abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 januari 2007 @ 20:05:47 #101
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_44922470
nou denk dat een man niet eens echt zal door hebben hoor, de meeste denken toch maar, als me zakkie leeg is en ze gaan echt niet aandachtig een vagina bestuderen of die wel echt of nep is.

in mijn rlt was ik ook heel open in mijn transseksualiteit, nu na de operatie, ga ik niet tegen jan en alleman zeggen, dat ik ooit een man was.

kelly is 1.88 als ik mij nie vergis en de stem valt ook mee hoor, dei burgemeester van leeuwarden is een biologische vrouw en heeft pas echt een mannestem.
Het gaat dan ook niet echt om de diepte maar om hoe je de stem gebruikt
Dat zegt een logopedist ook
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_44922574
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:05 schreef danielluh het volgende:
nou denk dat een man niet eens echt zal door hebben hoor, de meeste denken toch maar, als me zakkie leeg is en ze gaan echt niet aandachtig een vagina bestuderen of die wel echt of nep is.
Dat heb ik ook niet beweerd. De vraag werd gesteld wat het verschil is met een vagina van een bio vrouw. Daar hoorde dat verschil van het opzwellen van de schaamlippen dus ook nog bij.
pi_44923288
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 06:31 schreef danielluh het volgende:

Biologische vrouwen gooien ook niet meteen hun hele leven op tafel, de meeste zeggen ook niet ff tussendoor, maar mijn baarmoeder en eileiders zijn verwijderd of ik heb baarmoeder kanker gehad.
Medische dingen of je verleden leg je pas op tafel als het ook iets serieus wordt.
Sorry, maar wat een vergelijking trek je hier! Je geeft het zelf al aan "BIOLOGISCHE VROUWEN". Daar heb je gelijk het grote verschil al. Wij transsexuelen zijn geen biologische vrouwen. Wij zijn geboren als man. Dat is verschil.

Je hoeft er ook niet te keur en te koop mee rond te lopen dat je een ts bent. Maar ik zou zelf wel eerlijk zijn om problemen tijdens of achteraf te voorkomen.

En daarbij vindt ik het ook echt slap dat ts-en dit doen om afwijzing te voorkomen. Want daar gaat het toch om in de eerste plaats.

[ Bericht 4% gewijzigd door patricia27 op 01-01-2007 20:42:56 ]
pi_44923803
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:33 schreef patricia27 het volgende:
En daarbij vindt ik het ook echt slap dat ts-en dit doen om afwijzing te voorkomen. Want daar gaat het toch om in de eerste plaats.
Waarom vind je dat slap? Dat hele acceptatie gedoe rond hoe je nou eenmaal geboren bent en wat je bent kan best moeilijk zijn, en je wil toch gewoon als normale vrouw gezien worden, niet als ts?

Natuurlijk maken mensen er een punt van, ik denk dat sociaal gezien het ene het andere wel degelijk uitsluit. Niet onder vrouwen onderling, maar mannen hebben er veeeeel meer moeite mee voor zover ik kan oordelen
  maandag 1 januari 2007 @ 21:18:19 #105
57690 danielluh
pi_44924738
ik wil als vrouw door het leven gaan en ook zodanig geaccepteerd worden. Dus om in het dagelijks leven te zeggen dat ik trans ben doe ik niet meer, dat deed ik voor de rlt en tijdens de rlt, Nu ben ik officieel een vrouw en doet mij verleden er voor een ander niet meer toe. Tuurlijk zal ik altijd die last meedragen, maar het speelt in mijn leven geen rol meer, je kijkt naar het heden en de toekomst.

Je kan jezelf in een hokje stoppen en zeggen wij transseksuelen, dan wordt je dus ook zo bestempeld. Ik wil niet als trans gezien worden, maar als een vrouw.

bij een flirt ga je gewoon niet je hele medische verleden op tafel gooien, dat doet niemand waarom zou ik het dan moeten doen, ben nu een vrouw, heb niks meer te verbergen daar beneden, als er iemand gaat voelen, zit daar een vagina.
in je RLT zeg je het wel bij een flirt, omdat anders diegene wel een erg nare verrassing krijgt als ie in je slip zit te rommelen.
  maandag 1 januari 2007 @ 21:25:04 #106
57690 danielluh
pi_44924966
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:49 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Waarom vind je dat slap? Dat hele acceptatie gedoe rond hoe je nou eenmaal geboren bent en wat je bent kan best moeilijk zijn, en je wil toch gewoon als normale vrouw gezien worden, niet als ts?

Natuurlijk maken mensen er een punt van, ik denk dat sociaal gezien het ene het andere wel degelijk uitsluit. Niet onder vrouwen onderling, maar mannen hebben er veeeeel meer moeite mee voor zover ik kan oordelen
maar gelukkig niet alle mannen

moet zeggen nu ik de operatie achter de rug heb, dat er meer mannen zijn die er geen moeite meer mee hebben, dat was voor de operatie toch heel anders.
pi_44924969
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:18 schreef danielluh het volgende:
ik wil als vrouw door het leven gaan en ook zodanig geaccepteerd worden. Dus om in het dagelijks leven te zeggen dat ik trans ben doe ik niet meer, dat deed ik voor de rlt en tijdens de rlt, Nu ben ik officieel een vrouw en doet mij verleden er voor een ander niet meer toe. Tuurlijk zal ik altijd die last meedragen, maar het speelt in mijn leven geen rol meer, je kijkt naar het heden en de toekomst.

Je kan jezelf in een hokje stoppen en zeggen wij transseksuelen, dan wordt je dus ook zo bestempeld. Ik wil niet als trans gezien worden, maar als een vrouw.

bij een flirt ga je gewoon niet je hele medische verleden op tafel gooien, dat doet niemand waarom zou ik het dan moeten doen, ben nu een vrouw, heb niks meer te verbergen daar beneden, als er iemand gaat voelen, zit daar een vagina.
in je RLT zeg je het wel bij een flirt, omdat anders diegene wel een erg nare verrassing krijgt als ie in je slip zit te rommelen.
Ik begrijp het. Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. En inderdaad het maakt natuurlijk groot verschil of je nog in je RLT zit of niet. Maar in je RLT zei je het dus wel. En dan heb ik het niet over flirts, maar gewoon zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 01-01-2007 21:36:58 ]
  maandag 1 januari 2007 @ 21:42:52 #108
57690 danielluh
pi_44925642
in de RLT liep ik er niet mee te koop, alleen in situaties waar het echt nodig was zei ik het.
Voor de rest gewoon vrouw.

Nu paar maanden na de operatie vertel ik het alleen aan iemand als ik er serieuze plannen mee zou hebben. Dan mogen ze het van mij weten.

ik voor mijzelf heb deze instelling, in mijn transitie traject was ik transseksueel, nu dat traject voorbij is ben ik een vrouw met een verleden.
pi_44925903
quote:
Op maandag 1 januari 2007 18:18 schreef patricia27 het volgende:

Hier geloof ik dus geen snars van. Je sexuele geaardheid staat al lang van tevoren vast.
Dat kan. Hoeft niet altijd zo te zijn. Waarom ben je er zo stellig van overtuigd dat dat voor iedereen geldt?
quote:
En ik heb altijd gedacht dat andere transsexuelen hetzelfde als nmij waren qua geaardheid. Dus niet.
Alle mensen zijn verschillend. Zo is ook iedere transseksueel weer anders.
quote:
Want wat mij inderdaad eigenlijk in het begin wel verbaasde toen ik hiermee in aanraking kwam, is dat er heel veel ts-en lesbisch zijn. Volgens mij het merendeel.
Ik dacht zelf iets van de helft, maar heb net zo min cijfers.
quote:
Ik heb dat zelf niet. Ik ben ook 100% hetero en val alleen op echte (zeer dominante) mannen (en zonder homo- of vrouwetrekjes). En ik val ook zeker niet op andere ts/tv/tg (wat ik ook nog wel eens hoor van andere ts-en)
Grappig om te zien dat je volgende post waarin je pleit voor het direct bekend maken van je verleden vooral eigenbelang is.
quote:
De maatschappelijk werkster zij ook nog tegen mij dat heel veel ts-en na gebruik van hormonen alsnog lesbisch of bi worden. hahaha
Omdat dat niet past in jouw wereldje is dat belachelijk?
quote:
Ik ben zelf 27 en pre-op. Gebruik nu 3 maand hormonen. Maar mijn geaardheid is echt niet verandert daardoor. Voel en denk daarover nog hetzelde als 20 jaar geleden en voor de start van het gebruik van hormonen onlangs.
3 maand hormonen is qua lengte nog niet zo erg lang. Er kan nog een hoop veranderen. Ik zeg niet dat er voor jou iets zal veranderen, maar dat je op basis van 3 maanden er nog weinig over kunt zeggen. Ook zegt het feit dat bij jou alles hetzelfde blijft niet dat dat voor anderen ook zo geldt.
  maandag 1 januari 2007 @ 21:54:53 #110
57690 danielluh
pi_44926080
Mijn geaardheid is Bi-sexueel, vroeger viel ik meer op vrouwen dan op mannen, dit is door gebruik van hormonen en omdat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb, val ik meer op mannen.

Bij mij is het dus wel degelijk verandert, maar niet alleen door hormonen

Daarbij speelt geaardheid geen rol bij gender dysforie
  maandag 1 januari 2007 @ 21:55:43 #111
57690 danielluh
pi_44926108
betawolff ik wil je ff de beste wensen en een gezond 2007 wensen

geldt natuurlijk ook voor andere meelezers
pi_44926238
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:49 schreef BetaWolff het volgende:
Grappig om te zien dat je volgende post waarin je pleit voor het direct bekend maken van je verleden vooral eigenbelang is.
Hoe kom je daar bij. Ik ben niet het type van onenight stands. Nu niet en straks ook niet. Ik zeg gewoon op welk soort type mannen ik val. Ik heb genoeg aan 1 man. Maar ik begrijp het al, omdat ik meervoud (mannen) had geschreven ga je er automatisch maar vanuit dat ik aan onenight stands doe. dus niet.

Maar was het wel zo geweest dan moest ik het natuurlijk sowieso wel eerlijk zeggen, omdat ik nog pre-op ben.
pi_44926346
Hey, ik wist heel niet dat een topicsreeks als dit was. Interresant! Valt me op dat er zoveel transen zijn in Nederland.... als zelf zou hebben moeten schatten zal ik zeggen dat het er een paar honderd zullen zijn, niet de 3000-4000 die hier worden genoemd.

Wel een topicreeksje om bij te gaan houden *wijst op sig en ondertitel*. Al is mijn inslag in het geheel iets anders (en daar ben ik zelf ook nog niet helemaal uit).
pi_44926349
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:55 schreef danielluh het volgende:
betawolff ik wil je ff de beste wensen en een gezond 2007 wensen

geldt natuurlijk ook voor andere meelezers
Ja jij hetzelfde!

Alle anderen ook!

Eigenlijk best asociaal van me om gewoon te gaan posten op 1 jan zonder wat beste wensen
pi_44926374
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:59 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij. Ik ben niet het type van onenight stands. Nu niet en straks ook niet. Ik zeg gewoon op welk soort type mannen ik val. Ik heb genoeg aan 1 man. Maar ik begrijp het al, omdat ik meervoud (mannen) had geschreven ga je er automatisch maar vanuit dat ik aan onenight stands doe. dus niet.
Ik had het helemaal niet over one night stands. Ik had het er over dat je expliciet aangeeft dat je partner geen ts mag zijn. Dan komt het je natuurlijk reuze goed uit wanneer een potentiele partner bij een eerste gesprek dat meteen meldt zodat je hem kunt afserveren.
pi_44926456
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:02 schreef Fixers het volgende:
Hey, ik wist heel niet dat een topicsreeks als dit was. Interresant! Valt me op dat er zoveel transen zijn in Nederland.... als zelf zou hebben moeten schatten zal ik zeggen dat het er een paar honderd zullen zijn, niet de 3000-4000 die hier worden genoemd.
Ik heb dat zelf ook nooit begrepen. Wanneer je uitgaat van het hoogste prevalentiecijfer kom je nog steeds uit op minder dan 1500 transseksuelen voor een land als Nederland. Import misschien?
quote:
Wel een topicreeksje om bij te gaan houden *wijst op sig en ondertitel*. Al is mijn inslag in het geheel iets anders (en daar ben ik zelf ook nog niet helemaal uit).
Ben je zelf op een of andere manier betrokken bij genderdysforie?
pi_44926467
Dat zou me niks uitmaken. doelde eigenlijk ook op tv's en man>vrouw transgenders. Ik heb niets tegen op ts, maar ik val absoluut niet op vrouwen. En ook niet op mannen met vrouwelijke trekjes. dat is het probleem.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:06:27 #118
57690 danielluh
pi_44926480
het gaat elke keer weer over one night stands, maar ook buiten die one nights ga je niet aan iedereen direct vertellen dat je ooit man was.

voor mij persoonlijk, vertel ik het pas als het een rol kan gaan spelen, de eerste paar dates hoeft echt niemand te weten wat mijn verleden was.

je gaat toch ook niet meteen je hele financiele situatie blootgeven als je aan de bar staat te praten met iemand.
Als het een rol gaat spelen, dan zal ik het wel vertellen, maar eerder ook niet, wat niet weet, wat niet deert, en er zijn maar weinig mannen, die een neo-vagina van een echte vagina kunnen onderscheiden.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:08:56 #119
57690 danielluh
pi_44926568
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:02 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ja jij hetzelfde!

Alle anderen ook!

Eigenlijk best asociaal van me om gewoon te gaan posten op 1 jan zonder wat beste wensen
ja ach, je gaat ook nie in elk topic de beste wensen plaatsen, dan ben je wel een jaartje zoet

maar wij zijn toch wel de vaste kliek in dit topic reeks
pi_44926588
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:06 schreef patricia27 het volgende:
Dat zou me niks uitmaken. doelde eigenlijk ook op tv's en man>vrouw transgenders. Ik heb niets tegen op ts, maar ik val absoluut niet op mannen met vrouwelijke trekjes. dat is het probleem.
Misschien is het dan verstandig om je reactie iets te wijzigen. Zoals het er nu staat lijkt het er op dat een transseksuele achtergrond bij voorbaat een no-no is voor een partner...

Om dan op je andere reacties in te gaan ; Ik zie nog steeds niet in waarom ik te koop zou moeten lopen met mijn verleden. Dat is iets voor relaties die iets intiemer worden (Vriendschap en eventueel verder).
pi_44926612
Van mij ook voor iedereen hier de beste wensen voor 2007!
pi_44926653
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:06 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf ook nooit begrepen. Wanneer je uitgaat van het hoogste prevalentiecijfer kom je nog steeds uit op minder dan 1500 transseksuelen voor een land als Nederland. Import misschien?
[..]

Ben je zelf op een of andere manier betrokken bij genderdysforie?
Ik voel me niet 100% volgens het geslacht dat in mijn paspoort staat (jongetje) ik kom meer in de buurt van 40-60 verdeling of iets in die zin. Ik ben prima tevreden met mijn lichaam al zou ik dat zo af en te wel eens willen inwisselen voor een tijdje.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:11:34 #123
57690 danielluh
pi_44926657
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:06 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

[..]
Jos noemde ooit iets van 2000-2500 geregistreerde transen, dan heb je nog de personen die het in thailand laten doen, zonder het VU en dan heb je de import transen.

denk als je alles bij elkaar zou nemen, dat je wel tegen de 3000 aan komt
pi_44926721
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:08 schreef danielluh het volgende:

[..]

ja ach, je gaat ook nie in elk topic de beste wensen plaatsen, dan ben je wel een jaartje zoet

maar wij zijn toch wel de vaste kliek in dit topic reeks
Daar heb je ook wel gelijk in. Voor mij werkt dat excuus echter ook niet, dit is het enige topic waar na 2006 in is gepost dat ik volg.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:13:37 #125
57690 danielluh
pi_44926746
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:11 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik voel me niet 100% volgens het geslacht dat in mijn paspoort staat (jongetje) ik kom meer in de buurt van 40-60 verdeling of iets in die zin. Ik ben prima tevreden met mijn lichaam al zou ik dat zo af en te wel eens willen inwisselen voor een tijdje.
denk dat de meeste wel eens een dag of week zou willen ervaren hoe het is in het andere geslacht
maar helaas er is nog steeds geen pilletje uitgevonden die dat zou kunnen
  maandag 1 januari 2007 @ 22:14:46 #126
57690 danielluh
pi_44926782
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:12 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel gelijk in. Voor mij werkt dat excuus echter ook niet, dit is het enige topic waar na 2006 in is gepost dat ik volg.
onder deze user

als ik mij nie vergis zei je dat je een andere user had nog
pi_44926817
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:13 schreef danielluh het volgende:

[..]

denk dat de meeste wel eens een dag of week zou willen ervaren hoe het is in het andere geslacht
maar helaas er is nog steeds geen pilletje uitgevonden die dat zou kunnen
Het is voor mij niet zomaar een keer een dag, het is wel iets aanhoudends, meer de ene dag wel en de andere dag niet. Ik zou het liefste iedere ochtend willen kunnen bepalen of ik als jongetje of meisje uit bed stap.
pi_44926820
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:11 schreef Fixers het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als transgenderisme. Denk je dat je ermee zou kunnen leven als je zou kunnen "switchen"? Zou androgynie je aan staan?
  maandag 1 januari 2007 @ 22:18:07 #129
57690 danielluh
pi_44926902
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is voor mij niet zomaar een keer een dag, het is wel iets aanhoudends, meer de ene dag wel en de andere dag niet. Ik zou het liefste iedere ochtend willen kunnen bepalen of ik als jongetje of meisje uit bed stap.
of van alles een beetje
ken iemand die kon ook niet echt een keuze maken wat ze nu wou, iig ze wilde de operatie niet, daar was ze heel erg bang voor.
pi_44926942
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:14 schreef danielluh het volgende:

[..]

onder deze user

als ik mij nie vergis zei je dat je een andere user had nog
Dat is ook geen verzachtende omstandigheid. Als ik met 1 user al niet aardig en sociaal kan zijn, laat dan staan met alter ego's er bij...
pi_44927011
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hoe denk je dat je omgeving zou reageren wanneer je de ene dag een jongetje bent en de andere dag een meisje?
  maandag 1 januari 2007 @ 22:21:11 #132
57690 danielluh
pi_44927018
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:19 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Dat is ook geen verzachtende omstandigheid. Als ik met 1 user al niet aardig en sociaal kan zijn, laat dan staan met alter ego's er bij...
misschien dat dit helpt, je zegt ook niet goedendag of hallo tegen iedereen die je op straat tegenkomt
pi_44927094
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:21 schreef danielluh het volgende:

[..]

misschien dat dit helpt, je zegt ook niet goedendag of hallo tegen iedereen die je op straat tegenkomt
Daar heb je gelijk aan.

Misschien dat ik het eens zou moeten doen, al zou er dan waarschijnlijk worden aangenomen dat ik geestelijk gehandicapt ben.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:24:09 #134
57690 danielluh
pi_44927149
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:22 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk aan.

Misschien dat ik het eens zou moeten doen, al zou er dan waarschijnlijk worden aangenomen dat ik geestelijk gehandicapt ben.
doe je een keer sociaal, wordt je voor gek uitgemaakt
pi_44927498
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:21 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Hoe denk je dat je omgeving zou reageren wanneer je de ene dag een jongetje bent en de andere dag een meisje?
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:15 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als transgenderisme. Denk je dat je ermee zou kunnen leven als je zou kunnen "switchen"? Zou androgynie je aan staan?
Even de practische bezwaren (zowel biologisch/technisch en met name sociaal) daargelaten zou ik het eigenlijk best graag doen. In de terminolgie ben ik weer niet heel erg thuis, voor ik rare dingen ga zeggen, zou je moeten vertellen wat je precies onder androgynie verstaat als je leest op het web dan is het niet altijd even duidelij wat de definities exact zijn.

Ik voel me iig niet thuis in de strikte man-vrouw indeling. Het idee in een 'verkeerd lichaam' geboren te zijn heb ik niet. Ik voel me niet vrouw of man maar een beetje tussenin. Mijn persoonlijkheid vertoont zowel typische mannelijke als typisch vrouwelijke trekjes.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:39:24 #136
57690 danielluh
pi_44927674
androgyn is gewoon neutraal zijn

dus unisex kleding bv
pi_44929381
Zoiets als "ertussen in hangen" vindt ik persoonlijk totaal niks bvb het is echt het een of het ander. Daarom loop ik er ook niet echt mee te koop ofzo
pi_44932864
tvp voorspoedig 2007 allemaal
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44932901
quote:
de burgemeester van leeuwarden is een biologische vrouw en heeft pas echt een mannestem.
hè?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  dinsdag 2 januari 2007 @ 08:40:01 #140
57690 danielluh
pi_44934684
dat zei mij logopedist, die had haar horen praten ergens op het nieuws een tijd geleden.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 08:43:16 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44934701
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 08:40 schreef danielluh het volgende:
dat zei mij logopedist, die had haar horen praten ergens op het nieuws een tijd geleden.
Dat moet dan de vorige burgemeester zijn geweest, want die van nu is een biologische man.
The love you take is equal to the love you make.
pi_44937110
Ik heb met 4 weekjes m'n intakegesprek en lichamelijk onderzoek voor m'n srs in Essen Duitsland bij Frau Krege. Als het goed is ben ik dan precies een jaar later aan de beurt. Dus ergens begin 2008.

En nog over iets anders, ik wil zelf ook niet in die kringetjes blijven zweven tussen andere transen. Nu al niet. Eigenlijk moest ik ook in Groningen UMCG ook naar die transvrouwenbijeenkomst. Volgende keer ga ik tegen m'n maatschappelijk werkster zeggen, dat ik er niet heen ga. Ik hou niet van die theekransjes met andere ts-en.

Doet me ook een beetje denken aan homo's. Die zoeken elkaar ook altijd op. En die willen ook gezien worden als aparte groep. Daar hou ik dus zelf absoluut niet van. ook niet bij TS.

En de informatie die voor mij relevant kan zijn in dit stadium van het proces, die kan ik op internet ook wel vinden.

Nog een vraag voor Danielle. (Het zal wel negatief opgevat worden, maar dat is het niet).
Als ik de meeste post-ops (stealth) mag geloven, die trekken zich helemaal terug van alles wat met TS heeft te maken. Op internet, maar ook IRL.

Jij bent natuurlijk nog maar kort post-op. Maar hoe doe jij dat straks dan, reageer je dan ook niet meer in topics als dit? Want je bent nu immers vrouw en wilt ook zo gezien en behandeld worden en zo weinig mogelijk aan het verleden herinnert worden (neem ik aan)

[ Bericht 0% gewijzigd door patricia27 op 02-01-2007 12:14:41 ]
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:13:58 #143
57690 danielluh
pi_44937343
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:03 schreef patricia27 het volgende:

Nog een vraag voor Danielle. (Het zal wel negatief opgevat worden, maar dat is het niet).
Als ik de meeste post-ops mag geloven, die trekken zich helemaal terug van alles wat met TS heeft te maken. Op internet, maar ook IRL.

Jij bent natuurlijk nog maar kort post-op. Maar hoe doe jij dat straks dan, reageer je dan ook niet meer in topics als dit? Want je bent nu immers vrouw en wilt ook zo gezien en behandeld worden en zo weinig mogelijk aan het verleden herinnert worden.
ik heb nooit echt in de trans wereld gezeten, in het begin even om info te vergaren, maar nadat ik alles had wat ik moest weten, ben ik mijn eigen gang gegaan. Daarbij hoor je in dat wereldje, heel veel negatieve dingen over de srs en andere zaken.

dus antwoord op jouw vraag, er valt niks terug te trekken van iets waar ik nooit echt ingezeten heb
ik heb 2 vriendinnen die ook trans zijn, maar dat zijn gewoon hele goede vriendinnen. daar staat TS zijn ook helemaal los van.

Ik zal zeker reageren op topics als dit, zoals ik ook zal reageren in andere topics buiten het TS.
Als ik andere kan helpen met raad, waarom niet.
zo is 1 van die vriendinnen nu pas een maand bezig met de coming out, kende haar als man van de feesten waar ik altijd heen ging en ga. Haar help ik nu een beetje op gang te komen hierin.

in begin fase is het gewoon fijn om met een lotgenoot te praten, maar meetings met transen, NEEEEE echt niet.
pi_44938903
quote:

kelly is 1.88 als ik mij nie vergis en de stem valt ook mee hoor, dei burgemeester van leeuwarden is een biologische vrouw en heeft pas echt een mannestem.
Het gaat dan ook niet echt om de diepte maar om hoe je de stem gebruikt
Dat zegt een logopedist ook
Als je goed luisterd kan je het echt nog wel horen. En je ziet nog heel duidelijk haar adamsappel (of wat er nog van over is).

Daar heb ik dan weer een klein voordeeltje mee, ik heb hem wel, maar je ziet hem niet, zo klein. Dat lijkt mij ook erg als pre-op. Die adamsappel valt gewoon direct op bij de meesten. Gelukkig kan je daar de laatste jaren ook wel wat aan laten doen. Volgens mij kon dat eerder niet. Dat is van de laatste jaren volgens mij.
pi_44940667
Mijn adamsappel is ook van het formaat Cherry tomaatje.. niet te zien dus, maar dan nog, ik zou de adamscorrectie of stemband operatie enger vinden dan de SRS. :p
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:32:22 #146
57690 danielluh
pi_44940681
de adamsappel afschaven kan al heel wat jaren. stelt verder ook niet echt veel voor.
Kelly heeft dat niet laten doen, omdat ze maar 1x onder het mes wilde en ze verder ook niet echt veel last heeft van de appel

ik heb nooit een adamsappel gehad, gelukkig niet. vindt 1x onder het mes gaan ook wel meer dan voldoende.

de adamsappel kan je in je rlt al laten verwijderen, ff belletje naar jos en die regelt het bij de kno arts
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:33:41 #147
57690 danielluh
pi_44940722
stemband correctie krijg je pas als de logopedist en kno arts eens zijn dat je stem een ramp blijft

de meeste laten de adamsappel en stembanden samen doen.

stembanden operatie daar zitten wel risico's aan. je kan je stembanden beschadigen, zodanog dat je geen stem meer hebt of als een robot klinkt
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:41:38 #148
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_44940968
De beste wensen nog allemaal

Leest weer lekker mee

Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_44940986
Nee hoor, ben erg happy met m'n stem Bijna2 jaar geoefend met af en toe een 0900 lijntje te bellen. Dit ging erg goed... begin 2005 zei iedereen nog Dag meneer aan het einde van het gesprek. Dat komt nu nog maar heel zelden voor
En sinds de zomer van 2006 dan logopedie.. gaat ook als een trein.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:45:21 #150
57690 danielluh
pi_44941101
ik ben ook tevreden met mijn stem
heb een neutrale stem. wat melodie erin en het klinkt vrouwelijk. na 1,5 jr logopedie, alleen als ik een feest heb gehad en flink gezope heb is me stem bagger, maar ook daar zit ik nie mee

ik neem op met mevrouw blablabla dan zegge ze meestal geen meneer meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')