abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44427554
Hoi. Ik heb een beetje een rare vraag.

Je hoort nog wel 'ns dat masturbatie goed zou zijn tegen depressie. Maar ik heb eigenlijk 't omgekeerde. Masturbatie zelf voelt wel goed, maar direct na 't orgasme voel ik me alsof d'r een soort van mist in m'n hoofd hangt. Dat houdt zo'n 2-3 dagen aan, en gedurende die tijd voel ik me duf, lusteloos en heb ik totaal geen zin in de dingen die ik normaal leuk vind: kortom, ik voel me rot. Ook werden vroeger dan m'n schoolresultaten slechter.

Als ik daarentegen een tijdje niet masturbeer worden m'n gedachten helder, de wereld weer mooi en kan ik me veel beter concentreren.

Los van dat ik zowiezo geen idee heb waar ik me nu seksueel toe aangetrokken voel (vrouwen? mannen? wollige viervoeters? geen idee..) kan je je misschien wel voorstellen dat 't zo niet echt aantrekkelijk is om te experimenteren. Ik ben inmiddels 25 maar wat seksualiteit betreft ben ik nog niet veel verder dan toen ik 14 was...

Hebben meer mensen hier last van? Is 't misschien beperkt tot masturbatie en gaat 't bij een gewone vrijpartij wel goed?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_44427592
ik zou nooit iets doen wat niet goed voelt, al helemaal niet bij mezelf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_44427627
Maar betekend dat dat je nog nooit sex hebt gehad met een meid ? Of wel ? Zoja, heb je het dan ook ?
"praatjes vullen geen gaatjes" ;)
pi_44427829
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou nooit iets doen wat niet goed voelt, al helemaal niet bij mezelf.
Probeer maar 'ns testosteron te negeren...
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:43 schreef yoghurtje het volgende:
Maar betekend dat dat je nog nooit sex hebt gehad met een meid ? Of wel ? Zoja, heb je het dan ook ?
Nope, ben nog helemaal onervaren wat dat betreft.

Ik ben ook een beetje een nerd, dus ik zou niet eens weten hoe ik daar mee moet beginnen. Maar ik heb eigenlijk ook nooit de aandrang daarvoor gehad. Niet dat ik vrouwen haat ofzo hoor, maar ik zie me d'r ook niet eentje versieren...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_44427905
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:49 schreef Hildy het volgende:

[..]

Probeer maar 'ns testosteron te negeren...
[..]

Nope, ben nog helemaal onervaren wat dat betreft.

Ik ben ook een beetje een nerd, dus ik zou niet eens weten hoe ik daar mee moet beginnen. Maar ik heb eigenlijk ook nooit de aandrang daarvoor gehad. Niet dat ik vrouwen haat ofzo hoor, maar ik zie me d'r ook niet eentje versieren...
Bezoek het internetdating topic eens
"praatjes vullen geen gaatjes" ;)
  donderdag 14 december 2006 @ 16:25:33 #6
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_44428981
Misschien dat er een bepaald stofje, serotonine ofzo word afgebroken en niet snel genoeg meer aangemaakt? Of iets hormonaals?
  donderdag 14 december 2006 @ 16:28:39 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44429095
Het kan best hoor. Er zijn mensen die asexueel zijn. Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Cliff Richard tijdens zijn eerste keer in slaap viel
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44429663
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het kan best hoor. Er zijn mensen die asexueel zijn. Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Cliff Richard tijdens zijn eerste keer in slaap viel
M'n seksuele geaardheid is niet echt waar ik me druk over maak eigenlijk. Ik heb nooit echt veel behoefte aan seksueel contact gehad, en waarschijnlijk ben ik ook gewoon aseksueel.

Wat frustrerender is is dat'k eens in de zoveel tijd (1x per maand ofzo) gewoon de haast niet te negeren aandrang krijg te masturberen (iedere man kent dat waarschijnlijk wel) en me vervolgens een aantal dagen rot voel. Waardoor ik nergens zin in heb, me verveel, ga masturberen, en me vervolgens weer een aantal dagen rot voel. Etcetera ad nauseum. Na een weekje ofzo weet ik dat een beetje te doorbreken en ga ik me weer beter voelen, maar in die tijd presteer ik dus weinig.

Maar ik begrijp dat ik hierin enigszins uniek ben?
pi_44429751
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:45 schreef Hildy het volgende:

[..]

M'n seksuele geaardheid is niet echt waar ik me druk over maak eigenlijk. Ik heb nooit echt veel behoefte aan seksueel contact gehad, en waarschijnlijk ben ik ook gewoon aseksueel.

Wat frustrerender is is dat'k eens in de zoveel tijd (1x per maand ofzo) gewoon de haast niet te negeren aandrang krijg te masturberen (iedere man kent dat waarschijnlijk wel) en me vervolgens een aantal dagen rot voel. Waardoor ik nergens zin in heb, me verveel, ga masturberen, en me vervolgens weer een aantal dagen rot voel. Etcetera ad nauseum. Na een weekje ofzo weet ik dat een beetje te doorbreken en ga ik me weer beter voelen, maar in die tijd presteer ik dus weinig.

Maar ik begrijp dat ik hierin enigszins uniek ben?
uniek niet denk ik. misschien is het wel een idee om te kijken of het meer psychische klachten dan lichamelijke klachten zijn.
pi_44437381
Ga ermee naar de huisarts. Daar is hij voor, en niet schamen, hij/zij heeft wer ergere dingen gehoord.
  donderdag 14 december 2006 @ 20:55:12 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44437624
Op zich hè, lijkt het me nog niet eens zo verkeerd om asexueel te zijn, wat een rust. .
Maar nee, ik heb geen last van een depressief gevoel als ik net gemasturbeerd heb.

Als je er mee zit kan je altijd even een belletje plegen naar de huisarts natuurlijk maar volgens mij lijkt het me nog niet eens noodzaak. Koop anders een potje sint-janskruid pillen en slik die een paar dagen nadat je gerukt heb. Die zijn wel ok tegen dipjes. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 14 december 2006 @ 21:51:58 #12
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_44439577
Ik voel me ook stukken beter als ik een tijdje niet gemastrubeerd heb, ik word alleen niet depressief na het mastruberen, wel suf en enigszins lusteloos.
Die zoute stokjes...
pi_44439734
ik ben eigenlijk precies het tegenovergestelde als ts.

als ik klaarkom heb ik behalve het 3 seconde-durend genot van lichamlijke morfine, omdat je het anders zou uitschreeuwen van pijn vanwege de vloeistof die keihard langs je prostaat knalt, ook een aftereffect van rust en concentratie.

juist bij het leren destijds erg handig.

maar iedereen is anders in elkaar gezet.
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:39:40 #14
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_44453380
misschien voel je er schuldig over?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_44460538
Waar denkt iemand die aseksueel is aan tijdens het masturberen?

Aan aseksuele dingen zoals de Betuwelijn?

Het is trouwens best makkelijk de aandrang om te mastuberen te negeren, ga gewoon een stukje hardlopen ofzo. Of iets anders fysiek waardoor je je gedachten verzet.

Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_44465187
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:39 schreef Angst het volgende:
misschien voel je er schuldig over?
Nee, dat niet; ik ben atheist en woon op mezelf. Ik heb 't wel altijd een beetje ranzig gevonden. Witte rommel overal, ieuw.

Nja, 'k zal d'r eens met m'n huisarts over praten. En als die ook niks weet zal ik d'r maar mee moeten leren leven ofzo. Als ik goed heb opgelet bij biologie ben'k met mijn leeftijd zowiezo over m'n seksuele piek heen, dus dat scheelt.
pi_44466022
Dag Hildy,

Na jou bericht gelezen te hebben en de antwoorden er onder vraag ik me af of je nu een beetje antwoord hebt op je vragen.

Het lijkt me heel vervelend dat je je zo voelt, na zelf bevrediging. Dan is het gelijk geen bevrediging meer.
Maar oke, je geeft aan je duf te voelen.
Dat klopt opzich wel, op het moment dat een man klaar komt, wordt er een stof aangemaakt in je hoofd waar je moe van wordt. Je hoort vrouwen ook vaak zeggen dat ze het lastig vinden als hun vriendje/man na de sex er af rolt en gelijk in slaap valt. Eigenlijk is daar helemaal niets ergs aan omdat je gewoon een bepaalde stof aanmaakt die dit veroorzaakt (hoe de stof heet weet ik zo niet). Dat deze "mist" wat langer in je hoofd blijft hangen, kan komen doordat je juist somberder bent gaan voelen. Na ff wat research kwam ik een link tegen op internet waar inderdaad instaat dat depressies voor komen na masturbatie of geslachtsgemeenschap: http://www.nvsh.nl/vrijen/orgasme.htm
(kopje herstel).
Meer kan ik je momenteel niet helpen ik ervaar niet hetzelfde. Lees dit en ga eventueel (schaam je niet) naar je huis-arts.
En wat betreft seks met andere mensen, daar kan je niet om vragen bij anderen dat zul je zelf moeten uitvinden hoe dat is. en ook al ben je 25, je bent nooit te oud om te leren!!

Suc6
Groeten Tjeetje
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:40 schreef Hildy het volgende:
Hoi. Ik heb een beetje een rare vraag.

Je hoort nog wel 'ns dat masturbatie goed zou zijn tegen depressie. Maar ik heb eigenlijk 't omgekeerde. Masturbatie zelf voelt wel goed, maar direct na 't orgasme voel ik me alsof d'r een soort van mist in m'n hoofd hangt. Dat houdt zo'n 2-3 dagen aan, en gedurende die tijd voel ik me duf, lusteloos en heb ik totaal geen zin in de dingen die ik normaal leuk vind: kortom, ik voel me rot. Ook werden vroeger dan m'n schoolresultaten slechter.

Als ik daarentegen een tijdje niet masturbeer worden m'n gedachten helder, de wereld weer mooi en kan ik me veel beter concentreren.

Los van dat ik zowiezo geen idee heb waar ik me nu seksueel toe aangetrokken voel (vrouwen? mannen? wollige viervoeters? geen idee..) kan je je misschien wel voorstellen dat 't zo niet echt aantrekkelijk is om te experimenteren. Ik ben inmiddels 25 maar wat seksualiteit betreft ben ik nog niet veel verder dan toen ik 14 was...

Hebben meer mensen hier last van? Is 't misschien beperkt tot masturbatie en gaat 't bij een gewone vrijpartij wel goed?
pi_44482063
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:18 schreef Blazkowich het volgende:

Dat vroeg ik me ook al af.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_44484569
quote:

Het is trouwens best makkelijk de aandrang om te mastuberen te negeren, ga gewoon een stukje hardlopen ofzo. Of iets anders fysiek waardoor je je gedachten verzet.
Ik vind dat eigenlijk best opwindend. Eindelijk zo'n bodemloos diep gat waar mijn fors geschapen mannelijk lid volledig in kan verdwijnen
pi_44498407
quote:

Nou, aan 't gevoel misschien?

Aseksueel betekend in mijn geval dat'k nog nooit bij iemand van welk geslacht dan ook een bespring-reactie heb gehad. Maar dat betekend niet dat masturbatie zelf slecht voelt. In tegendeel.

Alleen dat d'r na heh...
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:39 schreef tjeetje82 het volgende:
Na ff wat research kwam ik een link tegen op internet waar inderdaad instaat dat depressies voor komen na masturbatie of geslachtsgemeenschap: http://www.nvsh.nl/vrijen/orgasme.htm
Aha, ben ik in ieder geval niet de enige. Misschien dat 't inderdaad te maken heeft met wat algemene somberheid. Daar is 't wel de tijd van 't jaar voor (plus dat je altijd makkelijker slechte dan goede dingen onthoudt).
quote:
Lees dit en ga eventueel (schaam je niet) naar je huis-arts.
Will do.
pi_44502328
Er zijn wel meer mensen die niet spontaan een bespring-je-medemens reactie hebben bij het zien van een ander. Wat je voor jezelf eens zou kunnen nagaan is of en zoja wie je mooier vind, mannen/jongens of vrouwen/meisjes. Geen van beiden zou resulteren in aseksualiteit en anders in homo of heteroseksualiteit. Overhaast niets en neem je tijd.
  zondag 17 december 2006 @ 16:31:51 #22
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_44510669
quote:
Sommige mensen zijn erg verlegen en in zichzelf gekeerd. Die vinden het moeilijk een relatie aan te gaan. Logisch dat zij zich vaak ongelukkig voelen, omdat zij het alleen maar met zichzelf kunnen doen. Ze denken dan soms dat ze een afwijking hebben en dat dat te maken heeft met het feit dat ze masturberen. Ze kunnen het beter als een troost opvatten.
Heb nog even doorgeklikt op die link van tjeetje82.
Ik denk dat bovenstaande veel verklaart waarom jij je zo lang erna nog zo lusteloos voelt.
Eigenlijk heb ik maar 1 tip nav. bovenstaande voor je, leg je er niet bij neer! Op een dag ontmoet je vast wel iemand waarmee je alles kan delen.
pi_44514243
Een groot deel van de seksuele ervaring ligt tussen je oren.

Depressies en gevoelens van schuld zijn zaken die je normaal gesproken jezelf oplegt. Je legt ze jezelf op met een reden. Voor sommige mensen is sex een teken van zwakte, ze vinden het vies en overbodig. Als deze mensen zich overgeven aan hun hormonale huishouding dan zijn ze sneller geneigd om zich na het orgasme somberder te voelen. Ze hebben zichzelf opgelegd dat ze een negatief beeld moeten hebben van sex, en als ze zich beseffen dat ze zich er schuldig aan hebben gemaakt dan slaat dat harder terug.

Het klinkt gek, maar ik zou zeggen, masturbeer, en probeer zo veel mogelijk erotisch materiaal om je heen te verzamelen. En dwing jezelf ernaar te kijken na het masturberen. Op die manier stimuleer je je hormonen om weer op een iets hoger niveau te gaan liggen, waardoor je een deel van de euforie terug kan krijgen.
pi_44524808
Weet je wat jij moet doen, aflevering 9 van season 8 van Seinfeld kijken: "the abstinence". Hierin stopt George met sex en wordt hij super slim, zoals jij met je cijfers op school... denk meld het ff
  maandag 18 december 2006 @ 08:06:06 #25
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_44528834
Sex is geweldig.
Maar... tja... in je eentje is het inderdaad best wel alleenzaam.
Zeker als je nooit sex heb gehad met iemand anders.
Luister ook naar je gevoel, ga eens over een grens heen in je gedachten: fantaseer eens over een man, een vrouw, of -tja je weet het niet- een wollige viervoeter.
Kijk gewoon waar je gevoel het meest door word geprikkeld.
Het lijkt erop dat je nog heel wat te analyseren hebt en je op dit gebied jezelf nog niet kent, omdat je er schijnbaar zo goed als nooit aandacht aan hebt besteed.
It's recommended.
Oud ben je niet maar super jong ook niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')