Ik heb een hond te leen tot morgenmiddag. Dat is enigszins afleiding.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:27 schreef phluphy het volgende:
mvp, alvast heel veel succes voor morgen. Ga je nog wat afleiding zoeken of zo? De hele dag piekeren is zo rot.![]()
Wat mooi Bar! Hij is er nog hoor! Heus!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef _Bar_ het volgende:
Hebben jullie dat nu ook, dat jullie jullie kindjes snachts gewoon horen huilen/brabbelen/rommelen
Vannacht werd ik wakker omdat ik heel bewust Thijs hoorde spelen in zijn bedje met zijn beer en zijn bijbehoorende geluiden...
Stel dat nog steeds uit, ben toch beetje bang ravage aan te treffen bij grafje, maar misschien maak ik me ook wel zorgen om niks.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:01 schreef _Bar_ het volgende:
Vanmiddag even de stormschade gaan bekijken bij Thijs, zijn er al even niet meer geweest en ben bang dat alles overal naar toegewaaid is.
Humpeltje hoe is het met jou, in combi met de zwangerschap?
Moeilijk lijkt me zoiets, mocht het op dezelfde dag geboren worden, maar je zou er misschien ook wel een positieve draai aan kunnen geven door het te proberen zien als het kadootje van Esmee (nu heb ik makkelijk praten aan deze kan de laptop, ben geneens zwanger ofzo, laat staan uitgerekend rond de zelfde tijd als de sterfdatum van Thijs)quote:Op maandag 22 januari 2007 11:13 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Stel dat nog steeds uit, ben toch beetje bang ravage aan te treffen bij grafje, maar misschien maak ik me ook wel zorgen om niks.
Baby is goed actief en ik wordt steeds dikker.
Begint nu echt zwaar te worden, bekken doet pijn en lopen gaat bijna niet meer.
Emotioneel ook pittig. Mijn oudste dochter is zo bang, dat baby op de sterfdag van Es komt. Heb er zelf wel rust bij, maar vraag me wel af, dat stel, het gebeurd, hoe zal dat later voor dit kindje zijn.
Dat het steentje geplaatst is op grafje, heeft me beetje een soort rust gegeven, lijkt wel of ik me nu iets meer mag richten op de komst van dit nieuwe kindje. Kan ook gewoon fase zijn, weet niet, gevoel is zoiets wisselends geworden het afgelopen jaar.
SoaringCondor is Mar....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:46 schreef phluphy het volgende:
Dayves (Ina), wat een vreselijk verdrietig verhaal.Hoe bestaat het, dat het lot iemand dubbel, zo kort na elkaar, kan treffen. Het leven moet voor jou een hel zijn geweest, en is het misschien nog steeds.
Ik hoop dat dit forum je kan steunen op welke manier dan ook.
Als je wil, kun je Estee in het lijstje van de OP (Openingspost) laten opnemen. De OP is de eerst post op pagina 1 van dit topic. Als je dit wil, moet je het even aangeven, want dat kan alleen één van de moderatoren doen.
Soaring Condor, sorry dat ik niet weet wie je bentmaar ook namens mij veel sterkte.
Bar, dat lijkt me heftig zeg. Sjonge, dat is me nogal wat. Wel goed dat er vooraf al aangegeven wordt dat je mag stoppen als het te zwaar is. Ik hoop dat je er goed doorheen gaat komen, dat de appel niet té zuur is, en dat je je uiteindelijk rustiger gaat voelen. Petje af dat je dit aandurft, en ontzettend veel succes.![]()
Het maakt mij niet uit.. men kent het verhaal rondom Bar_en_Mar... En SoaringCondor is nu ook aan het werk...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wist ik ook niet Bar.
Willen jullie eventueel met deze andere namen in de OP?
Het is eigenlijk al begonnen, hebben de eerste dingen al op pappier gezet, ik ga het nu verder uitwerken, kijken of ik meer details naar boven kan halen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:40 schreef phluphy het volgende:
Ik sluit me helemaal aan bij BE! Ik hoop dat het de verdiende vruchten gaat afwerpen Bar!
Wanneer gaat het beginnen eigenlijk?
Wellicht ben ik veels te emotioneel om deze woorden goed in te schatten maar ik vind dit niet heel erg aardig naar de andere ouders toe en dan uiteraard met name mijzelf.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:41 schreef Brighteyes het volgende:
't Is omdat je eigenlijk prima de vinger op de zere plek weet te leggen bij jezelf en daar idd niet voor weg loopt maar mee aan de slag gaat. Om de boel weer een beetje prettiger en 'draaglijker' te maken voor jezelf. Dat vind ik knap en dapper.
k heb het net even op gezocht en van wat ik las, is dit volgens mij de mannier die mijn psycholoog ook toepast.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:42 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik bedoelde meer of jouw psycholoog ook EMDR kan toepassen Bar. Steeds meer psychologen kennen deze vorm van therapie tegenwoordig ook. Ik vind zeker niet dat je moet switchen als het goed voelt hoor. Het was meer een wie weet kan die van jou dat ook.
Ik heb na hun dood geprobeerd weer te gaan studeren en dit lukte uiteraard niet. Daardoor belandde ik naast mijn eigen psycholoog ook bij de studentenpsycholoog. Zij was bekend met EMDR therapie. Helaas kon ik niet meer naar haar toe uiteraard na het stopzetten van de studie en beviel het ook absoluut niet bij mijn eigen psycholoog. Nu wil ik dus direct doorverwezen worden naar eentje die EMDR kan toepassen zodat ik inderdaad niet zou hoeven te switchen in de toekomst.
EMDR is toch wel iets anders. Je moet het beeld dat angst/pijn oproept voor de geest halen en dan een reeks associaties gaan maken. Jij gaat alles opnoemen wat jij met dat beeld associeert. Ondertussen knipt de psycholoog met haar vingers, links, rechts, links, rechts. Telkens maak je ketens van associaties terwijl hij/zij met de vingers knipt totdat je uitgeassocieerd bent. Dit maakt dat je na één of meerdere sessies rustiger naar zo'n beeld kan kijken. Riep het eerst nog een tien op qua stress, dan is het na succesvol behandelen een 1 of 0.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:51 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
k heb het net even op gezocht en van wat ik las, is dit volgens mij de mannier die mijn psycholoog ook toepast.
Ik moet geschreven of getypte stukken bij hem geven, waarnaa hij er op door gaat, me vragen stelt, me stukken laat voorlezen enz enz
Oh nee, sorry... Zo is het echt niet bedoeld, mijn post was echt puur voor Bar. Zij legt de vinger op haar zere plek en doet daar wat mee.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:51 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Wellicht ben ik veels te emotioneel om deze woorden goed in te schatten maar ik vind dit niet heel erg aardig naar de andere ouders toe en dan uiteraard met name mijzelf.
Ik ben niet zo snel als Bar instaat om die stap te nemen en loop er na twee jaar nog vaak voor weg. Maar als dat ervoor weglopen het voor mij nou juist draaglijk maakt op het moment?
Ik vind elke dag dat ik uit bed kom en naar mijn werk ga al dapper genoeg van mezelf.
Het is niet verstandig om er meer over uit te wijden denk ik maar deze post gaf me wel een beetje het gevoel alsof ik het mezelf in jouw ogen onnodig moeilijk maak doordat ik na twee jaar nog steeds niet heel duidelijk die stap naar verwerking heb gemaakt. Allicht is dit alleen mijn gevoel en bedoel je het helemaal niet zo maar een mens is emotioneel e.d. en opkroppen leek me ook niet de manier.
Misschien doordat ik juist weet waardoor de nachtmerries en de film vandaan komen dat hij het op deze mannier aan wilt pakken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:03 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Uiteraard, het was maar een idee. Mij lijkt het fijn om helder te krijgen wat ik nou allemaal associeer met een aantal beelden die ik telkens terug zie in mijn nachtmerries maar soms ook spontaan overdag. Dat laatste komt waarschijnlijk door een associatie.
Als ik zonder spanning naar die beelden terug kan kijken ben ik al een hele grote stap verder denk ik zelf omdat het beeld dan niet meer direct het trauma met bijbehorende gevoelens uit de kast trekt.
dat ligt nog steeds in levensgevaar in het ziekenhuisquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:19 schreef Vivi het volgende:
Bar, hoe is het met dat kindje afgelopen uit je dorp?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |