abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44379958
Volgens mij was ze in het grijs?
  woensdag 13 december 2006 @ 01:26:49 #102
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44379962
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef Justah het volgende:

[..]

Dat is een verkapte motie van wantrouwen maar geeft wel weer mogelijkheden voor de VVD mbt. draaikonten....
Deze mogelijkheden zijn door de mensen die de motie ingediend hebben zelf geschapen. Het was een kleine moeite om in plaats van een motie van afkeuring een motie van wantrouwen in te dienen. Ik ben toch ook zeer benieuwd wat de echte overwegingen zijn geweest om deze weg zo te bewandelen door de partijen.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  woensdag 13 december 2006 @ 01:26:51 #103
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44379963
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef arneaux het volgende:

[..]

Maar Hoekstra heeft toch al met ze gepraat? En daar is ook niets uitgekomen.
Nee, ze houden zich nog wat op de vlakte, en het CDA wil niet samen met de SP.

Maar Bos sloot qua samenwerking iig niks uit, en Balkenende ook niet (die wil alleen niet met vier partijen in de regering).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:27:05 #104
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44379969
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat eerst even het stof moet neerdalen voordat we echt wat meer weten over een mogelijk nieuwe coalitie. Er moet even helderheid komen over hoe iedere partij de zaken ziet. Maar ik ben het met je eens, PvdA en CDA hebben geen gelukkige geschiedenis, Bos en Balkenende liggen elkaar niet, het is er met deze avond allemaal niet beter op geworden.
Dat is het hele punt inderdaad. Bos had er stiekem op gerekend dat hij Minister President zou worden en dat is een totale deceptie geworden. Nog eens 4 jaar oppositie voeren heeft hij geen zin in, maar ik denk dat hij zo ontzettend zwak staat binnen de onderhandelingen dat als hij dichtbij het CDA zou komen, en dus veel tegemoed zou komen, hij nóg meer stemmen zou verliezen.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44379970
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat is een verkapte motie van wantrouwen?
Een motie van afkeuring...
pi_44379977
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:24 schreef Afwezig het volgende:
Ik snap dat een bindend referendum niet kan volgens de grondwet. Daarom grijp ik deze gelegenheid graag aan om voor een grondswetwijziging te gaan en het bindend referendum in te voeren.
Dat kan niet, daar moet eerst de kamer over beslissen met 2/3e meerderheid, dan moeten er nieuwe verkiezingen komen, en dan moet er nog een keer een 1/2e meerderheid zijn. Dan pas kan de Grondwet gewijzigd worden. Dat is dus niet een proces wat binnen één verkiezingsuitslag gerealiseerd kan worden.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:27:45 #107
11923 I.R.Baboon
pi_44379981
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:24 schreef Afwezig het volgende:
Ik snap dat een bindend referendum niet kan volgens de grondwet. Daarom grijp ik deze gelegenheid graag aan om voor een grondswetwijziging te gaan en het bindend referendum in te voeren.
He ja, alsof we nog niet genoeg moeilijke debatten hebben. Bovendien is het bindend referendum een grondwetswijziging dus moet die 2x door de tweede en eerste kamer dus hebben we dan weer tig jaar gezeik.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:28:16 #108
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44379990
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:26 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee, ze houden zich nog wat op de vlakte, en het CDA wil niet samen met de SP.

Maar Bos sloot qua samenwerking iig niks uit, en Balkenende ook niet (die wil alleen niet met vier partijen in de regering).
CDA en SP had natuurlijk ook nóóit samen gekunnen, daarvoor liggen de standpunten veel te ver uit elkaar.
pi_44379991
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef Justah het volgende:

[..]

pi_44379993
Ik krijg het allemaal pas zojuist mee omdat ik bezig was met geld verdienen enzo, maar wat hier ook verder uit gaat komen....kom op zeg, we maken onszelf wel weer lekker belachelijk op de wereldkaart of niet dan?

Een demissionair kabinet wat op het punt van vallen staat

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44379995
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:26 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Deze mogelijkheden zijn door de mensen die de motie ingediend hebben zelf geschapen. Het was een kleine moeite om in plaats van een motie van afkeuring een motie van wantrouwen in te dienen. Ik ben toch ook zeer benieuwd wat de echte overwegingen zijn geweest om deze weg zo te bewandelen door de partijen.
Waarschijnlijk waren er een aantal moraalridders die wantrouwen te aanvallend vonden klinken....zat Johan maar in de kamer..
  woensdag 13 december 2006 @ 01:28:28 #112
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44379996
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:02 schreef Argento het volgende:

[..]

De tweede Kamer kan natuurlijk ook beleid trachten te veranderen door het kabinet te verzoeken haar beleid op dat punt naar de wens van de Kamer te veranderen. Dat gebeurt dmv het indienen van een motie.

Waar jij het over hebt is een formele daad van wetgeving, maar daar gaat het hier (nog) niet om. Balkenende duidde dat aan met de opmerking dat de Kamer alvast een voorschot neemt op een regeling die nog niet eens bestaat, door van het kabinet opschorting te verlangen en tekent daarbij aan dat de Kamer een verkeerde volgorde kiest.
Raar dat het grootste deel van de volksvertegenwoordiging door zo'n achterdeurtje buitenspel gezet kan worden.
Life is what you make it.
pi_44380003
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat was toch gewoon wat ze vanavond aanhad? Halsketting, zwart jasje, rood topje?
Hey, ik zie het nu in de herhaling van NOVA ja. Ik dacht dat ze iets blauws aan had. Maar wie zou het NRC dan voor Halsema aanzien.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:29:22 #114
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380005
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

He ja, alsof we nog niet genoeg moeilijke debatten hebben. Bovendien is het bindend referendum een grondwetswijziging dus moet die 2x door de tweede en eerste kamer dus hebben we dan weer tig jaar gezeik.
En als we nou eens géén bindend referendum houden? Een soort van dwingend advies.
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:29:34 #115
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44380009
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:28 schreef vosss het volgende:
kom op zeg, we maken onszelf wel weer lekker belachelijk op de wereldkaart of niet dan?
Absoluut. Politiek gezien is Nederland een lachertje de laatste tijd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44380014
Is 't al afgelopen? Zo nee.. zet ik nog even de radio aan..
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  woensdag 13 december 2006 @ 01:30:07 #117
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44380017
Soms ben ik wel blij dat ik niet als jongste kamerlid destijds de kamer in ben gegaan in 1975.
Er is nog steeds niet al te veel veranderd.
Behalve dan dat we destijds wel lessen staatsrecht en geschiedenis kregen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 december 2006 @ 01:30:12 #118
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44380020
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:24 schreef Justah het volgende:

[..]

Dan had je D66 moeten stemmen...
Dat zou ik zomaar eens gedaan kunnen hebben. En een beetje partijstandpunten aanprijzen mag wel. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan landen als zwitserland waar deze mogelijkheden er wel zijn. Politiek zwaar beladen onderwerpen kunnen door de bevolking aangedragen worden als onderwerp voor een referendum en de politiek heeft de uitkomst hiervan maar te slikken. Goede zaak.
pi_44380023
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. CDA wil best een generaal pardon, en Bos gaf in mijn ogen duidelijk aan dat ie wel mogelijkheden tot samenwerking ziet (door geen hardere woorden te gebruiken).
CDA was ook heel passief vanavond tijdens het debat.
pi_44380026
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef Justah het volgende:

[..]

Om maar even een nieuwe definitie te maken:

Een motie van afkeuring waarbij de aandragende partijen bij voorbaat gewicht in de schaal gelegd hebben betreffende de conclusies die de motie dient te hebben.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:31:00 #121
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380031
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:30 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Dat zou ik zomaar eens gedaan kunnen hebben. En een beetje partijstandpunten aanprijzen mag wel. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan landen als zwitserland waar deze mogelijkheden er wel zijn. Politiek zwaar beladen onderwerpen kunnen door de bevolking aangedragen worden als onderwerp voor een referendum en de politiek heeft de uitkomst hiervan maar te slikken. Goede zaak.
Absoluut met je eens.
pi_44380037
quote:

[..]

pi_44380046
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:30 schreef golfer het volgende:
Soms ben ik wel blij dat ik niet als jongste kamerlid destijds de kamer in ben gegaan in 1975.
WTF!? Toen was ik nog net niet geboren en ik ben over anderhalve week 30!

Hoe oud ben jij eigenlijk wel niet?!
vosss is de naam,
  woensdag 13 december 2006 @ 01:32:15 #124
11923 I.R.Baboon
pi_44380053
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:28 schreef vosss het volgende:
Ik krijg het allemaal pas zojuist mee omdat ik bezig was met geld verdienen enzo, maar wat hier ook verder uit gaat komen....kom op zeg, we maken onszelf wel weer lekker belachelijk op de wereldkaart of niet dan?

Een demissionair kabinet wat op het punt van vallen staat

Ach, dat valt wel mee. In België is iedereen corrupt, in Italie vallen de regeringen veel sneller dan hier (nou ja, tot 10 jaar geleden toch zeker), in Engeland mag de minister president zelf kiezen wanneer ie nieuwe verkiezingen uitschrijft in Israël gaan er tijdens de regeringsperiode non stop partijen in en uit het kabinet.

Er is overal wel wat raars. Al is het, toegegeven, wel eens beter geweest hier.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:32:28 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44380057
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:31 schreef vosss het volgende:

WTF!? Toen was ik nog net niet geboren en ik ben over anderhalve week 30!

Hoe oud ben jij eigenlijk wel niet?!
Volgende week 52.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44380059
quote:

[..]

Ik zie Verdonk er zelfs voor aan om dan alsnog te weigeren om in te gaan op de wens van de bevolking.
pi_44380065
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:30 schreef Lamon het volgende:

[..]

Om maar even een nieuwe definitie te maken:

Een motie van afkeuring waarbij de aandragende partijen bij voorbaat gewicht in de schaal gelegd hebben betreffende de conclusies die de motie dient te hebben.
Die van mij was toch pakkender vind ik zelf
pi_44380068
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat kan niet, daar moet eerst de kamer over beslissen met 2/3e meerderheid, dan moeten er nieuwe verkiezingen komen, en dan moet er nog een keer een 1/2e meerderheid zijn. Dan pas kan de Grondwet gewijzigd worden. Dat is dus niet een proces wat binnen één verkiezingsuitslag gerealiseerd kan worden.
Sterker nog 2 maal 2/3 meerderheid in zowel de eerste als de tweede kamer in twee verschillende kamersamenstellingen.. (m.a.w. na nieuwe verkiezingen)

Een referendum kunnen de aanhangers echt voorlopig wel op hun buik schrijven... met dank aan Wiegel...
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 01:33:47 #129
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44380075
Ik heb nog 1 voor de OP

woensdag 13 december 2006 @ 01:33:49 #130
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44380077
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook dat begrijp ik. Ik ben niet volslagen achterlijk. Alleen als meer mensen deze standpunten zouden delen, en zo veel mogelijk partijen deze onderwerpen zouden opnemen in hun partij programma's en het nederlandse volk over een langere periode politici zouden belonen voor deze standpunten, is het mogelijk. Het draagvlak voor een bindend referendum binnen de kamer is op het moment toch veel te klein voor een 2/3 meerderheid, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat er de komende 10 jaar ooit zo'n meerderheid zal komen. Toch kan je blijven hopen. Lange termijn politiek is veel partijen op het moment echter vreemd.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:33:53 #131
11923 I.R.Baboon
pi_44380078
Zwitserland is helemaal een kloteland qua bestuur trouwens.

Daarnaast zit ik HELEMAAL niet op referenda te wachten, laat staan in de hoeveelheid die er in Zwitserland bestaat. Er zijn niet voor niets politici, en die krijgen niet voor niets een opleiding (al ben ik het eens met golfer dat die tekortschiet, maar goed, daar gaat Ome IR wel verandering in brengen).
pi_44380081
fucking linkse kuthippies. Alle illegalen mogen van mij part naar Oss worden gestuurd! Ja nu valt het kabinet, en dan verwacht je van CDA dat ze nog met pvda en sp in een regering willen zitten. Wat zijn die linkse kneuters toch een stelletje fucking bossmurfen bij elkaar. Zo verneuk je het hele land
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44380082
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Volgende week 52.
lol; opa

Ik loop hier toch al meer dan 5 jaar mee, maar ik heb serieus altijd gedacht dat jij zo ergens rond mijn leeftijd zat
vosss is de naam,
pi_44380083
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:32 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik zie Verdonk er zelfs voor aan om dan alsnog te weigeren om in te gaan op de wens van de bevolking.
Err. de wens van de kamer...er zijn zat partijen die nadat ze je stem hebben 180 graden omdraaien en alles doen wat jij nou net niet wilde...
  woensdag 13 december 2006 @ 01:34:05 #135
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380084
En dan nog snap ik niet waarom het nodig is om nú met een motie van afkeuring te komen. Dit is gewoon pure stemmingsmakerij.
pi_44380100
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:33 schreef I.R.Baboon het volgende:

Daarnaast zit ik HELEMAAL niet op referenda te wachten, laat staan in de hoeveelheid die er in Zwitserland bestaat. Er zijn niet voor niets politici, en die krijgen niet voor niets een opleiding (al ben ik het eens met golfer dat die tekortschiet, maar goed, daar gaat Ome IR wel verandering in brengen).
who gives a FUCK about bestuur als het er economisch voor de wind gaat ? Als het HIER in nederland GOED gaat hoor je geen enkele linkse kut boomknuffelaar huilen! Nee .. GELD uitgeven doen ze.. gaat het kut en klote hebben ze geen geld meer. En hoor je heel links weer zeiken!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_44380102
Met deze motie komt het huidige kabinet in gevaar en elk toekomstig kabinet. Lekker hoor. Ik dacht dat politici er waren om het land te besturen, niet om partijpolitieke spelletjes te spelen voor de tv.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:35:26 #138
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380105
quote:

Wat is er tegen om het volk te laten beslissen over iets zeer wezenlijks waar de politiek niet uit kan komen? Dat is toch een prima uitvoering van de democratie.
pi_44380106
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:
fucking linkse kuthippies. Alle illegalen mogen van mij part naar Oss worden gestuurd! Ja nu valt het kabinet, en dan verwacht je van CDA dat ze nog met pvda en sp in een regering willen zitten. Wat zijn die linkse kneuters toch een stelletje fucking bossmurfen bij elkaar. Zo verneuk je het hele land
Dat is dus de vraag, kan een demissionair kabinet vallen en zo ja hoe dan verder?
pi_44380111
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:33 schreef Afwezig het volgende:

[..]
Lange termijn politiek is veel partijen op het moment echter vreemd.
Ik heb nauwelijks de indruk dat het invoeren van bindende referenda die situatie echt zou verbeteren .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 13 december 2006 @ 01:35:51 #141
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380113
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:

je meent dit ook nog he?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 13 december 2006 @ 01:35:55 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44380114
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:33 schreef vosss het volgende:

lol; opa
Ook dat klopt, mijn kleinkind is intussen al ruim 1 jaar.
quote:
Ik loop hier toch al meer dan 5 jaar mee, maar ik heb serieus altijd gedacht dat jij zo ergens rond mijn leeftijd zat
Zo voel ik mij ook hoor.
Poef.....gone! ©golfer
pi_44380115
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:34 schreef Justah het volgende:

[..]

Err. de wens van de kamer...er zijn zat partijen die nadat ze je stem hebben 180 graden omdraaien en alles doen wat jij nou net niet wilde...
Ik reageerde toch op een betoog over een referendum? Het is laat, ik heb er ook last van hoor.
pi_44380123
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:35 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik dacht dat politici er waren om het land te besturen, niet om partijpolitieke spelletjes te spelen voor de tv.
Onder welke steen kom jij zojuist vandaan?
  woensdag 13 december 2006 @ 01:37:10 #145
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380136
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:35 schreef Justah het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag, kan een demissionair kabinet vallen en zo ja hoe dan verder?
Dat vraag ik me dus ook af. Ik heb altijd op school geleerd dat een demissionair kabinet geen beslissingen en dus geen beleidswijzingen maakt. Maar dat is dus blijkbaar onzin.
pi_44380139
quote:

[..]

tuurlijk kan een demissionair kabinet vallen. Er hoeven heus niet alle dagen dikke vergaderingen te komen . en die zijn er ook niet. En de ministerie's gaan toch wel door met hun plannen? Het enige wat er veranderd is dat de verantwoordelijkheid voor het verneuken van beleid nu bij de hoogste ambtenaar van het ministerie ligt
  woensdag 13 december 2006 @ 01:37:27 #147
11923 I.R.Baboon
pi_44380140
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:35 schreef arneaux het volgende:

[..]

Wat is er tegen om het volk te laten beslissen over iets zeer wezenlijks waar de politiek niet uit kan komen? Dat is toch een prima uitvoering van de democratie.
Ja, maar ik ben tegen die vorm van democratie. Als de politici al nauwelijks competent genoeg zijn om alles af te wegen zijn burgers dat ZEKER niet.

Maar goed, politicologen worden na een aantal jaar, hoe links zo ook waren, altijd wat cynisch en elitair, dus vergeef het me.
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:37:33 #148
46149 __Saviour__
pi_44380141
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44380143
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:33 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb nog 1 voor de OP

[afbeelding]

Politiek 24 zend nu de herhaling uit..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44380147
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:35 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik reageerde toch op een betoog over een referendum? Het is laat, ik heb er ook last van hoor.
Dat stukje zag ik dus niet Sorry
pi_44380149
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

je meent dit ook nog he?
ja
pi_44380156
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Ook dat klopt, mijn kleinkind is intussen al ruim 1 jaar.
[..]
WTF !
quote:
Zo voel ik mij ook hoor.
Okay, dan zal het dat wel geweest zijn dat ik je altijd voor iemand tussen de 28 en 32 ofzo gezien heb denk ik
vosss is de naam,
  woensdag 13 december 2006 @ 01:38:49 #153
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44380165
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik heb nauwelijks de indruk dat het invoeren van bindende referenda die situatie echt zou verbeteren .
Sterker nog, de macht van de media op kabinetsbeleid zou nog VEEL groter worden. Media komen dan in de positie om stemming te maken, beleid op te leggen. De waan van de dag zou regeren. Dat is het nadeel.
pi_44380166
quote:

[..]

Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar
vosss is de naam,
pi_44380167
quote:

Daarnaast zit ik HELEMAAL niet op referenda te wachten
Referenda zijn niet eens per definitie zo verkeerd, als het maar in zeer beperkte mate gebeurt.
Maar aangezien de maatstaven voor het bestaansrecht van een bepaald referendum niet makkelijk te vatten zijn op dit moment, ben ik het voorlopig met je eens.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:39:01 #156
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380168
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben tegen die vorm van democratie. Als de politici al nauwelijks competent genoeg zijn om alles af te wegen zijn burgers dat ZEKER niet.

Maar goed, politicologen worden na een aantal jaar, hoe links zo ook waren, altijd wat cynisch en elitair, dus vergeef het me.
Tuurlijk. Ik ben het met je eens dat de gemiddelde ma Tokkie niet vooruit denkt en impulsief de beslissing maakt. Maar betreffende deze situatie; we hebben allemaal al zo lang kunnen wennen aan het idee, dat we echtwel een mening hebben.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:39:04 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44380171
Maar goed, Opa gaat afnokken en nog even wat andere zaken bekijken.
Morgen verder met de ontknoping.
Poef.....gone! ©golfer
pi_44380172
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Waarom zijn die niet competent genoeg? Als wij het zelf niet kunnen dan kan niemand het toch?

Mooie van zo'n systeem is dat je never iemand anders de schuld kan geven na 4 jaar...
pi_44380179
Wel een beetje schijnheilig vind ik D66, die tijdens de regeerperiode nauwelijks iets heeft proberen te doen voor de asielzoekers en dan nu zich herhaaldelijk uitspreekt over de onzekere situatie van die groep.

Verder vind ik het standpunt voor een Partij van de Dieren ook vreemd. Zeker gezien het feit dat de PvdD geen standpunt inneemt in haar partijprogramma over een generaal pardon.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44380182
Dus als straks al die asielzoekers mogen blijven, wat doen we dan met de groep die wel gehoor heeft gegeven en uitgezet is... Nu had ik begrepen dat een groot groep van die 26.000 al lange tijd illegaal in Nederland verblijft en deze worden beloond
  woensdag 13 december 2006 @ 01:40:16 #161
10710 gday
propria cures
pi_44380184
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:29 schreef Toad het volgende:

[..]

Hey, ik zie het nu in de herhaling van NOVA ja. Ik dacht dat ze iets blauws aan had. Maar wie zou het NRC dan voor Halsema aanzien.
Huizinga had iets blauws aan?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44380185
- plaatjes teletekst doen het niet meer
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:40:35 #163
46149 __Saviour__
pi_44380190
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:39 schreef opgebaarde het volgende:
Dus als straks al die asielzoekers mogen blijven, wat doen we dan met de groep die wel gehoor heeft gegeven en uitgezet is... Nu had ik begrepen dat een groot groep van die 26.000 al lange tijd illegaal in Nederland verblijft en deze worden beloond
ze worden beloond voor hun traagheid en weigering om mee te werken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 13 december 2006 @ 01:40:37 #164
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380191
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:39 schreef Justah het volgende:

[..]

Waarom zijn die niet competent genoeg? Als wij het zelf niet kunnen dan kan niemand het toch?

Mooie van zo'n systeem is dat je never iemand anders de schuld kan geven na 4 jaar...
Dat is inderdaad wel waar wat je zegt. Waarom zouden 'wij' niet competent genoeg zijn om belangrijke beslissingen te maken? Dan kun je heel het kiesstelsel wel afschaffen.
pi_44380193
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:39 schreef opgebaarde het volgende:
al die mensen die uitgezet zijn mogen alllllllllllllemaaaaaaaal naar OSS!
en we gaan met z'n allen!
  woensdag 13 december 2006 @ 01:40:52 #166
11923 I.R.Baboon
pi_44380195
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:39 schreef Justah het volgende:

[..]

Ik geloof wel in mensen die zich specialiseren om zich na te denken over dit soort zaken.
quote:
Moet je je eens indenken... op het moment dat Nederlanders de politiek of de hoge heren in Den Haag nergens meer de schuld van kunnen geven herken ik het land helemaal niet meer. Dan moeten we opeens ergens anders over gaan zeuren. Ik denk dat dat het einde is van onze Nederlandse cultuur. , .
pi_44380197
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

tuurlijk kan een demissionair kabinet vallen. Er hoeven heus niet alle dagen dikke vergaderingen te komen . en die zijn er ook niet. En de ministerie's gaan toch wel door met hun plannen? Het enige wat er veranderd is dat de verantwoordelijkheid voor het verneuken van beleid nu bij de hoogste ambtenaar van het ministerie ligt
En als er in de extreem lange periode van de kabinets formatie dan iets voorvalt waar de kamer iets over wil weten mag die ambtenaar opdraven?
pi_44380200
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:36 schreef Justah het volgende:

[..]

Onder welke steen kom jij zojuist vandaan?

Deze motie kent geen winnaars, alleen maar verliezers. Het is één groot trotsverhaal van aan de ene kant Verdonk, VVD en CDA en aan de andere kant PvdA, GL, CU en SP.
pi_44380203
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 13 december 2006 @ 01:41:48 #170
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380207
Ik ga ook maffen. Morgen weer vroeg college. Truste.
pi_44380208
quote:
Huizinga had iets blauws aan?
Ik twijfel door het kapsel van de persoon op de foto....
pi_44380212
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:40 schreef I.R.Baboon het volgende:

. Ik denk dat dat het einde is van onze Nederlandse cultuur. , .
In de periode naar 2040 stijgt het water genoeg dus onze water cultuur is er altijd nog voor je
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:42:28 #173
46149 __Saviour__
pi_44380217
kamer nam motie aan met 75 vs 72. waar zijn die 3 andere gebleven?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44380218
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:41 schreef Justah het volgende:

[..]

En als er in de extreem lange periode van de kabinets formatie dan iets voorvalt waar de kamer iets over wil weten mag die ambtenaar opdraven?
natuurlijk, mits de 2e kamer akkoord gaat met een parlementair onderzoek naar die boomsmurf van een ambtenaar!
pi_44380226
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:40 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ze worden beloond voor hun traagheid en weigering om mee te werken.
Die traagheid moet onderhand sowieso afgelopen zijn maar nu worden die belhamels beloond, beetje krom en hier geven wij in mijn ogen een zwaar verkeerd signaal mee af.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:43:30 #176
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380227
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:40 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel waar wat je zegt. Waarom zouden 'wij' niet competent genoeg zijn om belangrijke beslissingen te maken? Dan kun je heel het kiesstelsel wel afschaffen.
graag! afschaffen die meuk..... Vraag voor de gein eens aan wat mensen waarop zij hun keuze baseren bij het uitbrengen van hun stem en je weet meteen waarom democratie niet werkt
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:43:32 #177
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44380228
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:41 schreef Justah het volgende:

[..]

Technisch gezien zou het CDA de weggevallen VVD ministersposten kunnen opvullen volgens mij. Beleid maken is dan alleen erg lastig, als je in de kamer 41/150 zetels hebt. Alles zal dan op 'toevallige meerderheden' moeten berusten.
pi_44380234
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar
Dan is dan brevet van onvermogen van premier Balkende,

Dat hij het zo ver laat komen, dat we geen regering meeer hebben.

Dan kunnen we net zo goed, nieuwe verkiezingen uitschrijven.

Dan is hij ongeschikt als premier.

Moet hij zeker niet terugkomen.
pi_44380235
Hoe laat verwachten we de reactie van Jan Peter?
pi_44380236
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:39 schreef WeirdMicky het volgende:

Verder vind ik het standpunt voor een Partij van de Dieren ook vreemd. Zeker gezien het feit dat de PvdD geen standpunt inneemt in haar partijprogramma over een generaal pardon.
Dat is niet helemaal waar. Dit staat in hun program...
quote:
Nederland moet een humaan en rechtvaardig asielbeleid toepassen. De PvdD vindt
dat asielzoekers binnen een redelijke termijn uitsluitsel moeten krijgen over hun
verblijfsrecht in Nederland; mensen die langer dan 4 jaar wachten in een
opvangcentrum moeten automatisch een verblijfsvergunning verkrijgen.

http://www.partijvoordedi(...)rammadef20061001.pdf
pi_44380237
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

natuurlijk, mits de 2e kamer akkoord gaat met een parlementair onderzoek naar die boomsmurf van een ambtenaar!
Het geen dus niet werkbaar is in dringende situaties zoals deze, er is geen beleidsbepaler enkel een uitvoerder.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:44:03 #182
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380238
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
die zitten nog in het kabinet
pi_44380248
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef Sloggi het volgende:
Hoe laat verwachten we de reactie van Jan Peter?
Dat wordt morgen.
pi_44380249
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
afwezig: ziek, familieomstandigheden, buitenland, whatever.
pi_44380257
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Dit staat in hun program...
[..]
Ah, bedankt voor die correctie. Ik had hem over het hoofd gezien.
pi_44380260
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

die zitten nog in het kabinet
JP en Verdonk hebben als kamerlid tegen de moties gestemd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toad op 13-12-2006 01:48:39 (zinsopbouw) ]
pi_44380261
-dubbel-
pi_44380266
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:44 schreef Justah het volgende:

[..]

Het geen dus niet werkbaar is in dringende situaties zoals deze, er is geen beleidsbepaler enkel een uitvoerder.
het beleid wat er nu is gaat gewoon door hoor ?

linkse kuthippies tralalalalala
  woensdag 13 december 2006 @ 01:46:15 #189
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380270
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:45 schreef Toad het volgende:

[..]

JP, Verdonk hebben o.a. als kamerlid heeft tegen de motie gestemd.
ah.. oke
pi_44380271
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

graag! afschaffen die meuk..... Vraag voor de gein eens aan wat mensen waarop zij hun keuze baseren bij het uitbrengen van hun stem en je weet meteen waarom democratie niet werkt
Of een interactieve toets doen bij het stemmen. Als je niet minstens 6 van de 10 standpunten herkent van de partij waar je op wilt stemmen, dan telt je stem niet.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_44380274
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

Niet waarom democratie niet werkt maar waarom onze democratie niet werkt...
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 01:46:33 #192
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44380275
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:37 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. Ik heb altijd op school geleerd dat een demissionair kabinet geen beslissingen en dus geen beleidswijzingen maakt. Maar dat is dus blijkbaar onzin.
Ze hadden als demissionair kabinet een omstreden beleid moeten stopzetten. Zeker nu na de verkiezingen de verhoudingen zijn veranderd. Of je het er nu mee eens bent of niet, dat is volstrekt normaal.

Het is de politieke ongeschiktheid van Verdonk en het ontbreken van leiderschap bij Balkenende dat de zaak zo idioot heeft laten verlopen. Dit was nergens voor nodig geweest.
pi_44380277
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

afwezig: ziek, familieomstandigheden, buitenland, whatever.
Meestal ruilen ze dat af,

Dan is er iemand van Links niet - Femke vandaag - en dan ook iemand van rechts.
pi_44380281
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Valt toch wel mee? Verdonk negeert de wil van de meerderheid van de volksvertegenwoordiging en dat keurt de PvdD af. Dat staat theoretisch los van het generaal pardon. Praktisch gezien natuurlijk niet, maar dat is een ander verhaal en wordt ook niet betrokken in de uitleg van het standpunt van en door de PvdD.
pi_44380287
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

het beleid wat er nu is gaat gewoon door hoor ?

linkse kuthippies tralalalalala
En wie bepaalt dan of die asielzoekers er wel uit gaan of niet uitgaan en wie draagt daar dan de directe politieke verantwoordelijkheid voor? Zo makkelijk als jij het schetst werkt het volgens mij niet echt.
pi_44380289
Hebben jullie ook het gevoel dat als Wim Kok premier was dit nooit was gebeurd. Hij had toch al lang gezocht naar een compromis met de betrokken partijen?
pi_44380291
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:46 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze hadden als demissionair kabinet een omstreden beleid moeten stopzetten. Zeker nu na de verkiezingen de verhoudingen zijn veranderd. Of je het er nu mee eens bent of niet, dat is volstrekt normaal.

Het is de politieke ongeschiktheid van Verdonk en het ontbreken van leiderschap bij Balkenende dat de zaak zo idioot heeft laten verlopen. Dit was nergens voor nodig geweest.
wtf is dit voor gelul ? Omstreden beleid ? fucking lariekoek lol. Zeg dan beleid waar JIJ !!!! het niet mee eens bent.
pi_44380293
Maar dan vind ik dit nog vreemd, en als het ergens in het topic al is gemeld excuus daarvoor, maar betekent dit dergelijk probleem dat als een kabinet demissionair is dat een gestegen oppositie dan al direct beleid voor formaties naar voren brengen? Dit lijkt me toch een zeer kwalijke zaak.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:48:21 #199
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380294
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:46 schreef Justah het volgende:

[..]

Niet waarom democratie niet werkt maar waarom onze democratie niet werkt...
welke democratie werkt dan wel nog volgens jou?>
pi_44380298
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:47 schreef Toad het volgende:
Hebben jullie ook het gevoel dat als Wim Kok premier was dit nooit was gebeurd. Hij had toch al lang gezocht naar een compromis met de betrokken partijen?
Monisme en paarse achterkamertjes politiek hadden zo hun voordelen
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')