Gevonden.......quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is geen bal op de TV,
alleen een film van Doris Day,
druk hem in en ga maar mee,
ff zoeken........Wel doemaar....weet ik nu...
Dank voor den tip....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:23 schreef Aoristus het volgende:
Wat heerlijk, dat valse kreng, Hirschi Ali, wordt doorgezaagd in de Leugen regeert. En al die rechtse koppen zich maar verontschuldigen
Wat zou het toch gaaf zijn als die hele Hirschi Ali een gedachtenexperiment blijkt te zijnquote:
Zou ik een groot voorstander van zijn.......quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat zou het toch gaaf zijn als die hele Hirschi Ali een gedachtenexperiment blijkt te zijn
Nee, hoor. Helemaal niet wazig.... Ik zou ook tot de Hoge Raad gaan procederen als ik onverhoopt perongeluk met mijn fiets op de Autobahn terecht komt en daarom een bon krijg.......Hoe kan ik immers weten dat ik daar niet mag fietsen....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:27 schreef Reya het volgende:
fietser A27
Wat is dit nu weer voor wazig topic?
http://www.news24.com/New(...)1462_2051037,00.htmlquote:Another 'Saddam suicide'
04/01/2007 14:19 - (SA)
Kolkata, India - A 15-year-old girl from eastern India hanged herself in response to the execution of Iraqi dictator Saddam Hussein, police and family members said on Thursday.
"She said they had hanged a patriot. We didn't take her seriously when she told us that she wanted to feel the pain Saddam did during the execution," the girl's father, Manmohan Karmakar, told AFP by phone from the town of Kharda.
He said his daughter, called Moon Moon, had become extremely depressed after watching Saddam's execution on television.
"She kept watching the scene over and again and didn't take food on Saturday and Sunday to protest the hanging," he said.
Police superintendent Pravin Kumar confirmed the suicide, saying the girl had strung herself up from a ceiling fan and was found dead early on Wednesday.
The communist-ruled state of West Bengal has condemned Saturday's execution of Saddam, with thousands of people taking to the streets.
Sapa-AFP
ik begrijp geen reet van je post, maar je bedoelt het vast goed.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou ik een groot voorstander van zijn.......
en als dat niet lukt........als orb?Of toch maar niet
![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik begrijp geen reet van je post, maar je bedoelt het vast goed.
Ik bedoel het ook goed...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik begrijp geen reet van je post, maar je bedoelt het vast goed.
ah, ik dacht meer werktuiglijk, trachten je voor te stellen dat ze nu haar nieuwe gag heeft, zwemmen in een Amerikaanse denktank, met de informatie die door anderen is gesouffleerd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook goed...
Wens: AHA is gedachtenexperiment..........is ook mijn wens..........
Stel dat lukt niet: dan zou je hopen dat AHA een orb was....(een geest zonder lichaam=spook)
quote:
Die denktank als soort gouden handdruk: zeker weten.... Ze is/wordt zwaar (inter)nationaal overgewaardeerd is mijn perceptie.... Ze komt bij mij bepaald niet zo intelligent over(middenmotortje, maar wel excuus-allochtoon....en aandoenlijk) . Zeker niet op het sociale vlak.....is een eenling die invloed van anderen niet duldt. Weet ook niet goed wat ze zeggen en zwijgen moet, is tactloos...Ze werd als een soort koningin bij de VVD binnengehaald. Haar "succes" dankt ze aan het ongeleide projectiel gedrag.....Steeds de confrontatie op te zoeken en steeds weer de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op te zoeken cq te tarten. En daarmee kwam ze steeds in de kijkert.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ah, ik dacht meer werktuiglijk, trachten je voor te stellen dat ze nu haar nieuwe gag heeft, zwemmen in een Amerikaanse denktank, met de informatie die door anderen is gesouffleerd.
Het zou een schandaal zijn als Hirschi Ali een buikspreekpop voor laffe mannetjes als Leon de Winter en consorten zou zijn en dat die denktank een soort van gouden handdruk blijkt.
Bij elk optreden viel ze me tegen. Ze is een beperkte prater en haar argumentatie vaak onvolledig. Hierdoor vervielen haar optredens in het maken van oneliners. Een beetje a la Verdonk, maar dan minder hard.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die denktank als soort gouden handdruk: zeker weten.... Ze is/wordt zwaar (inter)nationaal overgewaardeerd is mijn perceptie.... Ze komt bij mij bepaald niet zo intelligent over(middenmotortje, maar wel excuus-allochtoon....en aandoenlijk) . Zeker niet op het sociale vlak.....is een eenling die invloed van anderen niet duld. Weet ook niet goed wat ze zeggen en zwijgen moet, is tactloos...Ze werd als een soort koningin bij de VVD binnengehaald. Haar "succes" dankt ze aan het ongeleide projectiel gedrag.....Steeds de confrontatie op te zoeken en steeds weer de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op te zoeken cq te tarten. En daarmee kwam ze steeds in de kijkert.....
Hoe ze in the USA is binnengehaald (en awards won) is werkelijk een lachertje.....Stap in de wereld van Poppenkast, toch?
quote:
Absoluut, wat je hier schrijft, is mijn indruk ook altijd van haar geweest. Al had ik best wel een ontiegelijke hekel aan dat mens, juist omdat het vaak om onnodige confrontatie gaat bij Hirschi Ali.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die denktank als soort gouden handdruk: zeker weten.... Ze is/wordt zwaar (inter)nationaal overgewaardeerd is mijn perceptie.... Ze komt bij mij bepaald niet zo intelligent over(middenmotortje, maar wel excuus-allochtoon....en aandoenlijk) . Zeker niet op het sociale vlak.....is een eenling die invloed van anderen niet duldt. Weet ook niet goed wat ze zeggen en zwijgen moet, is tactloos...Ze werd als een soort koningin bij de VVD binnengehaald. Haar "succes" dankt ze aan het ongeleide projectiel gedrag.....Steeds de confrontatie op te zoeken en steeds weer de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op te zoeken cq te tarten. En daarmee kwam ze steeds in de kijkert.....
Hoe ze in the USA is binnengehaald (en awards won) is werkelijk een lachertje.....Stap in de wereld van Poppenkast, toch?
Ja, helemaal eens.....Ik kom ook steeds tot die conclusie....Niet raar als ze daarginds (denktank) een keer door het ijs zakt. Hoe zij hier is opgehemeld en is geadoreerd en in the USA werd binnengehaald (zo ongeveer als een koningin) ....dan kan het daar alleen maar tegenvallen.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Bij elk optreden viel ze me tegen. Ze is een beperkte prater en haar argumentatie vaak onvolledig. Hierdoor vervielen haar optredens in het maken van oneliners. Een beetje a la Verdonk, maar dan minder hard.
Gewoon af en toe iets lulligs zeggen helpt. Zeker als het je irriteertquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Hee!
Ik doe mijn best niet verzuurd te doen en me niet te ergeren.
Ik heb wel besloten minder tijd op het forum rond te hangen.
Ik denk dat iedereen dit wel eens heeft......Dat is menselijk...Ik moet er ook soms tegen vechten (Sickiequote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Hee!
Ik doe mijn best niet verzuurd te doen en me niet te ergeren.
Dit neem ik mij ook steeds voor....Maar dat lukt niet echt....Zeker als op TV steeds meer herhalingen komen...quote:Ik heb wel besloten minder tijd op het forum rond te hangen.
Toen ze bij de PvdA zat, (Wiarda Beckman Stichting als ik het goed heb) kwam ze aanvankelijk best sypathiek bij me over.....Toen ze bij de VVd zo gruwelijk hoog van de toren ging blazen kreeg ik direct dequote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Absoluut, wat je hier schrijft, is mijn indruk ook altijd van haar geweest. Al had ik best wel een ontiegelijke hekel aan dat mens, juist omdat het vaak om onnodige confrontatie gaat bij Hirschi Ali.
Dat is ook zo. Maar ik sta er versteld van hoeveel mensen er gewoon intrappen.....Best eng.....En met demogagie kom je klaarblijkelijk een heel eind.....quote:Omdat het hier om besturen gaat, vind ik het des te kwalijker als zij haar electoraat heeft bedondert met statements van anderen.
Salò! Nog altijd spijt dat ik niet ben weggelopen in de pauze.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, dat is vast nog onschuldig vergeleken bij deze:
http://www.imdb.com/title/tt0073650/
Bij voorkeur niet te kijken als je nog wil gaan eten![]()
C'est arrivé pres de chez vous, die is me altijd bijgebleven. Kijken, Lemmeb! Buitengewoon vermakelijkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vond Delicatessen wel heel leuk. Of bedoel je die niet?
La haine, ijzersterke film.
C'est arrive (accent) pres de chez vous echter gaf me nachtmerries en een blijvende depressie.
Hij is al binnen, incl. de ondertiteling.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:43 schreef sigme het volgende:
C'est arrivé pres de chez vous, die is me altijd bijgebleven. Kijken, Lemmeb! Buitengewoon vermakelijk.
Ik lees altijd graag je filmrecenties, dus ik hoop dat je wil opkalken wat je d'r van vond.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hij is al binnen, incl. de ondertiteling.
Jeetje. Gefeliciteerd met nieuw huis, succes met de bezigheden. Ga je naar een betere buurt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:59 schreef Lemmeb het volgende:
Gaat nog wel ff duren, die recensie. Eerst m'n nieuwe huis maar eens inrichten en m'n eigen PC aanzwengelen.
Kan het ook slechter dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje. Gefeliciteerd met nieuw huis, succes met de bezigheden. Ga je naar een betere buurt?
recensiequote:Ik heb een aardig geheugen, ik help je wel herinneren aan de recentie.
Eh, ik ben te lang (en te ver) weg om dat te kunnen zeggen. Maarquote:
Sorry. Ik heb m'n dag niet. Maar corrigeer me gerust, je weet: een ezelin (daarentegen) stoot zich wel een keer of negen, maar na enige herhaling onthoud zelfs ik wat de juiste spelling is. Dus ik juich correcties toequote:[..]
recensie![]()
Ook. Maar ik moest m'n oude pand uit en heb dat meteen maar aangegrepen om van stad te wisselen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:13 schreef sigme het volgende:
Ik zal niet vissen naar de nieuwstad. Heb je een nieuwe baan of zo, dat je verhuist?
Van een laptop?quote:Ik heb sterk de indruk tegen een stervend beeldscherm aan te kijken. Het wordt ál streperiger en raarder gekleurd hier.
Niet onverstandig. Je hebt gezien wat je wou zien, denk ik.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook. Maar ik moest m'n oude pand uit en heb dat meteen maar aangegrepen om van stad te wisselen.
Ja. Een oud beestje. Ben er nogal aan gehecht, het is mijn laptop, tweedehands gekocht (zodat ik niet zo voorzichtig hoef te zijn, ik ben niet zo heel voorzichtig van nature).quote:[..]
Van een laptop?
Hirsi Ali, Hirsi Ali...wie was dat ook alweer? Leeft die nog dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:23 schreef Aoristus het volgende:
Wat heerlijk, dat valse kreng, Hirschi Ali, wordt doorgezaagd in de Leugen regeert. En al die rechtse koppen zich maar verontschuldigen (haar vermeende ghostwriters)
Als slaaf van het westenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hirsi Ali, Hirsi Ali...wie was dat ook alweer? Leeft die nog dan?![]()
Vond ik zelf ook!quote:
Wellicht keer er ik nog weleens terug. Maar dan wel met een grote bak met poen.quote:Je hebt gezien wat je wou zien, denk ik.
Da's toch klote, want als je tweedehands laptopscherm kapot gaat kun je hem in de meeste gevallen wel bij de vuilnisbak zetten.quote:Ja. Een oud beestje. Ben er nogal aan gehecht, het is mijn laptop, tweedehands gekocht (zodat ik niet zo voorzichtig hoef te zijn, ik ben niet zo heel voorzichtig van nature).
Ow, moeten we weer medelijden hebben nu? Goed dat ik het weet, het is altijd moeilijk bijhouden, de ene week is ze een liegende asielzoeker die het staatsburgerschap ontnomen moet worden en de andere week is ze een slachtoffer van de islamquote:
We zijn het misschien wel eens eensquote:
Moet je Tijger_M eens aanschrijven, waar je dan een beetje fatsoenlijk terecht kanquote:[..]
Wellicht keer er ik nog weleens terug. Maar dan wel met een grote bak met poen.
Ja, nou, ik heb 'm zoiets als twee en een half jaar, en hij kostte 160 euro. Dus hij is sowieso z'n geld waard geweest.quote:[..]
Da's toch klote, want als je tweedehands laptopscherm kapot gaat kun je hem in de meeste gevallen wel bij de vuilnisbak zetten.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:29 schreef sigme het volgende:
Moet je Tijger_M eens aanschrijven, waar je dan een beetje fatsoenlijk terecht kan.
quote:
Shhhhhhhhhhhhhh....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:40 schreef sigme het volgende:
Net wat ik dacht. Hij duikt ook net hier op, is 'ie soms een kloontje van je
?
Ben je terug naar Delft gegaan of zo?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:54 schreef Lemmeb het volgende:
truste
In ene keer goed!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ben je terug naar Delft gegaan of zo?
Nee, Delft is nog verrassend sauber. Woon je in het centrum?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:24 schreef Lemmeb het volgende:
In ene keer goed!En ben nog geen asochtoon tegengekomen!
Net erbuiten. Rustig, ruim opgezet volkswijkje.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, Delft is nog verrassend sauber. Woon je in het centrum?
Een goede kennis van mij woont naast TNO. Verschrikkelijk burgerlijk, maar verder niet verkeerd.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:30 schreef Lemmeb het volgende:
Net erbuiten. Rustig, ruim opgezet volkswijkje.
Ik zit gelukkig wat dichter bij het centrum. Delft is inderdaad ontzettend burgerlijk, ben ook niet van plan er oud te worden. Maar voor nu is het wel ff lekker.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een goede kennis van mij woont naast TNO. Verschrikkelijk burgerlijk, maar verder niet verkeerd.
Ik bedoelde TNO Zuidpolder, vlakbij de TU. Binnen de Randstad is Delft idd een oase van rust en netheid.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:50 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zit gelukkig wat dichter bij het centrum. Delft is inderdaad ontzettend burgerlijk, ben ook niet van plan er oud te worden. Maar voor nu is het wel ff lekker.
de film?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:59 schreef problematiQue het volgende:
* problematiQue zweert bij Amélie.
quote:'Aarde warmt van binnenuit op'
De klimaatverandering van de aarde die zich volgens velen aan het voltrekken is, zou wel eens van 'binnenuit' kunnen gebeuren. Dat stelt ex-meteoroloog van het KNMI Paul Citroen.
In het programma 'De Peiling' op Radio NoordHolland zei Citroen gisteren dat de wereldwijde temperatuurstijging te maken kan hebben met een snellere opwarming van de aarde van binnenuit. ''Door het wegpompen van de olielaag is een buffer weggevallen die de hitte van de kern van de aarde gedeeltelijk opving'', aldus de theorie van Citroen.
Hij denk dat het wellicht kan helpen om de weggepompte olie te vervangen door een gelei, die de warmte vasthoudt.
De meeste wetenschappers gaan ervan uit dat de aarde alleen opwarmt omdat door toedoen van de mensheid er steeds meer broeikasgassen de atmosfeer worden ingepompt. Dankzij de broeikasgassen hebben we een aangenaam klimaat op aarde. Ze zorgen er namelijk voor dat de warmte uit de teruggekaatste zonnestralen wordt vastgehouden. Deze opwarmende werking van deze deken wordt het natuurlijke broeikaseffect genoemd. Een teveel aan broeikasgassen zou het natuurlijk effect echter negatief beïnvloeden (opwarming).
Bier?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:52 schreef Reya het volgende:
Brak, kater, etc.
Heb je iig geen vochttekort.quote:
Nog even, en je bent verlost van dit soort aardse kwaaltjes.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:52 schreef Reya het volgende:
Brak, kater, etc.
quote:„Kwart inwoners VS verwacht dit jaar wederkomst”
WASHINGTON - Een kwart van de Amerikanen zou verwachten dat Christus nog dit jaar wederkomt. Dat meldt de Duitse protestantse nieuwsdienst Idea.
Idea baseert zich op een „representatief” onderzoek van het internationale onderzoeksinstituut Ipsos onder duizend Amerikaanse burgers. Uit dit onderzoek komt naar voren dat 11 procent van de Amerikanen het „zeer waarschijnlijk” acht dat Jezus dit jaar wederkomt, 14 procent „waarschijnlijk.”
Onder evangelicale christenen zou bijna de helft de mening zijn toegedaan dat Jezus „waarschijnlijk” nog dit jaar terugkeert op de wolken des hemels. Bij rooms-katholieken ligt dit percentage op 17 procent, onder niet-religieuze Amerikaanse burgers op 10 procent.
Volgens een kwart van de respondenten is het „niet erg waarschijnlijk” dat Christus dit jaar wederkomt, 42 procent noemde dit „absoluut onwaarschijnlijk.”
Blijkens het Ipsosonderzoek verwachten de meeste Amerikanen dat er dit jaar een terroristische aanslag of natuurramp in de VS zal plaatshebben.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nog even, en je bent verlost van dit soort aardse kwaaltjes.
[..]
10% van de NIET religieuze A. burgers verwacht dat dit jaar Jezus terugkomt.quote:Onder evangelicale christenen zou bijna de helft de mening zijn toegedaan dat Jezus „waarschijnlijk” nog dit jaar terugkeert op de wolken des hemels. Bij rooms-katholieken ligt dit percentage op 17 procent, onder niet-religieuze Amerikaanse burgers op 10 procent.
Ik snap er ook niks van, misschien zijn ze zo bang dat ze zich alvast indekken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
[..]
10% van de NIET religieuze A. burgers verwacht dat dit jaar Jezus terugkomt.![]()
![]()
Wie willen ze nu voor de gek houden? God? Als hij almachtig is dan is zo'n leugentje makkelijk te doorzien.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik snap er ook niks van, misschien zijn ze zo bang dat ze zich alvast indekken.
quote:Bush’ denktank voorziet bloedig jaar
Washington verwacht dat president Bush volgende week de oorlog in Irak zal opvoeren: meer troepen. Gisteren gaven de geestelijke vaders van het plan hun ideeën prijs. ‘Het wordt zeer bloedig.’
Washington, 6 jan. Daar zaten ze dan, de Irak-adviseurs van George W. Bush, die iedereen over het hoofd zag.
Vorige maand nog wisten Witte Huis-watchers zeker dat de basis voor de nieuwe strategie in Irak, de oorlog die voor de Amerikanen zo catastrofaal verloopt, zou worden gelegd door de Studiegroep Irak.
Maar achteraf is gebleken dat medewerkers van de president, op het moment dat oud-minister van Buitenlandse Zaken James Baker in december zijn sombere rapport presenteerde – minder gevechtstroepen, nadruk op diplomatie –, hun oren al te luisteren legden bij twee mannen uit de neoconservatieve school, van wie Washington dacht dat hun ideeën al passé waren: militair historicus Frederick Kagan en de gepensioneerde generaal Jack Keane.
Mannen die zich, zo bleek gisteren, weigeren neer te leggen bij een Amerikaanse nederlaag. Die vinden dat de almaar verhevigende Iraakse burgeroorlog moet worden beantwoord met een verhoogde Amerikaanse oorlogsinspanning. Die ervan overtuigd zijn dat méér Iraaks bloedvergieten en grotere Amerikaanse opofferingen de enige manier zijn om een einde aan het Iraakse drama te maken.
Een fighting spirit die past bij het American Enterprise Institute (AEI), waar Kagan een collega is van Ayaan Hirsi Ali. Hetzelfde AEI was destijds de belangrijkste intellectuele propagandist van de aanval op Irak. Vice-president Daniela Pletka van het AEI prees Kagan en Keane gisteren omdat zij zich tegen de tijdgeest durven te keren. „Toen ze begonnen aan de uitwerking van hun ideeën hadden ze de moed om een Amerikaanse nederlaag op voorhand uit te sluiten.”
Het AEI lag de laatste jaren zwaar onder vuur, binnen de VS en daarbuiten, omdat het instituut in zijn neoconservatieve idealisme de neiging zou hebben de werkelijkheid te negeren. Mede daardoor zou de Amerikaanse regering een vertekend beeld van Irak hebben gehad voordat ze het land in 2003 binnenviel.
Maar op de bijeenkomst gisteren, waar Kagan en Keane hun ideeën voor het eerst samen voor zo’n honderd Washingtonse insiders toelichtten, was geen enkele aarzeling over de rol van het instituut te bespeuren. Triomfalisme hing in de lucht.
Alles wijst er immers op dat Bush volgende week een plan voor Irak zal presenteren dat opnieuw is afgeleid van het denken binnen het AEI. En zowel Frederick Kagan als Jack Keane zei tevreden dat dit twee maanden geleden – na de nederlaag van de Republikeinen bij de Congresverkiezingen en het ontslag van minister van Defensie Rumsfeld – nog volslagen ondenkbaar leek.
Amerika staat voor een periode van zware opofferingen, zei Kagan. „Ik adviseer de president om volgende week zo onverbloemd mogelijk te zijn. We moeten er ons op voorbereiden dat 2007 een zeer bloedig jaar wordt.”
Ook als de plannen van Kagan en Keane volledig worden overgenomen (25.000 extra troepen bovenop de 140.000 die al in Irak zijn; zie inzet) zal het leed niet zomaar geleden zijn. „Dit probleem gaat door tot in 2008 en daarna. We zullen extra reserves moeten oproepen. De plannen zijn héél duur. Ze vergen groot geduld. Amerika zal moeten wennen aan een opoffering die we lange tijd niet hebben hoeven doorstaan.”
Kagan en Keane ontlenen hun vertrouwen dat Bush volgende week hun ideeën zal volgen aan de wijzigingen in de legerleiding die eind deze week bekend werden. De militaire leiders van de operatie in Irak, de generaals Casey en Abizaid, worden vervangen. Beiden waren sceptisch over een verhoogde militaire presentie in Irak. „De president heeft eindelijk het heft in handen genomen”, zei Kagan.
De belangrijkste Republikeinse kandidaat voor de opvolging van Bush, de conservatieve senator John McCain, beaamde dat een ingreep in de legerleiding noodzakelijk was. Ook McCain is een voorstander van verhoogde militaire inspanningen van de VS in Irak. „Onze militaire leiders zijn een beetje bureaucratisch. Ze denken dat ons leger overbelast is en te weinig troepen heeft voor operaties buiten Irak. Maar er is één ding erger dan een overbelast leger: een verslagen leger.”
McCain, met senator Joe Lieberman net terug van een reis door het Midden-Oosten, sprak in onheilspellende termen over het conflict in Irak. „Een Amerikaans verlies in Irak is catastrofaal. Voor de stabiliteit van de regio en onze eigen nationale veiligheid. We kunnen dat niet accepteren.” Volgens beide senatoren wordt de situatie in Afghanistan, dat zij ook bezochten en waar Nederlandse troepen onder de vlag van de NAVO opereren, steeds slechter. „Het wordt een heel gewelddadige lente in Afghanistan”, zei McCain.
Amerika zal zijn leger volgens hem substantieel moeten uitbreiden, zoals Bush recentelijk al zei. Naar nu blijkt is dat achteraf ook de belangrijkste reden geweest voor het ontslag van Rumsfeld, die vond dat een uitbreiding van de landmacht in strijd was zijn ideeën voor een flexibelere krijgsmacht, die door technologie in plaats van manschappen wordt gedomineerd.
Keane wees erop dat de extra inspanningen in Irak en in andere oorlogsgebieden op termijn moeten leiden tot een vergroting van de landmacht met 60.000 troepen; de Amerikaanse landmacht heeft nu 500.000 militairen. Kagan denkt dat een groter aantal nodig is. „Tussen 1979 en 1990 hadden we een landmacht van 780.000 soldaten. En nu zijn we al vijf jaar in oorlog zonder ons leger te vergroten.”
Zo kreeg de hele bijeenkomst iets absurdistisch. Twee maanden geleden stemden de kiezers de Republikeinen in het Congres weg uit onvrede over de oorlog. En in reactie daarop denken Bush en zijn adviseurs nu slechts aan verhoogde militaire inspanningen. En niemand stelde de vraag of het zal werken. Maar Nimrod Raphaeli, een Irakees van het Middle East Research Institute, zat op de zesde rij de hele middag zijn hoofd te schudden. Zijn land, zei hij, heeft een lange historie van wrede onderdrukking. Tienduizenden extra troepen zullen dat niet veranderen. „Alleen een dictator kan ons redden. Of een zéér autoritaire Amerikaanse generaal.”
quote:Zondag in Buitenhof
12.08, Nederland 1
Europa: prioriteit of punthoofd?
Sinds een week is Duitsland voorzitter van de Europese Unie. In Buitenhof de Duitse staatssecretaris Peter Altmaier (CDU) over de nieuwe plannen van het Duitse leiderschap, de toekomst van het Europese grondwettelijke verdrag en de precaire positie van Nederland in Europa. Welke handreiking kan de Duitse regering na ons 'nee' nog aan Nederland bieden en wat verwacht Altmaier nu van de Nederlandse politiek?
Europa en de formatie
Aansluitend een discussie over Europa en de formatie. In de verkiezingscampagne vormde de EU uit angst voor de kiezer geen thema. Een groot deel van de Nederlandse bevolking staat niet te popelen om de banden met Europa verder halen. Maar kunnen PvdA, CDA en ChristenUnie Europa nu wel links laten liggen? En zo niet, wat moet er dan in het regeerakkoord komen? Te gast René van der Linden (senator van het CDA en voorzitter van de Parlementaire Assemblée van de Raad van Europa), Jos de Beus (politicoloog UvA) en Mendeltje van Keulen (Instituut Clingendael) over de problematische toekomst van Nederland in Europa.
Het Centraal Planbureau en de politiek: balanceren tussen advies en analyse
Economisch gaat het Nederland voor de wind de komende twee jaar. Het nieuwe kabinet lijkt een zonnige start te kunnen gaan maken. Maar schijn bedriegt. In Buitenhof de nieuwe directeur van het Centraal Planbureau Coen Teulings over hoe moeizaam regeren is in tijden van voorspoed.
Presentatie: Rob Trip
Column: Ronald Plasterk
quote:
Oh, en de oorlog ging zo snel in het beginquote:„Dit probleem gaat door tot in 2008 en daarna. We zullen extra reserves moeten oproepen. De plannen zijn héél duur. Ze vergen groot geduld. Amerika zal moeten wennen aan een opoffering die we lange tijd niet hebben hoeven doorstaan.”
de oorlog is al gewonnen, nu is er alleen nog een langdurig, geweldadig "probleem".quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:38 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Oh, en de oorlog ging zo snel in het begin.
Leger VS roept gesneuvelde militairen opquote:Keane wees erop dat de extra inspanningen in Irak en in andere oorlogsgebieden op termijn moeten leiden tot een vergroting van de landmacht met 60.000 troepen
Er is al een plan om immigranten die het leger ingaan een Amerikaans paspoort te geven.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Leger VS roept gesneuvelde militairen op
Ze zijn wanhopig...
Tali Fahima: terroriste of martelaar?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:13 schreef Autodidact het volgende:
Bron?
Kunnen ze als human shield dienenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er is al een plan om immigranten die het leger ingaan een Amerikaans paspoort te geven.
Een veredeld huurlingenleger, dus.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er is al een plan om immigranten die het leger ingaan een Amerikaans paspoort te geven.
Indeed.quote:
Ja, dat amerikaanse raketschild werkt nog steeds niet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Kunnen ze als human shield dienen.
Daar gaan weerquote:126 Teletekst za 06 jan
Servië weigert Kosovo op te geven
` De Servische premier Kostunica is
niet van plan de provincie Kosovo op te
geven.In de krant Politika roept hij de
Servische burgers op om het gebied te
verdedigen."Als Kosovo wordt opgegeven,
verliezen we onze identiteit en zullen
we onszelf vernietigen",zegt Kostunica.
Kosovo staat sinds de NAVO-aanvallen in
1999 onder internationaal bestuur.De
meerderheid van de Servische provincie
is Albanees en wil een autonome status.
De Finse VN-bemiddelaar Ahtisaari komt
eind deze maand met een plan voor de
toekomst van Kosovo.Een van de adviezen
is om beperkte autonomie toe te kennen,
onder toezicht van de Europese Unie.
volgende nieuws financieel sport
Ik las het net in de papieren editie. Die James Baker zal zich ook wel lekker bespeeld voelen. Hij mag lekker een rapportje maken zodat het tijdens de verkiezingen lijkt dat Bush bezig is met de oorlog, maar na de verkiezingen zegt Bush dank-je-wel-en-tot-ziens en doet precies het tegenovergestelde van wat die studiegroep voorstelt.quote:
Dat zijn geen zielenroerselen meer, dat is regelrechte achterlijkheid.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nog even, en je bent verlost van dit soort aardse kwaaltjes.
[..]
Na dit alles is wel gebleken dat terroristen de samenvatting zijn van alles wat kwaad is in de mensheid. Deze samenvatting van kwaadaardigheid woekert voort als betonrot. Betonrot kan worden tegengaan door een gebouw te slopen. Deze samenvatting van kwaadaardigheid moet worden tegengegaan door de doelbewuste moord op iedereen die sympathie koestert met dit menselijke afval. Als de westerse overheden 2 miljoen mensen kunnen rekruteren om deze taak te voldoen en het hele midden-oosten zouden zuiveren van deze mestkevers zou dat in de toekomst veel ellende schelen. Het zal niet leuk zijn. Ook niet aangenaam of plezierig. Maar het moet gebeuren. Het hoogtepunt van deze slachting zal de opknoping van de Iraanse leider zijn. Onder luid gejuich zal hij worden gevierendeeld en zijn lichaam zal worden verspreid om iedereen te laten zien dat met ons niet gespot moet worden. Op straffe van hetzelfde lot.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:08 schreef Monidique het volgende:
Osama bin Laden werd in 2007 opgepakt in Pakistan en overgebracht naar Amerika. In New York wordt hij berecht voor misdaden tegen de menselijkheid, namelijk de dood van 17 zeelui in Jemen, de aanslag op de U.S.S. Cole. Een aantal van zijn advocaten wordt vermoord en de rechter, wiens vrouw omkwam tijdens de aanslagen op het WTC, wordt door Bush vervangen omdat-ie Bin Laden te veel liet praten. Twee jaar later wordt hij schuldig bevonden aan de dood van 17 zeelui en veroordeeld tot de strop, ook in hoger beroep. Rechts-conservatieve webloggers nemen hem mee naar een schuur in Texas waar een geïmproviseerde galg staat en schreeuwen 'Bush, Bush, Bush!' terwijl ze Osama ophangen en zeggen dat het Christendom gewonnen heeft.
Gerechtigheid.
het onterechte geloof van Rumsfeld dat technologie manschappen kan vervangen nader bekeken:quote:
http://www.knack.be/cmp/1(...)e-massa-article.htmlquote:De ontginning van de massa
Tot op grote hoogte organiseert de werkelijkheid zichzelf. Het komt erop aan die zelforganisatie te leren doorgronden en in ons voordeel aan te wenden.
Met enquêtes weet je het nooit. Niet zelden zijn ze zó slordig ontworpen en uitgevoerd dat je de resultaten ervan beter terstond bij het oud papier kunt deponeren in plaats van ze eerst, bij wijze van nodeloze omweg, te publiceren in krant of weekblad. Neem daarom alle voorbehoud in acht bij het lezen van de volgende zin. Uit onderzoek is het voorbije jaar gebleken dat het aantal Belgen dat de evolutietheorie niet aanvaardt, enigszins lijkt toe te nemen: van 16 procent bij een vorige peiling tot 21 procent in 2006.
Hoewel die stijgende trend met de nodige ontzetting en multiculturele paniek werd genoteerd (dat zullen die moslims wel weer zijn!), is die 21 procent hoogstwaarschijnlijk nog een schromelijke onderschatting. Geconfronteerd met het mechanisme van biologische evolutie kunnen veel mensen een diepe en weerbarstige frons niet weerstaan. Dat is begrijpelijk, want de theorie die Charles Darwin in 1859 ontvouwde, is bijzonder contra-intuïtief. Kijk even in de spiegel en werp daarna een blik op de rest van de flora en fauna om u heen. Geef toe: dat zit allemaal bijzonder ingenieus in elkaar. En toch is er geen ingenieur aan te pas gekomen.
Integendeel. Om de duizelingwekkende variëteit aan complexe levensvormen te verklaren, volstaan (1) eenvoudige ingrediënten (het begint met één zelfdelende molecule), (2) een eenvoudig mechanisme (toevallige variatie en natuurlijke selectie) en (3) tijd, veel tijd, héél veel tijd. Dat klinkt simpel, maar het vergt een zware inspanning om te leren begrijpen dat je geen God of Intelligente Ontwerper nodig hebt om een planeet te bevolken met zoveel fraais. Dat het leven op aarde een zogenaamd 'complex en zelforganiserend' systeem is. Dat wil zeggen: er valt geen organisator, geen centrale planning te bespeuren, en het geheel bezit eigenschappen die je niet kunt afleiden uit de eigenschappen van de delen. Het zijn namelijk eigenschappen die plotseling tevoorschijn komen of optreden - of, in het jargon van de complexiteitstheorie: emergeren.
HET 'IETSISME'
De mens vormt uiteraard geen uitzondering op die regel. Al die denkende, gelovende, hopende, hatende, vechtende en liefhebbende wezens zijn op de keper beschouwd het resultaat van een dom, blind en amoreel (ámoreel, niet ímmoreel) proces. Op het evolutietraject bevindt intelligentie zich aan de (voorlopige) finish, niet aan de start. Evolutie wordt niet gestuurd door intelligentie, het is net andersom: intelligentie wordt voortgebracht door evolutie. Evenals ons besef van goed en kwaad, concepten als rechtvaardigheid, gevoelens van geloof, hoop, haat, wraak en liefde.
Dat volledig en onverschrokken aanvaarden is voor veel mensen haast onmogelijk, vandaar het groeiende succes van de nieuwste religie: het ietsisme - de overtuiging dat er toch 'iets meer' moet zijn tussen hemel en aarde dan alleen maar materie en blinde evolutie. Wij zijn het gewend om top-down te denken (God werkt van boven naar beneden), terwijl de werkelijkheid bottom-up tot stand komt (evolutie werkt van beneden naar boven).
De komende jaren zal Darwin alomtegenwoordig zijn in de media: in 2009 wordt immers niet alleen zijn 200e geboortedag gevierd, het zal dan tevens 150 jaar geleden zijn dat The Origin of Species voor het eerst verscheen. Toch moeten, aan de vooravond van die feestelijkheden, alle implicaties van de evolutietheorie hun weg naar de menswetenschappen nog vinden. Al zal dat volgens de Nederlandse primatoloog Frans de Waal de komende decennia onherroepelijk gebeuren: in een speciaal verjaardagsnummer van New Scientist voorspelde hij onlangs dat het portret van Darwin over vijftig jaar aan de muur zal hangen in elk departement psychologie en sociologie. Ook filosofen die de ambitie hebben om iets zinvols te vertellen over wat het betekent om mens te zijn, moeten zich voortaan eerst terdege verdiepen in het denken van Darwin.
Neem nu alle vraagstukken die te maken hebben met identiteit, bewustzijn en vrije wil. Typisch filosofische kwesties waren dat vroeger. Vandaag vormen die vraagstukken het voorwerp van neurowetenschappelijk onderzoek en evolutionair onderbouwde bespiegelingen. Met evenzeer 'zelforganisatie' en 'emergentie' als centrale concepten. Het brein is een complex, zelforganiserend systeem dat een autobiografische eenheid (Ik!) en bijbehorend bewustzijn voortbrengt om ons als sociale organismen te helpen bij het succesvol overleven en reproduceren. Die identiteit en dat bewustzijn zijn emergente verschijnselen. Dat wil zeggen: nergens in de hersenen vinden we een plek waar het ik of het bewustzijn zich schuilhouden. Ons bewustzijn is geen specifieke regio in de hersenen, het is er een eigenschap van. Een eigenschap die niet valt af te leiden uit de eigenschappen van de samenstellende delen. Eén hersencel is namelijk niet intelligent, en heeft al helemaal geen zelfbewustzijn.
DE WIJSHEID VAN DE MASSA
Daarom is het ook zo moeilijk om kunstmatige intelligentie te creëren. Een schaakcomputer die kan winnen tegen een grootmeester, oké. Maar behalve schaken (lees: in zeer korte tijd zeer veel berekeningen maken) is zo'n ding nergens toe in staat. Hopen? Geloven? Liefhebben? Haten? Niet in het minst. De mens zal niet gauw een machine ontwerpen die qua complexiteit nog maar in de buurt komt van die anderhalve kilogram grijze massa in ons hoofd. Daarom hebben de goeroes van de kunstmatige intelligentie het geweer van schouder veranderd: echte intelligentie maak je niet, maar laat je ontstaan - bottom-up, dus, niet top-down. Bij kunstmatige intelligentie denken we allang niet meer aan een robot die de afwas doet, maar bijvoorbeeld aan die ene zoekrobot die het in korte tijd al tot werkwoord heeft geschopt: google is niet alleen een prima spellingchecker (tik 'satteliet' maar eens in), maar kan volgens het British Medical Journal zelfs voor dokters een nuttig hulpmiddel zijn bij de zoektocht naar een juiste diagnose.
Dat de mens zijn voordeel doet met het vermogen tot zelforganisatie dat zich kennelijk in de werkelijkheid schuilhoudt, is natuurlijk niet nieuw: in de 18e eeuw al beschreef Adam Smith hoe de markt functioneert. Omdat die markt evenwel, net zoals de natuur, een amoreel systeem is dat vanuit het oogpunt der rechtvaardigheid een aantal duidelijke tekortkomingen vertoont, probeert de mens dat systeem zoveel mogelijk bij te sturen. De markt afschaffen en vervangen door een centraal gestuurde economie bleek niet te werken, en een ander alternatief voor efficiënte welvaartproductie is tot nader order nog niet gevonden. Alweer om dezelfde reden: zelf top-down een complex systeem proberen te bouwen en manipuleren, is bijzonder moeilijk.
Een grote uitdaging voor de mensheid - om het eens wat gezwollen te formuleren - bestaat erin om ons niet te laten overrompelen door zelforganiserende systemen, maar er integendeel ons voordeel mee te doen. Google toont ons een nieuwe manier waarop de zogenaamde 'wijsheid van de massa' kan worden ontgonnen: puur op basis van de hoeveelheid links 'weet' google dat het satelliet is, en niet satteliet.
Een interessant eindejaarsvraagje zou kunnen zijn: wat komt er ná Google, en zullen we daar in 2007 al iets van merken? Zal het iets zijn waarmee we de markt - of wie weet: de democratie - kunnen verfijnen?
En zal het enquêtes overbodig maken?
Joël De Ceulaer
Wat een baggerakkoord, ik wil opnieuw stemmenquote:Gronings computermodel voorspelt regeerakkoord
Uitgegeven: 5 januari 2007 12:05
Laatst gewijzigd: 5 januari 2007 12:21
GRONINGEN - De leiders van CDA, PvdA en ChristenUnie zijn nog druk aan het overleggen over de vorming van het nieuwe kabinet, maar Groningse wetenschappers zeggen nu al te weten hoe het regeerakkoord eruit zal zien.
Dankzij een computermodel zeggen de wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) te kunnen voorspellen welke compromissen er worden gesloten op belangrijke discussiepunten.
Standpunten
Volgens de wetenschappers zal het regeerakkoord dicht bij de standpunten van de ChristenUnie liggen. Zo komt er volgens de wetenschappers een kindgebonden budget, een inkomensafhankelijke bijdrage per kind naast de kinderbijslag.
De hypotheekrenteaftrek blijft gehandhaafd, naar de zin van het CDA. Echter, hoewel de gedeeltelijke fiscalisering van de AOW "onbespreekbaar" is voor het CDA, krijgt de PvdA op een ander onderdeel toch haar zin. Een generaal pardon komt er sowieso.
Verder verwachten de wetenschappers meer nadruk op stervensbegeleiding en pijnbestrijding, ten koste van euthanasie.
Onderhandeling
Het computermodel gaat ervan uit dat partijen in onderhandeling eerder toegeven in onderwerpen die relatief minder belangrijk voor ze zijn. "Op basis van de vele ervaringen die we hebben opgedaan in het verleden, kunnen we stellen dat 70 tot 80 procent van de voorspellingen uit zal komen", aldus hoogleraar Methoden en Technieken van sociaal wetenschappelijk onderzoek Frans Stokman.
De experts hebben in totaal elf actuele thema's onder de loep genomen. Overigens kan het model geen rekening houden met alle factoren die tijdens de kabinetsformatie spelen, zoals een gebrek aan chemie tussen de partijleiders en de vaardigheden van de onderhandelaars.
*aai-over-bol-smiley*quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik maakte slechts je verhaal op ludieke wijze af.
quote:Fact of the day
Eritrea, the small country that separates Ethiopia from the Red Sea, has a conscript army of 350,000 members — amounting to nearly one-tenth of the nation's population.
Financial Times
Toch knap dat een gemeenschap al bijna tweeduizend jaar typetjes produceert die dit blijven volhouden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat zijn geen zielenroerselen meer, dat is regelrechte achterlijkheid.
Ik weet nog dat mijn stoere oudere neef het plaatje1 ervan draaide. Doe Maar ofzo?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Laatste post.:
[..]
Gevonden.......
DORIS DAY
=========
Ik ken 'n heel leuk tentje
Daar speelt een prima bandje
En iedereen die kent je
Hou je mond nee niets te maren
Poets je schoenen kam je haren
Hé er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee
Ein Wiener operette
Nee er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee de bloemen buiten zetten
Bah wat 'n misère
Als Marco staat te blèren
Of 'n documantaire
Kan dan niemand ons bevrijden
Van Willem Duys en Van der Meyden
En hoor ze nou es slissen
In spelletjes en kwissen
'N mens kan zich vergissen
Maar dit is toch al te lullig imbeciel en onbenullig
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Toch knap dat een gemeenschap al bijna tweeduizend jaar typetjes produceert die dit blijven volhouden.
Nou, goedemiddag. Komt dat zo?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:46 schreef problematiQue het volgende:
nou.. een nichtje heeft een hartstilstand gehad - wordt nu 48 uur kunstmatig in coma gehouden in het ziekenhuis. Goedemiddag!
geen idee. Ze stikte *opeens*, meer weet ik ook niet. Ik werd net kort en bondig geïnformeerd door een ander nichtje over MSN.quote:
Kloptquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:45 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik weet nog dat mijn stoere oudere neef het plaatje1 ervan draaide. Doe Maar ofzo?
quote:1 Voor de jongeren: Soort van grote zwarte CD2.
2 Voor de allerjongsten: Voor de iPod kwamen muziekbestanden (mp3 ahctig) op losse media welke je in je muziekspeler stopte.
bizar.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
geen idee. Ze stikte *opeens*, meer weet ik ook niet. Ik werd net kort en bondig geïnformeerd door een ander nichtje over MSN.
Goh, wat erg. Dat is erg schrikken.....maar hopen dat ze geen hersenbeschadiging heeft opgelopen.....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:46 schreef problematiQue het volgende:
nou.. een nichtje heeft een hartstilstand gehad - wordt nu 48 uur kunstmatig in coma gehouden in het ziekenhuis. Goedemiddag!
De bom valt nooit.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt![]()
![]()
DoeMaar........dezelfde als die van De Bom......etc. etc.
quote:Carriere maken voordat de bom valt
Werken aan mijn toekomst voordat de bom valt
Ik ren door mijn agenda voordat de bom valt
Veilig in het ziekenfonds voordat de bom valt
En als de bom valt
Dan lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn cheques op zak
Mijn polis en mijn woordenschat --aaoei
Onder de flatgebouwen van de stad naast jou
Laat maar vallen dan, het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
'k Heb jou nooit gekend, 'k wil weten wie je bent
'k Wil weten wie je bent
Ik ben verzeker van succes tegen brand en voor mijn leven
Ik heb van alles, maar geen tijd, ook niet voor heel even
Ik moet aan mijn salaris denken en aan mijn relaties
Maar liever weet ik wie jij bent voordat het te laat is
Want als de bom valt...(etc.)
Jij moet nog huiswerk maken voordat de bom valt
Een diploma halen voordat de bom valt
E is MC kwadraat voordat de bom valt
Mit nach nebst naechst samt bei seit von zu zuwider entgegen ausser aus
De humor is in de aanbieding vandaagquote:
Ook fraai.quote:Over De Muur
Klein Orkest
Submitted by : Marianne Hofman
*
Oost Berlijn, Unter Den Linden
Er wandelen mensen langs vlaggen en vaandels
Waar Lenin en Marx nog steeds op een voetstuk staan
En iedereen werkt, hamers en sikkels
Terwijl in paradepas de wacht wordt gewisseld
Veertig jaar socialisme, er is in die tijd veel bereikt
Maar wat is nou die heilstaat als er muren omheen staan
Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan
Ach wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is hij waard
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard
En alleen de vogels vliegen van Oost naar West Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het ijzeren gordijn
Omdat ze soms in het westen, soms ook in het oosten willen zijn
Omdat ze soms in het westen, soms ook in het oosten willen zijn
West Berlijn, de Kurfurstendam
Er wandelen mensen langs porno- en peepshow
Waar Mercedes en Cola nog steeds op een voetstuk staan
En de neonreclames die glitterend lokken
Kom dansen, kom eten, kom zuipen, kom gokken
Dat is nou veertig jaar vrijheid, er is in die tijd veel bereikt
Maar wat is nou die vrijheid zonder huis zonder baan
Zoveel Turken in Kreuzberg die amper kunnen bestaan
Goed, je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur
En alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur
En de vogels vliegen van West naar Oost Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het ijzeren gordijn
Omdat ze soms in het oosten, soms ook in het westen willen zijn
Omdat er brood ligt soms bij de Gedächtniskirche
Soms op het Alexanderplein
Ja, ook mooi.........Lekker rustig.....Maar ik hou juist ook weer van hele harde muziek, maakt niet uit wat....quote:
Heerlijk. Dat over mijn Etude Ikaros speakers.....Volgas.....quote:Belfast Child
When my love said to me,
Meet me down by the gallow tree.
For it's sad news I bring,
About this old town and all that it's offering.
Some say troubles abound,
Some day soon they're gonna pull the old town down.
One day we'll return here,
When the Belfast Child sings again
Brothers, sisters, where are you now?
As I look for you right through the crowd.
All my life here I've spent,
With my faith in God the Church and the Government.
But there's sadness abound,
Some day soon they're gonna pull the old town down.
When the Belfast Child sings again,
So come back Billy, won't you come on home?
Come back Mary, you've been away so long.
The streets are empty, and your mother's gone.
The girls are crying, it's been oh so long.
And your father's calling, come on home.
Won't you come on home, won't you come on home?
Come back people, you've been gone a while,
And the war is raging, through the Emerald Isle.
That's flesh and blood man, that's flesh and blood,
All the girls are crying but all's not lost.
The streets are empty, the streets are cold.
Won't you come on home, won't you come on home?
The streets are empty,
Life goes on.
When the Belfast Child sings again,
me thinks you have fucked up your link...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
"What we really expect out of the Democrats is for them to treat us as they would like to have been treated".
http://www.foxnews.com/story/0,2933,241535,00.htmlquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:10 schreef Napalm het volgende:
Verder hoeft dat niet grappig te zijn maaar gewoon heel serieus; als A klaagt en zegt dat B hem anders dient te behandelen want "fatsoen" e.d. dan moet A nu daad bij woord voegen..
Geldt dat ook voor alle anderen.....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:34 schreef Reya het volgende:
Ik krijg net het bericht dat ik vrij ben van SOA's en andere infectieziekten. Toch prettig om te weten.
Vraag het ze, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor alle anderen.....![]()
Discriminatie.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik word weer eens buitengesloten.
nou, niet allemaal hoor.....Van sommige zou ik het niet eens willen weten...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Je wilt alle vrouwen in de POl-SC vragen of ze vrij zijn van infectieziekten?![]()
Aha. Even kijken hoe het met de rapture index staat:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Rond de eeuwwisseling stond de krant vol met gekken, mensen die zich Bobby bible noemden en die zelfmoord pleegden omdat er geen rapture kwam. Daarna werd het 2000 argument natuurlijk verdoezeld door argumenten dat er nooit een specifiek jaartal is genoemd in de bijbel
Ik dacht dat de hoop inmiddels was gevestigd op de maya kalender
We zitten op 163 Rapturekanseenheden, slechts 19 onder het record van 24 september 2001(182). Pat Robertson had gelijk.quote:01 False Christs
A gentleman in Florida has made news by claiming to
be Christ.
02 Occult
The lack of activity has downgraded this category.
03 Satanism:
In England, satanists are believed responsible a series
of sickening "satanic rite" attacks on farm animals.
04 Unemployment:
The US job market shows signs of improvement.
05 Inflation:
Despite pressure from oil, core inflation remains stable.
06 Interest Rates:
Federal Reserve raises the core interest rate to 4.75%
07 The Economy
The economies of The U.S. and Japan show healthy growth.
08 Oil Supply/Price
The price of oil drops to around $63 per barrel.
09 Debt and Trade:
The U.S. federal budget deficits has declined.
11 Leadership
The lack of resolve over Iran's nuclear program has
downgraded this category.
12 Drug abuse:
Drug use in teens declines by 11 percent
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:19 schreef Yildiz het volgende:
Ja.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.foxnews.com/story/0,2933,241535,00.html
En jawel, het is heel grappig. Het toont de inherente en typische hypocrisie van Republikeinen.
http://www.ft.com/cms/s/358a1bd0-9ce9-11db-8ec6-0000779e2340.htmlquote:Fewer in the north would die of cold, crops there would boom and the North Sea coast could become the new Riviera, an analysis to be approved by the European Commission next week shows.
Dit is het verkeerde topic.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:28 schreef MrX1982 het volgende:
Ja die meeting. Ik weet niet of ik kom.
3 weken gaan snel voorbij zeg.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dit is het verkeerde topic.
aha, daar komt het vandaan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:13 schreef Autodidact het volgende:
The prophetic speedometer of end-time activity
quote:Why do Christians think that a woman should not have an abortion?
First of all, there is an important distinction to make. Christians do not believe this because they are Christians; they believe this because it is what God says. “For you created my inmost being; you knit me together in my mother’s womb” (Psalm 139:13). Over and over in Scripture, we see that life is sacred to God.
Ik heb nooit een getal genoemd.quote:
Scherp maar het waren wel weken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb nooit een getal genoemd.![]()
Heb wel besloten te minderen. Dan erger ik me ook minder.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Scherp maar het waren wel weken.
Niettemin welkom terug.
Soms is het inderdaad beter voor de bloeddruk en opzich is het best makkelijk vol te houden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Heb wel besloten te minderen. Dan erger ik me ook minder.
Speciaal voor EG:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, ook mooi.........Lekker rustig.....Maar ik hou juist ook weer van hele harde muziek, maakt niet uit wat....
quote:"Du Riechst So Gut"
Der Wahnsinn
ist nur eine schmale Brucke
die Ufer sind Vernunft und Trieb
ich steig dir nach
das Sonnenlicht den Geist verwirrt
ein blindes Kind das vorwarts kriecht
weil es seine Mutter riecht
Ich finde dich
Die Spur ist frisch und auf die Brucke
tropft dein Schweiss dein warmes Blut
ich seh dich nicht
ich riech dich nur Ich spure Dich
ein Raubtier das vor Hunger schreit
wittere ich dich meilenweit
Du riechst so gut
du riechst so gut
ich geh dir hinterher
du riechst so gut
ich finde dich
- so gut
ich steig dir nach
du riechst so gut
gleich hab ich dich
Jetzt hab ich dich
Ich warte bis es dunkel ist
dann fass ich an die nasse Haut
verrate mich nicht
oh siehst du nicht die Brucke brennt
hor auf zu schreien und wehre dich nicht
weil sie sonst auseinander bricht
Du riechst so gut
du riechst so gut
ich geh dir hinterher
du riechst so gut
ich finde dich
- so gut
ich steig dir nach
du riechst so gut
gleich hab ich dich
Du riechst so gut
du riechst so gut
ich geh dir hinterher
du riechst so gut
ich finde Dich
- so gut
ich fass dich an
du riechst so gut
jetzt hab ich dich
Du riechst so gut
du riechst so gut
ich geh dir hinterher
Hier blijft de bloeddruk het laagst.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Soms is het inderdaad beter voor de bloeddruk en opzich is het best makkelijk vol te houden.
Gewoon niet hier komen.
Zeg, zal ik die banaan van je eens steken daar waar de zon niet schijnt?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Napalm en EchtGaafWat een lief stel.
Dus volgens Christenen heeft god hun moeder gepenetreerd?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
aha, daar komt het vandaan.
Leuke site, met handige weetjes:
[..]
quote:Want Gij bezit mijn nieren; Gij hebt mij in mijner moeders buik bedekt.
Elke moeder was al van hem. Hij heeft veel armen en hij is goed voor dierenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dus volgens Christenen heeft god hun moeder gepenetreerd?
[..]
Nooit meer pijnquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hahahaha, zo'n geloof is echt ideaal.
quote:It may be that believers will be privileged to enjoy their beloved pets as well as all of the other types of animals that we now have to view from behind bars at the zoo.
Wow. Ik wil wel 's een leeuw aaien. Snel het evangelie verkondigen en voor de trein springen dan maar. De aarde is toch kutquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Do you think there will be animals in heaven?
There is no specific Biblical proof that animals have a soul or an afterlife. Animals, though, are part of God’s perfect and wonderful creation and as such, they bring glory to Him. Heaven is likely to contain all of the best of God’s handiwork, and more. It may be that believers will be privileged to enjoy their beloved pets as well as all of the other types of animals that we now have to view from behind bars at the zoo.
Ken je deze? Zowat alle plaatjes aan een stuk gemixt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:15 schreef Godslasteraar het volgende:
mmm, Rammstein
Wat zou dat more zijn?quote:Heaven is likely to contain all of the best of God’s handiwork, and more
zoiets als and stuff gok ikquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat zou dat more zijn?
Het doet een beetje denken aan je lievelingsfilm op dvd en more in de vorm van een bonus dvd.
Daar moet je dan heel je leven op wachten. Sadisme dat is hetquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:23 schreef Aoristus het volgende:
zoiets als and stuff gok ik
zekers, daar zijn ze voor.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wow. Ik wil wel 's een leeuw aaien. Snel het evangelie verkondigen en voor de trein springen dan maar. De aarde is toch kut.
and more.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
zekers, daar zijn ze voor.
Je bent klaar voor verzorgingshuis het hemeltje
nee, die kende ik niet, maar ik heb alle cd's, dus ...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ken je deze? Zowat alle plaatjes aan een stuk gemixt.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:49 schreef Godslasteraar het volgende:
voor liefhebbers van Rammstein kan ik ook deze aanbevelen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hanzel und Gretyl
Wordt het een keer warmer weer is het nog niet goed.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Noordzee wordt nieuwe Rivièra door opwarming aarde
zit ik even op de juiste plek!![]()
Zeg, waarom vroeg je eigenlijk of ik die passage herkende?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:30 schreef sigme het volgende:
"Rabarber rabarber"
Hij wil de komende oudejaarsconference houden?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Leon's bijdrage voor deze Elsevier is niets meer dan een scheldpartij. Op iemand die het verdiende natuurlijk, maar nog steeds een scheldpartij. Jammer.
Laten we het hopen, dan hoeven we dit jaar niet tegen die 2 AIDS-patiënten aan te kijken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hij wil de komende oudejaarsconference houden?
Wat?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:00 schreef Monidique het volgende:
PETA.
Hahahahquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[afbeelding]
Vee believe in naasin, lebovski!
Om niks anders dan dat ik me afvroeg of je het zou herkennen. Ik weet dat je het destijds gelezen hebt, en nog een keer op teruggekomen bent, omdat iemand (in het echt) het bestond te zeggen dat de waarheid wel in het midden zou liggen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zeg, waarom vroeg je eigenlijk of ik die passage herkende?
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/133053/index.htmlquote:De grondlegger van de psychoanalyse, Sigmund Freud, kon zijn driften niet beheersen en had een relatie met de jongere zus van zijn vrouw.
Dat is een gezonde interesse. Ik denk dat je geen afwijking hebt, al kan ik dat natuurlijk niet staven. Pardon, ''onderbouwen.''quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Om niks anders dan dat ik me afvroeg of je het zou herkennen. Ik weet dat je het destijds gelezen hebt, en nog een keer op teruggekomen bent, omdat iemand (in het echt) het bestond te zeggen dat de waarheid wel in het midden zou liggen.
Ik ben vaak benieuwd naar wat mensen onthouden, hoe lang, hoe veel, hoe veel details iemand van omliggende zaken te berde brengt naar aanleiding van één gegeven, etc.
Omdat ikzelf van die rare dingen onthoud, vind ik. Zoals dat stukje wat ik laatst opgroef, waarin jij me kapittelde over het gebruik van 'es' in plaats van 'eens'. Bij nazoeken vond ik dat ik dat redelijk gedetailleerd onthouden had. Ik probeer er wel eens achter te komen of dat gebruikelijk is, of een rare afwijking van mij.
PETA is gewoon een legale organisatie die protesteert bij fastfoodbedrijven, bijvoorbeeld. Officiëel dan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:12 schreef Apropos het volgende:
(Een vraag stellen onder bescherming van een Supermanteken, hoe majestueus!)
PETA is iets met kooien openbreken, toch?
Die vraag moet je omdraaien.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/133053/index.html
Hm, wat zou dat zeggen over zijn dromen?
Hoe protesteert men zoal?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
PETA is gewoon een legale organisatie die protesteert bij fastfoodbedrijven, bijvoorbeeld. Officiëel dan.
Met fluitjes?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Op allerlei, soms irritante wijzen.
Ik vind staven mooier. Is onderbouwen beter?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is een gezonde interesse. Ik denk dat je geen afwijking hebt, al kan ik dat natuurlijk niet staven. Pardon, ''onderbouwen.''
Of blinde liefde van Stalin.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een niet-aanvalsverdrag met Hitler is als een kus des doods.
Integendeel! Ware ik onderwijzer, ik zorgde dat mijn leerlingen de rode inkt te duchten hadden voor dit onding.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind staven mooier. Is onderbouwen beter?
Kunt u het hier reproduceren?quote:Overigens heb ik wel een afwijkend geheugen, tenminste, dat heb ik opgemaakt uit een theatervoorstelling over het geheugen, van Rieks Swarte.
Daarin werden methoden die door de eeuwen heen gebruikt zijn om dingen te onthouden (vooral voor de uitvinding van de boekdrukkunst) behandeld.
Als enige kende ik de volgende dag het aan het eind behandelde (niet rijmende) gedicht nog, en alle voorwerpen die gebruikt werden om de boel te memoriseren. Ik ken het nu nog, het woont al 14 jaar in mijn hoofd zonder dat ik het ooit geschreven heb gezien.
Het klinkt mij als een woord waartegen Multatuli, of WFH onder het aanroepen van Multatuli, tegen ten strijde zou trekken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Integendeel! Ware ik onderwijzer, ik zorgde dat mijn leerlingen de rode inkt te duchten hadden voor dit onding.
Ja, maar dat wil ik niet. Het behoudt de voor mij belangrijke waarde door niet op schrift gesteld te wordenquote:[..]
Kunt u het hier reproduceren?
Ik deed het altijd als eerste, dan was ik de ander in ieder geval te snel af.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:39 schreef sigme het volgende:
Ik ben zelden zo verontwaardigd geweest al die keer dat een mederisker een niet-aanvalsverdrag zomaar schond. Dat deden we bij ons thuis nooit, het was ook nog nooit bij me opgekomen als mogelijkheid.
WFH noemde het een germanisme, geloof ik. Nog troebeler vind ik de uitdrukking ''inhoudelijk onderbouwd''.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Het klinkt mij als een woord waartegen Multatuli, of WFH onder het aanroepen van Multatuli, tegen ten strijde zou trekken.
Ik eerbiedig uw eigenaardigheid.quote:Ja, maar dat wil ik niet. Het behoudt de voor mij belangrijke waarde door niet op schrift gesteld te worden.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zeg, zal ik die banaan van je eens steken daar waar de zon niet schijnt?
Giphart is helaas geen literatuur, GB. Toegang geweigerd.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De boekenclub is weer bijeen.
Die nooit valt is van Herman van Veen d8 ik........maar de tekst die je geeft is wel van Doemaar........quote:
Best leuk ja.......blijft leuk....Vroegah maakten ze ook hele mooie muziek(te)...quote:Doet me denken aan m`n Pop in je Moerstaal CDs.
Inderdaad. Taalpuristen daarentegen leven om het mes te zetten in zinnen als bovenstaande.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Boekenclubs zijn voor mensen die verslaafd zijn aan dat gevoel wat je in je onderbuik krijgt als je jezelf extreem verveeld.
Take a shot.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
Inderdaad. Taalpuristen daarentegen leven om het mes te zetten in zinnen als bovenstaande.
In het zakenleven krijg je te maken met dingen die bespreekbaar gemaakt moeten worden, naar een ander gecommuniceerd dienen te worden, en stukje zelfstandigheid, zelfsturende teams en veel competenties.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
WFH noemde het een germanisme, geloof ik. Nog troebeler vind ik de uitdrukking ''inhoudelijk onderbouwd''.
Als je op de verzameling der POL'ers komt wil ik het je wel voordragen, als ik niet van schrik geen stom woord meer uit kan brengen tenminstequote:[..]
Ik eerbiedig uw eigenaardigheid.
Youpquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:58 schreef Aoristus het volgende:
Youp is aardig bezig. Wat heb ik dat gemist, kankeren op refo's
Youp kankert op alles wat hij zelf is. Het lijkt me een zure vent maar als cabaretier is hij erg sterk.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:58 schreef Aoristus het volgende:
Youp is aardig bezig. Wat heb ik dat gemist, kankeren op refo's
Youp is een hele stabiele factorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Youp kankert op alles wat hij zelf is. Het lijkt me een zure vent maar als cabaretier is hij erg sterk.
''Het contract wordt in aflopende zin verlengd'' vind ik nog altijd een meesterlijke parodie op zakelijk jargon.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:57 schreef sigme het volgende:
[..]
In het zakenleven krijg je te maken met dingen die bespreekbaar gemaakt moeten worden, naar een ander gecommuniceerd dienen te worden, en stukje zelfstandigheid, zelfsturende teams en veel competenties.
De hoogste pief stuurde laatst een persoonlijk schrijven rond, waarin iemand werd opgeroepen zich annoniem te melden.
De (ex!-)chef van mijn liefste heeft nog nooit een zin zonder minimaal een schrijffout, een stijlfout en het woord 'welke' geschreven, en stuurde met regelmaat een epistel de wereld in.
Zo schuw ben je toch niet? Of ga je ervan uit dat, met mijn komst, het gezelschap hopeloos-lieve jongens dat aan je lippen hangt wordt uitgebreid, en wordt het gezelschap je dan teveelquote:Als je op de verzameling der POL'ers komt wil ik het je wel voordragen, als ik niet van schrik geen stom woord meer uit kan brengen tenminste.
Niet verrassend. Zeg, ik ben te zwaar onder de invloed van koffie en diverse vraagstukken om je uitnodiging tot een etentje te beoordelen als grap of niet. Wat is het nu?quote:
Zelfsturende teams....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:57 schreef sigme het volgende:
[..]
In het zakenleven krijg je te maken met dingen die bespreekbaar gemaakt moeten worden, naar een ander gecommuniceerd dienen te worden, en stukje zelfstandigheid, zelfsturende teams en veel competenties.
hoeft ook niet.....Nederlandse taal ik ook zo redudant als de nete.....Dan kan je wel een schrijfout permiteren....quote:De (ex!-)chef van mijn liefste heeft nog nooit een zin zonder minimaal een schrijffout, een stijlfout en het woord 'welke' geschreven, en stuurde met regelmaat een epistel de wereld in.
[..]
Het is helaas een grap. Niet omdat het etentje niet plaats zal vinden, maar omdat het aantal zetels beperkt is.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Niet verrassend. Zeg, ik ben te zwaar onder de invloed van koffie en diverse vraagstukken om je uitnodiging tot een etentje te beoordelen als grap of niet. Wat is het nu?
ik geloof ook wel dat hij een beetjezelfkennis heeft.......Maar ja, ik vind Youp gewoon niet leuk....ik ben wel wat gekleurd in deze........quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:02 schreef Apropos het volgende:
Youp is muzak. Dat weet 'ie zelf ook.
Dat in tegenstelling tot Freek. Zijn ster is flink aan het dalen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:01 schreef Aoristus het volgende:
Youp is een hele stabiele factor
Zeker weten?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is helaas een grap. Niet omdat het etentje niet plaats zal vinden, maar omdat het aantal zetels beperkt is.
mensenrechten.....Ik mag hopen dat Freek dit doet ja....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:07 schreef Apropos het volgende:
Ik wacht nog altijd met smart op Freek's oproep om de Olympische Spelen te boycotten wegens het onfatsoenlijk karakter van de Chinese regering.
Gelukkig wel, ik heb Freek nooit gepruimd. Alleen dat liedje leven na de dood was wel aardig, maar in de revisie al zwaar op z'n retourquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat in tegenstelling tot Freek. Zijn ster is flink aan het dalen.
Is ook rijp voor het museum..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Gelukkig wel, ik heb Freek nooit gepruimd. Alleen dat liedje leven na de dood was wel aardig, maar in de revisie al zwaar op z'n retour
Alles is beter dan Groningse adhd'ers natuurlijkquote:
Hij had dominee moeten worden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:08 schreef Aoristus het volgende:
Gelukkig wel, ik heb Freek nooit gepruimd. Alleen dat liedje leven na de dood was wel aardig, maar in de revisie al zwaar op z'n retour
Zeker....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Alles is beter dan Groningse adhd'ers natuurlijk
Ik had ooit in een te tekenen planning voor het komende jaar staan dat ik me met andere zaken bezig mocht houden, mits er op dat moment telefonische ondersteuning nodig was.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Het contract wordt in aflopende zin verlengd'' vind ik nog altijd een meesterlijke parodie op zakelijk jargon.
quote:[..]
Zo schuw ben je toch niet? Of ga je ervan uit dat, met mijn komst, het gezelschap hopeloos-lieve jongens dat aan je lippen hangt wordt uitgebreid, en wordt het gezelschap je dan teveel?
Zekers, dat is de enige komiek die het beste zijn shows als 10 afleveringen kan verkopenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:11 schreef Apropos het volgende:
Nee, Harry. Alles is beter dan Hans Teeuwen.
Smaken verschillen....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
Hans Teeuwen is een held. Barbaren hier.
Soms.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat blijkt inderdaad.
Tineke Schouten fans?
Ik laat je met enige regelmaat figureren in de buitengewoon vermakelijke reeks Originele taal- en spelfouten #7quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
hoeft ook niet.....Nederlandse taal ik ook zo redudant als de nete.....Dan kan je wel een schrijfout permiteren....
In de grond wel. Maar ik verbloem het.quote:
Niet op de 19e.quote:Kom je?
Stiekumerdquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik laat je met enige regelmaat figureren in de buitengewoon vermakelijke reeks Originele taal- en spelfouten #7
Al je collega's bij de post citeren hem zeker?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
Hans Teeuwen is een held. Barbaren hier.
En een komma hier en daar, onder andere.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:49 schreef Apropos het volgende:
Verveeld.
Ik speel weleens een Hans Teeuwen troef uitquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:18 schreef Apropos het volgende:
Al je collega's bij de post citeren hem zeker?
Ach kijk, de reden waarom mannen zo aanbiddelijk zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
In de grond wel. Maar ik verbloem het.
Dan zal ik doorgeven tegen de 19e te zijn.quote:[..]
Niet op de 19e.
Is dat vergelijkbaar met gekkenmatquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik speel weleens een Hans Teeuwen troef uit.
Het laatste, al sluit ik mij persoonlijk aan bij de schrijfwijze 'stiekum'. Dat vind ik mooier.quote:
Nee, je bent een wandelende allergiequote:Ik weet dat het een kernkwaliteit van mij is. Ben ik nu een topper?![]()
Is onwaarachtigheid echt de enige reden? Omdat het appelleert aan je nieuwsgierigheid?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach kijk, de reden waarom mannen zo aanbiddelijk zijn.
Nee nee, dat moet geheel van eigen redenen afhankelijk zijn.quote:Dan zal ik doorgeven tegen de 19e te zijn.
Ik heb geen geld en het ontbreekt mij aan tijd. Dezelfde belemmeringen die mij de vorige maal parten speelden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:24 schreef Monidique het volgende:
Waarom kom jij niet opde negentiende?
Jij bent mijn excuusfokker. Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik heb geen geld en het ontbreekt mij aan tijd. Dezelfde belemmeringen die mij de vorige maal parten speelden.
Wie wel?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:25 schreef Monidique het volgende:
Ik heb me dit jaar nog niet geschoren...
Ja, vind ik ook.....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Het laatste, al sluit ik mij persoonlijk aan bij de schrijfwijze 'stiekum'. Dat vind ik mooier.
ik heb ff vlug gekeken, ja grappig idd..quote:Overigens haal ik alleen móói bizonder taalgebruik die kant op.
quote:Nee, je bent een wandelende allergie.
Ga roken op het balkon man, kafir.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
Smoesjes.
Dat heb ik zojuist gedaan, char.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Ga roken op het balkon man, kafir.
http://www.nytimes.com/2007/01/06/world/middleeast/06arabs.html?ex=1325739600&en=18336ab31ea41e8c&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rssquote:“No one will ever forget the way in which Saddam was executed,” President Hosni Mubarak of Egypt remarked in an interview with the Israeli newspaper Yediot Aharonot published Friday and distributed by the official Egyptian news agency. “They turned him into a martyr.”
http://www.talkingpointsmemo.com/archives/011817.phpquote:I would like to refer to the note about Saddam’s changing image in the Arab world. I have lived in the United Arab Emirates for 8 years. The other night I was taking a little run into Dubai for a bad burrito (for some strange reason the cooks in Dubai do appalling things to Mexican food) and a beer. My taxi driver, Amjed, a Pakistani who has been driving taxi in Sharjah and Dubai for 25 years, was unusually quiet on this trip. Finally, after we got going on the freeway, he asked me,
“So, Saddam gone, eh?”
“Yes,” I answered. “He is dead. He was a bad man. But it won’t change the troubles in Iraq.”
“He was bad man,” Amjed agreed. “You see?”
“No. I didn’t see it.”
“I see on television. He was brave.”
“I heard that.”
“He was bad man. In end, he was brave. He was not afraid. In end he was brave man. Was good.”
I couldn’t think of anything to say to that. We drove on in silence. When we got to the bar, I thanked him, tipped him, walked in, and ordered a cold pint of Stella.
Het blijft het mysterie man. Hoe kan hij nou denken te kunnen verbergen wat eraf spat? Wat denkt hij? Waarom denkt hij in vredesnaam dat ik iets volstrekt onwaarschijnlijks zou denken? Rare jongens, die mannen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
Is onwaarachtigheid echt de enige reden? Omdat het appelleert aan je nieuwsgierigheid?
Dat overlapt. Ik maak zelden tijd voor socialisatie, ik heb mij voorgenomen een uitzondering te maken, dus de datum is mij egaal (ijs en weder, en voornamelijk verwachte bevalling van zusje, dienende). Als uiteindelijk een gebrek aan middelen je weerhoudt zal ik niet schromen je aan te bieden je vrij te houden. Maar het zal wel weer mannig wezen dat af te slaan, en te vergelden door mij dronken te voerenquote:[..]
Nee nee, dat moet geheel van eigen redenen afhankelijk zijn.
Maar dingen openmaken gaat je goed af?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Het blijft het mysterie man. Hoe kan hij nou denken te kunnen verbergen wat eraf spat? Wat denkt hij? Waarom denkt hij in vredesnaam dat ik iets volstrekt onwaarschijnlijks zou denken? Rare jongens, die mannen.
Ik voer slechts vrijgezelle vrouwen dronken, of vrouwen wier vriendje vreemd gaat. (Stafrijm!) Stel eens een alternatief voor.quote:Dat overlapt. Ik maak zelden tijd voor socialisatie, ik heb mij voorgenomen een uitzondering te maken, dus de datum is mij egaal (ijs en weder, en voornamelijk verwachte bevalling van zusje, dienende). Als uiteindelijk een gebrek aan middelen je weerhoudt zal ik niet schromen je aan te bieden je vrij te houden. Maar het zal wel weer mannig wezen dat af te slaan, en te vergelden door mij dronken te voeren.
Uiteraard. Maar ik denk dat heel veel andere mensen het anders zien. En dat had anders gekund.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:37 schreef Apropos het volgende:
Ik vond Saddam niet echt dapper. Ik vond het gejoel van zijn beulen niet kies, maar het commentaar van Hoessein (''nu durven jullie wel'') is wel erg misselijk. Alsof hij ooit gedurfd heeft!
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:39 schreef MrX1982 het volgende:
Ze hadden het proces van Saddam niet zo moeten afraffelen en vanwege politieke motieven zo snel zijn executie voltrekken. Voor de rest laat het me koud.
Dat idee heb ik een beetje. Dat Saddam dood is, sja, boeiend. Maar dit is gewoon een wanvertoning geweest, zowel de rechtszaak als de executie en Bush juicht en Blair is stil en je hoort er zowat niemand over. Dat is toch wel schokkend deprimerend jammer?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:08 schreef Monidique het volgende:
Osama bin Laden werd in 2007 opgepakt in Pakistan en overgebracht naar Amerika. In New York wordt hij berecht voor misdaden tegen de menselijkheid, namelijk de dood van 17 zeelui in Jemen, de aanslag op de U.S.S. Cole. Een aantal van zijn advocaten wordt vermoord en de rechter, wiens vrouw omkwam tijdens de aanslagen op het WTC, wordt door Bush vervangen omdat-ie Bin Laden te veel liet praten. Twee jaar later wordt hij schuldig bevonden aan de dood van 17 zeelui en veroordeeld tot de strop, ook in hoger beroep. Rechts-conservatieve webloggers nemen hem mee naar een schuur in Texas waar een geïmproviseerde galg staat en schreeuwen 'Bush, Bush, Bush!' terwijl ze Osama ophangen en zeggen dat het Christendom gewonnen heeft.
Gerechtigheid.
Ik denk niet dat ik me daarop laat voorstaan..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:35 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar dingen openmaken gaat je goed af?
Eh.. Je treedt mannelijk en doorstastend op en voorkomt dat ik me dronken laat voeren? Lijkt me een reuze moderne win-win situatiequote:[..]
Ik voer slechts vrijgezelle vrouwen dronken, of vrouwen wier vriendje vreemd gaat. (Stafrijm!) Stel eens een alternatief voor.
Dat kan, maar ik doelde meer op een alternatief in tijd.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:46 schreef sigme het volgende:
Eh.. Je treedt mannelijk en doorstastend op en voorkomt dat ik me dronken laat voeren? Lijkt me een reuze moderne win-win situatie.
Saddam was natuurlijk al lang geen gevaar meer dus hij heeft via de achterkant de coulisse verlaten. Irak is een grote chaos waarbij een escape "tactiek" de enige tactiek lijkt te zijn die de Amerikanen nog kunnen toepassen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Dat idee heb ik een beetje. Dat Saddam dood is, sja, boeiend. Maar dit is gewoon een wanvertoning geweest, zowel de rechtszaak als de executie en Bush juicht en Blair is stil en je hoort er zowat niemand over. Dat is toch wel schokkend deprimerend jammer?
Vegetariers proeven geen dieren. Dat is, al lijkt het erop, iets anders dan dierproeven.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:36 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, die documentaire over ALF en PETA dus. Als ik dat soort dingen zie, dan komt mijn was-ik-maar-vegetariër-en-ik-zou-het-natuurlijk-gewoon-kunnen-worden-gevoel weer naar boven. Ik ben nogal in dubio over medische tests op dieren, maar het helpt mensen natuurlijk wel. Ik vind dat een lastige, hoor.
Deze zin begrijp ik nietquote:Misschien omdat het principiële dan daadwerkelijk nadelig is.
Dat lijkt mij ook.quote:(...)
Stel dat Saddam Hussein nadat hij was opgepakt door Koerdische en Amerikaanse soldaten aan het Iraakse volk was uitgeleverd. Stel dat de auto waarmee Saddam naar de rechtbank zou worden gebracht onderweg door het volk was belaagd, dat het geharnaste blik letterlijk was opengescheurd door honderden mannen en vrouwen. Niet met bijlen of geweren of met zware stenen. Nee met hun blote handen. Als kijkers, want dit zou geweldige televisie zijn en dus zouden we het te zien krijgen, zouden we ons afvragen hoe die mensen dat toch doen, ijzer scheuren met hun blote handen. Opeens zouden we het begrijpen: het was hun verdriet, hun boosheid, de jarenlange onderdrukking die de mensen een bovennatuurlijk kracht gaf.
Saddam zou uit de auto worden getild. Misschien zouden we een glimp hebben opgevangen van een doodsbange oude man. Misschien zouden we ook alleen maar een mensenmassa zien. Slaande armen. Schoppende benen. Verscheurende tanden. Misschien zouden ze hem in brand steken. Daarna zou men zijn lijk aan een stok spiesen en ronddragen. Iedereen zou een stukje krijgen van Saddam, het monster. Nu niet veel meer dan een paar lappen verkoold vlees.
Een afschuwelijk scenario. Maar ik zou het minder schokkend hebben gevonden. Omdat het eerlijker is.
Niemand zou het 'recht' noemen. Of 'een eerlijk proces'. Het zou zijn wat het is: een volk dat wraak neemt op een gehate dictator.
Je eet toch geen kip?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:49 schreef sigme het volgende:
Ik smoor mijn vegetarische neigingen in lamsvlees.
Nee, dat weet ik... maar... Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Vegetariers proeven geen dieren. Dat is, al lijkt het erop, iets anders dan dierproeven.
Geen vlees eten? Ach, het is lekker en het zou dus jammer zijn. Spijtig, maar niet nadelig. Dierproeven, echter, kunnen een nut hebben, een nut van levensbelang. Als je dat dus stopt, om het welzijn van de dieren, dan is het daadwerkelijk nadelig.quote:Deze zin begrijp ik niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |