Buitenshuis ook hoor, er is er op het grafje nog nooit één uitgegaan. Prima kaarsen !quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef Sjeen het volgende:
Nee hoor, het gaat om de vorm van de kaars en noveen staat voor negen. De kaars zou in principe negen dagen aan een stuk moeten branden. Binnenshuis lukt me dat wel... Ik heb het eerst half jaar na de dood van mijn schoonmoeder continu zo'n kaars brandend gehad thuis op de kast naast haar foto... Nu houdt ik het bij de kaarsjes die ik in de OLV aansteek...
Nee zolang ze maar tegen de graven ervoor komenquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef Rewimo het volgende:
Moet je je aan bepaalde regels houden voor die tegels, Bar?
Wel of niet?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:07 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Nee zolang ze maar tegen de graven ervoor komen
Niet...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wel of niet?
Opzich kan er best veel, zeker bij kindergrafjes, maar het is wel altijd slim om bij bijzondere dingen even te checken met de begraafplaats of het kan. Soms zijn er regels mbt de grootte van een monumentje etc.
staptegel... Wat is dat?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:14 schreef lady-wrb het volgende:
een mooie staptegel, bar, is dat niks?
Dat woordje ontbrak in je zinnetje, vandaar mijn vraag.quote:
Dat is idd wel heel fijn. Kunnen jullie er echt jullie of eigenlijk Thijs' eigen plekje van maken.quote:We mogen echt veel van de begraafplaats en dat is een fijn idee, zo mogen we zolang dat plekje naast Thijs leeg blijft ook gewoon gebruiken.
We mogen het doen zoals we willen en wat we willen.
[afbeelding] hier kun je ongeveer wel zien hoeveel ruimte we hebben
Die jaquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef phluphy het volgende:
Bedankt voor het lieve aanbod Barmaar ik heb zelf zo'n lampjes-slinger gevonden tijdens mijn speurtocht naar kerstversiering. Witte vlindertjes, achter elk vlindertje een lampje.
![]()
Wat een prachtige blauwe ogenquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:48 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ook Pepijn had zijn goede en slechte dagen. Hier was ie behoorlijk chaggie. Checkt u links ook even de wortel resten in zijn haar
[afbeelding]
Zijn allemaal teksten van Ramses Shaffy.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:21 schreef phluphy het volgende:
Sorry, dat weet ik echt niet. Ik kwam die tekst tegen, mét bronvermelding.
Dank je wel voor het delen. Zit mee te huilen, zo verdrietig de verhalen hier.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:08 schreef irule25 het volgende:
Zie weer eens het onderwerp opduiken in de active topics list, veel meegelezen, maar ga nu toch maar eens posten...
Zo, dat is ons verhaal, veel langer geworden dan ik gedacht had, maar toch ook erg fijn om het eens op te schrijven.
.......
Dat is waar wat je zegt, het is schokkend, maar je weet wel waar je aan toe bentquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:26 schreef irule25 het volgende:
Bedankt iedereen voor de lieve woorden, en wat erg dat niet iedereen de steun van zijn familie krijgt die je verdient!
Van de andere kant leer je in dit soor situaties heel goed wie er dicht bij je staan en wie niet, en dat is soms ook wel schokkend...
Er is bijna altijd iemand aanwezig in dat hok en ik wil het niet doen waar de frankeermiep bij is. Het is nog niet gelukt dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:43 schreef phluphy het volgende:
Fijn dat de lantaarn er staat M_V_P. Was het nog gelukt om sneaky het gedicht te lamineren?
Verder is het best rustig in dit topic (sinds gistermiddag). Ik hoop dat dit betekent dat iedereen met prettige afleidingsdingetjes bezit is.![]()
ben zo maar eigenliijk op deze thread terechtgekomen, maar ben zeer onder de indruk van niet alleen sommige verhalen, maar vooral van de manier waarop jullie moed tonen verder te gaan, zonder te willen vergeten wat er is gebeurd.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:15 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik was vroeg klaar op mijn werk en ben de lantaarn naar Pepijn gaan brengen. Ik heb 'm nu even in het midden gezet zodat de kleurtjes ook op William schijnen. Het begon al te schemeren en het was zo mooi. Ik heb er een flinke tijd gewoon naar gekeken, herinneringen opgehaald en een traantje gelaten.
Mijn volgende missie is een lantaarn voor William maar eerst inspiratie daarvoor opdoen.
Zo las ik ook ooit eens een klein gedichtje dat ik heb opgeslagen op mn computer. Nog steeds vind ik het een heel mooi (en tegelijk verdrietig) stukje:quote:Op maandag 15 januari 2007 16:55 schreef phluphy het volgende:
Vandaag stuurde iemand me deze:
Voor mij valt de regen
achter mij schijnt de zon
en als ik even omspring
dan is dat andersom.
(S. Koolwijk)
Die vind ik ook wel mooi. Het zijn allemaal spreuken en gezegden die, net als veel cliché uitspraken, gewoon een waarheid zijn als een koe.
Een cliché wordt niet voor niets een cliché, toch? Als zoveel mensen 't uitspreken, hebben ze er blijkbaar over nagedacht. Er van uitgaande dat een mens niet dom is, en weet waar hij/zij het over heeft, danwel spreekt uit ervaring, wie ben ik dan om te denken dat hij / zij ongelijk heeft?
Inderdaad bloemetje, mooi en verdrietig, én helemaal waar.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:42 schreef bl0emetjE het volgende:
Doof nu het licht,
sluit je ogen en vergeet de strijd.
Jouw leven hier is omgevlogen,
maar je liefde blijft.
Ik weet niet precies waarom, maar het doet mij denken aan Open Einde van Rob de Nijs.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:42 schreef bl0emetjE het volgende:
Doof nu het licht,
sluit je ogen en vergeet de strijd.
Jouw leven hier is omgevlogen,
maar je liefde blijft.
Wat een mooie tekst..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Streep hun naam niet door
al zijn zij tot stof vergaan
Streep hun naam niet door
alsof zij nooit hebben bestaan
't Liefste dat ik heb bezeten
't toekomstbeeld van mijn bestaan
Vraag me niet dat te vergeten
en gewoon weer door te gaan
Want ik wil weer verder leven
maar ik weet niet hoe dat moet
Ik hoor bij hen die achterbleven
overleven, dat vergt veel moed
Streep daarom hun naam niet door
noem zijn naam en laat me weten
Dat ook jij niet zult vergeten
zo alleen kan ik verder gaan
sorryquote:Op woensdag 17 januari 2007 08:48 schreef Rewimo het volgende:
Ow, dat moet je niet doen als ik op mijn werk zit...
Dank je wel
Verplaatst naar MOD-topicquote:Op woensdag 17 januari 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel flauw en vervelend om te moeten zeggen maar doe het toch, willen jullie niet vergeten dat dit een topic is voor en over overleden kindjes? Ik zie vaker dingen over ouders langs komen en op zich snap ik dat iedereen graag zijn verdriet ergens kwijt wil, maar dit is toch niet echt het topic daarvoor.
Ik heb een hond te leen tot morgenmiddag. Dat is enigszins afleiding.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:27 schreef phluphy het volgende:
mvp, alvast heel veel succes voor morgen. Ga je nog wat afleiding zoeken of zo? De hele dag piekeren is zo rot.![]()
Wat mooi Bar! Hij is er nog hoor! Heus!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef _Bar_ het volgende:
Hebben jullie dat nu ook, dat jullie jullie kindjes snachts gewoon horen huilen/brabbelen/rommelen
Vannacht werd ik wakker omdat ik heel bewust Thijs hoorde spelen in zijn bedje met zijn beer en zijn bijbehoorende geluiden...
Stel dat nog steeds uit, ben toch beetje bang ravage aan te treffen bij grafje, maar misschien maak ik me ook wel zorgen om niks.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:01 schreef _Bar_ het volgende:
Vanmiddag even de stormschade gaan bekijken bij Thijs, zijn er al even niet meer geweest en ben bang dat alles overal naar toegewaaid is.
Humpeltje hoe is het met jou, in combi met de zwangerschap?
Moeilijk lijkt me zoiets, mocht het op dezelfde dag geboren worden, maar je zou er misschien ook wel een positieve draai aan kunnen geven door het te proberen zien als het kadootje van Esmee (nu heb ik makkelijk praten aan deze kan de laptop, ben geneens zwanger ofzo, laat staan uitgerekend rond de zelfde tijd als de sterfdatum van Thijs)quote:Op maandag 22 januari 2007 11:13 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Stel dat nog steeds uit, ben toch beetje bang ravage aan te treffen bij grafje, maar misschien maak ik me ook wel zorgen om niks.
Baby is goed actief en ik wordt steeds dikker.
Begint nu echt zwaar te worden, bekken doet pijn en lopen gaat bijna niet meer.
Emotioneel ook pittig. Mijn oudste dochter is zo bang, dat baby op de sterfdag van Es komt. Heb er zelf wel rust bij, maar vraag me wel af, dat stel, het gebeurd, hoe zal dat later voor dit kindje zijn.
Dat het steentje geplaatst is op grafje, heeft me beetje een soort rust gegeven, lijkt wel of ik me nu iets meer mag richten op de komst van dit nieuwe kindje. Kan ook gewoon fase zijn, weet niet, gevoel is zoiets wisselends geworden het afgelopen jaar.
SoaringCondor is Mar....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:46 schreef phluphy het volgende:
Dayves (Ina), wat een vreselijk verdrietig verhaal.Hoe bestaat het, dat het lot iemand dubbel, zo kort na elkaar, kan treffen. Het leven moet voor jou een hel zijn geweest, en is het misschien nog steeds.
Ik hoop dat dit forum je kan steunen op welke manier dan ook.
Als je wil, kun je Estee in het lijstje van de OP (Openingspost) laten opnemen. De OP is de eerst post op pagina 1 van dit topic. Als je dit wil, moet je het even aangeven, want dat kan alleen één van de moderatoren doen.
Soaring Condor, sorry dat ik niet weet wie je bentmaar ook namens mij veel sterkte.
Bar, dat lijkt me heftig zeg. Sjonge, dat is me nogal wat. Wel goed dat er vooraf al aangegeven wordt dat je mag stoppen als het te zwaar is. Ik hoop dat je er goed doorheen gaat komen, dat de appel niet té zuur is, en dat je je uiteindelijk rustiger gaat voelen. Petje af dat je dit aandurft, en ontzettend veel succes.![]()
Het maakt mij niet uit.. men kent het verhaal rondom Bar_en_Mar... En SoaringCondor is nu ook aan het werk...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wist ik ook niet Bar.
Willen jullie eventueel met deze andere namen in de OP?
Het is eigenlijk al begonnen, hebben de eerste dingen al op pappier gezet, ik ga het nu verder uitwerken, kijken of ik meer details naar boven kan halen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:40 schreef phluphy het volgende:
Ik sluit me helemaal aan bij BE! Ik hoop dat het de verdiende vruchten gaat afwerpen Bar!
Wanneer gaat het beginnen eigenlijk?
Wellicht ben ik veels te emotioneel om deze woorden goed in te schatten maar ik vind dit niet heel erg aardig naar de andere ouders toe en dan uiteraard met name mijzelf.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:41 schreef Brighteyes het volgende:
't Is omdat je eigenlijk prima de vinger op de zere plek weet te leggen bij jezelf en daar idd niet voor weg loopt maar mee aan de slag gaat. Om de boel weer een beetje prettiger en 'draaglijker' te maken voor jezelf. Dat vind ik knap en dapper.
k heb het net even op gezocht en van wat ik las, is dit volgens mij de mannier die mijn psycholoog ook toepast.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:42 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik bedoelde meer of jouw psycholoog ook EMDR kan toepassen Bar. Steeds meer psychologen kennen deze vorm van therapie tegenwoordig ook. Ik vind zeker niet dat je moet switchen als het goed voelt hoor. Het was meer een wie weet kan die van jou dat ook.
Ik heb na hun dood geprobeerd weer te gaan studeren en dit lukte uiteraard niet. Daardoor belandde ik naast mijn eigen psycholoog ook bij de studentenpsycholoog. Zij was bekend met EMDR therapie. Helaas kon ik niet meer naar haar toe uiteraard na het stopzetten van de studie en beviel het ook absoluut niet bij mijn eigen psycholoog. Nu wil ik dus direct doorverwezen worden naar eentje die EMDR kan toepassen zodat ik inderdaad niet zou hoeven te switchen in de toekomst.
EMDR is toch wel iets anders. Je moet het beeld dat angst/pijn oproept voor de geest halen en dan een reeks associaties gaan maken. Jij gaat alles opnoemen wat jij met dat beeld associeert. Ondertussen knipt de psycholoog met haar vingers, links, rechts, links, rechts. Telkens maak je ketens van associaties terwijl hij/zij met de vingers knipt totdat je uitgeassocieerd bent. Dit maakt dat je na één of meerdere sessies rustiger naar zo'n beeld kan kijken. Riep het eerst nog een tien op qua stress, dan is het na succesvol behandelen een 1 of 0.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:51 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
k heb het net even op gezocht en van wat ik las, is dit volgens mij de mannier die mijn psycholoog ook toepast.
Ik moet geschreven of getypte stukken bij hem geven, waarnaa hij er op door gaat, me vragen stelt, me stukken laat voorlezen enz enz
Oh nee, sorry... Zo is het echt niet bedoeld, mijn post was echt puur voor Bar. Zij legt de vinger op haar zere plek en doet daar wat mee.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:51 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Wellicht ben ik veels te emotioneel om deze woorden goed in te schatten maar ik vind dit niet heel erg aardig naar de andere ouders toe en dan uiteraard met name mijzelf.
Ik ben niet zo snel als Bar instaat om die stap te nemen en loop er na twee jaar nog vaak voor weg. Maar als dat ervoor weglopen het voor mij nou juist draaglijk maakt op het moment?
Ik vind elke dag dat ik uit bed kom en naar mijn werk ga al dapper genoeg van mezelf.
Het is niet verstandig om er meer over uit te wijden denk ik maar deze post gaf me wel een beetje het gevoel alsof ik het mezelf in jouw ogen onnodig moeilijk maak doordat ik na twee jaar nog steeds niet heel duidelijk die stap naar verwerking heb gemaakt. Allicht is dit alleen mijn gevoel en bedoel je het helemaal niet zo maar een mens is emotioneel e.d. en opkroppen leek me ook niet de manier.
Misschien doordat ik juist weet waardoor de nachtmerries en de film vandaan komen dat hij het op deze mannier aan wilt pakken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:03 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Uiteraard, het was maar een idee. Mij lijkt het fijn om helder te krijgen wat ik nou allemaal associeer met een aantal beelden die ik telkens terug zie in mijn nachtmerries maar soms ook spontaan overdag. Dat laatste komt waarschijnlijk door een associatie.
Als ik zonder spanning naar die beelden terug kan kijken ben ik al een hele grote stap verder denk ik zelf omdat het beeld dan niet meer direct het trauma met bijbehorende gevoelens uit de kast trekt.
dat ligt nog steeds in levensgevaar in het ziekenhuisquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:19 schreef Vivi het volgende:
Bar, hoe is het met dat kindje afgelopen uit je dorp?
quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Bar beschrijf 'm even in een PM dan ga ik hier wel even kijken voor je.
Ik heb een afspraak over twee weken bij een psycholoog![]()
Da's best snel, toppie !!quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb een afspraak over twee weken bij een psycholoog![]()
Ik geloof dat ik het ook wel nodig heb. Bah wat een rotdag vandaag. Om elf uur vanochtend heeft een collega me naar huis gebracht zo erg was het.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef Vicky het volgende:
m_v_p wat fijn dat je zo snel terecht kunt!!![]()
Wij hebben het allemaal wel eens, een baal dag een rot dag, een huildag.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:55 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het ook wel nodig heb. Bah wat een rotdag vandaag. Om elf uur vanochtend heeft een collega me naar huis gebracht zo erg was het.
Uiteraard ging het gieten toen ik aan het eind van de middag nog naar de graven wilde en toen het droog werd was het al donker.![]()
Denk dat Sc zelf oud en wijs genoeg is om zelf een keuze te maken of hij hulp neemt of niet....quote:Op maandag 29 januari 2007 20:55 schreef dutchie het volgende:
Ik kan me maar een fractie voorstellen van wat SC door gaat. Wat me ook zo moeilijk leek voor hem is dat hij jou moest vertellen van Thijs. Het is zo onwerkelijk. Nog steeds.
Het doet mij al pijn als ik eraan denk.
Het idee van Tex is niet zo gek. Heeft hij moeite om zich te uiten normaal? In het kader van, ik wil niemand er mee 'lastig vallen'? Het is het proberen waard. Want zoiets verwerken kan je gewoon niet alleen.
Hij kan zo mee als hij wilt, ook alleen, maar dan zal hij dat zelf moeten doen... ik hem daarin niet dwingen ofzo.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:38 schreef dutchie het volgende:
Bar, dat klopt wel. Alleen soms kan iemand zo in dubio staan, dat hij een beetje geholpen moet worden. Forceren helpt niet, maar het er over hebben kan toch geen kwaad? Uiteindelijk is het wel iets wat jullie samen moeten doen, even buiten het therapiegebeuren om.
Good point, want we beginnen nu toch wel te verlangen naar een gerichter levensdoel. Aan de andere kant moeten we oppassen dat we niets gaan forceren om dat gevoel te sussen. We zouden bijv. best willen emigreren, maar ik wil het grafje niet achterlaten. Misschien "later" wel, maar voorlopig is dat niet aan de orde.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:55 schreef dutchie het volgende:
-vraag-
Ik heb een ontzettend fijne dag gehad, vond het weer fijn om die 2 kleintjes over de vloer te hebben, nog samen naar Thijs geweest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Barretje... meis, ik hoop dat je een beetje leuke dag gehad hebt. Maar ik begrijp ook dat het moment dat je dan weer alleen bent, heel moeilijk is. Ik heb de laatste tijd meer dan eens gewenst dat er zoiets zou bestaan als een 'beam me up'-ding... Zodat ik me af en toe naar jullie toe zou kunnen beamen, om gewoon een dikke knuffel te komen geven of gewoon te luisteren naar je verhaal...
Gewoon... tja... je weet wel wat ik bedoel![]()
Goed zo! Ja, het leven gaat verder, zelfs zonder je kindje, je moet hier levenslang mee verder. Je mag genieten van al het moois om je heen, dat er nog wel is, hoe onwerkelijk dat ook lijkt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:47 schreef phluphy het volgende:
Iemand van de lotgenoten contactgroep heeft me doen inzien dat het mág, leuke dingen doen, ook al ben je je kind verloren. Op de één of andere manier voelde ik me schuldig om dóór te gaan, terwijl het voor Danyel ophield. Dat voelde oneerlijk.
Ja, zijn echt laatste loodjes nu. Ben erg nieuwsgierig aan het worden naar wanneer ze komen wil.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:52 schreef phluphy het volgende:
Humpeltje, hoe gaat je zwangerschap? Het zijn de laatste loodjes, niet?
Bar, er is helemaal niets mis mee, het is juist fantastisch fijn dat je hier zo'n fijne uitlaatklep hebt. Maak er optimaal gebruik van, als je er wat aan hebt. En ik vind het helemaal niet vervelend, het gaat meer om "én" dan om "of".quote:Op zondag 4 februari 2007 21:49 schreef _Bar_ het volgende:
Ik betrek ook idd geregeld dit topic in mijn verdriet mee, ik zie het namelijk best wel als een uitlaatklep voor me.
Het is nooit bewust bedoeld om aldoor schouderklopjes te willen of iets dergelijks, en dan weet ik wel dan moet ik dat er allemaal niet neergooien.
Maar kan me idd als ik me verplaats in Pluphy wel voorstellen dat het soms best wel "vervelend"word gevonden
Dat stukje begrip, dat is nou fijn. Begrip, herkenning, is altijd fijn. Een stukje bevestiging krijgen.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:55 schreef livelink het volgende:
Phluphy, ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Ik weet dat ik me er zelf in ieder geval wel 'schuldig' aan gemaakt heb dat ik eerder op anderen gereageerd heb dan op jou.
Je post dat je eindelijk weer eens kleren voor jezelf gekocht had na al die tijd, trof me enorm, want ik realiseerde me plots weer hoe enorm jouw leven al op zijn kop heeft gestaan vanaf de geboorte van Danyel.
Ik had daar op willen reageren en wist niet wat te zeggen en heb het daarom niet gedaan.
Het stomme en niet eerlijke van de situatie is dat ik me meer voor kan stellen hoe het moet voelen als een gezond kind zoals de mijne ineens sterft dan om me voor te stellen hoe het moet zijn als vanaf de geboorte van je kind je hele leven zo ingrijpend verandert. En misschien maakt dat, dat ik eerder en intuitiever reageer op dat verdriet. Het spijt me echt.
Benthe reageerde ook al zo op de vlinder van Pluphy toen ze mee las. Ik krijg er kippenvel van. Het is zo waar vlindertjes mogen niet weg!quote:Op maandag 5 februari 2007 12:15 schreef kozakken het volgende:
Jonne keek over over mijn schouder mee en terwijl ik wat doorscrolde riep hij: "de vlinder mag niet weg".
-laat ik het daar maar bij laten-
"De vlinder mag niet weg"
Vlindertjes mogen niet weg.
en zo is het maar net
Spijker op zijn kop Jonne.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:15 schreef kozakken het volgende:
'schuldig' voel omdat mijn grootste bezit nog gewoon hier op aarde is.
Jonne keek over over mijn schouder mee en terwijl ik wat doorscrolde riep hij: "de vlinder mag niet weg".
-laat ik het daar maar bij laten-
"De vlinder mag niet weg"
Vlindertjes mogen niet weg.
en zo is het maar net
"Fout" kun je dat inderdaad niet noemen, ik begrijp het maar al te goed. IRL is dit nog lastiger. Hier op het forum is het voor mij vrij makkelijk opgelost; als ik even niets weet te zeggen, dan wacht ik totdat ik het wel weet, en post dan pas.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef pepper_961 het volgende:
Ook merk ik dat, ook al ben ik zelf een kindje verloren, dat ik dan nog niet automatisch het juiste weet te zeggen naar de andere ouders toe.Een kindje verliezen maakt je kennelijk niet tot ervaringsdeskundige en daarmee maak ik dan weer dezelfde "fout" die andere mensen in het begin na Max overlijden naar mij toe maakte en dat is; "ik weet niet wat ik moet zeggen dus zeg ik maar niks."
* pepper_961 in de houding springt!!quote:Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef phluphy het volgende:
De reacties van jullie kindjes op de vlinder die uit het beeld verdwijnt, vind ik echt enorm ontroerend.![]()
![]()
Ook typisch, dat dit bij meerdere kindjes het geval was !
Dames (naar ik aanneem); bedankt voor de reacties. Het wordt steeds duidelijker dat het eigenlijk door mij verkeerd is geinterpreteerd. Wat ook wel weer begrijpelijk is. In elk geval hebben al jullie warme reacties van vandaag en gisteren, (niet alleen in dit topic maar ook via pm en mail) het gevoel van teleurstelling dat ik had, helemaal weggenomen. Dat is echt fijn.
.
[..]
"Fout" kun je dat inderdaad niet noemen, ik begrijp het maar al te goed. IRL is dit nog lastiger. Hier op het forum is het voor mij vrij makkelijk opgelost; als ik even niets weet te zeggen, dan wacht ik totdat ik het wel weet, en post dan pas.
Eigenlijk wil ik helemaal niet weg uit dit topic. Maar ik ben wie ik ben, ik post wanneer ik post en zoals ik post. Ik kan dat niet veranderen, dat gaat tegen mijn natuur in. En ik wil ook geen krampachtige situatie creëren waarbij iedereen in de houding springt om te reageren wanneer ik post. Iemand nog een brilliant idee om uit die impasse te geraken?
Phluphy, ik denk dat er geen briljante ideeën nodig zijn. Bij elke communicatie is er altijd een zender en ontvanger. Met internet is dat soms nog lastiger: waar iemand in het dagelijks leven je nog even een knipoog zou kunnen geven of een arm om je schouder kan leggen, kan het via internet niet. Je kunt dit topic lezen (en dat gebeurt veel, zie het aantal views!), maar dat weet degene die haar gedachten hier neerzet (zijn toch voornamelijk moeders...) niet. Jij weet niet dat ik heb zitten janken achter de computer toen ik las dat Danyel overleden was. Juist híj was de reden dat ik hier bleef plakken, in OUD. En hoe zou je dat ook moeten weten?quote:Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef phluphy het volgende:
Eigenlijk wil ik helemaal niet weg uit dit topic. Maar ik ben wie ik ben, ik post wanneer ik post en zoals ik post. Ik kan dat niet veranderen, dat gaat tegen mijn natuur in. En ik wil ook geen krampachtige situatie creëren waarbij iedereen in de houding springt om te reageren wanneer ik post. Iemand nog een brilliant idee om uit die impasse te geraken?
Dat weet ik maar al te goed, er zijn gelukkig geen harteloze monsters in dit deel van FOK!quote:Op maandag 5 februari 2007 20:43 schreef Githa het volgende:
want niemand hier zal het bewust hebben gedaan.
hoest eigenlijk met die fotobewerking? allemaal gelukt
Dat zou inderdaad dé oplossing zijn, helaas behoort het niet tot de mogelijkheden. Maar we vinden er wel wat op!quote:Op maandag 5 februari 2007 20:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Lieve Phluphy, wat zou het fijn zijn als je gedachten kon voelen, dat je niet de woorden nodig had om te lezen dat er aan jullie gedacht wordt. Dat ik vaak meelees in dit topic, meelevend en meehuilend met jullie verdrietige verhalen. Jullie dappere pogingen om door te gaan, jullie tegenslagen, jullie verdriet, jullie herinneringen. Ik wou dat ik beter de woorden kon vinden, dat ik het juiste zou weten te zeggen, waar jullie een beetje steun aan kunnen hebben.
quote:Maar ik ben in feite veel te vaak te laf geweest, te bang om jullie alleen maar meer verdriet te doen door verkeerde dingen te zeggen.
Mooi.quote:Ik wilde nog graag een spreuk van Kahlil Gibran met jullie delen:
Wanneer de liefde wenkt volg haar,
Al zijn haar wegen zwaar en steil.
En zo haar vleugelen je omhullen, laat je gaan.
Al zou het zwaard verborgen in haar veren je verwonden.
Dit stond op een kaart van een vriendin van mijn zus, wiens kindje vlak voor de geboorte is overleden![]()
Ik heb bewust het woord laf gebruikt om mijn schaamte erover uit te drukken.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef phluphy het volgende:
Ik vind laf wel een heel akelig woord. Ik begrijp wat je ermee wil zeggen, maar het heeft een negatievere klank dan ik bij jou (en de rest) vindt passen.
Van wat ik weet (mijn zus is degene die meer weet, omdat het haar vriendin is) doet ze er echt alles aan om het een zo goed mogelijk plekje te geven. Het is een heel sterke vrouw, ook. Ze heeft verdriet, heel veel verdriet, maar ze wil niet dat anderen meehuilen, omdat het háár verdriet is, háár kind, en meehuilen en proberen mee te voelen vindt ze belastend, alsof zij verantwoordelijk is voor het verdriet van die anderen en dat kan ze er niet bij verdragen.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef phluphy het volgende:
Wat erg van je vriendin, hoe gaat het nu met je haar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |