Gevonden.......quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is geen bal op de TV,
alleen een film van Doris Day,
druk hem in en ga maar mee,
ff zoeken........Wel doemaar....weet ik nu...
Dank voor den tip....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:23 schreef Aoristus het volgende:
Wat heerlijk, dat valse kreng, Hirschi Ali, wordt doorgezaagd in de Leugen regeert. En al die rechtse koppen zich maar verontschuldigen
Wat zou het toch gaaf zijn als die hele Hirschi Ali een gedachtenexperiment blijkt te zijnquote:
Zou ik een groot voorstander van zijn.......quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat zou het toch gaaf zijn als die hele Hirschi Ali een gedachtenexperiment blijkt te zijn
Nee, hoor. Helemaal niet wazig.... Ik zou ook tot de Hoge Raad gaan procederen als ik onverhoopt perongeluk met mijn fiets op de Autobahn terecht komt en daarom een bon krijg.......Hoe kan ik immers weten dat ik daar niet mag fietsen....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:27 schreef Reya het volgende:
fietser A27
Wat is dit nu weer voor wazig topic?
http://www.news24.com/New(...)1462_2051037,00.htmlquote:Another 'Saddam suicide'
04/01/2007 14:19 - (SA)
Kolkata, India - A 15-year-old girl from eastern India hanged herself in response to the execution of Iraqi dictator Saddam Hussein, police and family members said on Thursday.
"She said they had hanged a patriot. We didn't take her seriously when she told us that she wanted to feel the pain Saddam did during the execution," the girl's father, Manmohan Karmakar, told AFP by phone from the town of Kharda.
He said his daughter, called Moon Moon, had become extremely depressed after watching Saddam's execution on television.
"She kept watching the scene over and again and didn't take food on Saturday and Sunday to protest the hanging," he said.
Police superintendent Pravin Kumar confirmed the suicide, saying the girl had strung herself up from a ceiling fan and was found dead early on Wednesday.
The communist-ruled state of West Bengal has condemned Saturday's execution of Saddam, with thousands of people taking to the streets.
Sapa-AFP
ik begrijp geen reet van je post, maar je bedoelt het vast goed.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou ik een groot voorstander van zijn.......
en als dat niet lukt........als orb?Of toch maar niet
![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik begrijp geen reet van je post, maar je bedoelt het vast goed.
Ik bedoel het ook goed...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik begrijp geen reet van je post, maar je bedoelt het vast goed.
ah, ik dacht meer werktuiglijk, trachten je voor te stellen dat ze nu haar nieuwe gag heeft, zwemmen in een Amerikaanse denktank, met de informatie die door anderen is gesouffleerd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook goed...
Wens: AHA is gedachtenexperiment..........is ook mijn wens..........
Stel dat lukt niet: dan zou je hopen dat AHA een orb was....(een geest zonder lichaam=spook)
quote:
Die denktank als soort gouden handdruk: zeker weten.... Ze is/wordt zwaar (inter)nationaal overgewaardeerd is mijn perceptie.... Ze komt bij mij bepaald niet zo intelligent over(middenmotortje, maar wel excuus-allochtoon....en aandoenlijk) . Zeker niet op het sociale vlak.....is een eenling die invloed van anderen niet duldt. Weet ook niet goed wat ze zeggen en zwijgen moet, is tactloos...Ze werd als een soort koningin bij de VVD binnengehaald. Haar "succes" dankt ze aan het ongeleide projectiel gedrag.....Steeds de confrontatie op te zoeken en steeds weer de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op te zoeken cq te tarten. En daarmee kwam ze steeds in de kijkert.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ah, ik dacht meer werktuiglijk, trachten je voor te stellen dat ze nu haar nieuwe gag heeft, zwemmen in een Amerikaanse denktank, met de informatie die door anderen is gesouffleerd.
Het zou een schandaal zijn als Hirschi Ali een buikspreekpop voor laffe mannetjes als Leon de Winter en consorten zou zijn en dat die denktank een soort van gouden handdruk blijkt.
Bij elk optreden viel ze me tegen. Ze is een beperkte prater en haar argumentatie vaak onvolledig. Hierdoor vervielen haar optredens in het maken van oneliners. Een beetje a la Verdonk, maar dan minder hard.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die denktank als soort gouden handdruk: zeker weten.... Ze is/wordt zwaar (inter)nationaal overgewaardeerd is mijn perceptie.... Ze komt bij mij bepaald niet zo intelligent over(middenmotortje, maar wel excuus-allochtoon....en aandoenlijk) . Zeker niet op het sociale vlak.....is een eenling die invloed van anderen niet duld. Weet ook niet goed wat ze zeggen en zwijgen moet, is tactloos...Ze werd als een soort koningin bij de VVD binnengehaald. Haar "succes" dankt ze aan het ongeleide projectiel gedrag.....Steeds de confrontatie op te zoeken en steeds weer de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op te zoeken cq te tarten. En daarmee kwam ze steeds in de kijkert.....
Hoe ze in the USA is binnengehaald (en awards won) is werkelijk een lachertje.....Stap in de wereld van Poppenkast, toch?
quote:
Absoluut, wat je hier schrijft, is mijn indruk ook altijd van haar geweest. Al had ik best wel een ontiegelijke hekel aan dat mens, juist omdat het vaak om onnodige confrontatie gaat bij Hirschi Ali.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die denktank als soort gouden handdruk: zeker weten.... Ze is/wordt zwaar (inter)nationaal overgewaardeerd is mijn perceptie.... Ze komt bij mij bepaald niet zo intelligent over(middenmotortje, maar wel excuus-allochtoon....en aandoenlijk) . Zeker niet op het sociale vlak.....is een eenling die invloed van anderen niet duldt. Weet ook niet goed wat ze zeggen en zwijgen moet, is tactloos...Ze werd als een soort koningin bij de VVD binnengehaald. Haar "succes" dankt ze aan het ongeleide projectiel gedrag.....Steeds de confrontatie op te zoeken en steeds weer de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op te zoeken cq te tarten. En daarmee kwam ze steeds in de kijkert.....
Hoe ze in the USA is binnengehaald (en awards won) is werkelijk een lachertje.....Stap in de wereld van Poppenkast, toch?
Ja, helemaal eens.....Ik kom ook steeds tot die conclusie....Niet raar als ze daarginds (denktank) een keer door het ijs zakt. Hoe zij hier is opgehemeld en is geadoreerd en in the USA werd binnengehaald (zo ongeveer als een koningin) ....dan kan het daar alleen maar tegenvallen.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Bij elk optreden viel ze me tegen. Ze is een beperkte prater en haar argumentatie vaak onvolledig. Hierdoor vervielen haar optredens in het maken van oneliners. Een beetje a la Verdonk, maar dan minder hard.
Gewoon af en toe iets lulligs zeggen helpt. Zeker als het je irriteertquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Hee!
Ik doe mijn best niet verzuurd te doen en me niet te ergeren.
Ik heb wel besloten minder tijd op het forum rond te hangen.
Ik denk dat iedereen dit wel eens heeft......Dat is menselijk...Ik moet er ook soms tegen vechten (Sickiequote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Hee!
Ik doe mijn best niet verzuurd te doen en me niet te ergeren.
Dit neem ik mij ook steeds voor....Maar dat lukt niet echt....Zeker als op TV steeds meer herhalingen komen...quote:Ik heb wel besloten minder tijd op het forum rond te hangen.
Toen ze bij de PvdA zat, (Wiarda Beckman Stichting als ik het goed heb) kwam ze aanvankelijk best sypathiek bij me over.....Toen ze bij de VVd zo gruwelijk hoog van de toren ging blazen kreeg ik direct dequote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Absoluut, wat je hier schrijft, is mijn indruk ook altijd van haar geweest. Al had ik best wel een ontiegelijke hekel aan dat mens, juist omdat het vaak om onnodige confrontatie gaat bij Hirschi Ali.
Dat is ook zo. Maar ik sta er versteld van hoeveel mensen er gewoon intrappen.....Best eng.....En met demogagie kom je klaarblijkelijk een heel eind.....quote:Omdat het hier om besturen gaat, vind ik het des te kwalijker als zij haar electoraat heeft bedondert met statements van anderen.
Salò! Nog altijd spijt dat ik niet ben weggelopen in de pauze.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, dat is vast nog onschuldig vergeleken bij deze:
http://www.imdb.com/title/tt0073650/
Bij voorkeur niet te kijken als je nog wil gaan eten![]()
C'est arrivé pres de chez vous, die is me altijd bijgebleven. Kijken, Lemmeb! Buitengewoon vermakelijkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vond Delicatessen wel heel leuk. Of bedoel je die niet?
La haine, ijzersterke film.
C'est arrive (accent) pres de chez vous echter gaf me nachtmerries en een blijvende depressie.
Hij is al binnen, incl. de ondertiteling.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:43 schreef sigme het volgende:
C'est arrivé pres de chez vous, die is me altijd bijgebleven. Kijken, Lemmeb! Buitengewoon vermakelijk.
Ik lees altijd graag je filmrecenties, dus ik hoop dat je wil opkalken wat je d'r van vond.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hij is al binnen, incl. de ondertiteling.
Jeetje. Gefeliciteerd met nieuw huis, succes met de bezigheden. Ga je naar een betere buurt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:59 schreef Lemmeb het volgende:
Gaat nog wel ff duren, die recensie. Eerst m'n nieuwe huis maar eens inrichten en m'n eigen PC aanzwengelen.
Kan het ook slechter dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje. Gefeliciteerd met nieuw huis, succes met de bezigheden. Ga je naar een betere buurt?
recensiequote:Ik heb een aardig geheugen, ik help je wel herinneren aan de recentie.
Eh, ik ben te lang (en te ver) weg om dat te kunnen zeggen. Maarquote:
Sorry. Ik heb m'n dag niet. Maar corrigeer me gerust, je weet: een ezelin (daarentegen) stoot zich wel een keer of negen, maar na enige herhaling onthoud zelfs ik wat de juiste spelling is. Dus ik juich correcties toequote:[..]
recensie![]()
Ook. Maar ik moest m'n oude pand uit en heb dat meteen maar aangegrepen om van stad te wisselen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:13 schreef sigme het volgende:
Ik zal niet vissen naar de nieuwstad. Heb je een nieuwe baan of zo, dat je verhuist?
Van een laptop?quote:Ik heb sterk de indruk tegen een stervend beeldscherm aan te kijken. Het wordt ál streperiger en raarder gekleurd hier.
Niet onverstandig. Je hebt gezien wat je wou zien, denk ik.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook. Maar ik moest m'n oude pand uit en heb dat meteen maar aangegrepen om van stad te wisselen.
Ja. Een oud beestje. Ben er nogal aan gehecht, het is mijn laptop, tweedehands gekocht (zodat ik niet zo voorzichtig hoef te zijn, ik ben niet zo heel voorzichtig van nature).quote:[..]
Van een laptop?
Hirsi Ali, Hirsi Ali...wie was dat ook alweer? Leeft die nog dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:23 schreef Aoristus het volgende:
Wat heerlijk, dat valse kreng, Hirschi Ali, wordt doorgezaagd in de Leugen regeert. En al die rechtse koppen zich maar verontschuldigen (haar vermeende ghostwriters)
Als slaaf van het westenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hirsi Ali, Hirsi Ali...wie was dat ook alweer? Leeft die nog dan?![]()
Vond ik zelf ook!quote:
Wellicht keer er ik nog weleens terug. Maar dan wel met een grote bak met poen.quote:Je hebt gezien wat je wou zien, denk ik.
Da's toch klote, want als je tweedehands laptopscherm kapot gaat kun je hem in de meeste gevallen wel bij de vuilnisbak zetten.quote:Ja. Een oud beestje. Ben er nogal aan gehecht, het is mijn laptop, tweedehands gekocht (zodat ik niet zo voorzichtig hoef te zijn, ik ben niet zo heel voorzichtig van nature).
Ow, moeten we weer medelijden hebben nu? Goed dat ik het weet, het is altijd moeilijk bijhouden, de ene week is ze een liegende asielzoeker die het staatsburgerschap ontnomen moet worden en de andere week is ze een slachtoffer van de islamquote:
We zijn het misschien wel eens eensquote:
Moet je Tijger_M eens aanschrijven, waar je dan een beetje fatsoenlijk terecht kanquote:[..]
Wellicht keer er ik nog weleens terug. Maar dan wel met een grote bak met poen.
Ja, nou, ik heb 'm zoiets als twee en een half jaar, en hij kostte 160 euro. Dus hij is sowieso z'n geld waard geweest.quote:[..]
Da's toch klote, want als je tweedehands laptopscherm kapot gaat kun je hem in de meeste gevallen wel bij de vuilnisbak zetten.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:29 schreef sigme het volgende:
Moet je Tijger_M eens aanschrijven, waar je dan een beetje fatsoenlijk terecht kan.
quote:
Shhhhhhhhhhhhhh....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:40 schreef sigme het volgende:
Net wat ik dacht. Hij duikt ook net hier op, is 'ie soms een kloontje van je
?
Ben je terug naar Delft gegaan of zo?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:54 schreef Lemmeb het volgende:
truste
In ene keer goed!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ben je terug naar Delft gegaan of zo?
Nee, Delft is nog verrassend sauber. Woon je in het centrum?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:24 schreef Lemmeb het volgende:
In ene keer goed!En ben nog geen asochtoon tegengekomen!
Net erbuiten. Rustig, ruim opgezet volkswijkje.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, Delft is nog verrassend sauber. Woon je in het centrum?
Een goede kennis van mij woont naast TNO. Verschrikkelijk burgerlijk, maar verder niet verkeerd.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:30 schreef Lemmeb het volgende:
Net erbuiten. Rustig, ruim opgezet volkswijkje.
Ik zit gelukkig wat dichter bij het centrum. Delft is inderdaad ontzettend burgerlijk, ben ook niet van plan er oud te worden. Maar voor nu is het wel ff lekker.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een goede kennis van mij woont naast TNO. Verschrikkelijk burgerlijk, maar verder niet verkeerd.
Ik bedoelde TNO Zuidpolder, vlakbij de TU. Binnen de Randstad is Delft idd een oase van rust en netheid.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:50 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zit gelukkig wat dichter bij het centrum. Delft is inderdaad ontzettend burgerlijk, ben ook niet van plan er oud te worden. Maar voor nu is het wel ff lekker.
de film?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:59 schreef problematiQue het volgende:
* problematiQue zweert bij Amélie.
quote:'Aarde warmt van binnenuit op'
De klimaatverandering van de aarde die zich volgens velen aan het voltrekken is, zou wel eens van 'binnenuit' kunnen gebeuren. Dat stelt ex-meteoroloog van het KNMI Paul Citroen.
In het programma 'De Peiling' op Radio NoordHolland zei Citroen gisteren dat de wereldwijde temperatuurstijging te maken kan hebben met een snellere opwarming van de aarde van binnenuit. ''Door het wegpompen van de olielaag is een buffer weggevallen die de hitte van de kern van de aarde gedeeltelijk opving'', aldus de theorie van Citroen.
Hij denk dat het wellicht kan helpen om de weggepompte olie te vervangen door een gelei, die de warmte vasthoudt.
De meeste wetenschappers gaan ervan uit dat de aarde alleen opwarmt omdat door toedoen van de mensheid er steeds meer broeikasgassen de atmosfeer worden ingepompt. Dankzij de broeikasgassen hebben we een aangenaam klimaat op aarde. Ze zorgen er namelijk voor dat de warmte uit de teruggekaatste zonnestralen wordt vastgehouden. Deze opwarmende werking van deze deken wordt het natuurlijke broeikaseffect genoemd. Een teveel aan broeikasgassen zou het natuurlijk effect echter negatief beïnvloeden (opwarming).
Bier?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:52 schreef Reya het volgende:
Brak, kater, etc.
Heb je iig geen vochttekort.quote:
Nog even, en je bent verlost van dit soort aardse kwaaltjes.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:52 schreef Reya het volgende:
Brak, kater, etc.
quote:„Kwart inwoners VS verwacht dit jaar wederkomst”
WASHINGTON - Een kwart van de Amerikanen zou verwachten dat Christus nog dit jaar wederkomt. Dat meldt de Duitse protestantse nieuwsdienst Idea.
Idea baseert zich op een „representatief” onderzoek van het internationale onderzoeksinstituut Ipsos onder duizend Amerikaanse burgers. Uit dit onderzoek komt naar voren dat 11 procent van de Amerikanen het „zeer waarschijnlijk” acht dat Jezus dit jaar wederkomt, 14 procent „waarschijnlijk.”
Onder evangelicale christenen zou bijna de helft de mening zijn toegedaan dat Jezus „waarschijnlijk” nog dit jaar terugkeert op de wolken des hemels. Bij rooms-katholieken ligt dit percentage op 17 procent, onder niet-religieuze Amerikaanse burgers op 10 procent.
Volgens een kwart van de respondenten is het „niet erg waarschijnlijk” dat Christus dit jaar wederkomt, 42 procent noemde dit „absoluut onwaarschijnlijk.”
Blijkens het Ipsosonderzoek verwachten de meeste Amerikanen dat er dit jaar een terroristische aanslag of natuurramp in de VS zal plaatshebben.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nog even, en je bent verlost van dit soort aardse kwaaltjes.
[..]
10% van de NIET religieuze A. burgers verwacht dat dit jaar Jezus terugkomt.quote:Onder evangelicale christenen zou bijna de helft de mening zijn toegedaan dat Jezus „waarschijnlijk” nog dit jaar terugkeert op de wolken des hemels. Bij rooms-katholieken ligt dit percentage op 17 procent, onder niet-religieuze Amerikaanse burgers op 10 procent.
Ik snap er ook niks van, misschien zijn ze zo bang dat ze zich alvast indekken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
[..]
10% van de NIET religieuze A. burgers verwacht dat dit jaar Jezus terugkomt.![]()
![]()
Wie willen ze nu voor de gek houden? God? Als hij almachtig is dan is zo'n leugentje makkelijk te doorzien.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik snap er ook niks van, misschien zijn ze zo bang dat ze zich alvast indekken.
quote:Bush’ denktank voorziet bloedig jaar
Washington verwacht dat president Bush volgende week de oorlog in Irak zal opvoeren: meer troepen. Gisteren gaven de geestelijke vaders van het plan hun ideeën prijs. ‘Het wordt zeer bloedig.’
Washington, 6 jan. Daar zaten ze dan, de Irak-adviseurs van George W. Bush, die iedereen over het hoofd zag.
Vorige maand nog wisten Witte Huis-watchers zeker dat de basis voor de nieuwe strategie in Irak, de oorlog die voor de Amerikanen zo catastrofaal verloopt, zou worden gelegd door de Studiegroep Irak.
Maar achteraf is gebleken dat medewerkers van de president, op het moment dat oud-minister van Buitenlandse Zaken James Baker in december zijn sombere rapport presenteerde – minder gevechtstroepen, nadruk op diplomatie –, hun oren al te luisteren legden bij twee mannen uit de neoconservatieve school, van wie Washington dacht dat hun ideeën al passé waren: militair historicus Frederick Kagan en de gepensioneerde generaal Jack Keane.
Mannen die zich, zo bleek gisteren, weigeren neer te leggen bij een Amerikaanse nederlaag. Die vinden dat de almaar verhevigende Iraakse burgeroorlog moet worden beantwoord met een verhoogde Amerikaanse oorlogsinspanning. Die ervan overtuigd zijn dat méér Iraaks bloedvergieten en grotere Amerikaanse opofferingen de enige manier zijn om een einde aan het Iraakse drama te maken.
Een fighting spirit die past bij het American Enterprise Institute (AEI), waar Kagan een collega is van Ayaan Hirsi Ali. Hetzelfde AEI was destijds de belangrijkste intellectuele propagandist van de aanval op Irak. Vice-president Daniela Pletka van het AEI prees Kagan en Keane gisteren omdat zij zich tegen de tijdgeest durven te keren. „Toen ze begonnen aan de uitwerking van hun ideeën hadden ze de moed om een Amerikaanse nederlaag op voorhand uit te sluiten.”
Het AEI lag de laatste jaren zwaar onder vuur, binnen de VS en daarbuiten, omdat het instituut in zijn neoconservatieve idealisme de neiging zou hebben de werkelijkheid te negeren. Mede daardoor zou de Amerikaanse regering een vertekend beeld van Irak hebben gehad voordat ze het land in 2003 binnenviel.
Maar op de bijeenkomst gisteren, waar Kagan en Keane hun ideeën voor het eerst samen voor zo’n honderd Washingtonse insiders toelichtten, was geen enkele aarzeling over de rol van het instituut te bespeuren. Triomfalisme hing in de lucht.
Alles wijst er immers op dat Bush volgende week een plan voor Irak zal presenteren dat opnieuw is afgeleid van het denken binnen het AEI. En zowel Frederick Kagan als Jack Keane zei tevreden dat dit twee maanden geleden – na de nederlaag van de Republikeinen bij de Congresverkiezingen en het ontslag van minister van Defensie Rumsfeld – nog volslagen ondenkbaar leek.
Amerika staat voor een periode van zware opofferingen, zei Kagan. „Ik adviseer de president om volgende week zo onverbloemd mogelijk te zijn. We moeten er ons op voorbereiden dat 2007 een zeer bloedig jaar wordt.”
Ook als de plannen van Kagan en Keane volledig worden overgenomen (25.000 extra troepen bovenop de 140.000 die al in Irak zijn; zie inzet) zal het leed niet zomaar geleden zijn. „Dit probleem gaat door tot in 2008 en daarna. We zullen extra reserves moeten oproepen. De plannen zijn héél duur. Ze vergen groot geduld. Amerika zal moeten wennen aan een opoffering die we lange tijd niet hebben hoeven doorstaan.”
Kagan en Keane ontlenen hun vertrouwen dat Bush volgende week hun ideeën zal volgen aan de wijzigingen in de legerleiding die eind deze week bekend werden. De militaire leiders van de operatie in Irak, de generaals Casey en Abizaid, worden vervangen. Beiden waren sceptisch over een verhoogde militaire presentie in Irak. „De president heeft eindelijk het heft in handen genomen”, zei Kagan.
De belangrijkste Republikeinse kandidaat voor de opvolging van Bush, de conservatieve senator John McCain, beaamde dat een ingreep in de legerleiding noodzakelijk was. Ook McCain is een voorstander van verhoogde militaire inspanningen van de VS in Irak. „Onze militaire leiders zijn een beetje bureaucratisch. Ze denken dat ons leger overbelast is en te weinig troepen heeft voor operaties buiten Irak. Maar er is één ding erger dan een overbelast leger: een verslagen leger.”
McCain, met senator Joe Lieberman net terug van een reis door het Midden-Oosten, sprak in onheilspellende termen over het conflict in Irak. „Een Amerikaans verlies in Irak is catastrofaal. Voor de stabiliteit van de regio en onze eigen nationale veiligheid. We kunnen dat niet accepteren.” Volgens beide senatoren wordt de situatie in Afghanistan, dat zij ook bezochten en waar Nederlandse troepen onder de vlag van de NAVO opereren, steeds slechter. „Het wordt een heel gewelddadige lente in Afghanistan”, zei McCain.
Amerika zal zijn leger volgens hem substantieel moeten uitbreiden, zoals Bush recentelijk al zei. Naar nu blijkt is dat achteraf ook de belangrijkste reden geweest voor het ontslag van Rumsfeld, die vond dat een uitbreiding van de landmacht in strijd was zijn ideeën voor een flexibelere krijgsmacht, die door technologie in plaats van manschappen wordt gedomineerd.
Keane wees erop dat de extra inspanningen in Irak en in andere oorlogsgebieden op termijn moeten leiden tot een vergroting van de landmacht met 60.000 troepen; de Amerikaanse landmacht heeft nu 500.000 militairen. Kagan denkt dat een groter aantal nodig is. „Tussen 1979 en 1990 hadden we een landmacht van 780.000 soldaten. En nu zijn we al vijf jaar in oorlog zonder ons leger te vergroten.”
Zo kreeg de hele bijeenkomst iets absurdistisch. Twee maanden geleden stemden de kiezers de Republikeinen in het Congres weg uit onvrede over de oorlog. En in reactie daarop denken Bush en zijn adviseurs nu slechts aan verhoogde militaire inspanningen. En niemand stelde de vraag of het zal werken. Maar Nimrod Raphaeli, een Irakees van het Middle East Research Institute, zat op de zesde rij de hele middag zijn hoofd te schudden. Zijn land, zei hij, heeft een lange historie van wrede onderdrukking. Tienduizenden extra troepen zullen dat niet veranderen. „Alleen een dictator kan ons redden. Of een zéér autoritaire Amerikaanse generaal.”
quote:Zondag in Buitenhof
12.08, Nederland 1
Europa: prioriteit of punthoofd?
Sinds een week is Duitsland voorzitter van de Europese Unie. In Buitenhof de Duitse staatssecretaris Peter Altmaier (CDU) over de nieuwe plannen van het Duitse leiderschap, de toekomst van het Europese grondwettelijke verdrag en de precaire positie van Nederland in Europa. Welke handreiking kan de Duitse regering na ons 'nee' nog aan Nederland bieden en wat verwacht Altmaier nu van de Nederlandse politiek?
Europa en de formatie
Aansluitend een discussie over Europa en de formatie. In de verkiezingscampagne vormde de EU uit angst voor de kiezer geen thema. Een groot deel van de Nederlandse bevolking staat niet te popelen om de banden met Europa verder halen. Maar kunnen PvdA, CDA en ChristenUnie Europa nu wel links laten liggen? En zo niet, wat moet er dan in het regeerakkoord komen? Te gast René van der Linden (senator van het CDA en voorzitter van de Parlementaire Assemblée van de Raad van Europa), Jos de Beus (politicoloog UvA) en Mendeltje van Keulen (Instituut Clingendael) over de problematische toekomst van Nederland in Europa.
Het Centraal Planbureau en de politiek: balanceren tussen advies en analyse
Economisch gaat het Nederland voor de wind de komende twee jaar. Het nieuwe kabinet lijkt een zonnige start te kunnen gaan maken. Maar schijn bedriegt. In Buitenhof de nieuwe directeur van het Centraal Planbureau Coen Teulings over hoe moeizaam regeren is in tijden van voorspoed.
Presentatie: Rob Trip
Column: Ronald Plasterk
quote:
Oh, en de oorlog ging zo snel in het beginquote:„Dit probleem gaat door tot in 2008 en daarna. We zullen extra reserves moeten oproepen. De plannen zijn héél duur. Ze vergen groot geduld. Amerika zal moeten wennen aan een opoffering die we lange tijd niet hebben hoeven doorstaan.”
de oorlog is al gewonnen, nu is er alleen nog een langdurig, geweldadig "probleem".quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:38 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Oh, en de oorlog ging zo snel in het begin.
Leger VS roept gesneuvelde militairen opquote:Keane wees erop dat de extra inspanningen in Irak en in andere oorlogsgebieden op termijn moeten leiden tot een vergroting van de landmacht met 60.000 troepen
Er is al een plan om immigranten die het leger ingaan een Amerikaans paspoort te geven.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Leger VS roept gesneuvelde militairen op
Ze zijn wanhopig...
Tali Fahima: terroriste of martelaar?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:13 schreef Autodidact het volgende:
Bron?
Kunnen ze als human shield dienenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er is al een plan om immigranten die het leger ingaan een Amerikaans paspoort te geven.
Een veredeld huurlingenleger, dus.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er is al een plan om immigranten die het leger ingaan een Amerikaans paspoort te geven.
Indeed.quote:
Ja, dat amerikaanse raketschild werkt nog steeds niet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Kunnen ze als human shield dienen.
Daar gaan weerquote:126 Teletekst za 06 jan
Servië weigert Kosovo op te geven
` De Servische premier Kostunica is
niet van plan de provincie Kosovo op te
geven.In de krant Politika roept hij de
Servische burgers op om het gebied te
verdedigen."Als Kosovo wordt opgegeven,
verliezen we onze identiteit en zullen
we onszelf vernietigen",zegt Kostunica.
Kosovo staat sinds de NAVO-aanvallen in
1999 onder internationaal bestuur.De
meerderheid van de Servische provincie
is Albanees en wil een autonome status.
De Finse VN-bemiddelaar Ahtisaari komt
eind deze maand met een plan voor de
toekomst van Kosovo.Een van de adviezen
is om beperkte autonomie toe te kennen,
onder toezicht van de Europese Unie.
volgende nieuws financieel sport
Ik las het net in de papieren editie. Die James Baker zal zich ook wel lekker bespeeld voelen. Hij mag lekker een rapportje maken zodat het tijdens de verkiezingen lijkt dat Bush bezig is met de oorlog, maar na de verkiezingen zegt Bush dank-je-wel-en-tot-ziens en doet precies het tegenovergestelde van wat die studiegroep voorstelt.quote:
Dat zijn geen zielenroerselen meer, dat is regelrechte achterlijkheid.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nog even, en je bent verlost van dit soort aardse kwaaltjes.
[..]
Na dit alles is wel gebleken dat terroristen de samenvatting zijn van alles wat kwaad is in de mensheid. Deze samenvatting van kwaadaardigheid woekert voort als betonrot. Betonrot kan worden tegengaan door een gebouw te slopen. Deze samenvatting van kwaadaardigheid moet worden tegengegaan door de doelbewuste moord op iedereen die sympathie koestert met dit menselijke afval. Als de westerse overheden 2 miljoen mensen kunnen rekruteren om deze taak te voldoen en het hele midden-oosten zouden zuiveren van deze mestkevers zou dat in de toekomst veel ellende schelen. Het zal niet leuk zijn. Ook niet aangenaam of plezierig. Maar het moet gebeuren. Het hoogtepunt van deze slachting zal de opknoping van de Iraanse leider zijn. Onder luid gejuich zal hij worden gevierendeeld en zijn lichaam zal worden verspreid om iedereen te laten zien dat met ons niet gespot moet worden. Op straffe van hetzelfde lot.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:08 schreef Monidique het volgende:
Osama bin Laden werd in 2007 opgepakt in Pakistan en overgebracht naar Amerika. In New York wordt hij berecht voor misdaden tegen de menselijkheid, namelijk de dood van 17 zeelui in Jemen, de aanslag op de U.S.S. Cole. Een aantal van zijn advocaten wordt vermoord en de rechter, wiens vrouw omkwam tijdens de aanslagen op het WTC, wordt door Bush vervangen omdat-ie Bin Laden te veel liet praten. Twee jaar later wordt hij schuldig bevonden aan de dood van 17 zeelui en veroordeeld tot de strop, ook in hoger beroep. Rechts-conservatieve webloggers nemen hem mee naar een schuur in Texas waar een geïmproviseerde galg staat en schreeuwen 'Bush, Bush, Bush!' terwijl ze Osama ophangen en zeggen dat het Christendom gewonnen heeft.
Gerechtigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |