziet er gewoon veel natuurlijker uit.
ik vindt het niet zo erg, dat ik geen hoedje heb, en zal ook nie snel een man klagen, de meeste zulle het niet eens opvallen.
TRansen letten gewoon op de kleine dingen. kijk je in de spiegel zie je altijd wle mannelijke trekjes.

wij zijn veel kritischer
ik vindt de diepte, breedte en de genezing veel belangrijker dan een hoedje.
echt missen doe ik het ook niet. zolang de functionaliteit er maar is van de klit

dr niessen maakt ook hoedjes, mijn buurvrouw in het ziekenhuis had ene hoedje.
alleen bouman doet het niet
pi_45213250
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:09 schreef danielluh het volgende:

[..]

ik vindt de diepte, breedte en de genezing veel belangrijker dan een hoedje.
echt missen doe ik het ook niet. zolang de functionaliteit er maar is van de klit
Hoe zit het eigenlijk met de doorsnee? Daar valt toch niet veel meer aan te verbreden neem ik aan. Ik neem aan dat de doorsnee ongeveer hetzelfde is als toen je voorheen een erectie had. Die doorsnee dus.

Daar valt toch niet veel meer aan op te rekken?

En het lijkt mij in het begin niet echt een fijn gevoel als de klit helemaal bloot ligt.
Dat kan je dus wel vergelijken met een man die besneden is. Dat lijkt me niet fijn als dat schuurt in je onderbroekje.
Maar ja, zal wel een kwestie van wennen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 10-01-2007 16:19:19 ]
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:55:54 #188
57690 danielluh
pi_45223527
de schaamlippen liggen over de klit
het hoedje is in begin ook gevoelig en dik , dus blijft denk ik het zelfde

dikte is 3-3,5 cm bij mij en diepte 14 cm , dus ben tevreden, ik kan straks zonder ongemak sex met een man hebben, in feb weet ik meer, dan ga ik sexe met een vriend van mij. hahhaa
pi_45235127
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:09 schreef danielluh het volgende:
ik vindt het niet zo erg, dat ik geen hoedje heb, en zal ook nie snel een man klagen, de meeste zulle het niet eens opvallen.
Denk je dat werkelijk, als ze met hun hoofd tussen je benen liggen
pi_45238687
En dan? Liever dat hij dan ziet dat ik wel/geen hoedje heb, dan dat ik nu nog elke keer angstvallig dat ding verberg/verstop en verboden terrein is. Het maakt het straks, na de operatie denk ik wel een stuk gemakkelijker als ik ook vrij en blij uit de douche kan stappen zonder m'n handen voor m'n schaamstreek te houden.

Ik laat mijn keuze straks op welke chirurg het word, niet afhangen van dat hoedje, maar puur op vertrouwen... Als dat ding straks maar weg is !!
pi_45238729
Je kan het maar 1 keer laten doen zo'n operatie. Daarom wil ik geholpen worden waar ik het beste uit ben. Daarom is mijn keuze gevallen op Duitsland - Essen bij Frau Krege. Zij is 1 van de besten van Europa. Zij maakt dus wel binnenste schaamlippen en het hoedje. Binnenste schaamlippen maken ze hier ook niet overal in NL.

En ik voel me in betere handen bij een vrouw

In Essen gebeurd de operatie ook in 2 keer. 4 maand na de eerste operatie, is de 2e zitting. Dan worden de grote schaamlippen gemaakt en het clitorishoedje. En je kan dan eventueel ook een borstvergroting krijgen.
Daarnaast wordt het geheel dan cosmetich mooier gemaakt.

Ik ken wel transen die er later toch spijt van hadden. zie dit:

Ook vind ik het niet hebben van die binnenste schaamlippen en clitorishoedje vervelend. Hoewel ik een bepaald standpunt heb over het feit dat ik trans ben en me daar ook zo in wil presenteren zou ik die schaamlippen en hoedje toch willen hebben. Ziet er gewoon veel natuurlijker uit.

Hieronder staat informatie over Frau Krege, met foto's tijdens en na de operatie. Ik zeg direct, als je niet tegen bloederig kan, dan moet je niet kijken:
klik hier!

[ Bericht 11% gewijzigd door patricia27 op 11-01-2007 09:11:37 ]
  donderdag 11 januari 2007 @ 08:35:17 #192
57690 danielluh
pi_45238832
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Denk je dat werkelijk, als ze met hun hoofd tussen je benen liggen
Geen enkele vrouw is perfect, dus ook niet alle vagina's zijn het zelfde.
dus ja, dar denk ik werkelijk

maar de man waar ik gek op ben, weet van mijn verleden, dus die zal zeker niks vragen
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:18 schreef Meike26 het volgende:
En dan? Liever dat hij dan ziet dat ik wel/geen hoedje heb, dan dat ik nu nog elke keer angstvallig dat ding verberg/verstop en verboden terrein is. Het maakt het straks, na de operatie denk ik wel een stuk gemakkelijker als ik ook vrij en blij uit de douche kan stappen zonder m'n handen voor m'n schaamstreek te houden.

Ik laat mijn keuze straks op welke chirurg het word, niet afhangen van dat hoedje, maar puur op vertrouwen... Als dat ding straks maar weg is !!
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:22 schreef patricia27 het volgende:
Je kan het maar 1 keer laten doen zo'n operatie. Daarom wil ik geholpen worden waar ik het beste uit ben. Daarom is mijn keuze gevallen op Duitsland - Essen bij Frau Krege. Zij is 1 van de besten van Europa. Zij maakt dus wel binnenste schaamlippen en het hoedje. Binnenste schaamlippen maken ze hier ook niet overal in NL.

In Essen gebeurd de operatie ook in 2 keer. 4 maand na de eerste operatie, is de 2e zitting. Dan worden de grote schaamlippen gemaakt en het clitorishoedje. En je kan dan eventueel ook een borstvergroting krijgen.
Daarnaast wordt het geheel dan cosmetich mooier gemaakt.

Ik ken wel transen die er later toch spijt van hadden. zie dit:

Ook vind ik het niet hebben van die binnenste schaamlippen en clitorishoedje vervelend. Hoewel ik een bepaald standpunt heb over het feit dat ik trans ben en me daar ook zo in wil presenteren zou ik die schaamlippen en hoedje toch willen hebben. Ziet er gewoon veel natuurlijker uit.

Hieronder staat informatie over Frau Krege, met foto's tijdens en na de operatie. Ik zeg direct, als je niet tegen bloederig kan, dan moet je niet kijken:
klik hier!
nou net zoals meike, heb ik liever vertrouwen in de arts en moet het dicht bij huis zijn. Hoedje en extra schaamlippen lig ik echt nie zo wakker van.

En tuurlijk er zijn ook transen die er spijt van hebben dat ze het allemaal hebben laten weghalen.
Achteraf gelul is er altijd. de mensen die tevreden zijn hoor je niet

Je moet zelf doen wat jij het beste vindt, voor mij persoonlijk hoeft het niet helemaal perfect te zijn.
100% vrouw zul je toch nooit worden. Je hebt immers geen eileiders en baarmoeder.

Bij mij komt er ook een correctie, de plasbuis is niet helemaal zoals het moet (maar kan nog door een zweeling zijn , dus kan wegtrekken)
De schaamlippen aan de voorkant, staan wat te ver uit elkaar en de klit krijgt nog een kleine beurt.
dat gebeurt ergens in mei, dikke 6 maande na de operatie.

Na deze correctie vindt ik het best, dan komt er geen mes meer in mijn lichaam. je kan wel blijven doorgaan met cosmetische chirurgen.

Ik voel mij nu goed, dat is in mijn ogen perfect. En beterder kan het niet meer worden
Ben passabel, mijn stem is in orde, schaamstreek is ook in orde, er valt nie veel meer te doen in mijn ogen, op die correctie na.

je kan hier wel over door discusieeren, maar dit zijn dingen die voor ieder anders aan.

Voor mij was 1 ding het alller allllller belangrijkste, die tumor tussen de benen weg.

[ Bericht 31% gewijzigd door danielluh op 11-01-2007 08:45:04 ]
pi_45238886
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:35 schreef danielluh het volgende:

[..]

Geen enkele vrouw is perfect, dus ook niet alle vagina's zijn het zelfde.
[..]

Nee maar ze hebben wel allemaal dat hoedje.
pi_45238898
Tuurlijk heb je maar een keer die operatie, en ja ik kan ook wel naar Frau Krege gaan, maar haar wachtlijst is aardig aan het groeien en tja mijn geduld raakt onderhand wel op. Stel dat ik me bij haar aanmeld en er blijkt geen vertrouwen te zijn tussen mij en Krege, dan kan ze de beste ter wereld zijn, maar dan laat ik haar niet aan mijn lichaam zitten.

Ergens in dit voorjaar starten de gesprekken, iets later als ik had gehoopt, maar toch: Karim, Bouman, Niessen (eventueel ook Robinson in Groningen) hebben als eerste mijn voorkeur. Dat zeg ik ook wel tegen Jos, dat ik met alle 3/4 een gesprek wil hebben en niet gelijk op het eerste paard wil wedden.
pi_45238927
Waarom staar je je zo blind op dat hoedje, Patricia ?

Je bent de eerste die ik tegenkom die er zo "moeilijk" over doet. Kijk, ik heb makkelijk praten hoor, maar ik voel me als Nederlandse al een bevoorrecht mens dat ik deze operatie aan kan gaan, zonder m'n bankrekening te plunderen en Leen van Frisia een handje te geven.
pi_45238955
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:42 schreef Meike26 het volgende:
Tuurlijk heb je maar een keer die operatie, en ja ik kan ook wel naar Frau Krege gaan, maar haar wachtlijst is aardig aan het groeien
Dat valt wel mee hoor. 12 tot 15 maanden. Als je je direct aanmeld aan het begin van je RLT is de kans groot dat je direct na je RLT onder het mes kan daar.

Ik gebruik nog maar net 3 maand hormonen. En ik ben waarschijnlijk begin volgend jaar al aan de beurt daar (ergins in februari, maart).

Sommige in het VU moeten na 18 maanden RLT nog een lange tijd wachten op de operatie.
pi_45238965
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:45 schreef Meike26 het volgende:

Je bent de eerste die ik tegenkom die er zo "moeilijk" over doet. Ik voel me als Nederlandse al een bevoorrecht mens dat ik deze operatie aan kan gaan, zonder m'n bankrekening te plunderen en Leen van Frisia een handje te geven. Wel/geen hoedje, daar heb ik me nog geen moment mee bezig gehouden. Ook niet nu het in dit topic weer ter sprake komt. Ik wil gewoon dat het glad is van onder en dat ik dan eens eindelijk echt kan shoppen bij Hunkemoller en Livera.

Of zou die Neo-vagina staan dat ook Neon verlichting mogelijk is ? Best wel hip
Foutje, ik heb mezelf gequote ipv bericht aangepast !
pi_45238971
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:45 schreef Meike26 het volgende:

Je bent de eerste die ik tegenkom die er zo "moeilijk" over doet. Kijk, ik heb makkelijk praten hoor, maar ik voel me als Nederlandse al een bevoorrecht mens dat ik deze operatie aan kan gaan, zonder m'n bankrekening te plunderen en Leen van Frisia een handje te geven.
Dat hoef ik dus ook niet, want alles wordt gewoon vergoed door m'n verzekeraar. zo'n 15.000 Euro in totaal.
Dat zijn ze ook verplicht. Dus ik hoef ook echt niet te lenen daarvoor.
pi_45239005
Bij het aanmelden bij het VU had ik een totale tijd van het traject gerekend van 5 a 6 jaar, heel realistisch. Nu finsih ik op 20 Februari mijn RLT en ben als het goed is eind Oktober/November aan de beurt. Dan nog, als de operatie uitgesteld word, ben ik blij zolang de operatie plaats vind voor mijn 28e verjaardag (21 Januari 2008)

Anders krijgt Jos het met mij aan de stok
pi_45239043
Dat je niet hoeft te lenen, dat weet ik ook wel, maar dat w als Nederlandse in de luxe positie zitten dat dit hier zo gaat, voel ik mij een bevoorrecht mens. Om dan te gaan nadenken over wel of geen jasje om de Klit, vind ik het zelfde als om op een verjaardag te gaan vragen of ik een kersje op m'n slagroomtaart mag, omdat dat mooier is. Dan zeg ik, het is sowieso mooier, want dat ding zit er niet meer en ik heb een vagina !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')