abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 december 2006 @ 15:04:37 #1
862 Arcee
Look closer
pi_44056442
Er is nu een kamermeerderheid voor een generaal pardon !!!
Linkse kamermeerderheid stemt voor generaal pardon. #2

Nou ja, een motie van Wouer Bos is aangenomen waarmee onomkeerbare besluiten worden uitgesteld tot na de formatie.

Afwachten is wat Verdonk er mee gaat doen. Vandaag stuurt 't kabinet een brief naar de Kamer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44056647
Lijkt me een foute tt dit . "Kamermeerderheid stemt voor generaal pardon" lijkt me beter. Zeker 2 van de betrokken partijen zijn niet links te noemen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:14:08 #3
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_44056765
het erge is dat het nu blijkt dat dat pardon geen 26.000 mensen inhoud maar al 38.000 door de verkeerd geformuleerde motie van Bosje.
Naar verluid zal de uiteindelijke hoeveelheid personen voor het generaal pardon oplopen tot 60.000

Way to go Bos
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_44056795
Verdonk gaat er natuurlijk helemaal niets mee doen, op speciaal verzoek van de oppositie neemt dit kabinet namelijk geen onomkeerbare beslissingen. Dat die afspraak de oppositie nu even niet zo goed uitkomt doet natuurlijk totaal niet ter zake.
Big dick.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 december 2006 @ 15:16:25 #5
862 Arcee
Look closer
pi_44056842
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:15 schreef HassieBassie het volgende:
Verdonk gaat er natuurlijk helemaal niets mee doen, op speciaal verzoek van de oppositie neemt dit kabinet namelijk geen onomkeerbare beslissingen. Dat die afspraak de oppositie nu even niet zo goed uitkomt doet natuurlijk totaal niet ter zake.
Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44056901
Uitzettingen uitstellen is geen onomkeerbare beslissing en als het parlement iets vindt, dan ja, moet het kabinet dat uitvoeren. Zo werkt onze democratie over het algemeen zo'n beetje.
pi_44056944
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:15 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er onomkeerbaar aan het voorlopig niet uitzetten van bepaalde mensen?
pi_44056963
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
Uitzettingen uitstellen is geen onomkeerbare beslissing en als het parlement iets vindt, dan ja, moet het kabinet dat uitvoeren. Zo werkt onze democratie over het algemeen zo'n beetje.
Dat is dus pertinent niet waar wat je hier zegt. Dat ze er gelazer mee zou kunnen krijgen is wat anders, maar Verdonk kan maling eraan hebben. En dat is maar goed ook.
pi_44056969
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:47 schreef Rechtsliberaal het volgende:

[..]

Een cursus staatsrecht zou jou goed doen. De Tweede Kamer bestaat - ook als iemand niet komt opdagen - per definitie uit 150 leden.
Het ging niet om het aantal aanwezige leden .
Er waren er 149 beëdigd. Totdat de 150ste beëdigd is bestaat de voltallige kamer uit 149 leden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44056994
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
Niet onomkeerbaar ? Denk je dat als er besloten word om ze te laten blijven dit over 4 jaar weer word terug gedraait ?

Lijkt me niet.
11 jaar op Fok rond gehangen... Tijd voor een nieuw forum.
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:24:29 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_44057009
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Het ging niet om het aantal aanwezige leden .
Er waren er 149 beëdigd. Totdat de 150ste beëdigd is bestaat de voltallige kamer uit 149 leden.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar het volgende staat in de grondwet, en er worden geen uitzonderingen bij gemaakt.

Artikel 51
1. De Staten-Generaal bestaan uit de Tweede Kamer en de Eerste Kamer.
2. De Tweede Kamer bestaat uit honderdvijftig leden.

Misschien mocht het 150e lid niet stemmen vanwege:

Artikel 60
Op de wijze bij de wet voorgeschreven leggen de leden van de kamers bij de aanvaarding van hun ambt in de vergadering een eed, dan wel verklaring en belofte, van zuivering af en zweren of beloven zij trouw aan de Grondwet en een getrouwe vervulling van hun ambt.
pi_44057010
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is dus pertinent niet waar wat je hier zegt. Dat ze er gelazer mee zou kunnen krijgen is wat anders, maar Verdonk kan maling eraan hebben. En dat is maar goed ook.
O, natuurlijk. Maar zonder parlementaire steun is zo'n minister rap weg.
pi_44057048
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:23 schreef monddood het volgende:

[..]

Niet onomkeerbaar ? Denk je dat als er besloten word om ze te laten blijven dit over 4 jaar weer word terug gedraait ?

Lijkt me niet.
Als ik het goed heb, is er nog niets besloten over hun lot, maar is er gewoon besloten de uitzettingen uit te stellen tot na de formatie en dat heeft dus weinig met onomkeerbare zaken te maken.
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:28:20 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_44057053
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zal leuk worden als de minister van een demissionair minderheidskabinet, wie de oorzaak was van de val van het vorige kabinet dit besluit naast zich neerlegt. Zal ook mooi uitstralen op het imago van de VVD.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_44057124
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het zit, maar het volgende staat in de grondwet, en er worden geen uitzonderingen bij gemaakt.

Artikel 51
1. De Staten-Generaal bestaan uit de Tweede Kamer en de Eerste Kamer.
2. De Tweede Kamer bestaat uit honderdvijftig leden.

Misschien mocht het 150e lid niet stemmen vanwege:

Artikel 60
Op de wijze bij de wet voorgeschreven leggen de leden van de kamers bij de aanvaarding van hun ambt in de vergadering een eed, dan wel verklaring en belofte, van zuivering af en zweren of beloven zij trouw aan de Grondwet en een getrouwe vervulling van hun ambt.
Beetje opletten EWK, dat 150ste lid was nog niet ingezworen, zondere nadere reden.

Ik wéét dat dat in de grondwet staat, maar sla de artikelen ten tijde van de AHA-rel er maar op na om erachter te komen dat de tweede kamer ook uit minder leden kan bestaan.

Overigens geldt de grondwet niet zo krek als ie er staat: er is wel eens een besluit ongrondwettelijk genomen door een 'gewone' meerdeheid waar de grondwet een absolute voorschreef. Dan geldt toch dat het is aangenomen: de tweede kamer zélf staat namelijk boven de grondwet als het gaat om vaststellen wat geldig is.

Als de tweede kamer een kamer van 149 leden geldig vindt, dan is 'ie dat. Al gaat de grondwet op z'n kop staan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44057190
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:28 schreef kingmob het volgende:

[..]

Zal leuk worden als de minister van een demissionair minderheidskabinet, wie de oorzaak was van de val van het vorige kabinet dit besluit naast zich neerlegt. Zal ook mooi uitstralen op het imago van de VVD.
Nogmaals: mijn reactie was op de stelling dat "een minister maar moet doen wat de Tweede Kamer zegt".
Dit is gewoon pertinent niet waar.

Maar ontopic: het gaat een leuk weekendje worden
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:43:56 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_44057217
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Beetje opletten EWK, dat 150ste lid was nog niet ingezworen, zondere nadere reden.

Ik wéét dat dat in de grondwet staat, maar sla de artikelen ten tijde van de AHA-rel er maar op na om erachter te komen dat de tweede kamer ook uit minder leden kan bestaan.

Overigens geldt de grondwet niet zo krek als ie er staat: er is wel eens een besluit ongrondwettelijk genomen door een 'gewone' meerdeheid waar de grondwet een absolute voorschreef. Dan geldt toch dat het is aangenomen: de tweede kamer zélf staat namelijk boven de grondwet als het gaat om vaststellen wat geldig is.

Als de tweede kamer een kamer van 149 leden geldig vindt, dan is 'ie dat. Al gaat de grondwet op z'n kop staan.
Bij die rel rond AHA was toch juist de kwestie wat er zou zijn als er maar 150 leden bleken te zijn? Het antwoord was, als ik me niet vergis, dat het niettemin rechtskracht heeft als het in de staatscourant gepubliceerd is. Dat zou dus niks te maken hebben met het leidend zijn van de TK.
Een aardig verschil tussen wat er was met AHA en nu is dat de situatie met AHA ex post was en dit ex ante.

Is er iemand die hier voor doorgeleerd heeft oid?
pi_44057323
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Bij die rel rond AHA was toch juist de kwestie wat er zou zijn als er maar 150 leden bleken te zijn?
Maar 150? Hoe bedoel je?

De vraag was wat als het er maar 149 zouden zijn geweest (als AHA met terugwerkende kracht geen NL was, en dus geen lid vanhet parlement)
quote:
Het antwoord was, als ik me niet vergis, dat het niettemin rechtskracht heeft als het in de staatscourant gepubliceerd is. Dat zou dus niks te maken hebben met het leidend zijn van de TK.
Een aardig verschil tussen wat er was met AHA en nu is dat de situatie met AHA ex post was en dit ex ante.
Er is toen een aantal maal verwezen naar situaties dat de kamer regulier uit 149 leden bestaat: overlijden van een lid / opgeven zetel - en dat er nog geen nieuwe ingezworen is.
quote:
Is er iemand die hier voor doorgeleerd heeft oid?
Waar zijn Argento & Reya als je ze nodig hebt..
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:50:52 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_44057407
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:48 schreef sigme het volgende:
Maar 150? Hoe bedoel je?

De vraag was wat als het er maar 149 zouden zijn geweest (als AHA met terugwerkende kracht geen NL was, en dus geen lid vanhet parlement)
Ja, dat bedoelde ik..
quote:
Er is toen een aantal maal verwezen naar situaties dat de kamer regulier uit 149 leden bestaat: overlijden van een lid / opgeven zetel - en dat er nog geen nieuwe ingezworen is.
Dat heb ik er destijds niet over meegekregen. Maar goed, ik ben best bereid je te geloven als je dat zegt. Mij stond het stukje over de staatscourant wel bij.
quote:
Waar zijn Argento & Reya als je ze nodig hebt..
Inderdaad.
pi_44057500
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Laten we neuken ook maar verbieden, want van neuken komen mensen en die willen nog wel eens iemand vermoorden...
U vraagt, wij draaien, nu in de USA dus over een jaar of 4 in NL.

Uitgegeven: 1 december 2006 06:04
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft vrijdag op Wereldaidsdag toegezegd dat de Verenigde Staten zich blijven inzetten in de strijd tegen de verspreiding van aids. Hij benadrukte dat seksuele onthouding de beste manier is om te voorkomen dat hiv, het virus dat aids kan veroorzaken, zich kan verspreiden.

"Op Wereldaidsdag onderstrepen we onze toewijding om tegen de aids-pandemie te vechten met mededogen en met besluitvaardig handelen", aldus Bush in een verklaring.

De president zei verder dat de VS samen met andere landen een alomvattende strategie voorstaat om de verspreiding van aids tegen te gaan. Volgens Bush hoort daar ook seksuele onthouding bij, evenals echtelijke trouw en het gebruik van condooms.

Volgens de Verenigde Naties zijn dit jaar 4,3 miljoen mensen besmet geraakt met hiv, waarvan 65 procent in Afrika. Sinds het eerste geval van aids 25 jaar geleden bekend werd, zijn 25 miljoen mensen aan de ziekte bezweken en 40 miljoen mensen geïnfecteerd geraakt met hiv.
pi_44057690
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:19 schreef Petera het volgende:

[..]

Wat is er onomkeerbaar aan het voorlopig niet uitzetten van bepaalde mensen?
De uitzettingen zijn sowieso opgeschort tot na de kabinetsformatie, dus dit hele gedoe is sowieso nergens voor nodig.

Nee, dit is goedkoop punten proberen te scoren door Wouter Bos. Dat hij daarvoor zn eigen eis dat het kabinet geen onomkeerbare beslissingen meer neemt negeert zijn we van Woutertje wel gewend.
Big dick.
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:12:10 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44060006
quote:
Verdonk: Er komt geen pardonregeling

'Ongebruikelijk en ongewenst' noemt demissionair minister Rita Verdonk voor Vreemdelingenzaken het door een krappe meerderheid van de Tweede Kamer gewenst generaal pardon.

Tijdens het spoeddebat gisteravond, aangevraagd door PvdA-leider Wouter Bos, bleek een zeer krappe meerderheid voor een motie te zijn waarin het kabinet wordt gevraagd geen 'oude asielzoekers' meer uit te zetten totdat een generaal pardon wordt uitgevoerd.

Onrechtvaardig
Maar Verdonk zei dat een demissionair kabinet geen nieuw beleid gaat voeren, 'dus ook geen pardonregeling.' Verdonk vindt dat een pardonregeling een 'premie' voor asielzoekers die niet mee hebben gewerkt aan hun uitzetprocedure. Bovendien zou het onrechtvaardig zijn voor de wel uitgezette asielzoekers, aldus de bewindsvrouw.

Ook wees Verdonk erop dat de maatregel zal leiden tot een nieuwe migratiestroom. Bij veel asielzoekers wordt namelijk valse hoop gewekt over de mogelijkheden een Nederlandse verblijfsvergunning te krijgen.

Net als CDA-kamerlid Wim van de Camp wees Verdonk er tenslotte op dat het onduidelijk is hoe groot de groep is voor wie het pardon zou moeten gelden. Het voorstel zou mogelijk voor een half miljoen asielzoekers kunnen gelden.

Principieel
In afwachting van een nieuwe regering wil een linkse meerderheid dat de mensen die nog onder de oude vreemdelingenwet van voor 2001 asiel aanvroegen maar na jaren procederen zijn afgewezen, niet uitgezet mogen worden.

Bos zei het gisteren belangrijk te vinden dat de kamer zich principieel uitspreekt over de kwestie. Naast de PvdA zorgden SP, GroenLinks, D66, ChristenUnie en de Partij voor de Dieren ervoor dat de motie met een nipte meerderheid van 76 werd aangenomen.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:17:59 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44060154
Dit is natuurlijk erg dom van links. Alle kiezers worden er weer eens aan herinnerd waar links voor staat en waar hun prioriteiten liggen: ander volk eerst!
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44060454
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:52 schreef Rechtsliberaal het volgende:

Niet zo flauw reageren. Het is gewoon zo dat René Steegmans, Theo van Gogh en Daan de Haas nog geleefd zouden hebben zonder de import van lieden uit het Rifgebergte en Anatolië. Ik bedoel, er zijn al genoeg autochtone criminelen, dus de import van lieden uit tribale, gewelddadige samenlevingen daar bovenop is zeer onverstandig.
Dus omdat er een paar kwaden tussen zitten moet de grens op slot? Sorry, maar de wereld houdt niet op bij de Noordzee/Duitsland/België.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:31:39 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44060496
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar is wel een reden voor. Nummer 150 was de fractievoorzitter van de SP in de Eerste Kamer. Die heeft besloten daar te blijven. Zijn vervanger wordt a.s. dinsdag beëdigd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')