"Ja, maar zonder moslims/gelovigen zou de wereld een veel vredigere plaats zijn om te leven"quote:Q: Who were the ten bloodiest dictators for the millennium?
* They were (totals rounded off)
* 1. Stalin. 43,000,000 (1929-53)
* 2. Mao Tse-tung. 38,000,000. (1923-76 -- includes during the civil war period)
* 3. Hitler. 21,000,000 (1933-45)
* 4. Khubilai Khan. 19,000,000 (during 1252-1279 rule of China)
* 5. Manchu Dynasty. 12,000,000 (during 1859-64 Tai Ping Rebellion)
* 6. Chiang Kai-shek. 10,000,000 (1921-1948)
* 7. Jinghiz Khan. 4,000,000 (1215-1233)
* 8. Lenin. 4,000,000 (1917-24)
* 9. Tojo Hideki. 4,000,000 (1941-45)
* 10. Pol Pot. 2,000,000 (1968-87 -- includes civil war period)
Jouw lijstje haalt die stelling allerminst onderuit.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
"Ja, maar zonder moslims/gelovigen zou de wereld een veel vredigere plaats zijn om te leven"
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
"Ja, maar zonder moslims/gelovigen zou de wereld een veel vredigere plaats zijn om te leven"
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:05 schreef pmb_rug het volgende:
du-ke, dan we zijn we bijna buren
zwaai je ff naar me als ik weereens tegen je huis aan sta te zeiken?
![]()
Zal het doorgeven aan de onderbuurvrouwquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:05 schreef pmb_rug het volgende:
du-ke, dan we zijn we bijna buren
zwaai je ff naar me als ik weereens tegen je huis aan sta te zeiken?
![]()
Wat is er fris aan hardcore kapitalisme?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:04 schreef Monidique het volgende:
Heel leuk dat wat die man wilde ook niet zo fris was, communisme, maar het blijft een smerige, vuile, zieke opmerking van die jongen.
Vind je? Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal. Deze meneer had verdiensten die gememoreerd kunnen worden, maar daarbij mag best de kanttekening dat wat 'ie voorstond ook niet fris was.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:04 schreef Monidique het volgende:
Heel leuk dat wat die man wilde ook niet zo fris was, communisme, maar het blijft een smerige, vuile, zieke opmerking van die jongen.
nee, maar een vriendje aan het damsterdiep wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal het doorgeven aan de onderbuurvrouw.
Gister ook last gehad van die stroomstoring?
Maar om het goed nieuws te noemen en te roepen dat hij in de hel moet branden...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal. Deze meneer had verdiensten die gememoreerd kunnen worden, maar daarbij mag best de kanttekening dat wat 'ie voorstond ook niet fris was.
Ja, maar hoe FET zich uispreekt is weer een ander uiterste......Zo spreek je niet eens over je ergste vijandquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal.
het heeft ons vrede, voorspoed en rijkdom gebracht. het heeft iig geen armoede gebracht, dat hadden we namelijk al. armoede is alleen maar afgenomen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is er fris aan hardcore kapitalisme?
Ja.quote:
Ja.quote:Ik vind de opvatting over de doden niets dan goeds een beetje mal.
PI:quote:Deze meneer had verdiensten die gememoreerd kunnen worden, maar daarbij mag best de kanttekening dat wat 'ie voorstond ook niet fris was.
Kun je mij die kanttekening aanwijzen? Ik zie namelijk alleen maar sneu gescheld.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar er is ook goed nieuws:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7337B4B3A77CA.html
May his soul burn in hell forever.
Dit is overigens ook de smeerlap die ons het huidige art.1 heeft aangesmeerd. Een andere kleine correctie is op zijn plaats. Meneer was namelijk vooral stalinist.
Ben gisteravond van ellende ook maar de UB ingedoken maar daar was niet alles mee te ontwijken. Storing van half 5 tot 11 ongeveer.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:11 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee, maar een vriendje aan het damsterdiep wel.
ik zat ook in de UB dus ik zou er weinig van gemerkt hebben.
Wij hebben hier in west europa natuurlijk geen hardcore kapitalisme.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het heeft ons vrede, voorspoed en rijkdom gebracht. het heeft iig geen armoede gebracht, dat hadden we namelijk al. armoede is alleen maar afgenomen.
wat een stroomstoring al niet aan sociale-cohesie te weeg kan brengen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben gisteravond van ellende ook maar de UB ingedoken maar daar was niet alles mee te ontwijken. Storing van half 5 tot 11 ongeveer.
Maar ach een beetje ouwehoeren met de buren en de mannen van Essent was ook wel leuk.
waarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wij hebben hier in west europa natuurlijk geen hardcore kapitalisme.
Enorme verschillen tussen arm en rijk?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het heeft ons vrede, voorspoed en rijkdom gebracht. het heeft iig geen armoede gebracht, dat hadden we namelijk al. armoede is alleen maar afgenomen.
Gelukkig heeft het CDA hier in stad niet zoveel te zeggen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:13 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wat een stroomstoring al niet aan sociale-cohesie te weeg kan brengen.
ik verdenk het CDA van opzet!!
Klopt. Gelukkig niet zelfs want extremen werken maar erg matig over het algemeen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:14 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
waar
maar dan bestaat het ook nauwelijks/niet
helaas bedoel je.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het CDA hier in stad niet zoveel te zeggen.
idd, de vraag waar de balans ligt is daaraan buitengewoon interessant.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt. Gelukkig niet zelfs want extremen werken maar erg matig over het algemeen.
we kunnen nog weleens een discussie hebben over de Christelijke wenselijkheid van kapitalisme. lijkt me mooi.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Enorme verschillen tussen arm en rijk?
Welzijn <--------> hardcore ratrace drijft mensen de WAO in ?
Tweedeling?
Gelukvolgels<--------->pechvolgels?
Mammonisme<--------------> kan niet de bedoeling zijn van Gods schepping. Geld maakt mensen gewoon kapot.....
De SP is ook bepaald niet mijn partijquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:17 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
helaas bedoel je.
de SP is er een potje van aan het maken. zelfs de doorgaans linkse DvhN is buitengewoon kritisch (DvhN zit in mijn straat dus ik loop vaak langs)
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:25 schreef Autodidact het volgende:
Hardcore kapitalisme....stampeeeeh hakkuh hakkuh boem boem.
Het gaat inderdaad om die balans. Gert de Roo (hoogleraar planologie aan de RuG) heeft daar ook we lwat aardige dingen over op papier gezet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:18 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
idd, de vraag waar de balans ligt is daaraan buitengewoon interessant.
voor amerika ligt hij meer links wmb, voor nederland meer rechts.
no kidding.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
De SP is ook bepaald niet mijn partij.
quote:Maar ideaal hoor dat DvhN kantoor om even de krant door te nemen opweg naar de supermarkt.
ikke Trouwquote:Gelukkig heb ik nu weer een proefabonnement op de nog linksere volkskrant.
klopt. dit wil ik al langer.......Ik zal tzt idd een topic openen hierover...In WFL wellicht......Ik kom er namelijk niet meer mee weg......En zeker, best lastig.....Komt goed.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:19 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
we kunnen nog weleens een discussie hebben over de Christelijke wenselijkheid van kapitalisme. lijkt me mooi.
Ja, maar of dat het te danken valt aan het kapitalisme is op zijn zachtsgezegd discutabel.....quote:feit is dat de verschllen tussen arm en rijk EXTREEM zijn afgenomen ivm 2 eeuwen geleden.
Het eerste is flauw en het tweede is loos.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar om het goed nieuws te noemen en te roepen dat hij in de hel moet branden...
Nou, dat wordt meestal iets enthousiaster ontvangen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar hoe FET zich uispreekt is weer een ander uiterste......Zo spreek je niet eens over je ergste vijand
De kanttekening (twee, eigenlijk - de eerste is een aanvulling, de tweede een kritische kanttekening):quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:12 schreef Monidique het volgende:
Kun je mij die kanttekening aanwijzen? Ik zie namelijk alleen maar sneu gescheld.
hmm, wtf weet een hoogleraar planologie over die balans?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om die balans. Gert de Roo (hoogleraar planologie aan de RuG) heeft daar ook we lwat aardige dingen over op papier gezet.
Ook in de planologie/planning is er de zoektocht naar een balans tussen volledige controle en volledige vrijheid.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hmm, wtf weet een hoogleraar planologie over die balans?
(dat zeggende zonder iets gelezen te hebben)
Verschillende insteken....ieders met hun voor en nadelen........Kom je dus nooit over uit........quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
Kapitalisme lijkt wel een beetje op een hardcore-punkconcert; keihard stampen, ellebogen, grote jongens houden stand en vechten het met elkaar uit en op het eind van de avond is iedereen dronken en bezeerd, en vraagt zich af waarom ze het ook alweer deden.
Socalisme lijkt daarentegen op een zacht viool- of dwarsfluitconcertje; iedereen in de zaal is het gezellig met elkaar eens, als je een drankje op iemand laat vallen biedt het slachtoffer zijn excuses aan, en je kunt achteraf vertellen dat je naar het concertje bent geweest (artistiek zeer verantwoord), terwijl je je gewoon dood verveelde en het liefst meteen wegwilde.
Islamisme en christenfundamentalisme lijkt op een bruut blackmetal- / grindcoreconcert. Twee groepen vormen zich, men gaat tegenover elkaar staan en in volle vaart vliegen voeten tegen borstkassen. Opdat zij veilig uit de zaal komen en de ander niet.
En zij die kwamen om van de muziek te genieten ergeren zich dood.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
Kapitalisme lijkt wel een beetje op een hardcore-punkconcert; keihard stampen, ellebogen, grote jongens houden stand en vechten het met elkaar uit en op het eind van de avond is iedereen dronken en bezeerd, en vraagt zich af waarom ze het ook alweer deden.
Tuurlijk maar dat is logisch na grote winst krijg je later weer klappen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
no kidding.
die gaan ook gigantisch verliezen over een paar jaar.
[..]
heb niet zoveel met de trouw. Al moet ik ook zeggen dat ik hem bijna nooit lees dus geen recent oordeel kan vellen.quote:![]()
[..]
ikke Trouw
buitengewoon goede krant!
Ja, maar ze moeten wel meedoen met het spelletje hè. In zo'n zaal springt iedereen tegen iedereen, dus moeten ook zij zich verweren. Aanval is in dat geval de beste verdediging, dus inderdaad, van de muziek zullen ze weinig merken; ze krijgen de gelegenheid niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:36 schreef problematiQue het volgende:
[..]
En zij die kwamen om van de muziek te genieten ergeren zich dood.
Maar of het positief is...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef sigme het volgende:
Nou, dat wordt meestal iets enthousiaster ontvangen.
Als we het symbolisch-muziekaal gaan doorvoeren komen we uit bij: You're a slave to the money, then you die.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, maar ze moeten wel meedoen met het spelletje hè. In zo'n zaal springt iedereen tegen iedereen, dus moeten ook zij zich verweren. Aanval is in dat geval de beste verdediging, dus inderdaad, van de muziek zullen ze weinig merken; ze krijgen de gelegenheid niet.
En straks geen werkgevers, dat beloofd nog wat te worden......Mooiste tijd......die uni....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
Bleh, kan geen studieboeken meer zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |