quote:Op zaterdag 30 december 2006 01:23 schreef Kamermans het volgende:
[..]
Dankje!, toch heb ik er geloof ik wel eens eerder iets over gelezen in foldertje dat bij een andere filter zat
veder zijn hier nog 2 fotos op die zelfde avond en zlefde plek genomen:
deze eerst vind ik zelf wel wat hebben alleen is die te laag genomen, teveel grond en teweinig lucht,..
[afbeelding]
dit vind ik een betje te standaart foto vandaar dat ik die niet in gestuurd heb
[afbeelding]
Die ene die hier in de eerste post staat... Ik weet niet welke je ingestuurd hebtquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:36 schreef Kamermans het volgende:
ik was het topic al kwijtmaar die was dus vol
mooi dat je mijn foto prachtig vindmaar bedoel je die eerste foto in mijn vorige post? of de foto die ik paar post eerder poste en die ik ook ingestuurd heb ?
Dan ben je niet bij mij in de buurt...quote:Op zaterdag 30 december 2006 08:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Eens kijken of ik de komende dagen wat mooiers kan maken dan in de rest van het jaar. Landschap en weer zien er waar ik nu ben veelbelovend uit.
Wat aso zeg.quote:
En ook niet bij mijquote:Op zaterdag 30 december 2006 10:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dan ben je niet bij mij in de buurt...![]()
* Ireth zoekt regenjas om boodschapjes te gaan halen...![]()
Ik vind het een fijne plaat om naar te kijken, fijn beeld, fijne kleuren en rust.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:34 schreef Ymke het volgende:
Wat zie jij in nummer 2?
De laatstequote:Op zondag 31 december 2006 01:46 schreef ElizabethR het volgende:
Elefes, ik vind #1 en #6 de mooiste. Maar eigenlijk vind ik ze allemaal mooi!! Ik zou denk ik nummer 6 insturen, die heeft mijn grootste voorkeur.
Ik weet ook niet welke te kiezen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het inleveren van de foto's kan tot en met 5 januari 2007 22:00 uurquote:Op zondag 31 december 2006 11:17 schreef SunChaser het volgende:
Tot wanneer kun je insturen?
Die zou ik kiezen, nette plaatquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:12 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het erg moeilijk om te kiezen..
#2:
[afbeelding]
De wedstrijd staat op de FP!quote:Op zondag 31 december 2006 12:03 schreef Ilford het volgende:
Ah, ruim na het posten van mijn foto pas dit discussietopic ontdekt...(met dank aan de post op de frontpage
)
nummer 4quote:Op zondag 31 december 2006 01:46 schreef ElizabethR het volgende:
Elefes, ik vind #1 en #6 de mooiste. Maar eigenlijk vind ik ze allemaal mooi!! Ik zou denk ik nummer 6 insturen, die heeft mijn grootste voorkeur.
Ik weet ook niet welke te kiezen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nummer4quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:12 schreef Elefes het volgende:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
(Zonder de witte rand er omheen.)
#4:
[afbeelding]
#5:
[afbeelding]
#6:
[afbeelding]
Zoveel geweldigs heb ik niet gemaakt dit jaar
3quote:Op zondag 31 december 2006 08:16 schreef Angelotus het volgende:
mijn fot:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind twee eigenlijk wel heel mooi. Ik denk door de kleuren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:12 schreef Elefes het volgende:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
(Zonder de witte rand er omheen.)
#4:
[afbeelding]
#5:
[afbeelding]
#6:
[afbeelding]
Zoveel geweldigs heb ik niet gemaakt dit jaar
Is dat week51, de tijger die met "lion" aangeduid wordt?quote:Op zondag 31 december 2006 12:00 schreef X-fi het volgende:
Dit was de andere foto: Die staat nu als foto van de week op Letsgodigital.nl
Ja idd.quote:Op zondag 31 december 2006 13:18 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Is dat week51, de tijger die met "lion" aangeduid wordt?Mooie kleuren!
De eerstequote:Op zondag 31 december 2006 12:50 schreef Gimmick het volgende:
Voorselectie:
1.
[afbeelding]
of
2.
[afbeelding]
Ik vind de eerste het mooistequote:Op zondag 31 december 2006 08:16 schreef Angelotus het volgende:
mijn fot:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk!quote:Op zondag 31 december 2006 16:37 schreef American_Nightmare het volgende:
Mijn inzending:
[afbeelding]
Die is mooi zeg, wie en waar is dat?quote:Op maandag 1 januari 2007 12:09 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Hier ben ik best wel blij mee. Deze week nog ff goed in mijn archief kijken.
Haai An, ik heb mijn inzending nogmaals gemaild zojuist; ik was vergeten om een lijntje om het kader te zetten. Zou je mijn 2e foto in het topic willen plaatsen? Thanksquote:Op maandag 1 januari 2007 15:18 schreef An24 het volgende:
Hallo Luitjes,
Dankzij de FP heb ik inmiddels weer 34 foto's binnengekregen![]()
Ik ga ze vandaag uploaden maar heb een beetje geduld, het gaat wat tijd kosten.
Als jij een bijlage meestuurtquote:Op maandag 1 januari 2007 16:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Haai An, ik heb mijn inzending nogmaals gemaild zojuist; ik was vergeten om een lijntje om het kader te zetten. Zou je mijn 2e foto in het topic willen plaatsen? Thanks
Mooie combinatie van scherpe en onscherpte, ik vind het alleen jammer dat die druppel zo in het midden hangt.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:26 schreef Tweater het volgende:
Dit is mijn inzending, vinden jullie 't wat?
[afbeelding]
hier is een grotere versie
Ik geloof dat je al weer mail hebtquote:Op maandag 1 januari 2007 17:30 schreef An24 het volgende:
GOED!!! de foto's zijn geplaatst.
Als je jou foto er niet tussen ziet, mail me dan! Hoewel ik denk dat ik iedereen een plekje heb gegeven![]()
Zie mailquote:Op maandag 1 januari 2007 17:37 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik geloof dat je al weer mail hebt.
Lezen is dan ook erg moeilijk op 1 januari met een berg drank opquote:Op maandag 1 januari 2007 19:43 schreef DinoPK het volgende:
Ik denk niet dat je de bedoeling van dit topic doorhebt
quote:Op maandag 1 januari 2007 19:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lezen is dan ook erg moeilijk op 1 januari met een berg drank op
Die is gemaakt op de Elffantasy bij kasteel Haarzuilen.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:50 schreef Roltrapfee het volgende:
[..]
Die is mooi zeg, wie en waar is dat?
Waarom trek je dan mensen over de streep en waarom vind je het niet eerlijk?quote:Op maandag 1 januari 2007 21:03 schreef Bramvo het volgende:
@An24 en andere verantwoordelijken : De fotos in de wedstrijden worden beoordeeld op basis van het ingestuurde plaatje met een maximale breedte van 580 pixels (incl rand). Ik vind het dan ook niet terecht dat bij sommige fotos een url wordt vermeld voor een vergrootte weergave, je kan met een hogere resolutie mensen over de streep trekken wat ik niet helemaal eerlijk vind.
Mijn plaatjes doen het in 3456 x 2304 ook echt wel beter!
Sorry pvdplanet, kamermans en anderen die ik over het hoofd heb gezien..
Dan vermeld je toch ook een hi-res linkje Bramvo...quote:Op maandag 1 januari 2007 21:03 schreef Bramvo het volgende:
@An24 en andere verantwoordelijken : De fotos in de wedstrijden worden beoordeeld op basis van het ingestuurde plaatje met een maximale breedte van 580 pixels (incl rand). Ik vind het dan ook niet terecht dat bij sommige fotos een url wordt vermeld voor een vergrootte weergave, je kan met een hogere resolutie mensen over de streep trekken wat ik niet helemaal eerlijk vind.
Mijn plaatjes doen het in 3456 x 2304 ook echt wel beter!
Sorry pvdplanet, kamermans en anderen die ik over het hoofd heb gezien..
Beargumenteer dan even, misschien begrijp ik je dan!quote:Op maandag 1 januari 2007 21:10 schreef Bramvo het volgende:
Dat doe ik ook wel maar toch ik dacht dat het de beperking was die iedereen heeft..
Ik begrijp je twijfel, want ze zijn ik vind ze alle drie goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste, je ziet nauwelijks dat het water is, en die paar eenden (of andere "waterbeesten") maken het helemaal af. Vooral die ene "voor" de zon, met net een stukje V in het water.quote:Op maandag 1 januari 2007 22:23 schreef Schanulleke het volgende:
Ook i n het nieuwe jaar twijfel ik nog even lekker door.
Nee, want die bestaan uit meerdere foto's. Welke zijn dan volgens jou HDR?quote:Op maandag 1 januari 2007 23:53 schreef pirke het volgende:
Vraagje, zijn HDR foto's toegestaan? Aangezien ik er wel een aantal voorbij zie komen...
1. Bramvo had diezelfde foto ook in het HDR topic gepostquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:12 schreef Elefes het volgende:
[..]
Nee, want die bestaan uit meerdere foto's. Welke zijn dan volgens jou HDR?
quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:16 schreef Bramvo het volgende:
Ben vanmorgen ook op pad geweest, ben zelf niet zo van het kunstzinnige van ToneMapping maar wel van het bereiken van contrasten die je met een enkele foto niet vast kan leggen.
[[url=http://www.bramvo.net/gallery2/d/7029-2/Frame_IMG_0542_0_1.jpg]afbeelding][/url]
Klik op de foto voor de rest..
Grtn,
Bram.
Persoonlijk vind ik HDR foto's twijfelgevallen of die binnen de regels vallen, toen ik er 1 tegenkwam vroeg ik het me af. Maar de wedstrijdcommissie kan hier vast wel uitspraak over doenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:01 schreef Puckzzz het volgende:
mwah het is 'je eigen mooiste foto van het jaar' en als dat nou toevallig een HDR is vind ik het geen probleem.
Nou, t feit dat je ze overelkaar plakt is al een bewerking natuurlijkquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:11 schreef Bramvo het volgende:
Hoi mensen, ja mijn foto's zijn beide inderdaad het resultaat van 3 gelijke foto's middels een HDR methode en Tonemapping samengebracht, onder, juist en over belicht.
Ik heb deze foto zelf gemaakt en : Niets bewerkt.
Zo kun je het zien, maar neit echt veranderd, verzamel daarmee alleen contrastverschillen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nou, t feit dat je ze overelkaar plakt is al een bewerking natuurlijk
Ik snap er geen ruk, maar vind um nog steeds mooi!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:11 schreef Bramvo het volgende:
Hoi mensen, ja mijn foto's zijn beide inderdaad het resultaat van 3 gelijke foto's middels een HDR methode en Tonemapping samengebracht, onder, juist en over belicht.
Ook zonder HDR is dit een mooie foto.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:04 schreef Bramvo het volgende:
Ik vind die met die kikker wel mooi Norald!
Om nog even terug te komen op het HDR verhaal, hieronder zie je de originele foto waarvan ik slechts helderheid en contrast wat heb aangepast :
[[url=http://www.bramvo.net/gallery2/d/7048-1/IMG_0491_origineel_contrast.JPG]afbeelding][/url]
Ik ben niet van mening dat HDR gebruikt wordt om extremen weer te geven, het kan je foto gewoon ooit net iets extra's geven.
Ik wil ze graag zien, maar imageshack is geen vriendje van Fok. Wij zien alleen kikkers dus. (jij ook als je CTRL + F5 doet).quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:58 schreef Norald het volgende:
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen deze twee foto's:
Dees
[afbeelding]
Of dees
[afbeelding]
Goed, uitsluitsel dus.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:11 schreef Bramvo het volgende:
Ik snap wat je bedoeld maar HDR zijn geen lagen. Volgens mij wordt er van de standaardfoto uitgegaan en worden er contrastverschillen gemeten in de onder en overbelichte foto's.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:10 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ook zonder HDR is dit een mooie foto.Natuurlijk kan HDR het net iets extra's geven, maar het blijft wel net zoiets als werken met lagen, en als dat niet mag, dan mag HDR ook niet lijkt me. Gewoon om niet met 2 maten te meten.
Maar zoals schanulleke al zei. De wedstrijdleiding zal vast wel met een uitspraak komen
Ook ik begrijp jou. Zelf heb ik er ook mee geexperimenteerd. Maar niet iedereen kent hiervan het principe. Ik heb al eerder een uitzondering gemaakt op deze regels, deze is bij lering niet zo goed bevallen. Ik blijf dus bij het standpunt!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:20 schreef Bramvo het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar HDR zijn geen lagen. Volgens mij wordt er van de standaardfoto uitgegaan en worden er contrastverschillen gemeten in de onder en overbelichte foto's.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Bramvo het volgende:
Ok ik snap hem, ik moet snel een nieuwe gaan zoeken...
Onze Sherlock Pirke had ook de foto van TomR in het vizier, zie eerder dit topic.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Goed, uitsluitsel dus.
Bramvo: als je de foto in zou sturen keur ik hem af.
Reden: niet om de foto op zich, maar ik moet keuzes maken. Ik ga in deze uit van "de policy" die zegt dat er niet te veel bewerkt mag worden. Drie foto's over elkaar heen is in deze te veel bewerken. Deze keuze maak ik, omdat we toegankelijk willen blijven voor de brede doelgroep op fot.
GEEN HDR DUS! Ik ben mij ervan bewust dat het niet altijd te checken is. Maar bij twijfel wordt er overleg gepleegd en kan een foto alsnog afgekeurd worden. Hopelijk is een ieder bij deze voldoende geinformeerd!
Ik vind trouwens wel dat je hele mooie plaatjes maakt, niet over the top bewerkt om te zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Bramvo het volgende:
Ok ik snap hem, ik moet snel een nieuwe gaan zoeken...
Dankjewel! Ik vind het plaatje zonder HDR bewerking denk ik net iets te weinig spreken.. Moet er ff een nachtje over slapen kan niet kiezen uit mijn persoonlijke selectie van 2006.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:47 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind trouwens wel dat je hele mooie plaatjes maakt, niet over the top bewerkt om te zien.
En ook zonder HDR bewerking vind ik ze mooi, dus je kan hem ook zo insturen hoor
Hehe thnx.. Ik zal hem je mailen..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:14 schreef Ireth het volgende:
Ik blijkf hem prachtig vinden Bramvo!Zie hem nog steeds wel uitvergroot hier aan de muur hangen!
Ai sorry, zo zie je maar weer dat ik een wat minder ervaren gebruiker ben hieroquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik wil ze graag zien, maar imageshack is geen vriendje van Fok. Wij zien alleen kikkers dus. (jij ook als je CTRL + F5 doet).
Je kan je foto's beter op www.photobucket.com oid neerzetten.
Ik viel gister plots uit, nu staat hij er wel!quote:Op woensdag 3 januari 2007 08:20 schreef Puckzzz het volgende:
An, ik zie mijn foto nog niet staan. heb 'm al wel gemailed naar je.
Er staat 5 januari 22:00 uur. Das dus vrijdagavond sluiten!quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Nog ff over het exacte inlevertijdstip. Ik zit nu nog in Polen, kom pas vrijdagmiddag thuis. ik vrees dat ik tot die tijd niet op een plek zit waar ik fatsoenlijk kan uploaden en bij m'n archief komen. En m'n mooiste foto heb ik naar blijkt toch op de 30e december geschoten, die moet dus nog het net op. Dus, telt vrijdag nog mee als inleverdag, of moet het perse donderdagavond al?
natuurkiekjes doen het gewoon goed in een wedstrijdquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:59 schreef SunChaser het volgende:
Heeft iedereen het hele jaar in de natuur rondgelopen?
Ja ik viel ook plots uit gisteren, maar wel nadat ik in bed was gaan liggenquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik viel gister plots uit, nu staat hij er wel!
Ik vind foto 1 het mooistquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:40 schreef Norald het volgende:
Ik heb die van de zonsondergang nog ietsje kunnen terugdraaien, en van die andere heb ik nog een andere onvertiefde versie gevonden![]()
Welke komt er nu het beste uit denken jullie? Of zou ik toch nog terug moeten naar de rode filters![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, zal ik hem dan maar even inkoppen: was je batterij leeg? (die van die foto dan hequote:Op woensdag 3 januari 2007 15:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja ik viel ook plots uit gisteren, maar wel nadat ik in bed was gaan liggen
[insertsmilie hier
]
Hier vind je info over HDRquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:47 schreef X-fi het volgende:
Domme vraag misschien. Wat is HDR?
Dankquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:49 schreef blomst het volgende:
[..]
Hier vind je info over HDR
[HDR] Meer High Dynamic Range Fotografie
Ik heb je bij je eerste foto de kleuren wat rechtgetrokken...als je het vervelend vind haal ik hem weer weg, maar hoe vind je hem zelf zo?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:40 schreef Norald het volgende:
Ik heb die van de zonsondergang nog ietsje kunnen terugdraaien, en van die andere heb ik nog een andere onvertiefde versie gevonden![]()
Welke komt er nu het beste uit denken jullie? Of zou ik toch nog terug moeten naar de rode filters![]()
[afbeelding]
die krokodil en die dingo? (volgens mij is het een dingo iigquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:36 schreef Re het volgende:
ik vind die halve hond best uhmmmm....
Mijn eerste gedachte was iieeeuw, dat zet je toch niet in zo'n topic...Maar eigenlijk is het natuurlijk wel een super wildlife foto. Het is alleen mijn eigen afkeer van het doden van een hond die mijn eerste reactie triggert.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die krokodil en die dingo? (volgens mij is het een dingo iig) ja die vind ik ook errrrg sterk!
phoenixx is doodquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:45 schreef ableton het volgende:
Ik heb mijn foto ingezonden An, hoop dat je hem nog op tijd kan uploaden, of phoenixx.
gewoon naar an24 sturen en hopen dus?quote:
quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:02 schreef ableton het volgende:
[..]
gewoon naar an24 sturen en hopen dus?
of toch hier de foto posten o.i.d.?
Als je hem net gestuurd hebt kan het natuurlijk dat An er nu net niet is, dus even afwachten. En je hebt het nu al hier gemeld, dus het komt vast goedquote:Mail de foto naar An24@fok.nl -EDIT-Let op: An24 heeft nauwelijks internet. Zorg dus dat je van mij een ontvangstbevestiging krijgt. Krijg je die niet, plaats dit dan in het discussietopic, dan kan ik contact met je opnemen.
Prima. Ik kom toch ergens in de middag thuis.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:58 schreef An24 het volgende:
[..]
Er staat 5 januari 22:00 uur. Das dus vrijdagavond sluiten!
't is een geweldig moment. Wat mij betreft zou de actie nog wel wat mooier uitgesneden mogen worden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:43 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte was iieeeuw, dat zet je toch niet in zo'n topic...Maar eigenlijk is het natuurlijk wel een super wildlife foto. Het is alleen mijn eigen afkeer van het doden van een hond die mijn eerste reactie triggert.
Ik zeg niet dat die lelijk is, maar het geeft soort van...andere sfeer >.<quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb je bij je eerste foto de kleuren wat rechtgetrokken...als je het vervelend vind haal ik hem weer weg, maar hoe vind je hem zelf zo?
[afbeelding]
en helaas wat scherper, het orgineel zou wel handig zijn om mee te spelenquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
't is een geweldig moment. Wat mij betreft zou de actie nog wel wat mooier uitgesneden mogen worden.
Deze foto voldoet niet aan de door de wedstrijd opgelegde regels qua grootte; hij is 768 pixels breedquote:
580 jaquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:19 schreef Shark.Bait het volgende:
An24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]
Deze foto voldoet niet aan de door de wedstrijd opgelegde regels qua grootte; hij is 768 pixels breed
afvoeren die hap
Gewoon een kwartslag draaien, dan is ie okquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Deze foto voldoet niet aan de door de wedstrijd opgelegde regels qua grootte; hij is 768 pixels breed
afvoeren die hap
Ook deze en deze en deze zijn allemaal te groot, geen idee waarom die er hier gewoon bijstaan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
afvoeren die hap
Potver! je hebt helemaal gelijk! Die had ik nog niet eens gezien!quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:57 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ook deze en deze en deze zijn allemaal te groot, geen idee waarom die er hier gewoon bijstaan.
In het verleden werden te grote foto's gewoon niet geplaatst. Als je met de grootte geen rekening moet houden, welke regels mag je dan nog laten vallen omdat ze je niet goed uitkomen?
![]()
De batterijen van mijn msn zijn opquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef Xilantof het volgende:
(had ook op andere wijze gekund uiteraard).
Ouderwets! De mijne draait op een brandstofcelquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De batterijen van mijn msn zijn op
Rustig abbie rustigquote:
hmmmmmm........quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:55 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn naam staat verkeerd bij de inzending. Straks maakt iemand de kloon Scanulleke aan en gaat hij of zij met mijn foto pronken!
Met klonen meedoen met de wedstrijd leidt tot uitsluiting van beide inzendingen.quote:
Dat zegt nog niets over de stemrondequote:Op donderdag 4 januari 2007 17:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Met klonen meedoen met de wedstrijd leidt tot uitsluiting van beide inzendingen.![]()
Rustig maar... Je naam staat er nu goed.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:55 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn naam staat verkeerd bij de inzending. Straks maakt iemand de kloon Scanulleke aan en gaat hij of zij met mijn foto pronken!
Waarschijnlijk zal An24 je even mailen met de vraag om de foto even te resizen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:35 schreef Tweater het volgende:
hey Shark, jeb hebt gelijk wat de grootte betreft, maar ik heb in alle eerlijkheid gedacht dat hij goed was zo... ik heb hem geresized met microsoft office picture manager en ik dacht da 't goed ging, blijkbaar niet. Ik hoopdat ik nou niet gediskwalificeerd word, de foto staat wel goed in het topic...
Als er toch een probleem is zal ik hem weer resizen. Wat vinden jullie van de foto zelf trouwens? Ik fotografeer veel en ik ken bijna niemand die dat ook doet, dus ik moet mezelf alles leren... opmerkingen welkom!
Krijg hem nu niet geopend, je zal hem nog eens moeten sturen!quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:55 schreef Tweater het volgende:
Ik ben er achter wat het probleem is; bij het verkleinen van foto's in microsoft officie picture manager kan je breedte keer hoogte in pixels opgeven, maar als je kleiner dan 768 pixels breed gaat wil hij op mysterieuze wijze niet meer meewerken. Ik heb het uiteindelijk maar via paint gedaan... Hoe dit komt weet ik niet, maargoed, it was an honest mistake. Nieuwe geresizede foto is opgestuurd.
mijn naam is ook verkeerd gespeldquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:55 schreef Schanulleke het volgende:
microsoftquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:55 schreef Tweater het volgende:
Ik ben er achter wat het probleem is; bij het verkleinen van foto's in microsoft officie picture manager kan je breedte keer hoogte in pixels opgeven, maar als je kleiner dan 768 pixels breed gaat wil hij op mysterieuze wijze niet meer meewerken. Ik heb het uiteindelijk maar via paint gedaan... Hoe dit komt weet ik niet, maargoed, it was an honest mistake. Nieuwe geresizede foto is opgestuurd.
An, ik vind dat je goed werk verricht als wedstrijd coordinatrice, ondanks ons gezeur, gezwam en ongeduldige posts.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:15 schreef An24 het volgende:
We zijn weer tevreden allemaal?
Dit is de plek om kennis op te doen als je het in je eigen omgeving niet kan vinden natuurlijk! Ik ga er dus van uit dat we je nog wel vaker gaan zienquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:35 schreef Tweater het volgende:
hey Shark, jeb hebt gelijk wat de grootte betreft, maar ik heb in alle eerlijkheid gedacht dat hij goed was zo... ik heb hem geresized met microsoft office picture manager en ik dacht da 't goed ging, blijkbaar niet. Ik hoopdat ik nou niet gediskwalificeerd word, de foto staat wel goed in het topic...
Als er toch een probleem is zal ik hem weer resizen. Wat vinden jullie van de foto zelf trouwens? Ik fotografeer veel en ik ken bijna niemand die dat ook doet, dus ik moet mezelf alles leren... opmerkingen welkom!
The gimp schijnt ook een goeie te zijnquote:Op donderdag 4 januari 2007 20:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit is de plek om kennis op te doen als je het in je eigen omgeving niet kan vinden natuurlijk! Ik ga er dus van uit dat we je nog wel vaker gaan zien
Wat je foto betreft: je onderwerp is naturlijk de druppel, en de vervorming die daardoorheen te zien is. In plaats van resizen, wat je nu gedaan hebt kan je denk ik beter bijsnijden. (overigens is paint echt crappy om te resizen, je ziet hoe blokkerig het er van wordt. Ddaar kan je beter echte bewerkingssoftware voor gebruiken. Voorbeeldjes daarvan zijn uteraard Photoshop en Paint shop Pro, maar in de categorie gratis is er ook Irfanview of Picasa)
Door bij te snijden komt je onderwerp toch weer wat prominenter in beeld dordat je het niet verder verkleint. Ik denk dat dat je foto goed doet.
Dat heb ik me laten vertellen. Van de genoemde misschien nog wel de beste, maar omdat ik er geen ervaring mee heb heb ik hem hier niet genoemd. Ik weet namelijk niet hoe gemakkelijk het is in het gebruik en dat het voortkomt uit de Linux-sekte doet me daar niet veel goeds over vermoeden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:18 schreef pea4fun het volgende:
[..]
The gimp schijnt ook een goeie te zijn
Winnaar voor mij!!quote:
Je hebt morgen ook nogquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:06 schreef Gremen het volgende:
Hmmm, laatste avond, nog gauw even mijn foto kiezen
werken enzoquote:
Moeilijk he. Ik ben er ook nog steeds niet uitquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:06 schreef Gremen het volgende:
Hmmm, laatste avond, nog gauw even mijn foto kiezen
Nee... Het is juist, denk ik, als fotograaf ook belangrijk om kritisch te kunnen kijken naar het werk van andere. Het zal moeilijk worden. Maar dan krijgen in elk geval de 5 beste (per persoon uiteraard) de punten die ze verdienen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:20 schreef pirke het volgende:
Misschien een idee om bij dit grote aantal inzendingen op 10 foto's te stemmen ipv 5?
Erg mooie en sfeervolle foto.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:30 schreef Gsu het volgende:
Leuke inzendingen tot nu toe!
Dit is mijn inzending, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Erg mooiquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:30 schreef Gsu het volgende:
[afbeelding]
Heel mooi , wat een sfeerplaat zegquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:30 schreef Gsu het volgende:
[afbeelding]
Dank je!, foto is gemaakt met een canon digitale spiegelreflex en een sigma 12mm lensquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:10 schreef Elefes het volgende:
[..]
Erg mooi![]()
Waar mee heb je deze geschoten?
Enne, hier van mag je er nog wel meer posten
Doen, doen! Prachtige fotoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:28 schreef CocaColaLight het volgende:
hmm, ik twijfel nog of ik deze zal insturen:
[afbeelding]
Klopt, is wel binnen, maar op de een of andere manier kreeg ik hem gisteravond niet op de server...quote:
Tofquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:30 schreef Gsu het volgende:
[afbeelding]
Ik vind die boot persoonlijk fraaier, Anquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:15 schreef An24 het volgende:
Ik denk dat mijn eigen foto toc deze gaat worden, kom er elke keer op terug!
[afbeelding]
Vanavond maar ff posten met de nog drie anderen die weer binnen zijn!![]()
wat is er met die twee ramen aan de hand? Lijkt wel alsof de lijnen niet lekker doorlopenquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:30 schreef Gsu het volgende:
[afbeelding]
dat zijn nou ouderwetse ramen puckzzz je weet wel die je omhoog kan schuivenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wat is er met die twee ramen aan de hand? Lijkt wel alsof de lijnen niet lekker doorlopen
enneh een 'digitale spiegelreflex' is een beetje en understatement he?
heb je nog veel zitten dodgen en burnen?
wel hele mooie sfeerfoto
Prachtigquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:24 schreef ChatChewbacca het volgende:
[[url=http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/679/hugethumb]afbeelding][/url]
heb 'm gemaild, hopelijk lukt 't an nog om deze erbij te krijgen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:03 schreef Re het volgende:
[..]
dat zijn nou ouderwetse ramen puckzzz je weet wel die je omhoog kan schuiven
We hebben in dit topic al een hele discussie gehad...hoe mooi ie ook is, HDR mag nietquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:24 schreef ChatChewbacca het volgende:
[[url=http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/679/hugethumb]afbeelding][/url]
heb 'm gemaild, hopelijk lukt 't an nog om deze erbij te krijgen.
In een kasteel in Dover, Engeland. De man op de foto was iemand die daar rondleidingen gafquote:
Dank je!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wat is er met die twee ramen aan de hand? Lijkt wel alsof de lijnen niet lekker doorlopen
enneh een 'digitale spiegelreflex' is een beetje en understatement he?
heb je nog veel zitten dodgen en burnen?
wel hele mooie sfeerfoto
De lens die ik gebruikt heb is een Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EXquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Prachtig
Gsu: wat voor Sigma lens precies?
Ik vind dat groothoek werk altijd erg mooi
Als het geen HDR is waarom staat ie dan hier HDR Foto's in het HDR topic? Een HDR van 1 foto mag ook niet, je werkt dan namelijk met lagen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:13 schreef ChatChewbacca het volgende:
wuh, das geen HDR, das ouderwets gephotoshop, nouja, geen HDR, iig maar 1 exposure. Waarom mag HDR niet? ik vind dat werkelijk onzinnig
Dit is gewoon 1 raw, ik kan 'm je zo opsturen...
Ik heb de regels niet gemaakt, ik wijs je er alleen op, zodat je nog een andere foto kan uitzoeken voor sluitingstijd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:27 schreef ChatChewbacca het volgende:
Jezus wat een onzin, dus als ik straks mijn 645 rol ga ontwikkelen, en dan 'm afdruk, op vergroter zet en dan fiks ga doordrukken dan mag dat wel omdat ik niet met lagen werk? HDR is ook geen laag, net zoals USM een directe bewerking. Curves, hoeft ook geen lagen te zijn. Wat een enorme onzin, sorry, maar daarmee sluit je veel moois uit.. Verwerpelijk.
Ja, de eerste..lekker kleurigquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:30 schreef Chanty het volgende:
Welke? Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de eerste, die is gewoon het meest apart, maar die andere twee vind ik ook mooi
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Ik deel je mening maar helaas gelden die regels hier nou eenmaal. Voor sommige mensen is photoshop nog steeds een vies woord.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:27 schreef ChatChewbacca het volgende:
Jezus wat een onzin, dus als ik straks mijn 645 rol ga ontwikkelen, en dan 'm afdruk, op vergroter zet en dan fiks ga doordrukken dan mag dat wel omdat ik niet met lagen werk? HDR is ook geen laag, net zoals USM een directe bewerking. Curves, hoeft ook geen lagen te zijn. Wat een enorme onzin, sorry, maar daarmee sluit je veel moois uit.. Verwerpelijk.
Er zijn veel mensen die het jammer vinden (waaronder ik) en er zijn er veel die nu al vinden dat er teveel bewerkt wordt. Omdat men het vooral open wil houden voor "beginners" kan ik ondanks dat ik het jammer vind wel begrijpen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:32 schreef ChatChewbacca het volgende:
Tsja, ik heb érg weinig foto's waarin ik niet doordruk, of niet met 'lagen' werk, dat ben ik. Ik vind dat een wedstrijd waarin zulke regels gehanteerd worden een beetje vreemd, als 't zo gaat hoef ik er ook niet aan mee te doen.
Volgens mij was hem dat al meerdere malen verteld, pirkequote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:47 schreef pirke het volgende:
HDR van 1 RAW foto is een bewerking die niet toegestaan is in de regels...
Jouw moesten we ook alles vijf keer zeggen met je flitsettestquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgens mij was hem dat al meerdere malen verteld, pirke
Sorryquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:51 schreef pirke het volgende:
[..]
Jouw moesten we ook alles vijf keer zeggen met je flitsettest![]()
quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:17 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, aan het herhalen van overigens zeer gewaardeerde commentaren heb ik niet zoveelTips, truuks etc. wil ik hebben
Ja, dusquote:
Die tone mapping-plugin is er neem ik aan eentje in PS. Welke gebruik jequote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:07 schreef ChatChewbacca het volgende:
Nee, je hebt een tone mapping plugin die dus niet eens een nieuwe laag creëert, vervolgens ben ik met curve layers (nu komen er lagen) selectief gaan onder en over belichten (iets wat zo oud is als fotografie zelf, hierbij moet ansel adams even postuum getuigen (hij vond 't ongeveer uit)). Daarna de kleuren naar de hand zetten, en usm. Kost per foto half uur, al genietend van versgeperste jus d'orange en goede muziek kom ik er wel doorheen
En ik voelde me al zo'n techneut omdat ik door had hoe ik een foto naar sepia om kon zetten!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:07 schreef ChatChewbacca het volgende:
Nee, je hebt een tone mapping plugin die dus niet eens een nieuwe laag creëert, vervolgens ben ik met curve layers (nu komen er lagen) selectief gaan onder en over belichten (iets wat zo oud is als fotografie zelf, hierbij moet ansel adams even postuum getuigen (hij vond 't ongeveer uit)). Daarna de kleuren naar de hand zetten, en usm. Kost per foto half uur, al genietend van versgeperste jus d'orange en goede muziek kom ik er wel doorheen
thanxquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:41 schreef Schanulleke het volgende:
Van de 2 vind ik de 2de de sterkste.
gelukkig fotografeer je al wel wat langer?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:44 schreef Gremen het volgende:
[..]
thanx
(ja veel meer heb ik nog niet, fotograveer nog niet zo lang)
Ja, ik tik weer eens te snelquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
gelukkig fotografeer je al wel wat langer?
Smoesjesquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:18 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja, ik tik weer eens te snel
Foto opgestuurd
oopsquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
SmoesjesOf tikte je bij 'Ik twijvel' ook te snel
Ga es gauw zielig in een hoekje zitten en je schamen
Ik vind dit overigens een belachelijke regel. Lagen worden door sommige mensen hier gezien als hét summum van PS, terwijl dat ab-so-luut niet zo is. In PS kun je bijna alle dingen op meerdere manieren doen, en vaak zijn lagen dan juist de makkelijkste manier. Ik gebruik lagen ook voor hele simpele dingen, zoals levels en saturation. Niet omdat je er technisch meer mee zou kunnen, maar omdat het zo veel georganiseerder is, en het je de mogelijkheid biedt om later je instellingen nog eens bij te stellen. Sterker nog, mijn eerste actie in PS is een kopie maken van de achtergrond, nog voor ik ook maar 1 tooltje aanraak heb ik dus al een laag gemaaktquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:24 schreef pea4fun het volgende:
...mag ook niet, je werkt dan namelijk met lagen.
Het effect in de foto van CCB had ie bijvoorbeeld ook zonder lagen met dodge en burn kunnen maken, maar dan had ie dus wel meer moeten shoppen dan ie nu gedaan heeft.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:56 schreef Vliegvrager het volgende:
In PS kun je bijna alle dingen op meerdere manieren doen, en vaak zijn lagen dan juist de makkelijkste manier.
Ik ben het met je eens, je hebt me met deze reply zelfs overgehaald om meer met lagen te werken, omdat ik vaak aan het einde van een bewerking denk: "Oh, ik had [dit] nog even moeten doen in het begin..." En dan moet ik helemaal opnieuw beginnenquote:
Echt aperte onzin dit. Hij had de foto kunnen bewerken met toegestane tools:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:09 schreef An24 het volgende:
CCB: ik kan je foto helaas idd niet doorlaten. Dat ligt niet aan jou, niet aan de foto, maar aan de wijze van bewerken.
Als WC zijnde is het grappige dat ik het ook jammer vind dat de policy die er staat ook kwaliteiten als deze (in dit geval de jouwe, want het is een superplaat!) uitsluiten. De policy is, dat fotografie op fok toegankelijk moet blijven voor beginners. En de manier waarop deze foto is bewerkt is niet altijd even toegankelijk voor beginners. Dat is zo lastig aan "de vaagheid" van de PS regels, tenminste, wat mensen er vaag aan vinden.
Het spijt me. Ik sluit het topic pas om tien uur vanavond. Alles wat voor tien uur nog binnen komt, zal dus geplaatst worden! Ik hoop dat je nog iets kunt vinden om te posten, voor de rest: Succes nog![]()
Goed, ik kan hier niet langer achter de PC zitten, tot later!
Dáár gaat het nou juist om, beginners snappen niks van photoshopquote:Wie het verbieden van lagen heeft verzonnen snapt echt niets van Photoshop.
2 wedstrijden maken! 1 voor de gevorderden en 1 voor de beginners!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:31 schreef pea4fun het volgende:
Maar de discussie wel of geen photoshop blijf je toch houden zolang er geen totale vrijheid in bestaat. Helemaal afschaffen of helemaal toelaten. Ik denk dat helemaal afschaffen de wat gevorderderen af doet haken, en dan heb je dus echt een wedstrijd voor beginnersVan helemaal toelaten wordt het in mijn ogen leerzamer en uitdagender. Bij mooi photoshopwerk zie je er weinig van en kunnen beginners streven naar eenzelfde effect bij hun foto's en door vragen hoe dat ook leren.
Overshopte foto's vallen bij het stemmen vanzelf af, dat is nl niet mooi en lijkt geen foto meer.
Als ik de post van An lees, is het niet haar beslissing. Kennelijk heeft iemand 'boven' haar dit opgelegd? Laat diegene het ook maar uit komen leggen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:31 schreef pea4fun het volgende:
Ik trek mijn opmerking over lagen terug, die staat nergens in het wedstrijdtopic vermeldt. Het was mijn aanname ivm HDR, waarom HDR dán niet mag behalve dat het "teveel?" bewerkt is laat ik aan de WC over om dat uit te leggen.
Dat is dan een van de eerste dingen die ze moeten leren.quote:Wat betreft deze opmerking van Vliegvrager:
[..]
Dáár gaat het nou juist om, beginners snappen niks van photoshop
preciesquote:Maar de discussie wel of geen photoshop blijf je toch houden zolang er geen totale vrijheid in bestaat. Helemaal afschaffen of helemaal toelaten. Ik denk dat helemaal afschaffen de wat gevorderderen af doet haken, en dan heb je dus echt een wedstrijd voor beginnersVan helemaal toelaten wordt het in mijn ogen leerzamer en uitdagender. Bij mooi photoshopwerk zie je er weinig van en kunnen beginners streven naar eenzelfde effect bij hun foto's en door vragen hoe dat ook leren.
Daar ben ik ook niet zo bang voor idd.quote:Overshopte foto's vallen bij het stemmen vanzelf af, dat is nl niet mooi en lijkt geen foto meer.
En die foto in jouw avatar, was die van oorsprong al zwart-wit?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:42 schreef Anitra het volgende:
* Anitra sluit zich bij Ireth aan!
Ik snap niet wrom foto's bewerkt moeten worden. Ik snap het hele photoshop gebeuren niet. Dan kan je beter gaan schilderen dan ben je vrij in je doen en laten. Een foto die gesoept is is voor mij geen foto, maar een klaar gestoomd plaatje. Fotograferen is in mijn ogen het op de gevoelige plaat zetten van onderwerpen en emoties. Niet een kloddertje hier en een kloddertje daar, zo kan iedereen een foto mooi maken.
dat slaat helemaal nergens op. meestal zijn het de PS n00bs die met dit soort opmerkingen aankomen. foto's mooier maken wordt al vanaf het begin van fotografie gedaan. Denk ook aan het airbrushen, we kennen toch allemaal wel de ingekleurde foto's? Of de foto's van oude filmsterren? PS is gewoon een digitale doka. Zelfs in de doka werden twee of drie verschillende negatieven over elkaar gelegd om een bepaald effect te creeren. kom op zegquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:42 schreef Anitra het volgende:
* Anitra sluit zich bij Ireth aan!
Ik snap niet wrom foto's bewerkt moeten worden. Ik snap het hele photoshop gebeuren niet. Dan kan je beter gaan schilderen dan ben je vrij in je doen en laten. Een foto die gesoept is is voor mij geen foto, maar een klaar gestoomd plaatje. Fotograferen is in mijn ogen het op de gevoelige plaat zetten van onderwerpen en emoties. Niet een kloddertje hier en een kloddertje daar, zo kan iedereen een foto mooi maken.
Maar is het dan niet meer een fototechniek wedstrijd ipv een fotografie wedstrijd?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:48 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat slaat helemaal nergens op. meestal zijn het de PS n00bs die met dit soort opmerkingen aankomen. foto's mooier maken wordt al vanaf het begin van fotografie gedaan. Denk ook aan het airbrushen, we kennen toch allemaal wel de ingekleurde foto's? Of de foto's van oude filmsterren? PS is gewoon een digitale doka. Zelfs in de doka werden twee of drie verschillende negatieven over elkaar gelegd om een bepaald effect te creeren. kom op zeg
zolang het karakter van de foto bewaard blijft vind ik het nog steeds een foto. alleen een beetje opgepoetst.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:51 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar is het dan niet meer een fototechniek wedstrijd ipv een fotografie wedstrijd?
Ik frubel ook wel eens wat in een fotoprogramma (photo impact van Ulead trouwens, met PS kan ik niks..) maar dan meer de extreme aanpassingen enzo.. zoiets als hieronder dus..
[afbeelding]
Dat zijn de bewerkingen die ik leuk vind om te maken.. maar zoals hier gesproken wordt over bijvoorbeeld HDR snap ik er geen jota van
Ow dat probeer ik ook wel, ben gisteren na hier wat technische praat gelezen te hebben over HDR mijn programma eens ingedoken, maar zo op de bonnefooi wat gaan vogelen werkt dus totaal nietquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zolang het karakter van de foto bewaard blijft vind ik het nog steeds een foto. alleen een beetje opgepoetst.
dat je de techniek niet snap betekend eerder dat je je er (als je dat wilt) misschien wat in moet gaan verdiepen i.p.v. het te verwerpen.
Volgens jou ja, en dus subjectief. Los van de vraag of ik het met je eens ben, constateer ik dat het nauwelijks te doen is regels te baseren op dit soort inschattingen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:50 schreef k_man het volgende:
Los van wat er technisch wel of niet mag: die foto van CCB is duidelijk heel erg bewerkt. Dát op zich mag niet. De techniek die ervoor gebruikt is doet er niet eens toe.
Een foto als die van CCb ontleent z'n aparte sfeer volledig aan de bewerking. Zonder die bewerking was het volgens mij een weinig spannend plaatje geweest.
Tja, waar ligt de grens? De bewerking van ccd versterkt imho het beeld dat de foto toch al neerzet. Moet ie het dan hebben van de bewerking? In mijn ogen niet, maar dat is zo subjectief als de pest.quote:Daarmee zijn we terug op de essentie: we willen in de wedstrijd foto's die opvallen vanwege de kwaliteit van sec de foto. Een foto die het moet hebben van de bewerking hoort niet in deze wedstrijd thuis.
Mijn foto is alleen maar voor het omzetten een ietsiepietsie lichter gemaakt, die was van zichzelf al mooiquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:55 schreef Puckzzz het volgende:
Trouwens mijn inzending bestaat ook uit twee lagen. De originele foto is gedupliceerd in een laag, geblurred en daarna is de laag op 'overlay' gezet. Het is maar even ter info, zodat men nog altijd kan beslissen die er ook uit te knikkeren.
jouw foto heeft al die bewerkingstoeren dan ook niet nodig. de mijne wel, want zoals ie uit de camera komt was het een lelijke draak met een kromme neus, 5 wratten op haar kin, en groen haar.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Mijn foto is alleen maar voor het omzetten een ietsiepietsie lichter gemaakt, die was van zichzelf al mooi![]()
ok, dit is dus puur om te stangen, ik geef het toe![]()
Iedereen met een kader om zijn foto heeft al minstens 2 lagen gehad (als je het op de makkelijke manier doet).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:55 schreef Puckzzz het volgende:
Trouwens mijn inzending bestaat ook uit twee lagen. De originele foto is gedupliceerd in een laag, geblurred en daarna is de laag op 'overlay' gezet. Het is maar even ter info, zodat men nog altijd kan beslissen die er ook uit te knikkeren.
Ehm, hoezo 2 lagen voor een rand? Ik doe altijd "increase canvas size 10px white, increase canvas size 60px black", perfecte rand! (of is er een betere manier??)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Iedereen met een kader om zijn foto heeft al minstens 2 lagen gehad (als je het op de makkelijke manier doet).
Het is gewoon oneerlijk dat 2 saaie platen niet even saai zijn omdat men er met een flinke bewerking tegenaan is gegaan.
Mensen die geen photoshop (oid) gebruiken moeten al een heel sterke compositie hebben om een saaie maar bewerkte plaat te overtreffen. Misschien moet er ook een wedstrijd komen voor sterk bewerkte foto's (met eventueel een voor/na door het klikken op de foto)
Dat is op zich best wel eens leuk om te doen! Al was het alleen al voor de leken om te zien wat je allemaal kan doen!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Misschien moet er ook een wedstrijd komen voor sterk bewerkte foto's (met eventueel een voor/na door het klikken op de foto)
Ik gebruik een 2de laag die ik ooit gemaakt heb, en laat deze over foto komen, dan voeg ik ze samen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:05 schreef pirke het volgende:
[..]
Ehm, hoezo 2 lagen voor een rand? Ik doe altijd "increase canvas size 10px white, increase canvas size 60px black", perfecte rand! (of is er een betere manier??)
Huhquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Mensen die geen photoshop (oid) gebruiken moeten al een heel sterke compositie hebben om een saaie maar bewerkte plaat te overtreffen.
ah zo.. en ik zit heel vaak te denken welk lettertype ik ook al weer had en hoe krijg ik um weer op de juiste plek enzo!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik gebruik een 2de laag die ik ooit gemaakt heb, en laat deze over foto komen, dan voeg ik ze samen.
't is nu 1 druk (eigenlijk 2) en 'k heb een kader met m'n naam in.
Ik ga altijd uit van zwart wit en het is dat mijn camera toen niet gelijk op zwart wit kon, maar heb inmiddels een camaera die dat wel kan. Dat is ook het enige, want mijn foto's zijn meestal zwart wit. en digitaal spaart mij een boel centjes. Maar verder is de foto precies de foto zoals hij werkelijk is.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:43 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
En die foto in jouw avatar, was die van oorsprong al zwart-wit?
De manier waarop je camera de foto omzet in z/w is ook een instelling. Je kan meer of minder saturatie toevoegen en bij sommige camera's zelf de hoeveelheid gebruikte kleurtint kiezen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:10 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van zwart wit en het is dat mijn camera toen niet gelijk op zwart wit kon, maar heb inmiddels een camaera die dat wel kan. Dat is ook het enige, want mijn foto's zijn meestal zwart wit. en digitaal spaart mij een boel centjes. Maar verder is de foto precies de foto zoals hij werkelijk is.
.....
De essentie is dat je de foto aanpast om m meer naar je smaak te maken. Dat doe ik ook met mijn foto's.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:10 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van zwart wit en het is dat mijn camera toen niet gelijk op zwart wit kon, maar heb inmiddels een camaera die dat wel kan. Dat is ook het enige, want mijn foto's zijn meestal zwart wit. en digitaal spaart mij een boel centjes. Maar verder is de foto precies de foto zoals hij werkelijk is.
Gelijke kansen kun je shaken, er lopen hier mensen met meer en minder fotografie-ervaring rond, mensen met meer en minder oog voor het mooie, meer of minder creativiteit, meer of minder gear en meer of minder PS-skills.quote:Zoals ik al ergens anders las het word steeds meer een wedstrijd van wie de beste ps techniek heeft en het hele gebeuren van gewoon foto maken en klaar is weg en in mijn ogen hoort een wedstrijd te zijn met gelijke kansen. Mensen durven al niet eens meer foto's in te sturenm omdat er zoveel ps-werk tussen zit, dat is toch geen wedstrijd meer dan?
* Anitra gaatpeukie roken en douchen en de hort op
waar lees jij dat dan??quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:10 schreef Anitra het volgende:
[..]
Zoals ik al ergens anders las het word steeds meer een wedstrijd van wie de beste ps techniek heeft en het hele gebeuren van gewoon foto maken en klaar is weg en in mijn ogen hoort een wedstrijd te zijn met gelijke kansen. Mensen durven al niet eens meer foto's in te sturenm omdat er zoveel ps-werk tussen zit, dat is toch geen wedstrijd meer dan?
* Anitra gaatpeukie roken en douchen en de hort op
Geen punten van mijquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:22 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb trouwens een mega-zendmast (3x groter dan de Eiffeltoren) weggesoept uit mn foto
Maar wel zonder lagen
Kijk hier ffquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:27 schreef ableton het volgende:
zou iemand mij sowieso is kunnen uitleggen hoe die layes werken,
als het echt zo makkelijk is, en sneller wil ik het ook wel, dan maar geen foto van het jaar.![]()
Ach, kom op. Het effect dat die foto probeert te sorteren berust nagenoeg volledig op de bewerking. Zonder bewerking was het een dertien in een dozijn kiekje geweest.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:58 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens jou ja, en dus subjectief. Los van de vraag of ik het met je eens ben, constateer ik dat het nauwelijks te doen is regels te baseren op dit soort inschattingen.
[..]
Tja, waar ligt de grens? De bewerking van ccd versterkt imho het beeld dat de foto toch al neerzet. Moet ie het dan hebben van de bewerking? In mijn ogen niet, maar dat is zo subjectief als de pest.
Het was een storend elementquote:
Volgens mij staat er expliciet in de regels dat kleine oneffenheden wegsoepen mag (zoals een puist ofzo), maar lantaarnpalen al niet meer, laat staan megagrote zendmasten!quote:
heb jij wels van manieren gehoord? Beetje flauwe opmerking? Heb je 't origineel gezien? Je weet niet hoe ie er zonder bewerking uit ziet, je weet niets over de foto. Ga aub dan ergens anders jengelen. Als men hier geen foto's wil hebben die een aparte surreële sfeer hebben, ok fijn, dan hoort dat bij de wedstrijd, maar blijkbaar hebben mensen niet begrepen wat mijn doel van bewerken is. Het gaat mij niet per sé om het mooie plaatje, maar ook om de sfeer. Deze plek bij egmond is een foto van een kolonie huis, met geschiedenis, waar niet altijd fijne dingen in speelden. Dat hoort erbij. De foto is van te voren ze gekozen, dat doe ik bewust. Anders bekijk je uitgebreid mijn site, en maak je opmerkingen normaal.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, kom op. Het effect dat die foto probeert te sorteren berust nagenoeg volledig op de bewerking. Zonder bewerking was het een dertien in een dozijn kiekje geweest.
Dan moet An hem er maar uithalen he? Er staat trouwens dat het vrij is voor je persoonlijke interpretatie en niks over lantaarnpalen of zendmastenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:39 schreef pirke het volgende:
[..]
Volgens mij staat er expliciet in de regels dat kleine oneffenheden wegsoepen mag (zoals een puist ofzo), maar lantaarnpalen al niet meer, laat staan megagrote zendmasten!
Wat ik meer bedoel is dat niemand had kunnen weten dat ik die paal weggesoept heb, en dat het mijn persoonlijke mening is dat de foto zonder paal sterker is. Bij de foto van CCB zie je duidelijk dat er bewerkt is, en die mag dus niet, bij die van mij zie je dat niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dan moet An hem er maar uithalen he? Er staat trouwens dat het vrij is voor je persoonlijke interpretatie en niks over lantaarnpalen of zendmasten
k-man?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:40 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
heb jij wels van manieren gehoord?
Zo hee , dat is witquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:31 schreef Flipper01 het volgende:
Ik heb op de valreep nog mijn foto in kunnen sturen, ik had zo lang zitten twijfelen dat ik de wedstrijd haast was vergeten. Bij deze dus mijn mooiste foto, hopelijk kan An24 hem er nog bij zetten.
[afbeelding]
Anders ga je ff uit je dak omdat iemand je foto niet mooi vindt ofzo.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:40 schreef ChatChewbacca het volgende:
heb jij wels van manieren gehoord? Beetje flauwe opmerking? Heb je 't origineel gezien? Je weet niet hoe ie er zonder bewerking uit ziet, je weet niets over de foto. Ga aub dan ergens anders jengelen. Als men hier geen foto's wil hebben die een aparte surreële sfeer hebben, ok fijn, dan hoort dat bij de wedstrijd, maar blijkbaar hebben mensen niet begrepen wat mijn doel van bewerken is. Het gaat mij niet per sé om het mooie plaatje, maar ook om de sfeer. Deze plek bij egmond is een foto van een kolonie huis, met geschiedenis, waar niet altijd fijne dingen in speelden. Dat hoort erbij. De foto is van te voren ze gekozen, dat doe ik bewust. Anders bekijk je uitgebreid mijn site, en maak je opmerkingen normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |