Zou ik die nu bijna 9 jaar na de operatie nog niet achter de rug hebben ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:41 schreef Meike26 het volgende:
Onderdeel van de RLT natuurlijk, puur om ons op de proef te stellen... :p
Ooit 1 keer gevlogen in RLT tijd, Londen op en neer, heen kreeg ik nog een upgrade naar de 1e klas ook, was wel leuk...quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:37 schreef Hildy het volgende:
Vliegtuigen, brr... ik weet iets te goed hoe die dingen werken, en wat er allemaal mis kan gaan.
Zo'n gevoel had ik ook toen ik na mijn 3e gesprek vroeg of ik besproken kon worden, want het minimaal aantal gesprekken was 3, en de week daarop was er een bespreking. Mijn volgende afspraak was precies de week na de maandelijkse bespreking, en moest ik dus ruim 3 weken wachten op de uitslag. Later bleek als je getrouwd en kinderen had dat 4 het minimum aantal gesprekken was. Alleen mijn 1e gesprek heeft een uur geduurd, de andere 3 tussen 45 en 20 minuten, maar regels zijn regels...quote:Vandaag m'n psych bij Altrecht aan de lijn gehad, en ze stellen zowaar niet voor me door te sturen naar 't VU of een gendertherapeut, maar ze willen eerst 'n 2de intakegesprek doen met een seksuoloog met ervaring op genderidentiteit d'r bij. Precies zoals ik eigenlijk 2 maanden terug aan hun voorstelde... *diepezucht*.
Ik heb nu 4 officiële DSMIV diagnoses, nog zonder Asperger erbij, dat vind ik 'gek' genoeg voorlopig. Afgelopen week met mijn psychologe nog over gehad, diagnoses zijn nodig om behandeling mogelijk te maken, maar als je weet dat er bepaalde kenmerken zijn, heb je geen diagnose nodig om daar rekening mee te houden.quote:Nouja, ik ben toch wel erg geschrokken van dat ze eerst dachten dat ik schizofreen was (later bleek dat een verkeerde interpretatie van Asperger te zijn; voor de "leek"-psychiater schijnt het heel lastig te zijn 't onderscheid te zien, helemaal bij de rare symptomen waar ik mee kwam), dus al heb ik hier niet veel aan krijg ik evengoed op een briefje mee dat ik niet gek ben (ga ik van uit).
Dankjewel. Het leven gaat door. Is heel makkelijk gezegd, maar RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:02 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben geen genderdysfoor of iets in die richting, ik ben een hetero meisje die gelukkig is met haar lichaam (als in, ik zou niet van het andere geslacht willen zijn). Toch wil ik jullie laten weten dat ik het knap vind hoe jullie met de dingen omgaan en doorzetten, en het ook bespreekbaar maken. Petje af en diep respect voor jullie.
Op welke manier ga je de problemen die je nu hebt aanpakken? Ben je dat uberhaupt van plan of ben je van plan om je leven lang niet meer aan te pakken en alleen te klagen over je psychische gezondheid?quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dankjewel. Het leven gaat door. Is heel makkelijk gezegd, maar RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.
Bij mij zijn echter de echte problemen pas een paar jaar na mijn operatie zijn gekomen. RLT etc ging vrijwel vlekkeloos (voor zover dat kan hoor).
Het heeft geen zin om te klagen dat het slecht gaat met je psychische gezondheid. Het melden wel, dan weten anderen het. Met klagen maak je jezelf slachtoffer, en daar schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:54 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Op welke manier ga je de problemen die je nu hebt aanpakken? Ben je dat uberhaupt van plan of ben je van plan om je leven lang niet meer aan te pakken en alleen te klagen over je psychische gezondheid?
Dank je.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:02 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben geen genderdysfoor of iets in die richting, ik ben een hetero meisje die gelukkig is met haar lichaam (als in, ik zou niet van het andere geslacht willen zijn). Toch wil ik jullie laten weten dat ik het knap vind hoe jullie met de dingen omgaan en doorzetten, en het ook bespreekbaar maken. Petje af en diep respect voor jullie.
Ach, mijn psychiatrisch dossier is ook al een ruime 3cm dik. Daar komt met dit alles ook wel weer een flink stapeltje bij. Ik vind mezelf behoorlijk gestoord, maar ergens vermoed ik dat iemand die dat echt was dat niet zou zeggen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:30 schreef AnnaB het volgende:
Ik heb nu 4 officiële DSMIV diagnoses, nog zonder Asperger erbij, dat vind ik 'gek' genoeg voorlopig. Afgelopen week met mijn psychologe nog over gehad, diagnoses zijn nodig om behandeling mogelijk te maken, maar als je weet dat er bepaalde kenmerken zijn, heb je geen diagnose nodig om daar rekening mee te houden.
Was 't maar Goedele, 't is een meneer (al hoewel je dat natuurlijk nooit zeker weetquote:Veel succes met je 2 gesprekken met een seksuologe, ik zou vragen of het met Goedele Liekens kan, kun uje nog een beetje lachen ook af en toe.
Ik durf dan ook inderdaad nog niet. Ik zie heel erg op tegen de "hermafrodiete fase", dat de ene een jongetje leest en de andere een meisje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef AnnaB het volgende:
RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.
Zou dat komen omdat je eigenlijk nooit 't hoofdstuk over je transseksualiteit hebt kunnen afsluiten? Misschien eens gaan denken over hoe je dat kunt doen, evt. desnoods door hier niet meer te posten (niet dat ik van je af wil, maar 9 jaar na dato d'r nog steeds mee bezig zijn geeft toch wel aan dat 't nog steeds een punt is, wat 't juist niet meer zou moeten zijn).quote:Bij mij zijn echter de echte problemen pas een paar jaar na mijn operatie zijn gekomen. RLT etc ging vrijwel vlekkeloos (voor zover dat kan hoor).
Niet om het een of het ander, maar als het echt zo'n incrowd-afzeik-sfeer daar is, dan wou ik er ook niet meerdere keer per week zitten te kijken. Ik zie jou verschillende keren in een week wel bij "Geregistreerde Gebruikers Online" Staan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:16 schreef Hildy het volgende:
[..]
De incrowd-afzeik-sfeer op travestie.org is precies de reden dat ik dat forum liever mijd, en met deze paar posts werd ik al bang dat dat zich ook hierheen zou gaan verplaatsen.
Klopt. Soms vind ik 't namelijk wel interessant. Alleen zodra 't afzeiken begint haak ik af.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:55 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Als het echt zo'n incrowd-afzeik-sfeer is, dan wou ik er ook niet meerdere keer per week zitten te kijken. Ik zie jou verschillende keren in een week wel bij "Geregistreerde Gebruikers Online" Staan.![]()
Ik, hypocriet? Absoluut. De wereld draait toch alleen maar om mij?quote:Moet je trouwens zelf weten, maar zeg dan ook zulk niet soort dingen. Schijnbaar loer je maar al te graag mee daar![]()
Beetje hypocriet als je het mij vraagt. Das heel wat anders dan zo'n forum mijden.
Hoi Hildy,quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:24 schreef Hildy het volgende:
[..]
Dank je.
Ik was nooit mans genoeg om te zeggen dat ik eigenlijk veel liever vrouw was. Nu probeer ik mezelf langzaam over m'n schaamte heen te helpen... je opmerking doet me na m'n jarenlange worsteling echt goed.
Maar je moet toch de RLT doen, voordat je de operatie krijgt? Is het dan niet meestal zo dat men tijdens die RLT al problemen zou ondervinden?quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dankjewel. Het leven gaat door. Is heel makkelijk gezegd, maar RLT tijd is heel lastig, en de tijd voor je naar het genderteam toe durft te gaan ook.
Bij mij zijn echter de echte problemen pas een paar jaar na mijn operatie zijn gekomen. RLT etc ging vrijwel vlekkeloos (voor zover dat kan hoor).
Nee ok dat begrijp ik, maar je schreef, dat soort forums mijd ik liever.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:01 schreef Hildy het volgende:
Nee, maar alle gekheid op een stokje, waarom kan ik niet èn dat forum maar niks vinden èn d'r zo nu en dan eens rondkijken of de mensen die wel lief tegen elkaar doen nog iets gezegd hebben?
Idem voor de diverse BMW-fora...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat ik travestie.org mijd, en zelfs post ik er nog wel eens wat, maar eerlijk is eerlijk, de sfeer is er voor mij ver te zoeken. M'n vertrouwde forumgenoten op autoweek.nl zijn een stuk liever tegen elkaar. Misschien ook omdat het afzeiken heel sociaal via p-m's gaat en er niemand wat van merkt :p
Nee ok, maar op dat soort sites zit je ook niet als transen en aanverwanten bij elkaar (wat ik trouwens dan nog steeds geen reden vindt om elkaar af te zeiken, maar goed). Dat is al een groot verschil. En ik ga er ook niet vanuit dat je daar bekend gaat maken dat je TS bent.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat ik travestie.org mijd, en zelfs post ik er nog wel eens wat, maar eerlijk is eerlijk, de sfeer is er voor mij ver te zoeken. M'n vertrouwde forumgenoten op autoweek.nl zijn een stuk liever tegen elkaar. Misschien ook omdat het afzeiken heel sociaal via p-m's gaat en er niemand wat van merkt :p
Mwha... Steeds meer kom je er achter dat er een hoop eigenwijze "kerels" (excuses) zitten. Dat gekibbel overal en nergens om. Het staat me steeds meer tegen...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:21 schreef patricia27 het volgende:
En volgens mij ligt het er ook maar net aan hoe de samenstelling van het forum qua deelneemsters op dat moment is. Jij hebt er toch een paar jaar gezeten Chantal? Toen vond je het dacht ik toch ook wel leuk daar
Gelijk heb je...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:28 schreef Meike26 het volgende:
En bij hockey is er ook ngo geen woord gevallen of gesproken ove rmij... m.a.w. gaat wel goed zo.... en dat wil ik ook houden![]()
Tja wanneer... Ik kom weleens langs die baan in Delft (Bleekemolen Race Planet). Die lijkt me ook wel kicken...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:53 schreef Meike26 het volgende:
Leuk idee !! Alleen geen idee wanneer dat zou moeten worden..
En Maarssen De Fabrique heb ik onderhand nu wel gezien..![]()
Anna Bandenstapel...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:53 schreef Meike26 het volgende:
Leuk idee !! Alleen geen idee wanneer dat zou moeten worden..
En Maarssen De Fabrique heb ik onderhand nu wel gezien..![]()
Okee wie hebben we nu?
Chicane Channie
Monza Meike
(?) Damon Hildy
(?) Petrol Patries
:p
Grappenmaker. M'n rijervaring bestaat uit een ANWB intest en veelsteveel rondjes Burnout.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:50 schreef ChantalC het volgende:
Misschien moeten we maar weer eens gaan karten met de meiden...![]()
![]()
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:53 schreef Meike26 het volgende:
Okee wie hebben we nu?
Chicane Channie
Monza Meike
(?) Damon Hildy
(?) Petrol Patries
:p
Ik heb tijdens de RLT ook problemen gehad, maar toen raar genoeg zonder problemen kunnen werken, en zelfs werk gevonden. Na mijn operatie ging dat opeens een stuk moeilijker vreemd genoeg. En bij mijn werkgever die ik gevonden had ben ik er uit gegooid omdat ik door mijn problemen (chronische pijn en psychische problemen) te vaak ziek was.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:21 schreef Strychnine het volgende:
Maar je moet toch de RLT doen, voordat je de operatie krijgt? Is het dan niet meestal zo dat men tijdens die RLT al problemen zou ondervinden?
Of stel ik nu rare/te nieuwsgierige vragen?
"Mevrouw Coolsma" en je ziet hem denken "heb je haar ook weer!"quote:Op zondag 1 april 2007 22:32 schreef Meike26 het volgende:
Jos zegt meestal gewoon mevrouw ploeg tegen me.. of Tantetje !!
Dat is bij mij niet veel anders..quote:Op maandag 2 april 2007 09:59 schreef ChantalC het volgende:
[..]
"Mevrouw Coolsma" en je ziet hem denken "heb je haar ook weer!"![]()
Gefeliciteerd, een van de weinige keren dat je met plezier het geld uitgeeft voor een nieuw identiteitsbewijs en/of paspoort.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:44 schreef danielluh het volgende:
heheh eindelijk na 4 maanden wachten, wachten nog meer wachten en veel meer wachten op het ambtelijke apparaat, kreeg ik vandaag een telefoontje, mijn geboorteakte is aangepaste en kan maandag mijn ID gaan aanvragen
Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat dat het nog eens extra bemoeilijkt.quote:Op zondag 1 april 2007 21:57 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik heb tijdens de RLT ook problemen gehad, maar toen raar genoeg zonder problemen kunnen werken, en zelfs werk gevonden. Na mijn operatie ging dat opeens een stuk moeilijker vreemd genoeg. En bij mijn werkgever die ik gevonden had ben ik er uit gegooid omdat ik door mijn problemen (chronische pijn en psychische problemen) te vaak ziek was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |