abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45201403
En hij is vet, zo op het plaatje is het misschien moeilijk te zien maar als je de presentatie hebt bekeken dan denk ik dat dit toch wel enige verbazing zal opwekken. Dit is weer zoiets als de iPod, een doorbraak die je alleen gelooft als je het gezien hebt. Het heet de iPhone maar eigenlijk is het gewoon de killer-gadget

Imho het eerste en 'echte' alles in 1 apparaat voor muziek, video, mobiel telefoneren (met uitstekende call-management functies) en..volwaardig internet en e-mail. Daarnaast de mogelijkheid om webpagina's in te zoomen door je duim en wijsvinger van elkaar af te bewegen of andersom door ze naar elkaar toe te trekken. Allemaal vloeiende 'core-animation' animatie en graphics. Een onscreen keyboard die ontzettend snel werkt en ook alleen zichtbaar wordt als de applicatie erom vraagt.. en eigenlijk zo'n beetje alle handigheden die je maar kunt voorstellen.

Ik vond het iig echt zo'n Star Trek achtig apparaat en ik denk dat ik er eentje ga aanschaffen tegen het einde van dit jaar

Van Tweakers.net
quote:
De geruchten over een mogelijke Apple iPhone-lancering begin 2007 waren talrijk en nu is gebleken dat ze niet helemaal uit de lucht gegrepen waren. Op Macworld 2007 heeft Steve Jobs vanavond het apparaat voorgesteld.

Het Macworld-evenement ging vandaag van start in San Francisco met een overzicht van het voorbije jaar. Vervolgens kwamen de gebruikelijke lofredes over iTunes en volgde de introductie van Apple TV. Daarna kwam echter het nieuws waar iedereen op zat te wachten. Steve Jobs wist te vertellen dat Apple klaar is om de iPhone aan het publiek voor te stellen. Omdat een toestel met vaste knoppen niet flexibel genoeg is volgens de Apple-ontwerpers, werd geopteerd voor een aanraakgevoelig scherm dat over de gehele breedte van de iPhone uitgesmeerd werd. Bovendien is volgens Apple iedereen wel bekend met het 'mysterie van de verloren stylus', dus ook een dergelijk kleinood werd achterwege gelaten. Naar eigen zeggen zijn de Apple-ingenieurs er zelfs in geslaagd om het aanklikken van knoppen nauwkeuriger te laten gebeuren met de vingers, dan met een dunne stylus. Dat is alleen maar mogelijk door de softwareondersteuning die het toestel biedt. Het apparaat is immers voorzien van Mac OS X - dat het om een afgeslankte versie gaat mag duidelijk wezen - en biedt daarmee mogelijkheden tot multitasking, netwerkondersteuning en geavanceerde video- en audiofuncties.
http://www.apple.com/iphone/

WWDC / iPhone presentatie
pi_45201419
Wat is er zo revolutionair aan dan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_45201455
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:38 schreef heiden6 het volgende:
Gefeliciteerd, jij bent hiermee genomineerd voor de domste post van 2007 uit DIG.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_45201468
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:41 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, jij bent hiermee genomineerd voor de domste post van 2007 uit DIG.
Fijn dat je je eigen mening als een feit projecteert, maar enlighten me, please.
  woensdag 10 januari 2007 @ 02:43:30 #5
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_45201469
Ziet er uit als een PDA. Heeft ook meer het formaat van een PDA dan van een telefoon.
  woensdag 10 januari 2007 @ 02:44:18 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45201474
Wat een troep. Te groot. Teveel functies. Marokkanen zijn er dol op. Laat maar.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_45201521
quote:
Het is van Apple en dan is 't geniaal gewoon.
pi_45201522
quote:
Eigenlijk is het iets wat direct uit Star Trek afkomstig lijkt te zijn.

maar dat is wel te zien in de keynote

En nee, het is geen PDA.. in de verste verte niet, of ja.. als je dit hebt zou je kunnen denken dat PDA's uit de jaren '80 stammen.
Ik heb ook een PDA gehad, maar dit is 'stukken' gaver en een stuk beter
pi_45201530
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eigenlijk is het iets wat direct uit Star Trek afkomstig lijkt te zijn.
En da's revolutie?
  woensdag 10 januari 2007 @ 02:52:08 #10
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_45201534
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:44 schreef Lemmeb het volgende:
Marokkanen zijn er dol op.
Aight! ... phone

euhm... i phone bedoel ik

pi_45201542
eeeeh foon!

of hoe spel je dat op z'n haags
pi_45201544
geil.nl
pi_45201553
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:51 schreef sig000 het volgende:

[..]

En da's revolutie?
Marketingrevolutie misschien.
pi_45201565
En wat mag die nieuwe revolutie gaan kosten, een kapitaaltje zeker?
  woensdag 10 januari 2007 @ 02:54:30 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45201566
Een telefoon/PDA met wat een paar extra dingetjes.

Revolutie?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 10 januari 2007 @ 02:54:59 #16
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_45201575
Maar goed, op zich is dit ding natuurlijk wel vet als je er echt goed mee kan surfen en e-mailen. Zeker het inzoomen klinkt wel goed.

Maar ik denk dat 'ie wel te groot is om echt prettig te zijn als foon.
pi_45201590
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Marketingrevolutie misschien.
Kun je met dat ding ook "Beamen" ? Dan is er sprake van een revolutie.
pi_45201592
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:54 schreef ilona-scuderia het volgende:
En wat mag die nieuwe revolutie gaan kosten, een kapitaaltje zeker?
Komt uit in de VS in juni 2007. Kost bij de introductie $599,99 voor een 2 jaar abbo.
Hij staat geplanned voor eind 2007 in Europa.
  woensdag 10 januari 2007 @ 02:57:35 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45201601
Revolutionair duur dus.
pi_45201609
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:57 schreef Lemmeb het volgende:
Revolutionair duur dus.
Zal binnen 2/3 jaar wel op een acceptabele bedrag komen. Alle revolutionaire technologie is duur in het begin. Het gold voor DVD-spelers, GSM's. En nu met de Blu-ray en HD-DVD spelers. En het zal ook gelden voor de iPhone.
pi_45201619
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Kun je met dat ding ook "Beamen" ? Dan is er sprake van een revolutie.
wellicht met een volgende versie
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:02:51 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45201637
Eigenlijk zijn die gadgets sowieso niet aan mij besteed. Ik houd van praktische eenvoud. Ei'k moet ik ook helemaal niet in dit soort topics reageren.
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:03:31 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45201642
Ik hou mijn revolutionaire nieuwste gadget wel bij deze:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:04:01 #24
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_45201647
Over tien jaar lachen we trouwens om dit apparaat.

Dan lopen we allemaal met PDA's met 15 megapixel camera, uitklapbaar scherm om goed te kunnen internetten en ingebouwde tv te kijken, volwaardig Excel en Word zit er dan op, ingebouwde beamer om op de muur presentaties te kunnen geven en nog wel meer.
pi_45201650
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:02 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk zijn die gadgets sowieso niet aan mij besteed. Ik houd van praktische eenvoud. Ei'k moet ik ook helemaal niet in dit soort topics reageren.
Dit is de verwezelijking van praktische eenvoud hoor. Geen gedoe met knopjes bijvoorbeeld als je een SMS'je wilt sturen dat je eerst 9x op dezelfde knop moet drukken om bij een bepaalde symbool te komen. Hier heb je het voor elkaar met hooguit 3 touches.
pi_45201690
is het werkelijk nodig om deze telefoon aan te schaffen? .

neen zegt Grootvader.
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:11:49 #27
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45201702
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:04 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Dit is de verwezelijking van praktische eenvoud hoor.
Ben ik niet met je eens. Hij past niet lekker in m'n broekzak en da's wel één van m'n hoofdeisen. En da's zonde, want meer dan de helft van de opgenoemde functies zal ik nooit gebruiken. Dus ze hadden voor mij beter al die functies eruit kunnen slopen zodat 'ie de helft kleiner wordt.
pi_45201710
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:09 schreef -Wolf- het volgende:
is het werkelijk nodig om deze telefoon aan te schaffen? .

neen zegt Grootvader.
Wel als je 3 apparaten met elkaar wilt combineren met elkaar, als je een nieuwe GSM en/of iPod wilt kopen, dan heb je dit allemaal in één apparaat.
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:15:25 #29
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45201734
Die hype rond die Ipod snap ik ook al niet. Een beetje cheapass foon heeft tegenwoordig een ingebouwde MP3 speler. Geheugenkaart en goede oordoppen erbij en je bent klaar. Sowieso vind ik de radio toch veel leuker om naar te luisteren.
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:30:13 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45201814
Vooralsnog lijkt het me een leuke gadget voor de Apple fanboys. Die ook graag dat bedrag zullen neerleggen.

Maar ik kan Apple niet de schuld geven van hun uitstekende marketing, die lijkt meer dan dik in orde.

Als ik er met warpspeed 9 mee naar m'n werk kan zal ik zeker de aanschaf overwegen, dat zou een revolutie zijn zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_45201858
Laten we niet vergeten dat dit in eerste instantie gewoon een volwaardige iPod video is van 8 GB (mét touchscreen en groter beeldscherm dan normale iPod video).
Als we daarbij in ogenschouw nemen dat een iPod nano van 8GB (zonder al deze eerder genoemde specificaties) al 250 euro kost. Dan betaal je voor de telefoongedeelte nog maar een fractie van het geheel. Dan betaal je hooguit 400 euro voor het toestel en vergeleken met de huidige smartphones en de mogelijkheden van deze iPhone is dat NIETS. Als bedrag op zich uiteraard duur maar gelijk aan het bedrag van een iPod video 80GB die ook goed verkoopt. Dus men is bereidt om geld neer te leggen voor Apple's hoogwaardige en innovatieve producten.
pi_45201904
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:30 schreef popolon het volgende:

Als ik er met warpspeed 9 mee naar m'n werk kan zal ik zeker de aanschaf overwegen, dat zou een revolutie zijn zeg.
Het werk met warpspeed 9 naar je toe. is nog mooier.
pi_45201920
Zo groot is de iPhone trouwens niet. 6,1 cm breed. 11,5 cm hoog. En 1,16 cm dik.
Ter vergelijking de iPod video (30 GB én 80 GB) is 6,18 cm breed. 10,35 cm hoog. En 1,1 cm dik.
Dus de LULKOEK dat de iPhone niet praktisch eenvoudig zou zijn, is hiermee ontkracht.
Als een iPod video gemakkelijk in je broek- of jaszak past, past deze met een hoogte van 1 cm meer, ook in je broek- of jaszak.
pi_45201926
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Lulpraat
Verkoop je die dingen?
pi_45201932
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Verkoop je die dingen?
Zou wel een leuk bijbaantje zijn.
  Moderator / Miss SHO woensdag 10 januari 2007 @ 03:58:08 #36
22592 crew  Ole
pi_45201933
Van vinyl naar Ipod
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_45201938
Ik moet morgen trouwens om 9 uur weer naar school , maar heb net de iPhone keynote presentatie gezien en ben te opgewonden (niet op die manier ) om te slapen. Ga toch maar mijn bedje inkruipen.
pi_45201975
Ik heb eens gekeken op de apple site. Maar als die telefoon daadwerkelijk zo snel en veelzijdig is als ze doen geloven, is het echt een topapparaat. Als ze hem dan ook nog in een fatsoenlijke coating gieten wil ik hem wel hebben.
pi_45201989
Ik vind de gebruikersinterface wel heel erg goed uitgewerkt en de formfactor is ook briljant.
Maar om daar nu zo veel geld voor te gaan betalen. Voor de rest. Video en mp3s kan ik ook prima op mijn telefoon met 4gb flash afspelen . Niet met zo'n mooi vormgegeven interface natuurlijk. De resolutie zal ook wel wat beter zijn op de iPhone en wellicht hoef je een divx oid niet te converteren om zonder framedrops af te spelen. Er werd niks gezegd over daadwerkelijke resolutie en de processor die erin zit.
Ik hoop wel dat ie divx kan afspelen want anders moet je alsnog converteren naar Quicktime
Maar goed, hoe vaak gebruik je dat, als je vaak videos kijkt op zo'n klein ding heb je toch liever een wat grotere pmp die wellicht ook spellen kan draaien lijkt me. Safari is leuk bedacht, maar buiten een enkele keer wat opzoeken als je geen computer in de buurt hebt, gebruikt geen hond dat. Scherm is gewoonweg te klein voor browsen.
Zonder twijfel de beste telefoon, qua gebruik en mogelijkheden. Vijf jaar verder dan de andere telefoons vind ik nogal overdreven gesteld. Mijn huidige telefoon zou ik er niet eens direct voor inwisselen tenzij dat gratesch kan. En dat ding duurt nog wel een tijdje voordat het hier is.

Persoonlijk had ik liever gezien dat ze een killer handheld hadden aangekondigd.
Of zoiets als de Macmod.
  woensdag 10 januari 2007 @ 04:34:22 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45201995
quote:
Dat je er ook nog mee kan bellen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 10 januari 2007 @ 05:09:48 #41
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_45202053
Mist dat ding nou gewoon BlueTooth, of lees ik ergens overheen?

Toch vrij essentiëel voor de gemiddelde beller die in de auto handsfree wil kunnen bellen

[edit]Laat maar: Artikel op tweakers vermeldt wél dat er BlueTooth aanwezig is.....Reminder 2 Myself... Keep track on introduction.[/edit]
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:16:31 #42
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_45202584
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 04:27 schreef Vitalogy het volgende:
Er werd niks gezegd over daadwerkelijke resolutie en de processor die erin zit.
Processor weet ik niet, maar het scherm is 320x480
quote:
Safari is leuk bedacht, maar buiten een enkele keer wat opzoeken als je geen computer in de buurt hebt, gebruikt geen hond dat. Scherm is gewoonweg te klein voor browsen. (...)
Ik gebruik dagelijks Opera Mini op een nog veel kleiner scherm (240x320), werkt perfect.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_45202703
Ik ga hem scoren als ie in Europa komt .

P990 gaat tzt de deur uit
Calmer than you are
pi_45202721
Van wat ik er heb gezien gaat dit een topapparaat worden, interface is top, vanavond maar even de keynote afkijken.
For great justice!
pi_45202850
* Opa_vertelt gaat hem waarschijnlijk krijgen.
(al zal ik de mp3-functionaliteit weinig gebruiken)

Ik neem aan dat je al dat geheugen ook gewoon kunt gebruiken om software op te draaien?
Nee.
pi_45202871
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:44 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een troep. Te groot. Teveel functies. Marokkanen zijn er dol op. Laat maar.
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:51:34 #47
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45202880
Wat het naar mijn mening zo bijzonder maakt is niet zo zeer de nieuwe functies, want zeker tegen het eind van het jaar zul je met de meeste telefoons hetzelfde kunnen doen. Maar kijk eens naar Apple's vorige 'revolutie'. De iPod was ook niet de eerste mp3-speler met een harde schijf erin. Bij de iPod was vooral de bediening, de eenvoud ervan, revolutionair. Ik weet nog dat wij jaren geleden, oftewel vóór de iPod populair was, de slechte interface van de gemiddelde mp3-speler bij een vak kregen. De hier al vaker aangehaalde reactie van techsite Slashdot op de iPod is wat dat betreft duidelijk: de revolutie zit hem niet in nieuwe technieken.

En wat dat betreft is de iPhone net zo'n revolutie als de iPod: het combineert een hoop bestaande technieken en ideeën samen met een paar nieuwe dingen tot een eenvoudig te bedienen, samenhangend geheel. Dat multitouch-schermpje, en de manier waarop het gebruikt wordt, is één van de weinige vernieuwende dingen eraan - maar wel een heel belangrijke. Kijk maar eens naar de filmpjes op de site: de bediening is gewoon erg eenvoudig, praktisch, en intuïtief.

Het enige wat ik jammer vind is de timing. Zoals gezegd, tegen juni zal de concurrentie ook al leuke dingen uitgebracht kunnen hebben. Laat staan tegen eind van het jaar. Een 2 MP camera begint al 'weinig' te worden in de gemiddelde all-in-one telefoon. Een paar van die leuke nieuwe snufjes zullen vast door concurrenten gebruikt kunnen worden, 200+ patenten of niet. Niet dat concurrentie slecht is, maar ik vraag me af of de iPhone tegen eind 2007 nog net zo'n revolutie is als nu.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45202969
Zo geil
pi_45203015
Ik ben benieuwd hoe de camera is van dat ding..
Dat is nl het belangrijkste op de belfunctie na, IMO
pi_45203067
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef JAMsper het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de camera is van dat ding..
Dat is nl het belangrijkste op de belfunctie na, IMO
Ik hoop toch echt dat je een grapje maakt..
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')