de iPod werd uitgebracht toen de concurerentie allang veel 'betere' specs had: meer ruimte, kleiner, en een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:34 schreef Originele_Naam het volgende:
Dit is slecht dat ze nu al laten zien wat ze eind 2007 gaan brengen. Ik denk dat Nokia/Sony tegen die tijd een veel beter toestel op de markt hebben gezet, anders zijn ze de pineut.
Ik weet niet of GPRS -> UMTS nou zo simpel dmv een firmware update te verwezenlijken is... Maar wie weet. In Nederland heb je trouwens al bijna overal UMTS dekking, sterker nog, HSDPA zie je ook steeds vaker. GPRS is écht een generatie terug hoor.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je weet dat dat ding voornamelijk op software werkt, dus een software/firmware update zou de trick moeten doen in dit geval.. Telfort/KPN heeft wel het Edge netwerk...
En wie weet, het duurt nog een half jaar misschien dat UMTS wel ondersteund wordt in Europa..
De eerste iPod's konden natuurlijk ook alleen maar overweg met een Apple en hadden alleen Firewire. Dat maakte ze nou niet echt een gewild object destijds. Pas na de 'PC' iPod's en de USB toevoeging kwam het echt van de grond.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:47 schreef KroJo het volgende:
de iPod werd uitgebracht toen de concurerentie allang veel 'betere' specs had: meer ruimte, kleiner, en een stuk goedkoper.
bij de introductie van de iPod liep die qua technische specs al zeker niet vooruit. (zie de negatiev eerste reactie van slashdot, die hem mar 'lame' vond en er nul-komma-niks in zag)
HSDPA, is eigenlijk nog niet eens fatsoenlijk uitgerold. Ik denk dat de providers het in NL allemaal minder vinden. Veel geinvesteerd in UMTS en het komt echt nauwelijks van de grond...quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik weet niet of GPRS -> UMTS nou zo simpel dmv een firmware update te verwezenlijken is... Maar wie weet. In Nederland heb je trouwens al bijna overal UMTS dekking, sterker nog, HSDPA zie je ook steeds vaker. GPRS is écht een generatie terug hoor.
De spreek/video/gadgetgeneuzel/tijd is net zo lousy als een Smartphone van Qtek oid...quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik zit nu nog eens de keynote te kijken, en het is toch wel een lekker apparaatje. Maar hij zal wel ontzetten duur worden. En de batterij tijd valt me erg tegen.
Dat zal je vies tegenvallen. Hier in Grubbekutteveen heb ik bijna volledige HSDPA snelheid. Zeker over een jaar, wanneer deze telefoon verkocht moet worden, is GPRS écht antiek.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
HSDPA, is eigenlijk nog niet eens fatsoenlijk uitgerold.
Tegen die tijd heeft iPhone wel HSDPA ondersteuning, ben maar niet bang..quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zal je vies tegenvallen. Hier in Grubbekutteveen heb ik bijna volledige HSDPA snelheid. Zeker over een jaar, wanneer deze telefoon verkocht moet worden, is GPRS écht antiek.
Nouja, voorlopig is het dít model dat aangekondigd is, en niet een ander model. Maar goed, we shall see. Voorlopig zie ík nog geen reden dit een revolutie te noemen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tegen die tijd heeft iPhone wel HSDPA ondersteuning, ben maar niet bang..
enkel de eerste generatie iPods werd enkel als 'mac-compatible' geleverd, maar ook die kon je wel via windows aansluiten als je een extra firewire kaartje had en een kleine programmatje om de media te beheren dat niet van apple kwam...quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
De eerste iPod's konden natuurlijk ook alleen maar overweg met een Apple en hadden alleen Firewire. Dat maakte ze nou niet echt een gewild object destijds. Pas na de 'PC' iPod's en de USB toevoeging kwam het echt van de grond.
Eh ja, dat zeg ik toch al?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:13 schreef KroJo het volgende:
[..]
enkel de eerste generatie iPods werd enkel als 'mac-compatible' geleverd,
Videomateriaal is toch leuker...quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:13 schreef KroJo het volgende:
[..]
een leuk article over het ontstaan en de ontwikkeling van de iPod:
http://www.wired.com/news(...)=wn_story_page_prev2
(inclusief de grappige opmerking dat de iPod bewust geconcipeerd is nadat de technici de Nomad Jukebox van Creative gezien hadden en de sterke, en zwakke punten punten daarvan geanalyseerd)
ja, maar je noemde de IPod ook 'in het begin niet gewild', dat is natuurlijk onzin, de iPod is al vanaf het begin op een zeer slimme en succesvolle manier 'in de markt gezet'.quote:
mwoah, ik houd niet zo van die 'zelfbevlekking' van Steve Jobs ... alsof hij een soort van 'jehova' is waarvan Apple afhankelijk is en die hoogstpersoonlijk producten uitdenktquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Videomateriaal is toch leuker...
Revolution of the iPod
Dan moet je deze post van mij nogeens lezen. Het is misschien technisch geen revolutie, maar als totaalpakket wel degelijk. Zoals de iPod, in feite.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Voorlopig zie ík nog geen reden dit een revolutie te noemen.
Goed nieuws voor de negers en mocro's in de treinquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Iedereen vergeet dat dit ook de eerste 'iPod' is die muziek kan afspelen zonder dat je persé een koptelefoon/oordopjes nodig hebt.
En dat is irritant, niet iedereen heeft door dat muzieksmaak ook een persoonlijk iets is...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Iedereen vergeet dat dit ook de eerste 'iPod' is die muziek kan afspelen zonder dat je persé een koptelefoon/oordopjes nodig hebt.
Ik zie het al helemaal voor me. Ik zit in de bus op weg naar school. Opeens zie ik achter mij 2 Marokkanen staan die luid pratend tegen elkaar met een (gejattequote:Op woensdag 10 januari 2007 14:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En dat is irritant, niet iedereen heeft door dat muzieksmaak ook een persoonlijk iets is...
De kwaliteit van het speakertje zal vast niet zo heel goed zijn, meer een bijkomstigheid van een handsfree functie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is gewoon een 4-bands GSM toestel hoor. Wat dat betreft niks spectaculairs. Er is geen enkele reden om er van uit te gaan dat dat toestel hier niet zou werken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:35 schreef dborhem het volgende:
[..]
Dat 'hooguit' is voor mij aleen reden om er niet aan te beginnen,ik voorzie echt van die UPC situaties,aangezien ik geen vaste telefoon meer heb.
![]()
Idd, wie brengt er nou een high end telefoon op de markt die niet overal werktquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het is gewoon een 4-bands GSM toestel hoor. Wat dat betreft niks spectaculairs. Er is geen enkele reden om er van uit te gaan dat dat toestel hier niet zou werken.
Wat een drogredenatie. Ik durf rustig aan te nemen dat als je niet in staat bent om een TV aan te schaffen, dat je überhaupt ook niet geïnteresseerd bent om Apple-producten aan te schaffen. Dat is net als een DVD-brander bekritiseren omdat het niet zo handig is als je geen computer hebt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ben ik de enige die teleurgesteld is? Een Apple TV.... lijkt me niet zo handig als je geen TV hebt en die iPhone is leuk maar peperduur (want ze hebben de abonnementssubsidies er al afgetrokken) en nog lang niet beschikbaar.
Het mag dan wel Apple Inc. zijn, maar wat hebben ze nu gisteren geïntroduceerd wat met hun basis te maken heeft?
Joh, je meent het?!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Een Apple TV.... lijkt me niet zo handig als je geen TV hebt
Apple TV vond ik ook niet zo bijster spannend, dat is gewoon wat ik nu doe met mijn macbook en Tv-out. Scheelt nog een extra kopieerslag ook. Als er nou een recorder mogelijkheid in zat.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ben ik de enige die teleurgesteld is? Een Apple TV.... lijkt me niet zo handig als je geen TV hebt en die iPhone is leuk maar peperduur (want ze hebben de abonnementssubsidies er al afgetrokken) en nog lang niet beschikbaar.
Het mag dan wel Apple Inc. zijn, maar wat hebben ze nu gisteren geïntroduceerd wat met hun basis te maken heeft?
Ik ken ook mensen met een Mac (en dan een 24inch iMac) zonder TV hoor. Die houden gewoon niet van TV.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:32 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie. Ik durf rustig aan te nemen dat als je niet in staat bent om een TV aan te schaffen, dat je überhaupt ook niet geïnteresseerd bent om Apple-producten aan te schaffen. Dat is net als een DVD-brander bekritiseren omdat het niet zo handig is als je geen computer hebt.
En vervolgens allemaal series en films van internet downloaden....Neuh ik kijk geen tv hoor...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen met een Mac (en dan een 24inch iMac) zonder TV hoor. Die houden gewoon niet van TV.
Dat zijn zeker van die alto's met een Apple fetish.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen met een Mac (en dan een 24inch iMac) zonder TV hoor. Die houden gewoon niet van TV.
Omdat appelquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:40 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat zijn zeker van die alto's met een Apple fetish.![]()
quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Op dat moment haperde m'n verbinding, dus ik heb niet het hele verhaal over de batterijduur gehoord. Was het nu zo dat de batterijduur 5 uur was of 5 uur langer dan de zuinigste mobiele telefoon die er nu op de markt is. Het laatste geval lijkt me waarschijnlijker.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik zit nu nog eens de keynote te kijken, en het is toch wel een lekker apparaatje. Maar hij zal wel ontzetten duur worden. En de batterij tijd valt me erg tegen.
De 'gesprekstijd' is vijf uur, de muziekluistertijd 16 uur. Niet bijzonder veel of weinig, lijkt me zo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Op dat moment haperde m'n verbinding, dus ik heb niet het hele verhaal over de batterijduur gehoord. Was het nu zo dat de batterijduur 5 uur was of 5 uur langer dan de zuinigste mobiele telefoon die er nu op de markt is. Het laatste geval lijkt me waarschijnlijker.
tenminste.. ik mag het hopen, de iPod gaat nu zo'n 12 uur mee.. dat is niet de levenstijd![]()
Vergeet niet dat Apple meester is in het constant vernieuwen en upgraden van zijn producten, dus binnen 6 maanden van de introductie van de iPhone op de markt kun je redelijkerwijs een iPhone 2G verwachten met langere 'piel' tijd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
5 uur spraak/video/chat/googlemaps/piel tijd
16 uur voor het afspelen van alleen muziek...
klinkt redelijk, en hoe lang gaat het mee als je het alleen voor telefonie gebruikt? Ik heb nu een hele zuinige die een week met 1x opladen kanquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
5 uur spraak/video/chat/googlemaps/piel tijd
16 uur voor het afspelen van alleen muziek...
Dus jij denkt dat dit dingetje populairder gaat worden dan willekeurig Nokiaatje?quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:24 schreef Lemmeb het volgende:
HAHAHA iedereen vindt hem tof, iedereen vindt hem mooi, iedereen vindt het een gadget, iedereen gaat die $$$$ euri lappen! En iedereen loopt straks met hetzelfde totaal niet originele gehypedte klootjesvolkapparaat!
Dat betwijfel ik. De concurrentie heeft inmiddels vijf jaar de tijd gehad om de iPod van z'n troon te stoten, en dat is ze ook niet gelukt. Apple heeft twee jaar over de iPhone gedaan en heeft de boel ook lekker lopen patenteren. Een tweede kekke gebruiksvriendelijke telefoon met touchscreen zou ik dan ook niet zomaar in de winkels verwachten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:32 schreef Hamburcher het volgende:
tegen de tijd dat m'n abbo afloopt zien alle telefoons er zo mooi uit
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. De concurrentie heeft inmiddels vijf jaar de tijd gehad om de iPod van z'n troon te stoten, en dat is ze ook niet gelukt. Apple heeft twee jaar over de iPhone gedaan en heeft de boel ook lekker lopen patenteren. Een tweede kekke gebruiksvriendelijke telefoon met touchscreen zou ik dan ook niet zomaar in de winkels verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |