quote:Lucius vuurwerkleverancier voor selectie
Na afloop liet Danny Buijs weten dat aanvoerder Lucius zijn bijnaam Boem-Boem eer aan heeft gedaan. Als vuurwerkliefhebber en handelaar heeft hij de gehele selectie pakketjes vuurwerk geleverd voor de jaarwisseling, zo liet Buijs weten.
Zwaarder geschut komt morgenquote:
Waar in Dokkum steek je die rotzooi af?quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zwaarder geschut komt morgen(doorgelonte project)
Dude.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag weer leuk bezig geweest
Ik vond vanavond een flesje die iets meer dan half vol gevult was met drinken![]()
[adhd verhaal]
Rondvliegend glas gaan filmen, levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 29 december 2006 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag weer leuk bezig geweest
Ik vond vanavond een flesje die iets meer dan half vol gevult was met drinken![]()
Mijn maat beweerde dat hij die met een rotje kon opblazendus hij proberen maar dat flesje bleef mooi rechtop staat
Dus ik dan maar met een nitraat, en komt hij aan dat een nitraat dan ook niet luktnou daar komen we achter
dus ik de nitraat aansteken, in het flesje gedaan, weg rennen en BAM, in 1X weg
wat een kracht
![]()
We zijn terug gelopen, het drinken was letter enkele meters verweg geknalt, het flesje zelf knalde in de bosjes wat je natuurlijk amper zietook al hadden we licht, het ging zo snel. Het flesje is letter door de kracht door midden geblazen, dat niet alleen, het werdt ook nog eens uitgerekt, het leek net als of het gesmolten was, damn
was wel een super mooi gezicht. Heb wel enorm veel spijt dat ik dit niet heb gefilmt, want ja, 1 KM terug lopen om de camera te halen doe je niet zomaar
want je krijgt zo'n kick om het te doen, maar dit hadden we niet verwacht
morgen even paar flesjes kopen
natuurlijk wel opdrinken
water erin doen en lache maar
natuurlijk wordt het ook gefilmt
Gaaf filmpjequote:Op vrijdag 29 december 2006 23:32 schreef frenkck het volgende:
Enige wat ik heb (of samen met mijn vrienden) is 10kg carbid en 14400 babypijltjes (100 pakjes dus).
Carbid is om lekker carbid te schieten (nitraatjes zijn kinderspel, knalt toch niet man)
En die 14400 pijltjes is om dit te doen wat wij 2 jaar geleden ook al hebben gedaan, geeft erg leuk effect.
http://www.youtube.com/watch?v=Q8FItVpmNM4
Rest van die troep hoef ik niet meer hoor, kom op zeg 1000 rotjes afsteken in die kou. Ben ik al 6 jaar overheen gegroeid.
Heb het wel over plasticflesjesquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:35 schreef frenkck het volgende:
[..]
Rondvliegend glas gaan filmen, levensgevaarlijk.
Eigenlijk is het heel simpel, je neemt een grote plaat dus zorgt voor een houten ondergrond van 1 bij 1 meter. Timmer je er wat zijschotjes tegenaan zodat je een bak krijgt. Dan in elke hoek 4 houtjes omhoog en dan weer van alle hoekpunten een dun latje hout maken. Onderop leg je handdoeken want die doordrenk je even van te voren met benzine oid (in het filmpje was brandspiritus en dat fikt niet zo best). Bovenop die latjes die aan de zijkanten van de bak zitten, span je gaas ter hoogte van het kruithulsje van het pijltje. Je kan het beste rechthoekig groot gaas nemen (zo'n 5 bij 10 cm ofzo) want daar past 1 pakje van 144 precies in. Dat scheelt veel tijd. Je hebt dan zo'n 100 vakjes nodig ofzo, dus kan je zo uitrekenen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gaaf filmpjehoe heb je dit gedaan?
[..]
Heb het wel over plasticflesjes
No offense hoor... maar als je dit in een woonwijk doet ben je op zich nog best ziek bezig... veel pijltjes vliegen horizontaal weg, dat kan levensgevaarlijk zijn. 1 pijltje in je oog en ....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel, je neemt een grote plaat dus zorgt voor een houten ondergrond van 1 bij 1 meter. Timmer je er wat zijschotjes tegenaan zodat je een bak krijgt. Dan in elke hoek 4 houtjes omhoog en dan weer van alle hoekpunten een dun latje hout maken. Onderop leg je handdoeken want die doordrenk je even van te voren met benzine oid (in het filmpje was brandspiritus en dat fikt niet zo best). Bovenop die latjes die aan de zijkanten van de bak zitten, span je gaas ter hoogte van het kruithulsje van het pijltje. Je kan het beste rechthoekig groot gaas nemen (zo'n 5 bij 10 cm ofzo) want daar past 1 pakje van 144 precies in. Dat scheelt veel tijd. Je hebt dan zo'n 100 vakjes nodig ofzo, dus kan je zo uitrekenen.
Dan dus van te voren even tussen de pijltjes door die handdoek nat maken en aansteken.
Werkte bij ons bets wel goed, al waren we wel 5 minuten aan het kloten om het goed aan te krijgen door de brandspiritus (fikt slecht). Maar er bleven bijna geen pijltjes over en alles ging best wel tegelijk. Was wel ziekelijk effect, in het echt nog veeel mooier.
Dit jaar komt er wel weer een filmpje, maar als al die pijltjes erin zitten ziet het er wel ziekelijk uitgewoon 1 vierkante meter aan babypijltjes.
We hebben hem dit jaar ook op 4 pootjes gezet, zodat hij beetje boven de grond staat en luchtgaten onderin gemaakt. denk dat hij dit jaar een stuk beter zal branden en dat het nog beter tegelijk aan gaat.
Aha oke thnxquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel, je neemt een grote plaat dus zorgt voor een houten ondergrond van 1 bij 1 meter. Timmer je er wat zijschotjes tegenaan zodat je een bak krijgt. Dan in elke hoek 4 houtjes omhoog en dan weer van alle hoekpunten een dun latje hout maken. Onderop leg je handdoeken want die doordrenk je even van te voren met benzine oid (in het filmpje was brandspiritus en dat fikt niet zo best). Bovenop die latjes die aan de zijkanten van de bak zitten, span je gaas ter hoogte van het kruithulsje van het pijltje. Je kan het beste rechthoekig groot gaas nemen (zo'n 5 bij 10 cm ofzo) want daar past 1 pakje van 144 precies in. Dat scheelt veel tijd. Je hebt dan zo'n 100 vakjes nodig ofzo, dus kan je zo uitrekenen.
Dan dus van te voren even tussen de pijltjes door die handdoek nat maken en aansteken.
Werkte bij ons bets wel goed, al waren we wel 5 minuten aan het kloten om het goed aan te krijgen door de brandspiritus (fikt slecht). Maar er bleven bijna geen pijltjes over en alles ging best wel tegelijk. Was wel ziekelijk effect, in het echt nog veeel mooier.
Dit jaar komt er wel weer een filmpje, maar als al die pijltjes erin zitten ziet het er wel ziekelijk uitgewoon 1 vierkante meter aan babypijltjes.
We hebben hem dit jaar ook op 4 pootjes gezet, zodat hij beetje boven de grond staat en luchtgaten onderin gemaakt. denk dat hij dit jaar een stuk beter zal branden en dat het nog beter tegelijk aan gaat.
Dat gaat wel goed hoor, we doen het in een buitengebied. Bovendien zijn alle pijltjes recht omhoog gericht door het gaas wat erin gespannen is. Hierdoor vliegen er heel weinig pijltjes horizontaal.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:02 schreef maniack28 het volgende:
[..]
No offense hoor... maar als je dit in een woonwijk doet ben je op zich nog best ziek bezig... veel pijltjes vliegen horizontaal weg, dat kan levensgevaarlijk zijn. 1 pijltje in je oog en ....![]()
Ok... toch... veiligheid voor alles.. ik zou het niet op mn geweten willen hebben als mijn buurmeisje een vuurpijl in dr oog krijgt door mijquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:20 schreef frenkck het volgende:
[..]
Dat gaat wel goed hoor, we doen het in een buitengebied. Bovendien zijn alle pijltjes recht omhoog gericht door het gaas wat erin gespannen is. Hierdoor vliegen er heel weinig pijltjes horizontaal.
Ben ik blij dat ik niet bij jou in de buurt woonquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:37 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[afbeelding]
Deze pot heb ik vandaag nog ff gekocht. Iemand ervaring ermee?
[afbeelding]
Hier alle legale pijlen die ik heb. Heb de lontbeschermers er vast afgehaald en ze in een grote tas gedaan, zodat dat zondag niet meer hoeftNiet echt duidelijke foto, maar ik zat dan ook met de camera in de tas.
Zal morgen of zondag een foto maken met alles wat ik heb. (inc. de pijlen duidelijk erop)
uhm... ik zou niet aan SpeedyGJ en mijn visie twijfelen... Speedy en ik zijn beide weeramateur, bovendien studeer ik er ook voor (meteorologie). Windkracht 5 a 6 is op zichzelf niet voldoende om voor gevaarlijke situaties te zorgen... maar vergeet niet dat we te maken hebben met stevige buien.. ik zal niet in details treden, maar het is aannemelijk dat we rond de jaarwisseling te maken krijgen met windstoten tot zo'n 80 km/u. Dat is echt niet misselijk hoor.... ik zal kijken of ik zondagmiddag ergens nog een verwachting kan plaatsen met de laatste uitvoer.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:45 schreef Lampje_NL het volgende:
En met die windkracht ook wel![]()
Zon % 30
Kans op neerslag 50
max temp 8
max temp 10
wind richting ZW
windkracht 5
Je moet wel weten dat die windkracht gemiddeld over het land is, maar tijdens buien kan het toch wel wat veller uitpakken, vooral in het binnenland. De pijlen die hij heeft lijken mij redelijk licht, en al mochten ze mooi de lucht ingaan, de boeket die eruit knalt verwaait meteen waardoor de lol er dan alsnog eraf is. Je kan dan beter een knalpijl de lucht inschieten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:45 schreef Lampje_NL het volgende:
En met die windkracht ook wel![]()
Zon % 30
Kans op neerslag 50
max temp 8
max temp 10
wind richting ZW
windkracht 5
30 en 40 grams pijlen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je moet wel weten dat die windkracht gemiddeld over het land is, maar tijdens buien kan het toch wel wat veller uitpakken, vooral in het binnenland. De pijlen die hij heeft lijken mij redelijk licht, en al mochten ze mooi de lucht ingaan, de boeket die eruit knalt verwaait meteen waardoor de lol er dan alsnog eraf is. Je kan dan beter een knalpijl de lucht inschieten.
Zoiets zou je eigenlijk eens voor de gein met lawinepijlen moeten makenquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:32 schreef frenkck het volgende:
Enige wat ik heb (of samen met mijn vrienden) is 10kg carbid en 14400 babypijltjes (100 pakjes dus).
Carbid is om lekker carbid te schieten (nitraatjes zijn kinderspel, knalt toch niet man)
En die 14400 pijltjes is om dit te doen wat wij 2 jaar geleden ook al hebben gedaan, geeft erg leuk effect.
http://www.youtube.com/watch?v=Q8FItVpmNM4
Rest van die troep hoef ik niet meer hoor, kom op zeg 1000 rotjes afsteken in die kou. Ben ik al 6 jaar overheen gegroeid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |