http://www.apple.com/iphone/quote:De geruchten over een mogelijke Apple iPhone-lancering begin 2007 waren talrijk en nu is gebleken dat ze niet helemaal uit de lucht gegrepen waren. Op Macworld 2007 heeft Steve Jobs vanavond het apparaat voorgesteld.
Het Macworld-evenement ging vandaag van start in San Francisco met een overzicht van het voorbije jaar. Vervolgens kwamen de gebruikelijke lofredes over iTunes en volgde de introductie van Apple TV. Daarna kwam echter het nieuws waar iedereen op zat te wachten. Steve Jobs wist te vertellen dat Apple klaar is om de iPhone aan het publiek voor te stellen. Omdat een toestel met vaste knoppen niet flexibel genoeg is volgens de Apple-ontwerpers, werd geopteerd voor een aanraakgevoelig scherm dat over de gehele breedte van de iPhone uitgesmeerd werd. Bovendien is volgens Apple iedereen wel bekend met het 'mysterie van de verloren stylus', dus ook een dergelijk kleinood werd achterwege gelaten. Naar eigen zeggen zijn de Apple-ingenieurs er zelfs in geslaagd om het aanklikken van knoppen nauwkeuriger te laten gebeuren met de vingers, dan met een dunne stylus. Dat is alleen maar mogelijk door de softwareondersteuning die het toestel biedt. Het apparaat is immers voorzien van Mac OS X - dat het om een afgeslankte versie gaat mag duidelijk wezen - en biedt daarmee mogelijkheden tot multitasking, netwerkondersteuning en geavanceerde video- en audiofuncties.
Gefeliciteerd, jij bent hiermee genomineerd voor de domste post van 2007 uit DIG.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:38 schreef heiden6 het volgende:
Wat is er zo revolutionair aan dan?
Fijn dat je je eigen mening als een feit projecteert, maar enlighten me, please.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, jij bent hiermee genomineerd voor de domste post van 2007 uit DIG.![]()
Het is van Apple en dan is 't geniaal gewoon.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:38 schreef heiden6 het volgende:
Eigenlijk is het iets wat direct uit Star Trek afkomstig lijkt te zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:38 schreef heiden6 het volgende:
En da's revolutie?quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenlijk is het iets wat direct uit Star Trek afkomstig lijkt te zijn.
Aight! ... phonequote:Op woensdag 10 januari 2007 02:44 schreef Lemmeb het volgende:
Marokkanen zijn er dol op.
Marketingrevolutie misschien.quote:
Komt uit in de VS in juni 2007. Kost bij de introductie $599,99 voor een 2 jaar abbo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:54 schreef ilona-scuderia het volgende:
En wat mag die nieuwe revolutie gaan kosten, een kapitaaltje zeker?
Zal binnen 2/3 jaar wel op een acceptabele bedrag komen. Alle revolutionaire technologie is duur in het begin. Het gold voor DVD-spelers, GSM's. En nu met de Blu-ray en HD-DVD spelers. En het zal ook gelden voor de iPhone.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:57 schreef Lemmeb het volgende:
Revolutionair duur dus.
wellicht met een volgende versiequote:Op woensdag 10 januari 2007 02:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kun je met dat ding ook "Beamen" ?![]()
Dan is er sprake van een revolutie.
![]()
Dit is de verwezelijking van praktische eenvoud hoor. Geen gedoe met knopjes bijvoorbeeld als je een SMS'je wilt sturen dat je eerst 9x op dezelfde knop moet drukken om bij een bepaalde symbool te komen. Hier heb je het voor elkaar met hooguit 3 touches.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:02 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk zijn die gadgets sowieso niet aan mij besteed. Ik houd van praktische eenvoud. Ei'k moet ik ook helemaal niet in dit soort topics reageren.
Ben ik niet met je eens. Hij past niet lekker in m'n broekzak en da's wel één van m'n hoofdeisen. En da's zonde, want meer dan de helft van de opgenoemde functies zal ik nooit gebruiken. Dus ze hadden voor mij beter al die functies eruit kunnen slopen zodat 'ie de helft kleiner wordt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:04 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dit is de verwezelijking van praktische eenvoud hoor.
Wel als je 3 apparaten met elkaar wilt combineren met elkaar, als je een nieuwe GSM en/of iPod wilt kopen, dan heb je dit allemaal in één apparaat.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:09 schreef -Wolf- het volgende:
is het werkelijk nodig om deze telefoon aan te schaffen?.
neen zegt Grootvader.
Het werk met warpspeed 9 naar je toe. is nog mooier.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:30 schreef popolon het volgende:
Als ik er met warpspeed 9 mee naar m'n werk kan zal ik zeker de aanschaf overwegen, dat zou een revolutie zijn zeg.
Verkoop je die dingen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Lulpraat
Zou wel een leuk bijbaantje zijn.quote:
Dat je er ook nog mee kan bellen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:38 schreef heiden6 het volgende:
Processor weet ik niet, maar het scherm is 320x480quote:Op woensdag 10 januari 2007 04:27 schreef Vitalogy het volgende:
Er werd niks gezegd over daadwerkelijke resolutie en de processor die erin zit.
Ik gebruik dagelijks Opera Mini op een nog veel kleiner scherm (240x320), werkt perfect.quote:Safari is leuk bedacht, maar buiten een enkele keer wat opzoeken als je geen computer in de buurt hebt, gebruikt geen hond dat. Scherm is gewoonweg te klein voor browsen. (...)
quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:44 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een troep. Te groot. Teveel functies. Marokkanen zijn er dol op. Laat maar.
Ik hoop toch echt dat je een grapje maakt..quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef JAMsper het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de camera is van dat ding..
Dat is nl het belangrijkste op de belfunctie na, IMO
Eigenlijk niet, want tegen die tijd moet ik precies mijn abo verlengenquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:36 schreef edejong het volgende:
ik vind 'm echt té gek... hoe krijgen ze het toch steeds voor elkaar dat ik bijna alles wat ze maken mooi vindt, en ja die 8GB is natuurlijk ook moeilijk te weerstaan... alleen jammer dat hij pas eind dit jaar hier verkrijgbaar is
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:44 schreef Jarno het volgende:
Ik zie de revolutie nog niet zo.
Tegen de tijd dat dit in Europa verkrijgbaar is, kunnen telefoons al weer véél meer dan deze. We hebben het over bijna 1 jaar nota bene! Een beetje PDA kan al meer dan dit ding. Begrijp me niet verkeerd, 't is een geinig ding en het zal zeker wel verkopen (Apple gebruikers zijn nog slaafser dan MS fanboys heb ik wel eens het idee) maar een revolutie? In de zin dat straks GSM synoniem staat voor een iPhone zoals een mp3 speler nu haast standaard een iPod is? Nah.
Apple was ook niet de eerste met mp3 spelers, en op het moment dat ze uitkwamen met de iPod waren er al andere mp3 spelers met 'betere' features.quote:
maar in Nederland krijg je als 1 van de weinige landen in de wereld korting op een toestel met abonnement.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:56 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Komt uit in de VS in juni 2007. Kost bij de introductie $599,99 voor een 2 jaar abbo.
Hij staat geplanned voor eind 2007 in Europa.
Hij is gewoon geil. Wat apple heel slim doet is een gadget maken, geen telefoon of pda of mp3 speler.... Ze maken gadgets.quote:
Dat wilde ze toch afschaffen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef super-muffin het volgende:
[..]
maar in Nederland krijg je als 1 van de weinige landen in de wereld korting op een toestel met abonnement.
Om écht revolutionair te zijn mis ik features als GPS, een VGA-scherm en een SD slot. (Hey wacht, dat noemen we een PDA!).quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef ChOas het volgende:
[..]
Apple was ook niet de eerste met mp3 spelers, en op het moment dat ze uitkwamen met de iPod waren er al andere mp3 spelers met 'betere' features.
Ik ga dit ding vooralsnog niet onderschatten.
Dat is wel weer zo natuurlijk. Ze verkopen haast een lifestyle ipv een apparaat. Dat slaat kennelijk bij een bepaalde groep wel aan. Alleen zie ik als tech nerd (ondanks dat het een MOOI apparaat is) gewoon de beperkingen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij is gewoon geil. Wat apple heel slim doet is een gadget maken, geen telefoon of pda of mp3 speler.... Ze maken gadgets.
Ik vind het een mooi apparaat, maar heeft inderdaad zijn beperkingen. Op mijn telefoon kan ook 4 gb aan muziek, en heb ik ook een 2 megapixel camera. Verder vind ik vind ik dat Apple vrij laat is. In 2004/2005 hadden ze misschien nog een kans gehad om de mobiele telefoonmarkt te penetreren..quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is wel weer zo natuurlijk. Ze verkopen haast een lifestyle ipv een apparaat. Dat slaat kennelijk bij een bepaalde groep wel aan. Alleen zie ik als tech nerd (ondanks dat het een MOOI apparaat is) gewoon de beperkingen.
Sterker nog, mijn PDA/telefoon kan n x 4 GB aan muziek bevatten, 't is maar net hoeveel SD kaarten ik bij me steek.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:15 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi apparaat, maar heeft inderdaad zijn beperkingen. Op mijn telefoon kan ook 4 gb aan muziek
Maar hij is gewoon geil Jarno.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is wel weer zo natuurlijk. Ze verkopen haast een lifestyle ipv een apparaat. Dat slaat kennelijk bij een bepaalde groep wel aan. Alleen zie ik als tech nerd (ondanks dat het een MOOI apparaat is) gewoon de beperkingen.
Ik vermoed dat je dan met een ander vrouwtje de supermarket uitloopt.....quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar hij is gewoon geil Jarno.
Stel je voor dat je bij de appie even dit volledig touchscreen telefoontje uit je binnenzakt trekt om het vrouwtje te bellen of ze nog sinaasappelsap nodig heeft....
Mja, dan ben je net zo een knakker die nu al met zijn touchscreen PDA belt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar hij is gewoon geil Jarno.
Stel je voor dat je bij de appie even dit volledig touchscreen telefoontje uit je binnenzakt trekt om het vrouwtje te bellen of ze nog sinaasappelsap nodig heeft....
Als ik het vergelijk met mijn 6681 in mijn hand dan lijkt die ongeveer even groot. De telefoon wordt raar vast gehouden zodat je er zo veel mogelijk van ziet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:01 schreef paarse_paashaas het volgende:
Heeft diegene op de foto in de oppo nou gewoon een heel klein handje, of is die iPhone echt zo groot?
Valt mee dus.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:03 schreef tonks het volgende:
@PP
http://www.kottke.org/07/01/the-apple-iphone
Bizar, Palm kan ik me nog wat bij voorstellen, maar Blackberry is amper vergelijkbaar. Je kunt je Blackberry niet omruilen voor een iPhone, want die gaat vast geen RIMM doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:04 schreef tonks het volgende:
Oja Blackberry en Palm stocks
[afbeelding]
Plus dat EDGE hier nu uitgefaseert wordt. Telfort is/was de enige die het aanbood, maar die zijn nu naar UMTS aan het overstappen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:12 schreef dborhem het volgende:
Hoewel ik het ook een ongelooflijk geil ding vind,moet er wel een kanttekening bij.
Namelijk dat de i-phone op GEEN van de bestaande providers werkt!
Bullshit.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:12 schreef dborhem het volgende:
Hoewel ik het ook een ongelooflijk geil ding vind,moet er wel een kanttekening bij.
Apple gaat namelijk een eigen netwerk opzetten speciaal voor deze telefoon (in america gaat het over het 'Cingular'netwerk oa),dus iedereen die het hier heeft over abonnement verlengen of veranderen naar een andere bestaande provider om dit perfecte telefoontje heeft het helaas erg mis.
Jammer dat dit zo'n lekker ding is,maar ik ga toch voor de Nokia aan het eind van dit jaar.
Ja, apple gaat vast en zeker de telefoon functies strippen uit hun iPhonequote:Op woensdag 10 januari 2007 11:18 schreef tonks het volgende:
Als ze de Mp3/telefoon functies strippen en alleen een Pda overhouden wel met wifi und bluetooth en camera dan zou ik hem zeker kopen voor 300/400 euro.
En dan ook verkopen als pda he beetje nadenkenquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:19 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ja, apple gaat vast en zeker de telefoon functies strippen uit hun iPhone
Waarom zou een quadband gsm niet bij bestaande providers werken?quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:12 schreef dborhem het volgende:
Apple gaat namelijk een eigen netwerk opzetten speciaal voor deze telefoon (in america gaat het over het 'Cingular'netwerk oa),dus iedereen die het hier heeft over abonnement verlengen of veranderen naar een andere bestaande provider om dit perfecte telefoontje heeft het helaas erg mis.
Jammer dat dit zo'n lekker ding is,maar ik ga toch voor de Nokia aan het eind van dit jaar.
Idd, werkt nu toch ook met bestaande quadband toestellen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou een quadband gsm niet bij bestaande providers werken?
Cingular is gewoon een telefoonprovider zoals Orange of Telfort hier. De telefoon heeft gewoon (Quad-band) GSM aan boord, dus het is gewoon een telefoon waar je prima hier in Nederland mee kunt bellen. Hooguit werkt die 'kies je eigen voicemail uit' niet helemaal lekker met je eigen provider, maar dat is ook alles.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:12 schreef dborhem het volgende:
HAHAHA !!11!EINS!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:24 schreef Lemmeb het volgende:
HAHAHA iedereen vindt hem tof, iedereen vindt hem mooi, iedereen vindt het een gadget, iedereen gaat die $$$$ euri lappen! En iedereen loopt straks met hetzelfde totaal niet originele gehypedte klootjesvolkapparaat!
Goed Opa,eerst was er de discussie of die telefoon er zou komen of niet,en hij is er.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:18 schreef Opa_vertelt het volgende:
Bullshit.
Dat 'hooguit' is voor mij aleen reden om er niet aan te beginnen,ik voorzie echt van die UPC situaties,aangezien ik geen vaste telefoon meer heb.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:25 schreef De_Hertog het volgende:
Cingular is gewoon een telefoonprovider zoals Orange of Telfort hier(...) dus het is gewoon een telefoon waar je prima hier in Nederland mee kunt bellen. Hooguit werkt die 'kies je eigen voicemail uit' niet helemaal lekker met je eigen provider, maar dat is ook alles.
EGDE = GPRS op speed. Alleen is er straks dus geen provider meer die EDGE ondersteunt. Onbegrijpelijk waarom Apple geen UMTS foon heeft bedacht!!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:49 schreef Urtica het volgende:
Kun je er wel mee mms'en dan? Want er zit geen GPRS ofzo op..
Verder wel een prachtig ding![]()
Ze hebben dit zelf ook wel in de gaten gehad, het werd notabene nog op de keynote nog vermeld door Steve Jobs. De reden van het vroege nieuws uitbrengen was dat het apparaat nog door de FCC (de amerikaanse commissie voor de goedkeuring van alles wat met communicatiemiddelen te maken heeft) goedgekeurd moest worden en enkele maanden kon duren. En ipv dat zij het product bekend maakten was het misschien toch wel handiger dat Apple zelf de primeur gaven..quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:34 schreef Originele_Naam het volgende:
Dit is slecht dat ze nu al laten zien wat ze eind 2007 gaan brengen. Ik denk dat Nokia/Sony tegen die tijd een veel beter toestel op de markt hebben gezet, anders zijn ze de pineut.
Je weet dat dat ding voornamelijk op software werkt, dus een software/firmware update zou de trick moeten doen in dit geval.. Telfort/KPN heeft wel het Edge netwerk...quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
EGDE = GPRS op speed. Alleen is er straks dus geen provider meer die EDGE ondersteunt. Onbegrijpelijk waarom Apple geen UMTS foon heeft bedacht!!!
de iPod werd uitgebracht toen de concurerentie allang veel 'betere' specs had: meer ruimte, kleiner, en een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:34 schreef Originele_Naam het volgende:
Dit is slecht dat ze nu al laten zien wat ze eind 2007 gaan brengen. Ik denk dat Nokia/Sony tegen die tijd een veel beter toestel op de markt hebben gezet, anders zijn ze de pineut.
Ik weet niet of GPRS -> UMTS nou zo simpel dmv een firmware update te verwezenlijken is... Maar wie weet. In Nederland heb je trouwens al bijna overal UMTS dekking, sterker nog, HSDPA zie je ook steeds vaker. GPRS is écht een generatie terug hoor.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je weet dat dat ding voornamelijk op software werkt, dus een software/firmware update zou de trick moeten doen in dit geval.. Telfort/KPN heeft wel het Edge netwerk...
En wie weet, het duurt nog een half jaar misschien dat UMTS wel ondersteund wordt in Europa..
De eerste iPod's konden natuurlijk ook alleen maar overweg met een Apple en hadden alleen Firewire. Dat maakte ze nou niet echt een gewild object destijds. Pas na de 'PC' iPod's en de USB toevoeging kwam het echt van de grond.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:47 schreef KroJo het volgende:
de iPod werd uitgebracht toen de concurerentie allang veel 'betere' specs had: meer ruimte, kleiner, en een stuk goedkoper.
bij de introductie van de iPod liep die qua technische specs al zeker niet vooruit. (zie de negatiev eerste reactie van slashdot, die hem mar 'lame' vond en er nul-komma-niks in zag)
HSDPA, is eigenlijk nog niet eens fatsoenlijk uitgerold. Ik denk dat de providers het in NL allemaal minder vinden. Veel geinvesteerd in UMTS en het komt echt nauwelijks van de grond...quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik weet niet of GPRS -> UMTS nou zo simpel dmv een firmware update te verwezenlijken is... Maar wie weet. In Nederland heb je trouwens al bijna overal UMTS dekking, sterker nog, HSDPA zie je ook steeds vaker. GPRS is écht een generatie terug hoor.
De spreek/video/gadgetgeneuzel/tijd is net zo lousy als een Smartphone van Qtek oid...quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik zit nu nog eens de keynote te kijken, en het is toch wel een lekker apparaatje. Maar hij zal wel ontzetten duur worden. En de batterij tijd valt me erg tegen.
Dat zal je vies tegenvallen. Hier in Grubbekutteveen heb ik bijna volledige HSDPA snelheid. Zeker over een jaar, wanneer deze telefoon verkocht moet worden, is GPRS écht antiek.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
HSDPA, is eigenlijk nog niet eens fatsoenlijk uitgerold.
Tegen die tijd heeft iPhone wel HSDPA ondersteuning, ben maar niet bang..quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zal je vies tegenvallen. Hier in Grubbekutteveen heb ik bijna volledige HSDPA snelheid. Zeker over een jaar, wanneer deze telefoon verkocht moet worden, is GPRS écht antiek.
Nouja, voorlopig is het dít model dat aangekondigd is, en niet een ander model. Maar goed, we shall see. Voorlopig zie ík nog geen reden dit een revolutie te noemen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tegen die tijd heeft iPhone wel HSDPA ondersteuning, ben maar niet bang..
enkel de eerste generatie iPods werd enkel als 'mac-compatible' geleverd, maar ook die kon je wel via windows aansluiten als je een extra firewire kaartje had en een kleine programmatje om de media te beheren dat niet van apple kwam...quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
De eerste iPod's konden natuurlijk ook alleen maar overweg met een Apple en hadden alleen Firewire. Dat maakte ze nou niet echt een gewild object destijds. Pas na de 'PC' iPod's en de USB toevoeging kwam het echt van de grond.
Eh ja, dat zeg ik toch al?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:13 schreef KroJo het volgende:
[..]
enkel de eerste generatie iPods werd enkel als 'mac-compatible' geleverd,
Videomateriaal is toch leuker...quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:13 schreef KroJo het volgende:
[..]
een leuk article over het ontstaan en de ontwikkeling van de iPod:
http://www.wired.com/news(...)=wn_story_page_prev2
(inclusief de grappige opmerking dat de iPod bewust geconcipeerd is nadat de technici de Nomad Jukebox van Creative gezien hadden en de sterke, en zwakke punten punten daarvan geanalyseerd)
ja, maar je noemde de IPod ook 'in het begin niet gewild', dat is natuurlijk onzin, de iPod is al vanaf het begin op een zeer slimme en succesvolle manier 'in de markt gezet'.quote:
mwoah, ik houd niet zo van die 'zelfbevlekking' van Steve Jobs ... alsof hij een soort van 'jehova' is waarvan Apple afhankelijk is en die hoogstpersoonlijk producten uitdenktquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Videomateriaal is toch leuker...
Revolution of the iPod
Dan moet je deze post van mij nogeens lezen. Het is misschien technisch geen revolutie, maar als totaalpakket wel degelijk. Zoals de iPod, in feite.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Voorlopig zie ík nog geen reden dit een revolutie te noemen.
Goed nieuws voor de negers en mocro's in de treinquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Iedereen vergeet dat dit ook de eerste 'iPod' is die muziek kan afspelen zonder dat je persé een koptelefoon/oordopjes nodig hebt.
En dat is irritant, niet iedereen heeft door dat muzieksmaak ook een persoonlijk iets is...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Iedereen vergeet dat dit ook de eerste 'iPod' is die muziek kan afspelen zonder dat je persé een koptelefoon/oordopjes nodig hebt.
Ik zie het al helemaal voor me. Ik zit in de bus op weg naar school. Opeens zie ik achter mij 2 Marokkanen staan die luid pratend tegen elkaar met een (gejattequote:Op woensdag 10 januari 2007 14:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En dat is irritant, niet iedereen heeft door dat muzieksmaak ook een persoonlijk iets is...
De kwaliteit van het speakertje zal vast niet zo heel goed zijn, meer een bijkomstigheid van een handsfree functie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is gewoon een 4-bands GSM toestel hoor. Wat dat betreft niks spectaculairs. Er is geen enkele reden om er van uit te gaan dat dat toestel hier niet zou werken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:35 schreef dborhem het volgende:
[..]
Dat 'hooguit' is voor mij aleen reden om er niet aan te beginnen,ik voorzie echt van die UPC situaties,aangezien ik geen vaste telefoon meer heb.
![]()
Idd, wie brengt er nou een high end telefoon op de markt die niet overal werktquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het is gewoon een 4-bands GSM toestel hoor. Wat dat betreft niks spectaculairs. Er is geen enkele reden om er van uit te gaan dat dat toestel hier niet zou werken.
Wat een drogredenatie. Ik durf rustig aan te nemen dat als je niet in staat bent om een TV aan te schaffen, dat je überhaupt ook niet geïnteresseerd bent om Apple-producten aan te schaffen. Dat is net als een DVD-brander bekritiseren omdat het niet zo handig is als je geen computer hebt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ben ik de enige die teleurgesteld is? Een Apple TV.... lijkt me niet zo handig als je geen TV hebt en die iPhone is leuk maar peperduur (want ze hebben de abonnementssubsidies er al afgetrokken) en nog lang niet beschikbaar.
Het mag dan wel Apple Inc. zijn, maar wat hebben ze nu gisteren geïntroduceerd wat met hun basis te maken heeft?
Joh, je meent het?!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Een Apple TV.... lijkt me niet zo handig als je geen TV hebt
Apple TV vond ik ook niet zo bijster spannend, dat is gewoon wat ik nu doe met mijn macbook en Tv-out. Scheelt nog een extra kopieerslag ook. Als er nou een recorder mogelijkheid in zat.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ben ik de enige die teleurgesteld is? Een Apple TV.... lijkt me niet zo handig als je geen TV hebt en die iPhone is leuk maar peperduur (want ze hebben de abonnementssubsidies er al afgetrokken) en nog lang niet beschikbaar.
Het mag dan wel Apple Inc. zijn, maar wat hebben ze nu gisteren geïntroduceerd wat met hun basis te maken heeft?
Ik ken ook mensen met een Mac (en dan een 24inch iMac) zonder TV hoor. Die houden gewoon niet van TV.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:32 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie. Ik durf rustig aan te nemen dat als je niet in staat bent om een TV aan te schaffen, dat je überhaupt ook niet geïnteresseerd bent om Apple-producten aan te schaffen. Dat is net als een DVD-brander bekritiseren omdat het niet zo handig is als je geen computer hebt.
En vervolgens allemaal series en films van internet downloaden....Neuh ik kijk geen tv hoor...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen met een Mac (en dan een 24inch iMac) zonder TV hoor. Die houden gewoon niet van TV.
Dat zijn zeker van die alto's met een Apple fetish.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen met een Mac (en dan een 24inch iMac) zonder TV hoor. Die houden gewoon niet van TV.
Omdat appelquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:40 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat zijn zeker van die alto's met een Apple fetish.![]()
quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Op dat moment haperde m'n verbinding, dus ik heb niet het hele verhaal over de batterijduur gehoord. Was het nu zo dat de batterijduur 5 uur was of 5 uur langer dan de zuinigste mobiele telefoon die er nu op de markt is. Het laatste geval lijkt me waarschijnlijker.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik zit nu nog eens de keynote te kijken, en het is toch wel een lekker apparaatje. Maar hij zal wel ontzetten duur worden. En de batterij tijd valt me erg tegen.
De 'gesprekstijd' is vijf uur, de muziekluistertijd 16 uur. Niet bijzonder veel of weinig, lijkt me zo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Op dat moment haperde m'n verbinding, dus ik heb niet het hele verhaal over de batterijduur gehoord. Was het nu zo dat de batterijduur 5 uur was of 5 uur langer dan de zuinigste mobiele telefoon die er nu op de markt is. Het laatste geval lijkt me waarschijnlijker.
tenminste.. ik mag het hopen, de iPod gaat nu zo'n 12 uur mee.. dat is niet de levenstijd![]()
Vergeet niet dat Apple meester is in het constant vernieuwen en upgraden van zijn producten, dus binnen 6 maanden van de introductie van de iPhone op de markt kun je redelijkerwijs een iPhone 2G verwachten met langere 'piel' tijd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
5 uur spraak/video/chat/googlemaps/piel tijd
16 uur voor het afspelen van alleen muziek...
klinkt redelijk, en hoe lang gaat het mee als je het alleen voor telefonie gebruikt? Ik heb nu een hele zuinige die een week met 1x opladen kanquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
5 uur spraak/video/chat/googlemaps/piel tijd
16 uur voor het afspelen van alleen muziek...
Dus jij denkt dat dit dingetje populairder gaat worden dan willekeurig Nokiaatje?quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:24 schreef Lemmeb het volgende:
HAHAHA iedereen vindt hem tof, iedereen vindt hem mooi, iedereen vindt het een gadget, iedereen gaat die $$$$ euri lappen! En iedereen loopt straks met hetzelfde totaal niet originele gehypedte klootjesvolkapparaat!
Dat betwijfel ik. De concurrentie heeft inmiddels vijf jaar de tijd gehad om de iPod van z'n troon te stoten, en dat is ze ook niet gelukt. Apple heeft twee jaar over de iPhone gedaan en heeft de boel ook lekker lopen patenteren. Een tweede kekke gebruiksvriendelijke telefoon met touchscreen zou ik dan ook niet zomaar in de winkels verwachten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:32 schreef Hamburcher het volgende:
tegen de tijd dat m'n abbo afloopt zien alle telefoons er zo mooi uit
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. De concurrentie heeft inmiddels vijf jaar de tijd gehad om de iPod van z'n troon te stoten, en dat is ze ook niet gelukt. Apple heeft twee jaar over de iPhone gedaan en heeft de boel ook lekker lopen patenteren. Een tweede kekke gebruiksvriendelijke telefoon met touchscreen zou ik dan ook niet zomaar in de winkels verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |