"Ja, maar zonder moslims/gelovigen zou de wereld een veel vredigere plaats zijn om te leven"quote:Q: Who were the ten bloodiest dictators for the millennium?
* They were (totals rounded off)
* 1. Stalin. 43,000,000 (1929-53)
* 2. Mao Tse-tung. 38,000,000. (1923-76 -- includes during the civil war period)
* 3. Hitler. 21,000,000 (1933-45)
* 4. Khubilai Khan. 19,000,000 (during 1252-1279 rule of China)
* 5. Manchu Dynasty. 12,000,000 (during 1859-64 Tai Ping Rebellion)
* 6. Chiang Kai-shek. 10,000,000 (1921-1948)
* 7. Jinghiz Khan. 4,000,000 (1215-1233)
* 8. Lenin. 4,000,000 (1917-24)
* 9. Tojo Hideki. 4,000,000 (1941-45)
* 10. Pol Pot. 2,000,000 (1968-87 -- includes civil war period)
Jouw lijstje haalt die stelling allerminst onderuit.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
"Ja, maar zonder moslims/gelovigen zou de wereld een veel vredigere plaats zijn om te leven"
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
"Ja, maar zonder moslims/gelovigen zou de wereld een veel vredigere plaats zijn om te leven"
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:05 schreef pmb_rug het volgende:
du-ke, dan we zijn we bijna buren
zwaai je ff naar me als ik weereens tegen je huis aan sta te zeiken?
![]()
Zal het doorgeven aan de onderbuurvrouwquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:05 schreef pmb_rug het volgende:
du-ke, dan we zijn we bijna buren
zwaai je ff naar me als ik weereens tegen je huis aan sta te zeiken?
![]()
Wat is er fris aan hardcore kapitalisme?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:04 schreef Monidique het volgende:
Heel leuk dat wat die man wilde ook niet zo fris was, communisme, maar het blijft een smerige, vuile, zieke opmerking van die jongen.
Vind je? Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal. Deze meneer had verdiensten die gememoreerd kunnen worden, maar daarbij mag best de kanttekening dat wat 'ie voorstond ook niet fris was.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:04 schreef Monidique het volgende:
Heel leuk dat wat die man wilde ook niet zo fris was, communisme, maar het blijft een smerige, vuile, zieke opmerking van die jongen.
nee, maar een vriendje aan het damsterdiep wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal het doorgeven aan de onderbuurvrouw.
Gister ook last gehad van die stroomstoring?
Maar om het goed nieuws te noemen en te roepen dat hij in de hel moet branden...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal. Deze meneer had verdiensten die gememoreerd kunnen worden, maar daarbij mag best de kanttekening dat wat 'ie voorstond ook niet fris was.
Ja, maar hoe FET zich uispreekt is weer een ander uiterste......Zo spreek je niet eens over je ergste vijandquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal.
het heeft ons vrede, voorspoed en rijkdom gebracht. het heeft iig geen armoede gebracht, dat hadden we namelijk al. armoede is alleen maar afgenomen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is er fris aan hardcore kapitalisme?
Ja.quote:
Ja.quote:Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal.
PI:quote:Deze meneer had verdiensten die gememoreerd kunnen worden, maar daarbij mag best de kanttekening dat wat 'ie voorstond ook niet fris was.
Kun je mij die kanttekening aanwijzen? Ik zie namelijk alleen maar sneu gescheld.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar er is ook goed nieuws:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7337B4B3A77CA.html
May his soul burn in hell forever.
Dit is overigens ook de smeerlap die ons het huidige art.1 heeft aangesmeerd. Een andere kleine correctie is op zijn plaats. Meneer was namelijk vooral stalinist.
Ben gisteravond van ellende ook maar de UB ingedoken maar daar was niet alles mee te ontwijken. Storing van half 5 tot 11 ongeveer.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:11 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee, maar een vriendje aan het damsterdiep wel.
ik zat ook in de UB dus ik zou er weinig van gemerkt hebben.
Wij hebben hier in west europa natuurlijk geen hardcore kapitalisme.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het heeft ons vrede, voorspoed en rijkdom gebracht. het heeft iig geen armoede gebracht, dat hadden we namelijk al. armoede is alleen maar afgenomen.
wat een stroomstoring al niet aan sociale-cohesie te weeg kan brengen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben gisteravond van ellende ook maar de UB ingedoken maar daar was niet alles mee te ontwijken. Storing van half 5 tot 11 ongeveer.
Maar ach een beetje ouwehoeren met de buren en de mannen van Essent was ook wel leuk.
waarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wij hebben hier in west europa natuurlijk geen hardcore kapitalisme.
Enorme verschillen tussen arm en rijk?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het heeft ons vrede, voorspoed en rijkdom gebracht. het heeft iig geen armoede gebracht, dat hadden we namelijk al. armoede is alleen maar afgenomen.
Gelukkig heeft het CDA hier in stad niet zoveel te zeggen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:13 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wat een stroomstoring al niet aan sociale-cohesie te weeg kan brengen.
ik verdenk het CDA van opzet!!
Klopt. Gelukkig niet zelfs want extremen werken maar erg matig over het algemeen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:14 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
waar
maar dan bestaat het ook nauwelijks/niet
helaas bedoel je.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het CDA hier in stad niet zoveel te zeggen.
idd, de vraag waar de balans ligt is daaraan buitengewoon interessant.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt. Gelukkig niet zelfs want extremen werken maar erg matig over het algemeen.
we kunnen nog weleens een discussie hebben over de Christelijke wenselijkheid van kapitalisme. lijkt me mooi.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Enorme verschillen tussen arm en rijk?
Welzijn <--------> hardcore ratrace drijft mensen de WAO in ?
Tweedeling?
Gelukvolgels<--------->pechvolgels?
Mammonisme<--------------> kan niet de bedoeling zijn van Gods schepping. Geld maakt mensen gewoon kapot.....
De SP is ook bepaald niet mijn partijquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:17 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
helaas bedoel je.
de SP is er een potje van aan het maken. zelfs de doorgaans linkse DvhN is buitengewoon kritisch (DvhN zit in mijn straat dus ik loop vaak langs)
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:25 schreef Autodidact het volgende:
Hardcore kapitalisme....stampeeeeh hakkuh hakkuh boem boem.
Het gaat inderdaad om die balans. Gert de Roo (hoogleraar planologie aan de RuG) heeft daar ook we lwat aardige dingen over op papier gezet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:18 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
idd, de vraag waar de balans ligt is daaraan buitengewoon interessant.
voor amerika ligt hij meer links wmb, voor nederland meer rechts.
no kidding.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
De SP is ook bepaald niet mijn partij.
quote:Maar ideaal hoor dat DvhN kantoor om even de krant door te nemen opweg naar de supermarkt.
ikke Trouwquote:Gelukkig heb ik nu weer een proefabonnement op de nog linksere volkskrant.
klopt. dit wil ik al langer.......Ik zal tzt idd een topic openen hierover...In WFL wellicht......Ik kom er namelijk niet meer mee weg......En zeker, best lastig.....Komt goed.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:19 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
we kunnen nog weleens een discussie hebben over de Christelijke wenselijkheid van kapitalisme. lijkt me mooi.
Ja, maar of dat het te danken valt aan het kapitalisme is op zijn zachtsgezegd discutabel.....quote:feit is dat de verschllen tussen arm en rijk EXTREEM zijn afgenomen ivm 2 eeuwen geleden.
Het eerste is flauw en het tweede is loos.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar om het goed nieuws te noemen en te roepen dat hij in de hel moet branden...
Nou, dat wordt meestal iets enthousiaster ontvangen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar hoe FET zich uispreekt is weer een ander uiterste......Zo spreek je niet eens over je ergste vijand
De kanttekening (twee, eigenlijk - de eerste is een aanvulling, de tweede een kritische kanttekening):quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef Monidique het volgende:
Kun je mij die kanttekening aanwijzen? Ik zie namelijk alleen maar sneu gescheld.
hmm, wtf weet een hoogleraar planologie over die balans?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om die balans. Gert de Roo (hoogleraar planologie aan de RuG) heeft daar ook we lwat aardige dingen over op papier gezet.
Ook in de planologie/planning is er de zoektocht naar een balans tussen volledige controle en volledige vrijheid.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hmm, wtf weet een hoogleraar planologie over die balans?
(dat zeggende zonder iets gelezen te hebben)
Verschillende insteken....ieders met hun voor en nadelen........Kom je dus nooit over uit........quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
Kapitalisme lijkt wel een beetje op een hardcore-punkconcert; keihard stampen, ellebogen, grote jongens houden stand en vechten het met elkaar uit en op het eind van de avond is iedereen dronken en bezeerd, en vraagt zich af waarom ze het ook alweer deden.
Socalisme lijkt daarentegen op een zacht viool- of dwarsfluitconcertje; iedereen in de zaal is het gezellig met elkaar eens, als je een drankje op iemand laat vallen biedt het slachtoffer zijn excuses aan, en je kunt achteraf vertellen dat je naar het concertje bent geweest (artistiek zeer verantwoord), terwijl je je gewoon dood verveelde en het liefst meteen wegwilde.
Islamisme en christenfundamentalisme lijkt op een bruut blackmetal- / grindcoreconcert. Twee groepen vormen zich, men gaat tegenover elkaar staan en in volle vaart vliegen voeten tegen borstkassen. Opdat zij veilig uit de zaal komen en de ander niet.
En zij die kwamen om van de muziek te genieten ergeren zich dood.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
Kapitalisme lijkt wel een beetje op een hardcore-punkconcert; keihard stampen, ellebogen, grote jongens houden stand en vechten het met elkaar uit en op het eind van de avond is iedereen dronken en bezeerd, en vraagt zich af waarom ze het ook alweer deden.
Tuurlijk maar dat is logisch na grote winst krijg je later weer klappen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
no kidding.
die gaan ook gigantisch verliezen over een paar jaar.
[..]
heb niet zoveel met de trouw. Al moet ik ook zeggen dat ik hem bijna nooit lees dus geen recent oordeel kan vellen.quote:![]()
[..]
ikke Trouw
buitengewoon goede krant!
Ja, maar ze moeten wel meedoen met het spelletje hè. In zo'n zaal springt iedereen tegen iedereen, dus moeten ook zij zich verweren. Aanval is in dat geval de beste verdediging, dus inderdaad, van de muziek zullen ze weinig merken; ze krijgen de gelegenheid niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:36 schreef problematiQue het volgende:
[..]
En zij die kwamen om van de muziek te genieten ergeren zich dood.
Maar of het positief is...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef sigme het volgende:
Nou, dat wordt meestal iets enthousiaster ontvangen.
Als we het symbolisch-muziekaal gaan doorvoeren komen we uit bij: You're a slave to the money, then you die.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, maar ze moeten wel meedoen met het spelletje hè. In zo'n zaal springt iedereen tegen iedereen, dus moeten ook zij zich verweren. Aanval is in dat geval de beste verdediging, dus inderdaad, van de muziek zullen ze weinig merken; ze krijgen de gelegenheid niet.
En straks geen werkgevers, dat beloofd nog wat te worden......Mooiste tijd......die uni....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
Bleh, kan geen studieboeken meer zien.
Ah zelfde jaar als mij het CE gehad dus (exact dezelfde onderwerpen namelijk). Wat was dat ubermakkelijk zeg.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:20 schreef Autodidact het volgende:
Overigens, Sigme, ben je ook voor behoud van het Centraal Examen? Mijn CE geschiedenis ging over de Sovjetunie en Indonesië.
Ja joh. Eitje.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah zelfde jaar als mij het CE gehad dus (exact dezelfde onderwerpen namelijk). Wat was dat ubermakkelijk zeg.
Je doet wel ff veslag, hequote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:45 schreef problematiQue het volgende:
Ik ga eens even kennismaken met de anderen die met mij naar Kenia gaan
Oh jij had nog de havo versie ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:06 schreef Autodidact het volgende:
http://www.havovwo.nl/havo/hgs/bestanden/hgs02iivb.pdf
Hallo zeg. Zo'n PI, goed nieuws, branden in de hel en smeerlap, dat staat er in die post. O ja, en dat hij stalinist is in plaats van communist. En dan zou een kanttekening geen kwaad kunnen? Je snapt toch wel dat we het niet een sneue, walgelijke post vinden vanwege die kanttekening?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef sigme het volgende:
De kanttekening (twee, eigenlijk - de eerste is een aanvulling, de tweede een kritische kanttekening):
Dit is overigens ook de smeerlap die ons het huidige art.1 heeft aangesmeerd. Een andere kleine correctie is op zijn plaats. Meneer was namelijk vooral stalinist.
Alleen dat 'smeerlap' zou ik als schelden kunnen opvatten.
Hey, je hebt het wel tegen de koning van de zesjes hè. Tuurlijk deed ik havo, dat is voor mensen die zessen halen.quote:
Ik vraag me af of je wel eens naar een concert bent geweestquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
Socalisme lijkt daarentegen op een zacht viool- of dwarsfluitconcertje; iedereen in de zaal is het gezellig met elkaar eens, als je een drankje op iemand laat vallen biedt het slachtoffer zijn excuses aan, en je kunt achteraf vertellen dat je naar het concertje bent geweest (artistiek zeer verantwoord), terwijl je je gewoon dood verveelde en het liefst meteen wegwilde.
Islamisme en christenfundamentalisme lijkt op een bruut blackmetal- / grindcoreconcert. Twee groepen vormen zich, men gaat tegenover elkaar staan en in volle vaart vliegen de kisten tegen borstkassen. Opdat zij veilig uit de zaal komen en de ander niet.
Sociaalliberalisme is coffeeshoppraat. Men probeert zo sneaky mogelijk de joint van een ander in handen te krijgen, door hem te behagen.
Voor deze had je zeker een 8quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hey, je hebt het wel tegen de koning van de zesjes hè. Tuurlijk deed ik havo, dat is voor mensen die zessen halen.
Ik wou je gevoelens niet kwesten hoor, maar zo'n post kwetst echt de mijne niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hallo zeg. Zo'n PI, goed nieuws, branden in de hel en smeerlap, dat staat er in die post. O ja, en dat hij stalinist is in plaats van communist. En dan zou een kanttekening geen kwaad kunnen? Je snapt toch wel dat we het niet een sneue, walgelijke post vinden vanwege die kanttekening?
heb geschiedenis op de Havo wel met een 8 afgerond. Maar dat was ruim voor julliequote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hey, je hebt het wel tegen de koning van de zesjes hè. Tuurlijk deed ik havo, dat is voor mensen die zessen halen.
Mij kwetst het niet, maar toch vind ik het een walgelijke post.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wou je gevoelens niet kwesten hoor, maar zo'n post kwetst echt de mijne niet.
Wellus, ik zie de tranen over je billen rollen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wou je gevoelens niet kwesten hoor, maar zo'n post kwetst echt de mijne niet.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je wel eens naar een concert bent geweest.
Peoples Republic of Europe of iets dergelijks. Dat zijn volgens mij ook echte communisten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef sigme het volgende:
Heb je ook een muziekje voor het communisme?
Volgens mij wel inderdaad. Een 8.2 of zoiets. Geschiedenis was het enige examen waar ik voor studeerde...de avond ervoorquote:
Het mijne ging overigens over vrouwenemancipatie en iets met het interbellum.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah zelfde jaar als mij het CE gehad dus (exact dezelfde onderwerpen namelijk). Wat was dat ubermakkelijk zeg.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Tering hee, normaalgesproken tweewekelijks...Misschien is het in het Noorden wat milder, ik weet het niet, maar dit soort ruige taferelen vallen me niet eens meer op.
Ik bedoelde niet muziekjes, ik bedoelde een beschrijving van een passende concertsoort, qua gedrag, bij de ideologie. Hoeft geen ideologisch passende band te zijn. Zoals je die gaf voor een aantal ideologiën, maar niet voor communisme.quote:[..]
Peoples Republic of Europe of iets dergelijks. Dat zijn volgens mij ook echte communisten.
Voor fascisten bestaat de Nederlandse band Volksweerbaarheid. Zij zijn voor bewapening van het Nederlandse volk geloof ik.
Dat lijkt me sterk. Dat het vóór mijn examen was. VWO. Geen idee wat het cijfer was.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
heb geschiedenis op de Havo wel met een 8 afgerond. Maar dat was ruim voor jullie.
Er komt verbazend veel alsnog online, maar destijds bestond het worldwideweb nog niet eens.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:27 schreef Autodidact het volgende:
Ik hoop je niet te beledigen als ik denk dat jouw examens niet meer online staan.
Je vraagt je af of ik wel eens naar een concert ging. Waarom stelde je die vraag?quote:
Misschien is Tekno (met een K dus) dan wel een goede. Wat ik ervan heb meegemaakt is dat ze meestal in kraakpanden plaatsvinden, met muziek die amper verandert en zich erg industrieel uit. Het geeft een erg dwangmatig effect en concertbezoekers willen zich soms organiseren en als geheel dezelfde beweging maken, alsof ze ineens allemaal hetzelfde spasme hebben (lijkt op marcherende noord-koreanen).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:26 schreef sigme het volgende:
Ik bedoelde niet muziekjes, ik bedoelde een beschrijving van een passende concertsoort, qua gedrag, bij de ideologie. Hoeft geen ideologisch passende band te zijn. Zoals je die gaf voor een aantal ideologiën, maar niet voor communisme.
Klopt... maar generaliserende lasterpraatjes ligt tegen het schelden aan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef sigme het volgende:
Alleen dat 'smeerlap' zou ik als schelden kunnen opvatten.
Oh dat lijkt mij ook sterk. Maar wel voor Mutant, Autodidact en M.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Dat het vóór mijn examen was. VWO. Geen idee wat het cijfer was.
Omdat ik zowel je beschrijving van een hardcorepunkconcert als dat van een lieflijk (wat was het .. viool? dwarsfluit?) concert niet erg vond overeenstemmen met concerten die ik bezocht heb.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je vraagt je af of ik wel eens naar een concert ging. Waarom stelde je die vraag?
Dat bedoelde ik.quote:[..]
Misschien is Tekno (met een K dus) dan wel een goede. Wat ik ervan heb meegemaakt is dat ze meestal in kraakpanden plaatsvinden, met muziek die amper verandert en zich erg industrieel uit. Het geeft een erg dwangmatig effect en concertbezoekers willen zich soms organiseren en als geheel dezelfde beweging maken, alsof ze ineens allemaal hetzelfde spasme hebben (lijkt op marcherende noord-koreanen).
Wat een mooie analyse. Vooral die laatste klopt wel, al had je vroeger nog het systeem van de buyer, de draaier en de naaier - lijkt op de kruitdrager, de geweerlader en de schutter van Maoquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
Islamisme en christenfundamentalisme lijkt op een bruut blackmetal- / grindcoreconcert. Twee groepen vormen zich, men gaat tegenover elkaar staan en in volle vaart vliegen de kisten tegen borstkassen. Opdat zij veilig uit de zaal komen en de ander niet.
Sociaalliberalisme is coffeeshoppraat. Men probeert zo sneaky mogelijk de joint van een ander in handen te krijgen, door hem te behagen.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:33 schreef Bluesdude het volgende:
Het lasterlijke is vooral de gehele gedachte achter het artikel 1 te associeren met stalinisme..
Dan is mijn reactie toch gegrond dat je andere concerten bezocht hebt?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat ik zowel je beschrijving van een hardcorepunkconcert als dat van een lieflijk (wat was het .. viool? dwarsfluit?) concert niet erg vond overeenstemmen met concerten die ik bezocht heb.
Overigens, Volksweerbaarheid is van hetzelfde type. Ze zijn zelf niet fascistisch geloof ik, maar als je de muziek hoortquote:
Wolfje wijt het ontstaan van artikel 1-in zijn geheel- aan de stalinist Wolff (overigens toen al geen stalinist en het was niet Wolff).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik las er geen associatie in van het artikel 1 met stalinisme.
Vertel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:38 schreef Aoristus het volgende:
[..]
al had je vroeger nog het systeem van de buyer, de draaier en de naaier
Misschien is het in het Noorden wat milder, ik weet het niet, maar dit soort ruige taferelen vallen me niet eens meer op.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dan is mijn reactie toch gegrond dat je andere concerten bezocht hebt?
Ja ach, er is nogal een massa mensen die het aangenaam vindt af en toe massaal te zijn. Allemaal met aanstekertjes in de maat zwaaien is volgens mij hetzelfde idee.quote:[..]
Overigens, Volksweerbaarheid is van hetzelfde type. Ze zijn zelf niet fascistisch geloof ik, maar als je de muziek hoort. Het lijkt wel een SS-divisie. En Der Blutharsch, maar die heulen bewust met het fascisme.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Der_blutharsch Lees en huiver.
Heel sterk, maar als het nutteloos is, blijf ik liever thuis.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:47 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant ?
Het kind zong later gruwlijke liedjes over altijd lente in de ogen van de tandartassistentequote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:47 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant ?
met z'n allen geld bij elkaar sprokkelen om een 5 gulden zakje wiet te halen en dan de passronde bepalen. Toen was alles nog beter. Toen waren we namelijk een jaar of 17 en hadden we geen zin in school en dat was okeequote:
Dan nog leg ik de associaltie niet dat het toevoegen van dat artikel 1 samenhangt met het stalinisme. Maar jij wel, begrijp ik. Misschien Finder ook wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wolfje wijt het ontstaan van artikel 1-in zijn geheel- aan de stalinist Wolff (overigens toen al geen stalinist en het was niet Wolff).
Wat is het verschil dan? Natuurlijk generaliseer ik, maar dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien is het in het Noorden wat milder, ik weet het niet, maar dit soort ruige taferelen vallen me niet eens meer op.
Het is duidelijk dat jij dat heel ruig vindt, maar waar je het idee vandaan haalt dat ik je beschrijvingen ruig vind is me een raadsel.
Marco Borsato, eigenlijk vind ik dat erger dan artiesten die provoceren door de fascist uit te hangen. Ik bedoel, Marco is een echte fascist.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
Ja ach, er is nogal een massa mensen die het aangenaam vindt af en toe massaal te zijn. Allemaal met aanstekertjes in de maat zwaaien is volgens mij hetzelfde idee.
Helaas..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
Ken je die briljante scene van Herman van Veen, die Carre op maat laat klappen, en dan de zaal verdeelt in verschillende delen (ik denk zonder iets te zeggen), die hij vervolgens dirigeert?
Finder legt die associatie.. das makkelijker voor zijn geweten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan nog leg ik de associaltie niet dat het toevoegen van dat artikel 1 samenhangt met het stalinisme. Maar jij wel, begrijp ik. Misschien Finder ook wel.
Dus:quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
met z'n allen geld bij elkaar sprokkelen om een 5 gulden zakje wiet te halen en dan de passronde bepalen. Toen was alles nog beter. Toen waren we namelijk een jaar of 17 en hadden we geen zin in school en dat was okee
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:53 schreef Bluesdude het volgende:
Toevallig vond ik het wel een grappig liedje..
En was het niet van Guus Meeuwis ?
Je dacht aan JImmy Boudewijnszoon, toch?
Ik pak 'm er even bij . O ja, dat onderwerp kwam nog even in het nieuws omdat Pim dat zo gewild had. Uiteraard op de hielen gevolgd gevolgd door hijgende querulantjes als Theo van Gogh , de hele Telegraaf en Elseviermeute . O, maar dan is Wolf wel een Stalinist geweest natuurlijk, het stond in de Elsevier.quote:* Artikel 1 van de Grondwet
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ja zo inderdaad. De naaier was wel altijd de laatste en stel dat je met z'n vieren of vijfen bent, dan kan dat vrij vervelend uitpakkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dus:
- De buyer haalde het (was 18 of zo)
- De draaier draaide 'm
- De naaier rookte maar betaalde niet?
Ik ben een naaier, zeker weten.
Je hebt ook nog degene die het laatste stuk oprookt, wanner de joint al helemaal assig is geworden en de rest daar geen zin in heeftquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dus:
- De buyer haalde het (was 18 of zo)
- De draaier draaide 'm
- De naaier rookte maar betaalde niet?
Ik ben een naaier, zeker weten.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
tandartassistente was van de stalinist Guus![]()
Marco Borsato, de kapitalist met z'n "waarheid"quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
De fascist Boudewijn deed de eenzame fietser en het kind in dat lied was zijn zoon Jimmy, de maoist.
quote:.................... En een zeurende stem in mij zegt dat het veel te laat is en geen hoop meer bestaat. Tegen de aangekondigde ramp zal geen spaarlampje en roetfilter meer helpen. Je kunt je altijd aan Kyoto vastklampen, als een drenkeling aan zijn boei, maar wat is nou 5 procent minder aan CO2-emissie als het totaal van die uitstoot in 2025 al op 38,790 miljard ton wordt geschat, wat een toename van 81 procent betekent ten opzichte van 1990? Laten we nou eens niet meer in termen van CO2 en klimaatverandering spreken en eindelijk de enige factor aan de kaak stellen die onze collectieve suïcide mogelijk heeft gemaakt. In 1960, jaar van de knaloranje ijskast, bedroeg de wereldbevolking nog geen drie miljard mensen. Over 43 jaar, volgens de modellen van de VN, zullen we met z’n 9,1 miljard zijn. Een toename van 40 procent vergeleken met vandaag. En voor wie gelijk van de dichtstbijzijnde brug wil springen: bij ongewijzigde demografie telt de aarde 36 miljard mensen in het jaar 2300. Je kunt zoveel spaarlampjes ophangen als je wilt, je kunt een revolutionair mondiaal energie- en milieubeleid voeren, maar zonder het drastisch beperken van het aantal geboortes is de ramp onafwendbaar. Maar hoe bereik je bijvoorbeeld met foldertjes de wanhopige en ongeletterde bewoners van het Afrikaanse continent die de komende jaren massaal in zee zullen verdrinken? De Afrikaanse bevolking zal in 2050 met 114 procent zijn toegenomen, van 906 miljoen in 2005 naar bijna 2 miljard in 2050 (VN-cijfers). Een absoluut wereldrecord.
bron
De hardcorepunkconcerten zijn hoewel keihard, ook lieviger. Ik zal nooit vergeten dat ik een keer in een kraakpand in Amsterdam naar een of ander keihard punkconcert was (discutabele band, Youth of today, misschien? publiek half punk, half neo-nazi, explosief) was, en dat een van de jongens waarmee ik was z'n contactlens verloor. Hij gaf een contactlensbrul, pogo'en stopte accuurt, band hied even in, iedereen op de knieën tussen glas en bier en peuken totdat de lens gevonden was. En toen weer op volle kracht verder beuken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Natuurlijk generaliseer ik, maar dat lijkt me duidelijk.
Jammer genoeg ben ik heel slecht in zoeken van filmpjes. Het moet er wel zijn, fragment is meermaals op tv geweest.quote:Helaas..
Nou vooruit, niet van Marcel blijkbaar.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
Marcel de Groot verdient evengoed eeuwig hel & verdoemenis voor het walgelijke liedquote:De fascist Boudewijn deed de eenzame fietser en het kind in dat lied was zijn zoon Jimmy, de maoist.
Ach ja, Amsterdammers he. Watjes.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:11 schreef Aoristus het volgende:
wat een lieve neo-nazi's, Sigme
Volgensmij kom jij echt uit een nog linkser milieu dan ik, wat best een prestatie isquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:10 schreef sigme het volgende:
[..]
De hardcorepunkconcerten zijn hoewel keihard, ook lieviger. Ik zal nooit vergeten dat ik een keer in een kraakpand in Amsterdam naar een of ander keihard punkconcert was (discutabele band, Youth of today, misschien? publiek half punk, half neo-nazi, explosief) was, en dat een van de jongens waarmee ik was z'n contactlens verloor. Hij gaf een contactlensbrul, pogo'en stopte accuurt, band hied even in, iedereen op de knieën tussen glas en bier en peuken totdat de lens gevonden was. En toen weer op volle kracht verder beuken.
Over verschil noorden / randstad, ik was eens bij een concert van The Accused, ergens in Friesland. Daar doken mensen vanaf het balkon (en dat is 3 meter hoog of zo). Daarna naar het concert in Amsterdam geweest (Melkweg). Daar zwaaide men hooguit wat met de haren, bij wijze van enthousiasme.
[..]
Jammer genoeg ben ik heel slecht in zoeken van filmpjes. Het moet er wel zijn, fragment is meermaals op tv geweest.
Te herkennen aan de zwarte vlekken tussen z'n voortanden.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hebt ook nog degene die het laatste stuk oprookt, wanner de joint al helemaal assig is geworden en de rest daar geen zin in heeft
Ik kom deels uit een extreem-links milieu. Ik denk eigenlijk dat ik middenin de vrij korte bloeitijd van het extreem-PSP-gebeuren ben opgevoed, door iemand die enthousiast meedeed.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgensmij kom jij echt uit een nog linkser milieu dan ik, wat best een prestatie is![]()
Hehe, ik heb wel 's een klein mannetje midden in de moshpitt gezien die even dacht wat kale schoppende ellebogers te meppen. Dat ze hem niet helemaal afranselden vond ik ook wel lief.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:14 schreef Monidique het volgende:
Mensen in de pitt zijn ook altijd heel lief en aardig, behalve die kale, schoppende ellenbogers die te veel drank op hebben. Niets aan.
Gemeen hè.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ja zo inderdaad. De naaier was wel altijd de laatste en stel dat je met z'n vieren of vijfen bent, dan kan dat vrij vervelend uitpakken
We zijn verdoemd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:43 schreef du_ke het volgende:
stelletje drugsgebruikende hippies hier.
de PSP was niet extreem...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:31 schreef sigme het volgende:
Ik kom deels uit een extreem-links milieu. Ik denk eigenlijk dat ik middenin de vrij korte bloeitijd van het extreem-PSP-gebeuren ben opgevoed, door iemand die enthousiast meedeed.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:44 schreef sigme het volgende:
De eerste keer dat ik een joint zelf draaide had ik goed afgekeken. Alleen niet op de hoeveelheid gelet. Toen heb ik de helft van het gekochte plakje hash in een joint gedraait, en die met een pleegzusje opgerookt. Uit de beschrijving is al op te maken dat ik niet heel ervaren was..
Mensenkinderen wat zwabberde d'Olle Grieze. Iemand is zo vriendelijk geweest me thuis te brengen. Ik was toen 16.
Ik denk niet dat het heel erg regio gebonden is. Bij een concertje laatst in de melkweg ging het er een stuk actiever aan toe dan een paar weken eerder in Sneek bij enigzins vergelijkbare bands. Soms heeft het publiek er zin in, soms niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:10 schreef sigme het volgende:
Over verschil noorden / randstad, ik was eens bij een concert van The Accused, ergens in Friesland. Daar doken mensen vanaf het balkon (en dat is 3 meter hoog of zo). Daarna naar het concert in Amsterdam geweest (Melkweg). Daar zwaaide men hooguit wat met de haren, bij wijze van enthousiasme.
[..]
pacifistische socialistische partij ? Later een paar procent groenlinks, toch?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
de PSP was niet extreem...
waar ligt dat extreme in wat je meemaakte ?
Dat kan ik me niet herinneren, maar met blauwe vloei zullen we dat wel niet vreemd gevonden hebben.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Ging die joint niet om de haverklap weer uit?
Ik heb nooit veel geblowd. Ik werd er meestal wat sjaggerijnig van.quote:Overigens kan ik zelf voor geen meter draaien, dus ik zorg altijd dat er iemand bij is die dat wel kan.
Het was extreem links. Totaalplaatje. Het was én PSP én demonstreren én vrouwenemancipatie.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maare... dat Nelly Furtado concert dus.... is 70 piek niet wat duur?
Vergeet niet dat de PSP, ondanks dat het een vrij kleine partij was, heel veel stromingen kende, van vrij gematigd tot behoorlijk extreem.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Noem jij die activiteiten extreem ?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was extreem links. Totaalplaatje. Het was én PSP én demonstreren én vrouwenemancipatie.
Niet gewelddadig, maar zeer actief. Met bezoeken van politieke bijeenkomsten voor latijns amerika, vluchtelingen steunen, NVSH, Opzij, Sextant, vrouwenkampen, vredeskampen, van die dingen.
Demonisering van rokers.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:05 schreef Sidekick het volgende:
Roken is voor mensen die hun partner mishandelen. Nog lager dan varkens en DrW.
Niet per se. Maar een kind er zo mee opvoeden als ik en mijn broertje & zusje, ja, dat is wel extreem.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Noem jij die activiteiten extreem ?
Raar hoor...
Ik ben blij dat je het ermee eens bent.quote:
Deze associatie lijkt me niet diervriendelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:05 schreef Sidekick het volgende:
Nog lager dan varkens en DrW.
Foei. Associaties, en tamelijk lelijk. Pas je op voor je sidekick bleusdude?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:05 schreef Sidekick het volgende:
Roken is voor mensen die hun partner mishandelen. Nog lager dan varkens en DrW.
quote:
Het is nonconformistisch.... Kinderen over het algemeen werden zo niet groot.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:11 schreef sigme het volgende:
Niet per se. Maar een kind er zo mee opvoeden als ik en mijn broertje & zusje, ja, dat is wel extreem.
Pardon... ik ben zelf Sidekick ... onthoudt dat nou eensquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:12 schreef sigme het volgende:
Foei. Associaties, en tamelijk lelijk. Pas je op voor je sidekick bleusdude?
Ja en? Er zijn allerlei stromingen waarvan de benaming niet aanduidt dat het extreem was.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is nonconformistisch.... Kinderen over het algemeen werden zo niet groot.
Natuurlijk.... kinderen uit een voetbalmiljeu..willen wel eens eindigen als non-voetbalminded.
Kinderen uit een conservatief miljeu lopen over naar de progessieve vijand (Robert Long)...en vice versa (Gerard Reve)
Maar... zoverre ik het zie en zag waren deze activiteiten niet extreem.
Vrouwenkampen waren verboden voor mij en voor vredeskampen was ik een veel te braaf jongetje.
Maar vreedzaam demonstreren en politieke manifestaties bezoeken heb ik ook gedaan... niks extreems aan.
Mijn oudere broer was nog NVSH-lid en die was toen rechts en later meer in het politieke centrum.
Ik snap dat extreme nog niet..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja en? Er zijn allerlei stromingen waarvan de benaming niet aanduidt dat het extreem was.
Mijn opvoeding was extreem progressief. In de linkse hoek. Het was normaal dat er bekenden door de BVD gevolgd werden.
IKV! Is ook zo! Zaten we ook in. Tenminste, de vriend van mijn moeder. Dat was toen mijn moeder het hield met een getrouwde man, waarvan iedereen op de hoogte was, en waarbij die man, zijn vrouw en mijn moeder ook samen "sliepen". En dat dan ook nog wel met een van ons erbij.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik snap dat extreme nog niet..
Wat waren die extreme gedachtes dan ?
De BVD hield vele gematigde en radicale linksen in de gaten..naast extreme linksen.
Ook de IKV-beweging die gematigd links was, in coalitie met gematigde rechtsen.
Dat zegt meer over de rechtse radicaliteit van de BVD..
Je gaat hun ideologie toch niet als maatstaf voor 'normaal' nemen ?
Katholiek complotquote:WASHINGTON (ANP) - Van de 535 leden van het nieuwe Amerikaanse Congres zijn er slechts zes ongelovig. Dat is iets meer dan 1 procent, hoewel volgens een onderzoek uit 2001 14 procent van de Amerikanen zich niet tot een godsdienst rekent. De zes zijn allen Democraat.
Dat meldde het Amerikaanse weekblad National Catholic Reporter. Rooms-katholieken vormen met 29 procent de grootste godsdienstige groep binnen de nieuwe Senaat en Huis van Afgevaardigden. Daarna komen de twee grote protestantse kerken: de baptisten en methodisten.
Verder zijn 43 leden jood: veertig Democraten en drie Republikeinen. Voor het eerst heeft een moslim zitting in het Congres: de Republikein Keith Ellison, die donderdag op de openingszitting de eed op een koran aflegde. Ook het boeddhisme maakt zijn debuut in de volksvertegenwoordging. Twee van de 535 leden zijn die levensovertuiging toegedaan.
Mormonen
Vijftien leden (twaalf Republikeinen en drie Democraten) zijn mormoon. Onder hen is de leider van de Democratische meerderheid van de Senaat, Harry Reid. Nog nooit heeft een lid van de Kerk van Jezus Christus van Heiligen van de Laatste Dagen, zoals het kerkgenootschap van de mormonen officieel heet, zo'n hoge positie bekleed.
Het aantal joden in het Congres fluctueert sterk met de aanhang van de Democraten. Als die partij winst boekt, zoals in november vorig jaar, groeit het aantal joden in de volksvertegenwoordiging. Staten als Tennessee, Kentucky en New Hampshire, waar onverwacht Democraten werden gekozen, hebben nu een joodse vertegenwoordiger in het Congres.
Het is allemaal democratisch, zonder slag of stoot, en het is "diepgeworteld". Daar heb je meer voor nodig dan een Job Cohen, of een handjevol Cohens. Als iets diepgeworteld is in een democratsche staat vol mondige burgers.. dan is het geworteld in die burgers.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
sigme, ik zie het nog steeds niet hoor!
Dat er hier in het westen een paar zeer machtige dhimmi's à la Job Cohen rondlopen (maw dat dhimmitude wortel geschoten heeft), wil toch nog niet zeggen dat dhimmitude de westerse mens op het lijf geschreven zou zijn
Ik schreef dat het diep wortel geschoten heeft, da's net wat anders.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is allemaal democratisch, zonder slag of stoot, en het is "diepgeworteld".
Nou, dat vraag ik me af. Als een handjevol mensen op machtige posities plotseling, als de nood aan de man komt de sterke neiging krijgt om dhimmigedrag te vertonen (hetgeen wellicht de reden is dat ze überhaupt tot die posities zijn doorgedrongenquote:Daar heb je meer voor nodig dan een Job Cohen, of een handjevol Cohens.
Dat vind ik nogal een boude uitspraak. Ik hoor genoeg mondige burgers die het er niet mee eens zijn. En iemand als Cohen is niet op democratische wijze op die positie gekomen. Daarnaast is het een relatief nieuw fenomeen.quote:Als iets diepgeworteld is in een democratsche staat vol mondige burgers.. dan is het geworteld in die burgers.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:19 schreef Sidekick het volgende:
Als luiheid een grootheid zou zijn, dan was de eenheid 'sk'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/SKquote:Een Seniorenkonvent, afgekort als SK, is de officiële vergadering van alle senioren van erkende studentenclubs en studentengezelligheidsverenigingen aan één of meerdere plaatselijke universiteiten of hogescholen.
Als het makkelijk wortelt, dan vermoed ik toch enige aanleg. Als het er niet is, kan dat bij gebrek aan aanbod zijn, terwijl de aanleg er onverminderd steeds geweest is.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik schreef dat het diep wortel geschoten heeft, da's net wat anders."Diepgeworteld zijn" impliceert dat het er altijd al geweest is en ook niet snel meer weg zal gaan. "Diep wortel geschoten hebben" impliceert dat het fenomeen er niet altijd geweest is, maar dat het inmiddels wel een aardig stevige voet aan de grond heeft gekregen.
Is toch een beetje in tegenspraak, iemand die doordringt tot een positie waarin authoriteit bekleed wordt, zou gezegend zijn met een neiging zich te onderwerpen aan autoriteit?quote:[..]
Nou, dat vraag ik me af. Als een handjevol mensen op machtige posities plotseling, als de nood aan de man komt de sterke neiging krijgt om dhimmigedrag te vertonen (hetgeen wellicht de reden is dat ze überhaupt tot die posities zijn doorgedrongen), dan ben je er al.
Misschien is de neiging mee te buigen met moslims nieuw, maar de neiging mee te buigen niet.quote:[..]
Dat vind ik nogal een boude uitspraak. Ik hoor genoeg mondige burgers die het er niet mee eens zijn. En iemand als Cohen is niet op democratische wijze op die positie gekomen. Daarnaast is het een relatief nieuw fenomeen.
Kan er niet een keer een woordenboek komen met al die antimoslimuitdrukkingen? Ik zie nu door de Dhimmi's het Rifgeitenbos niet meerquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
sigme, ik zie het nog steeds niet hoor!
Dat er hier in het westen een paar zeer machtige dhimmi's à la Job Cohen rondlopen (maw dat dhimmitude wortel geschoten heeft), wil toch nog niet zeggen dat dhimmitude de westerse mens op het lijf geschreven zou zijn
Of het hier makkelijk heeft kunnen wortelen, makkelijker dan in andere culturen, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik stelde slechts vast dat het hier inmiddels wel geworteld heeft.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Als het makkelijk wortelt, dan vermoed ik toch enige aanleg.
Ik zou Job Cohen noch de islam als autoriteiten willen omschrijven. ;')quote:Is toch een beetje in tegenspraak, iemand die doordringt tot een positie waarin authoriteit bekleed wordt, zou gezegend zijn met een neiging zich te onderwerpen aan autoriteit?
Ik denk eerlijk gezegd dat die neiging om 'mee te buigen' hier in het westen stukken minder erg is dan, bijvoorbeeld, in grote delen van Azië. Of er plaatsen op de wereld zijn waar het nog minder erg is weet ik niet, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.quote:Misschien is de neiging mee te buigen met moslims nieuw, maar de neiging mee te buigen niet.
Welk stukje begrijp je niet, du_ke? Het is niet echt mijn terrein, het antimoslimgebeuren, maar ik wil best proberen uitdrukkingen en begrippen te verhelderen voor je hoorquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan er niet een keer een woordenboek komen met al die antimoslimuitdrukkingen? Ik zie nu door de Dhimmi's het Rifgeitenbos niet meer
In de VS is religie gewoon een commercieel product. Het verkoopt politiek gezien goed.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:41 schreef du_ke het volgende:
Slechts 6 ongelovigen vind ik ernstiger.
Ik gooide er alleen maar wat sociaal darwinsime tegenaan hoor. Als het hier wortelt is het omdat het hier kan wortelenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Of het hier makkelijk heeft kunnen wortelen, makkelijker dan in andere culturen, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik stelde slechts vast dat het hier inmiddels wel geworteld heeft.
Me dunkt dat het toch de kern is van dhimmitude - onder moslimgezag mogen niet-moslims operen mits ze hun plaats kennen.quote:[..]
Ik zou Job Cohen noch de islam als autoriteiten willen omschrijven. ;')
Ik raak hier de weg wat kwijt in de ontkennende formulering. Per saldo geloof ik dat je erop uitkomt het westen / hier aan te duiden als het meest weerstand biedend?quote:[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die neiging om 'mee te buigen' hier in het westen stukken minder erg is dan, bijvoorbeeld, in grote delen van Azië. Of er plaatsen op de wereld zijn waar het nog minder erg is weet ik niet, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Dat Dhimmy en Dhimmytude verhaal snap ik nog niet echt. Al kan dat gebrabbel me ook niet echt veel schelen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Welk stukje begrijp je niet, du_ke? Het is niet echt mijn terrein, het antimoslimgebeuren, maar ik wil best proberen uitdrukkingen en begrippen te verhelderen voor je hoor.
Dat klopt maar dat regeren vanuit een christelijke visie (ofwel ik heb de steun van god voor de aanval op dit of dat) staat me niet echt aanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In de VS is religie gewoon een commercieel product. Het verkoopt politiek gezien goed.
Misschien biedt het eenmalig doorlezen van dit stukje genoeg houvast.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat Dhimmy en Dhimmytude verhaal snap ik nog niet echt. Al kan dat gebrabbel me ook niet echt veel schelen eerlijk gezegd.
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Dhimmi betekent: 1. een "niet-moslim" die woont in een gebied dat bestuurd wordt door moslims en waar een vorm van de sharia, de islamitische wet is ingevoerd. 2. een "niet moslim" die zich volledig onderwerpt aan moslims.
Historische context
Met het woord dhimmi (Arabisch: ذمّي ), worden oorspronkelijk inwoners van een islamitisch land aangeduid die geen moslim zijn. Aanvankelijk verstond men onder dhimmi's de zogeheten 'Mensen van het Boek' (joden en christenen) maar later werden ook andere niet-moslims ertoe gerekend, zoals Zoroastristen, Mandeanen en zelfs hindoes.
In ruil voor een speciale belasting (de jizyah) verleent het islamitisch gezag deze groepen 'bescherming' en is de uitoefening van hun religie onder voorwaarden gegarandeerd. Dhimmi's hebben echter beperkte burgerrechten. Zo kunnen zij doorgaans niet tegen moslims getuigen of in het leger dienen. Gedurende sommige perioden van het islamitisch kalifaat moesten dhimmi's zich door hun kleding van moslims onderscheiden en woonden zij in aparte wijken. Beperkingen in de vrije godsdienstuitoefening kunnen erin bestaan dat niet geëvangeliseerd mag worden, dat religieuze bijeenkomsten niet in het openbaar mogen plaats hebben, dat religieuze symbolen niet op voor moslims zichtbare wijze worden gebruikt en dat er geen kerken, kloosters en synagogen worden gebouwd, en bestaande gebouwen bij ernstige schade niet mogen worden hersteld.
De wetten zijn opgesteld om de dhimmi door vernedering tot een snellere bekering tot de islam te brengen. Dhimmi's zijn onderwerp van een aantal vernederende voorschriften ontworpen om het bevel dat van de Qur'an uitgaat af te dwingen zodat zij "zich getemperd voelen" (Sura 9:29). Deze ontkenning van gelijkheid van rechten en waardigheid blijft deel van de Sharia.
Opgemerkt moet worden dat in de geschiedenis van de islam het ook vaak is voorgekomen dat de verschillende stromingen binnen de islam elkaar onderdrukt hebben of dat nog steeds doen. Een bekend voorbeeld is het sjiitische Perzië ten tijde van de Safawiden, die de soennieten toen hardhandig onderdrukten. Een ander voorbeeld is het hedendaagse Turkije, waar bijvoorbeeld de Alevieten door de dominante soennieten onderdrukt worden. In het hedendaagse Wahhabistische Saoedi-Arabië worden juist sjiieten systematisch achtergesteld.
Etymologie
Toen de troepen van Mohammed in 628 bij de oase van Khaybar een joodse stam overwonnen, sloot Mohammed met hen een verdrag dat bekend staat als de 'dhimma'. Dit stond de joden toe hun land te behouden en te gebruiken in ruil voor de helft van de opbrengst.
Mohammed behield zich het recht voor om deze afspraak te allen tijde eenzijdig te verbreken en de stam alsnog te verbannen.
Met de expansie van het islamitische rijk is het begrip dhimmi veralgemeniseerd en kreeg het de betekenis van juridische bescherming die de islamitische staat biedt aan niet-moslims.
Dhimmitude
In een moderne, vaak anti-islamitische, betekenis wordt het begrip dhimmitude wel gebruikt als de volledige onderwerping van niet-moslims aan moslims. De term dhimmitude is voor het eerst opgeschreven door de Egyptisch-joodse schrijfster Bat Ye'or, maar zij stelt zelf dat de Libanese Falangistenleider Bashir Gemayel de term heeft bedacht. Zij stelt dat dhimmitude voortkomt uit de heilige oorlog die sommige moslims voeren. Op de term is veel kritiek gekomen, omdat het alleen de negatieve zijde van de islam zou belichten en voorbij gaat aan de groepen joden en christenen die al honderden jaren in islamitische landen leven.
Ah bedanktquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien biedt het eenmalig doorlezen van dit stukje genoeg houvast.
[..]
Voor de toepassing op Nederland moet ik me verlaten op interpretatie. Mijn vertaling:quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah bedankt.
Maar dus bepaald niet van toepassing op Nederland zie ik.
Dhimmi is dus gewoon de Arabische vorm van pacht.quote:Toen de troepen van Mohammed in 628 bij de oase van Khaybar een joodse stam overwonnen, sloot Mohammed met hen een verdrag dat bekend staat als de 'dhimma'. Dit stond de joden toe hun land te behouden en te gebruiken in ruil voor de helft van de opbrengst.
Dat bedoel ik dus het is slechts een vage toeschrijving waar niemand echt wat mee kan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de toepassing op Nederland moet ik me verlaten op interpretatie. Mijn vertaling:
Sommigen menen dat er door sommigen een benadering jegens moslims wordt gekozen die overeenkomt met datgene wat moslims van dhimmi's verlangen / aan dhimmi's voorschrijven.
Ik ga d'r vandoor, tot later!
Och voor iedere politieke stroming zijn wel een paar gekken te vinden, altijd en overal.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik gooide er alleen maar wat sociaal darwinsime tegenaan hoor. Als het hier wortelt is het omdat het hier kan wortelen.
Jahoor, natuurlijk, je schreef niks verkeerds. Ik bedoelde alleen maar op een ietwat cryptische manier te zeggen dat a) ik het niet vreemd vind dat een autoriteit als Cohen zich onderwerpt aan de islam omdat ik hem juist als autoriteit bijzonder zwak vind en b) ikzelf pertinent weiger de islam als gezaghebbende macht te zien.quote:Me dunkt dat het toch de kern is van dhimmitude - onder moslimgezag mogen niet-moslims operen mits ze hun plaats kennen.
Verder is volgens mij mensen op machtige posities best te verkorten tot autoriteit.
Helemaal goed! Tenminste, dat denk ik.quote:Ik raak hier de weg wat kwijt in de ontkennende formulering. Per saldo geloof ik dat je erop uitkomt het westen / hier aan te duiden als het meest weerstand biedend?
HAHAquote:Had ik al gezegd dat ik het leuk vind dat ik weer met je kan bekvechten?
Uit een ander, inmiddels gesloten topic:quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Kern?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:01 schreef Lemmeb het volgende:
Zo zie je maar weer: dhimmitude ligt niet op de loer, dhimmitude heeft allang diep in de westerse samenleving wortel geschoten.
slachtoffertermquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef Sidekick het volgende:
Dat dhimmitude begint zo langzamerhand een grotere slachtofferterm te worden dan discriminatie.
Dat lijkt me toch geen verkeerde uitdrukking in dit gevalquote:
Een term om de slachtofferrol te benadrukken.quote:
Ik vind het erg vreemd om dhimmitude als slachtofferterm te karakteriseren, aangezien dhimmitude geen 'slachtoffers' maakt en de term dus niet door slachtoffers gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch geen verkeerde uitdrukking in dit geval.
Welke slachtofferrolquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een term om de slachtofferrol te benadrukken.
Slachtoffer? Welnee. Waarom zou ik me daar slachtoffer van voelen? Ik ben er alleen tegen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:02 schreef du_ke het volgende:
Jij voelt je toch een ernstig slachtoffer van de oprukkende Islam in Nederland?
Ik vind dit een betere omschrijving dan die van mij.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
dhimmitude is wel een wat sneue aanduiding; vooral bedoeld om iemand belachelijk te maken en in een hoekje te duwen.
Het leuke is dat iedereen het overneemt. Wie had er vroeger ooit van dhimmitude gehoord? Het staat (nog) niet in de van Dale. Ik wed dat het ook zo met het woord 'nerd' is gegaanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dhimmi/dhimmitude is wel een wat sneue aanduiding; vooral bedoeld om iemand belachelijk te maken en in een hoekje te duwen.
Je lijkt net als die Wilders de slachtofferrol wel erg comfortabel te vindenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Slachtoffer? Welnee. Waarom zou ik me daar slachtoffer van voelen? Ik ben er alleen tegen.
Uiteraard niet, maar SK weet niet wat dhimmithude nu eigenlijk inhoud en wil toch meepraten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind het erg vreemd om dhimmitude als slachtofferterm te karakteriseren, aangezien dhimmitude geen 'slachtoffers' maakt en de term dus niet door slachtoffers gebruikt wordt.
Ik ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind dit een betere omschrijving dan die van mij.
Jij denkt dat het een voorzetsel is, zo vaak gebruik je het.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar SK weet niet wat dhimmithude nu eigenlijk inhoud en wil toch meepraten.
Zou het? De termen van een paar notoire extreme dwazen worden niet zomaar breed overgenomenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het leuke is dat iedereen het overneemt. Wie had er vroeger ooit van dhimmitude gehoord? Het staat (nog) niet in de van Dale. Ik wed dat het ook zo met het woord 'nerd' is gegaan
Ja, ik vind het zelf ook een weinig gelukkige manier van verwijten; vooral omdat dergelijke termen enig debat in grote mate uitdove; 'dhimmitude is slecht, en anti-dhimmitude is goed', of vice versa. Het doet me in die zin wel denken aan de neiging die vooral in het verleden in bepaalde linkse kringen bestond om iedereen wiens mening niet in het goede straatje paste uit te maken voor 'fascist'. Beiden zijn historisch incorrecte en bovendien discussiedodende termen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dhimmi/dhimmitude is wel een wat sneue aanduiding; vooral bedoeld om iemand belachelijk te maken en in een hoekje te duwen.
Tsja, ik kan niet veel meer met dit soort loze opmerkingen dan m'n schouders ophalen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je lijkt net als die Wilders de slachtofferrol wel erg comfortabel te vinden.
Valt tegen denk ik. Ik hoorde het laatst ook een keer voorbijkomen op het NOS-Journaal.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het? De termen van een paar notoire extreme dwazen worden niet zomaar breed overgenomen.
de van Dale krijgt nog een negatief imago met al dat soort woorden ...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het? De termen van een paar notoire extreme dwazen worden niet zomaar breed overgenomen.
Je gedraagt je als slachtoffer daar doel ik opquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, ik kan niet veel meer met dit soort loze opmerkingen dan m'n schouders ophalen.Ik heb je net nog uitgelegd dat ik nergens slachtoffer van ben en dus ook niet in een slachtofferrol kan zitten. Maar je begint er gewoon weer over.
Waarom je me met Wilders vergelijkt begrijp ik ook niet helemaal. Ik stem nog liever SP dan Wilders.
Ik vind juist dat jij je als slachtoffer gedraagtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gedraagt je als slachtoffer daar doel ik op.
Zit wat in.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef Lemmeb het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat de neiging van sommigen om met moslims 'mee te buigen' ook komt doordat zij moslims 'zielig' vinden. Omdat moslims zich veelal in sociaaleconomische achterstandsposities bevinden en omdat er zoveel op de islam gehakt wordt. Daar moet naar goed sociaaldemocratisch gebruik dan weer wat positiefs tegenover staan.
Dat kan jij vindenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind juist dat jij je als slachtoffer gedraagt.
Prima toch? Hebben we toch geen ruzie.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden. Net als andersom
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Prima toch? Hebben we toch geen ruzie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eratosthenesquote:Eratosthenes knew that on the summer solstice at local noon in the town of Syene on the Tropic of Cancer, the sun would appear at the zenith, directly overhead. He also knew, from measurement, that in his hometown of Alexandria, the angle of elevation of the Sun would be 7.2° south of the zenith at the same time. Assuming that Alexandria was due north of Syene he concluded that the distance from Alexandria to Syene must be 7.2/360 of the total circumference of the Earth. The distance between the cities was known from caravan travellings to be about 5000 stadia: approximately 800 km. He established a final value of 700 stadia per degree, which implies a circumference of 252,000 stadia. The exact size of the stadion he used is no longer known (the common Attic stadion was about 185 m), but it is generally believed that the circumference calculated by Eratosthenes corresponds to 39,690 km [citation needed]. The estimate is over 99% of the actual distance of 40,008 km.
http://tweakers.net/meuktracker/14519#reactiesquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:20 schreef du_ke het volgende:
Het idee alleen al om op tweakers te willen posten. Dan zou je iets van computers moeten weten enzo.
quote:[edit] Gepost door Harry_Sack - dinsdag 9 januari 2007 20:20 Score: 1
welke rukkende clippyklikker heeft mijn goed onderbouwde post gewist ?
Dat gaat je ook niet helpen natuurlijkquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
http://tweakers.net/meuktracker/14519#reacties
[..]
Ik weet zeker dat de moderators daar van het type zijn: samengeknepen billetjes en vuurhand op de muisknop om snelrecht ook snel te laten verlopenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat gaat je ook niet helpen natuurlijk.
Maar de naam alleen al meuktracker dat is bijna nog erger dan geenstijl.
Ik heb er vroeger veel gepost. Toen ben ik daar gepermband, dus toen maar naar FOK!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:20 schreef du_ke het volgende:
Het idee alleen al om op tweakers te willen posten. Dan zou je iets van computers moeten weten enzo.
Nederland 1, 21:05 uurquote:Exclusief interview met topcrimineel Willem Holleeder. Vanuit de Extra Beveiligde Inrichting in Vught zegt Holleeder dat hij zich zal verdedigen tegen de aantijgingen dat hij een afperser en een moordenaar is. Hij zegt uit te kijken naar het proces dat over twaalf weken begint. Holleeder: "Ik ben blij als het april is. Het is niet zo gemakkelijk als je in de media wordt afgeschilderd als een of ander monster en je weet dat je het zelf niet hebt gedaan. Ik zal blij zijn als ik eindelijk bij de rechter ben", aldus Holleeder.
Niet alleen in computervorm. Er zitten voornamelijk linkse autisten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Bij Tweakers heb ik ook mijn bedenkingen. Linux is daar God, bijvoorbeeld, dat terwijl Linux in het bedrijfsleven amper gebruikt wordt. Het zijn een soort boomknuffelaars die van de realiteit verlost zijn, maar dan in computervorm.
mijn ervaring is juist dat als je politiek ge-engageerde posts plaatst, zoals bijvoorbeeld met de beloofde glasvezel voor Amsterdam het geval was, dan wordt je post gewoon gewistquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Bij Tweakers heb ik ook mijn bedenkingen. Linux is daar God, bijvoorbeeld, dat terwijl Linux in het bedrijfsleven amper gebruikt wordt. Het zijn een soort boomknuffelaars die van de realiteit verlost zijn, maar dan in computervorm.
En de rechtse autisten wijken uit naar fok?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet alleen in computervorm. Er zitten voornamelijk linkse autisten.
Nee, die zitten op hardwareinfo ofzo.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
En de rechtse autisten wijken uit naar fok?
Dat permanent van tegenwoordig heeft ongeveer net zo veel band met de oorspronkelijke betekenis als de monogamie van tegenwoordigquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb er vroeger veel gepost. Toen ben ik daar gepermband, dus toen maar naar FOK!
Laatste heb ik het er nog eens geprobeerd. Er is daar geen flikker meer aan, en bovendien werd ik weer binnen een paar dagen gepermband.
Op FOK! wel. Ik was daar wel behoorlijk lang geband, totdat ik iemand op FOK! benaderde die er op tweakers wat over te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat permanent van tegenwoordig heeft ongeveer net zo veel band met de oorspronkelijke betekenis als de monogamie van tegenwoordig.
Hij is gewoon weer zichtbaar.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
http://tweakers.net/meuktracker/14519#reacties
[..]
Maakt niets uit, ik heb klefbeertje/lemmeb zo vaak gebandquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
En de rechtse autisten wijken uit naar fok?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hij is gewoon weer zichtbaar.
God wat ben ik blij dat jij geen mod meer bent.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maakt niets uit, ik heb klefbeertje/lemmeb zo vaak geband
Dat maakt wei nig uit, mods kunnen toch niet bannenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
God wat ben ik blij dat jij geen mod meer bent.
quote:By Serge Berdugo Tue Jan 9, 3:00 AM ET
CASABLANCA, MOROCCO - As the flames of anti-Semitism continue to be fanned across much of the Islamic world, there is a risk that today's youth will grow up believing that Arabs and Jews were simply not meant to coexist, let alone thrive together.
That idea conflicts with history - and is a falsehood today. My country, Morocco, illustrates the viability and vitality of a Jewish community - my community - in an Arab country. It's a model of harmony other Muslim nations should follow.
The Jewish people have been a presence in Africa's Maghreb region for more than 2,000 years. North African Jews and Muslims traveled north and thrived together in southern Europe for more than 700 years. In 1492, when we refused to convert to Christianity, we were expelled - together - from Spain. And together we successfully sought refuge in Morocco, which accepted us into its society and institutions.
A history of defending Jews
Morocco's leaders have always made the well-being of the Jewish people a top priority. During World War II, when the Vichy government of occupied France announced that it had prepared 200,000 yellow stars for the Jews of Morocco, King Mohammed V replied that he would need 50 more for him and his family. He refused to make any distinction between his citizens.
The importance of a nation's leader setting the tone for recognition, respect, and treatment of minority faiths can- not be overstated. Today, King Mohammed VI has declared his religious, historical, and constitutional obligation to protect the rights, liberties, and sacred values of the Jews in Morocco.
This commitment dramatically affected Morocco's reaction at moments of great challenge. After May 16, 2003 - the Moroccan 9/11, when five terrorist bombs exploded, three directed at Jewish targets - King Mohammed VI expressed condolences at a Jewish Center, condemning the criminal acts and reaffirming his determination to protect Jews and all Moroccan citizens.
In doing so, he defined the attack as one upon all Moroccan society, awakening the national conscience and strengthening the bonds between us. Moroccans of all faiths responded with candlelight vigils at bombing sites and demonstrations attended by nearly 1 million participants.
Many Moroccan Jews have emigrated to
Israel and elsewhere, but the attachments to our homeland are unique. "Morocco never loses a Jewish citizen - we gain an ambassador," Mohammed VI's predecessor, King Hassan II, once said. Today, there are 1 million such "ambassadors" all over the world and 600,000 in Israel alone.
We Jews who call Morocco home have a vibrant community that includes 30 functioning synagogues and three school networks, which many influential Muslim families choose for their own children. Moroccan Jews serve as counselors to the king, ministers, colonels, members of parliament, judges, and ambassadors. On Jewish holy days, Muslim authorities, out of respect, attend our services.
With help from the Moroccan government, we started a foundation to preserve Jewish historical sites. And we support research on our community - including 30 doctoral dissertations presently under way by Muslim candidates.
Muting the extremists' call
Are we an isolated society? Hardly: Moroccans young and old have access to as wide an array of media and ideological diversity as anywhere in the Islamic world. Yes, the extremists' call is heard here, too, but make no mistake - it's the response that differs. The tones of tolerance, trumpeted by a government that believes that Moroccan Judaism is an intrinsic and permanent part of the national culture, overwhelm the extremists' siren song.
Are we a historical accident or the path forward? Perhaps the answer is that our historical good fortune now has to be transformed into a model for others. We are more relevant outside our border than ever before.
Other world leaders must realize that the path forward lies not in fanning the fires of the moment, but in setting a tone of authentic coexistence that will endure.
* The author is the president of Morocco's Jewish Community Council.
Waarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maakt niets uit, ik heb klefbeertje/lemmeb zo vaak geband
Zou je denken he? Heb je die ban actie van door Martijn(_77quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat maakt wei nig uit, mods kunnen toch niet bannen
ik vond van welquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Zou je denken he? Heb je die ban actie van door Martijn(_77) / nikky gezien?
![]()
Ponskaart is erdoor gesneuveld, door Harry, en dat was nergens voor nodig.
Harry.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:57 schreef Lemmeb het volgende:
Van wie is Aoristus een 'nieuwe identiteit' dan? sizzler? Harry?
Ja die was geniaal! Die Martijn_77 mag wat mij betreft hier ook wel mod worden.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Zou je denken he? Heb je die ban actie van door Martijn(_77) / nikky gezien?
Ik volg alleen maar POL, deze affaire met stichting Martijn_77 speelde in [POL Feedback] En dan nu de formatie!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:56 schreef Reya het volgende:
Ik volg die dingen allemaal niet echt meer
Stokebrandquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja die was geniaal! Die Martijn_77 mag wat mij betreft hier ook wel mod worden.
Daarom ben ik blij dat je mod-af bentquote:
Wellicht is hij als moderator wel heel erg goed, maar zijn bijdragen in POL vind ik over het algemeen inhoudelijk wat summier.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee dus, een stupide mod als hij richt schade aan, zie die stichting Martijn - actie van 'm.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Wellicht is hij als moderator wel heel erg goed, maar zijn bijdragen in POL vind ik over het algemeen inhoudelijk wat summier.
Och, jij zat ook al een tijdje in het vizier hoor en niet door mijquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij dat je mod-af bent.
Wat je niet onderbouwt telt niet, dus het zal wel niet tellen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Och, jij zat ook al een tijdje in het vizier hoor en niet door mij
Die Heuvelgast mag het doen. Ben benieuwd wat dat telegraafkruipertje allemaal uit Holleeder weet te persenquote:
Het is ook wel een beschamende post.quote:
Trustequote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat je niet onderbouwt telt niet, dus het zal wel niet tellen.
Ik weet wel dat er een opmerking van mij verkeerd begrepen is, en die heb ik toegelicht.
Verder ben ik nog nooit geband, dus ondanks een eventueel vizier viel er niks te vinden zeker.
Bedtijd voor mij, roddel gerust verder allemaal.
Geen idee waar je het over hebt, dus dat telt nog minder. Tot ziensquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat je niet onderbouwt telt niet, dus het zal wel niet tellen.
Ik weet wel dat er een opmerking van mij verkeerd begrepen is, en die heb ik toegelicht.
Verder ben ik nog nooit geband, dus ondanks een eventueel vizier viel er niks te vinden zeker.
Bedtijd voor mij, roddel gerust verder allemaal.
Zolang hij de appeltaart topics maar goed modereert. Hij moet zich in POL gewoon niet als mod gaan gedragen en zelfs niet in die richting gaan want dat loopt misquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee dus, een stupide mod als hij richt schade aan, zie die stichting Martijn - actie van 'm.
Om het dan toch even serieus voor Martijn_77 op te nemen: ik vond die post van GlimVlinder op z'n minst ook nogal brutaal. Da's op zich verder niet erg, maar juist leuk natuurlijk. Echter, als je vervolgens totaal niet reageert op Martijn_77's directe wedervraagquote:
kun je er natuurlijk op wachten dat je geband wordt. Want dan heeft Martijn_77 je post blijkbaar persoonlijker opgevat dan je hem (wellicht) bedoeld had.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wil je hier mee sugeren dat ik Pedo ben?
Ik ben daar ook wel voor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:59 schreef Lemmeb het volgende:
Heb wat medelijden. Hij is pas dertig geworden.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
Martijn_77 is oerdom. Althans dat zijn mijn ervaringen met hem. Zelfs de meest debiele user van FOK post nog zinnigere dingen dan hem. Soms denk ik dat ie gewoon expres zo raar en achterlijk doet, maar blijkbaar is hij gewoon echt zo.
He Muutje!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
Sjorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Ja, wat zou dat zijn? Geeft de telegraafsite al uitsluiting?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:13 schreef Sidekick het volgende:
Breakend shownieuws om 22:30 op SBS.
Heeft ie last van een vroege midlife crisis?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb wat medelijden. Hij is pas dertig geworden.
Dat lees je er niet aan af.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb wat medelijden. Hij is pas dertig geworden.
Mijn roepnaam is Muttie!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
He Muutje!
Hoe is jouw 2007 totnutoe?
Wat is eigenlijk je roepnaam?
quarterlife crisis heet dat tegenwoordig. Maar ik denk niet dat Martijn77 in die categorie valtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft ie last van een vroege midlife crisis?
Ach, oerdom.... hij weet tenminste wel wat varkenssoep is!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
Martijn_77 is oerdom.
Nah wat heb je nou te klagen? De herfst is weer heerlijk naadloos overgegaan in de lentequote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn roepnaam is Muttie!
En ja 2007 is tot nu toe best goed eigenlijk! Hoewel het best kutweer is.
Daar mag ie trots op zijn, kan ie zijn kennis beter niet in POL of NWS verspreiden iig.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, oerdom.... hij weet tenminste wel wat varkenssoep is!
Ik haat wind.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nah wat heb je nou te klagen? De herfst is weer heerlijk naadloos overgegaan in de lente. Geen natte gladde smeerbende door smeltende sneeuw enzo.
Dat klinkt lame.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn roepnaam is Muttie!
En ja 2007 is tot nu toe best goed eigenlijk! Hoewel het best kutweer is.
Mod van CUL...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, oerdom.... hij weet tenminste wel wat varkenssoep is!
Ik denk dat het wel verfrissend zou zijn om een mod te hebben die alleen de FB in de gaten houdt en verder niks.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar mag ie trots op zijn, kan ie zijn kennis beter niet in POL of NWS verspreiden iig.
Nu hebben we mods die nauwelijks iets in de gaten houdenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel verfrissend zou zijn om een mod te hebben die alleen de FB in de gaten houdt en verder niks.
Ik kan inderdaad niet ontkennen dat ik toch sterk het idee heb dat ze een stuk minder aanwezig zijn dan vroeger.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nu hebben we mods die nauwelijks iets in de gaten houden.
Ik riep een tijdje Hassan, maar je kan net zo goed Hakin heten of Mohammed.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Helemaal nietVerzin jij maar een betere dan.
Het is er wel beter op geworden. Is Chewie nog steeds mod of op missie naar Pluto?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:28 schreef Lemmeb het volgende:
Ik kan inderdaad niet ontkennen dat ik toch sterk het idee heb dat ze een stuk minder aanwezig zijn dan vroeger.
Ga je gang.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi toch, vrijheid, kunnen we "islamiserings" en "dhimmi" topics en masse openen.
Haha, mijn naam is geheim. (hoewel ie erg makkelijk te achterhalen isquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik riep een tijdje Hassan, maar je kan net zo goed Hakin heten of Mohammed.
Ik kan nu even niets verzinnen.quote:
Schrijf jij de OP?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
Ik kan nu even niets verzinnen.
Of wat dacht je van de dhimmisering van Fok!
Daar ben ik erg slecht in, jij hebt de afgelopen jaren behoorlijk wat ervaring opgebouwd dacht ik zo. Misschien dat jij hem kan starten.quote:
Ik heb geen argumenten om de stelling te onderbouwen. Jij komt er mee, dus ik verwacht dat jij ze wel hebt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
Daar ben ik erg slecht in, jij hebt de afgelopen jaren behoorlijk wat ervaring opgebouwd dacht ik zo. Misschien dat jij hem kan starten.
Die is Mod vanaf Pluto geloof ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is er wel beter op geworden. Is Chewie nog steeds mod of op missie naar Pluto?
Nee die heb ik niet, dat is toch ook niet nodig. Je kan ze toch wel verzinnen, net zoals altijd? Triggershot is mod, net als clumsyclown enzo en ik ben ook mod geweest, dat betekend dat Fok! toegeeft aan islamitische invloeden die de moslimusers uitdragen en daarvoor buigt. Kan je daar niet iets mee? Of wat dacht je van Yvonne en de ramadanmeet, een admin die met moslims eet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb geen argumenten om de stelling te onderbouwen. Jij komt er mee, dus ik verwacht dat jij ze wel hebt.
Zowel EWK als Chewie heb ik sinds mijn wederkomst niet meer zien posten. Magoed, het is hier ook een stuk rustiger geworden in vergelijking met een paar jaar geleden. Dat idee heb ik in elk geval heel sterk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is er wel beter op geworden. Is Chewie nog steeds mod of op missie naar Pluto?
Nu even wel maar de periode voor de verkiezingen was wel erg druk. Het is nu reces dus een stuk rustiger.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zowel EWK als Chewie heb ik sinds mijn wederkomst niet meer zien posten. Magoed, het is hier ook een stuk rustiger geworden in vergelijking met een paar jaar geleden. Dat idee heb ik in elk geval heel sterk.
Incroyable!quote:
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Incroyable!Die criminele loverboy??? Die in het fotoboek alleen maar bezig is om jonge autochtone meisjes in zijn islamval te lokken? Ik heb nog wat screenies van hem waar de honden geen brood van lusten. Bedreigingen dat hij bij me thuis langs gaat komen enzo.
EWK is vooral in het weekend actief.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zowel EWK als Chewie heb ik sinds mijn wederkomst niet meer zien posten. Magoed, het is hier ook een stuk rustiger geworden in vergelijking met een paar jaar geleden. Dat idee heb ik in elk geval heel sterk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |