quote:Op donderdag 7 december 2006 14:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo in een hip topic mag zo'n hip plaatje natuurlijk.
Nou even uitleg geven waarom ik sommge reacties een edit heb gegeven. N.a.v. de vraag met betrekking tot het langer maken van sommige lonten. Hebben wij besloten dat we het toch freubelen vinden aan vuurwerk. Het mag misschien wettelijk wel toegestaan zijn, wij zijn hier van mening dat het in onze ogen niet mogelijk zou mogen zijn en dus niet hier getolereerd gaat worden.
Mocht je het hier niet mee eens zijn, wij zijn natuurlijk ook maar mensen. Anders kan je even reageren over de PM voor vragen. Ondeugend & Dark_Angelus zijn hiervoor altijd te porren!
Game on!
Mooi bovenaan in het topic nu. Primaquote:Op donderdag 7 december 2006 14:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
[afbeelding]
Zo in een hip topic mag zo'n hip plaatje natuurlijk.
Nou even uitleg geven waarom ik sommge reacties een edit heb gegeven. N.a.v. de vraag met betrekking tot het langer maken van sommige lonten. Hebben wij besloten dat we het toch freubelen vinden aan vuurwerk. Het mag misschien wettelijk wel toegestaan zijn, wij zijn hier van mening dat het in onze ogen niet mogelijk zou mogen zijn en dus niet hier getolereerd gaat worden.
Mocht je het hier niet mee eens zijn, wij zijn natuurlijk ook maar mensen. Anders kan je even reageren over de PM voor vragen. Ondeugend & Dark_Angelus zijn hiervoor altijd te porren!
Game on!
Sorry mopquote:Op donderdag 28 december 2006 19:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mooi bovenaan in het topic nu. Prima
Nog beter nu?quote:Op donderdag 28 december 2006 19:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mooi bovenaan in het topic nu. Prima
Keurig.quote:
Zat ik net ook aan te denken, is alleen maar meer veilig. Ik snap de mods dan ook totaal nietquote:Op donderdag 28 december 2006 19:45 schreef Hellrazor het volgende:
Ik ben het niet eens met dat je niet over lonten mag hebben![]()
Lonten op strijkers plakken of je lont een stuk verlengen is tog puur voor de veiligheid , dus waarom zou dat niet besprokem mogen worden?
het doorlonten van potten is ook niet gevaarlijk als je potten gewoon goed vast staan![]()
Ik heb de Eagle gekocht vandaag, en aan de hand van het filmpje ervan ben ik blij hem gekocht te hebben!quote:Op donderdag 28 december 2006 19:51 schreef Dementor het volgende:
Mijn xplosion vuurwerk collectie is binnen.
Misschien haal ik nog wat van die nieuwe Diamond Collection serie..
http://www.diamond-collec(...)ion-professional.php
Mwoah, ik vind hem zelf een beetje saai eigenlijk.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:53 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Ik heb de Eagle gekocht vandaag, en aan de hand van het filmpje ervan ben ik blij hem gekocht te hebben!![]()
Ik zie al dat je wat rotjes hebt afgestoken?quote:Op donderdag 28 december 2006 20:06 schreef Drakire het volgende:
Mijn collectie voor dit jaar:
Let niet op de copyright eronder dat zijn namen die ik gebruik op tweakers en avp
[[url=http://farm1.static.flickr.com/129/336374674_31ff63f8fa_o.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://farm1.static.flickr.com/159/336368568_3d8d1b3e07_o.jpg]afbeelding][/url]
Klikbaar voor een groter formaat (1024x768)
Hier komt morgen nog 249,55 aan vuurwerk van lesli b.v. bij dan maak ik wel een nieuwe foto
Haha ja, 2 pakjes maar hoorquote:Op donderdag 28 december 2006 20:19 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Ik zie al dat je wat rotjes hebt afgestoken?
Damn wat kut..quote:Op donderdag 28 december 2006 19:48 schreef MeneerMuis het volgende:
Oh god dat heb ik weer![]()
2 buurmeisjes steken astronauten af de hele tijd voor de deur. De buren die maandje terug hebben gebeld omdat ik vuurwerk afstak in me tuin (boete gehad) gingen weer de politie bellen, maar vergaten blijkbaar te melden dat het dit keer de buren naast mij waren, en niet ik.
Conclusie is dus dat de 2 meisjes razendsnel binnen waren, en de politie weer aan mijn deur kwam. En dan sta je daar, en je moet even je onschuld bewijzen![]()
Uiteindelijk kreeg ik een waarschuwing (waarvoor?) en zijn ze nog wel verder gaan patrouilleren in de straat, en nee ik heb de dames niet verlinkt, immers verlinken wij buren mekaar niet
![]()
![]()
Volgens mij ben jij echt een armzalige zeurpiet.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:39 schreef martinlutherking het volgende:
Dus, 60 miljoen de lucht in dit jaar. Ik bven trots op jullie.
Ow.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:40 schreef Dementor het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij echt een armzalige zeurpiet.
Nitraat is een beetje zacht in je filmpje.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Knock Out en Nitraat achter elkaar
Het filmpje is wel een klein beetje mislukt, morgen opnieuw doen![]()
Ja klopt, maar hij was aanmerkelijk harder in het echtquote:Op donderdag 28 december 2006 21:51 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Nitraat is een beetje zacht in je filmpje.
voor het huis van hun op 31 dec al het legale vuurwerk afstekenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:48 schreef MeneerMuis het volgende:
2 buurmeisjes steken astronauten af de hele tijd voor de deur. De buren die maandje terug hebben gebeld omdat ik vuurwerk afstak in me tuin (boete gehad) gingen weer de politie bellen, maar vergaten blijkbaar te melden dat het dit keer de buren naast mij waren, en niet ik.
Conclusie is dus dat de 2 meisjes razendsnel binnen waren, en de politie weer aan mijn deur kwam. En dan sta je daar, en je moet even je onschuld bewijzen![]()
Uiteindelijk kreeg ik een waarschuwing (waarvoor?) en zijn ze nog wel verder gaan patrouilleren in de straat, en nee ik heb de dames niet verlinkt, immers verlinken wij buren mekaar niet
![]()
![]()
Sowieso geen aanstekkers kopen.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:09 schreef jakkop het volgende:
Even een tip: Die aansteker waar ik het over had, NIET KOPEN! Hij is nu al leeg/op.![]()
Ben je mooi klaar mee zegquote:Op donderdag 28 december 2006 19:48 schreef MeneerMuis het volgende:
![]()
![]()
Leuk bestekquote:Op donderdag 28 december 2006 22:59 schreef most_wanted het volgende:
[afbeelding]
Nog wat oud saai spul, morgen gaan we het leuke halen.
Erg leuk.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:33 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Lachen, hier rijd de politie gewoon voorbij als je vuurwerk afsteekt.![]()
Kijken ze keer, beetje lachen, en rijden ze door.![]()
Ikquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:26 schreef Qunix het volgende:
Iemand hier die trouwens zo'n 500grams cake heeft gekocht?
Okéquote:Op vrijdag 29 december 2006 02:55 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Ik![]()
Eagle van Diamond Collection Professional Series. Via de website een filmpje bekeken en ik vind het er persoonlijk wel leuk uitzien![]()
Leuk toch?quote:Op vrijdag 29 december 2006 01:22 schreef Hellrazor het volgende:
hier in de straat leek het haast oud en nieuw![]()
allemaal kinderen die heel de dag astronauten en pijltjes aan het afsteken zijn![]()
quote:Ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurd als het oudejaarsdag/nieuwjaarsdag echt heel slecht wordt. In de zin van, het waait heel erg hard en het regent heel erg hard en eigenlijk is het onverantwoord om vuurwerk af te steken. Is dat wel eens voorgekomen en zo ja, wat waren de maatregelen? Mag je je vuurwerk 3 dagen later bijv. nog afsteken?
Zomaar een vraag, aangezien het wel lijkt dat het die kant op gaat
2.816 x 2.112 pixelsquote:Op donderdag 28 december 2006 22:59 schreef most_wanted het volgende:
[afbeelding]
Nog wat oud saai spul, morgen gaan we het leuke halen.
Sorry dat ik een camera met 8 megapixel heb.quote:Op vrijdag 29 december 2006 09:59 schreef Sebasser het volgende:
[..]
2.816 x 2.112 pixels
Dat kon niet wat kleiner?
Ik denk dat het gewoon door gehad, hoe dan ook. En anders steek je je potten toch onder een garage af.quote:
Ja, het gaat gewoon doorquote:Op vrijdag 29 december 2006 10:25 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon door gehad, hoe dan ook. En anders steek je je potten toch onder een garage af.
Vorig jaar zouden we met oud en nieuw ook echt kutweer krijgen maar dat is toen ook niet door gegaan.quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:31 schreef maniack28 het volgende:
Ik bedoel maar te zeggen, dat er best een situatie kan voorkomen waarbij vuurwerk afsteken gewoon niet te doen is, maar schijnbaar is dat nog nooit gebeurd!
inderdaad. Gisteren op rtl weer voorspelde ze dat het rond de jaarwisseling niet zou regenen maar lokaal kan het natuurlijk verschillen. Wel zal het bijna zeker gaan waaien, windkracht 7 ongeveer. Dat is toch wel hardquote:Op vrijdag 29 december 2006 10:34 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Vorig jaar zouden we met oud en nieuw ook echt kutweer krijgen maar dat is toen ook niet door gegaan.
Windkracht 7 aan zee... 5 tot 6 in het binnenland... maar dat baart me geen zorgen. Een constante wind is niet erg, daar kan je op berekend zijn, maar indien het regent zijn er flinke windstoten (sommige plekken tot 100km/u) mogelijk. Om in te gaan op waarom dat zo zou zijn is te veel voor dit topic, maar feit is dat als het uitkomt het mijns inziens niet verantwoord is om vuurwerk af te steken. Vuurpijlen, maar ook potten kunnen dan de verkeerde kant op gaan met alle gevolgen van dien (zeker in een woonwijk, waar alles dicht op elkaar staat)quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:40 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
inderdaad. Gisteren op rtl weer voorspelde ze dat het rond de jaarwisseling niet zou regenen maar lokaal kan het natuurlijk verschillen. Wel zal het bijna zeker gaan waaien, windkracht 7 ongeveer. Dat is toch wel hard
wat een kankerjostiquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:06 schreef Ame_thyst het volgende:
Een wondertol:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8083742939252943176&hl=nl
Behoorlijkquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
wat een kankerjosti
moest je er zelf om lachen?
Ik heb hem ook, alleen ik heb nog een paar busjes gas liggen dus kan ze zo bijvullenquote:Op donderdag 28 december 2006 22:09 schreef jakkop het volgende:
Even een tip: Die aansteker waar ik het over had, NIET KOPEN! Hij is nu al leeg/op.![]()
Jep ik heb deze staanquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:26 schreef Qunix het volgende:
Iemand hier die trouwens zo'n 500grams cake heeft gekocht?
Dies nice, maar dit zijn er zeker twee naast elkaar?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:09 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Jep ik heb deze staan
http://www.vuurwerkfilmpj(...)5line15_metallic.wmv
[afbeelding]
Nee, het is er eentje. Hij schiet 15 x 15 rijen tegelijkquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:13 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Dies nice, maar dit zijn er zeker twee naast elkaar?
Ik zag hem vanochtend in de winkel, wat een groot ding, zeg.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:28 schreef Lampje_NL het volgende:
75 euro Fvivif
Heb je hem al gezien ? filmpje/in rl ?
Ik heb hem bij een demo gezien, En ik kan je zeggen hij is vet maar voor die prijs nam ik hem niet mee
Is dat ongeveer hetzelfde als shocks?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:51 schreef fvivif het volgende:
En natuurlijk nog een zooi kloot vuurwerk ik maak nog wel een foto.
Edit : hier alvast een foto van de asian thunder.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:18 schreef NrSiX het volgende:
tvp
Ik heb geen idee wat schocks zijn, maar die asiantunder zijn gewoon single shot dingen er zijn er 8 verschillende van.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:28 schreef Daantke het volgende:
[..]
Is dat ongeveer hetzelfde als shocks?
Daar ga ik ook nog een boel van halen...
en nog ff wat knalpijltjes, dan heb ik het wel weer gehad
Ja, zijn allemaal ong zelfde. (Thunderkings, Asian Thunders, Shocks, Knock Out ed.)quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:28 schreef Daantke het volgende:
[..]
Jaloersquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:51 schreef fvivif het volgende:
En natuurlijk nog een zooi kloot vuurwerk ik maak nog wel een foto.
Edit : hier alvast een foto van de asian thunder.
[afbeelding]
Jep ongeveer hetzelfde, je hebt ook nog Thunder Kings.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:28 schreef Daantke het volgende:
[..]
En als een pot verkeerd afgaat kun je altijd de winkel aanklagen en anders niet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:46 schreef luidspreker het volgende:
Wopper1, ik deel je mening. Is veel uitgebreider en langer
Waarom Diamond? Omdat ik gewoon geen zin heb in gekloot met importeren of via via handelen. En ja, ik betaal met diamond (te) veel voor de kwaliteit die je krijgt, maar ik wil gewoon zeker weten dat het vuurwerk wat ik aansteek het goed doet :-). En dat het niet zo lang duurt neem ik maar voor lief.
ps. voor de kenners. Die diamonds kun je gewoon aansteken of moet je nog die rode laag ervan halen van boven..
quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:41 schreef Zebbie het volgende:
Gewoon wat klein grut gehaald, maar wel leuk om je een dag mee te vermaken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zijn wel heel erg veel pijltjes e.d.quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:41 schreef Zebbie het volgende:
Gewoon wat klein grut gehaald, maar wel leuk om je een dag mee te vermaken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet zomaar hard waaien.quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Las net op internet dat het met oud en nieuw hard gaat waaien
Ja, dat is het aantal wat daar op de foto staatquote:Op vrijdag 29 december 2006 21:06 schreef RijstNatie het volgende:
Vroeger haalde ik ook altijd voor 100gulden die kleine troep
had wel eens 15 sloffen kanonslagen gehaald, wat deed mn duim zeer zeg
Omg, hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag weer leuk bezig geweest
Ik vond vanavond een flesje die iets meer dan half vol gevult was met drinken![]()
Mijn maat beweerde dat hij die met een rotje kon opblazendus hij proberen maar dat flesje bleef mooi rechtop staat
Dus ik dan maar met een nitraat, en komt hij aan dat een nitraat dan ook niet luktnou daar komen we achter
dus ik de nitraat aansteken, in het flesje gedaan, weg rennen en BAM, in 1X weg
wat een kracht
![]()
We zijn terug gelopen, het drinken was letter enkele meters verweg geknalt, het flesje zelf knalde in de bosjes wat je natuurlijk amper zietook al hadden we licht, het ging zo snel. Het flesje is letter door de kracht door midden geblazen, dat niet alleen, het werdt ook nog eens uitgerekt, het leek net als of het gesmolten was, damn
was wel een super mooi gezicht. Heb wel enorm veel spijt dat ik dit niet heb gefilmt, want ja, 1 KM terug lopen om de camera te halen doe je niet zomaar
want je krijgt zo'n kick om het te doen, maar dit hadden we niet verwacht
morgen even paar flesjes kopen
natuurlijk wel opdrinken
water erin doen en lache maar
natuurlijk wordt het ook gefilmt
quote:Lucius vuurwerkleverancier voor selectie
Na afloop liet Danny Buijs weten dat aanvoerder Lucius zijn bijnaam Boem-Boem eer aan heeft gedaan. Als vuurwerkliefhebber en handelaar heeft hij de gehele selectie pakketjes vuurwerk geleverd voor de jaarwisseling, zo liet Buijs weten.
Zwaarder geschut komt morgenquote:
Waar in Dokkum steek je die rotzooi af?quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zwaarder geschut komt morgen(doorgelonte project)
Dude.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik vond vanavond een flesje die iets meer dan half vol gevult was met drinken![]()
[adhd verhaal]
Rondvliegend glas gaan filmen, levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 29 december 2006 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn maat beweerde dat hij die met een rotje kon opblazendus hij proberen maar dat flesje bleef mooi rechtop staat
Dus ik dan maar met een nitraat, en komt hij aan dat een nitraat dan ook niet luktnou daar komen we achter
dus ik de nitraat aansteken, in het flesje gedaan, weg rennen en BAM, in 1X weg
wat een kracht
![]()
We zijn terug gelopen, het drinken was letter enkele meters verweg geknalt, het flesje zelf knalde in de bosjes wat je natuurlijk amper zietook al hadden we licht, het ging zo snel. Het flesje is letter door de kracht door midden geblazen, dat niet alleen, het werdt ook nog eens uitgerekt, het leek net als of het gesmolten was, damn
was wel een super mooi gezicht. Heb wel enorm veel spijt dat ik dit niet heb gefilmt, want ja, 1 KM terug lopen om de camera te halen doe je niet zomaar
want je krijgt zo'n kick om het te doen, maar dit hadden we niet verwacht
morgen even paar flesjes kopen
natuurlijk wel opdrinken
water erin doen en lache maar
natuurlijk wordt het ook gefilmt
Gaaf filmpjequote:Op vrijdag 29 december 2006 23:32 schreef frenkck het volgende:
Enige wat ik heb (of samen met mijn vrienden) is 10kg carbid en 14400 babypijltjes (100 pakjes dus).
Carbid is om lekker carbid te schieten (nitraatjes zijn kinderspel, knalt toch niet man)
En die 14400 pijltjes is om dit te doen wat wij 2 jaar geleden ook al hebben gedaan, geeft erg leuk effect.
http://www.youtube.com/watch?v=Q8FItVpmNM4
Rest van die troep hoef ik niet meer hoor, kom op zeg 1000 rotjes afsteken in die kou. Ben ik al 6 jaar overheen gegroeid.
Heb het wel over plasticflesjesquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:35 schreef frenkck het volgende:
[..]
Rondvliegend glas gaan filmen, levensgevaarlijk.
Eigenlijk is het heel simpel, je neemt een grote plaat dus zorgt voor een houten ondergrond van 1 bij 1 meter. Timmer je er wat zijschotjes tegenaan zodat je een bak krijgt. Dan in elke hoek 4 houtjes omhoog en dan weer van alle hoekpunten een dun latje hout maken. Onderop leg je handdoeken want die doordrenk je even van te voren met benzine oid (in het filmpje was brandspiritus en dat fikt niet zo best). Bovenop die latjes die aan de zijkanten van de bak zitten, span je gaas ter hoogte van het kruithulsje van het pijltje. Je kan het beste rechthoekig groot gaas nemen (zo'n 5 bij 10 cm ofzo) want daar past 1 pakje van 144 precies in. Dat scheelt veel tijd. Je hebt dan zo'n 100 vakjes nodig ofzo, dus kan je zo uitrekenen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gaaf filmpjehoe heb je dit gedaan?
[..]
Heb het wel over plasticflesjes
No offense hoor... maar als je dit in een woonwijk doet ben je op zich nog best ziek bezig... veel pijltjes vliegen horizontaal weg, dat kan levensgevaarlijk zijn. 1 pijltje in je oog en ....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel, je neemt een grote plaat dus zorgt voor een houten ondergrond van 1 bij 1 meter. Timmer je er wat zijschotjes tegenaan zodat je een bak krijgt. Dan in elke hoek 4 houtjes omhoog en dan weer van alle hoekpunten een dun latje hout maken. Onderop leg je handdoeken want die doordrenk je even van te voren met benzine oid (in het filmpje was brandspiritus en dat fikt niet zo best). Bovenop die latjes die aan de zijkanten van de bak zitten, span je gaas ter hoogte van het kruithulsje van het pijltje. Je kan het beste rechthoekig groot gaas nemen (zo'n 5 bij 10 cm ofzo) want daar past 1 pakje van 144 precies in. Dat scheelt veel tijd. Je hebt dan zo'n 100 vakjes nodig ofzo, dus kan je zo uitrekenen.
Dan dus van te voren even tussen de pijltjes door die handdoek nat maken en aansteken.
Werkte bij ons bets wel goed, al waren we wel 5 minuten aan het kloten om het goed aan te krijgen door de brandspiritus (fikt slecht). Maar er bleven bijna geen pijltjes over en alles ging best wel tegelijk. Was wel ziekelijk effect, in het echt nog veeel mooier.
Dit jaar komt er wel weer een filmpje, maar als al die pijltjes erin zitten ziet het er wel ziekelijk uitgewoon 1 vierkante meter aan babypijltjes.
We hebben hem dit jaar ook op 4 pootjes gezet, zodat hij beetje boven de grond staat en luchtgaten onderin gemaakt. denk dat hij dit jaar een stuk beter zal branden en dat het nog beter tegelijk aan gaat.
Aha oke thnxquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel, je neemt een grote plaat dus zorgt voor een houten ondergrond van 1 bij 1 meter. Timmer je er wat zijschotjes tegenaan zodat je een bak krijgt. Dan in elke hoek 4 houtjes omhoog en dan weer van alle hoekpunten een dun latje hout maken. Onderop leg je handdoeken want die doordrenk je even van te voren met benzine oid (in het filmpje was brandspiritus en dat fikt niet zo best). Bovenop die latjes die aan de zijkanten van de bak zitten, span je gaas ter hoogte van het kruithulsje van het pijltje. Je kan het beste rechthoekig groot gaas nemen (zo'n 5 bij 10 cm ofzo) want daar past 1 pakje van 144 precies in. Dat scheelt veel tijd. Je hebt dan zo'n 100 vakjes nodig ofzo, dus kan je zo uitrekenen.
Dan dus van te voren even tussen de pijltjes door die handdoek nat maken en aansteken.
Werkte bij ons bets wel goed, al waren we wel 5 minuten aan het kloten om het goed aan te krijgen door de brandspiritus (fikt slecht). Maar er bleven bijna geen pijltjes over en alles ging best wel tegelijk. Was wel ziekelijk effect, in het echt nog veeel mooier.
Dit jaar komt er wel weer een filmpje, maar als al die pijltjes erin zitten ziet het er wel ziekelijk uitgewoon 1 vierkante meter aan babypijltjes.
We hebben hem dit jaar ook op 4 pootjes gezet, zodat hij beetje boven de grond staat en luchtgaten onderin gemaakt. denk dat hij dit jaar een stuk beter zal branden en dat het nog beter tegelijk aan gaat.
Dat gaat wel goed hoor, we doen het in een buitengebied. Bovendien zijn alle pijltjes recht omhoog gericht door het gaas wat erin gespannen is. Hierdoor vliegen er heel weinig pijltjes horizontaal.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:02 schreef maniack28 het volgende:
[..]
No offense hoor... maar als je dit in een woonwijk doet ben je op zich nog best ziek bezig... veel pijltjes vliegen horizontaal weg, dat kan levensgevaarlijk zijn. 1 pijltje in je oog en ....![]()
Ok... toch... veiligheid voor alles.. ik zou het niet op mn geweten willen hebben als mijn buurmeisje een vuurpijl in dr oog krijgt door mijquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:20 schreef frenkck het volgende:
[..]
Dat gaat wel goed hoor, we doen het in een buitengebied. Bovendien zijn alle pijltjes recht omhoog gericht door het gaas wat erin gespannen is. Hierdoor vliegen er heel weinig pijltjes horizontaal.
Ben ik blij dat ik niet bij jou in de buurt woonquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:37 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[afbeelding]
Deze pot heb ik vandaag nog ff gekocht. Iemand ervaring ermee?
[afbeelding]
Hier alle legale pijlen die ik heb. Heb de lontbeschermers er vast afgehaald en ze in een grote tas gedaan, zodat dat zondag niet meer hoeftNiet echt duidelijke foto, maar ik zat dan ook met de camera in de tas.
Zal morgen of zondag een foto maken met alles wat ik heb. (inc. de pijlen duidelijk erop)
uhm... ik zou niet aan SpeedyGJ en mijn visie twijfelen... Speedy en ik zijn beide weeramateur, bovendien studeer ik er ook voor (meteorologie). Windkracht 5 a 6 is op zichzelf niet voldoende om voor gevaarlijke situaties te zorgen... maar vergeet niet dat we te maken hebben met stevige buien.. ik zal niet in details treden, maar het is aannemelijk dat we rond de jaarwisseling te maken krijgen met windstoten tot zo'n 80 km/u. Dat is echt niet misselijk hoor.... ik zal kijken of ik zondagmiddag ergens nog een verwachting kan plaatsen met de laatste uitvoer.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:45 schreef Lampje_NL het volgende:
En met die windkracht ook wel![]()
Zon % 30
Kans op neerslag 50
max temp 8
max temp 10
wind richting ZW
windkracht 5
Je moet wel weten dat die windkracht gemiddeld over het land is, maar tijdens buien kan het toch wel wat veller uitpakken, vooral in het binnenland. De pijlen die hij heeft lijken mij redelijk licht, en al mochten ze mooi de lucht ingaan, de boeket die eruit knalt verwaait meteen waardoor de lol er dan alsnog eraf is. Je kan dan beter een knalpijl de lucht inschieten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:45 schreef Lampje_NL het volgende:
En met die windkracht ook wel![]()
Zon % 30
Kans op neerslag 50
max temp 8
max temp 10
wind richting ZW
windkracht 5
30 en 40 grams pijlen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je moet wel weten dat die windkracht gemiddeld over het land is, maar tijdens buien kan het toch wel wat veller uitpakken, vooral in het binnenland. De pijlen die hij heeft lijken mij redelijk licht, en al mochten ze mooi de lucht ingaan, de boeket die eruit knalt verwaait meteen waardoor de lol er dan alsnog eraf is. Je kan dan beter een knalpijl de lucht inschieten.
Zoiets zou je eigenlijk eens voor de gein met lawinepijlen moeten makenquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:32 schreef frenkck het volgende:
Enige wat ik heb (of samen met mijn vrienden) is 10kg carbid en 14400 babypijltjes (100 pakjes dus).
Carbid is om lekker carbid te schieten (nitraatjes zijn kinderspel, knalt toch niet man)
En die 14400 pijltjes is om dit te doen wat wij 2 jaar geleden ook al hebben gedaan, geeft erg leuk effect.
http://www.youtube.com/watch?v=Q8FItVpmNM4
Rest van die troep hoef ik niet meer hoor, kom op zeg 1000 rotjes afsteken in die kou. Ben ik al 6 jaar overheen gegroeid.
Dacht ik ook jaquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:48 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Gaat wel goedkomen.
Die scirocco pijlen heb ik gratis gekregen bij m'n vuurwerkquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:23 schreef Keramiekplaatser het volgende:
@Speedy
Dit zijn ze dus![]()
[afbeelding]
Scherm is ongeveer 40cm, dus supergroot zijn ze niet nee.![]()
Same here.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:40 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Die scirocco pijlen heb ik gratis gekregen bij m'n vuurwerk![]()
de oude thumping thunders deden het even goedquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef MOD het volgende:
Lol.
Lees ik net dat verhaal van SpeedyGJ met zn flesjes, moet ik denken aan die Trueno vlinders
Die dingen gaan als een tierelier en had er een gel-potje mee weg geblazen in een gangetje ergens in de stad.
Dat hele gangetje rook weer lekker fris, maar van het potje was niks te bekennen
Zelfs dat zou ik nog wel makkelijk met een nitraat kunnen redden (die ik heb), ook al zijn deze wat minder zwaar dan de orginelenquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef MOD het volgende:
Lol.
Lees ik net dat verhaal van SpeedyGJ met zn flesjes, moet ik denken aan die Trueno vlinders
Die dingen gaan als een tierelier en had er een gel-potje mee weg geblazen in een gangetje ergens in de stad.
Dat hele gangetje rook weer lekker fris, maar van het potje was niks te bekennen
Ik heb net supervlinder afgestokenquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:48 schreef RijstNatie het volgende:
ik ga vanavond denk ik een thunderboy proberen, heb er toch 4
Joepie een dure gsm waarmee je kan bellen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:16 schreef viper046 het volgende:
Damn, ik snap niet dat er mensen zoveel geld aan vuurwerk kunnen uitgeven. Dan schiet je op een paar uur toch een dure gsm er door![]()
ja, of een Xbox ofzo..quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:16 schreef viper046 het volgende:
Damn, ik snap niet dat er mensen zoveel geld aan vuurwerk kunnen uitgeven. Dan schiet je op een paar uur toch een dure gsm er door![]()
Die laatstequote:
Ik word.............quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:28 schreef midje het volgende:
ik wordt geeeeeeek van al die kindjes met rotjes. maar verder is vuurwerk wel ok
Ik ook.... Ben blij dat ik geen grote dingen heb gekocht.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:00 schreef RijstNatie het volgende:
morgen middag zo veel mogelijk afsteken, want in de avond gaat het weer regenen en hard waaien
Jup, ik heb nog maar 1quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:30 schreef RijstNatie het volgende:
net een thunderboy afgestoken, wat knalt die lekker zeg. Galmde goed door tussen die gebouwen hier
quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:49 schreef maniack28 het volgende:
Dan moet hij er zeker met zn blote billen op gaan zitten?
Ja, dat ding heet niet voor niks Punisherquote:
quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:49 schreef maniack28 het volgende:
Hoezoquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:49 schreef maniack28 het volgende:
Ga er maar vanuit dat het naar het westen steeds droger wordt.quote:Op zondag 31 december 2006 00:19 schreef Lampje_NL het volgende:
Rtl 4 zegt in Nederland voor morgen avond:
Oosterlijke kant van NL vooral regen
Voor de rest zeg die trut niks![]()
met de wind die nu is, kunnen ze mooi de pijlen zien aan de andere kant van de stadquote:Op zondag 31 december 2006 00:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat het naar het westen steeds droger wordt.In het droge deel zal echter wel de wind aantrekken, dus echt ideaal is het nog steeds niet. Ik denk dat je het best af bent met wat lichte regen aan het einde van het regengebied, het meeste vuurwerk brandt zelfs nog onder water.
laat dat maar de uiterste oostelijk helft zijn, en niet de noord oostpolder waar ik morgen helaas benquote:Op zondag 31 december 2006 00:19 schreef Lampje_NL het volgende:
Rtl 4 zegt in Nederland voor morgen avond:
Oosterlijke kant van NL vooral regen
Voor de rest zeg die trut niks![]()
Je kunt beter wat lichte regen hebben dan wind hoor.quote:Op zondag 31 december 2006 00:41 schreef WEST het volgende:
[..]
laat dat maar de uiterste oostelijk helft zijn, en niet de noord oostpolder waar ik morgen helaas ben
quote:
Wat heeft je vriendje voor stouts gedaan?quote:Op zondag 31 december 2006 00:05 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja, dat ding heet niet voor niks Punisher![]()
cool man. dit topic ga ik volgen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
netjes. voor hoeveel? ik gok 150,-quote:Op zondag 31 december 2006 00:49 schreef Vleermuis het volgende:
Dit heb ik,
[afbeelding]
foto genomen met telefoon en te weinig licht.
alleen maar pijlen dus, hoef ik niks op te ruimen na afloop
en ze staan op een 2 zits bank, dus groot genoeg toch ?
naar het casino jijquote:Op zondag 31 december 2006 00:57 schreef SlimShady het volgende:
[..]
netjes. voor hoeveel? ik gok 150,-
Heb jij toevallig een uitkering? Dat zijn ook altijd van die profiteurs..wel de lusten niet de lasten...dat herken ik in je vuurwerk.quote:Op zondag 31 december 2006 00:49 schreef Vleermuis het volgende:
Dit heb ik,
[afbeelding]
foto genomen met telefoon en te weinig licht.
alleen maar pijlen dus, hoef ik niks op te ruimen na afloop
en ze staan op een 2 zits bank, dus groot genoeg toch ?
Dan had hij niet zoveel vuurwerk.quote:Op zondag 31 december 2006 01:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een uitkering? Dat zijn ook altijd van die profiteurs..wel de lusten niet de lasten...dat herken ik in je vuurwerk.
Schijn bedriegt in de avond/nacht trekt een regenfront over met aardig wat wind.quote:Op zondag 31 december 2006 01:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik keek net op www.weer.nl en de vooruitzicht voor 31 en 1 januari zijn perioden met zon en windkracht 5/6
toch redelijk?
Kut vuurwerk.quote:Op zondag 31 december 2006 02:09 schreef Qunix het volgende:
Ik heb veel voor overdag.... moet veel opmaken (kruit lekt) en grote dingen heb ik niet.
Mja... Geld zit niet mee, het weer niet... Ik ga binnenkort wel naar belgie en alle ellende weer inhalen met vreugde in een mooie vuurwerkwinkelquote:
De foto's moet je even uploaden, en dan met de img tag hier neer zetten.quote:Op zondag 31 december 2006 10:01 schreef navigator het volgende:
Hoe plaats ik foto´s hier
1 |
Nou, ik kan wel iemand inhuren om het op te ruimen hoorquote:Op zondag 31 december 2006 01:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een uitkering? Dat zijn ook altijd van die profiteurs..wel de lusten niet de lasten...dat herken ik in je vuurwerk.
Je bent volkomen hetero hoop ik voor jequote:Op zondag 31 december 2006 12:08 schreef MOD het volgende:
Ik ben 20 en loop nogsteeds met kutvuurwerk te kloten.
Ben ik nu homo?
Groeten, O uit V![]()
nee hoor, ik ben 35 en ga vanaaf ook lekker met rotjes liggen klotenquote:Op zondag 31 december 2006 12:08 schreef MOD het volgende:
Ik ben 20 en loop nogsteeds met kutvuurwerk te kloten.
Ben ik nu homo?
Groeten, O uit V![]()
dat is dan schattigquote:Op zondag 31 december 2006 12:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee hoor, ik ben 35 en ga vanaaf ook lekker met rotjes liggen kloten
quote:Op zondag 31 december 2006 12:49 schreef WillieWapper het volgende:
je bent inderdaad genaaid. de rollen uit belgie bevatten flashpowder wat in NL nog steeds verboden is verboden is. daarom gaan ze daar zo verrekte hard. de reden dat ze nu wel dit ding op de markt mochten brengen in NL is dat er gewoon meer kruit in vuurwerk mag worden gestopt. dus je hebt zeg maar een verlengde turbo 2000-klapper
Omdat je al een maand had kunnen bestellen, verkopers na 3 dagen van 7 tot 21 werken het wel gezien hebben en het voor hun ook oudjaar is. En er rijden geen vuurwerk transporten meer...quote:Op zondag 31 december 2006 13:15 schreef DoorBell het volgende:
Balen. Ga ik weer slapen.
Maar waarom is er vandaag geen (vuurwerk-)koopzondag? Wat een raar land. Wel te pas en te onpas meubels en auto's verkopen op zondagen maar als het om vuurwerk gaat..........![]()
In België. www.ertbrand.com is bijvoorbeeld open.quote:Op zondag 31 december 2006 13:11 schreef DoorBell het volgende:
Ik ben net wakker. Kan ik nog ergens vuurwerk halen?![]()
Hun rust is verdiend....... maar als het geen zondag is verkopen ze toch ook op oudjaarsdagquote:Op zondag 31 december 2006 13:22 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Omdat je al een maand had kunnen bestellen, verkopers na 3 dagen van 7 tot 21 werken het wel gezien hebben en het voor hun ook oudjaar is. En er rijden geen vuurwerk transporten meer...
Zeer christerlijkquote:Op zondag 31 december 2006 13:34 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Woon in een zeer christelijk dorp, het is hier wel erg rustig, gister om de minuut knallen, nu hoor je maar een paar kleine knalletjes, lijkt totaal niet op een oudjaarsdag!
Zondagsrust.![]()
![]()
Inderdaad, de knallen die ik hier hoor komen uit de richting van de bouw.quote:Op zondag 31 december 2006 13:44 schreef VjenneKloetn het volgende:
[..]
Zeer christerlijk
Tis Rijssen niet hoor![]()
Aan het Oosteinde hoor je zowiezo weinig. Hier in de bouw zijn ze wel aan de gang met carbid![]()
rot lekker op stomme kut troelaquote:Op zondag 31 december 2006 13:51 schreef janimie het volgende:
tgaat vanacht flink waaien en stormen![]()
![]()
![]()
dus ik denk dat het in heel nederland vanacht rustig zal blijven
Wat is er tegenwoordig niet zonde van je geld?quote:Op zondag 31 december 2006 14:13 schreef janimie het volgende:
toch zonde van al dat geld wat ik hier zo zie![]()
![]()
als jij een trui koopt van 50euro kan je daar ook 5 losse truien van 10 euro per stuk kopen bij de zeeman of wibra. Doe je langer mee als 1 trui.quote:Op zondag 31 december 2006 14:13 schreef janimie het volgende:
![]()
Het leuke is dat ik gratis kan genieten van al de honderden euro's die m'n vrienden straks de lucht in gaan schietenquote:Op zondag 31 december 2006 14:13 schreef janimie het volgende:
![]()
Profiteur.quote:Op zondag 31 december 2006 14:28 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Het leuke is dat ik gratis kan genieten van al de honderden euro's die m'n vrienden straks de lucht in gaan schieten![]()
Yep, en heel slimquote:
Ach, dat zien we dan wel weerquote:Op zondag 31 december 2006 14:32 schreef janimie het volgende:
strax ?het lijkt me een beetje gevaarlijk vuurwerk afsteken met de voorspeld storm
met een beetje stevige wind vliegen je vrienden zelf ook de lucht in.
Stomme trut ga zeuren dat het 31 december is en dat de mensen vuurwerk afstekenquote:Op zondag 31 december 2006 13:51 schreef janimie het volgende:
tgaat vanacht flink waaien en stormen![]()
![]()
![]()
dus ik denk dat het in heel nederland vanacht rustig zal blijven
precies, als je ziet wat vrouwen aan kleding kopen per jaar dan vind ik dat de mannen die veel minder kleding kopen een pleziertje met vuurwerk mag gunnen.quote:Op zondag 31 december 2006 14:17 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
als jij een trui koopt van 50euro kan je daar ook 5 losse truien van 10 euro per stuk kopen bij de zeeman of wibra. Doe je langer mee als 1 trui.![]()
ik dank de weersgoden donarquote:Op zondag 31 december 2006 14:35 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Stomme trut ga zeuren dat het 31 december is en dat de mensen vuurwerk afsteken![]()
vrouwen de kleding, mannen de computeronderdelen en auto's , wat tig keer duurder is, en alles is weer in evenwichtquote:Op zondag 31 december 2006 14:51 schreef WEST het volgende:
[..]
precies, als je ziet wat vrouwen aan kleding kopen per jaar dan vind ik dat de mannen die veel minder kleding kopen een pleziertje met vuurwerk mag gunnen.
lekker op laten zitten, wie weet fikt het toch nog af in de storm met die bescherming eraanquote:Overigens bij de grote pijlen zitten er van die plastic stukjes op bij de lont kun je die er gewoon aftrekken? (geen ervaring met dit soort pijlen in het verleden gehad)
bemoei je er niet mee trutquote:Op zondag 31 december 2006 15:03 schreef janimie het volgende:
[..]
lekker op laten zitten, wie weet fikt het toch nog af in de storm met die bescherming eraan![]()
Inderdaad! Veel plezier iedereen!quote:Op zondag 31 december 2006 17:56 schreef luidspreker het volgende:
hmm op dit moment is het weer redelijk ideaal hier. ik hoop dat het het nog 6 uur uithoudt.
nee, alleen lont aansteken thats allquote:Op zondag 31 december 2006 18:33 schreef prenobe het volgende:
moet je het rode papier of plastic op een cake weghalen of niet?
Nee, dat was voor de afwisselingquote:Op zondag 31 december 2006 19:16 schreef boertie het volgende:
Is dat alles?
dat kan beter, zie dit filmpje wat ik vammiddag nog ff gemaakt heb.![]()
![]()
Filmpje
Hehe nee dat was even tussendoorquote:Op zondag 31 december 2006 19:32 schreef boertie het volgende:
Ik wou net zeggen.
Ik dacht dat je je de hele middag met dat speelgoed vermaakt had.![]()
heej dat lijkt verdacht veel op het spul wat wij vroeger ook maakte, alleen hebben jullie de wat kleinere versiesquote:Op zondag 31 december 2006 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hehe nee dat was even tussendoor.
Ook leuk, homegrown:
[afbeelding]
Ook leuk..quote:Op zondag 31 december 2006 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ook leuk, homegrown:
[afbeelding]
Wat the fuk is dat?quote:Op zondag 31 december 2006 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ook leuk, homegrown:
[afbeelding]
Ik heb ook zo'n idee dat het voor 12 uur op moetquote:Op zondag 31 december 2006 22:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Ze zitten hier in de buurt massaal vuurwerk af te steken, lijkt wel alsof ik me in de Gaza-strook bevindt.
Jaquote:
Yep, gelukkig wel.....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |