abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:22:21 #276
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45041235
Ik heb trouwens een mega-zendmast (3x groter dan de Eiffeltoren) weggesoept uit mn foto

Maar wel zonder lagen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_45041434
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:22 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb trouwens een mega-zendmast (3x groter dan de Eiffeltoren) weggesoept uit mn foto

Maar wel zonder lagen
Geen punten van mij
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:27:46 #278
140050 ableton
stereotyped invader
pi_45041445
zou iemand mij sowieso is kunnen uitleggen hoe die layes werken,
als het echt zo makkelijk is, en sneller wil ik het ook wel, dan maar geen foto van het jaar.
arthur bostrom : held voor het leven!
pi_45041523
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:27 schreef ableton het volgende:
zou iemand mij sowieso is kunnen uitleggen hoe die layes werken,
als het echt zo makkelijk is, en sneller wil ik het ook wel, dan maar geen foto van het jaar.
Kijk hier ff http://horeca.kennisnet.n(...)narchief/photoshop2/
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45041585
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:58 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Volgens jou ja, en dus subjectief. Los van de vraag of ik het met je eens ben, constateer ik dat het nauwelijks te doen is regels te baseren op dit soort inschattingen.
[..]

Tja, waar ligt de grens? De bewerking van ccd versterkt imho het beeld dat de foto toch al neerzet. Moet ie het dan hebben van de bewerking? In mijn ogen niet, maar dat is zo subjectief als de pest.
Ach, kom op. Het effect dat die foto probeert te sorteren berust nagenoeg volledig op de bewerking. Zonder bewerking was het een dertien in een dozijn kiekje geweest.

En ja, er zit een mate van subjectiviteit in. Daarom hebben we een kundige wedstrijdleiding. Anders kunnen we de wedstrijd wel automatiseren.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:32:17 #281
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45041609
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Geen punten van mij
Het was een storend element
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_45041616
meer ps stond ook op de weblog

Photoshop Tutorials
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_45041766
Ingestuurd
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_45041874
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:32 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Het was een storend element
Volgens mij staat er expliciet in de regels dat kleine oneffenheden wegsoepen mag (zoals een puist ofzo), maar lantaarnpalen al niet meer, laat staan megagrote zendmasten!
dus
pi_45041878
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, kom op. Het effect dat die foto probeert te sorteren berust nagenoeg volledig op de bewerking. Zonder bewerking was het een dertien in een dozijn kiekje geweest.
heb jij wels van manieren gehoord? Beetje flauwe opmerking? Heb je 't origineel gezien? Je weet niet hoe ie er zonder bewerking uit ziet, je weet niets over de foto. Ga aub dan ergens anders jengelen. Als men hier geen foto's wil hebben die een aparte surreële sfeer hebben, ok fijn, dan hoort dat bij de wedstrijd, maar blijkbaar hebben mensen niet begrepen wat mijn doel van bewerken is. Het gaat mij niet per sé om het mooie plaatje, maar ook om de sfeer. Deze plek bij egmond is een foto van een kolonie huis, met geschiedenis, waar niet altijd fijne dingen in speelden. Dat hoort erbij. De foto is van te voren ze gekozen, dat doe ik bewust. Anders bekijk je uitgebreid mijn site, en maak je opmerkingen normaal.

Ik kan erin komen dat mensen zeggen, zo min mogelijk Photoshop, das niet natuurlijk. Maar zal ik je eens wat vertellen? Fotografie is onnatuurlijk, mensen zien bijna altijd alles scherp, opeens heb je een korte scherpte diepte, en mensen zien een bepaald type kleuren, door het kiezen voor film of witbalans kun je daar al mee spelen. Een camera is een instrument, photoshop ook. De foto is het resultaat, hoe die tot stand is gekomen? Dat is minder relevant dan 't resultaat. Als jij daar waarde aan hecht, fijn, maar praat dan met respect over andermans werk aub.

Verder lijkt me ook dat de foto van el marz en nog een heel stel met lagen is bewerkt. Ik had deze foto ook out of the box creapy kunnen maken met een ND-grad, en nog wat spielerij, maar blijkbaar vallen mensen over het feit dat de ander gewoon ietwat langer/intensiever ergens mee bezig is. Ik vind de regel gewoon nonsense, omdat dit niet een wedstrijd is voor een bepaalde doelgroep binnen fok, maar voor fok. Dat is net zoals dat ik het nonsense zou vinden als schaatsers met meer ervaring niet zouden mee mogen doen aan bepaalde wedstrijden.. Maar goed, hier wordt gezegd, policy = policy, en ik kan er ook wel in komen. En als mijne daar buiten valt, fijn, ik treur er niet om. Maar ik vind de houding tov andermans werk hier soms niet fijn.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_45042052
Zonder dat je het origineel gezien kan en mag je inderdaad niet zeggen dat het niks is. En de bewerking zoals ChatChewbacca gedaan heeft kan ik nog niet, ik vind het echt een mooie plaat.

Wat er ook gebeurd, houd respect voor elkaar...
dus
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:45:46 #287
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45042121
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:39 schreef pirke het volgende:

[..]

Volgens mij staat er expliciet in de regels dat kleine oneffenheden wegsoepen mag (zoals een puist ofzo), maar lantaarnpalen al niet meer, laat staan megagrote zendmasten!
Dan moet An hem er maar uithalen he? Er staat trouwens dat het vrij is voor je persoonlijke interpretatie en niks over lantaarnpalen of zendmasten
Ziggy played guitar
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:47:31 #288
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45042188
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dan moet An hem er maar uithalen he? Er staat trouwens dat het vrij is voor je persoonlijke interpretatie en niks over lantaarnpalen of zendmasten
Wat ik meer bedoel is dat niemand had kunnen weten dat ik die paal weggesoept heb, en dat het mijn persoonlijke mening is dat de foto zonder paal sterker is. Bij de foto van CCB zie je duidelijk dat er bewerkt is, en die mag dus niet, bij die van mij zie je dat niet.

En nu ga ik lekker treinen
Ziggy played guitar
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:50:16 #289
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45042304
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:40 schreef ChatChewbacca het volgende:

[..]

heb jij wels van manieren gehoord?
k-man?

Nee
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:22:09 #290
79550 Ymke
your ghost
pi_45043582
Ik weet nog steeds niet hoe ik een laag moet maken en al helemaal niet wat het voordeel er van is
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:26:07 #291
79550 Ymke
your ghost
pi_45043725
Ik vind die foto met dat slakje zo lief
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:31:40 #292
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_45043945
Ik heb op de valreep nog mijn foto in kunnen sturen, ik had zo lang zitten twijfelen dat ik de wedstrijd haast was vergeten. Bij deze dus mijn mooiste foto, hopelijk kan An24 hem er nog bij zetten.

I don't shine if you don't shine
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:33:12 #293
79550 Ymke
your ghost
pi_45044003
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:31 schreef Flipper01 het volgende:
Ik heb op de valreep nog mijn foto in kunnen sturen, ik had zo lang zitten twijfelen dat ik de wedstrijd haast was vergeten. Bij deze dus mijn mooiste foto, hopelijk kan An24 hem er nog bij zetten.

[afbeelding]
Zo hee , dat is wit

Cavia´s Heb er ook 2
pi_45044677
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:40 schreef ChatChewbacca het volgende:
heb jij wels van manieren gehoord? Beetje flauwe opmerking? Heb je 't origineel gezien? Je weet niet hoe ie er zonder bewerking uit ziet, je weet niets over de foto. Ga aub dan ergens anders jengelen. Als men hier geen foto's wil hebben die een aparte surreële sfeer hebben, ok fijn, dan hoort dat bij de wedstrijd, maar blijkbaar hebben mensen niet begrepen wat mijn doel van bewerken is. Het gaat mij niet per sé om het mooie plaatje, maar ook om de sfeer. Deze plek bij egmond is een foto van een kolonie huis, met geschiedenis, waar niet altijd fijne dingen in speelden. Dat hoort erbij. De foto is van te voren ze gekozen, dat doe ik bewust. Anders bekijk je uitgebreid mijn site, en maak je opmerkingen normaal.
Anders ga je ff uit je dak omdat iemand je foto niet mooi vindt ofzo.

Je mag het origineel gerust eens posten hoor. Ik denk dat het voor de discussie misschien best verhelderend kan werken. Ik hoef het origineel echter niet te zien om te weten dat het geen spannend plaatje zal zijn. Eigenlijk het enige wat in jouw inzending de aandacht trekt is dat rare effect. Zonder dat effect blijft er een vrij standaard foto over, zonder buitengewoon interessante compositie of onderwerp: een oud huis in de duinen. Best leuk hoor, maar niet heel bijzonder.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:56:06 #295
79550 Ymke
your ghost
pi_45044848
Om welke foto gaat het nu eigenlijk
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:58:26 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45044923
hmja, het zal nu dus wel standaard worden dat je verplicht bent om te vertellen wat je gesoept hebt en hoe, willen natuurlijk geen valsspelers hebben die per ongeluk de wedstrijd gaan winnen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:58:33 #297
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_45044930
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:56 schreef Ymke het volgende:
Om deze http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/679/huge
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_45044942
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:56 schreef Ymke het volgende:
om deze foto
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:02:15 #299
79550 Ymke
your ghost
pi_45045067
Oeeeeeeeeeeeeeeee die is mooi , toelaten !!!!!

We zijn hier toch om mooie plaatjes te maken en te laten zien? Nou dat is dit , een mooie plaat .

Toelaten en winnen!!!!
pi_45045154
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:58 schreef Re het volgende:
hmja, het zal nu dus wel standaard worden dat je verplicht bent om te vertellen wat je gesoept hebt en hoe, willen natuurlijk geen valsspelers hebben die per ongeluk de wedstrijd gaan winnen
Waarom, het is alleen maar zo als je een foto hebt geplaatst in een topic over bepaalde bewerkingen. (of een foto plaatst waar het dak van de auto open staat en daana niet meer) dat men zich vragen stelt. Het is niet de eerste keer dat er een foto verwijderd wordt omdat hij (naderhand) niet aan de regels blijkt te voldoen. Aan K-man is nadien (bij de volgende wedstrijd topics) ook niet meer gevraagd wat hij erbij of eraf heeft geshopt.
De conclusie is vooralsnog dat je maar doet, zolang je de foto maar niet onbewerkt plaatst want dan heb je de kat op het koord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')