abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 10 januari 2007 @ 14:16:56 #26
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45211116
Je kunt misschien ook gewone betontegels schilderen in vrolijke kleuren Bar. Gewoon met betonverf.

irule ik kan me jouw verhaal nog levendig herinneren inderdaad. Heel veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 14:17:12 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45211128
Irule, wat verdrietig, je verhaal over jullie kleine Stan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:18:08 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45211158
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:12 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Niet...
Dat woordje ontbrak in je zinnetje, vandaar mijn vraag.
quote:
We mogen echt veel van de begraafplaats en dat is een fijn idee, zo mogen we zolang dat plekje naast Thijs leeg blijft ook gewoon gebruiken.
We mogen het doen zoals we willen en wat we willen.

[afbeelding] hier kun je ongeveer wel zien hoeveel ruimte we hebben
Dat is idd wel heel fijn. Kunnen jullie er echt jullie of eigenlijk Thijs' eigen plekje van maken.
pi_45211178
Thanks all

is prima Brighteyes...
Tot zo ver....
pi_45211216

Dit zou nog een idee zijn... ivm de knikkers die ik graag in de bak zou willen hebben...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:20:49 #31
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45211244
Irule, wat een verdrietig verhaal. Wat ontzettend moeilijk moet het zijn geweest, nadat het eerst toch goed leek te gaan, dat je opeens hoort hoe ernstig is het is, en dat je geen andere keus hebt dan je kindje te laten gaan ...

Het is fijn om te lezen dat het nu wat beter met je gaat. Geldt dit ook voor je vrouw?

Stan is ongeveer een jaar geleden overleden schreef je. Is het jaar voor jullie ook zo enorm snel gegaan? Voor ons is het nu bijna 10 maanden geleden, ik kan het haast niet geloven.

In elk geval "welkom" in dit topic, ik hoop dat je het lotgenoten-contact prettig zult vinden. Voor mij is het in elk geval elke keer weer fijn als ik mijn gedachten en gevoelens kan delen op de moeilijke én minder moeilijke momenten.

Sterkte !
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 14:21:48 #32
13151 crew  Rewimo
pi_45211269
Met betonverf zou je misschien zelf wel een afbeelding kunnen schilderen op een tegel, Bar, een beetje zoals de lantaarn voor Pepijn door zijn mama. Misschien met een beer erop?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45211377
betontegels en zelf schilderen zou ook nog kunnen idd, vraag me wel af of het niet teveel in zou trekken... Maar navragen is nooit weg.

Zijn beer komt ook weer terug in het glas... veraard zo wel zowat het hele monumentje he

Phluphy ik heb hier kleine vlindjertjes als lampjes ophangen en telkens als ik ze aandoe moet ik zo aan Danyel denken, Mocht je zoiets hebben leuk?
Wil ik je die lampjes wel opsturen hoor
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 14:29:02 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45211515
van die dingen die je in de tuin kan leggen om op te staan
je hebt ze glad en ook gedecoreerd
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:29:15 #35
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45211522
Bedankt voor het lieve aanbod Bar maar ik heb zelf zo'n lampjes-slinger gevonden tijdens mijn speurtocht naar kerstversiering. Witte vlindertjes, achter elk vlindertje een lampje.
... ♥ ik mis je ♥
pi_45212134
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef phluphy het volgende:
Bedankt voor het lieve aanbod Bar maar ik heb zelf zo'n lampjes-slinger gevonden tijdens mijn speurtocht naar kerstversiering. Witte vlindertjes, achter elk vlindertje een lampje.
Die ja
pi_45212717
Voor ons is het jaar inderdaad ook heel snel gegaan, al hebben we het wel in een roes beleefd, en hebben we het gevoel dat het nu moeilijker is dan toen het daadwerkelijk gebeurde.
Dit komt voornamelijk om dat je steeds meer beseft dat het leven doorgaat, mensen vragen er steeds minder naar, mensen uit je omgeving raken zwanger, kinderen worden geboren etc...
Wel heel fijn als dan op zijn verjaardag )die we overigens gewoon gevierd hebben) en sterfdag weer vele kaartjes, bloemen, smsjes en e-mails binnenkomen!

Met mijn vrouw gaat het nu weer wat beter. Heeft een geschiedenis met psychische klachten en dan nu het rouwproces er bij, dus in een behoorlijke depressie terecht gekomen.
Is erg moeilijk geweest, maar nu met medicijnen en hulp van een psycholoog gaat het langzaam weer beter. Gaat weer dingen doen, niet meer extreme diepe dalen, en gaf deze week voor het eerst weer aan ergens echt zin in te hebben.
Vandaar dat ik zei dat ik er alle hoop in heb dat het dit jaar beter gaat worden!

Hoe beleef jij (en andere ouders) het verschil tussen toen en nu?
Tot zo ver....
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:51:05 #38
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45214257
Ik herken wel veel in wat je schrijft. Eerst de roes, daarna steeds meer de realiteit. En daar werken inderdaad veel omgevingsfactoren aan mee. We proberen zoveel mogelijk om met de dag te leven, vooruit te kijken (maar niet te ver) en een balans te vinden tussen de periodes van ups en downs.

Ook wij hebben de verjaardag "gevierd". Bij het grafje, met familie, koffie en gebak. De meeste mensen in onze gegevens zijn Danyel nog lang niet vergeten, gelukkig, dat lijkt me echt een rotmoment, als mensen er minder naar gaan vragen. Net alsof ze daarmee willen zeggen: het is klaar, genoeg nu. Zo werkt het natuurlijk niet.

Je vrouw heeft een hele zware tijd gehad zo te lezen. Gelukkig dat er nu verbetering is. Alle kleine beetjes helpen en ook al gaat het langzaam, zolang er maar een opwaartse lijn in zit is elke volgende dag een stukje dichterbij. Het moet voor jou een extra zware belasting zijn geweest: je eigen verdriet én de zorgen om je vrouw. Sjonge jonge, wat kan het leven soms toch hard zijn!
... ♥ ik mis je ♥
pi_45214730
Ook hier herkenning wat betrefd de roes en dan die keiharde realiteit.

De verjaardag is hier niet echt gevierd, we hebben er bij stil gestaan, zijn bij het grafje geweest, en hebben een ballon opgelaten en liedjes gezongen.

Hier is het de fam ontzettend slecht gesteld, dat durf ik nu wel zo neer te zetten.
Aan Marco zijn het alleen zijn ouders nog die bellen en langskomen.
Zijn broers, tantes,ooms,nichtjes enz enz die hoor je niet.

Aan mijn kant...
Mijn pa spreek ik niet meer (ja 2 tellen met nieuwjaar) mijn stiefmoeder iedem
en waar de rest van mijn fam is geen idee, zou geneens weten hoe het met ze gaat.
Mijn broertje komt ook amper maar is nu druk ivm carnaval en heeft het erg moeilijk thuis.

Mijn opa en oma komen amper maar heeft te maken dat mijn opa beginnende allzheimer heeft, die zien we zelden.

De afgelopen 7 maanden zijn voorbij gevlogen, en amper voor te stellen dat je het toch maar gedaan hebt.
Met grote downs en kleine ups, stapje voor stapje.
De ene dag is moeilijker dan de andere dag,
Loop zelf nog bij een psycholoog, waarbij ik een hoop verdriet kwijt kan en ook gewoon fijn kan praten over alledaagse dingen.

Geef je vrouw maar een knuffel, moeilijk allemaal
pi_45218856
"welkom" irule25.
Wat moet die gang naar het ziekenhuis vreselijk zijn geweest zeg!
Heel veel sterkte!

(sorry ik weet gewoon verder even niet wat te zeggen. )
The waves you made will always be
pi_45220653
Hmmm roes en realiteit...

De eerste dag zat ik zelf in een soort roes maar nog meer duwden mensen mij daar een beetje in. Mensen wilden en deden alles voor me. Ik hoefde bij wijze van nog niet eens zelf te eten. Er stonden genoeg mensen omheen die mij gevoerd hadden ware het niet dat ik ingreep.
Ik besefte dat mensen voor mij aan het denken waren en dat er dingen buiten mij om geregeld werden (vooral door mijn schoonouders).
Ik heb toen zelf het heft in handen genomen om heel bewust die paar dagen van afscheid mee te maken.
Pepijn en William zijn samen thuis geweest waar schoonouders het niet mee eens waren trouwens. Maar ze waren het nergens mee eens, dat scheelt.
Toen ze thuis waren voelde dat zo natuurlijk dat ik soms echt tegen mezelf moest zeggen 'na deze dagen zullen ze hier nooit meer zijn, hou daar rekening mee.'
Eenmaal tijdens de begrafenis sloeg de realiteit wel weer vol in. Twee van die kisten naast elkaar.
De periode daarna was pas echt een roes voor me. Ze waren op vakantie o.i.d. maar ze kwamen zeker terug. Ondertussen moest het huis worden verkocht en leeg gehaald. Dat heeft wel even geduurd en ik heb in die tijd best wel als een kip zonder kop daar rond gelopen denkende dat ze binnenkort toch echt weer thuis zouden komen. Pas toen schoonouders William's spullen hadden opgeruimd en er alleen nog de dingen waren van hem die ik echt echt echt wilde bewaren begon ik een beetje besef te krijgen. Toen heb ik alles en dan ook echt alles van Pepijn opgeslagen bij mijn ouders op zolder. Er is niks weg gegaan.
En dan woon je opeens ergens anders, alleen, zonder werk, met een halve studie af en dan gaat het met ups en downs. De ene dag blijf je in bed en hoop je wakker te worden in de oude situatie of gewoon helemaal niet wakker te worden. De andere dag ga je vol goede moed op stap.
Verjaardagen van allebei komen langs, sterfdag, dagen als glasmonument uitzoeken, glasmonument plaatsen. Elke keer als je een stap vooruit doet komt er weer een dag waardoor je een stapje achteruit doet. Vallen en opstaan, leven met de dag.
Hoewel ik juist nu wel werk en dus afleiding heb, heb ik de afgelopen tijd weer een aantal stapjes achteruit gedaan. Ik hou mezelf voor dat twee geliefden verliezen niet niks is en dat er geen tijdslimiet staat op rouwen en dat het dus heel normaal is om nu een behoorlijk flinke dip te hebben al zijn andere mensen van mening dat twee jaar wel lang genoeg is om er inmiddels niet meer elke dag mee bezig te zijn.
Maar zolang zij elke avond tegen hun partner aankruipen en om het hoekje van de kinderkamer kijken mogen ze van mij echt de allerhoogste boom in. Ik doe het in mijn tempo

Ik was er nu aan toe om een lantaarntje te maken voor Pepijn dus met heel veel moeite heb ik dat gedaan en wat ben ik blij met het resultaat

En als je dit zo leest, lijkt het alsof ik het allemaal zo goed weet en ik weet ook best wel wat ik zou moeten doen om het leven een beetje dragelijk te maken en sommige dagen is het ook best dragelijk maar het neemt nog steeds niet weg dat het gewoon goed klote is dat je met zoiets moet leren leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 23-02-2007 20:16:41 (foto op verzoek verwijderd) ]
grá mo chroí
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 18:58:34 #42
13151 crew  Rewimo
pi_45221059
Het is net of Pepijn naar zijn lantaarn zit te kijken zo Ik weet zeker dat hij hem mooi vindt
pi_45223068
teletubbies

Geluid aan

Zit aan Thijs te denken en kwam de teletubbie tegen
pi_45223166
Ook Pepijn had zijn goede en slechte dagen. Hier was ie behoorlijk chaggie. Checkt u links ook even de wortel resten in zijn haar

[ Bericht 20% gewijzigd door Lois op 23-02-2007 20:19:16 (foto op verzoek verwijderd) ]
grá mo chroí
pi_45223394
Ach m_v_p ik ben helemaal vergeten te melden dat de lantaarn werkelijk schitterend is geworden

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 20:22:08 #46
13151 crew  Rewimo
pi_45224743
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:48 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ook Pepijn had zijn goede en slechte dagen. Hier was ie behoorlijk chaggie. Checkt u links ook even de wortel resten in zijn haar

[afbeelding]
Wat een prachtige blauwe ogen
pi_45225917
Zelfs nu vallen ze nog op hè al zie je zijn ogen niet zo goed. Geheel Williams productje dat. Die had ook van die mooie ogen.
Ik heb besloten dat de volgende ook van die mooie blauwe kijkers moet hebben dus nu moet ik op zoek naar een partner met blauwe ogen aangezien die er van mijn kant niet in zitten
grá mo chroí
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:13:51 #48
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45226960
Wat een knap jochie die Pepijn.

Het volgende is op hem geheel van toepassing:

Er was een jongetje

Er was een jongetje
Dat schommelde in de wind,
Zijn verdriet was met de vogels weggevlogen,
De ondergaande zon bescheen zijn ongerijmd geluk
En daarom heeft hij zulke mooie ogen

Uit bundel: Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder. Nijgh & Van Ditmar, Amsterdam, 2003
... ♥ ik mis je ♥
pi_45227046
Jeetje phluph!

Ik ga hem nu direct overschrijven en dan gooi ik 'm morgen op mijn werk stiekem door de lamineer en dan ga ik 'm ophangen bij het grafje.

Wat voor bundel is dat? Zijn het gedichten of gaat het over rouw?
grá mo chroí
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:21:04 #50
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45227279
Sorry, dat weet ik echt niet. Ik kwam die tekst tegen, mét bronvermelding.
Is in het nieuws gekomen na het overlijden van Robert Long, en je opeens overal teksten van en over hem tegenkwam.

Mooi is-ie hé?
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')