quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Bar beschrijf 'm even in een PM dan ga ik hier wel even kijken voor je.
Ik heb een afspraak over twee weken bij een psycholoog![]()
Da's best snel, toppie !!quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb een afspraak over twee weken bij een psycholoog![]()
Ik geloof dat ik het ook wel nodig heb. Bah wat een rotdag vandaag. Om elf uur vanochtend heeft een collega me naar huis gebracht zo erg was het.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef Vicky het volgende:
m_v_p wat fijn dat je zo snel terecht kunt!!![]()
Wij hebben het allemaal wel eens, een baal dag een rot dag, een huildag.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:55 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het ook wel nodig heb. Bah wat een rotdag vandaag. Om elf uur vanochtend heeft een collega me naar huis gebracht zo erg was het.
Uiteraard ging het gieten toen ik aan het eind van de middag nog naar de graven wilde en toen het droog werd was het al donker.![]()
Denk dat Sc zelf oud en wijs genoeg is om zelf een keuze te maken of hij hulp neemt of niet....quote:Op maandag 29 januari 2007 20:55 schreef dutchie het volgende:
Ik kan me maar een fractie voorstellen van wat SC door gaat. Wat me ook zo moeilijk leek voor hem is dat hij jou moest vertellen van Thijs. Het is zo onwerkelijk. Nog steeds.
Het doet mij al pijn als ik eraan denk.
Het idee van Tex is niet zo gek. Heeft hij moeite om zich te uiten normaal? In het kader van, ik wil niemand er mee 'lastig vallen'? Het is het proberen waard. Want zoiets verwerken kan je gewoon niet alleen.
Hij kan zo mee als hij wilt, ook alleen, maar dan zal hij dat zelf moeten doen... ik hem daarin niet dwingen ofzo.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:38 schreef dutchie het volgende:
Bar, dat klopt wel. Alleen soms kan iemand zo in dubio staan, dat hij een beetje geholpen moet worden. Forceren helpt niet, maar het er over hebben kan toch geen kwaad? Uiteindelijk is het wel iets wat jullie samen moeten doen, even buiten het therapiegebeuren om.
Good point, want we beginnen nu toch wel te verlangen naar een gerichter levensdoel. Aan de andere kant moeten we oppassen dat we niets gaan forceren om dat gevoel te sussen. We zouden bijv. best willen emigreren, maar ik wil het grafje niet achterlaten. Misschien "later" wel, maar voorlopig is dat niet aan de orde.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:55 schreef dutchie het volgende:
-vraag-
Ik heb een ontzettend fijne dag gehad, vond het weer fijn om die 2 kleintjes over de vloer te hebben, nog samen naar Thijs geweest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Barretje... meis, ik hoop dat je een beetje leuke dag gehad hebt. Maar ik begrijp ook dat het moment dat je dan weer alleen bent, heel moeilijk is. Ik heb de laatste tijd meer dan eens gewenst dat er zoiets zou bestaan als een 'beam me up'-ding... Zodat ik me af en toe naar jullie toe zou kunnen beamen, om gewoon een dikke knuffel te komen geven of gewoon te luisteren naar je verhaal...
Gewoon... tja... je weet wel wat ik bedoel![]()
Goed zo! Ja, het leven gaat verder, zelfs zonder je kindje, je moet hier levenslang mee verder. Je mag genieten van al het moois om je heen, dat er nog wel is, hoe onwerkelijk dat ook lijkt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:47 schreef phluphy het volgende:
Iemand van de lotgenoten contactgroep heeft me doen inzien dat het mág, leuke dingen doen, ook al ben je je kind verloren. Op de één of andere manier voelde ik me schuldig om dóór te gaan, terwijl het voor Danyel ophield. Dat voelde oneerlijk.
Ja, zijn echt laatste loodjes nu. Ben erg nieuwsgierig aan het worden naar wanneer ze komen wil.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:52 schreef phluphy het volgende:
Humpeltje, hoe gaat je zwangerschap? Het zijn de laatste loodjes, niet?
Bar, er is helemaal niets mis mee, het is juist fantastisch fijn dat je hier zo'n fijne uitlaatklep hebt. Maak er optimaal gebruik van, als je er wat aan hebt. En ik vind het helemaal niet vervelend, het gaat meer om "én" dan om "of".quote:Op zondag 4 februari 2007 21:49 schreef _Bar_ het volgende:
Ik betrek ook idd geregeld dit topic in mijn verdriet mee, ik zie het namelijk best wel als een uitlaatklep voor me.
Het is nooit bewust bedoeld om aldoor schouderklopjes te willen of iets dergelijks, en dan weet ik wel dan moet ik dat er allemaal niet neergooien.
Maar kan me idd als ik me verplaats in Pluphy wel voorstellen dat het soms best wel "vervelend"word gevonden
Dat stukje begrip, dat is nou fijn. Begrip, herkenning, is altijd fijn. Een stukje bevestiging krijgen.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:55 schreef livelink het volgende:
Phluphy, ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Ik weet dat ik me er zelf in ieder geval wel 'schuldig' aan gemaakt heb dat ik eerder op anderen gereageerd heb dan op jou.
Je post dat je eindelijk weer eens kleren voor jezelf gekocht had na al die tijd, trof me enorm, want ik realiseerde me plots weer hoe enorm jouw leven al op zijn kop heeft gestaan vanaf de geboorte van Danyel.
Ik had daar op willen reageren en wist niet wat te zeggen en heb het daarom niet gedaan.
Het stomme en niet eerlijke van de situatie is dat ik me meer voor kan stellen hoe het moet voelen als een gezond kind zoals de mijne ineens sterft dan om me voor te stellen hoe het moet zijn als vanaf de geboorte van je kind je hele leven zo ingrijpend verandert. En misschien maakt dat, dat ik eerder en intuitiever reageer op dat verdriet. Het spijt me echt.
Benthe reageerde ook al zo op de vlinder van Pluphy toen ze mee las. Ik krijg er kippenvel van. Het is zo waar vlindertjes mogen niet weg!quote:Op maandag 5 februari 2007 12:15 schreef kozakken het volgende:
Jonne keek over over mijn schouder mee en terwijl ik wat doorscrolde riep hij: "de vlinder mag niet weg".
-laat ik het daar maar bij laten-
"De vlinder mag niet weg"
Vlindertjes mogen niet weg.
en zo is het maar net
Spijker op zijn kop Jonne.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:15 schreef kozakken het volgende:
'schuldig' voel omdat mijn grootste bezit nog gewoon hier op aarde is.
Jonne keek over over mijn schouder mee en terwijl ik wat doorscrolde riep hij: "de vlinder mag niet weg".
-laat ik het daar maar bij laten-
"De vlinder mag niet weg"
Vlindertjes mogen niet weg.
en zo is het maar net
"Fout" kun je dat inderdaad niet noemen, ik begrijp het maar al te goed. IRL is dit nog lastiger. Hier op het forum is het voor mij vrij makkelijk opgelost; als ik even niets weet te zeggen, dan wacht ik totdat ik het wel weet, en post dan pas.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef pepper_961 het volgende:
Ook merk ik dat, ook al ben ik zelf een kindje verloren, dat ik dan nog niet automatisch het juiste weet te zeggen naar de andere ouders toe.Een kindje verliezen maakt je kennelijk niet tot ervaringsdeskundige en daarmee maak ik dan weer dezelfde "fout" die andere mensen in het begin na Max overlijden naar mij toe maakte en dat is; "ik weet niet wat ik moet zeggen dus zeg ik maar niks."
* pepper_961 in de houding springt!!quote:Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef phluphy het volgende:
De reacties van jullie kindjes op de vlinder die uit het beeld verdwijnt, vind ik echt enorm ontroerend.![]()
![]()
Ook typisch, dat dit bij meerdere kindjes het geval was !
Dames (naar ik aanneem); bedankt voor de reacties. Het wordt steeds duidelijker dat het eigenlijk door mij verkeerd is geinterpreteerd. Wat ook wel weer begrijpelijk is. In elk geval hebben al jullie warme reacties van vandaag en gisteren, (niet alleen in dit topic maar ook via pm en mail) het gevoel van teleurstelling dat ik had, helemaal weggenomen. Dat is echt fijn.
.
[..]
"Fout" kun je dat inderdaad niet noemen, ik begrijp het maar al te goed. IRL is dit nog lastiger. Hier op het forum is het voor mij vrij makkelijk opgelost; als ik even niets weet te zeggen, dan wacht ik totdat ik het wel weet, en post dan pas.
Eigenlijk wil ik helemaal niet weg uit dit topic. Maar ik ben wie ik ben, ik post wanneer ik post en zoals ik post. Ik kan dat niet veranderen, dat gaat tegen mijn natuur in. En ik wil ook geen krampachtige situatie creëren waarbij iedereen in de houding springt om te reageren wanneer ik post. Iemand nog een brilliant idee om uit die impasse te geraken?
Phluphy, ik denk dat er geen briljante ideeën nodig zijn. Bij elke communicatie is er altijd een zender en ontvanger. Met internet is dat soms nog lastiger: waar iemand in het dagelijks leven je nog even een knipoog zou kunnen geven of een arm om je schouder kan leggen, kan het via internet niet. Je kunt dit topic lezen (en dat gebeurt veel, zie het aantal views!), maar dat weet degene die haar gedachten hier neerzet (zijn toch voornamelijk moeders...) niet. Jij weet niet dat ik heb zitten janken achter de computer toen ik las dat Danyel overleden was. Juist híj was de reden dat ik hier bleef plakken, in OUD. En hoe zou je dat ook moeten weten?quote:Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef phluphy het volgende:
Eigenlijk wil ik helemaal niet weg uit dit topic. Maar ik ben wie ik ben, ik post wanneer ik post en zoals ik post. Ik kan dat niet veranderen, dat gaat tegen mijn natuur in. En ik wil ook geen krampachtige situatie creëren waarbij iedereen in de houding springt om te reageren wanneer ik post. Iemand nog een brilliant idee om uit die impasse te geraken?
Dat weet ik maar al te goed, er zijn gelukkig geen harteloze monsters in dit deel van FOK!quote:Op maandag 5 februari 2007 20:43 schreef Githa het volgende:
want niemand hier zal het bewust hebben gedaan.
hoest eigenlijk met die fotobewerking? allemaal gelukt
Dat zou inderdaad dé oplossing zijn, helaas behoort het niet tot de mogelijkheden. Maar we vinden er wel wat op!quote:Op maandag 5 februari 2007 20:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Lieve Phluphy, wat zou het fijn zijn als je gedachten kon voelen, dat je niet de woorden nodig had om te lezen dat er aan jullie gedacht wordt. Dat ik vaak meelees in dit topic, meelevend en meehuilend met jullie verdrietige verhalen. Jullie dappere pogingen om door te gaan, jullie tegenslagen, jullie verdriet, jullie herinneringen. Ik wou dat ik beter de woorden kon vinden, dat ik het juiste zou weten te zeggen, waar jullie een beetje steun aan kunnen hebben.
quote:Maar ik ben in feite veel te vaak te laf geweest, te bang om jullie alleen maar meer verdriet te doen door verkeerde dingen te zeggen.
Mooi.quote:Ik wilde nog graag een spreuk van Kahlil Gibran met jullie delen:
Wanneer de liefde wenkt volg haar,
Al zijn haar wegen zwaar en steil.
En zo haar vleugelen je omhullen, laat je gaan.
Al zou het zwaard verborgen in haar veren je verwonden.
Dit stond op een kaart van een vriendin van mijn zus, wiens kindje vlak voor de geboorte is overleden![]()
Ik heb bewust het woord laf gebruikt om mijn schaamte erover uit te drukken.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef phluphy het volgende:
Ik vind laf wel een heel akelig woord. Ik begrijp wat je ermee wil zeggen, maar het heeft een negatievere klank dan ik bij jou (en de rest) vindt passen.
Van wat ik weet (mijn zus is degene die meer weet, omdat het haar vriendin is) doet ze er echt alles aan om het een zo goed mogelijk plekje te geven. Het is een heel sterke vrouw, ook. Ze heeft verdriet, heel veel verdriet, maar ze wil niet dat anderen meehuilen, omdat het háár verdriet is, háár kind, en meehuilen en proberen mee te voelen vindt ze belastend, alsof zij verantwoordelijk is voor het verdriet van die anderen en dat kan ze er niet bij verdragen.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef phluphy het volgende:
Wat erg van je vriendin, hoe gaat het nu met je haar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |