abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44793203
Vervolg op: Wie voor generaal pardon is moet Een vandaag kijken !!!!!!!!

Te leuk topic om te laten doodbloeden. Het gaat over deze uitzending van EénVandaag:
quote:
Meer illegalen door pardonregeling?
Het nieuws van een op handen zijnde pardonregeling in Nederland is niet binnen de landsgrenzen gebleven. In en rond Milaan woont een grote gemeenschap illegalen uit West-Afrika. Zij hebben van het generaal pardon gehoord en willen het nu in Nederland gaan proberen. EénVandaag ging naar Milaan en sprak met deze mensen.
Kijk m hier na.
  donderdag 28 december 2006 @ 14:29:25 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44793228
Maar de TT had wel anders gekund...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44793275
Agreed.
  donderdag 28 december 2006 @ 14:36:08 #4
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44793451
Leest mee.
pi_44793478
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kijk niet naar voorbeelden waar het steeds gaat over de V. van Vreemdeling
Dus de boodschapper bevalt je niet, omdat je de individuele zaken niet kan natrekken denk je dat ze niet bestaan én de wijze van anonimiseren bevalt je niet.
Maar eh.. inhoudelijk?

Dat die V. voor Vreemdeling staat, en niet gewoon voor Verbal, staat dat ook ergens gedocumenteerd?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44793881
Die repo uit EenVandaag is zo achterhaald - die hoort niet meer in de TT.
pi_44793901
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Dus de boodschapper bevalt je niet, omdat je de individuele zaken niet kan natrekken denk je dat ze niet bestaan én de wijze van anonimiseren bevalt je niet.
Maar eh.. inhoudelijk?

Dat die V. voor Vreemdeling staat, en niet gewoon voor Verbal, staat dat ook ergens gedocumenteerd?
Ze zijn opgeschreven vanuit een bepaald politiek belang en ze zijn niet na te trekken en daarom bevalt het me niet. Het lijkt in die zin wel een beetje op de manier waarop EenVandaag met de kwestie omging.
  donderdag 28 december 2006 @ 14:53:26 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44793983
quote:
Praktijkvoorbeeld 4
V. is naar Nederland gekomen om zich bij haar partner te vestigen. Na drie jaar en een paar dagen is de gestelde relatie voorbij en gaat ze naar de gemeente om een onafhankelijke verblijfsvergunning aan te vragen, waar ze dan ook recht op heeft. Dit is niet de enige aanvraag die ze doet, want ze vult ook meteen papieren in om een Turkse man naar Nederland over te laten komen, wat met haar nieuwe verblijfrecht ook kan. Op dezelfde dag vult ook de man met wie ze drie jaar een ‘relatie’ heeft gehad een setje papieren in; hij laat een nieuwe partner uit Turkije over komen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44794031
De Eenvandaag repo ontkracht:
quote:
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden
De redactie wordt getipt dat West Afrikanen in Milaan met gepakte koffers klaar staan om richting Nederland te reizen. Ze zouden van de op handen zijnde pardonregeling hebben gehoord.

Je wordt als verslaggever op pad gestuurd. Op een regenachtige zaterdagavond stap ik regelrecht de derde wereld binnen. Klein Afrika, midden in Europa onder de rook van Milaan.

Ik zie mannen, vrouwen en kinderen die met kleine handeltjes in leven proberen te blijven. Al deze mensen zijn naar Europa gekomen om geld te verdienen. En ze hopen allemaal op een beter leven. De Italiaanse regering lijkt de situatie in het gebouw te gedogen. De voorzieningen zijn minimaal, er is nauwelijks sanitair. In sommige kamers staan 6 matrassen tegen de muur. Het is vies en het stinkt.

Op de begane grond van het gebouw is een markt. Er is een complete paralelle economie ontstaan naast de Italiaanse. Het is alleen niet de bedoeling dat we die filmen. Een groter contrast met het rijke Milaan in kerstsfeer is bijna niet mogelijk.

Al snel blijkt dat dat verhaal over die koffers wel mee blijkt te vallen. Een aantal mensen heeft van de pardonregeling gehoord, een aantal niet. In de krochten en spelonken van onze welvaart proberen mensen hier 't hoofd boven water te houden. En ik realiseer me dat er miljoenen mensen in alle grote steden in West Europa op deze manier hun kostje bij elkaar scharrelen. Dag in, dag uit.

Discussies in Den Haag deren deze mensen niet. Ze komen uit een straatarm land. Ze wagen hun leven om met gammele bootjes de zee over te steken.

Mevrouw Verdonk, denk ik bij me zelf, deze mensen komen er niet aan. Ze zijn er allang. Alleen wij willen ze niet zien. Misschien zijn we wel bang om deze bittere armoede in onze steden onder ogen te zien.

Maandagochtend vroeg ben ik weer in Nederland. Op de redactie ontstaat miscommunicatie. De context van het verhaal is radicaal veranderd. Vervolgens komt de reportage in een bedding terecht die niet goed is.

Dat had niet mogen gebeuren.

De kwestie van illegale arbeidsmigratie is een te groot verhaal om op deze manier af te doen. Dat verdienen deze mensen niet.

met vriendelijke groet,

Caroline van den Heuvel
  donderdag 28 december 2006 @ 14:55:15 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44794034
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:50 schreef SCH het volgende:
Ze zijn opgeschreven vanuit een bepaald politiek belang en ze zijn niet na te trekken en daarom bevalt het me niet. Het lijkt in die zin wel een beetje op de manier waarop EenVandaag met de kwestie omging.
Ik wil ze best voor je natrekken hoor. En als ze waar zijn, doet het er toch niet toe wie ze post?
pi_44794075
quote:
'Uitspraak Raad van State bevestigt noodzaak pardonregeling’

VluchtelingenWerk Nederland is verheugd over de uitspraak van de Raad van State over de schrijnende gevallen. Deze oordeelde vandaag dat minister Verdonk het begrip ‘schrijnend geval’ beter had moeten invullen. Voor VluchtelingenWerk Nederland is deze uitspraak een bevestiging van de noodzaak voor een pardonregeling.

VluchtelingenWerk zegt al jaren dat de manier waarop minister Verdonk omging met haar bevoegdheid om mensen in schrijnende situaties een verblijfsvergunning te geven, in strijd is met het verbod op willekeur. Omdat er geen beleid is opgesteld voor deze verzoeken, wordt het beroep op schrijnendheid van veel mensen afgewezen, zonder dat er redenen voor zijn gegeven. Schrijvers van de verzoeken, zogenaamde 14/1 brieven, hebben daarom vaak geen idee waarom hun verzoek is afgewezen. Hun afwijzing wordt onvoldoende gemotiveerd en bestaat vaak slechts uit enkele zinnen. En waarom krijgen mensen in schijnbaar vergelijkbare gevallen wel een verblijfsvergunning op basis van schrijnendheid toegekend? Het ontbreken van beleid zorgt voor verwarring en onrust.

Een groot deel van de mensen die een beroep op schrijnendheid doet, heeft onder de oude wet asiel aangevraagd. Al jaren pleit VluchtelingenWerk er voor dat deze mensen een verblijfsvergunning krijgen. ‘Deze uitspraak zien wij dan ook als een extra stimulans voor het nieuwe kabinet om snel een regeling te treffen voor die mensen die hier al zo lang zijn’, aldus VluchtelingenWerk.

Geschiedenis
Op 14 januari 2003 zegde minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, Nawijn, op een landelijke manifestatie van VluchtelingenWerk Nederland toe om in een aantal “schrijnende” gevallen zijn bevoegdheid te gebruiken om (uitgeprocedeerde) asielzoekers, een verblijfsvergunning te verlenen. Deze oproep leverde vele ’14/1’-brieven op; tot en met februari 2005 zijn er circa 19.000 gestuurd. In die brieven gaven mensen aan dat ze graag in Nederland zouden willen blijven wegens humanitaire redenen, omdat ze hier geïntegreerd zijn of omdat zij bijvoorbeeld niet meer over documenten beschikken om terug te keren naar hun land. Zijn opvolger, minister Verdonk, heeft gezegd hier altijd met haar hart naar te willen kijken, maar ze heeft nooit criteria willen noemen voor de beoordeling. Hierdoor is het nooit duidelijk geweest op basis waarvan deze vergunning al dan niet werd toegekend.
pi_44794094
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik wil ze best voor je natrekken hoor. En als ze waar zijn, doet het er toch niet toe wie ze post?
Dus jij gaat nooit meer mekkeren als iets van IndyMedia of AFA komt?
pi_44794157
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wél na te trekken of de procedures die mogelijkheden bieden.

Voorbeelden dienen een doel: ten voorbeeld gesteld te worden. Het gaat er niet om of ze precies zijn gebeurd zoals daar staat, en dat het niet na te trekken is, is een zwaktebod. Individuele zaken -als deze- zullen nooit op internet zo staan dat ze na te trekken zijn, en zo wel, dan zal jij terecht verontwaardigd zijn over buitenproportionele privacyschending.

Maar nogmaals, van mensen die het weten kunnen krijg ik voldoende bevestiging dat dergelijke gevallen voorkomen. Net zoals ik genoeg voorbeelden hoor van mensen die he-le-maal gék worden van de onzinnige regels waaraan ze moeten voldoen om gewoon, ter goeder trouw, een buitenlander via de nette officieële weg binnen te krijgen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44794187
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is wél na te trekken of de procedures die mogelijkheden bieden.

Voorbeelden dienen een doel: ten voorbeeld gesteld te worden. Het gaat er niet om of ze precies zijn gebeurd zoals daar staat, en dat het niet na te trekken is, is een zwaktebod. Individuele zaken -als deze- zullen nooit op internet zo staan dat ze na te trekken zijn, en zo wel, dan zal jij terecht verontwaardigd zijn over buitenproportionele privacyschending.

Maar nogmaals, van mensen die het weten kunnen krijg ik voldoende bevestiging dat dergelijke gevallen voorkomen. Net zoals ik genoeg voorbeelden hoor van mensen die he-le-maal gék worden van de onzinnige regels waaraan ze moeten voldoen om gewoon, ter goeder trouw, een buitenlander via de nette officieële weg binnen te krijgen.
Beetje simpel om mee te gaan in de propaganda van Geert Wilders sigme. Ik had je iets hoger ingeschat
  donderdag 28 december 2006 @ 15:00:28 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44794195
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:57 schreef SCH het volgende:
Dus jij gaat nooit meer mekkeren als iets van IndyMedia of AFA komt?
Als het waar is niet nee. Is het emotionele onzin of de gebruikelijke oproepen tot geweld tegen nertsenfokkers wel.
pi_44794214
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als het waar is niet nee. Is het emotionele onzin of de gebruikelijke oproepen tot geweld tegen nertsenfokkers wel.
Kom maar gewoon met een neutrale bron.
pi_44794215
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:56 schreef SCH het volgende:

Uitspraak Raad van State bevestigt noodzaak pardonregeling
Een wel zeer vrije vertaling van de uitspraak van de Raad van State. Waarom het niet bestaan van een duidelijke afbakening van het begrip "schrijnendheid" de noodzaak van een pardonregeling zou aantonen, zou ik gaarne nader onderbouwd willen zien.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44794243
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een wel zeer vrije vertaling van de uitspraak van de Raad van State. Waarom het niet bestaan van een duidelijke afbakening van het begrip "schrijnendheid" de noodzaak van een pardonregeling zou aantonen, zou ik gaarne nader onderbouwd willen zien.
Dat is toch evident?
quote:
VluchtelingenWerk zegt al jaren dat de manier waarop minister Verdonk omging met haar bevoegdheid om mensen in schrijnende situaties een verblijfsvergunning te geven, in strijd is met het verbod op willekeur.
  donderdag 28 december 2006 @ 15:02:00 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44794246
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:00 schreef SCH het volgende:
Beetje simpel om mee te gaan in de propaganda van Geert Wilders sigme. Ik had je iets hoger ingeschat
Op de vrouw spelen. Ontkracht die praktijkvoorbeelden maar eens.
pi_44794275
quote:

Ook een erg vrije vertaling van de post van Sigme.
pi_44794282
quote:

[..]

Ik zeg je toch net dat ik het middels persoonlijke contacten verifieer? Ik ken mensen die met vreemdelingen werken.
pi_44794287
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Op de vrouw spelen. Ontkracht die praktijkvoorbeelden maar eens.
Hoe moet je voorbeelden ontkrachten die geen enkele onderbouwing kennen en volstrekt anoniem en theoretisch zijn opgesteld?
pi_44794312
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:01 schreef SCH het volgende:

Dat is toch evident?
Als een pardonregeling de enige mogelijkheid zou zijn om willekeur tegen te gaan wel ja. Maar feitelijk is dat natuurlijk onzin. Heldere (openbare) regels zijn voldoende.
pi_44794330
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zeg je toch net dat ik het middels persoonlijke contacten verifieer? Ik ken mensen die met vreemdelingen werken.
Je zegt dat je het wel okay vindt om te discussieren naar aanleiding van voorbeelden die door een extreem-rechtse xenofobe partij zijn opgesteld die de grenzen dicht wil hebben. Die moeten dan ineens als voorbeeld voor een discussie gaan dienen. De hele toonzetting van die verhaaltjes, de achterliggende gedachte, de walging die eruit spreekt. Het valt me gewoon tegen dat je dat soort propaganda serieus neemt. Maar zelf weten hoor
pi_44794346
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als een pardonregeling de enige mogelijkheid zou zijn om willekeur tegen te gaan wel ja. Maar feitelijk is dat natuurlijk onzin. Heldere (openbare) regels zijn voldoende.
Dat is dus niet gelukt voor de gevallen voor 2001 en daarom wordt er voor die groep een GP ingesteld.
pi_44794378
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe moet je voorbeelden ontkrachten die geen enkele onderbouwing kennen en volstrekt anoniem en theoretisch zijn opgesteld?
Door op de regel te wijzen die dit in theorie belemmert. Bijvoorbeeld.

Wat dacht je dan? Navragen bij de -blijkbaar door jou liever met naam & toenaam- opgevoerde persoon in kwestie? Of diens IND-dossier even op internet gaan analyseren?
pi_44794380
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:04 schreef SCH het volgende:

Je zegt dat je het wel okay vindt om te discussieren naar aanleiding van voorbeelden die door een extreem-rechtse xenofobe partij zijn opgesteld die de grenzen dicht wil hebben. Die moeten dan ineens als voorbeeld voor een discussie gaan dienen. De hele toonzetting van die verhaaltjes, de achterliggende gedachte, de walging die eruit spreekt. Het valt me gewoon tegen dat je dat soort propaganda serieus neemt. Maar zelf weten hoor
Alle informatie is in meer of mindere mate gekleurd. Als je uit die informatie de juiste bouwstenen haalt is dat echter geen probleem.

P.s. xenofoob zal ik niet tegenspreken, maar extreem-rechts?
pi_44794427
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Door op de regel te wijzen die dit in theorie belemmert. Bijvoorbeeld.

Wat dacht je dan? Navragen bij de -blijkbaar door jou liever met naam & toenaam- opgevoerde persoon in kwestie? Of diens IND-dossier even op internet gaan analyseren?
Blijkbaar gaat het om concrete gevallen want zo stellen de Wildersen het daar. Ik vraag me af of het werkelijk om concrete gevallen gaat. Ze zijn in ieder geval erg selectief en tegenover ieder voorbeeld kun je 25 voorbeelden zetten van Vluchtelingenwerk.
pi_44794482
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:05 schreef SCH het volgende:

Dat is dus niet gelukt voor de gevallen voor 2001 en daarom wordt er voor die groep een GP ingesteld.
Hoezo is het niet gelukt? Misschien ligt er een perfect duidelijke afbakening, maar is deze niet openbaar... Overigens: ik denk het niet, sterker nog: ik weet beter. Er is nooit een poging gedaan om een duidelijke richtlijn ter zake op te stellen, omdat men dat niet gewenst achtte.

En hou eens op met net doen alsof het al 100% zeker is dat er een (generaal) pardon komt (laat staan voor de gehele groep). Jij was toch zo van de feitjes? Hou je daar dan eens bij.
pi_44794496
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wel erg vaak je verdediging he? Dat de inhoud misschien best bespreekbaar zou zijn, ware het niet dat de toon of de boodschapper je zo tegenstaat dat je wel ertegen moet ageren.

Op die manier vermijd je altijd de inhoudelijke discussie: het stigmatiseert of de insteek deugt niet of er zou gewin van iets wat je niet aanstaat uit kunnen volgen.

Het enige wat je bereikt is dat mensen die er over nadenken, jouw posts lezen, en die van pak 'm beet een PJO, en nog geen standpunt hádden, jouw standpunt wegens verregaande kritiekloosheid als waardeloos terzijde zullen schuiven.
pi_44794521
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:08 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me af of het werkelijk om concrete gevallen gaat.
Zeer waarschijnlijk wel, ontdaan van details uiteraard.
quote:
Ze zijn in ieder geval erg selectief en tegenover ieder voorbeeld kun je 25 voorbeelden zetten van Vluchtelingenwerk.
Vluchtelingenwerk is net zo selectief, maar dan de andere kant op. En heeft nu eenmaal meer dossiers in de kast...
pi_44794557
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:11 schreef DS4 het volgende:
Zeer waarschijnlijk wel, ontdaan van details uiteraard.
Nee hoor, ik geloof er niks van. Ze zijn gewoon verzonnen zoals die xenofoben het meeste zelf verzinnen om mensen bang te maken. Zie Verdonk met haar 200.000.
quote:
Vluchtelingenwerk is net zo selectief, maar dan de andere kant op. En heeft nu eenmaal meer dossiers in de kast...
Die voorbeelden zijn wel concreet en goed te verifieren.
pi_44794561
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijkbaar gaat het om concrete gevallen want zo stellen de Wildersen het daar. Ik vraag me af of het werkelijk om concrete gevallen gaat. Ze zijn in ieder geval erg selectief en tegenover ieder voorbeeld kun je 25 voorbeelden zetten van Vluchtelingenwerk.
Voorbeelden die iets anders illustreren ja. Even geldig, en het zal andere zwakheden aan het licht brengen. Maar die voorbeelden gelden toch ook?
pi_44794644
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is wel erg vaak je verdediging he? Dat de inhoud misschien best bespreekbaar zou zijn, ware het niet dat de toon of de boodschapper je zo tegenstaat dat je wel ertegen moet ageren.
Ik vind het echt verbijsterend dat je vrij kritiekloos nogal stompzinnige voorbeelden van een xenofobe site overneemt. Je kent mensen die zeggen dat zoiets wel eens voorkomt en hoppa, ineens moeten we het serieus nemen. Schei toch uit sigme, zo kan ik je toch niet serieus nemen?
quote:
Op die manier vermijd je altijd de inhoudelijke discussie: het stigmatiseert of de insteek deugt niet of er zou gewin van iets wat je niet aanstaat uit kunnen volgen.
Dat is ook het jammere van Fok, dat de insteek meestal niet deugt en 80 procent van de politieke posts stigmatiserend is of gewoon erg dom. Het heeft niks met mijn voorkeur te maken. Maar met de feiten. En dan kun je die voorbeeldjes van Wilders niet ineens als de maat der dingen nemen.
quote:
Het enige wat je bereikt is dat mensen die er over nadenken, jouw posts lezen, en die van pak 'm beet een PJO, en nog geen standpunt hádden, jouw standpunt wegens verregaande kritiekloosheid als waardeloos terzijde zullen schuiven.
En ik moet er wakker van liggen dat mensen zo dom zijn om dat te doen? Ik heb ook een beeld van jou, lig jij daar wakker van?
pi_44794671
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:12 schreef SCH het volgende:

Nee hoor, ik geloof er niks van. Ze zijn gewoon verzonnen zoals die xenofoben het meeste zelf verzinnen om mensen bang te maken. Zie Verdonk met haar 200.000.
Het zal mij jeuken wat jij wel en niet gelooft. Ik zie het met eigen ogen en verneem het van diverse advocaten die zich bezig houden met asielzaken. Ik denk dat zij een beter overzicht hebben dan jij.
quote:
Die voorbeelden zijn wel concreet en goed te verifieren.
Jij bent niet geïnteresseerd in de feiten, alleen in feiten die jou uitkomen. Zo is het toch?
pi_44794684
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:12 schreef sigme het volgende:
Maar die voorbeelden gelden toch ook? wel
Je snapt het echt niet he?

Jij wil de voorbeelden van extreem-rechtse groeperingen echt serieus gaan nemen??? Straks komt PJO nog aan met Michiel Smit In de echte wereld heb je niet veel van die types als PJO, in de echte wereld doen Wilders-aanhangers er niet toe omdat ze geen zak van de werkelijkheid willen weten sigme.
pi_44794733
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zal mij jeuken wat jij wel en niet gelooft. Ik zie het met eigen ogen en verneem het van diverse advocaten die zich bezig houden met asielzaken. Ik denk dat zij een beter overzicht hebben dan jij.
Hahahahahhaha, asieladvocaten vertellen precies het tegenovergestelde, hahahahhahaha, nu val je echt door de mand.
quote:
Jij bent niet geïnteresseerd in de feiten, alleen in feiten die jou uitkomen. Zo is het toch?
Nee hoor, de feiten zoals ze zijn. En niet dat xenofobe Wilders gelul en Verdonk met haar 200.000 of Eenvandaag met het "GP gaat als een lopend vuurtje door Europa".
pi_44794790
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:15 schreef SCH het volgende:
Ik vind het echt verbijsterend dat je vrij kritiekloos nogal stompzinnige voorbeelden van een xenofobe site overneemt. Je kent mensen die zeggen dat zoiets wel eens voorkomt en hoppa, ineens moeten we het serieus nemen. Schei toch uit sigme, zo kan ik je toch niet serieus nemen?
Doet mij denken aan een discussie op een ander forum waar ik een link gaf naar een bericht van Elsevier, waarin een link stond naar het bekende onderzoek over voedselbanken.

Het werd terzijde geschoven omdat de link van Elsevier.nl was en DUS onbetrouwbaar. Ook de rechtstreekse link werd terzijde geschoven om dezelfde reden: die link stond nl. vermeld op Elsevier.nl

Ik kan er niet bij, maar voor sommigen is ontkennen denk ik een veilige weg...
pi_44794881
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doet mij denken aan een discussie op een ander forum waar ik een link gaf naar een bericht van Elsevier, waarin een link stond naar het bekende onderzoek over voedselbanken.

Het werd terzijde geschoven omdat de link van Elsevier.nl was en DUS onbetrouwbaar. Ook de rechtstreekse link werd terzijde geschoven om dezelfde reden: die link stond nl. vermeld op Elsevier.nl

Het is meestal andersom hoor.

Maar een bericht dat op Elsevier staat en niet in andere bladen, dat zegt op zich wel iets. Elsevier is een opinieweekblad en derhalve zwaar gekleurd.
pi_44794918
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:18 schreef SCH het volgende:

Hahahahahhaha, asieladvocaten vertellen precies het tegenovergestelde, hahahahhahaha, nu val je echt door de mand.
Sigme wordt ook voorgelogen door haar bronnen? Wie denk jij eigenlijk voor de gek te kunnen houden?
quote:
Nee hoor, de feiten zoals ze zijn.
De feiten zoals jij ze ziet. Heel anders...
pi_44794940
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het te verifieren is, dan is het okay. Maar dat is bij deze voorbeelden niet zo. Ze zouden kunnen gebeuren, dat weten we niet. Het zijn theoretische voorbeelden waar geen enkel waarheidsgehalte in zit. Maar in al haar politieke correctheid vindt sigme dat we ook dingen die mogelijk zouden kunnen gebeuren, eventueel misschien, omdat Geert Wilders er bang voor is, tot kern van de discussie moeten maken, ook al is het nog nooit voorgekomen in de praktijk. Dat laat ome Geert namelijk niet zien.
pi_44794977
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sigme wordt ook voorgelogen door haar bronnen? Wie denk jij eigenlijk voor de gek te kunnen houden?
Het is allemaal slap gelul inderdaad. Ik geloof liever de asieladvocaten die ik spreek dan de hier opgevoerde virtuele persoonlijkheden van sterk politiek gekleurde users.
pi_44795003
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Je neemt me serieus of niet, moet jij weten. Van mij moet je niks.

Als de voorbeelden stompzinnig zijn, waarom weerleg je ze dan niet? Zeg dan: dat kan helemaal niet, want ... Of: dat komt nooit voor, het kan wel, maar ik kan aantonen dat hoewel het mogelijk is, het niet voorkomt.

Voorlopig hou ik het erop dat het mogelijk is (niemand die dat heeft tegengesproken), en dat dat geen goede zaak is.

Daarbij teken ik aan dat -voor zover ik weet- dit soort voorbeelden ook in de praktijk voorkomen. Maar echt belangrijk vind ik dat niet.
quote:
[..]

Dat is ook het jammere van Fok, dat de insteek meestal niet deugt en 80 procent van de politieke posts stigmatiserend is of gewoon erg dom. Het heeft niks met mijn voorkeur te maken. Maar met de feiten. En dan kun je die voorbeeldjes van Wilders niet ineens als de maat der dingen nemen.
Eh, het zal wel stoom afblazen zijn, maar ik begrijp werkelijk niet wat je hier probeert te zeggen.
quote:
[..]

En ik moet er wakker van liggen dat mensen zo dom zijn om dat te doen? Ik heb ook een beeld van jou, lig jij daar wakker van?
Nou nee, maar *ik* kom dan ook niet hier om me te ergeren en af en toe iemand het licht te doen zien.
pi_44795055
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:22 schreef SCH het volgende:

Het is meestal andersom hoor.
Tuurlijk is het ook anderom (niet meestal...). Hypocretie is niet voorbehouden aan een deel van de mensheid...
quote:
Maar een bericht dat op Elsevier staat en niet in andere bladen, dat zegt op zich wel iets. Elsevier is een opinieweekblad en derhalve zwaar gekleurd.
Een rechtstreekse link naar een publicatie van het Ministerie SZW is net zo betrouwbaar indien deze alleen op Elsevier.nl staat vermeld.

BTW: niet alleen opinieweekbladen zijn gekleurd. Alle informatiebronnen zijn gekleurd. Alleen de mate verschilt.
pi_44795090
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:24 schreef SCH het volgende:

Ze zouden kunnen gebeuren
Dat is voldoende om erover te discussiëren.
pi_44795144
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:25 schreef SCH het volgende:

Het is allemaal slap gelul inderdaad. Ik geloof liever de asieladvocaten die ik spreek dan de hier opgevoerde virtuele persoonlijkheden van sterk politiek gekleurde users.
Noem er eens één in het arrondissement Den Haag. Schiet ik hem/haar bij de eerste de beste gelegenheid aan. Ik geloof er geen bal van dat jij asieladvocaten spreekt die zeggen dat er niet of nauwelijks misbruik van de regels wordt gemaakt.
pi_44795181
Kan die SCH geen column krijgen ofzo...
zou zo geen betere rechtse propaganda weten..

Mijn god wat lult die gast heerlijk dom...
die laat me moeder nog inzien dat ze verkeerd zit en toch rechts moet stemmen.
pi_44795234
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is voldoende om erover te discussiëren.
Maar het is wel evident en van groot belang. Het lijkt al snel of het dagelijkse praktijk is.
pi_44795334
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Noem er eens één in het arrondissement Den Haag. Schiet ik hem/haar bij de eerste de beste gelegenheid aan. Ik geloof er geen bal van dat jij asieladvocaten spreekt die zeggen dat er niet of nauwelijks misbruik van de regels wordt gemaakt.
Ik weet niet in welk arrondissement ze allemaal werkzaam zijn maar ik denk dat je alleen maar asieladvocaten tegenkomt die zeggen dat ze 'gebruik' van de regels maken. Anders heeft die advocaat toch echt een probleem, een advocaat die misbruik maakt van de regels zla het niet lang volhouden.
pi_44795423
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het te verifieren is, dan is het okay.
Nee, dat zou grove privacyschending zijn (en je zou het wegzetten als 1 voorbeeld waar er 25 heel andere tegenover staan).
quote:
Maar dat is bij deze voorbeelden niet zo. Ze zouden kunnen gebeuren, dat weten we niet.
Oh, dus dat wel?
quote:
Het zijn theoretische voorbeelden waar geen enkel waarheidsgehalte in zit.
Het zou kunnen gebeuren, maar het heeft geen enkel waarheidsgehalte..
quote:
Maar in al haar politieke correctheid vindt sigme dat we ook dingen die mogelijk zouden kunnen gebeuren, eventueel misschien, omdat Geert Wilders er bang voor is, tot kern van de discussie moeten maken, ook al is het nog nooit voorgekomen in de praktijk.
Kan je dat aantonen, die stelling?

Het kan gebeuren, er zijn mensen die er belang bij hebben, er zijn mensen die zeggen dat het gebeurt, en jij stelt zo met waarheidpretenderende zekerheid dat ondanks dat al, het nog nooit is voorgekomen? Waar baseer je je eigenlijk op?
quote:
Dat laat ome Geert namelijk niet zien.
Nee, ome Geert zou eens mensen met naam & toenaam (wou je het adres er ook nog bij?) moeten opvoeren.. Over haatzaaierij en uitlokken van lynchen gesproken.
pi_44795573
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:33 schreef SCH het volgende:

Maar het is wel evident en van groot belang. Het lijkt al snel of het dagelijkse praktijk is.
Nou, met 12.500 asielaanvragen en 100.000 reguliere aanvragen kan het niet anders dan dat er dagelijks wel ergens een papiertje wordt ingevuld met daarin onjuiste gegevens.

Maar als jij je druk maakt over de beeldvorming, dan moet je die bestrijden. Niet de juistheid van het enkele geval. Daarmee zorg je er juist voor dat wat jij wil voorkomen (onjuiste beeldvorming) wordt versterkt.
pi_44795594
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:38 schreef sigme het volgende:

Nee, ome Geert zou eens mensen met naam & toenaam (wou je het adres er ook nog bij?) moeten opvoeren.. Over haatzaaierij en uitlokken van lynchen gesproken.
Ome Geert moet helemaal niks. Hij moet vooral geen voorbeelden op zijn site zetten waar we niks mee kunnen omdat we niet weten of ze in de praktijk voorkomen. Nou ja, hij mag dat best doen maar wij moeten daar vooral niks mee.

Laten we onze tijd nou niet verdoen aan theoretische voorbeelden waarvan we niet weten of ze uberhaupt voorkomen, sigme. Dat is wat al te politiek correct. Bovendien haalt Ome Geert asiel en immigratie nogal door elkaar.

Laten we het liever hebben over echte praktijkvoorbeelden.
pi_44795643
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, met 12.500 asielaanvragen en 100.000 reguliere aanvragen kan het niet anders dan dat er dagelijks wel ergens een papiertje wordt ingevuld met daarin onjuiste gegevens.
Wel veel meer denk ik. Zie Hirsi Ali.
quote:
Maar als jij je druk maakt over de beeldvorming, dan moet je die bestrijden. Niet de juistheid van het enkele geval. Daarmee zorg je er juist voor dat wat jij wil voorkomen (onjuiste beeldvorming) wordt versterkt.
Er is geen beginnen aan om de moedwillige vuilspuiterij van Wilders c.s. te bestrijden. Die moet je vooral negeren.
pi_44795748
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:36 schreef SCH het volgende:

Ik weet niet in welk arrondissement ze allemaal werkzaam zijn maar ik denk dat je alleen maar asieladvocaten tegenkomt die zeggen dat ze 'gebruik' van de regels maken. Anders heeft die advocaat toch echt een probleem, een advocaat die misbruik maakt van de regels zla het niet lang volhouden.
Ik heb nooit moeite met door de terminologie heen te kijken. Tuurlijk vindt men niet dat er misbruik van de regels wordt gemaakt, men noemt het dan een "mooie gelegenheid" oid. Het gaat natuurlijk ook vaak om de opstelling van de cliënten, die overigens niet zo heel makkelijk te sturen is. De IND vindt het b.v. wel grappig om een vreemdeling te vertellen dat hij (als je een piketbezoek aflegt) gaat worden bezocht door de "State-lawyer", waardoor de vreemdeling zijn/haar advocaat niet 100% in vertrouwen zal nemen.
pi_44795782
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:44 schreef SCH het volgende:

Laten we onze tijd nou niet verdoen aan theoretische voorbeelden waarvan we niet weten of ze uberhaupt voorkomen, sigme. Dat is wat al te politiek correct. Bovendien haalt Ome Geert asiel en immigratie nogal door elkaar.

Laten we het liever hebben over echte praktijkvoorbeelden.
Weet je wat, als je het er niet over wil hebben, dan ga je het er toch lekker niet over hebben?
Je verweer hier in dit topic -waarin je het er dus wel over hebt- is dermate zwak dat je je zaak geen goed doet.
pi_44795805
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:49 schreef DS4 het volgende:
De IND vindt het b.v. wel grappig om een vreemdeling te vertellen dat hij (als je een piketbezoek aflegt) gaat worden bezocht door de "State-lawyer", waardoor de vreemdeling zijn/haar advocaat niet 100% in vertrouwen zal nemen.
En vervolgens gaat de IND klagen dat niet altijd het volledige en juiste verhaal op tafel ligt
pi_44795809
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:45 schreef SCH het volgende:

Er is geen beginnen aan om de moedwillige vuilspuiterij van Wilders c.s. te bestrijden. Die moet je vooral negeren.
Nee, Wilders moet je inhoudelijk bestrijden.
pi_44795872
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Weet je wat, als je het er niet over wil hebben, dan ga je het er toch lekker niet over hebben?
Je verweer hier in dit topic -waarin je het er dus wel over hebt- is dermate zwak dat je je zaak geen goed doet.
Sorry sigme, jij laat je kennen nu. Jij bent de zwakste schakel, tot ziens. Jij wilt over voorbeelden praten waarvan het totaal niet duidelijk is of ze uberhaupt in de praktijk voorkomen. Ik wacht totdat users met bronnen daarover komen. Als je dat zwak noemt, zegt dat vooral veel over jezelf. Ik wil graag inhoudelijk discussieren en niet op basis van mogelijke fictie.
pi_44795889
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, Wilders moet je inhoudelijk bestrijden.
Dat is ondoenlijk met onderbuik sentimenten.
pi_44796006
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry sigme, jij laat je kennen nu. Jij bent de zwakste schakel, tot ziens. Jij wilt over voorbeelden praten waarvan het totaal niet duidelijk is of ze uberhaupt in de praktijk voorkomen. Ik wacht totdat users met bronnen daarover komen. Als je dat zwak noemt, zegt dat vooral veel over jezelf. Ik wil graag inhoudelijk discussieren en niet op basis van mogelijke fictie.
Volgens mij moet je dan om te beginnen eens ingaan op deze post.
pi_44796074
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dan om te beginnen eens ingaan op deze post.
Die gaat nog steeds uit van die Wilders-voorbeelden, waarvan we geen enkele aanduiding hebben dat die in de praktijk voorkomen. Nogmaals, op basis van mogelijke fictie is het lastig discussieren, dus ga ik daar niet over in. Er is wat betreft het GP toch genoeg om over te praten behalve die rare fictieve voorbeelden?
pi_44797714
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:50 schreef SCH het volgende:

En vervolgens gaat de IND klagen dat niet altijd het volledige en juiste verhaal op tafel ligt
Je hoort mij deze praktijk niet verdedigen. Bij de IND lopen ook schoften rond. Maar zo is dat altijd aan beide zijden.
pi_44797744
quote:

Ik wacht totdat users met bronnen daarover komen.
Volgens mij heb ik dat al gedaan. Dat jij vervolgens de bron weer verwerpt omdat het niet op het internet staat (oid), doet daar niets aan af.
pi_44797768
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:53 schreef SCH het volgende:

Dat is ondoenlijk met onderbuik sentimenten.
Doodzwijgen helpt al helemaal niet.
pi_44797876
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat al gedaan. Dat jij vervolgens de bron weer verwerpt omdat het niet op het internet staat (oid), doet daar niets aan af.
In dit geval wel omdat ik tegenovergestelde bronnen heb.
pi_44798128
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:57 schreef SCH het volgende:

In dit geval wel omdat ik tegenovergestelde bronnen heb.
Als ik jouw post lees
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:36 schreef SCH het volgende:
Ik weet niet in welk arrondissement ze allemaal werkzaam zijn maar ik denk dat je alleen maar asieladvocaten tegenkomt die zeggen dat ze 'gebruik' van de regels maken.
vraag ik mij werkelijk af of dit een weerspreking is.
pi_44798176
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:49 schreef SCH het volgende:
Die repo uit EenVandaag is zo achterhaald - die hoort niet meer in de TT.
Zoveel mogelijk in de doofpot stoppen, hé .
pi_44798217
quote:
Ik wil graag inhoudelijk discussieren.
Ben jij dezelfde SCH wel?

Achja, alleen inhoudelijk discussieren wanneer het jou maar net uitkomt. Slappeling.
  donderdag 28 december 2006 @ 18:12:31 #69
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44800066
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:12 schreef SCH het volgende:
Dat mag je nu eens gaan bewijzen. Je beweert dit wel, maar waarop baseer je dit? Probeer je nu te zeggen dat het verzonnen is, omdat het op de site van Wilders staat?
  donderdag 28 december 2006 @ 18:18:32 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44800225
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:16 schreef SCH het volgende:
Jij wil de voorbeelden van extreem-rechtse groeperingen echt serieus gaan nemen??? Straks komt PJO nog aan met Michiel Smit In de echte wereld heb je niet veel van die types als PJO, in de echte wereld doen Wilders-aanhangers er niet toe omdat ze geen zak van de werkelijkheid willen weten sigme.
Het zijn praktijkvoorbeelden man, waar mensen uit de asielindustrie mee komen. Ze hebben niks, maar dan ook niks met Wilders te maken, ze staan alleen vermeld op z'n site.

En ja, dit is de echte wereld, waar men liegt en bedriegt voor een verblijfsvergunning.
pi_44800571
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het zijn praktijkvoorbeelden man, waar mensen uit de asielindustrie mee komen. Ze hebben niks, maar dan ook niks met Wilders te maken, ze staan alleen vermeld op z'n site.
Ja tuurlijk joh, alleen die term asielindustrie al.
quote:
En ja, dit is de echte wereld, waar men liegt en bedriegt voor een verblijfsvergunning.
SCHokkend hoor.
pi_44800590
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat mag je nu eens gaan bewijzen. Je beweert dit wel, maar waarop baseer je dit? Probeer je nu te zeggen dat het verzonnen is, omdat het op de site van Wilders staat?
Ja, het is fictie zolang het verifieerbaar is.
  donderdag 28 december 2006 @ 18:32:44 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44800601
Als het zo'n onzin is moet weerleggen toch niet zo'n probleem zijn?
pi_44800606
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik jouw post lees
[..]

vraag ik mij werkelijk af of dit een weerspreking is.
pi_44800650
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:32 schreef PJORourke het volgende:
Als het zo'n onzin is moet weerleggen toch niet zo'n probleem zijn?
Hoe moet je iets weerleggen wat niet bestaat. Kom gewoon met fatsoenlijke bronnen in plaasts van die xenofobe meuk of houd gewoon je bek.
  donderdag 28 december 2006 @ 18:38:53 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44800772
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:34 schreef SCH het volgende:
Hoe moet je iets weerleggen wat niet bestaat. Kom gewoon met fatsoenlijke bronnen in plaasts van die xenofobe meuk of houd gewoon je bek.
Hoe kan een praktijkvoorbeeld xenofoob zijn? Je beweert dat het niet bestaat, maar waar blijkt dat uit?
pi_44800904
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe kan een praktijkvoorbeeld xenofoob zijn? Je beweert dat het niet bestaat, maar waar blijkt dat uit?
De vraag is waaruit blijkt dat het wel bestaat.
  donderdag 28 december 2006 @ 18:51:32 #78
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44801128
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:44 schreef SCH het volgende:
De vraag is waaruit blijkt dat het wel bestaat.
Nou, zowat iedereen die kennissen heeft bij de IND zegt zich er in te kunnen herkennen. Dan moet je met verdomd sterke argumentatie komen om te beweren dat het onzin is. Toch beweer je dat, maar de argumenten blijven uit.
pi_44801229
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef SCH het volgende:

Word eens concreet. Wat vertellen die asieladvocaten jou precies ten aanzien van dit specifieke onderwerp?
pi_44801381
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Word eens concreet. Wat vertellen die asieladvocaten jou precies ten aanzien van dit specifieke onderwerp?
Dat ze de wet volgen en de mogelijkheden die de wet biedt gebruiken. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat er misbruik van de wet wordt gemaakt.
pi_44801780
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:00 schreef SCH het volgende:

Dat ze de wet volgen en de mogelijkheden die de wet biedt gebruiken. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat er misbruik van de wet wordt gemaakt.
Dus we zijn een taalspelletje aan het spelen over ge- vs misbruik? Daarnaast: waar heb ik gesproken over "misbruik van de wet"?

Het is bovendien linksom en rechtsom geen weerlegging van wat ik schreef, omdat ik slechts onderschreef dat de onderhavige verhalen in de praktijk voorkomen. Of je dat ge- of misbruik wenst te noemen is afhankelijk van de kant die je wenst te belichten. Het lijkt mij sterk dat ik ook maar één keer het woord misbruik in deze heb gebruikt (het is aan jou om het tegendeel te bewijzen).

Het moge overigens duidelijk zijn dat paspoorten kwijt maken e.d. wel valt onder "frauduleus".
  donderdag 28 december 2006 @ 19:13:19 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44801796
quote:
Negen keer een partner laten komen, is dat geen misbruik?
pi_44802094
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, zowat iedereen die kennissen heeft bij de IND zegt zich er in te kunnen herkennen.
pi_44802112
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bron?
  donderdag 28 december 2006 @ 19:22:42 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44802142
quote:

[..]

Kun jij dan met voorbeelden komen van Asielzoekers die gebruik gemaakt hebben van de wet uitgeprocedeerd zijn geraakt en dat in jou ogen on terecht zijn.

En dan nu een keer zonder dat algemene inhoudloze gebrabel maar met concrete voorbeelden. dat moet voor jou als journalist toch niet zo moeilijk zijn je standpunten onderbouwen met echte voorbeelden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44802152
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus we zijn een taalspelletje aan het spelen over ge- vs misbruik? Daarnaast: waar heb ik gesproken over "misbruik van de wet"?
Nee hoor, daar zit een heel essentieel verschil tussen.
quote:
Het is bovendien linksom en rechtsom geen weerlegging van wat ik schreef, omdat ik slechts onderschreef dat de onderhavige verhalen in de praktijk voorkomen. Of je dat ge- of misbruik wenst te noemen is afhankelijk van de kant die je wenst te belichten. Het lijkt mij sterk dat ik ook maar één keer het woord misbruik in deze heb gebruikt (het is aan jou om het tegendeel te bewijzen).
Het is volstrekt onduidelijk of, hoe en op welke schaal het voorkomt.
quote:
Het moge overigens duidelijk zijn dat paspoorten kwijt maken e.d. wel valt onder "frauduleus".
Ach, als je anders terug de dood wordt ingejaagd.
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 19:23:24 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44802164
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:13 schreef PJORourke het volgende:
Mijn ex heeft nooit te klagen gehad als ze negen keer moest komen.

/sorry
Carpe Libertatem
  donderdag 28 december 2006 @ 19:24:14 #88
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44802199
Proberen we het een beetje ontopic te houden, voor zover mogelijk?

TT aangepast.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44802202
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Kun jij dan met voorbeelden komen van Asielzoekers die gebruik gemaakt hebben van de wet uitgeprocedeerd zijn geraakt en dat in jou ogen on terecht zijn.
Jij kunt niet lezen, er is je al talloze malen verteld dat een grote groep uitgeprocedeerden niet terug kan en dan zeg jij doodleuk: "maar ze komen toch ook ergens vandaan"
  donderdag 28 december 2006 @ 19:28:13 #90
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44802348
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij kunt niet lezen, er is je al talloze malen verteld dat een grote groep uitgeprocedeerden niet terug kan en dan zeg jij doodleuk: "maar ze komen toch ook ergens vandaan"
Ja, en ik heb kje al verschillende keren gevraagd waarom deze groep uitgeprocudeerde niet terug kunnen. Want ze zijn niet voor niets uitgeprocedeerd dus in Nederland zijn ze ook niet welkom / horen ze niet en ze zijn toch ook ergens vandaan gekomen....

Dus kom eens met een goede onderbouwing waarom ze nergen naar toe kunnen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 28 december 2006 @ 19:28:19 #91
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44802353
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
Oh, dan is het geen fraude meer? Wanneer is het wel fraude? De uitkeringen zijn hier lekker hoog. Als je die dreigt kwijt te raken?
pi_44802391
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en ik heb kje al verschillende keren gevraagd waarom deze groep uitgeprocudeerde niet terug kunnen. Want ze zijn niet voor niets uitgeprocedeerd dus in Nederland zijn ze ook niet welkom / horen ze niet en ze zijn toch ook ergens vandaan gekomen....

Dus kom eens met een goede onderbouwing waarom ze nergen naar toe kunnen.
Ben je echt zo dom? Wat denk jezelf? Waarom zouden mensen niet terug kunnen?

dat ik ooit dit kleuterschooltoontje zou moeten hanteren op Fok!
pi_44802431
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Oh, dan is het geen fraude meer?
Inderdaad. Denk je nou echt dat mensen uit Afrika hier naar toe vluchten voor een uitkering
  donderdag 28 december 2006 @ 19:32:14 #94
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44802498
quote:
Praktijkvoorbeeld 6
V. heeft een verblijfsvergunning voor verblijf bij haar echtgenoot, maar is al langer dan een jaar van deze echtgenoot gescheiden en leeft waarschijnlijk nog veel langer al niet meer met hem samen. Dat heeft ze niet aan de IND doorgegeven, zodat ze haar vergunning heeft behouden. Bij gebrek aan controle van IND-zijde is dit ook redelijk makkelijk. Dat is jammer, omdat hierdoor lange tijd ten onrechte een bijstandsuitkering aan V. is verstrekt, hetgeen overigens op zichzelf al een grond is om haar verblijfsvergunning in te trekken.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:34:58 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44802607
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:29 schreef SCH het volgende:
Ben je echt zo dom? Wat denk jezelf? Waarom zouden mensen niet terug kunnen?
Als ze echt niet terug zouden kunnen waren ze niet uitgeprocedeerd geweest. Dus ik wil graag een goede onderbouwing horen waarom ze dan niet teurg kunnen. Maar die kun je schijnbaar niet geven dus ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat die er niet is.
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:29 schreef SCH het volgende:
dat ik ooit dit kleuterschooltoontje zou moeten hanteren op Fok!
Als je dat toontje nu eens achterwege zo laten en meer tijd in de onderbouwing van je mening zou stekken dan zou je een stuk geloofwaardiger over komen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 28 december 2006 @ 19:35:08 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44802619
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:30 schreef SCH het volgende:
Inderdaad. Denk je nou echt dat mensen uit Afrika hier naar toe vluchten voor een uitkering
Ja, dat denk ik. Raar he, ¤900 waar je niks voor hoeft te doen, als je in de bush-bush leeft.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:38:43 #97
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44802733
quote:

[..]

Dit is toch wel een absoluut dieptepunt.
pi_44802895
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik. Raar he, ¤900 waar je niks voor hoeft te doen, als je in de bush-bush leeft.
Jezus

Is dit echt het niveau van de Wildersianen?

Jij denkt dat ze in Guinee Bisseau gaan regelen om naar Nederland te kunnen
pi_44802917
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dit is toch wel een absoluut dieptepunt.
Ga jij nou maar je extremistische literatuur verder lezen, alsof jij ook maar iets van het leven weet
  donderdag 28 december 2006 @ 19:44:44 #100
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44802937
quote:
Ooit van economische vluchtelingen gehoord?

Nog een leuk stukje er over
quote:
Nederland wijst 99,4 procent van de vluchtelingen af
In het ergerlijke debat over het vluchtelingenbeleid suggereren opiniemakers en politici vaak dat Nederland en Europa "overspoeld" worden met vluchtelingen. Men zwaait met allerlei cijfers en denkt dan te hebben bewezen dat Nederland "vol" raakt. Maar hoe zit het nu echt met die cijfers?

In 2002 waren er volgens de United States Committee for Refugees (USCR) wereldwijd 34,8 miljoen mensen op de vlucht.1 Die verdeelt de organisatie onder in 13 miljoen "vluchtelingen" en 21,8 miljoen "binnenlandse ontheemden", "internally displaced persons" (idp's). Die "idp's" zijn ook vluchtelingen, maar ze worden door de USCR niet zo genoemd omdat ze hun land niet hebben verlaten. Het voorbeeld van Soedan laat zien hoe onzinnig deze onderverdeling is. Dat land is 74 keer zo groot als Nederland. Veel vluchtelingen verlaten Soedan niet, maar leggen voor Europese begrippen wel enorme afstanden binnen hun land af. Als Nederlanders zo ver zouden reizen, dan zouden ze al lang in een ander land zijn aangekomen. Hoe kleiner dus het land, hoe meer kans dat vluchtelingen door de USCR ook daadwerkelijk tot de categorie "vluchteling" gerekend worden. Doordat de organisatie alleen grensoverschrijdende vluchtelingen meetelt, lijkt het aantal vluchtelingen wereldwijd veel lager. En dat doet het percentage vluchtelingen dat naar de rijke landen komt, veel hoger lijken dan het in werkelijkheid is.

Van de 34,8 miljoen vluchtelingen kwamen er maar 381 duizend (1,1 procent) naar de EU. Zelfs als men alle vluchtelingen optelt die in 2002 naar heel Europa, Noord-Amerika, Japan, Nieuw-Zeeland en Australië zijn gegaan, dan zijn dat er nog niet meer dan 587 duizend (1,7 procent). In Soedan daarentegen zijn er 4 miljoen "idp's" en een half miljoen "vluchtelingen". Dat is 12,9 procent van alle vluchtelingen in de wereld. Veel meer dan het percentage dat naar Europa vlucht.

Vluchtelingen?

Volgens de VN zijn vluchtelingen "mensen die gevlucht zijn vanwege vervolging, gebaseerd op ras, religie, nationaliteit, sociale groep of politieke mening". In de praktijk worden alle vluchtelingen door overheden eerst tot "asielzoekers" of "economische vluchtelingen" bestempeld. Wereldwijd wordt slechts een heel klein deel van de "asielzoekers" erkend als vluchteling die volgens het vluchtelingenverdrag moet worden toegelaten. "Economische vluchtelingen die alleen maar komen voor een beter leven, hoeven we geen verblijfsvergunning te geven", luidt dan de immorele redenering. Bovendien zijn politiek en economie zodanig verweven dat daarop sowieso geen selectie van vluchtelingen gebaseerd kan worden.

Ook zijn er veel vluchtelingen die überhaupt niet in de statistieken voorkomen. Die zien sowieso geen kans op een verblijfsvergunning, melden zich daarom niet bij de overheid voor een asielprocedure en proberen te overleven in de illegaliteit. Zo vergaat het de meeste arbeidsmigranten. Worden deze groepen wel meegerekend, dan komt men op veel hogere cijfers uit dan de USCR.

De VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR telde op 1 januari 2003 nog minder vluchtelingen dan de USCR, namelijk 20,5 miljoen.2 Dat komt doordat de UNHCR zich baseert op cijfers die de migratiediensten van de VN-lidstaten verstrekken. En die zijn meestal lager. Want door lagere aantallen aangemelde vluchtelingen op te geven, maar wel het werkelijke aantal verleende verblijfsvergunningen, komt het percentage erkenningen hoger uit en wekken de lidstaten een humanere indruk. Met andere woorden, een flink aantal van de vluchtelingen die aankloppen en afgewezen worden, worden niet in de statistieken vermeld. In 1998 werd de IND door de UNHCR op de vingers getikt omdat daardoor het opgegeven percentage erkenningen bijna twee keer zo hoog uitgevallen was als in werkelijkheid het geval was. Er werden door Nederland ruim 36 duizend vluchtelingen meer afgewezen als uit de statistieken op te maken was.3

Nederlandse score

In augustus 2002 bleek uit een onderzoek dat 42 procent van de Nederlanders geen flauw idee heeft hoeveel vluchtelingen er nu eigenlijk naar Nederland komen. Een groot deel van de ondervraagden schatte ergens tussen de 75.000 en 200.000. Ruim 40 procent meende ook dat de aantallen aankloppende vluchtelingen stegen. In werkelijkheid meldden zich in 2001 ongeveer 32.000 vluchtelingen en dat was een daling met 25 procent ten opzichte van 2000.

Als vluchtelingen van de Nederlandse overheid nog een verblijfsvergunning krijgen, dan is dat vrijwel altijd op humanitaire gronden. Zelden worden vluchtelingen nog werkelijk erkend als vluchteling. Een humanitaire status is slechts tijdelijk en kan dus ook weer ingetrokken worden. Dat overkwam bijvoorbeeld veel vluchtelingen uit Irak. De recente oorlog in Irak was nog niet eens begonnen of hun verblijfsvergunningen werden ingetrokken of niet meer verlengd.

In 2001 werd slechts 0,6 procent van de vluchtelingen ook daadwerkelijk door de overheid als vluchteling erkend, te weten 219 personen. Uit statistieken van VluchtelingenWerk blijkt dat dat in 1996 nog 10,5 procent was (8.806 personen). Uit een vergelijking met 10 andere Europese landen blijkt dat Nederland daarbij het allerlaagst scoort. Zelfs een land als Italië, waar extreem-rechts in de regering zit, scoorde in 2001 veel hoger met 15,9 procent (2.102 personen). België (1.157 personen) en Duitsland (22.719 personen) erkennen de meeste vluchtelingen, beiden 21,2 procent.

PRIME

De vluchtelingenorganisatie PRIME stuurde op 10 september 2003 een kritische brief aan de Tweede Kamer over het vreemdelingenbeleid en het feit dat bijna geen vluchteling meer erkend wordt. Uit onderzoek van PRIME blijkt dat zelfs het uiterst repressieve vluchtelingenbeleid dat Fortuyn voorstond al ruim door de feiten achterhaald is. "Zelfs Pim Fortuyn pleitte in 2001 voor de acceptatie van 10 duizend vluchtelingen per jaar. In dat jaar werden er van de 32.579 asielzoekers slechts 219 als vluchteling erkend (dat wil zeggen 0,6 procent). Van die 219 personen kwamen er 108 uit het voormalige Joegoslavië vanwege de Balkan-onrust en 79 uit Afghanistan. Buiten die twee landen blijven er dus nog 32 vluchtelingen over uit de hele wereld die hier geaccepteerd zijn in dat jaar. Het verschil tussen de genoemde aantallen (10 duizend Pim Fortuyn) en de werkelijkheid (219) laat de kloof zien tussen aan de ene kant de angstaanjagende illusie over vluchtelingenstromen en de 'barmhartigheid' van het asielbeleid in Nederland, en aan de andere kant de bittere werkelijkheid."

Uit de cijfers blijkt duidelijk hoe doelgericht juist de vluchtelingen afgewezen worden uit landen waar vandaan veel vluchtelingen naar Nederland komen. "Van de 4.111 Angolese asielzoekers kreeg in 2001 niemand een vluchtelingenstatus. Van de 1.467 asielzoekers uit Guinee kreeg niemand een vluchtelingenstatus. Van de 2.045 uit Sierra Leone kreeg niemand een vluchtelingenstatus. Van de 1.098 uit Somalië evenmin iemand. Van de 3.614 asielzoekers uit Afghanistan erkende Nederland er 79 als vluchteling, minder dan 2 procent, terwijl Denemarken er in dezelfde periode 87 procent (van de 2.080) als vluchteling erkende", aldus PRIME.
Bron

En hoeveel van deze afgeweze asielzoekers vallen nu onder het general pardon?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44802970
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als ze echt niet terug zouden kunnen waren ze niet uitgeprocedeerd geweest. Dus ik wil graag een goede onderbouwing horen waarom ze dan niet teurg kunnen. Maar die kun je schijnbaar niet geven dus ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat die er niet is.
Jij denkt blijkbaar dat als mensen uitgeprocedeerd zijn dat ze dan ook terug kunnen? Dat alle papieren dan in orde zijn? Dat het land van herkomst of welk ander land dan ook die mensen op wil nemen?
quote:
Als je dat toontje nu eens achterwege zo laten en meer tijd in de onderbouwing van je mening zou stekken dan zou je een stuk geloofwaardiger over komen.
Ach kereltje toch
pi_44803054
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ooit van economische vluchtelingen gehoord?
Vluchtelingen zijn vluchtelingen, die term van jou is door de VVD bedacht.
quote:
Nog een leuk stukje er over
[..]

Bron

En hoeveel van deze afgeweze asielzoekers vallen nu onder het general pardon?
Je post een verhaal dat al jouw eigen posts en dat van je rechtse vriendjes ontkracht Gebladerte is een extreemlinkse site en dit verhaal slaat al jouw argumenten uit handen

Oh wat heerlijk weer
  donderdag 28 december 2006 @ 19:48:45 #103
93744 Finder_elf_towns
pi_44803078
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga jij nou maar je extremistische literatuur verder lezen, alsof jij ook maar iets van het leven weet
Heel wat meer dan jij kennelijk. Die mensen die uit Afrika voor een uitkering hierheen komen denken niet "hoe kan ik zo veel mogelijk in het leven bereiken", maar "hoe krijg ik genoeg om te leven" (dus: uitkering). Deze gedachte is ook erg populair in Turkse kringen voor zover ik het heb weten te peilen.
pi_44803154
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Heel wat meer dan jij kennelijk.
Zolderkamertjes rukker die oom tegen Geert mag zeggen.
quote:
Die mensen die uit Afrika voor een uitkering hierheen komen denken niet "hoe kan ik zo veel mogelijk in het leven bereiken", maar "hoe krijg ik genoeg om te leven" (dus: uitkering).
Alsof ze die term uberhaupt kennen. HOeveel vluchtelingen uit Afrika ken jij persoonlijk?
quote:
Deze gedachte is ook erg populair in Turkse kringen voor zover ik het heb weten te peilen.
Open er een topic over, hiet gaat het over het GP.
pi_44803183
Maar goed, het niveau wordt echt te laag. Ik kijk morgen wel even of DS4 er weer is.
Die Martijn is gewoon te sneu maar vanwege zijn kleurtje mag hij zijn kleuterschoolwijsheden hier maar blijven spuien
  donderdag 28 december 2006 @ 19:54:23 #106
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44803279
quote:

[..]

Nou ja, meer in het algemeen valt toch wel te stellen dat mensen niet zonder reden naar Nederland c.q. andere landen in Europa vluchten. Het is een bewuste poging om een beter leven te krijgen, en gezien vluchtelingen lang niet alleen uit landen komen die de - onvervreemdbare - rechten van hun burgers op ernstige wijze schenden, zou je er wel vanuit kunnen gaan dat econmische redenen hier een belangrijke component van vormen. Dat hoeft overigens niet specifiek een uitkering te betekenen; het lijkt me lastig na te gaan of mensen hier bewust komen om enkel een uitkering te trekken.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:56:11 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44803365
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:44 schreef SCH het volgende:
Dus iedereen die het general pardon intwijfel trekt is extreem? Dat is wel een zielige redenatie te noemen.
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:48 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk
quote:
Je post een verhaal dat al jouw eigen posts en dat van je rechtse vriendjes ontkracht Gebladerte is een extreemlinkse site en dit verhaal slaat al jouw argumenten uit handen

Oh wat heerlijk weer
Dus jij wil beweren dat er onder de uitgeprocedeerd asielzoekers die beschreven worden in het general pardon geen asielzoekers zitten die gewoon op de redenen geschetst in dit artikel afgewezen zijn?
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
Maar goed, het niveau wordt echt te laag.
Dat heb je zeker mede aan je zelf te danken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 28 december 2006 @ 19:56:28 #108
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44803376
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:43 schreef SCH het volgende:
Jezus

Is dit echt het niveau van de Wildersianen?
Jij beticht een ander van laag niveau? Jij beweert constant van alles, maar zonder maar een flard van bewijs.
pi_44803395
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, meer in het algemeen valt toch wel te stellen dat mensen niet zonder reden naar Nederland c.q. andere landen in Europa vluchten.
Precies. Dat lijkt me evident. Het is alleen nogal hip tegenwoordig om te stellen dat iedereen die hier komt een profiteur is die op zijn luie reet gaat zitten.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:57:24 #110
93744 Finder_elf_towns
pi_44803421
Uit tal van onderzoeken is gebleken dat de economische (wan)toestand in een land / gebied èèn van de hoofdredenen is om te migreren. Maar goed, als SCH zijn eigen wereldje gebaseerd op roze wolken in stand wil houden en daarom weer op de man gaat spelen houd elke discussie natuurlijk op.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 december 2006 @ 19:58:28 #111
862 Arcee
Look closer
pi_44803463
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44803464
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:

Dus jij wil beweren dat er onder de uitgeprocedeerd asielzoekers die beschreven worden in het general pardon geen asielzoekers zitten die gewoon op de redenen geschetst in dit artikel afgewezen zijn?
Waar beweer ik dat?

Ik zeg dat er een behoorlijke groep is die niet terug kan, al zouden ze het willen. En daarom is de illegaliteit de laatste jaren zo aangetrokken en zijn die burgemeesters zo kwaad. Verdonk bekommerde zich nauwelijks om de terugkeer maar slechts om het afwijzen.
pi_44803499
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Uit tal van onderzoeken is gebleken dat de economische (wan)toestand in een land / gebied èèn van de hoofdredenen is om te migreren. Maar goed, als SCH zijn eigen wereldje gebaseerd op roze wolken in stand wil houden en daarom weer op de man gaat spelen houd elke discussie natuurlijk op.
Precies, dan blijf je toch lekker weg, stumperd.
pi_44803531
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij beticht een ander van laag niveau? Jij beweert constant van alles, maar zonder maar een flard van bewijs.
Nee dan jij, met manische quotjes van de Geert Wilders site

Neem dan een voorbeeld aan Martijn, die tenminste extreem-linkse sites als bron aanhaalt
  donderdag 28 december 2006 @ 20:00:38 #115
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44803554
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
Maar goed, het niveau wordt echt te laag. Ik kijk morgen wel even of DS4 er weer is.
Die Martijn is gewoon te sneu maar vanwege zijn kleurtje mag hij zijn kleuterschoolwijsheden hier maar blijven spuien
Als we op basis van niveau moeten selecteren flikker je er op basis van dit topic toch echt als eerste uit...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:04:22 #116
93744 Finder_elf_towns
pi_44803690
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, dan blijf je toch lekker weg, stumperd.
Ik blijf me verbazen over jouw koppigheid. Je brengt uitsluitend suggesties aan de man, mensen vragen (natuurlijk) naar een goede onderbouwing hiervoor en vervolgens volg je een vast patroon van flamen en op de man spelen. Ben jij wel eigenlijk journalist? Ik zou haast denken dat je voor de pravda als propagandist werkt.

"Alle buitenlanders zijn lief!"
"Niemand komt naar Nederland voor een uitkering."

Ik denk dat ik nog maar eens een glas cola voor mijzelf ga inschenken en hardop ga lachen om je domme gebral.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:04:22 #117
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44803691
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:56 schreef PJORourke het volgende:
Idd, het valt mij idd wel op de SCH nooit iets kan onderbouwen met linkjes of bronnen.
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:58 schreef SCH het volgende:
Ik zeg dat er een behoorlijke groep is die niet terug kan, al zouden ze het willen. En daarom is de illegaliteit de laatste jaren zo aangetrokken en zijn die burgemeesters zo kwaad. Verdonk bekommerde zich nauwelijks om de terugkeer maar slechts om het afwijzen.
Ja, maar je geeft nog steeds geen antwoord waarom ze niet terug kunnen. Maar ja ik denk ook niet dat ik dat ik dat antwoord van jou kan verwachten want volgens mij roep je ook maar wat.
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:00 schreef SCH het volgende:
Neem dan een voorbeeld aan Martijn, die tenminste extreem-linkse sites als bron aanhaalt
Ja, en daar een rechts standpunt mee onderbouwd dat veel uitgeprocedeerd asielzoekers economische vluchtelingen zijn. zoals heel veel rechtse bronnen ook beweren.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44803717
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als we op basis van niveau moeten selecteren flikker je er op basis van dit topic toch echt als eerste uit...
Wat jij wilt. Ik kom gelukkig verder dan een beetje dom quoten van de Wilders-site. Jij viel in het vorige draadje al door de mand omdat je niet eens wist wat Hirsch Ballin had toegezegd over het generaal pardon.
pi_44803719
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:23 schreef SCH het volgende:

Nee hoor, daar zit een heel essentieel verschil tussen.
Doe je nu of je het niet begrijpt, of gaat het je werkelijk boven de pet. Het verschil tussen gebruik en misbruik is voornamelijk een waarderingskwestie.
quote:
Het is volstrekt onduidelijk of, hoe en op welke schaal het voorkomt.
Of is duidelijk, hoe ook wel, welke schaal is ook niet geheel onbekend. Maar daar hadden we het even niet over, we hadden het over de vraag of jij mijn stelling had weerlegd met "jouw bronnen", hetgeen dus absoluut niet het geval is. Gaarne bij de les blijven en het niet over een andere boeg gooien als je ongelijk blijkt te hebben.
quote:
Een echte vluchteling heeft niets te winnen bij het "kwijtraken" van zijn paspoort.
pi_44803776
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:

Ja, en ik heb kje al verschillende keren gevraagd waarom deze groep uitgeprocudeerde niet terug kunnen.
Als het land van herkomst niet meewerkt heb je een probleem om iemand uit te zetten.
pi_44803809
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:

Ja, maar je geeft nog steeds geen antwoord waarom ze niet terug kunnen. Maar ja ik denk ook niet dat ik dat ik dat antwoord van jou kan verwachten want volgens mij roep je ook maar wat.
Dat heb ik je nou al 100 x gezegd. Omdat ze het land van herkomst niet meer in mogen vooral. Je hebt toch wel iets van basiskennis? Dat is gewoon een gegeven, veel vluchtelingen kunnen niet terug om dat ze niet meer worden toegelaten.
quote:
Ja, en daar een rechts standpunt mee onderbouwd dat veel uitgeprocedeerd asielzoekers economische vluchtelingen zijn. zoals heel veel rechtse bronnen ook beweren.
Dat verhaal stelt juist dat de hysterie van rechts over de vluchtelingenoverstromingen zo ontzettend overdreven is.
pi_44803829
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het land van herkomst niet meewerkt heb je een probleem om iemand uit te zetten.
Hopelijk snapt ie het wel als jij het zegt maar ws zegt ie: "dan moet de regering die landen maar dwingen"
pi_44803883
quote:

Inderdaad.
Die is nieuw. Het is kolder, maar nieuw.
quote:
Denk je nou echt dat mensen uit Afrika hier naar toe vluchten voor een uitkering
Ja (althans: uit economische overwegingen). Dat denk ik niet alleen, dat is een feit van algemene bekendheid (ga je daar nu ook een bron van vragen?).
  donderdag 28 december 2006 @ 20:13:42 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44804023
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:09 schreef DS4 het volgende:
Ja (althans: uit economische overwegingen). Dat denk ik niet alleen, dat is een feit van algemene bekendheid (ga je daar nu ook een bron van vragen?).
Die bron heb ik hem al geven
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:06 schreef DS4 het volgende:
Dan zul je politiek druk uit moeten gaan oefenen omdat wel mogelijk te maken ze moeten in ieder geval niet hier toe gelaten worden. anders zouden we de problemen voor andere landen oplossen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44804024
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doe je nu of je het niet begrijpt, of gaat het je werkelijk boven de pet. Het verschil tussen gebruik en misbruik is voornamelijk een waarderingskwestie.
Nee, dat vind ik echt onzinnig. Misbruik is frauduleus en gebruik is gewoon een legale manier om de mogelijkheden van de wet toe te passen. Daar moet je de wetgever op aanspreken en niemand anders. Ik vind het altijd een raar argument van juist Nederlanders die er een meester in zijn om een beroep te doen op allerlei regels.
[/quote]
quote:
Of is duidelijk
Nee hoor.
quote:
hoe ook wel, welke schaal is ook niet geheel onbekend.
Dan moet het niet zo moeilijk zijn daar met gegevens over t3e komen.
quote:
Maar daar hadden we het even niet over, we hadden het over de vraag of jij mijn stelling had weerlegd met "jouw bronnen", hetgeen dus absoluut niet het geval is.
Hoe wil je dat doen. Jij beweert dat de asieladvocaten die jij spreekt iets anders zeggen dan die ik spreek. Maar jij vindt ook dat er eigenlijk geen verschil is tussen gebruik en misbruik wat ik een absurde redenering vind. Het is vooral de waardering die jij er zelf aan geeft.
quote:
Een echte vluchteling heeft niets te winnen bij het "kwijtraken" van zijn paspoort.
Dat is echt een hele domme bewering En vooral een hele theoretische, als je iets van de echte praktijk van het vluchten weet, de paniek en hopeloosheid die ermee samenhangt. Want je gelooft toch niet in de Wildersverhalen dat al die vluchtelingen zo geslepen en leep zijn dat ze een perfect fraudeverhaal hebben voorbereid. Nee, de meesten zijn radeloos en bang en doen niet zelden onnodige en domme dingen die ze beter niet hadden kunnen doen. Dat maakt hun verhaal nog niet minder echt. Bovendien zijn velen hun paspoort ook echt kwijt of is hun vluchtverhaal zodanig dat het logisch is dat ze geen papieren meer bezitten. Maar bij de IND is dat hele verhaal allang uit zicht. Daar worden asielzoekers helaas bij voorbaat al in het defensief gedrukt en schuldig bevonden tot het tegendeel bewezen is, teriwjl het andersom zou moeten zijn.
pi_44804058
quote:

In het vluchtelingenverdrag staat anders omschreven wat onder "vluchteling" dient te worden verstaan. Het moge duidelijk zijn dat iemand die uit puur economische motieven naar Nederland komt niet valt onder die term (zonder daarbij de discussie aan te willen gaan of de term economisch vluchteling, die natuurlijk niet door de VVD, de grote Satan is bedacht).
pi_44804118
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

In het vluchtelingenverdrag staat anders omschreven wat onder "vluchteling" dient te worden verstaan. Het moge duidelijk zijn dat iemand die uit puur economische motieven naar Nederland komt niet valt onder die term (zonder daarbij de discussie aan te willen gaan of de term economisch vluchteling, die natuurlijk niet door de VVD, de grote Satan is bedacht).
Precies, ik redeneer ook volgens het vluchtelingenverdrag en dat bevat een combinatie van armoede, oorlog, honger, schendingen van mensenrechten etc.
pi_44804121
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:50 schreef SCH het volgende:

Zolderkamertjes rukker die oom tegen Geert mag zeggen.
Je komt niet serieus over met dit soort teksten.
quote:
Open er een topic over, hiet gaat het over het GP.
De eerste persoon die profiteerde van de motie over het generaal pardon was een Turk. Maar dat even terzijde...
pi_44804177
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:09 schreef DS4 het volgende:
Economische overwegingen is iets anders dan dat ze hier om een uitkering komen. Dat was wat ik wilde zeggen.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:19:29 #130
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44804238
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:05 schreef SCH het volgende:
Wat jij wilt. Ik kom gelukkig verder dan een beetje dom quoten van de Wilders-site. Jij viel in het vorige draadje al door de mand omdat je niet eens wist wat Hirsch Ballin had toegezegd over het generaal pardon.
Nu wordt je wel heel kinderachtig, SCH. Ik weet wel ongeveer wat Hirsch Ballin heeft toegezegd en waarom ik daarmee door de mand viel ontgaat me totaal. Dat jij dat in dit topic wel doet, dankzij de gigantische Wilders-waas voor je hoofd, lijkt me nu wel duidelijk.
pi_44804270
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:58 schreef SCH het volgende:

Ik zeg dat er een behoorlijke groep is die niet terug kan, al zouden ze het willen.
De vraag is: zou dit een reden moeten zijn om dan toch maar een verblijfstitel te verstrekken. In eerste instantie denk je (ik althans): ja. Maar in tweede instantie houdt dat in dat mensen uit landen die niet meewerken aan terugkeer gegarandeerd snor zitten als ze in Nederland aan weten te komen. En dat lijkt mij niet wenselijk.
pi_44804450
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nu wordt je wel heel kinderachtig, SCH. Ik weet wel ongeveer wat Hirsch Ballin heeft toegezegd en waarom ik daarmee door de mand viel ontgaat me totaal. Dat jij dat in dit topic wel doet, dankzij de gigantische Wilders-waas voor je hoofd, lijkt me nu wel duidelijk.
Je wist het niet. Jij dacht dat er nog mensen uitgezet gingen worden tot het einde van de formatie.

Je moet gewoon niet zo suf van die onzinnige dingen van die site posten, dan is het verder okay. Het zijn zulke domme stukjes.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:25:09 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44804454
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:13 schreef SCH het volgende:
Want je gelooft toch niet in de Wildersverhalen dat al die vluchtelingen zo geslepen en leep zijn dat ze een perfect fraudeverhaal hebben voorbereid.
Sterker nog, ik weet van Hirsi Ali dat Vluchtelingenwerk ze komt helpen om zo'n fraudeverhaal voor te bereiden.
pi_44804471
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:

Dan zul je politiek druk uit moeten gaan oefenen omdat wel mogelijk te maken ze moeten in ieder geval niet hier toe gelaten worden. anders zouden we de problemen voor andere landen oplossen.
Er is al lang politieke druk, overleg, enz. Maar goed, ideale wereld enzo...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:26:38 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44804502
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:25 schreef SCH het volgende:
Je wist het niet. Jij dacht dat er nog mensen uitgezet gingen worden tot het einde van de formatie.
Je verwart me met iemand anders, SCHat. EDIT: ik schreef dit:
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:52 schreef PJORourke het volgende:
Formeel is het dat toch ook? Gezinnen met kinderen en schrijnende gevallen of iets dergelijks?
quote:
Je moet gewoon niet zo suf van die onzinnige dingen van die site posten, dan is het verder okay. Het zijn zulke domme stukjes.
Het zijn voorbeelden uit de praktijk, goddammit. Geen meningen.
pi_44804610
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag is: zou dit een reden moeten zijn om dan toch maar een verblijfstitel te verstrekken. In eerste instantie denk je (ik althans): ja. Maar in tweede instantie houdt dat in dat mensen uit landen die niet meewerken aan terugkeer gegarandeerd snor zitten als ze in Nederland aan weten te komen. En dat lijkt mij niet wenselijk.
Dat is een legitieme vraag inderdaad. Maar we hebben in ieder vastgesteld dat er mensen zijn die niet zo gemakkelijk ergens anders heen kunnen en dat het een probleem is als je die mensen toch uitwijst, want meestal komen ze dan in de illegaliteit terecht met alle problemen vandien. Je moet het op de een of andere manier dus wel betrekken in de besluitvorming of in ieder geval in de praktische afhandeling.

Het is ook niet zo dat er hele lijsten van landen zijn die pertinent niet meewerken, meestal heeft het met de situatie te maken.
pi_44804640
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:26 schreef PJORourke het volgende:

Het zijn voorbeelden uit de praktijk, goddammit. Geen meningen.
Dat blijkt nergens uit en totdat het wel ergens uit blijkt, of, hoe en hoe vaak dit gebeurt, beschouwen we het als propaganda.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:33:12 #138
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44804729
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:30 schreef SCH het volgende:
Dat blijkt nergens uit en totdat het wel ergens uit blijkt, of, hoe en hoe vaak dit gebeurt, beschouwen we het als propaganda.
We gaan echt in cirkels hier he? Er staat niet voor niks "praktijkvoorbeeld".

Sigme en DS4 bevestigen dat dit soort situatis mogelijk zijn.
pi_44804828
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

We gaan echt in cirkels hier he? Er staat niet voor niks "praktijkvoorbeeld".

Sigme en DS4 bevestigen dat dit soort situatis mogelijk zijn.
Dat zal best maar je hebt nergens hard kunnen maken wanneer en waar dat is gebeurd en door wie en hoe vaak enz.

Je moet het me maar niet kwalijk nemen dat ik info van de site van Wilders met heel veel zout neem, zelfs als er 'praktijkvoorbeeld' bijstaat. Ik vind het ook nogal hypocriet van je. Je bent altijd de eerste die al gaat jammeren als iets maar uit de Volkskrant komt. En nou mag ik ineens geen vraagtekens zetten bij niet onderbouwde info van Wilders
  donderdag 28 december 2006 @ 20:40:09 #140
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44804976
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:36 schreef SCH het volgende:
Dat zal best maar je hebt nergens hard kunnen maken wanneer en waar dat is gebeurd en door wie en hoe vaak enz.
Ik heb al meerdere keren aangeboden dat na te vragen.
quote:
Je moet het me maar niet kwalijk nemen dat ik info van de site van Wilders met heel veel zout neem, zelfs als er 'praktijkvoorbeeld' bijstaat.
Als dit op de linkselente.nl zou staan, zou je het wel geloven?
quote:
Ik vind het ook nogal hypocriet van je. Je bent altijd de eerste die al gaat jammeren als iets maar uit de Volkskrant komt.
Dat lijkt me sterk, want ik citeer hem zelf vaak zat.
quote:
En nou mag ik ineens geen vraagtekens zetten bij niet onderbouwde info van Wilders
Wat voor onderbouwing verwacht je dan? Het is een voorbeeld van iets dat waarschijnlijk in vertrouwelijke dossiers staat.
pi_44805057
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, ik redeneer ook volgens het vluchtelingenverdrag en dat bevat een combinatie van armoede, oorlog, honger, schendingen van mensenrechten etc.
De juridische definitie van vluchteling is inderdaad gebaseerd op de Conventie van Genève van 28 juli 1951 en gewijzigd door het Protocol van New York van 3 januari 19671. Artikel 1 van de Conventie stelt dat een vluchteling een persoon is: “die uit gegronde vrees voor vervolging wegens zijn ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep of zijn politieke overtuiging zich bevindt buiten het land waarvan hij de nationaliteit bezit, en die de bescherming van dat land niet kan of, uit hoofde van bovenbedoelde vrees, niet wil inroepen”.
Armoede heeft niets van doen met de definitie waarop de juridische term vluchteling op is gebaseerd.
Een “economisch vluchteling” is een vreemdeling die om louter economische redenen probeert binnen te
komen in een land; maar dat is een onjuiste terminologie. Dit zijn geen vluchtelingen in de beperkte zin van de Conventie van Genève, het zijn feitelijk migranten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:42:10 #142
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44805060
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Sterker nog, ik weet van Hirsi Ali dat Vluchtelingenwerk ze komt helpen om zo'n fraudeverhaal voor te bereiden.
Maar is ook duidelijk in hoeverre dit common practice is? Het is - alhoewel kwalijk - onvermijdelijk dat frauduleus handelen opduikt bij het verwerfen van een verblijfsvergunning, en het blijft de vraag in hoeverre je dit wel kan bestrijden en of het bestrijden ook niet ten koste gaat van vluchtelingen die wel eerlijk zijn.
pi_44805093
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:13 schreef SCH het volgende:

Misbruik is frauduleus
Anders: Van Dale.
quote:
Ik vind het altijd een raar argument van juist Nederlanders die er een meester in zijn om een beroep te doen op allerlei regels.
Dus omdat er Nederlanders zijn die zich beroepen op allerlei regels, mag ik het geen misbruik vinden als een niet-vluchteling een asielaanvraag doet?
quote:
Nee hoor.
Weerleggen dan en niet alleen maar ontkennen. Veel te gemakkelijk.
quote:
Dan moet het niet zo moeilijk zijn daar met gegevens over t3e komen.
Ik zag al een post voorbij komen met dramatische cijfers... uit ultra-linkse hoek (dus betrouwbaar ). Aangezien ik rechters in Nederland er niet van verdenk xenofoob oid te zijn, mag je er vanuit gaan dat de afgewezenen inderdaad geen vluchteling waren, maar uit meestentijds economische overwegingen naar Nederland zijn gekomen.
quote:
Hoe wil je dat doen. Jij beweert dat de asieladvocaten die jij spreekt iets anders zeggen dan die ik spreek. Maar jij vindt ook dat er eigenlijk geen verschil is tussen gebruik en misbruik wat ik een absurde redenering vind. Het is vooral de waardering die jij er zelf aan geeft.
Nee, sterker nog: ik denk dat ze precies hetzelfde zullen zeggen. Jij beweert dat ze iets anders zeggen, maar als ik je dan vraag wat ze dan zeggen blijkt dat in geen geval in tegenspraak met wat ik zeg. Immers, het ging helemaal niet om de vraag of er sprake is van misbruik van procedures: ik gaf alleen aan dat de verhalen niet uit de lucht gegrepen zijn, maar in de praktijk voorkomen (waarbij dan variatie in de detaillering zit).
quote:
Dat is echt een hele domme bewering En vooral een hele theoretische, als je iets van de echte praktijk van het vluchten weet, de paniek en hopeloosheid die ermee samenhangt. Want je gelooft toch niet in de Wildersverhalen dat al die vluchtelingen zo geslepen en leep zijn dat ze een perfect fraudeverhaal hebben voorbereid. Nee, de meesten zijn radeloos en bang en doen niet zelden onnodige en domme dingen die ze beter niet hadden kunnen doen. Dat maakt hun verhaal nog niet minder echt. Bovendien zijn velen hun paspoort ook echt kwijt of is hun vluchtverhaal zodanig dat het logisch is dat ze geen papieren meer bezitten. Maar bij de IND is dat hele verhaal allang uit zicht. Daar worden asielzoekers helaas bij voorbaat al in het defensief gedrukt en schuldig bevonden tot het tegendeel bewezen is, teriwjl het andersom zou moeten zijn.
Het zal jou verbazen, maar er is een hele industrie om deze mensen heen. De mensenhandel. Absoluut niet fraai. Maar wel ook gericht op het geven van voorlichting over hoe je moet handelen om in Nederland binnen te komen.

Ik geef een voorbeeld: Meisje wordt door familie meegegeven aan mensenhandelaar. De mensenhandelaar belooft dat ze een baan zal krijgen als b.v. schoonmaakster. De familie betaalt de mensenhandelaar, want die doet e.e.a. niet voor niets. De mensenhandelaar geeft vervolgens tips hoe ze in een asielzoekerscentrum kan komen. Van daaruit kan ze verder. De mensenhandelaar pikt haar op en levert haar af bij een productiefaciliteit, waar het meisje voor zo goed als nop hard dient te werken. De mensenhandelaar strijkt ook bij deze transactie geld op.

Niet alle niet-vluchtelingen hebben dit verhaal, maar dit is wel een aanzienlijke handel.

Overigens staat de bewering: als je echt vluchteling bent kan je beter wel je paspoort bij je hebben, want dat maakt het een stuk makkelijk om jouw verhaal te controleren. Misschien moet je jezelf eens niet zo'n grote broek aantrekken, hij valt nl. af.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:45:21 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44805165
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:42 schreef Reya het volgende:
Maar is ook duidelijk in hoeverre dit common practice is? Het is - alhoewel kwalijk - onvermijdelijk dat frauduleus handelen opduikt bij het verwerfen van een verblijfsvergunning, en het blijft de vraag in hoeverre je dit wel kan bestrijden en of het bestrijden ook niet ten koste gaat van vluchtelingen die wel eerlijk zijn.
Ik weet dat het in de tijd van Hirsi Ali - toen zij als tolk fungeerde - standard practice was.
pi_44805188
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:29 schreef SCH het volgende:

Dat is een legitieme vraag inderdaad. Maar we hebben in ieder vastgesteld dat er mensen zijn die niet zo gemakkelijk ergens anders heen kunnen en dat het een probleem is als je die mensen toch uitwijst, want meestal komen ze dan in de illegaliteit terecht met alle problemen vandien. Je moet het op de een of andere manier dus wel betrekken in de besluitvorming of in ieder geval in de praktische afhandeling.
Je kan het niet negeren. Maar ik zie niet echt een goede oplossing, alleen maar slecht en iets minder slecht...
quote:
Het is ook niet zo dat er hele lijsten van landen zijn die pertinent niet meewerken, meestal heeft het met de situatie te maken.
Op vluchtweb kun je per land zoeken of een land wel of niet meewerkt, of moeilijk, of...
pi_44813310
Het is onderhand wel duidelijk zo dat SCHijnheilig verliest van Devilsson ...
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:11:11 #147
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44817891
Misschien wel goed leesvoer, van onverdachte bron.
http://www.aftellentothetpardon.nl/verhalen.asp
Een tiental verhalen van mensen die hopen onder een komend pardon te vallen.
pi_44850888
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:23 schreef K33T het volgende:
Het is onderhand wel duidelijk zo dat SCHijnheilig verliest van Devilsson ...
Ach, wat is verliezen... SCH is duidelijk erg betrokken bij dit onderwerp en dat siert hem. Het maakt het alleen moeilijker om er objectief naar te kijken.

Eerlijk is eerlijk: zodra een dossier een gezicht krijgt ben ik ook mijn objectiviteit kwijt.
pi_44853055
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, wat is verliezen... SCH is duidelijk erg betrokken bij dit onderwerp en dat siert hem. Het maakt het alleen moeilijker om er objectief naar te kijken.

Eerlijk is eerlijk: zodra een dossier een gezicht krijgt ben ik ook mijn objectiviteit kwijt.
Objectiviteit is sowieso een lastig begrip en in dit soort kwesties vind ik het ook niet primair het belangrijkste. Het vluchtelingenvraagstuk kun je in mijn ogen niet louter formeel afdoen met regels zijn regels en algemene vastgestelde waarden: het betekent juist dat verhalen een gezicht moeten krijgen. Het ware gezicht van een asielzoeker maar ook het ware gezicht van een oorlogsmisdadiger die hier niet thuis hoort. Zolang het maar om de mensen gaat, en niet om regels alleen.
pi_44853912
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:40 schreef SCH het volgende:

Het vluchtelingenvraagstuk kun je in mijn ogen niet louter formeel afdoen met regels zijn regels en algemene vastgestelde waarden: het betekent juist dat verhalen een gezicht moeten krijgen.
In jouw ogen niet, in mijn ogen moet je het wel doen. Zodra je e.e.a per geval met je hart gaat bekijken, dan zul je vrijwel iedereen toelaten. En dat lukt gewoonweg niet en het helpt uiteindelijk ook niet. Je zal dit dossier dus als geheel moeten bezien.

Het is zoiets als in Antwerpen, waar je in dierwinkels vaak een leuk hondje in een veel te kleine kooi ziet. Alles in je wil geld trekken en die hond een leuk leven geven, maar de realiteit is dat je daarmee de ellende in stand houdt, want er staat al een ander hondje klaar voor hetzelfde kooitje.
pi_44854219
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

In jouw ogen niet, in mijn ogen moet je het wel doen. Zodra je e.e.a per geval met je hart gaat bekijken, dan zul je vrijwel iedereen toelaten. En dat lukt gewoonweg niet en het helpt uiteindelijk ook niet. Je zal dit dossier dus als geheel moeten bezien.
Nee, dat lijkt me onmogelijk en onwenselijk en onmenselijk. Daar komt ook al die onduidelijkheid vandaan en de traagheid. Het gaat om mensen met een gezicht en een verhaal, daar moet je niet omheen willen en je kan er ook niet omheen, dat blijkt wel uit de praktijk die nu een puinhoop is.
quote:
Het is zoiets als in Antwerpen, waar je in dierwinkels vaak een leuk hondje in een veel te kleine kooi ziet. Alles in je wil geld trekken en die hond een leuk leven geven, maar de realiteit is dat je daarmee de ellende in stand houdt, want er staat al een ander hondje klaar voor hetzelfde kooitje.
Ik snap de vergelijking maar vindt hem niet zo treffend. Het is een kwestie van en/en, je moet hulp op korte en lange termijn verlenen. Je moet iets aan de nood en iets aan de structuur doen. Maar je vergelijking klopt niet in het kader van dit topic over het GP. In dit geval komen er namelijk niet op deze manier nieuwe hondjes in kooitjes omdat de wetgever dat onmogelijk heeft gemaakt. Het gaat dus om een beperkt aantal hondjes dat al heel goed Nederlands kan blaffen, daar is best een baasje voor te vinden en er staan niet op dezelfde manier hondjes klaar. Het gaat hier namelijk om oude wetgeving.
pi_44855090
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef SCH het volgende:

In dit geval komen er namelijk niet op deze manier nieuwe hondjes in kooitjes omdat de wetgever dat onmogelijk heeft gemaakt.
Ik ben bang dat jij de Vreemdelingenwet te hoog inschat. Over 10 jaar staan we (ook na een pardon) precies waar we nu staan.

We zullen op het punt van "hoe benader je dit dossier" niet tot elkaar komen. Nogmaals: het is prijzenswaardig dat jij het dossier benadert vanuit een "naastenliefde" en je moet dat vooral ook niet veranderen. Maar ik ben blij dat de beleidsmakers het dossier als geheel overzien (wat niet wegneemt dat je individuele situaties altijd moet bekijken).
pi_44855175
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat jij de Vreemdelingenwet te hoog inschat. Over 10 jaar staan we (ook na een pardon) precies waar we nu staan.
Dat lijkt me stug. De huidige asielwetgeving is streng, Nederland staat daar nu ook om bekend. Ik ben het niet met de nieuwe wetgeving eens maar hij wordt wel gedragen door de meerderheid van de politiek dus ik zie niet snel hoe dat zal veranderen op korte termijn en hoe je dan nog volgens jou zoveel mensen zolang in de procedure kan hebben.
quote:
We zullen op het punt van "hoe benader je dit dossier" niet tot elkaar komen. Nogmaals: het is prijzenswaardig dat jij het dossier benadert vanuit een "naastenliefde" en je moet dat vooral ook niet veranderen. Maar ik ben blij dat de beleidsmakers het dossier als geheel overzien (wat niet wegneemt dat je individuele situaties altijd moet bekijken).
Met dat laatste sla je dus de spijker op de kop. Je kunt hier geen starre regels in hanteren, dat blijkt ook gewoon uit de praktijk (bijvoorbeeld dat mensen niet uitgezet kunnen worden, dat mensen na terugkeer alsnog vervolgd of gedood worden enz.).
pi_44855679
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:52 schreef SCH het volgende:

Dat lijkt me stug. De huidige asielwetgeving is streng, Nederland staat daar nu ook om bekend. Ik ben het niet met de nieuwe wetgeving eens maar hij wordt wel gedragen door de meerderheid van de politiek dus ik zie niet snel hoe dat zal veranderen op korte termijn en hoe je dan nog volgens jou zoveel mensen zolang in de procedure kan hebben.
Ik heb het vooral ook over de onmogelijkheid om iemand terug te sturen. Dat is niet gewijzigd.
quote:
Met dat laatste sla je dus de spijker op de kop. Je kunt hier geen starre regels in hanteren, dat blijkt ook gewoon uit de praktijk (bijvoorbeeld dat mensen niet uitgezet kunnen worden, dat mensen na terugkeer alsnog vervolgd of gedood worden enz.).
In de praktijk is het minder star dan je (waarschijnlijk) denkt. Het is echter niet perfect, verre van. Maar perfectie is in dezen gewoon onmogelijk (wat het streven niet hoeft te veranderen).
pi_44855828
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het vooral ook over de onmogelijkheid om iemand terug te sturen. Dat is niet gewijzigd.
Maar de kans om binnen te komen wel. Dus is de situatie over 10 jaar niet het zelfde.
quote:
In de praktijk is het minder star dan je (waarschijnlijk) denkt. Het is echter niet perfect, verre van. Maar perfectie is in dezen gewoon onmogelijk (wat het streven niet hoeft te veranderen).
Ik vrees dat het toch vrij star is, daar zie ik nou eenmaal teveel voorbeelden van. Las gisteren weer een nieuwe uitgave van het UAF en dat zet je echt aan het denken. Tuurlijk is het niet perfect en zijn het niet allemaal onmensen die hiermee bezig zijn maar ik vind dat er wel een structurele denkfout achter het hele systeem zit, en dat is de afgelopen jaren niet beter geworden.
pi_44855961
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:13 schreef SCH het volgende:

Dus is de situatie over 10 jaar niet het zelfde.
Ik denk in de kern wel, maar we zullen zien.
quote:
Ik vrees dat het toch vrij star is, daar zie ik nou eenmaal teveel voorbeelden van. Las gisteren weer een nieuwe uitgave van het UAF en dat zet je echt aan het denken.
Als je Autoweek review leest denk je ook dat 50% van de Nederlanders een maandagochtendmodel hebben gekocht... De voorbeelden zijn vaak uitersten en door de overbelichting krijg je daardoor een wat vertekend beeld. Gelukkig is het minder erg in de praktijk.
quote:
Tuurlijk is het niet perfect en zijn het niet allemaal onmensen die hiermee bezig zijn maar ik vind dat er wel een structurele denkfout achter het hele systeem zit, en dat is de afgelopen jaren niet beter geworden.
Wat is de structurele denkfout volgen jou dan?
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:32:44 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44856382
quote:
Waarom zou je de huidige wet willen veranderen? Het enige wat je aan de huidige wet moet veranderen is de snelheid waarmee mensen uitsluitsel krijgen. Op andere punten hoeft de wet echt niet aangepast te worden hoor.
quote:
Als mensen na terugkeer alsnog vervolgd of gedood worden dan zouden ze niet uitgeprocedeerd moeten zijn en ik neem aan dat de IND toch echt wel deskundig genoeg is om dat te bepalen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:21:09 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44857689
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom zou je de huidige wet willen veranderen? Het enige wat je aan de huidige wet moet veranderen is de snelheid waarmee mensen uitsluitsel krijgen. Op andere punten hoeft de wet echt niet aangepast te worden hoor.
Jawel. Gezinshereniging moet flink moeilijker en duurder gemaak worden.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:37:45 #160
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44858157
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jawel. Gezinshereniging moet flink moeilijker en duurder gemaak worden.
Dat zou idd nog een goede aanpassing zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44860806
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef PJORourke het volgende:

Gezinshereniging moet flink moeilijker en duurder gemaak worden.
Buiten het feit dat we al aan de verkeerde kant van het EVRM leven daarmee acht ik dat niet wenselijk. Misbruik tegengaan is wel prima.
pi_44862153
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat zou idd nog een goede aanpassing zijn
Waarom?
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:58:03 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44863023
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:32 schreef SCH het volgende:
Waarom?
Het is de grootste bron van islamisering op dit moment.
pi_44863190
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is de grootste bron van islamisering op dit moment.
Jij haalt immigratie en asielzoekers wel erg door elkaar.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:06:29 #165
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44863304
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:03 schreef SCH het volgende:
Jij haalt immigratie en asielzoekers wel erg door elkaar.
Nee hoor, ik heb het toch over gezinshereniging?
pi_44863770
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het toch over gezinshereniging?
Ja, maar dit topic gaat over het generaal pardon en dus over asielzoekers.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:27:40 #167
66149 RabarberKing
stiekum genieten!
pi_44864062
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou je voor mij nog even kunnen aangeven wat volgens jou het verschil is tussen de immigrant en de asielzoeker?

Zoiets als dit:
Een immigrant is een vreemdeling (ongeacht afkomst) die zich in Nederland (om welke reden dan ook) wil vestigen.
Een asielzoeker is iemand die in Nederland tijdelijk zijn heil zoekt tot de situatie in zijn land weer genormaliseerd is.

Toch?
pi_44864253
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Met het effectueren van een generaal pardon is er juist een raakvlak met gezinshereniging.
pi_44864346
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Met het effectueren van een generaal pardon is er juist een raakvlak met gezinshereniging.
Waarom?
pi_44864382
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:27 schreef RabarberKing het volgende:

[..]

Zou je voor mij nog even kunnen aangeven wat volgens jou het verschil is tussen de immigrant en de asielzoeker?

Zoiets als dit:
Een immigrant is een vreemdeling (ongeacht afkomst) die zich in Nederland (om welke reden dan ook) wil vestigen.
Een asielzoeker is iemand die in Nederland tijdelijk zijn heil zoekt tot de situatie in zijn land weer genormaliseerd is.

Toch?
Ja.
Immigratie=verblijfstatus onbepaalde tijd
Vluchtelingen/asielzoekers=verblijfstatus bepaalde tijd.

Simpel gezegd.
pi_44864447
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom niet?

Het recht op bescherming van het gezinsleven is een fundamenteel recht van de mens en staat in artikel 8 van het Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden (EVRM).
pi_44864535
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarom niet?

Het recht op bescherming van het gezinsleven is een fundamenteel recht van de mens en staat in artikel 8 van het Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden (EVRM).
Gezinshereniging is bij asielzoekers over het algemeen niet zo'n issue en bij het GP al helemaal te overzien.
pi_44864627
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Gezinshereniging is bij asielzoekers over het algemeen niet zo'n issue en bij het GP al helemaal te overzien.
Gezinshereniging is behoudens sporadische gerechtelijke uitspraken bij asielzoekers uitgesloten, maar bij de verlening van een permanente staus zoiets als onvervreembaar recht.
pi_44864693
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Gezinshereniging is behoudens sporadische gerechtelijke uitspraken bij asielzoekers uitgesloten, maar bij de verlening van een permanente staus zoiets als onvervreembaar recht.
Maar het heeft niks tot weinig met de islamisering waar PJO op doelt te maken
pi_44864866
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het heeft niks tot weinig met de islamisering waar PJO op doelt te maken
Het trekt in elk geval een grote wissel op de integratieproblematiek.
pi_44865041
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het trekt in elk geval een grote wissel op de integratieproblematiek.
Onzin, dat is bij asielzoekers niet echt een punt.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:59:41 #177
66149 RabarberKing
stiekum genieten!
pi_44865088
Het enige waar ik me druk om maak zijn de asielzoekers die zich hier melden onder valse voorwendselen. En volgens mij zijn dat er nogal wat. Sommige zijn misschien met een geldige reden naar hier gekomen, zoals begin jaren 90 tijdens het uiteenvallen van Joegoslavië, maar inmiddels is die regio weer genormaliseerd. En toch willen er heel veel niet terug omdat het er nog altijd onveilig zou zijn. Nou wil ik dat best geloven, maar waarom zie ik er elke zomer dan toch heel veel naar hun vaderland gaan voor het afleggen van familiebezoeken?

Ik denk dat daar de kneep zit met het GP: er zijn in het verleden te veel mensen "tijdelijk" binnengekomen, die jaren later weigeren naar huis te gaan, zich blijven beroepen op onveiligheid, maar wel naar dat onveilige land teruggaan voor familiebezoek. Als de overheid je zo ongunstig gezind is, hoe kan het dan zijn dat je wel veilig je familie kunt bezoeken? Had de Nederlandse staat dan toch gelijk destijds? En moet je leugenaars dan toch maar belonen met een verblijfsstatus?
pi_44865131
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin, dat is bij asielzoekers niet echt een punt.
Verklaar je nader; het liefst met dezelfde stelligheid waarmee je mijn opmerking als onzin kwalificeert.
pi_44865193
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verklaar je nader; het liefst met dezelfde stelligheid waarmee je mijn opmerking als onzin kwalificeert.
Gemiddeld kennen asielzoekers heel weinig integratieproblemen
pi_44865226
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:59 schreef RabarberKing het volgende:
[...]

Ik denk dat daar de kneep zit met het GP: er zijn in het verleden te veel mensen "tijdelijk" binnengekomen, die jaren later weigeren naar huis te gaan, zich blijven beroepen op onveiligheid, maar wel naar dat onveilige land teruggaan voor familiebezoek. [...]
Of een leuk meisje aldaar te treffen die gaat zorgen voor het nageslacht.
pi_44865284
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

pi_44865452
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb het dan over degene uit de gezinshereniging. Enkele voorwaarden voor gezinshereniging voor asielzoekers (feitelijk 'nieuwe' Nederlanders, om het ter verduidelijking te voorzien van een stigma) zijn loon uit werk en de beschikking over een geschikte woning.
Om aan die (en nog andere) voorwaarden te voldoen is er sowieso sprake van (enige vorm van) integratie. Zover is duidelijk.
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:11:29 #183
66149 RabarberKing
stiekum genieten!
pi_44865495
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben het niet gauw eens met SCH, maar in het geval van ex-Joegoslaven zie ik meer Nederlandse meisjes aan ze plakken dan vouwelijke landgenoten. Het zou kunnen dat het voor Joegoslavische meisjes ietsje anders ligt, maar de jongens integreren op liefdesgebied heel goed.
pi_44865539
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Los van het feit dat ikzelf ook niet echt geintegreerd ben, ik denk dat je je hier vergist als het om sociaal en economische zelfredzaamheid gaat.
pi_44867205
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:13 schreef fokje het volgende:

[..]

Los van het feit dat ikzelf ook niet echt geintegreerd ben, ik denk dat je je hier vergist als het om sociaal en economische zelfredzaamheid gaat.
Nee juist niet. Asielzoekers doen dat gemiddeld juist erg goed.
  zondag 31 december 2006 @ 11:52:00 #186
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44884771
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:59 schreef RabarberKing het volgende:
Het enige waar ik me druk om maak zijn de asielzoekers die zich hier melden onder valse voorwendselen. En volgens mij zijn dat er nogal wat. Sommige zijn misschien met een geldige reden naar hier gekomen, zoals begin jaren 90 tijdens het uiteenvallen van Joegoslavië, maar inmiddels is die regio weer genormaliseerd. En toch willen er heel veel niet terug omdat het er nog altijd onveilig zou zijn. Nou wil ik dat best geloven, maar waarom zie ik er elke zomer dan toch heel veel naar hun vaderland gaan voor het afleggen van familiebezoeken?

Ik denk dat daar de kneep zit met het GP: er zijn in het verleden te veel mensen "tijdelijk" binnengekomen, die jaren later weigeren naar huis te gaan, zich blijven beroepen op onveiligheid, maar wel naar dat onveilige land teruggaan voor familiebezoek. Als de overheid je zo ongunstig gezind is, hoe kan het dan zijn dat je wel veilig je familie kunt bezoeken? Had de Nederlandse staat dan toch gelijk destijds? En moet je leugenaars dan toch maar belonen met een verblijfsstatus?
Idd, en ik zo wel eens willen weten hoeveel van die mensen die binnen het GP vallen binnen het hierbove geschetste kader vallen
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:58 schreef SCH het volgende:
Heb jij ook bronnen die dat bewijzen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44914435
quote:

Toch ben ik wel benieuwd of je daar ook een bron van hebt...
  maandag 1 januari 2007 @ 15:34:28 #188
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44915042
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb jij ook bronnen die dat bewijzen?
Misschien heeft ie het over de moordcijfers die vooral door het lage aantal asielzoekers in 2006 een laagterecord kenden....
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44915061
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

Misschien heeft ie het over de moordcijfers die vooral door het lage aantal asielzoekers in 2006 een laagterecord kenden....
  maandag 1 januari 2007 @ 17:05:49 #190
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44917364
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Asielzoekers zijn zeer bovengemiddeld dader (en slachtoffer) van moorden in Nederland (jaja, uit onzer Elsevier). 2006 kende heel weinig asielzoekers en ook heel weinig moorden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44923550
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:35 schreef SCH het volgende:

Had je mijn vraag ook gezien?
pi_44934562
quote:

[..]

Doen dat, vergeleken met sommige andere (niet westerse allochtone) groepen best aardig.
Statistiek, statistiek.
quote:
Vier grote vluchtelingengroepen
Sommige niet-westerse bevolkingsgroepen bestaan merendeels uit personen die als vluchteling naar Nederland zijn gekomen. De vier grootste zijn begin 2006 de Irakezen (44 duizend), Afghanen (37 duizend), Iraniërs (29 duizend) en Somaliërs (20 duizend). Samen vormen zij 7,5 procent van alle niet-westerse allochtonen.

Aandeel tweede generatie beperkt
De immigratie van deze vluchtelingengroepen is pas in de jaren negentig op gang gekomen. Daarom is het aandeel dat in Nederland is geboren (tweede generatie) nog klein. De tweede generatie is met een gemiddelde leeftijd van nog geen 10 jaar ook erg jong.

Goede prestaties in basisonderwijs
Jongeren uit vluchtelingengroepen doen het vrij goed in het basisonderwijs. Vooral de Iraanse meisjes en jongens en de Afghaanse jongens presteren goed in de Eindtoets Basisonderwijs. Ze scoorden in 2004 hoger dan het gemiddelde van alle niet-westerse groepen. Somalische kinderen boekten gemiddeld een lager resultaat.
Prestaties in de Eindtoets Basisonderwijs, 2004

Minder vaak betaald werk

Het aandeel werkenden lag alleen bij de Iraniërs boven de 40 procent. Van de Somaliërs was nog geen kwart werkzaam. Voor alle vluchtelingengroepen lag dit aandeel lager dan het gemiddelde van de totale niet-westerse bevolking. Personen uit de vluchtelingengroepen zijn echter het kortst in Nederland en mogen als asielzoeker niet gelijk betaalde arbeid verrichten. Het aandeel dat een uitkering ontving was dan ook relatief hoog. Een uitzondering hierop vormden de Iraniërs.

Werkzame personen en uitkeringsontvangers, 15 tot 65 jaar, 2004

Vluchtelingengroepen meer in gemengde buurten
Mensen uit vluchtelingengroepen wonen relatief vaak in wijken met weinig niet-westerse allochtonen. De ontmoetingskansen met autochtonen zijn hierdoor groter dan voor andere niet-westerse bevolkingsgroepen. Dit kan de integratie bevorderen.

Somaliërs relatief vaak verdachte van misdrijf

Mogelijke problemen kunnen blijken uit het aandeel verdachten van misdrijven. Dit aandeel was met minder dan 3 procent betrekkelijk laag voor de eerste generatie Afghanen. Het aandeel verdachten lag aanzienlijk hoger voor Somaliërs. Onder de eerste generatie van 18 tot 25 jaar was dit aandeel bijna 8 procent.

Verdachten van misdrijven, eerste generatie, 2004
Bovenstaande samenvatting van CBS-site; complete rapport : Integratiekaart 2006
pi_44934722
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 08:01 schreef sigme het volgende:

Doen dat, vergeleken met sommige andere (niet westerse allochtone) groepen best aardig.
Statistiek, statistiek.
Ik ben niet onder de indruk van deze cijfers als het gaat om het bewijs van "economische zelfstandigheid". Men scoort in de cat. baan hebben ipv uitkering immers slechter dan gemiddeld. Misschien wel doordat men de eerste vijf jaar niet mag werken (dat kan de cijfers natuurlijk kleuren), maar dan wil ik graag een schatting zien waaruit blijkt dat zonder deze "verstoring" er wel betere "rapportcijfers" ontstaan.

Hoe dan ook, ten bewijze van de stelling van SCH zou ik graag wat meer houvast wensen (en ik verbaas mij erover dat mr. "Bron?" zelf niet zijn bron kan geven, hoewel dat misschien ongeduld van mijn kant is en SCH driftig aan het zoeken is...).
pi_44934781
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 08:46 schreef DS4 het volgende:

Hoe dan ook, ten bewijze van de stelling van SCH zou ik graag wat meer houvast wensen (en ik verbaas mij erover dat mr. "Bron?" zelf niet zijn bron kan geven, hoewel dat misschien ongeduld van mijn kant is en SCH driftig aan het zoeken is...).
Meer houvast zou mooi zijn, misschien zoek ik nog wel even, dit document wist ik gewoon te vinden. (... Nee, dat moet je onbekendheid met SCH/POL zijn.)
pi_44934886
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Had je mijn vraag ook gezien?
Je bent benieuwd zeg je. Da´s mooi. Als je nieuwsgierig bent, ga je zoeken lijkt me. Ik ben hier niet ingehuurd om aan jouw informatievoorziening te doen toch? Ik ga er vanuit dat mensen om bronnen vragen als ze iets absoluut niet geloven of in twijfel trekken, dan wil ik wel moeite doen om wat naspeurwerk te verrichten. Iedereen kan tegenwoordig google-en toch?
pi_44935607
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent benieuwd zeg je. Da´s mooi. Als je nieuwsgierig bent, ga je zoeken lijkt me. Ik ben hier niet ingehuurd om aan jouw informatievoorziening te doen toch? Ik ga er vanuit dat mensen om bronnen vragen als ze iets absoluut niet geloven of in twijfel trekken, dan wil ik wel moeite doen om wat naspeurwerk te verrichten. Iedereen kan tegenwoordig google-en toch?
Jij zegt dat de (ex-)asielzoekers het erg goed doen in de Nederlandse samenleving. Ik heb daarover een relevante publicatie opgezocht. Vind jij wat daaruit spreekt jouw bewering ondersteunen?
pi_44935751
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:11 schreef SCH het volgende:

WTF!

Volgens mij heb jij een hotkey waarmee je op Fok! de tekst "Bron?" kan laten verschijnen... Als de bron jou niet bevalt, niet volledig is, of wat dan ook diskwalificeer jij het achterliggende onmiddellijk als onwaar en moet jouw waarheid weer als leidend worden gezien. Maar als jou om een bron gevraagd wordt, dan kom je met zo'n tekst? Dat is ongeloofwaardig. Zeker voor iemand die alleen hier is om zich te ergeren en anderen te voorzien van de juiste informatie...

Zo komt al snel een vermoeden op dat jij alleen hier bent voor indoctrinatie. Ik neem aan dat jij dat vermoeden graag wenst te ontzenuwen.

Voor de volledigheid: ik geloof er geen bal van dat die asielzoekers het zo goed doen, tot op heden kreeg ik alleen cijfers onder mijn ogen die op het tegendeel duiden. Dat ik niet op zijn Fok!'s dit vroeg maakt het niet anders.
pi_44935864
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij zegt dat de (ex-)asielzoekers het erg goed doen in de Nederlandse samenleving. Ik heb daarover een relevante publicatie opgezocht. Vind jij wat daaruit spreekt jouw bewering ondersteunen?
Het onderstreept het wel inderdaad.
pi_44935895
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

WTF!

Volgens mij heb jij een hotkey waarmee je op Fok! de tekst "Bron?" kan laten verschijnen... Als de bron jou niet bevalt, niet volledig is, of wat dan ook diskwalificeer jij het achterliggende onmiddellijk als onwaar en moet jouw waarheid weer als leidend worden gezien. Maar als jou om een bron gevraagd wordt, dan kom je met zo'n tekst? Dat is ongeloofwaardig. Zeker voor iemand die alleen hier is om zich te ergeren en anderen te voorzien van de juiste informatie...

Zo komt al snel een vermoeden op dat jij alleen hier bent voor indoctrinatie. Ik neem aan dat jij dat vermoeden graag wenst te ontzenuwen.

Voor de volledigheid: ik geloof er geen bal van dat die asielzoekers het zo goed doen, tot op heden kreeg ik alleen cijfers onder mijn ogen die op het tegendeel duiden. Dat ik niet op zijn Fok!'s dit vroeg maakt het niet anders.
Hoe jij er in staat, is voor mij verder niet relevant, ik leg je uit hoe ik te werk ga en als je daar ontevreden over bent, is dat jammer.

Dat asielzoekers sociaal vrij goed zelfredzaam zijn is een gegeven; economisch gezien duurt het wat langer voor ze iets hebben opgebouwd maar het gaat niet slecht.
pi_44936048
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:48 schreef SCH het volgende:

Dat asielzoekers sociaal vrij goed zelfredzaam zijn is een gegeven; economisch gezien duurt het wat langer voor ze iets hebben opgebouwd maar het gaat niet slecht.
Een gegeven wat alle lezertjes moeten aannemen, SCH zegt het dus is het waar.
Er is uit eeuwen van discussie een regel gevloeid: wie iets stelt moet het (kunnen) staven om de stelling geloofwaardig te laten zijn als eraan getwijfeld wordt.

Jij bent niet geloofwaardig. Bij gebrek aan staving van je beweringen.
pi_44936424
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:48 schreef SCH het volgende:
Hoe jij er in staat, is voor mij verder niet relevant, ik leg je uit hoe ik te werk ga en als je daar ontevreden over bent, is dat jammer.
Ik leg even de vinger op jouw (kennelijke) hypocretie.
quote:
Aangezien jij mensen wantrouwt die geen bron kunnen geven, moet ik er vanuit gaan dat je dit uit jouw duim zuigt. Immers, zoals de waard is...
pi_44937432
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik leg even de vinger op jouw (kennelijke) hypocretie.
Hypocrisie it is. Als jij dat zo wil noemen, be my guest.
quote:
Aangezien jij mensen wantrouwt die geen bron kunnen geven, moet ik er vanuit gaan dat je dit uit jouw duim zuigt. Immers, zoals de waard is...
Ik wantrouw het alleen als ik denk dat het niet waar is en het zelf niet kan vinden.
pi_44937596
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:17 schreef SCH het volgende:

Ik wantrouw het alleen als ik denk dat het niet waar is en het zelf niet kan vinden.
Ik ben bang dat bij jou de wenselijkheid een leidende rol speelt... Dat is overigens niet vreemd, veel mensen hebben daar last van.

Blijft staan dat het vreemd is dat je hier naar eigen zeggen bent om e.e.a. "recht te zetten" (of hoe je het ook moge noemen), maar daartoe uitgenodigd je geen thuis geeft.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:49:38 #204
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50137965
quote:
Duizend oorlogsmisdadigers vallen buiten pardon

DEN HAAG - Ruim duizend vreemdelingen kunnen geen aanspraak maken op de pardonregeling omdat zij in het verleden oorlogsmisdaden hebben gepleegd.

Daarnaast wordt van meer dan vijfhonderd andere uitgeprocedeerde asielzoekers momenteel onderzocht of zij oorlogsmisdadigers zijn.

Kinderen
Dat schrijft staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) dinsdag in antwoorden op schriftelijke vragen die de Tweede Kamer heeft gesteld over de pardonregeling. In de cijfers over oorlogsmidadigers zijn ook hun gezinsleden meegenomen.

Partners en kinderen van oorlogsmisdadigers moeten Nederland eveneens verlaten. Het verleden van oorlogsmisdadigers trekt een dermate zware wissel op de openbare orde in Nederland dat hun hele gezin verplicht moet vertrekken.

Regeling
Het kabinet heeft eind vorige maand ingestemd met een pardonregeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet (voor april 2001) Nederland zijn binnengekomen.

Naar verwachting geldt de regeling voor 25.000 tot 30.000 vreemdelingen. De Tweede Kamer debatteert donderdag over het voorstel.

Uitzonderingen
In de pardonregeling zijn enkele uitzonderingen opgenomen. Oorlogsmisdadigers maken geen enkele kans. Daarnaast vallen criminelen die veroordeeld zijn tot meer dan een maand onvoorwaardelijke gevangenisstraf in principe buiten het pardon.

Ook vreemdelingen die meer dan eens over hun identiteit hebben gelogen, hebben hun kansen verspeeld. Wie een keer een verkeerde identiteit heeft opgegeven, kan dat herstellen door alsnog de juiste gegevens te verstrekken.
Bron

Dit lijkt mij toch niet meer dan logisch. Het zelfde zouden ze ook met alle criminelen moeten doen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:20:02 #205
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50139210
1000 oorlogsmisdadigers! Althans waarvan ze het kunnen bewijzen, het is dus een veelvoud ervan. Dat is nogal wat op "slechts 26.000 asielzoekers.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')