Tja, carnaval is voorbij he......quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:24 schreef danielluh het volgende:
kanhai en karim in olvg
bouman en niessen in het VU
hoi kom ff snel voorbij flitsen en kijken hoe het met jullie gaat
Dilateren is een weinig spannende ervaring hoor. Het doet seksueel niets.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:34 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet natuurlijk nog niet wat me te wachten staat, maar voor m'n idee ben ik straks zo botertje geil, dat ik na de operatie het niet kan bevatten om een dag dileren over te slaan![]()
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Alhoewel als je na enige weken met je clitje gaat spelen....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:43 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Dilateren is een weinig spannende ervaring hoor. Het doet seksueel niets.
Ik kan me niet voorstellen dat spoelen en dilateren bij andere chirurgen niet nodig is, heb ook vanuit Amerika en Engeland indertijd niet anders gelezen en gehoord (veel contacten gehad indertijd via Compuserve).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:21 schreef patricia27 het volgende:
En naar ik begrepen hebt van andere transjes die daar ook zijn geholpen is spoelen ook niet nodig.
In het VU moet dat de eerste tijd toch frequent?
Dat soort voorlichting krijg je wel als er een chirurg bij de Virgingroep op bezoek komt en uitleg geeft. Geeft ze zelf die uitleg ook persoonlijk ?Duur en onnodig consult, als je het wil weten, is er genoeg info op internet te vinden, operatie is voor minimaal 90% standaard werk. Per chirurg kunnen er verschillen zijn, ook door verschil van inzicht EN ervaring, en durven te leren van anderen !quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:13 schreef patricia27 het volgende:
Probeer maar eens zulk soort duidelijke uitleg te krijgen van Nederlandse chirurgen. Die krijg je niet.
Niet kijken trouwens voor de mensen die niet tegen bloederig kunnen:
Zijn 3 bladzijden.
http://www.transsexuell.de/med-opkrege.shtml
Nee doet ze niet. Ben ook welgeteld maar 20 minuten binnen geweest tijdens de 1e afspraak. Ze zei ik neem aan dat je die website wel gezien hebt. Ze heeft het nog een beetje uitgelegd. Ze vertelde alleen wat het grootste risico is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:12 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dat soort voorlichting krijg je wel als er een chirurg bij de Virgingroep op bezoek komt en uitleg geeft. Geeft ze zelf die uitleg ook persoonlijk ?Duur en onnodig consult, als je het wil weten, is er genoeg info op internet te vinden, operatie is voor minimaal 90% standaard werk. Per chirurg kunnen er verschillen zijn, ook door verschil van inzicht EN ervaring, en durven te leren van anderen !
Als dat niet het gevoel geeft wat ik er van verwacht had, is dat niets eens zo erg. Eventjes laten rusten, helen en dan, met hopelijk de zelfde zeggenschap als bij Anna, na 5 a 6 weekjes de eerste voorzichtige poging. Tuurlijk sex is niet het belangrijkste, maar ik zou straks zo blij zijn met het gecorrigeerde, dat ik het niet kan laten om het z.s.m. te proberen en uit te vinden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:43 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Dilateren is een weinig spannende ervaring hoor. Het doet seksueel niets.
Ik weet niet hoelang het nog duurt voor je geopereerd wordt, maar frau Krege weet ook dat ze geen operatie mag doen zonder toestemming van 2 gendertherapeuten. Als je nu pas een paar maanden bezig bent met hormonen, heb je grote kans dat je aanvraag wordt afgewezen, omdat het VU waarschijnlijk binnen 12-15 maanden de huidige achterstand echt wel weggewerkt heeft. Bovendien is de operatie in Nederland een stuk goedkoper. Ik krijg een correctie operatie, waar 6 uur OK tijd voor is uitgetrokken, en ik heb de DBC code daarvan gezien, en via mijn verzekeraar ben ik er achter gekomen wat de vergoeding is. En dat is tussen de 6,5 en 7.000 euro. Behalve dat de operatietijd langer is, is voor de rest het regiem precies hetzelfde als bij de SRS, 2 dagen van te voren opname, vanwege darmen leeg (VU doet nu 1 dag geloof ik, Dr. Karim nog niet) na de operatie 5 dagen in bed blijven en in principe 10 dagen in het ziekenhuis in totaal.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:35 schreef patricia27 het volgende:
Je zou ook sowieso eerst met je zorgverzekeraar over die vergoeding kunnen bellen. Heb ik ook gedaan.
Nu moet ik het nog zwart op wit op papier hebben.
Wordt de borstvergroting weer vergoed ? Een 8-tal maanden geleden hoorde ik op het VU dat ze bezig waren om te proberen het weer vergoed te krijgen. De basisverzekering ingevoerd per 2006 sprak zichzelf een beetje tegen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:18 schreef Doagere het volgende:
Oh dat wist ik niet..
Mja opzich vindt ik die SRS niet zo heeeel erg belangerijk, heb niet zoveel last van dat ding. Al lijkt het me wel geweldig om echte seks te hebben als vrouw. Borsten vindt ik belangerijker.
Dus een langere wacht tijd daar kan ik wel mee leven. Zelf heb ik ook aan Frau Krege gedacht, maar hoe heb je dat aangepakt?
Dat duurt nog een jaar en 1 of 2 maanden. Ik ben dus precies na afloop van mijn RLT aan de beurt daar. En SRS verklaring is ook al opgestuurd door Groningen naar Essen. Op bepaalde gronden zijn ze gewoon verplicht om het te vergoeden. Wachtlijst alleen telt niet meer. Dat was eerder. Toen moest hier een lange wachtlijst zijn, anders kon je daar niet geholpen worden. Dat is niet meer zo.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:08 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang het nog duurt voor je geopereerd wordt, maar frau Krege weet ook dat ze geen operatie mag doen zonder toestemming van 2 gendertherapeuten. Als je nu pas een paar maanden bezig bent met hormonen, heb je grote kans dat je aanvraag wordt afgewezen, omdat het VU waarschijnlijk binnen 12-15 maanden de huidige achterstand echt wel weggewerkt heeft. Bovendien is de operatie in Nederland een stuk goedkoper. Ik krijg een correctie operatie, waar 6 uur OK tijd voor is uitgetrokken, en ik heb de DBC code daarvan gezien, en via mijn verzekeraar ben ik er achter gekomen wat de vergoeding is. En dat is tussen de 6,5 en 7.000 euro. Behalve dat de operatietijd langer is, is voor de rest het regiem precies hetzelfde als bij de SRS, 2 dagen van te voren opname, vanwege darmen leeg (VU doet nu 1 dag geloof ik, Dr. Karim nog niet) na de operatie 5 dagen in bed blijven en in principe 10 dagen in het ziekenhuis in totaal.
De prijs in Duitsland is dan wel een stuk hoger als ik eerlijk mag zijn. En het ziekenhuis krijgt gewoon de DBC code vergoedt waarvoor ze aanvragen, de concurrentie in Nederland heeft ook toegeslagen.
In Groningen zou ik mij ook niet graag laten opereren, in het verleden was het 4 operaties per jaar zo'n beetje, erg weinig ervaring en continuïteit dus.
Hoeveel verhalen heb je gelezen van mensen die door Dr. Hage, of Dr. Karim geopereerd zijn ? Okee, Dr. Hage doet geen SRS meer, maar je kunt en mag nooit op 1 verhaal af gaan. en vergeet niet, je hoort en leest eerder negatieve berichten dan positieve.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:28 schreef patricia27 het volgende:
Dan heb je vast ook wel de verhalen over de operatie van Mara gelezen. Zei is ook in Essen door Frau Krege geholpen.
Frau Krege is dus ook afgestapt van de damsnede (dat is dus hetzelfde ongeveer als inknippen bij een zwangere vrouw). En dat gebeurd hier nog wel tijdens SRS. En als dat op een andere manier gedaan wordt, scheelt dat weer een hoop in napijn en snellere mobiliteit na de OP.
Daar heeft Doagere helemaal een voordeel van dan, want ze woont in Duitsland.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:08 schreef AnnaB het volgende:
[..]
En voor zover ik weet zijn ze alleen verplicht operaties in het buitenland te vergoeden als de wachttijd hier aanzienlijk langer is, of als het in het buitenland goedkoper is, of als je in de grensstreek woont.
En er zijn ook heel veel mensen waarvan hun doosje hier in NL "verprutst" is naar Frau Krege gegaan voor een goede correctie. Echt hoor. Zijn geen broodjes aap verhalen. Heeft ze zelf gezegd en heb het ook al van anderen gehoord.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:18 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Hoeveel verhalen heb je gelezen van mensen die door Dr. Hage, of Dr. Karim geopereerd zijn ? Okee, Dr. Hage doet geen SRS meer, maar je kunt en mag nooit op 1 verhaal af gaan. en vergeet niet, je hoort en leest eerder negatieve berichten dan positieve.
Dat geloof ik graag, maar door WIE zijn ze verpruts, prof. Mulder ? verbaast me niks...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:23 schreef patricia27 het volgende:
[..]
En er zijn ook heel veel mensen die hier in NL "verprutst" zijn en naar Frau Krege gegaan zijn voor een goede correctie. Echt hoor. Zijn geen broodjes aap verhalen. Heeft ze zelf gezegd en heb het ook al van anderen gehoord.
Je kunt mijn correctieoperatie niet vergelijken met de 2e operatie bij Frau Krege, daar is het een vervolg van de 1e, bij mij is het het weghalen van littekenweefsel op 5 cm diepte van de vagina. Da's appels en peren met elkaar vergelijken. Bij mij staat een hele dag (6 uur) OK gepland met 2 chirurgen. Voor de rest hetzelfde als bij de SRS operatie.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:15 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dat duurt nog een jaar en 1 of 2 maanden. Ik ben dus precies na afloop van mijn RLT aan de beurt daar. En SRS verklaring is ook al opgestuurd door Groningen naar Essen. Op bepaalde gronden zijn ze gewoon verplicht om het te vergoeden. Wachtlijst alleen telt niet meer. Dat was eerder. Toen moest hier een lange wachtlijst zijn, anders kon je daar niet geholpen worden. Dat is niet meer zo.
Let wel, jij spreekt over een correctieoperatie van 6 a 7000 Euro. Dat gebeurd bij Frau Krege tijdens de 2e operatie en kost maar 5400 (inclusief borstvergroting zelfs nog) Dus als die laatste weggelaten wordt gaat er zo een paar duizend af denk ik. En hoe minder dagen opgenomen gaat er nog weer meer af van dat bedrag.
Dat is gewoon kul! Een chirurg doet maar één operatie per dag (SRS), dus vanwaar die tijdsdruk? Daarnaast, als ik even naar het OLVG kijk, doen ze 4 SRS'en per maand geloof ik.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:16 schreef patricia27 het volgende:
Frau Krege werkt niet onder een enorme tijdsdruk van wachtlijsten en hoeft dus ook geen elendelange wachtlijsten weg te werken zoals in het VU wel het geval is. Daar moeten ze verplicht wel 100 per jaar doen.
Ik denk dat er door die "haast" en zoveel operaties per jaar er ook veel vaker dingen mis gaan.
Interessant. Is dit artikel ergens on-line te vinden of is er ergens een knipsel beschikbaar?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Geen idee of jullie het gezien hebben, maar in de nieuwe Psychologie Magazine staat een stuk over transgenders en genderdysdorfie.
Geen idee wat voor blad 't verder is en of er sprake is van enige diepgang.quote:Jan werd Janiek
"Om te bewijzen dat ik écht een man was, deed ik zwaarder werk dan ik aankon. Toen stortte ik in." Het verhaal van een transgender.
Dr. Hage deed er indertijd wel 2 op 1 dag, en maximaal 4 in 1 week als de wachtlijst te lang werd.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:54 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Dat is gewoon kul! Een chirurg doet maar één operatie per dag (SRS), dus vanwaar die tijdsdruk? Daarnaast, als ik even naar het OLVG kijk, doen ze 4 SRS'en per maand geloof ik.
Nou inderdaad zeg... Ik zie de chirurg al staan met zweetdruppels op zijn voorhoofd en trillende handen... NOT!
Het blad is een populair psychologisch tijdschrift, voor zowel de gewone mensen de in psychologie geinteresseerd zijn, als ook wel een beetje voor de professional, maar het blad is wel laagdrempelig.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:44 schreef Hildy het volgende:
Van hun site:
[..]
Geen idee wat voor blad 't verder is en of er sprake is van enige diepgang.
Hoe goed ken je het VU zelf ? De negatieve verhalen hoor en lees je overal, de goede verhalen niet. En dat 100 per jaar verplicht, hmmm, ik geloof dat daarom er nu hulp is van het OLVG waar 2 plastische chirurgen werken die zijn opgeleid in SRS, waarvan Dr. Karim 100% door Dr. Hage. En als je iets op internet vind over hem van de tijd dat hij nog SRS deed zul je weinig negatieve berichten over hem lezen.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:16 schreef patricia27 het volgende:
maar uhhh, 50 operaties of 10 per jaar zegt mij niks over de kwaliteit van het geleverde werk.
Frau Krege werkt niet onder een enorme tijdsdruk van wachtlijsten en hoeft dus ook geen elendelange wachtlijsten weg te werken zoals in het VU wel het geval is. Daar moeten ze verplicht wel 100 per jaar doen.
Ik denk dat er door die "haast" en zoveel operaties per jaar er ook veel vaker dingen mis gaan.
Ik ken iemand die eind 2006 door dr. Karim geholpen is. Dat is allemaal prima verlopen. Uit haar behandeling bij dr. Karim bleek dat hij erg voorzichtig met zijn patienten is. Na de SRS niet zo snel mogelijk je bed weer uit. Verplicht een aantal dagen bedrust. Ik heb nog ergens een pdfje met hoe hij de dagen voor en na de SRS indeelt, wat wel mag en wat niet en wat wanneer.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:26 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Hoe goed ken je het VU zelf ? De negatieve verhalen hoor en lees je overal, de goede verhalen niet. En dat 100 per jaar verplicht, hmmm, ik geloof dat daarom er nu hulp is van het OLVG waar 2 plastische chirurgen werken die zijn opgeleid in SRS, waarvan Dr. Karim 100% door Dr. Hage. En als je iets op internet vind over hem van de tijd dat hij nog SRS deed zul je weinig negatieve berichten over hem lezen.
Voor zover ik weet bestaat die achterstand al jaren. Dus ik vrees voor hun dat ze voorlopig nog wel ff werk hebben...quote:Op zondag 4 maart 2007 16:25 schreef AnnaB het volgende:
Ik weet alleen niet of zo ook blijven opereren voor het VU als de achterstand weg is, want ik heb van Dr. Van Trotsenburg begrepen dat het alleen was om de achterstand weg te werken.
Er is overigens een thread op travestie.org hierover. Laat maar, is 90% persoonlijke aanvallen (wat je helaas wel vaker daar ziet).quote:Op zondag 4 maart 2007 13:22 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Het blad is een populair psychologisch tijdschrift, voor zowel de gewone mensen de in psychologie geinteresseerd zijn, als ook wel een beetje voor de professional, maar het blad is wel laagdrempelig.
Wel apart dat Peggy (heb persoonlijk met haar te maken gehad ivm begeleiding van onze oudste zoon tijdens mijn geslachtsverandering) commentaar geeft op transgender. Niet dat ze er niet veel van af weet, absoluut niet. Maar in Utrecht behandelt ze alleen adolescenten. Het zal er wel op neer gekomen zijn dat niemand van het VU er iets over wilde zeggen, maar er zijn toch ook genoeg ex-genderteam psychologen. Of zullen die na afscheid iets moeten tekenen dat ze zich niet meer bemoeien met het hele gender gebeuren ? Ze mogen nog wel transseksuelen in behandeling nemen, want Jos geeft zelf namen door van psychologen die nog transseksuelen willen in hun eigen praktijk.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:59 schreef Hildy het volgende:
[..]
Er is overigens een thread op travestie.org hierover. Laat maar, is 90% persoonlijke aanvallen (wat je helaas wel vaker daar ziet).
Bij de n00dles heeft degene waar 't artikel over gaat overigens een thread geopend. Hoe het precies zit bij haar snap ik ook niet helemaal, maar ik krijg ergens de indruk dat ze echt een transgendertje is (dus wel hormonen, geen operatie). Nouja, dat moet zij verder weten natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |