abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2006 @ 19:35:05 #151
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44434686
mooi geschreven!

Koef
Confidence through competence
pi_44434979
quote:
Waarmee maar weer eens duidelijk wordt dat in het voetbal talent niet allesbepalend is.
Juist geconstateerd.
Hosé kon de weelde niet aan. Koevermans heeft een veel betere mentaliteit.
pi_44457564
quote:
GRAPPIG

Beelden van de wedstrijd zijn er vanwege een conflict tussen Sevilla en de Spaanse televisiezender Antenne 3 niet vertoond, maar als je afgaat op Teletekst en de site van Voetbal International, moet Ronald Waterreus namens AZ een wereldpartij gekeept hebben in Spanje, bij de afsluitende wedstrijd in poule C van het UEFA-Cuptournooi.

We kunnen ons wel voorstellen hoe hij na afloop in de kleedkamers terugkeerde.

Terwijl zijn ploegmakkers jubelden over de uitzege op de UEFA-Cup winnaar van vorig seizoen en elkaar vol vuur op de schouders sloegen, zocht hij met een vage glimlach op de lippen een plekje in de luwte. Van Gaal was hij op weg naar de kleedkamer nog tegen gekomen, met uitgestoken hand. Gretig had hij die aangenomen en de complimenten voor zijn optreden in dank aanvaard. Mooi was dat. ‘Ach trainer, ik deed mijn werk’, had hij geantwoord. ‘Het was wel een leuke pot’, had hij er grijnzend bij gezegd.
Nu, tien minuten later, was de adrenaline in zijn lichaam allang weer verdwenen. Terwijl hij lurkte aan een flesje energydrink aanschouwde hij uiterlijk onbewogen de uitbundige taferelen in de kleedkamer. De roes, waarin zijn overwegend jonge ploegmaten verkeerden, vond hij grappig om te zien. Maar de noodzaak van een feestje zag hij er niet zo van in. ‘Leuk, zo’n zege, maar je koopt er niks voor’, mompelde hij in zichzelf.

Ronald Waterreus heeft het allemaal al meegemaakt. Met PSV was hij jarenlang actief op de Europese velden en ofschoon hij ook wel eens geblunderd had, hij was de eerste om dat toe te geven, was het ook aan hem te danken dat de Eindhovenaren op Europees terrein een aansprekende club geworden waren. ‘Het gat met PSV is nog enorm, maar AZ is een leuk en veelbelovend clubje. Het kan nog wat worden hier’, stelde hij in gedachten vast.

Ronald Waterreus zal dat niet meemaken. Na uitstapjes naar Manchester City en Glasgow Rangers is hij na twee seizoenen weliswaar teruggekeerd op de Nederlandse velden, maar die rentree is slechts tijdelijk. Over enkele maanden staat hij onder de lat bij een club in de Major Soccer League, zoveel is zeker.

Verrassend was het wel, toen AZ contact met hem opnam. Hij stond op de golfcourse juist klaar voor de beslissende laatste hole, toen zijn mobieltje rinkelde. Of hij er voor voelde om de club uit de brand te helpen, nu de doelmannen Didulica en Sinouh beiden geblesseerd waren en hun stand-in Job Bulters geen oplossing bleek? ‘Geen probleem’, antwoordde Waterreus, ,,maar ik zeg er meteen bij dat ik in het voorjaar naar Amerika wil.’’ Het bleek voor de AZ-leiding geen belemmering om de voormalige PSV-keeper aan te trekken.

Donderdagavond keepte hij in Sevilla zijn tweede wedstrijd voor de Alkmaarders. Zondag had hij zijn debuut gemaakt, in de uitwedstrijd tegen Ajax. Slechts enkele trainingen waren er aan voorafgegaan. Vreemd vond Ronald dat niet. ‘Ik heb mijn conditie op peil gehouden met golf en fietsen’, antwoordde hij desgevraagd. Het keepen is hij niet verleerd. Aan de twee doelpunten van de Ajacieden Heitinga en Huntelaar kon hij weinig doen en tegen Sevilla sleepte hij zijn ploeg er doorheen. Voorlopig kan het niet stuk met Waterreus in Alkmaar.

Grappig vind hij dat. Op 36-jarige leeftijd staat hij nog mooi zijn mannetje. ‘Ach, ik hoef niks meer te bewijzen en ook al zou ik afgaan, dan nog kan ik terugkijken op een mooie carrière’, had hij al verklaard in het Algemeen Dagblad. Het klonk laconiek, maar toch o zo typisch Waterreus. Alsof hij zeggen wilde dat niemand hem nog gek kreeg.

Gek worden zal hij niet. Afgaan evenmin. Dat is zijn eer te na. Reken maar dat hij bij AZ tot op het bot gemotiveerd onder de lat staat, totdat hij verkast van de Verenigde Staten. Bij AZ gaan ze nog veel plezier beleven met de Limburger. Groot zal het gat zijn, dat hij straks achter gaat laten. Wie dat tegen Waterreus zegt, in een poging hem langer aan de club te binden, zal met een schouderophalen geconfronteerd worden. ‘Dat zal best, maar in januari ben ik weg,’ zegt hij dan met zijn raspende stem. ‘Ze zoeken het dan maar uit hier’, zal hij er bij denken.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 december 2006 @ 16:12:44 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_44460365
Twee heerlijke columns. Lijkt wel of ze steeds beter worden. Terwijl ze al zo goed waren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:04:44 #155
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_44462155
Koef en Hosé hebben elkaar nog gekruisd in Rotterdam-West. Onder Chris Dekker speelde Sparta daar 4-4-2 met Koef en Hosé. Hosé beleefde cijfermatig gezien zijn beste half jaar. 16 wedstrijden met 8 doelpunten. Acceptabel voor een 1e divisie spits, maar blijkbaar zagen hij en Sparta het niet in elkaar zitten.
Koevermans liep toen 25 uit 34.
Hosé speelde het seizoen daarop bij FC Dordrecht. Koef zou nog 2 seizoenen spelen bij Sparta.

Koef begon trouwens als een makkelijk scorende maar motorisch dramatische spits met iets teveel vet aan z'n kont. Na de degradatie van Sparta had hij een vaste plek in de spits en begon hij ook voetballend beter te worden. Zijn aanname, overzicht, motoriek, vetpercentage en assists. De enige speler die ik oiot het bezien die niet spectaculair maar wel constant en alsmaar beter wordt.
pi_44462189
Je hebt gelijk, toen zaten ze nog even samen! Was ik vergeten, anders had het nog een leuke bijzin kunnen vormen ergens.

Leuk stuk over Reus, Beschouw. Geeft mooi zijn nuchterheid weer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:07:48 #157
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44462220
Die column van de doelman uit Lemiers
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_44601077
quote:
ONVATBAAR MEUBELSTUK

Hypes, je ontkomt er niet aan. Wie een beetje van muziek houdt, struikelt over de bandjes die als snoepje van de week betiteld worden. Met name de Engelse pers heeft er een handje van bands, al dan niet uit chauvinistisch oogpunt, vanuit het niets de hemel in te schrijven. Als andere media, de radio en de consument het dan oppikken is er een hype geboren, die vaak even snel weer sterft. Sommige bands zijn zelfs al weer gevallen zodra hun naam in de kolommen van de muziekpers opduikt. Don’t believe the hype, wil men dan ook wel eens zeggen. In het voetbal is het al niet anders.

Neem alleen al de eredivisie van dit seizoen. Het begon met Danko Lazovic, die als verschoppeling van Feyenoord een strooptocht door de Nederlandse strafschopgebieden begon en in dienst van Vitesse al vlot aan het scoren ging. Daarna was het de beurt aan de verrassende promovendus Excelsior. De Rotterdammers werden geprezen, waarbij vooral Luigi Bruins en Andwelé Slory volop in de schijnwerpers stonden. Slory dook zelfs in een enkele week op in vier verschillende kranten en tijdschriften om zijn verhaal te doen. De verbale vuilnisbelt uit Amsterdam hield de pers ook even bezig, toen Kenneth Perez, Wesley Sneijder, Henk ten Cate en John Jaakke zich vergaloppeerden.

Natuurlijk was daar ook nog FC Twente. Die ploeg dartelt momenteel door de eredivisie en is de grote verrassing van het seizoen. Vorig seizoen mocht FC Groningen die titel in ontvangst nemen, toen het team van Ron Jans zich met de topteams bleek te meten. Inmiddels lijkt de voornaamste uitdager voor de bepalende clubs in de eredivisie uit Enschede te komen. De Tukkers spelen herkenbaar voetbal, tonen spelvreugde en boeken goede resultaten. PSV verloor slechts één keer en dat was niet geheel toevallig bij FC Twente. De mannen van Fred Rutten speelden knap gelijk bij Ajax en moesten in eigen huis slechts punten toestaan aan Roda JC. Diverse concurrenten werden met speels gemak van het veld geblazen, met de 7-1 tegen FC Groningen als duidelijkste demonstratie van de mogelijkheden in Enschede.

Dus komen ook de spelers weer in beeld. Dan mag Robbie Wielaert uitleggen hoe blij hij is dat hij nu niet bij NAC is beland, maar bij Twente. Dan wordt het record van Sander Boschker nog breder uitgemeten dan anders het geval geweest was en krijgt Kennedy Bakirçioglu de nodige aandacht. Dan wijst men op de lichtvoetige middenvelders Karim El Ahmadi en Otman Bakkal, die als pleintjesvoetballers over de velden zwieren. Dan blijkt Luke Wilkshire ineens meer dan een vervelende schopper uit Australië die Giovanni van Bronckhorst onderuit kegelde. Dan is Blaise N’Kufo de maestro van de zestien en komt Orlando Engelaar zelfs in beeld bij het Nederlands elftal.

Consequent wordt ook de inbreng van Rutten geroemd. De voormalige assistent van Guus Hiddink kwam samen met René Eijkelkamp naar Enschede en nam de wetten van het topvoetbal mee naar het trainingsveld. Weg gemoedelijke ongedwongenheid, hier is de prestatiecultuur! Elke bal moet goed zijn, niemand kan verslappen en zie, het loont. Het is dat PSV vermoedelijk dacht met de naam Ronald Koeman, overigens ook een prima trainer, sneller exotische talenten aan zich te kunnen binden, want Rutten had niet misstaan als hoofdcoach in Eindhoven. Ineens roemen diverse voetballers hem in de voetbalpers als vakman. Zo gaat dat in de voetballerij. FC Twente zal nog even hot blijven, maar dan is het voorbij. Blijven de resultaten goed, dan treedt er een soort gewenning in. Als men terugzakt, zal iedereen roepen dat wel verwacht te hebben.

Binnen die stroom van aandacht zwemt er één voetballer een beetje tussendoor. Links achterin drijft hij af en toe weg van de oever, maar doorgaans zit hij veilig op de lijn waar voetballers op inzet een keurig zesje pakken. Jeroen Heubach is, met een tussenperiode bij MVV, aan zijn elfde seizoen in de hoofdmacht bezig. Geboren in Enschede en een soort cultfiguur door zijn bijnaam Heubach Hooligan. Bij lange na geen briljante voetballer en als je de huidige elf van Twente individueel zou toetsen, lijkt de kans dik aanwezig dat Heubach als minste uit de bus komt. Maar toch staat hij er altijd. Er kwamen andere linksbacks, maar Heubach kwam altijd weer aan zijn wedstrijden. Vorige week werd hij man van de wedstrijd en daar moest hij zelf om lachen. Jeroen Heubach doet wat hij moet doen, de ene keer iets beter en opvallender dan de andere keer. Omdat het zo hoort. De hype rond Twente zal wel overgaan, maar dit meubelstuk van Enschede blijft fier overeind. Onvatbaar voor alle invloeden van buitenaf. Een clubvoetballer, in goede en slechte tijden. Daarom verdient ook hij een beetje aandacht. En een lekker koud biertje na de wedstrijd, om de motor weer op gang te krijgen. Geloof niet in de hype, geloof in Jeroen Heubach!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 20 december 2006 @ 18:12:20 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_44604680
Hij leest weer lekker weg

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44606317
Prima stuk Mich. 'Simpele' voetballers worden vaak vergeten, mooi dat jij hem even voor het voetlicht haalt.
Heubach wilde vroeger overigens geen linksback worden. Toen toenmalige Twentetrainer Issy ten Donkelaar hem op die plek wilde opstellen, weigerde hij. Slot van het liedje: vertrek naar MVV.
Goed gezien van Issy. En fijn dat Heubach tot inkeer is gekomen.
pi_44660620
Hij begon als middenvelder inderdaad, als ik het me goed herinner.
www.thuisuiteten.nl
pi_44661206
quote:
ZELFREFLECTIE

De aanhoudende kritiek op zijn functioneren van Louis van Gaal meer dan zat, trok bondscoach Marco van Basten op de traditionele kerstborrel met journalisten fel van leer: “Ik wil er wel eens op wijzen dat Van Gaal misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats.”

Zelfreflectie?

In de voetballerij, waar beschaving en opleiding doorgaans niet de boventoon voeren, is het woord ‘zelfreflectie’ een kat in een vreemd pakhuis. Van Basten had moeten zeggen dat Van Gaal zijn muil moet houden en zich met zijn eigen zaken dient te bemoeien. Dat hadden wij begrepen. Misschien hadden we hem dan zelfs een beetje gelijk gegeven, hoezeer wij ook vraagtekens zetten bij het doen en laten van Van Basten met betrekking tot het Nederlands elftal. Maar wij zijn supporters, of in ieder geval voetbalenthousiastelingen en geen voetbaltrainer, die in het nabije verleden baas waren van Oranje. Van Gaal was dat wel en haalde met de Nederlandse voetballers het WK in Japan en Zuid-Korea niet. ‘Kijk naar je eigen’, was duidelijk geweest dus, maar nee, Marco neemt het woord zelfreflectie in de mond.

Zelfreflectie.

Volgens de dikke van Dale betekent dat het nadenken over het eigen doen en laten. Wat wil Marco met deze woordkeuze bewijzen? Dat hij een hogere opleiding heeft genoten dan de klompenschool? Dat hij met het gebruik van een deftig woord de discussie naar een hoger plan tilt?
Dat is hem niet gelukt, want laten we wel wezen: ondanks het HBO-taalgebruik is het allemaal van een bedroevend niveau. En de vlek breidt zich alsmaar uit. In navolging van Van Basten hebben ook Ronald Koeman en Frank Rijkaard hun zegje over Louis van Gaal gedaan. Het wachten is op Cruijff, die in zijn column in De Telegraaf Van Gaal ook een hak zet.

Ofschoon wij toch wel een beetje mee kunnen gaan met hetgeen Van Basten over Van Gaal zei, had het de huidige bondscoach gesierd wanneer hij zichzelf op de persbijeenkomst aan zelfreflectie onderworpen had. Dat hij had toegegeven dat hij, ondanks de toch wel bemoedigende resultaten, had benadrukt dat hij en zijn staf nog verre van tevreden waren over het vertoonde spel. Dat hij een criticaster als Van Gaal zelfs op dat punt gelijk had gegeven.

Nu verlaagde hij zich tot hetzelfde niveau als de man, die in het verleden bewezen heeft een zeer goede clubcoach te zijn. In tegenstelling tot Van Gaal heeft Marco van Basten nog geen enkel heuglijk wapenfeit achter zijn naam staan. Daar doet het mislopen van de eindronde van het WK in 2002 onder leiding van het orakel van Avenhorn geen afbreuk aan, hoe teleurstellend dat ook was. Om daar nu naar te verwijzen getuigt niet van grootsheid van Van Basten. Hij is daarmee de pot die de ketel verwijt dat hij zwart is.

Zelfreflectie.

Als ik voor Marco van Basten een kerstcadeautje mocht aanschaffen, zou dat een spiegel zijn. Niet om hem indachtig de jaloerse, boze stiefmoeder uit het sprookje van Sneeuwwitje ‘’spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de beste bondscoach van het land” te laten zeggen, maar om hem in staat te stellen eens diep in de eigen ogen te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beschouw op 22-12-2006 17:22:20 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 december 2006 @ 17:12:32 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_44662167
'Zichzelf diep in de eigen ogen ?'

pi_44662406
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:12 schreef tong80 het volgende:
'Zichzelf diep in de eigen ogen ?'

pi_44662422
Marco heeft dusdanig veel zelfreflectie dat hij zijn eigen optreden op het WK met een 7 beloonde. Dus dit verbaast me ook niet.

Leuk gedaan!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 december 2006 @ 17:27:58 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_44662501
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:23 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Verder erg leuk stukje, ben het helemaal met je eens.

pi_44794509
quote:
VAN PION TOT KONING

Half mei was de spoelbak van ons toilet ineens kapot. Lastig natuurlijk, maar nog niet onoverkomelijk. Zeker niet omdat mijn bovenbuurman zijn brood verdient als loodgieter. Dus hoefden we slechts te wachten tot een uur of acht, waarna Barry bij ons aanbelde. Vrolijk kwam hij binnen en maakte een eind aan ons probleem. Ideaal, zulke mensen in je omgeving. Uiteraard dronk Barry nog een pilsje op de goede afloop. Als vakman is hij in zijn element, met een biertje op de bank is hij op zijn best. Dan komen de verhalen vanzelf en zit je, als je niet uitkijkt, tot in de kleine uurtjes te luisteren.

“Weet je wat ik nou laatst dacht?” begon Barry. Uiteraard hadden wij geen enkel idee en dus kon hij zijn verhaal gaan afsteken. “Het was toen ik PSV zat te kijken. Ik dacht aan vroeger, toen mijn opa me meenam naar die club. Die woonde in Eindhoven, weet je. Elke thuiswedstrijd mocht ik met hem mee en zo is mijn bloed langzaamaan rood en wit geworden. In het goede kleurpatroon, maar dat snap je.” Ik begreep het en wist ook wel dat Barry voor PSV was. We hadden het al regelmatig gemerkt, sinds hij in de zomer van 2004 boven ons kwam wonen. Tijdens de succesvolle Champions League-campagne van enkele seizoenen terug, toen PSV steeds weer verrassend een ronde verder kwam, werd zijn liefde voor de Eindhovense vereniging nog wel het meest duidelijk. Dikwijls zagen we de lamp aan het plafond vervaarlijk slingeren, als Barry een goal vierde of zich als Gomes ter aarde stortte na het laatste fluitsignaal.

“Voordat we naar de wedstrijd gingen, speelden we meestal een potje schaak,” ging Barry verder. “Ik leerde van mijn opa om voor PSV te zijn, hoe je moest schaken en hoe lekker een koud pilsje is. Maar dat schaken, dat was leuk man. Ik was niet heel goed, maar had op gegeven moment een winnende tactiek gevonden. Ik liet één pion een beetje anoniem mee hobbelen en in het heetst van de strijd liet ik die ongemerkt steeds een linie opschuiven. Als ik dan de achterlijn had gehaald, kon ik weer een ander stuk terugvorderen. Mijn opa vloekte dan altijd, want dat mocht als katholiek op zich wel. Weer die onzichtbare pion waardoor jij kan winnen. Ik hoor het hem nog zeggen.” Barry zweeg even, nam een slok pils en een handje pinda’s – want zo laat was het inmiddels al wel -, om zijn verhaal te vervolgen. “Die onzichtbare pion, die hebben ze bij PSV nu ook. Timmy Simons, door hem zijn we gewoon weer kampioen. Geloof me nou maar.”

Toen Barry al lang weer weg was, bleef die uitspraak het meest hangen. Natuurlijk, hij had nog veel meer verteld, maar dit sneed ergens wel hout. Timmy Simons, nuchtere Belgische middenvelder. De man die Johann Vogel kwam vervangen in Eindhoven. Vogel, dat was veruit de saaiste voetballer uit de eerste divisie ooit. Nam nooit eens risico, altijd maar plichtmatig schuiven. Simons leek in eerste instantie wel wat op hem, maar al snel toonde de aanvoerder van de Rode Duivels aan dat hij meer in zijn mars had. Ook in aanvallend opzicht schakelde hij zich in. Samen met Phillip Cocu bracht hij balans in de ploeg en ja, hij was zeker een belangrijke oorzaak in het verlengde succesverhaal van PSV.

Rustige vent, die Simons. Hij leeft als jij en ik, samen met zijn vrouw. Ver weg van de glitter en glamour die rond de voetbalwereld hangt, loopt hij rond in een spijkerbroek en mijdt hij de publiciteit. Feyenoord dacht hem binnen te halen als nieuwe leider op het middenveld, maar kreeg het niet rond. PSV hapte toe en zal er geen spijt van hebben gehad. Plichtsgetrouw als een postbode is hij nu alweer anderhalf seizoen de behoorlijk onopvallende middenvelder die toch een groot aandeel in de winst heeft. Precies die onzichtbare pion in het schaakspel van Barry.

De vraag is echter hoe lang dit zo blijft. Want Simons lijkt ook gestaag op te schuiven in de hiërarchie. Phillip Cocu zal vermoedelijk na dit seizoen stoppen en anders nog hooguit één jaargang spelen. Na die tijd ontstaat er een gat waar Simons mooi in kan springen. Dan is de Belg volledig bekend met de clubcultuur en kan hij naast een dragende kracht binnen de lijnen ook een mooie rol buiten het veld gaan vervullen. Dan wordt Simons cultuurbewaker en mag hij helpen om PSV structureel de succesvolste club van Nederland te maken. Dit seizoen is hij al steeds opvallender aanwezig. Op het veld welteverstaan, waar de pion op weg is naar bevordering. Het zal niet lang duren en dan is Simons koning. Koning Timmy I van Eindhoven, de bescheiden leider. Misschien moet ik dit verhaal maar eens aan Barry gaan vertellen.
www.thuisuiteten.nl
pi_44795189
Terechte hulde voor een bijzonder waardevolle speler. Leuk stukkie, Mich.
Waarom was je stortbak trouwens kapot? Had je er in een dolle bui aangehangen of was hij gesloopt uit teleurstelling van een paar recente uitslagen van ASWH?

[ Bericht 1% gewijzigd door Beschouw op 28-12-2006 15:40:27 ]
pi_44795439
Nou, 9 uit 3 de laatste duels. Maar dit was in mei 2006, weet de reden niet meer. Ik denk voor het verhaal.
www.thuisuiteten.nl
pi_44795699
Simons is inderdaad een prima speler en gewoon erg belangrijk voor PSV. Als je het zo bekijkt was de scouting van Feyenoord niet altijd verkeerd bezig .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44797465
Mooie column MM en je geeft denk ik wel goed aan hoe belangrijk Timmy voor dit PSV is
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_44798849
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:47 schreef du_ke het volgende:
Simons is inderdaad een prima speler en gewoon erg belangrijk voor PSV. Als je het zo bekijkt was de scouting van Feyenoord niet altijd verkeerd bezig .
Zoiets dacht ik ook bij het lezen.
  donderdag 28 december 2006 @ 17:29:57 #173
11102 knep
Mountainfreak
pi_44798872
Timmy is geweldig, 1 van mijn favoriete spelers .
Staat ook op m'n uitshirt .
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 december 2006 @ 01:07:42 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_44814588
Ik kan me niet voor de geest halen hoe ie speelt eigenlijk. Beetje kleurloze voetballer.

pi_44814620
Simons is een geweldenaar, slim en onopvallend. Pas opvallend als het moet. Goed stuk MM!
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')