abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 januari 2007 @ 18:20:06 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45445431
Graag gedaan, mama van Pepijn Geef het maar een mooi plekje.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45447904
Het hangt en schommelt in de wind
Achter/naast William staat een boom, hij ligt op het hoekje namelijk. Aan een tak daar heb ik het opgehangen en die reikt zo ongeveer tot Pepijn. Ik had een klein trapje meegenomen omdat ik wist dat die takken te hoog voor me waren. Je had mensen moeten zien kijken terwijl ik met een trapje aan kwam sjouwen daar.
grá mo chroí
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:41:04 #103
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45448065
Leuk mama van Pepijn
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45461709
MVP, fijn dattie hangt!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45467018
Hebben jullie dat nu ook, dat jullie jullie kindjes snachts gewoon horen huilen/brabbelen/rommelen

Vannacht werd ik wakker omdat ik heel bewust Thijs hoorde spelen in zijn bedje met zijn beer en zijn bijbehoorende geluiden...
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:22:11 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_45467106
noem me een zweverig typje, maar ik denk dat zijn geest misschien wel daar is ook bar. ik geloof daar wel in.
stormy waters...
sailin'
pi_45467359
Ik geloof dat ook Belana en Bar

Mama van Pepijn, wat fijn dat het liedje schommelt in de wind. Het is zo'n prachtig liedje voor een mooi ventje.
Variety is the spice of life
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:50:09 #108
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45474709
Wat fijn dat het gedichtje hangt m_v_p! Ik hoop dat het de storm van vandaag zal doorstaan.

Bar, ik heb het niet op de manier zoals bij jou (dat komt denk ik omdat Danyel niet veel thuis heeft kunnen zijn), maar ik denk zeker dat er manieren zijn waarop onze kinderen met ons communiceren! Soms voel ik echt dat Danyel dichtbij is, dan is hij gewoon bij me. Ik kan 'm niet zien, niet horen, niet tastbaar voelen, maar ik weet dat-ie er is.
En afgelopen week heb ik een keer een aparte, bijzondere droom, waarin meerdere boodschappen zaten. Allemaal dingen die troost gaven, ik liep de hele dag op wolkjes. Een cadeautje van Danyel.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:54:07 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_45474905
mijn buurvrouw is medium en ik neem dat heel serieus eigenlijk.

ff dikke zoen voor jullie allen
stormy waters...
sailin'
pi_45490977
Ik vind je niet zweverig hoor Belana

Soms zou ik het gewoon zo fijn vinden op een teken van Thijs om te weten hoe het met hem gaat...
en soms krijg je dat te zien terug in dromen.

Het is gewoon nog steeds moeilijk te bevatten dat dat jochie er gewoon niet meer is,
hoop soms nog steeds dat ik op een dag thuis kom en Thijs gewoon in de box zit en dan met zijn grote smile en zijn handjes vooruit al op me zit te wachten
pi_45491175
Zojuist kwam ik dit ND-dossier van artikelen tegen: De dood van een kind. En dan?. Misschien heeft iemand hier er iets aan.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:48:49 #112
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45507683
Dankje Poemojn. Heb er even globaal doorheen gelezen, er zitten zo te zien wel mooie stukken tussen.
Ik zal er eens een keertje rustig voor gaan zitten.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:07:47 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45508252
Ik kende die stukken allemaal al maar toch bedankt Poemojn.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:12:10 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45532391
Mamma van Pepijn, ik wilde nog even zeggen dat ik je lantaarntje zo mooi vond. Heeft het de storm een beetje doorstaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_45533139
Wat lief dat je dat vraagt! Ik ben donderdag onderweg naar huis van het werk er snel even langs gegaan en heb 't lantaarntje een beetje beschut neer gezet en afgedekt zodat ie zo min mogelijk wind ving. De volgende ochtend ben ik voor het werk er weer langs gereden en heb ik 'm weer terug gezet tussen de twee graven in en het vlammetje weer aangestoken.
Het gedichtje dat aan de tak hing was wel verdwenen tot mijn grote verdriet. Maar vanochtend ging ik langs het gebouwtje van de beheerder en tussen meerdere spulletjes, die hij door de storm overal gevonden had, lag mijn gedichtje. Hij was gevonden in een plas en ziet er niet al te jofel meer uit maar ik heb 'm met een vijf dubbele knoop met behulp van de beheerder weer opgehangen.
Ik had maar vast een paar nieuwe bloemstukjes gehaald en dat bleek wel nodig. Alles wat los op de graven stond heeft de storm niet goed doorstaan. Je zag heel veel mensen in de weer overal.

Morgen ga ik weer. Dan is William jarig
grá mo chroí
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:10:50 #116
37150 livelink
pi_45533594
Fijn dat je het gedichtje weer hebt teruggevonden en dat het lantaarntje heel is gebleven. Alvast heel veel sterkte voor morgen , alweer een moeilijke dag.
pi_45533644
Ik lees net dat er aankomende nacht het weer gaat stormen hier aan de westkust dus ik ga nu nog maar even terug om de boel weer af te dekken.
grá mo chroí
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:18:22 #118
37150 livelink
pi_45533734
Woon je een beetje in de buurt van de begraafplaats?
pi_45533935
Met de auto is het niet zo ver. Het is in dezelfde stad in ieder geval.
grá mo chroí
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:47:23 #120
37150 livelink
pi_45534348
Dat is wel lekker, het lijkt me echt vervelend als je een tijd moet reizen om naar een graf toe te kunnen gaan.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:27:24 #121
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45538784
mvp, alvast heel veel succes voor morgen. Ga je nog wat afleiding zoeken of zo? De hele dag piekeren is zo rot.

Jeroen is vandaag naar Danyel's grafje geweest en er was amper stormschade, alleen veel takken op de grond overal. Zelfs de kaars was niet uitgewaaid, ongelooflijk !
... ♥ ik mis je ♥
pi_45538917
Sterkte morgen MVP
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45539697
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:27 schreef phluphy het volgende:
mvp, alvast heel veel succes voor morgen. Ga je nog wat afleiding zoeken of zo? De hele dag piekeren is zo rot.
Ik heb een hond te leen tot morgenmiddag. Dat is enigszins afleiding.
Ik heb vanochtend het mooiste bloemstuk dat ik maar kon vinden gekocht en het enige dat ik wilde was een warenhuis in gaan en iets van een trui, boek, computerspel, dvd o.i.d. kopen voor zijn verjaardag.
Ik vind het zo moeilijk. Bijna twee jaar verder en ik weet nog steeds niet hoe te leven in een wereld waar zij niet leven.
grá mo chroí
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:22:58 #124
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45544464
mvp het is ook moeilijk en oneerlijk gewoon!
veel sterkte en kracht morgen toegewenst
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:32:31 #125
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_45544724
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef _Bar_ het volgende:
Hebben jullie dat nu ook, dat jullie jullie kindjes snachts gewoon horen huilen/brabbelen/rommelen

Vannacht werd ik wakker omdat ik heel bewust Thijs hoorde spelen in zijn bedje met zijn beer en zijn bijbehoorende geluiden...
Wat mooi Bar! Hij is er nog hoor! Heus!

Hier zijn de afgelopen drie maanden 10 lampen gesprongen (nee, ik woon niet in een kasteel, en het ging om oude en nieuwe lampen); vond ik ineens een sleutel van een kast terug op een plaats die ik zéker heel precies had bekeken (nl. tegelvloer tegel voor tegel schoongemaakt en opnieuw gecoat); kreeg ik een raadselachtig mailtje van onbekend iemand met bijna dezelfde naam als Marco (het ging om een Marc, met dezelfde achternaam) die bovendien werkzaam is in het ziekenhuis waar Marco werd geboren), en werd de rookmelder op de begane grond absoluut gek.
Tja, wat moet je daar nou van denken

Lief trouwens Dutchie, dat je naar me vroeg. We zijn al sinds eind december terug uit Spanje. Heerlijke tijd gehad. Helaas sindsdien nogal in een dip. Feestdagen, grauwe januari etc. Ik worstel weer, maar kom vast wel weer boven. Ooit.

En verder ga ik hier heel bescheiden weer weg. Weet alleen lieve moeders van lieve engeltjes, dat ik met jullie meeleef.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zondag 21 januari 2007 @ 09:16:09 #126
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45552384
mvp, nogmaals veel sterkte vandaag.

Icaä, wat een bijzonderde dingen schrijf je daar allemaal. Bizar hoor! Ik kan me voorstellen dat het na zo'n vakantie moeilijk thuiskomen is, zeker in deze tijd van het jaar. Het is ook al zo lang zo somber, qua weer dan. Dat helpt ook niet echt. Ik hoop dat de dip niet al te lang duurt.
Ik ben heel bewust "(semi) off topic" gegaan eigenlijk, er is daar vorige week of zo een discussie over geweest. Eerlijk gezegd ben ik even kwijt wat er nu uiteindelijk is afgesproken. Ik zal het zo meteen nog even ter sprake brengen in het mod topic.

Bar, ben je al wat meer tot rust gekomen?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 21 januari 2007 @ 12:31:57 #127
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45555223
mama van pepijn, ik denk aan je vandaag. Hopelijk duurt de dag niet te lang en heb je wat afleiding.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 21 januari 2007 @ 14:54:34 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45559848
Mvp
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45560870
Mag ik hier vandaag even heel ongeneerd uithuilen?
grá mo chroí
  zondag 21 januari 2007 @ 15:26:20 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45560989
Jezus natuurlijk Mvp....
  † In Memoriam † zondag 21 januari 2007 @ 15:27:16 #131
81992 Githa
pi_45561022
Mama van Pepijn, tuurlijk mag je dat!

Ik kan niet meer doen dan naar je luisteren en je een dikke sturen, maar als dat je helpt doe ik het graag!
  zondag 21 januari 2007 @ 15:32:40 #132
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45561217
Sluit me bij Githa aan.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:36:45 #133
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45561367
Al jank je het hele topic bij elkaar ga alstublieft je gang
  zondag 21 januari 2007 @ 15:37:41 #134
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_45561400
Ach Mama_van_Pepijn....

Ik wens je heel veel sterkte, en vooral dat deze dag snel achter je mag liggen.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zondag 21 januari 2007 @ 16:14:42 #135
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45562548
mvp, naar aanleiding van onze postjes net op het bankje, bedacht ik me het volgende: ik wil die site voor Danyel maken, deels ter ere en ter herinnering aan hem, maar deels ook omdat ik denk dat het het goed is om hiermee bezig te zijn.
Net zoals jij het lantaarntje schilderde zeg maar. Het helpt me echt bij de verwerking. Er komen herinneringen boven, soms doet het erg pijn, maar het is toch ook fijn. Het geeft een goed gevoel van nuttig bezig zijn, want het resultaat maakt dat ik straks dit stukje van mijn leven kan delen.

Verder had ik vanochtend een gesprek met Jeroen, die zich ook verdiept heeft in (bepaalde aspecten) van rouwverwerking. Eén van de aspecten betrof het zoveel mogelijk contact hebben met positieve mensen en omstandigheden. Zoek de mensen/omstandigheden op waarbij je je lekker voelt, die je opbeuren. Als je mensen in je omgeving hebt waar je neerslachtig van wordt, probeer deze te vermijden.

En het cliché van "accepteren en verder gaan" werd ook aangestipt. Hoe afgezaagd het ook klinkt, het blijkt toch meestal achteraf de sleutel tot vooruitgang te zijn geweest.

Dit wisten we natuurlijk allemaal al, maar toch vind ik het weer fijn om het bevestigd te krijgen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_45562709
Dan moet je wel überhaupt mensen om je heen hebben.
Ik wil graag ook voor William een lantaarn schilderen omdat het achteraf inderdaad een beetje therapeutisch bleek te werken maar I'm all out of ideas.
Een website bouwen kan ik wel maar ik vind het te privé om foto's online te zijn.

Ben vandaag niet echt in staat zinnige lange posts te schrijven, sorry.
grá mo chroí
  zondag 21 januari 2007 @ 16:24:04 #137
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_45562909
Lieve mama_van_pepijn, heel veel sterkte vandaag.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:30:48 #138
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45563154
Je kan een site ook zonder foto's maken, of alleen toegang verlenen aan bekenden. Zie het als een fotoboek of levensverhaal, wat je thuis ook aan mensen zou laten lezen.

Geen mensen om je heen hebben is niet goed. Er zijn legio manieren om hier wat aan te doen, maar het is natuurlijk niet makkelijk die stap te zetten als je al niet goed in je vel zit. Ik begrijp dat echt heel goed, maar zolang je die cirkel niet doorbreekt, wordt het ook niet beter. Het zou fijn als je er mensen zijn die je kunnen helpen, maar het blijft helpen, het echte werk, het zetten van die stap, moet je uiteindelijk zelf doen. Dat voelt wel een beetje als een extra straf hé? Het is ook niet eerlijk.
... ♥ ik mis je ♥
pi_45564627
Lieve Mamma_van_pepijn, ook ik denk aan jou vandaag!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 21 januari 2007 @ 17:19:53 #140
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45564696
Ik kom even een hele dikke knuffel voor mama_van_pepijn geven. Sterkte nog de rest van deze (rot) dag.

Ook andere mama's van engeltjes wil ik even een knuf geven... ik lees hier vaak mee, maar post niet of nauwelijks. Ik wil even zeggen dat ik het heel knap/dapper vind hoe jullie met het verlies van je kind omgaan. De ene dag gaat het wat beter dan de andere, maar het verlies en verdriet blijft.
Make love, not war ☮
pi_45567027
Lieve Mama van Pepijn. Veel sterkte vandaag
pi_45568900
Phluphy ik heb een beetje het gevoel dat je vindt dat ik te weinig doe om verder te gaan.
Ik ga in ieder geval woensdag naar de dokter. Voor mij is dat al heel wat, om opnieuw aan te zwengelen dat ik hulp nodig heb.
grá mo chroí
  zondag 21 januari 2007 @ 22:39:11 #143
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45569196
Ik wilde je geen rotgevoel geven, ik heb alleen mijn gedachten uitgesproken. Ik gun het je zo, dat je nét even dat stapje verder komt, wat het begin kan zijn naar verbetering. Ik wil je niet pushen, sorry als het zo overkomt. En ik wil ook niet over je oordelen, dat is niet aan mij.

Maar als ik iemand "in nood" zie, dan wil ik niet passief toekijken, zonder op zijn minst te proberen mijn steentje bij te dragen. Zo zit ik in elkaar, misschien is dat wel eens irritant, en dat kun je dan ook gerust tegen me zeggen!

Ik hoop in ieder geval dat het bezoekje aan de huisarts zijn vruchten zal afwerpen!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 21 januari 2007 @ 23:00:53 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45569339
voor MVP weet even niet de juiste woorden te vinden
pi_45570424
Kreeg deze link van iemand : http://media.putfile.com/Slaap-mijn-kind
de tekst: http://www.waltertje.com/artist.php?artist_id=17&mode=lyric&lyric_id=3347
Dit liedje werd op de crematie gedraaid van het peutertje van haar zus, dat stierf aan een hersentumor.
Het liedje raakte me. Misschien vinden jullie het ook mooi?
Groetjes, Carolien, mama van
Kimberly {09/03/1993}
Esmée {01/05/2003-20/02/2006}
Vera {09/08/2004} en Thamber {21/02/2007}
  maandag 22 januari 2007 @ 11:01:29 #146
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45572970
Vanmiddag even de stormschade gaan bekijken bij Thijs, zijn er al even niet meer geweest en ben bang dat alles overal naar toegewaaid is.

Humpeltje hoe is het met jou, in combi met de zwangerschap?
pi_45573257
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:01 schreef _Bar_ het volgende:
Vanmiddag even de stormschade gaan bekijken bij Thijs, zijn er al even niet meer geweest en ben bang dat alles overal naar toegewaaid is.

Humpeltje hoe is het met jou, in combi met de zwangerschap?
Stel dat nog steeds uit, ben toch beetje bang ravage aan te treffen bij grafje, maar misschien maak ik me ook wel zorgen om niks.

Baby is goed actief en ik wordt steeds dikker.
Begint nu echt zwaar te worden, bekken doet pijn en lopen gaat bijna niet meer.
Emotioneel ook pittig. Mijn oudste dochter is zo bang, dat baby op de sterfdag van Es komt. Heb er zelf wel rust bij, maar vraag me wel af, dat stel, het gebeurd, hoe zal dat later voor dit kindje zijn.
Dat het steentje geplaatst is op grafje, heeft me beetje een soort rust gegeven, lijkt wel of ik me nu iets meer mag richten op de komst van dit nieuwe kindje. Kan ook gewoon fase zijn, weet niet, gevoel is zoiets wisselends geworden het afgelopen jaar.
Groetjes, Carolien, mama van
Kimberly {09/03/1993}
Esmée {01/05/2003-20/02/2006}
Vera {09/08/2004} en Thamber {21/02/2007}
pi_45573406
Ik lees hier heel vaak met jullie mee en voor jullie allemaal een dikke en denk veel aan jullie en jullie kindjes en man...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 22 januari 2007 @ 11:36:19 #149
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45573773
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:13 schreef humpeltje het volgende:

[..]

Stel dat nog steeds uit, ben toch beetje bang ravage aan te treffen bij grafje, maar misschien maak ik me ook wel zorgen om niks.

Baby is goed actief en ik wordt steeds dikker.
Begint nu echt zwaar te worden, bekken doet pijn en lopen gaat bijna niet meer.
Emotioneel ook pittig. Mijn oudste dochter is zo bang, dat baby op de sterfdag van Es komt. Heb er zelf wel rust bij, maar vraag me wel af, dat stel, het gebeurd, hoe zal dat later voor dit kindje zijn.
Dat het steentje geplaatst is op grafje, heeft me beetje een soort rust gegeven, lijkt wel of ik me nu iets meer mag richten op de komst van dit nieuwe kindje. Kan ook gewoon fase zijn, weet niet, gevoel is zoiets wisselends geworden het afgelopen jaar.
Moeilijk lijkt me zoiets, mocht het op dezelfde dag geboren worden, maar je zou er misschien ook wel een positieve draai aan kunnen geven door het te proberen zien als het kadootje van Esmee (nu heb ik makkelijk praten aan deze kan de laptop, ben geneens zwanger ofzo, laat staan uitgerekend rond de zelfde tijd als de sterfdatum van Thijs)

Het lijkt me wel een fijn gevoel te hebben, dat je voor je gevoel steer meer kan richten op de toekomst

Tja dat wisselends herkenbaar hoor, ik heb zelf afgeroepen dat 2007 mijn jaar moet worden gewoon, en dan doe je 5 stappen vooruit en dan ineens weer tig stappen terug.
Zelf denk ik dat dat wel blijvend is, maar met de tijd langzaamaan slijt en de tussenpozen langer gaan duren.
  maandag 22 januari 2007 @ 11:47:27 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45574084
hier brand sinds gisteravond een extra kaarsje, een kindje hier uit het dorp is met spoed opgenomen in het ziekenhuis (18 maandjes oud)
En het kindje is aan het vechten voor zijn leventje...
Het kindje zat bij Thijs op het kinderdagverblijf, en wilde al meer als een jaar amper eten, zat voornamelijk op vocht te leven en de nodige pap en melk...

Wat ze nu precies aan het doen zijn geen idee nog, heb de moeder nog even gesproken en het gaan gewoon echt niet goed.

Dus in gedachten ben ik heel erg bij hun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')