genietenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Jingle Bells, Jingle Bells, Jingle all the way
Iedereen kan voetballen behalve Willem II
Zullen wel weer zon 'volkomen terechte' penalty krijgen als vandaagquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:57 schreef AminBen het volgende:
Feyenoord loopt over van geluk in de Kuip![]()
Ik zou zeggen enjoy it while it lasts. Koeman's ploegen worden met het seizoen minderquote:Op zondag 24 december 2006 00:03 schreef Messenga het volgende:
In de eredivisie is er op Ajax, AZ en Twente na geen ploeg die zich kan meten met PSV. Daarom vind ik het belangrijker wat PSV internationaal presteert. Hoe zien de PSV'ers dit?
In de wedstrijden tegen Vitesse en Groningen had hij nog genoeg te doen anders......quote:Op zondag 24 december 2006 01:29 schreef hello_moto1992 het volgende:
Zou Gomes zich niet ergeren dat hij bijna geen ballen krijgt en als hij ze krijgt het vangballen zijn? Ik bedoel, het is niet echt uitdagend in Nederland. PSV steekt er met kop en schouders bovenuit.
En ook die clubs kunnen zich eigenlijk niet meten met PSV.quote:Op zondag 24 december 2006 00:03 schreef Messenga het volgende:
In de eredivisie is er op Ajax, AZ en Twente na geen ploeg die zich kan meten met PSV. Daarom vind ik het belangrijker wat PSV internationaal presteert. Hoe zien de PSV'ers dit?
mwah internationaal kun je je niet zozeer op richten. Je moet alles gewoon geconcentreerd spelen. Het beste speelde PSV toen het een drukke belangrijke reeks had.quote:Op zondag 24 december 2006 00:03 schreef Messenga het volgende:
quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zei al tegen mijn buurman dat ik volgende week een boek meeneem voor de tweede helftquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:29 schreef Soli het volgende:
[..]
genieten
zat ook een keer in het stadion, eerste 25 minuten waren wel vet de rest was ruk![]()
Kluivert![]()
Zit er dik in. PSV heeft het altijd moeilijk in de kuip en we spelen zelden overtuigend in uitwedstrijden dit seizoen. Dat heeft ons in het begin van het seizoen al de nodige punten gekost en dat zal ons dit seizoen nog wel vaker punten kosten, ik zie niet in waarom dat niet dinsdag zou kunnen zijn.quote:
Zo zie ik het al jaren. Kampioen worden we toch wel.quote:Op zondag 24 december 2006 00:03 schreef Messenga het volgende:
Als we geconcentreerd spelen en onze Alex Charisteas in zijn broekzak houdt, dan gaan we 'gewoon' winnen. De verdediging van Feyenoord is gewoon zwaar belabberd, Kone, Farfan en Kluivert moeten daar gewoon kansen tegen krijgen, waar er zeker 1 of 2 in moeten kunnen vliegen. En op de nul spelen achterin kunnen we ondertussen wel, dus dat moet ook lukken. Ik heb er wel vertrouwen in, mits ze geconcentreerd aan de aftrap komen.quote:Op zondag 24 december 2006 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zit er dik in. PSV heeft het altijd moeilijk in de kuip en we spelen zelden overtuigend in uitwedstrijden dit seizoen. Dat heeft ons in het begin van het seizoen al de nodige punten gekost en dat zal ons dit seizoen nog wel vaker punten kosten, ik zie niet in waarom dat niet dinsdag zou kunnen zijn.
Klopt.quote:Op zondag 24 december 2006 10:57 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Als we geconcentreerd spelen en onze Alex Charisteas in zijn broekzak houdt, dan gaan we 'gewoon' winnen. De verdediging van Feyenoord is gewoon zwaar belabberd, Kone, Farfan en Kluivert moeten daar gewoon kansen tegen krijgen, waar er zeker 1 of 2 in moeten kunnen vliegen. En op de nul spelen achterin kunnen we ondertussen wel, dus dat moet ook lukken. Ik heb er wel vertrouwen in, mits ze geconcentreerd aan de aftrap komen.
AZ ging goed, tegen Ajax was het gewoon matig en mogen we blij zijn dat de 3 punten mee naar huis gingen.quote:Op zondag 24 december 2006 11:12 schreef pascalheister het volgende:
En tegen (top)ploegen juist weer niet
Kluivert is trouwens wel écht goed. Hij is nooit een loper geweest, maar qua inzicht, passing en aanspeelbaarheid op de lange bal heeft hij nu toch wel laten zien dat hij nog steeds een niveau bezit waarmee hij kan wedijveren met de andere spitsen van PSV. Als hij in de ploeg staat, voel je het gevaar van een goeie pass gewoon. Heerlijk.quote:Op zondag 24 december 2006 10:57 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Als we geconcentreerd spelen en onze Alex Charisteas in zijn broekzak houdt, dan gaan we 'gewoon' winnen. De verdediging van Feyenoord is gewoon zwaar belabberd, Kone, Farfan en Kluivert moeten daar gewoon kansen tegen krijgen, waar er zeker 1 of 2 in moeten kunnen vliegen. En op de nul spelen achterin kunnen we ondertussen wel, dus dat moet ook lukken. Ik heb er wel vertrouwen in, mits ze geconcentreerd aan de aftrap komen.
Idd.quote:Op zondag 24 december 2006 11:20 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Kluivert is trouwens wel écht goed. Hij is nooit een loper geweest, maar qua inzicht, passing en aanspeelbaarheid op de lange bal heeft hij nu toch wel laten zien dat hij nog steeds een niveau bezit waarmee hij kan wedijveren met de andere spitsen van PSV. Als hij in de ploeg staat, voel je het gevaar van een goeie pass gewoon. Heerlijk.
Gisteren ook een paar mooie aanvallen gezien zeg.
Ik gok op een gelijkspel.quote:Op zondag 24 december 2006 11:37 schreef Dylan Dog het volgende:
We verliezen echt niet in de Kuip hoor, geloof ik niks van.
mwah was nou ook geen stormaanvalmiddag in de arenaquote:Op zondag 24 december 2006 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
AZ ging goed, tegen Ajax was het gewoon matig en mogen we blij zijn dat de 3 punten mee naar huis gingen.
Gok even dat we verliezen danquote:Op zondag 24 december 2006 11:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik gok op een gelijkspel.
Nou gok ik meestal mis dus is het winnen of verliezen![]()
quote:Op zondag 24 december 2006 11:12 schreef pascalheister het volgende:
En tegen (top)ploegen juist weer niet
OP ook even aangepast Bos!!
Ik kan me herinneren dat PSV niet de volle 3 punten haalde bij Twente. Tegen Ajax was het ook vrij gelukkig, want ajax had in de eerste helft voor moeten staan. Dus ik vind je nu vrij nonchalant.quote:Op zondag 24 december 2006 01:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En ook die clubs kunnen zich eigenlijk niet meten met PSV.
Naar mijn mening kunnen ze internationaal meer krachten meten dan in de NL competitie. Kijk naar het doelsaldo van PSV in Nederland.. alleen bovengenoemde ploegen kunnen winnen van PSV. Dat zie ik Feijenoord dinsdag echt niet doen. Daarom ben ik benieuwd hoe PSV het tegen Arsenal doet.quote:Op zondag 24 december 2006 02:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah internationaal kun je je niet zozeer op richten. Je moet alles gewoon geconcentreerd spelen. Het beste speelde PSV toen het een drukke belangrijke reeks had.
dat is ook een wedstrijd die er nog toe deed zeker?quote:Op zondag 24 december 2006 13:13 schreef prummeltje het volgende:
Voor de nederlandse competitie is dit PSV inderdaad te sterk. Maar internationaal missen ze toch wel de individuele klasse om echt ver te komen.Niks ten nadele van spelers als Alex, Gomes, Cocu en Farfan. Maar zoals bijvoorbeeld tegen liverpool uit merk je dat PSV op internationaal niveau nog te kort schiet om tot de absolute top te behoren.
tegen Twente was ook een periode dat het niet super liep.quote:Op zondag 24 december 2006 12:30 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat PSV niet de volle 3 punten haalde bij Twente. Tegen Ajax was het ook vrij gelukkig, want ajax had in de eerste helft voor moeten staan. Dus ik vind je nu vrij nonchalant.
[..]
Thuis tegen Liverpool was het ook vrij matig...quote:Op zondag 24 december 2006 13:22 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dat is ook een wedstrijd die er nog toe deed zeker?![]()
PSV won door een lucky goal, dat zegt genoeg over het wedstrijdbeeld.quote:Op zondag 24 december 2006 13:25 schreef pascalheister het volgende:
[..]
tegen Twente was ook een periode dat het niet super liep.
Aan de ene kant was het wat gelukkig tegen ajax maar zoveel heeft ajax ook niet gecreerd in die wedstrijd.
dat was de 1e wedstrijd, daarna hebben ze het toch netjes gedaan..quote:Op zondag 24 december 2006 13:34 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Thuis tegen Liverpool was het ook vrij matig...
Ajax kwam niet verder dan wat schoten buiten de 16quote:Op zondag 24 december 2006 13:40 schreef Messenga het volgende:
[..]
PSV won door een lucky goal, dat zegt genoeg over het wedstrijdbeeld.
Maar wel een ingestudeerde lucky goal hoor!quote:Op zondag 24 december 2006 13:40 schreef Messenga het volgende:
[..]
PSV won door een lucky goal, dat zegt genoeg over het wedstrijdbeeld.
Poeh hey. zo ingestudeerd was ie niet. De eringen voor Koeman begrijp ik ook niet, die teert op het werk van Hiddink.quote:Op zondag 24 december 2006 13:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Maar wel een ingestudeerde lucky goal hoor!
Idd. Als ze zo spelen wordt het een nulletje of 4/5quote:Op zondag 24 december 2006 13:54 schreef PyTh het volgende:
Zoals feyenoord gisteren ook weer tegen Sparta speelde heeft het Dinsdag geen schijn van kans tegen PSV.
Bij Hiddink werd het idd altijd 1-0, onder Koeman heeft PSV al vaak met grote cijfers gewonnen.quote:Op zondag 24 december 2006 14:05 schreef Radegast het volgende:
Ronald Koeman doet het gewoon uitstekend bij PSV, net als in z'n eerste twee jaar bij Ajax.
Durf zelfs te zeggen dat hij het momenteel zelfs beter doet dan Guus.
stonden we dik een maand geleden niet nog 2 punten achter?quote:Op zondag 24 december 2006 14:26 schreef mcyodogg het volgende:
11 punten zullen we inderdaad niet meer verspelen nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgend jaar niet tegen onsquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
quote:Op zondag 24 december 2006 14:38 schreef Helly het volgende:
Hmm, toch weer financiële problemen bij PSV
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
quote:Op zondag 24 december 2006 14:38 schreef Helly het volgende:
Hmm, toch weer financiële problemen bij PSV
Ook radio 1 geluisterd gisterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
Heb je ook voor hem gejuichd gister?quote:Op zondag 24 december 2006 14:42 schreef the_legend_killer het volgende:
KLuivert laat toch een steeds betere indruk achter.
Zeker speelminuten geven In Rotterdam
laatste 7 wedstrijden 8 punten voor Ajax... goede reeksquote:Op zondag 24 december 2006 16:32 schreef rubbereend het volgende:
11 november 2 punten achter op ajax; 24 december 11 voor
De afgelopen anderhalve maand was echt surrealistisch goedquote:Op zondag 24 december 2006 16:32 schreef rubbereend het volgende:
11 november 2 punten achter op ajax; 24 december 11 voor
het wordt inderdaad weer tijd voor dat topicquote:Op zondag 24 december 2006 16:19 schreef AminBen het volgende:
Wie opent het 'feliciteer hier de kampioen'-topic ?![]()
ff gecorrigeerdquote:
Nee maar ik vond het wel leuk voor hem.quote:Op zondag 24 december 2006 15:22 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Heb je ook voor hem gejuichd gister?
minstens!quote:Op zondag 24 december 2006 20:25 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dus wij gaan ook zoen 6 maal achter elkaar kampioen worden
Ik sta 17de, dus onder een Ajaciedquote:Op zondag 24 december 2006 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
014. 1153 Djekko
015. 1069 Grrrrrrrr
016. 1055 twi
Net boven een ajacied, schande!
Of de rest is bagger...quote:Op maandag 25 december 2006 00:43 schreef LudoSanders het volgende:
Dat doelsaldo van PSV 50-6, we zijn echt goed!
24 nuquote:
dinsdag/woensdag hetzelfde nog een keerquote:Op maandag 25 december 2006 13:58 schreef Leso_Varen het volgende:
Geweldig weekend, dat puntverlies van de concurrenten ex-concurrenten is helemaal goed, 9 en 11 punten los, wat wil je nog meer?
Ach, Ajax zie ik niet verliezen, AZ kan het nog lastig krijgen in Enschede. Maar je weet nooit, misschien kan Roda stunten. En Feyenoord zal in elk geval wel puntverlies lijdenquote:Op maandag 25 december 2006 14:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dinsdag/woensdag hetzelfde nog een keer
Kan ik me voorstellen. Feyenoord in eigen huis is altijd een lastig opstakel geweest voor PSV. Of Feyenoord nu laag staat of bovenaan. Ze hebben het er 99 van de 100 keer erg lastig.quote:Op maandag 25 december 2006 15:44 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ach, Ajax zie ik niet verliezen, AZ kan het nog lastig krijgen in Enschede. Maar je weet nooit, misschien kan Roda stunten. En Feyenoord zal in elk geval wel puntverlies lijden(hoop ik dan, ik ben er niet helemaal zeker van, beetje gemengd voorgevoel over die wedstrijd.)
Dat wordt ieder jaar gezegdquote:Op maandag 25 december 2006 16:50 schreef RayMania het volgende:
Volgend jaar misschien, als Gomes en Farfán weggaan, en als Cocu stopt.
Eerder niet.
Schoen opeten #2 Wie durft?quote:Op maandag 25 december 2006 16:59 schreef RayMania het volgende:
Vijf keer is nog nooit gebeurd, gebeurt nu ook niet hoor.
Ik lees net dat jij dus al een half jaar geband was. Maar welkom terug.quote:Op maandag 25 december 2006 16:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zou er wel gerust op zijn, wie kan dit PSV wat maken in Nederland.
Altijd handig, mensen die in de toekomst kunnen kijkenquote:Op maandag 25 december 2006 16:59 schreef RayMania het volgende:
Vijf keer is nog nooit gebeurd, gebeurt nu ook niet hoor.
Ik ben even aan het zoeken geslagen:quote:Op zondag 24 december 2006 21:03 schreef AminBen het volgende:
Volgens mij heeft PSV minder verliespunten dan Lyon, ik dacht zelfs de minste van de grote/middelgrote competities in Europa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Roemenie D. Boekarest19 52 5 Nederland PSV 18 49 5 Portugal Porto 14 37 5 Italie Inter 18 48 6 Oekraine Dinamo Kiev 16 42 6 Griekenland Olympiakos 15 39 6 Frankrijk Lyon 19 50 7 Schotland Celtic 20 51 9 Engeland Man. U 19 47 10 Belgie Genk 17 40 11 Spanje Sevilla 16 37 11 Turkije Fenerbahce 17 37 14 Duitsland Werder 17 36 15 |
Ik vind winnen belangrijker dan de nul houden. (hoewel wel natuurlijk wel wat speling hebben) Maar het beste zou gewoon dik winnen zonder tegengoals zijnquote:Op dinsdag 26 december 2006 10:24 schreef Neoktheone het volgende:
Ik verwacht een gelijkspel, maar ik hoop natuurlijk op een sluwe overwinning (als we de nul maar houden!)
quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:10 schreef dndiek het volgende:
Vermoedelijke opstelling PSV:
Gomes; Kromkamp, Alex, Salcido, Reiziger; Méndez, Culina Simons, Cocu, Afellay; Koné en Farfan
Wel dusquote:Op dinsdag 26 december 2006 12:27 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Langs de Lijn komt vanmiddag zeker niet? Kan ik het nog ergens anders via de radio volgen?
weet jij meer dan ik ?quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Beetje jammer dat we hebben verloren, maar inderdaad geen schande.
ja en als hij affelay rood geeft....quote:Op dinsdag 26 december 2006 17:08 schreef okee6 het volgende:
En als Bossen Reiziger de vrije trap toewijst, wint PSV toch weer met 0-1.
ik denk dat jij niet echt veel voetbal inzicht hebt. PSV speelt uit juist wat voorzichtiger tegen de grotere ploegen, hierdoor kunnen ze bijna niet scoren tegen PSV. Als PSV volop de aanval speelt kunnen er de volgende dingen gebeuren: 1 het kost elke week mega veel energie 2 ze spelen de tegenstander kapot maar incasseren zelf ook 1,2 tegendoelpunten 3 geen controle over de hele wedstrijd.quote:Op dinsdag 26 december 2006 17:01 schreef Steve_I. het volgende:
Ik denk dat dit toch wel iets zegt over psv, meer dan over Feyenoord. Het is niet zozeer dat Feyenoord onderschat is, ik denk dat PSV heel erg overschat is. Ze hebben een heel strak systeem waarbij iedereen zich precies aan zijn taken houdt en bepaalde kwaliteiten optimaal benut. Hierdoor wordt heel makkelijk gewonnen van kleine clubs, maar wanneer een club als Feyenoord zorgt dat dit spel niet gespeeld kan worden vallen jullie zo door de mand. Feyenoord had hier moeten winnen, en begin dit jaar toen Feyenoord nog veel veel veel slechter was hebben jullie eigenlijk ook, ondanks dat jullie beter waren, met geluk gewonnen (onterecht afgekeurd doelpunt vlak voor tijd). Dit is misschien nog wel het beste duidelijk in de verdediging; pas 7 doelpunten tegen maar wel 2 van Feyenoord en dus eigenlijk zelfs 3...
En dat van PSV kant ook een goal onterecht is afgekeurd hoor je van de feyenoord kant niemand meerquote:Op dinsdag 26 december 2006 17:01 schreef Steve_I. het volgende:
en begin dit jaar toen Feyenoord nog veel veel veel slechter was hebben jullie eigenlijk ook, ondanks dat jullie beter waren, met geluk gewonnen (onterecht afgekeurd doelpunt vlak voor tijd).
Arsenal wordt wat dat betreft de grote test....quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Qua Europees voetbal wel een beetje vind ik.
daarom haal je de 2e ronde ook natuurlijkquote:Op dinsdag 26 december 2006 18:29 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dat bleek wel tegen Liverpool en Bordeaux.
Zwaar overschat. Nederland al jaren domineren, 7 punten voorsprong, en 2e ronde CL. Kutclub is het, die niets presteertquote:Op dinsdag 26 december 2006 17:13 schreef Steve_I. het volgende:
Ik blijf er bij dat psv overschat is.
'beetje' kan je wel weglaten.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Qua Europees voetbal wel een beetje vind ik.
Kwatsch!!!quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:20 schreef ganzenherder het volgende:
Toch jammer dat PSV tegen Feyenoord in de Kuip nooit helemaal uit de verf komt, zal wel met de speelstijl van feyenoord te maken hebben.
Ach,. Koeman zei zelf dat hij er wou staan in die wedstrijden, dat is niet gelukt. Daarnaast is het relatief gezien gewoon een simpele poule, veel slechter kon je het niet treffen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:43 schreef pascalheister het volgende:
[..]
daarom haal je de 2e ronde ook natuurlijk![]()
Kopenhagen was ook een relatief simpele tegenstander, dat zegt dus niet zoveelquote:Op dinsdag 26 december 2006 19:43 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ach,. Koeman zei zelf dat hij er wou staan in die wedstrijden, dat is niet gelukt. Daarnaast is het relatief gezien gewoon een simpele poule, veel slechter kon je het niet treffen.
Gaat het hier over Ajax dan?quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kopenhagen was ook een relatief simpele tegenstander, dat zegt dus niet zoveel.
Nee, over het feit dat relatief simpele tegenstanders blijkbaar niet zoveel zeggen. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?quote:
Die speelt mij in vergelijking met eerdere seizoenen inderdaad te weinig.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:22 schreef kollie het volgende:
Niks aan de hand, geen man overboord door dit puntverlies. Farfan viel me vies tegen, zal wel door een gebrek aan spelritme komen.
De zwakte van de tegenstanders vooral; wat ik al zeg, tegen makkelijke tegenstanders winnen jullie vanuit een strak systeem waarin iedereen perfect zijn taak uitvoert goed, als dat systeem niet werkt of wordt verstoord valt het tegen. Ze domineren omdat Feyenoord/020 punten verliezen tegen de matige tegenstanders, maar in een onderling treffen heeft PSV het vaak genoeg moeilijk. Dat zegt toch iets over de kwaliteit. In de CL hadden jullie zowat de makkelijkst mogelijke poule, en ook Arsenal vind ik een van de betere lotingen (ondanks CL-finale vorig jaar). Overigens denk ik dat er nog wel wat meer te halen valt uit dit psv hoor...quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:19 schreef kollie het volgende:
[..]
Zwaar overschat. Nederland al jaren domineren, 7 punten voorsprong, en 2e ronde CL. Kutclub is het, die niets presteertLeg mij eens uit hoe PSV overschat kan zijn
![]()
Ja, dat is precies wat hij zegt natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:19 schreef kollie het volgende:
[..]
Zwaar overschat. Nederland al jaren domineren, 7 punten voorsprong, en 2e ronde CL. Kutclub is het, die niets presteertLeg mij eens uit hoe PSV overschat kan zijn
![]()
4 topwedstrijden in de NL competitie, 10 punten. Het is toch logisch dat je het in de topwedstrijden het moeilijkst hebt, dat zijn toch je beste tegenstandersquote:Op dinsdag 26 december 2006 21:46 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
De zwakte van de tegenstanders vooral; wat ik al zeg, tegen makkelijke tegenstanders winnen jullie vanuit een strak systeem waarin iedereen perfect zijn taak uitvoert goed, als dat systeem niet werkt of wordt verstoord valt het tegen. Ze domineren omdat Feyenoord/020 punten verliezen tegen de matige tegenstanders, maar in een onderling treffen heeft PSV het vaak genoeg moeilijk. Dat zegt toch iets over de kwaliteit. In de CL hadden jullie zowat de makkelijkst mogelijke poule, en ook Arsenal vind ik een van de betere lotingen (ondanks CL-finale vorig jaar). Overigens denk ik dat er nog wel wat meer te halen valt uit dit psv hoor...
Niet makkelijk om te zeggen, gewoon een constatering. Als een ploeg het strakke PSV-systeem kan doorbreken krijgt PSV het erg moeilijk. Zoals vandaag, waar Feyenoord eigenlijk gewoon 3 punten had moeten pakken...quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:54 schreef kollie het volgende:
[..]
4 topwedstrijden in de NL competitie, 10 punten. Het is toch logisch dat je het in de topwedstrijden het moeilijkst hebt, dat zijn toch je beste tegenstandersWel makkelijk om te zeggen dat PSV domineert omdat de rest punten laat liggen.
Maar dat lukt maar weinig ploegen. In Nederland is het nog niemand gelukt, iig niet de laatste tijd. Ook in deze mindere fase wint PSV vrij makkelijk, zonder echt in de problemen te komen. En ach, dat gelijkspel van vanmiddag is een mooi resultaat en was mijns inziens terecht. PSV heeft het traditiegetrouw verschrikkelijk moeilijk tegen Feyenoord en ik ben er blij mee. Hopelijk morgen puntverlies voor AZquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Niet makkelijk om te zeggen, gewoon een constatering. Als een ploeg het strakke PSV-systeem kan doorbreken krijgt PSV het erg moeilijk. Zoals vandaag, waar Feyenoord eigenlijk gewoon 3 punten had moeten pakken...
Ze zijn dan ook de beste van Nederland, meer door te winnen van de kleintjes, maar wat mij betreft zeker geen wereld-top, met topics als kan psv de CL winnen maak je je wat mij betreft belachelijk.quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:54 schreef kollie het volgende:
[..]
4 topwedstrijden in de NL competitie, 10 punten. Het is toch logisch dat je het in de topwedstrijden het moeilijkst hebt, dat zijn toch je beste tegenstandersWel makkelijk om te zeggen dat PSV domineert omdat de rest punten laat liggen.
Kijk, de euforie die er een beetje was over de prestaties in de CL was misplaatst. Maar om nou te zeggen dat PSV overschat is op basis van de prestaties in de NL competitie, dat snap ik niet.
Geluk dwing je afquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:13 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook de beste van Nederland, meer door te winnen van de kleintjes, maar wat mij betreft zeker geen wereld-top, met topics als kan psv de CL winnen maak je je wat mij betreft belachelijk.
AZ vind ik geen topclub, Feyenoord en ajax hadden jullie toch het nodige geluk nodig.
PSV is toch zo goed?quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, over het feit dat relatief simpele tegenstanders blijkbaar niet zoveel zeggen. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?![]()
Ik denk dat je juist een topclub bent als je ook van de kleintjes wint, je aandacht niet verslapt bij een wedstrijd tegen iemand die onderaan staat...quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:46 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
De zwakte van de tegenstanders vooral; wat ik al zeg, tegen makkelijke tegenstanders winnen jullie vanuit een strak systeem waarin iedereen perfect zijn taak uitvoert goed, als dat systeem niet werkt of wordt verstoord valt het tegen. Ze domineren omdat Feyenoord/020 punten verliezen tegen de matige tegenstanders, maar in een onderling treffen heeft PSV het vaak genoeg moeilijk. Dat zegt toch iets over de kwaliteit. In de CL hadden jullie zowat de makkelijkst mogelijke poule, en ook Arsenal vind ik een van de betere lotingen (ondanks CL-finale vorig jaar). Overigens denk ik dat er nog wel wat meer te halen valt uit dit psv hoor...
Ajax toch ook ?? jullie zouden toch ook wel ff winnen...quote:
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:29 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ajax toch ook ?? jullie zouden toch ook wel ff winnen...
maar goed daar gaat het ff niet om..
Niet iedereen is zo... maar het is toch ook logisch als je een goede reeks neerzet dat je het gevoel krijgt dat we ver kunnen komen...quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:44 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd.ik oordeelde over het feit dat PSV opgehemeld wordt, waar het blijkbaar nog lang niet zover is als we dachten.
Dat opgehemel tja dat gebeurt nu eenmaal. BIj PSV en bij de meerendeel van de supporters is echt wel het besef dat het echt nog veel beter moet en kan.quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:44 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd.ik oordeelde over het feit dat PSV opgehemeld wordt, waar het blijkbaar nog lang niet zover is als we dachten.
Nummers 2 en 3 lijkt me zoquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:59 schreef Dylan Dog het volgende:
Feyenoord heeft het vandaag zeer goed gedaan en het had misschien wel meer recht op de overwinning, maar als je 16 van de 19 wedstrijden wint en zowel bij de nummer 1 als 2 wint, doe je het gewoon goed. Kortom: overschat maar wel gewoon een stuk verder dan de rest.
Maar wel veel. Niets ten nadele van PSV voor, meest degelijke ploeg van Nederland. Het wordt tijd voor een mindere periode.quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo... maar het is toch ook logisch als je een goede reeks neerzet dat je het gevoel krijgt dat we ver kunnen komen...
Natuurlijk loopt alles niet goed binnen PSV... maar goed wat niet is kan nog komen
Vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:05 schreef dndiek het volgende:
[..]
Nummers 2 en 3 lijkt me zo
PSV kan niet van zichzelf winnen
uiteraard goed gedaan, inderdaad het verste van nederland, terechte kampioen, maar zoals ik al zei; tegen ajax lucky, tegen Feyenoord niet echt zo veel beter over 2 wedstrijden, az tel ik niet als topclub.quote:
PSV wint in 20 jaar twee keer ofzo in de Kuip. En enkel omdat je nu actief buitenspel moet staan, en er onderdoor koppen dat niet is, speelt PSV gelijk. PSV kwam voor een punt en kreeg dat ook. Waarom zou PSV bij Feyenoord moeten winnen? Aanvallend opereren, dat is Feyenoord in het zadel helpen. Het zou toch wel gek zijn als jij een betere tactiek weet dan PSV coach Ronald Koeman zelf.quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:13 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook de beste van Nederland, meer door te winnen van de kleintjes, maar wat mij betreft zeker geen wereld-top, met topics als kan psv de CL winnen maak je je wat mij betreft belachelijk.
AZ vind ik geen topclub, Feyenoord en ajax hadden jullie toch het nodige geluk nodig.
En dat is het exact natuurlijk. De juiste tactiek op het juiste moment. En discipline hebben. AZ laat op details punten aan PSV en NEC. Ajax heeft al tweemaal zoveel gele kaarten als PSV, terwijl Huntelaar er dan nog zelden één krijgt. Op dat soort facetten mag je ook afgerekend worden. PSV heeft het professioneel beter voor elkaar.quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:19 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik denk dat je juist een topclub bent als je ook van de kleintjes wint, je aandacht niet verslapt bij een wedstrijd tegen iemand die onderaan staat...
Juist daar zijn de punten te halen...
Ajax heeft niet weten te scoren tegen PSV, hoezo lucky? Tegen Feyenoord werd een PSV-treffer geannuleerd.quote:Op woensdag 27 december 2006 02:16 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
uiteraard goed gedaan, inderdaad het verste van nederland, terechte kampioen, maar zoals ik al zei; tegen ajax lucky, tegen Feyenoord niet echt zo veel beter over 2 wedstrijden, az tel ik niet als topclub.
maar je wilt toch niet beweren dat ajax en feyenoord beter zijn op dit moment?quote:Op woensdag 27 december 2006 02:16 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
uiteraard goed gedaan, inderdaad het verste van nederland, terechte kampioen, maar zoals ik al zei; tegen ajax lucky, tegen Feyenoord niet echt zo veel beter over 2 wedstrijden, az tel ik niet als topclub.
Haha was jij die mafkees met die boys from Rotterdam vlag?quote:Op woensdag 27 december 2006 00:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[afbeelding]
Me and my flag![]()
Op jullie forum van psv netwerk stond dat er veel sfeer was in het uitvak, heb echt maar 1x iets van het uitvak gehoord ofzo, maarja
Was wel een mooie match om te zien
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom? Ik geef even met een voorbeeldje aan dat tegenstanders die makkelijk lijken nog voor problemen genoeg kunnen zorgen. Je kan roepen dat het allemaal zo makkelijk is geweest in de poule van PSV maar je moet het wel nog even doen, die 2e ronde halen!quote:
Ik stond links van de vlag voor jouw gezichtsveld, was niet de gene met die vrouw er bijquote:Op woensdag 27 december 2006 11:53 schreef knep het volgende:
[..]
Haha was jij die mafkees met die boys from Rotterdam vlag?
Was zeker wel veel sfeer in het uitvak, vond het legioen maar matig, wedstrijd ook trouwens.
PSV is gewoon moe en dan vooral aanvallend, de verdediging staat wel.
Alleen stond Alex af en toe te slapen.
Wat stond daar nog op het spel?quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:29 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dat bleek wel tegen Liverpool en Bordeaux.
Klopt helemaal. Die wedstrijd tegen Bordeaux had niets met kwaliteit te maken.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Wat stond daar nog op het spel?
Je kunt als trainer wel zeggen dat je nog iets wil laten zien of eerste in de poule wil worden, maar de scherpte was duidelijk minder dan in de voorgaande wedstrijden waarin het nog wel echt ergens om ging.![]()
Ajax niet.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:51 schreef ganzenherder het volgende:
Verspelen we eens wat punten doet de concurrentie vrolijk mee![]()
Ik reken de vorige competitieronde ook maar effetjes mee voor de makkelijkheidquote:Op donderdag 28 december 2006 00:19 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ajax niet.
Maar ach, nu is Ajax onze meest naaste concurrent, en 9 punten vind ik een vorstelijke voorsprong. We zijn er nog lang niet, en het is nog even afwachten wat er gebeurd in de winterstop, maar het ziet er nu in elk geval wel goed uit![]()
Ado in eigen huis even pakken zaterdag, en dan met minstens 9 punten de winterstop in.
Alex -> Da Costa / Reizigerquote:Op donderdag 28 december 2006 11:46 schreef koningdavid het volgende:
Het grote mankement van PSV is de breedte van de selectie. Als er een basisspeler wegvalt is de vervanger vaak een stuk minder.
Alex -> Addo
Salcido -> Reiziger
Mendes -> Culina
Farfan -> Tardelli
Dat zijn wel behoorlijke verschillen qua kwaliteit.
Bron?quote:Op donderdag 28 december 2006 12:49 schreef rubbereend het volgende:
Alcides vrijwel zeker naar PSV in de winterstop. Dan is het achterin wel op orde. Kan Lamey of Balle er lekker vandoor in de winter
te langquote:Op donderdag 28 december 2006 13:46 schreef jpg97 het volgende:
Hoe lang duurt de winterstop eigenlijk?
Thanks! dat wilde ik ff wetenquote:
Prima analysequote:Op donderdag 28 december 2006 11:46 schreef koningdavid het volgende:
Het grote mankement van PSV is de breedte van de selectie. Als er een basisspeler wegvalt is de vervanger vaak een stuk minder.
Alex -> Addo
Salcido -> Reiziger
Mendes -> Culina
Farfan -> Tardelli
Dat zijn wel behoorlijke verschillen qua kwaliteit.
Weinig verrassingen, maar zo open heb ik Hiddink nog nooit gehoord.quote:PSV MEDIA - Ronald Koeman sprak op het laatste persgesprek van het jaar zeer openlijk over de transfercarrousel die gaat draaien. Aissati en Beerens worden verhuurd, Alcides is bijna rond en Salas en Belhadj zijn geen versterking.
© PSV Media - PSV gaat Ismail Aissati de tweede seizoenshelft verhuren.
Beerens, De Bock, Nguyen
Volgens Koeman wordt er een aantal spelers verhuurd. Het gaat om Ismail Aissati, Roy Beerens en Jelle de Bock. Lee Nguyen gaat weg bij de A-selectie. De Amerikaan wordt verhuurd of hij gaat naar de selectie van Jong PSV. Het verhuren van Aissati gebeurt in samenspraak met hemzelf en zijn zaakwaarnemers. “Om hem toekomstgericht dichter bij het eerste elftal te krijgen denken wij dat we de stap zelf kunnen maken als hij wedstrijden kan spelen bij een andere club. Het zal een positie zijn waar wij hem zien, op het middenveld dus. We hebben interesse altijd tegengehouden, maar misschien nu het bekend worden komen er clubs op af. Het wordt in elk geval geen AZ, Ajax of Feyenoord”, voegde Koeman er nog aan toe.
Ball, Smit, Lamey, Addo, Reiziger
Koeman liet ook weten dat hij een aantal spelers heeft medegedeeld dat er geen toekomst meer voor hen is in Eindhoven. Het gaat om Michael Ball, Michael Lamey en Arvid Smit. Wel wil Koeman Csaba Fehér bij de groep houden. “Vanaf januari willen we een groep van 23, maximaal 24 man overhouden. Het liefst met twee aanvallers erbij en een linksback.” Van alle aflopende contracten vindt Koeman het nog te vroeg om duidelijkheid te scheppen. Het gaat om Eric Addo en Michael Reiziger. "Reiziger heeft het altijd prima gedaan en altijd een voldoende gescoord. Hij is positief, ervaren. Ik neem daar rustig de tijd voor. Dat geldt ook voor Addo."
© Pics United - De komst van Alcides is zo goed als rond.
Salas en Belhadj niet, Alcides wel
De technische staf heeft besloten om Franklin Salas niet mee te nemen naar het trainingskamp in La Manga. De linksbuiten uit Ecuador wordt niet direct als een versterking gezien. "Hij moet eerst honderd procent fit worden en dat moet hij maar bij zijn club doen, niet hier." De komst van Alcides is wel zo goed als rond, maar nog niet helemaal. "Hij is een extra versterking in verdedigend opzicht, ook voor de verdere toekomst mocht Alex vertrekken. We streven naar minimaal anderhalf jaar. Je moet het zien als een constructie zoals met Alex, tussen Chelsea en PSV. Hij kan op meerdere posities in de verdediging spelen. Het is een speler met lengte, heel slank en verschrikkelijk snel. De snelste die ik ooit meegemaakt heb. Onder mij heeft hij bij Benfica rechtsback gespeeld. Ik ben tevreden over het verdedigende blok bij PSV, maar dit zijn kansen die je moet pakken. Alcides is een prima verdediger en heeft ervaring opgedaan in Duitsland. Als het rond komt, gaat hij mee naar La Manga.” Dat geldt niet voor linksback Nadir Belhadj van Sedan. De technische staf ziet in de Franse Algerijn toch geen versterking.
quote:Leonardo begint bij Ajax met blessure
Leonardo dos Santos Silva is met de nodige pech begonnen aan zijn verblijf bij Ajax. Tijdens zijn eerste training maakte Leonardo een mooie schijnbeweging. Maar tijdens zijn hoogstandje blesseerde de Braziliaan zich al meteen. Na enig onderzoek in het Amsterdams Academisch ziekenhuis werd duidelijk dat Leonardo dos Santos een klein scheurtje heeft opgelopen in zijn linkerhamstring, een blessure waar maximaal drie à vier weken voor staan.
"Natuurlijk is dit een tegenvaller voor me. Maar de mensen bij Ajax hoeven niet te wanhopen. Ik herstel altijd al snel van blessures, dus ik verwacht sneller terug te zijn dan die maand die er maximaal voor staat."
quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:34 schreef jpg97 het volgende:
Lamey weg, Addo niet
Oh ja trouwens:![]()
[..]
Addo is altijd handig om erbij te hebben. Een reserve die je nooit hoort klagen. OK, je ziet hem liever niet altijd spelen. Maar er zijn maar weinig voetballers die een dergelijke rol willen vervullen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:34 schreef jpg97 het volgende:
Lamey weg, Addo niet
Oh ja trouwens:![]()
[..]
quote:PSV probeert Jonathan Reis te halen
29 december 2006 13:30
Aan het einde van het persgesprek, waarin Ronald Koeman al veel nieuws en namen uit de doeken deed, legde de hoofdcoach ook uit dat PSV probeert om de Braziliaanse aanvaller Jonathan Reis (17) te halen. "Voor de toekomst."
PSV Atletico Mineiro
Reis is afkomstig van Atletico Mineiro en was eind oktober al eens voor een stage op De Herdgang. De Braziliaan liep toen een blessure op aan zijn knie, maar Koeman liet vrijdag weten dat PSV hem dus wil halen. "Hij heeft voldoende laten zien op zijn leeftijd om overtuigd te zijn van wat-ie kan. Het zou een aankoop voor de toekomst zijn", aldus Koeman, die volop inging op namen en nieuwsfeiten. Met de mogelijke komst van Reis wordt het Latijnse contingent in Eindhoven nog groter.
Uit mijn duimquote:
fixed.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:21 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, hoe het nu gaat is fijn voor de jongen, hij speelt nooit.![]()
Hup, naar FC Utrecht ermee!
Aissati heeft jaren bij ons op de tribune gezeten, en FCU mist op dit moment ?quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:34 schreef twi het volgende:
FC Utrecht? Lijkt me nou niet echt de ideale club voor 'm. Laat 'm lekker naar Twente gaan.
/edit: PBateman had me fooledVoortaan mezelf maar herinneren dat ik de originele posts moet lezen, i.p.v. de quotes
Met van Dijk en de Jong in zijn rug hoeft ie nergens bang voor te zijnquote:Op vrijdag 29 december 2006 14:37 schreef twi het volgende:
Die jongen is redelijk blessuregevoelig, fysiek niet zo sterk. En ik ken Utrecht toch met name van het fysieke spel. Wat gaan ploegen doen die daarvan onder de indruk raken? Die proberen Utrecht een koekje van eigen deeg te geven.
En waarom dan ?quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:53 schreef michiel_merk het volgende:
Ik denk dat Aissati naar twente of sc heerenveen gaat
Ik zie het ook niet zitten, zo'n beetje de enige bankzitter die de potentie heeft om te concureren met de vaste elf....quote:
Nu nog wel, maar als Väyrynen dadelijk weer fit is en PSV ook drie versterkingen kan halen...quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet zitten, zo'n beetje de enige bankzitter die de potentie heeft om te concureren met de vaste elf....![]()
Aissati verhuren aan Utrecht lijkt mij ook vrij logisch. Hij woont daar natuurlijk en Utrecht is verre van een concurrent van PSV (waar Twente nog wel een beetje in de buurt komt).quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Aissati heeft jaren bij ons op de tribune gezeten, en FCU mist op dit moment ?
Juist, een creatieve middenvelder.
Oppleuren met die versterkingen en Isi in de basis! Waarom moeten er nieuwe spelers gekocht worden als we al genoeg goede spelers hebben? Waarom Bruins erbij halen als we Ibi en Isi hebben die de potentie hebben om uit te groeien tot fantastische spelers? We kunnen toch niet alle talenten van Nederland halen?!quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:20 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nu nog wel, maar als Väyrynen dadelijk weer fit is en PSV ook drie versterkingen kan halen...
Hij hoeft van mij niet weg maar zoals het nu gaat speelt ie gewoon té weinig. Dan heb je meer aan speeltijd dan bankzittijd. Kijk eens naar Bakkal, die ontwikkelt zich geweldig.
Twente vanwege rutten en eikelkamp , en bij sc heerenveen kunnen ze nog wel een crea middenvelder voor achter de spitsen gebruiken. Ok we hebben Pranjic maar die is onmisbaar op linksquote:Op vrijdag 29 december 2006 14:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En waarom dan ?
Beide teams doen 't nu ook al goed, daar is dan toch geen basis-plaats voor Aissati ?
Maar we zullen zien, ik hoop iig dat ie een half seizoentje thuis komt.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:08 schreef endr0me het volgende:
Aissati mag van mij wel naar Nijmegen komen
.. en hij mag Beerens ook meenemen!
Snap ik ook werkelijk niks van. Die zou zogenaamd aanvallend ingesteld moeten zijn. Ik zie hem echt alleen pasjes over de breedte geven.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:46 schreef twi het volgende:
Heb je Aissati ben je inderdaad gelijk een stuk sterker. Maar ik denk dat PSV er verstandiger aan zou doen om gewoon hem en Afellay op te blijven stellen. Laatst zag ik ook Culina weer spelen. Waarom er voor hem wel plaats is in het elftal van PSV is mij een raadsel.
Ja die is getest door zowel PSV als Ajaxquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die Jonathan was eerst getest bij Ajax toch?
Hoe ging zijn test bij Ajax?quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:51 schreef XAVI het volgende:
[..]
Ja die is getest door zowel PSV als Ajax
Ik denk dat hij wel bij betere clubs in de basis aan de slag kan....quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Lijkt me reuze verstandig, nu maakt hij maar amper stappen. Van een half jaar bij RKC bijvoorbeeld zou hij een hoop leren.
Oh wacht dat heb ik zeker nog nooit gezegdquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:43 schreef cultheld het volgende:
Ik vind het achterlijk dat Mendéz (aankoop he) en Culina geschikter dan Aissati Vayrynen worden geacht.
Zeker wel, maar waar leert hij het meeste is de vraag.quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:00 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel bij betere clubs in de basis aan de slag kan....![]()
Ik snap ook niet dat Culina meer minuten maakt dan Aisatti.quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat hij op het moment zo weinig aan bod komt.
Ik eigenlijk ook meer speelminuten voor hem verwacht. Een kans bij een andere club op huurbasis zou dus wel een goede stap kunnen zijn voor hemquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat hij op het moment zo weinig aan bod komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |