abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44853912
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:40 schreef SCH het volgende:

Het vluchtelingenvraagstuk kun je in mijn ogen niet louter formeel afdoen met regels zijn regels en algemene vastgestelde waarden: het betekent juist dat verhalen een gezicht moeten krijgen.
In jouw ogen niet, in mijn ogen moet je het wel doen. Zodra je e.e.a per geval met je hart gaat bekijken, dan zul je vrijwel iedereen toelaten. En dat lukt gewoonweg niet en het helpt uiteindelijk ook niet. Je zal dit dossier dus als geheel moeten bezien.

Het is zoiets als in Antwerpen, waar je in dierwinkels vaak een leuk hondje in een veel te kleine kooi ziet. Alles in je wil geld trekken en die hond een leuk leven geven, maar de realiteit is dat je daarmee de ellende in stand houdt, want er staat al een ander hondje klaar voor hetzelfde kooitje.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44854219
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

In jouw ogen niet, in mijn ogen moet je het wel doen. Zodra je e.e.a per geval met je hart gaat bekijken, dan zul je vrijwel iedereen toelaten. En dat lukt gewoonweg niet en het helpt uiteindelijk ook niet. Je zal dit dossier dus als geheel moeten bezien.
Nee, dat lijkt me onmogelijk en onwenselijk en onmenselijk. Daar komt ook al die onduidelijkheid vandaan en de traagheid. Het gaat om mensen met een gezicht en een verhaal, daar moet je niet omheen willen en je kan er ook niet omheen, dat blijkt wel uit de praktijk die nu een puinhoop is.
quote:
Het is zoiets als in Antwerpen, waar je in dierwinkels vaak een leuk hondje in een veel te kleine kooi ziet. Alles in je wil geld trekken en die hond een leuk leven geven, maar de realiteit is dat je daarmee de ellende in stand houdt, want er staat al een ander hondje klaar voor hetzelfde kooitje.
Ik snap de vergelijking maar vindt hem niet zo treffend. Het is een kwestie van en/en, je moet hulp op korte en lange termijn verlenen. Je moet iets aan de nood en iets aan de structuur doen. Maar je vergelijking klopt niet in het kader van dit topic over het GP. In dit geval komen er namelijk niet op deze manier nieuwe hondjes in kooitjes omdat de wetgever dat onmogelijk heeft gemaakt. Het gaat dus om een beperkt aantal hondjes dat al heel goed Nederlands kan blaffen, daar is best een baasje voor te vinden en er staan niet op dezelfde manier hondjes klaar. Het gaat hier namelijk om oude wetgeving.
pi_44855090
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef SCH het volgende:

In dit geval komen er namelijk niet op deze manier nieuwe hondjes in kooitjes omdat de wetgever dat onmogelijk heeft gemaakt.
Ik ben bang dat jij de Vreemdelingenwet te hoog inschat. Over 10 jaar staan we (ook na een pardon) precies waar we nu staan.

We zullen op het punt van "hoe benader je dit dossier" niet tot elkaar komen. Nogmaals: het is prijzenswaardig dat jij het dossier benadert vanuit een "naastenliefde" en je moet dat vooral ook niet veranderen. Maar ik ben blij dat de beleidsmakers het dossier als geheel overzien (wat niet wegneemt dat je individuele situaties altijd moet bekijken).
pi_44855175
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat jij de Vreemdelingenwet te hoog inschat. Over 10 jaar staan we (ook na een pardon) precies waar we nu staan.
Dat lijkt me stug. De huidige asielwetgeving is streng, Nederland staat daar nu ook om bekend. Ik ben het niet met de nieuwe wetgeving eens maar hij wordt wel gedragen door de meerderheid van de politiek dus ik zie niet snel hoe dat zal veranderen op korte termijn en hoe je dan nog volgens jou zoveel mensen zolang in de procedure kan hebben.
quote:
We zullen op het punt van "hoe benader je dit dossier" niet tot elkaar komen. Nogmaals: het is prijzenswaardig dat jij het dossier benadert vanuit een "naastenliefde" en je moet dat vooral ook niet veranderen. Maar ik ben blij dat de beleidsmakers het dossier als geheel overzien (wat niet wegneemt dat je individuele situaties altijd moet bekijken).
Met dat laatste sla je dus de spijker op de kop. Je kunt hier geen starre regels in hanteren, dat blijkt ook gewoon uit de praktijk (bijvoorbeeld dat mensen niet uitgezet kunnen worden, dat mensen na terugkeer alsnog vervolgd of gedood worden enz.).
pi_44855679
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:52 schreef SCH het volgende:

Dat lijkt me stug. De huidige asielwetgeving is streng, Nederland staat daar nu ook om bekend. Ik ben het niet met de nieuwe wetgeving eens maar hij wordt wel gedragen door de meerderheid van de politiek dus ik zie niet snel hoe dat zal veranderen op korte termijn en hoe je dan nog volgens jou zoveel mensen zolang in de procedure kan hebben.
Ik heb het vooral ook over de onmogelijkheid om iemand terug te sturen. Dat is niet gewijzigd.
quote:
Met dat laatste sla je dus de spijker op de kop. Je kunt hier geen starre regels in hanteren, dat blijkt ook gewoon uit de praktijk (bijvoorbeeld dat mensen niet uitgezet kunnen worden, dat mensen na terugkeer alsnog vervolgd of gedood worden enz.).
In de praktijk is het minder star dan je (waarschijnlijk) denkt. Het is echter niet perfect, verre van. Maar perfectie is in dezen gewoon onmogelijk (wat het streven niet hoeft te veranderen).
pi_44855828
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het vooral ook over de onmogelijkheid om iemand terug te sturen. Dat is niet gewijzigd.
Maar de kans om binnen te komen wel. Dus is de situatie over 10 jaar niet het zelfde.
quote:
In de praktijk is het minder star dan je (waarschijnlijk) denkt. Het is echter niet perfect, verre van. Maar perfectie is in dezen gewoon onmogelijk (wat het streven niet hoeft te veranderen).
Ik vrees dat het toch vrij star is, daar zie ik nou eenmaal teveel voorbeelden van. Las gisteren weer een nieuwe uitgave van het UAF en dat zet je echt aan het denken. Tuurlijk is het niet perfect en zijn het niet allemaal onmensen die hiermee bezig zijn maar ik vind dat er wel een structurele denkfout achter het hele systeem zit, en dat is de afgelopen jaren niet beter geworden.
pi_44855961
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:13 schreef SCH het volgende:

Dus is de situatie over 10 jaar niet het zelfde.
Ik denk in de kern wel, maar we zullen zien.
quote:
Ik vrees dat het toch vrij star is, daar zie ik nou eenmaal teveel voorbeelden van. Las gisteren weer een nieuwe uitgave van het UAF en dat zet je echt aan het denken.
Als je Autoweek review leest denk je ook dat 50% van de Nederlanders een maandagochtendmodel hebben gekocht... De voorbeelden zijn vaak uitersten en door de overbelichting krijg je daardoor een wat vertekend beeld. Gelukkig is het minder erg in de praktijk.
quote:
Tuurlijk is het niet perfect en zijn het niet allemaal onmensen die hiermee bezig zijn maar ik vind dat er wel een structurele denkfout achter het hele systeem zit, en dat is de afgelopen jaren niet beter geworden.
Wat is de structurele denkfout volgen jou dan?
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:32:44 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44856382
quote:
Waarom zou je de huidige wet willen veranderen? Het enige wat je aan de huidige wet moet veranderen is de snelheid waarmee mensen uitsluitsel krijgen. Op andere punten hoeft de wet echt niet aangepast te worden hoor.
quote:
Als mensen na terugkeer alsnog vervolgd of gedood worden dan zouden ze niet uitgeprocedeerd moeten zijn en ik neem aan dat de IND toch echt wel deskundig genoeg is om dat te bepalen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:21:09 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44857689
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom zou je de huidige wet willen veranderen? Het enige wat je aan de huidige wet moet veranderen is de snelheid waarmee mensen uitsluitsel krijgen. Op andere punten hoeft de wet echt niet aangepast te worden hoor.
Jawel. Gezinshereniging moet flink moeilijker en duurder gemaak worden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:37:45 #160
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44858157
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jawel. Gezinshereniging moet flink moeilijker en duurder gemaak worden.
Dat zou idd nog een goede aanpassing zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44860806
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef PJORourke het volgende:

Gezinshereniging moet flink moeilijker en duurder gemaak worden.
Buiten het feit dat we al aan de verkeerde kant van het EVRM leven daarmee acht ik dat niet wenselijk. Misbruik tegengaan is wel prima.
pi_44862153
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat zou idd nog een goede aanpassing zijn
Waarom?
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:58:03 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44863023
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:32 schreef SCH het volgende:
Waarom?
Het is de grootste bron van islamisering op dit moment.
pi_44863190
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is de grootste bron van islamisering op dit moment.
Jij haalt immigratie en asielzoekers wel erg door elkaar.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:06:29 #165
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44863304
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:03 schreef SCH het volgende:
Jij haalt immigratie en asielzoekers wel erg door elkaar.
Nee hoor, ik heb het toch over gezinshereniging?
pi_44863770
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het toch over gezinshereniging?
Ja, maar dit topic gaat over het generaal pardon en dus over asielzoekers.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:27:40 #167
66149 RabarberKing
stiekum genieten!
pi_44864062
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou je voor mij nog even kunnen aangeven wat volgens jou het verschil is tussen de immigrant en de asielzoeker?

Zoiets als dit:
Een immigrant is een vreemdeling (ongeacht afkomst) die zich in Nederland (om welke reden dan ook) wil vestigen.
Een asielzoeker is iemand die in Nederland tijdelijk zijn heil zoekt tot de situatie in zijn land weer genormaliseerd is.

Toch?
pi_44864253
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Met het effectueren van een generaal pardon is er juist een raakvlak met gezinshereniging.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44864346
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Met het effectueren van een generaal pardon is er juist een raakvlak met gezinshereniging.
Waarom?
pi_44864382
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:27 schreef RabarberKing het volgende:

[..]

Zou je voor mij nog even kunnen aangeven wat volgens jou het verschil is tussen de immigrant en de asielzoeker?

Zoiets als dit:
Een immigrant is een vreemdeling (ongeacht afkomst) die zich in Nederland (om welke reden dan ook) wil vestigen.
Een asielzoeker is iemand die in Nederland tijdelijk zijn heil zoekt tot de situatie in zijn land weer genormaliseerd is.

Toch?
Ja.
Immigratie=verblijfstatus onbepaalde tijd
Vluchtelingen/asielzoekers=verblijfstatus bepaalde tijd.

Simpel gezegd.
pi_44864447
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom niet?

Het recht op bescherming van het gezinsleven is een fundamenteel recht van de mens en staat in artikel 8 van het Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden (EVRM).
pi_44864535
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarom niet?

Het recht op bescherming van het gezinsleven is een fundamenteel recht van de mens en staat in artikel 8 van het Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden (EVRM).
Gezinshereniging is bij asielzoekers over het algemeen niet zo'n issue en bij het GP al helemaal te overzien.
pi_44864627
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Gezinshereniging is bij asielzoekers over het algemeen niet zo'n issue en bij het GP al helemaal te overzien.
Gezinshereniging is behoudens sporadische gerechtelijke uitspraken bij asielzoekers uitgesloten, maar bij de verlening van een permanente staus zoiets als onvervreembaar recht.
pi_44864693
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Gezinshereniging is behoudens sporadische gerechtelijke uitspraken bij asielzoekers uitgesloten, maar bij de verlening van een permanente staus zoiets als onvervreembaar recht.
Maar het heeft niks tot weinig met de islamisering waar PJO op doelt te maken
pi_44864866
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het heeft niks tot weinig met de islamisering waar PJO op doelt te maken
Het trekt in elk geval een grote wissel op de integratieproblematiek.
pi_44865041
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het trekt in elk geval een grote wissel op de integratieproblematiek.
Onzin, dat is bij asielzoekers niet echt een punt.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:59:41 #177
66149 RabarberKing
stiekum genieten!
pi_44865088
Het enige waar ik me druk om maak zijn de asielzoekers die zich hier melden onder valse voorwendselen. En volgens mij zijn dat er nogal wat. Sommige zijn misschien met een geldige reden naar hier gekomen, zoals begin jaren 90 tijdens het uiteenvallen van Joegoslaviė, maar inmiddels is die regio weer genormaliseerd. En toch willen er heel veel niet terug omdat het er nog altijd onveilig zou zijn. Nou wil ik dat best geloven, maar waarom zie ik er elke zomer dan toch heel veel naar hun vaderland gaan voor het afleggen van familiebezoeken?

Ik denk dat daar de kneep zit met het GP: er zijn in het verleden te veel mensen "tijdelijk" binnengekomen, die jaren later weigeren naar huis te gaan, zich blijven beroepen op onveiligheid, maar wel naar dat onveilige land teruggaan voor familiebezoek. Als de overheid je zo ongunstig gezind is, hoe kan het dan zijn dat je wel veilig je familie kunt bezoeken? Had de Nederlandse staat dan toch gelijk destijds? En moet je leugenaars dan toch maar belonen met een verblijfsstatus?
pi_44865131
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin, dat is bij asielzoekers niet echt een punt.
Verklaar je nader; het liefst met dezelfde stelligheid waarmee je mijn opmerking als onzin kwalificeert.
pi_44865193
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verklaar je nader; het liefst met dezelfde stelligheid waarmee je mijn opmerking als onzin kwalificeert.
Gemiddeld kennen asielzoekers heel weinig integratieproblemen
pi_44865226
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:59 schreef RabarberKing het volgende:
[...]

Ik denk dat daar de kneep zit met het GP: er zijn in het verleden te veel mensen "tijdelijk" binnengekomen, die jaren later weigeren naar huis te gaan, zich blijven beroepen op onveiligheid, maar wel naar dat onveilige land teruggaan voor familiebezoek. [...]
Of een leuk meisje aldaar te treffen die gaat zorgen voor het nageslacht.
pi_44865284
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

pi_44865452
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb het dan over degene uit de gezinshereniging. Enkele voorwaarden voor gezinshereniging voor asielzoekers (feitelijk 'nieuwe' Nederlanders, om het ter verduidelijking te voorzien van een stigma) zijn loon uit werk en de beschikking over een geschikte woning.
Om aan die (en nog andere) voorwaarden te voldoen is er sowieso sprake van (enige vorm van) integratie. Zover is duidelijk.
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:11:29 #183
66149 RabarberKing
stiekum genieten!
pi_44865495
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben het niet gauw eens met SCH, maar in het geval van ex-Joegoslaven zie ik meer Nederlandse meisjes aan ze plakken dan vouwelijke landgenoten. Het zou kunnen dat het voor Joegoslavische meisjes ietsje anders ligt, maar de jongens integreren op liefdesgebied heel goed.
pi_44865539
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Los van het feit dat ikzelf ook niet echt geintegreerd ben, ik denk dat je je hier vergist als het om sociaal en economische zelfredzaamheid gaat.
pi_44867205
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:13 schreef fokje het volgende:

[..]

Los van het feit dat ikzelf ook niet echt geintegreerd ben, ik denk dat je je hier vergist als het om sociaal en economische zelfredzaamheid gaat.
Nee juist niet. Asielzoekers doen dat gemiddeld juist erg goed.
  zondag 31 december 2006 @ 11:52:00 #186
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44884771
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:59 schreef RabarberKing het volgende:
Het enige waar ik me druk om maak zijn de asielzoekers die zich hier melden onder valse voorwendselen. En volgens mij zijn dat er nogal wat. Sommige zijn misschien met een geldige reden naar hier gekomen, zoals begin jaren 90 tijdens het uiteenvallen van Joegoslaviė, maar inmiddels is die regio weer genormaliseerd. En toch willen er heel veel niet terug omdat het er nog altijd onveilig zou zijn. Nou wil ik dat best geloven, maar waarom zie ik er elke zomer dan toch heel veel naar hun vaderland gaan voor het afleggen van familiebezoeken?

Ik denk dat daar de kneep zit met het GP: er zijn in het verleden te veel mensen "tijdelijk" binnengekomen, die jaren later weigeren naar huis te gaan, zich blijven beroepen op onveiligheid, maar wel naar dat onveilige land teruggaan voor familiebezoek. Als de overheid je zo ongunstig gezind is, hoe kan het dan zijn dat je wel veilig je familie kunt bezoeken? Had de Nederlandse staat dan toch gelijk destijds? En moet je leugenaars dan toch maar belonen met een verblijfsstatus?
Idd, en ik zo wel eens willen weten hoeveel van die mensen die binnen het GP vallen binnen het hierbove geschetste kader vallen
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:58 schreef SCH het volgende:
Heb jij ook bronnen die dat bewijzen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44914435
quote:

Toch ben ik wel benieuwd of je daar ook een bron van hebt...
  maandag 1 januari 2007 @ 15:34:28 #188
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44915042
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb jij ook bronnen die dat bewijzen?
Misschien heeft ie het over de moordcijfers die vooral door het lage aantal asielzoekers in 2006 een laagterecord kenden....
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44915061
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

Misschien heeft ie het over de moordcijfers die vooral door het lage aantal asielzoekers in 2006 een laagterecord kenden....
  maandag 1 januari 2007 @ 17:05:49 #190
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44917364
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Asielzoekers zijn zeer bovengemiddeld dader (en slachtoffer) van moorden in Nederland (jaja, uit onzer Elsevier). 2006 kende heel weinig asielzoekers en ook heel weinig moorden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44923550
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:35 schreef SCH het volgende:

Had je mijn vraag ook gezien?
pi_44934562
quote:

[..]

Doen dat, vergeleken met sommige andere (niet westerse allochtone) groepen best aardig.
Statistiek, statistiek.
quote:
Vier grote vluchtelingengroepen
Sommige niet-westerse bevolkingsgroepen bestaan merendeels uit personen die als vluchteling naar Nederland zijn gekomen. De vier grootste zijn begin 2006 de Irakezen (44 duizend), Afghanen (37 duizend), Iraniėrs (29 duizend) en Somaliėrs (20 duizend). Samen vormen zij 7,5 procent van alle niet-westerse allochtonen.

Aandeel tweede generatie beperkt
De immigratie van deze vluchtelingengroepen is pas in de jaren negentig op gang gekomen. Daarom is het aandeel dat in Nederland is geboren (tweede generatie) nog klein. De tweede generatie is met een gemiddelde leeftijd van nog geen 10 jaar ook erg jong.

Goede prestaties in basisonderwijs
Jongeren uit vluchtelingengroepen doen het vrij goed in het basisonderwijs. Vooral de Iraanse meisjes en jongens en de Afghaanse jongens presteren goed in de Eindtoets Basisonderwijs. Ze scoorden in 2004 hoger dan het gemiddelde van alle niet-westerse groepen. Somalische kinderen boekten gemiddeld een lager resultaat.
Prestaties in de Eindtoets Basisonderwijs, 2004

Minder vaak betaald werk

Het aandeel werkenden lag alleen bij de Iraniėrs boven de 40 procent. Van de Somaliėrs was nog geen kwart werkzaam. Voor alle vluchtelingengroepen lag dit aandeel lager dan het gemiddelde van de totale niet-westerse bevolking. Personen uit de vluchtelingengroepen zijn echter het kortst in Nederland en mogen als asielzoeker niet gelijk betaalde arbeid verrichten. Het aandeel dat een uitkering ontving was dan ook relatief hoog. Een uitzondering hierop vormden de Iraniėrs.

Werkzame personen en uitkeringsontvangers, 15 tot 65 jaar, 2004

Vluchtelingengroepen meer in gemengde buurten
Mensen uit vluchtelingengroepen wonen relatief vaak in wijken met weinig niet-westerse allochtonen. De ontmoetingskansen met autochtonen zijn hierdoor groter dan voor andere niet-westerse bevolkingsgroepen. Dit kan de integratie bevorderen.

Somaliėrs relatief vaak verdachte van misdrijf

Mogelijke problemen kunnen blijken uit het aandeel verdachten van misdrijven. Dit aandeel was met minder dan 3 procent betrekkelijk laag voor de eerste generatie Afghanen. Het aandeel verdachten lag aanzienlijk hoger voor Somaliėrs. Onder de eerste generatie van 18 tot 25 jaar was dit aandeel bijna 8 procent.

Verdachten van misdrijven, eerste generatie, 2004
Bovenstaande samenvatting van CBS-site; complete rapport : Integratiekaart 2006
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44934722
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 08:01 schreef sigme het volgende:

Doen dat, vergeleken met sommige andere (niet westerse allochtone) groepen best aardig.
Statistiek, statistiek.
Ik ben niet onder de indruk van deze cijfers als het gaat om het bewijs van "economische zelfstandigheid". Men scoort in de cat. baan hebben ipv uitkering immers slechter dan gemiddeld. Misschien wel doordat men de eerste vijf jaar niet mag werken (dat kan de cijfers natuurlijk kleuren), maar dan wil ik graag een schatting zien waaruit blijkt dat zonder deze "verstoring" er wel betere "rapportcijfers" ontstaan.

Hoe dan ook, ten bewijze van de stelling van SCH zou ik graag wat meer houvast wensen (en ik verbaas mij erover dat mr. "Bron?" zelf niet zijn bron kan geven, hoewel dat misschien ongeduld van mijn kant is en SCH driftig aan het zoeken is...).
pi_44934781
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 08:46 schreef DS4 het volgende:

Hoe dan ook, ten bewijze van de stelling van SCH zou ik graag wat meer houvast wensen (en ik verbaas mij erover dat mr. "Bron?" zelf niet zijn bron kan geven, hoewel dat misschien ongeduld van mijn kant is en SCH driftig aan het zoeken is...).
Meer houvast zou mooi zijn, misschien zoek ik nog wel even, dit document wist ik gewoon te vinden. (... Nee, dat moet je onbekendheid met SCH/POL zijn.)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44934886
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Had je mijn vraag ook gezien?
Je bent benieuwd zeg je. Da´s mooi. Als je nieuwsgierig bent, ga je zoeken lijkt me. Ik ben hier niet ingehuurd om aan jouw informatievoorziening te doen toch? Ik ga er vanuit dat mensen om bronnen vragen als ze iets absoluut niet geloven of in twijfel trekken, dan wil ik wel moeite doen om wat naspeurwerk te verrichten. Iedereen kan tegenwoordig google-en toch?
pi_44935607
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent benieuwd zeg je. Da´s mooi. Als je nieuwsgierig bent, ga je zoeken lijkt me. Ik ben hier niet ingehuurd om aan jouw informatievoorziening te doen toch? Ik ga er vanuit dat mensen om bronnen vragen als ze iets absoluut niet geloven of in twijfel trekken, dan wil ik wel moeite doen om wat naspeurwerk te verrichten. Iedereen kan tegenwoordig google-en toch?
Jij zegt dat de (ex-)asielzoekers het erg goed doen in de Nederlandse samenleving. Ik heb daarover een relevante publicatie opgezocht. Vind jij wat daaruit spreekt jouw bewering ondersteunen?
pi_44935751
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:11 schreef SCH het volgende:

WTF!

Volgens mij heb jij een hotkey waarmee je op Fok! de tekst "Bron?" kan laten verschijnen... Als de bron jou niet bevalt, niet volledig is, of wat dan ook diskwalificeer jij het achterliggende onmiddellijk als onwaar en moet jouw waarheid weer als leidend worden gezien. Maar als jou om een bron gevraagd wordt, dan kom je met zo'n tekst? Dat is ongeloofwaardig. Zeker voor iemand die alleen hier is om zich te ergeren en anderen te voorzien van de juiste informatie...

Zo komt al snel een vermoeden op dat jij alleen hier bent voor indoctrinatie. Ik neem aan dat jij dat vermoeden graag wenst te ontzenuwen.

Voor de volledigheid: ik geloof er geen bal van dat die asielzoekers het zo goed doen, tot op heden kreeg ik alleen cijfers onder mijn ogen die op het tegendeel duiden. Dat ik niet op zijn Fok!'s dit vroeg maakt het niet anders.
pi_44935864
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij zegt dat de (ex-)asielzoekers het erg goed doen in de Nederlandse samenleving. Ik heb daarover een relevante publicatie opgezocht. Vind jij wat daaruit spreekt jouw bewering ondersteunen?
Het onderstreept het wel inderdaad.
pi_44935895
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

WTF!

Volgens mij heb jij een hotkey waarmee je op Fok! de tekst "Bron?" kan laten verschijnen... Als de bron jou niet bevalt, niet volledig is, of wat dan ook diskwalificeer jij het achterliggende onmiddellijk als onwaar en moet jouw waarheid weer als leidend worden gezien. Maar als jou om een bron gevraagd wordt, dan kom je met zo'n tekst? Dat is ongeloofwaardig. Zeker voor iemand die alleen hier is om zich te ergeren en anderen te voorzien van de juiste informatie...

Zo komt al snel een vermoeden op dat jij alleen hier bent voor indoctrinatie. Ik neem aan dat jij dat vermoeden graag wenst te ontzenuwen.

Voor de volledigheid: ik geloof er geen bal van dat die asielzoekers het zo goed doen, tot op heden kreeg ik alleen cijfers onder mijn ogen die op het tegendeel duiden. Dat ik niet op zijn Fok!'s dit vroeg maakt het niet anders.
Hoe jij er in staat, is voor mij verder niet relevant, ik leg je uit hoe ik te werk ga en als je daar ontevreden over bent, is dat jammer.

Dat asielzoekers sociaal vrij goed zelfredzaam zijn is een gegeven; economisch gezien duurt het wat langer voor ze iets hebben opgebouwd maar het gaat niet slecht.
pi_44936048
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:48 schreef SCH het volgende:

Dat asielzoekers sociaal vrij goed zelfredzaam zijn is een gegeven; economisch gezien duurt het wat langer voor ze iets hebben opgebouwd maar het gaat niet slecht.
Een gegeven wat alle lezertjes moeten aannemen, SCH zegt het dus is het waar.
Er is uit eeuwen van discussie een regel gevloeid: wie iets stelt moet het (kunnen) staven om de stelling geloofwaardig te laten zijn als eraan getwijfeld wordt.

Jij bent niet geloofwaardig. Bij gebrek aan staving van je beweringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')