abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44380237
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

natuurlijk, mits de 2e kamer akkoord gaat met een parlementair onderzoek naar die boomsmurf van een ambtenaar!
Het geen dus niet werkbaar is in dringende situaties zoals deze, er is geen beleidsbepaler enkel een uitvoerder.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:44:03 #182
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380238
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
kamer nam motie aan met 75 vs 72. waar zijn die 3 andere gebleven?
die zitten nog in het kabinet
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44380248
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef Sloggi het volgende:
Hoe laat verwachten we de reactie van Jan Peter?
Dat wordt morgen.
pi_44380249
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
kamer nam motie aan met 75 vs 72. waar zijn die 3 andere gebleven?
afwezig: ziek, familieomstandigheden, buitenland, whatever.
pi_44380257
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Dit staat in hun program...
[..]
Ah, bedankt voor die correctie. Ik had hem over het hoofd gezien.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44380260
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

die zitten nog in het kabinet
JP en Verdonk hebben als kamerlid tegen de moties gestemd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toad op 13-12-2006 01:48:39 (zinsopbouw) ]
pi_44380261
-dubbel-
pi_44380266
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:44 schreef Justah het volgende:

[..]

Het geen dus niet werkbaar is in dringende situaties zoals deze, er is geen beleidsbepaler enkel een uitvoerder.
het beleid wat er nu is gaat gewoon door hoor ?

linkse kuthippies tralalalalala
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:46:15 #189
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380270
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:45 schreef Toad het volgende:

[..]

JP, Verdonk hebben o.a. als kamerlid heeft tegen de motie gestemd.
ah.. oke
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_44380271
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

graag! afschaffen die meuk..... Vraag voor de gein eens aan wat mensen waarop zij hun keuze baseren bij het uitbrengen van hun stem en je weet meteen waarom democratie niet werkt
Of een interactieve toets doen bij het stemmen. Als je niet minstens 6 van de 10 standpunten herkent van de partij waar je op wilt stemmen, dan telt je stem niet.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_44380274
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

graag! afschaffen die meuk..... Vraag voor de gein eens aan wat mensen waarop zij hun keuze baseren bij het uitbrengen van hun stem en je weet meteen waarom democratie niet werkt
Niet waarom democratie niet werkt maar waarom onze democratie niet werkt...
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 01:46:33 #192
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44380275
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:37 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. Ik heb altijd op school geleerd dat een demissionair kabinet geen beslissingen en dus geen beleidswijzingen maakt. Maar dat is dus blijkbaar onzin.
Ze hadden als demissionair kabinet een omstreden beleid moeten stopzetten. Zeker nu na de verkiezingen de verhoudingen zijn veranderd. Of je het er nu mee eens bent of niet, dat is volstrekt normaal.

Het is de politieke ongeschiktheid van Verdonk en het ontbreken van leiderschap bij Balkenende dat de zaak zo idioot heeft laten verlopen. Dit was nergens voor nodig geweest.
pi_44380277
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

afwezig: ziek, familieomstandigheden, buitenland, whatever.
Meestal ruilen ze dat af,

Dan is er iemand van Links niet - Femke vandaag - en dan ook iemand van rechts.
pi_44380281
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Verder vind ik het standpunt voor een Partij van de Dieren ook vreemd. Zeker gezien het feit dat de PvdD geen standpunt inneemt in haar partijprogramma over een generaal pardon.
Valt toch wel mee? Verdonk negeert de wil van de meerderheid van de volksvertegenwoordiging en dat keurt de PvdD af. Dat staat theoretisch los van het generaal pardon. Praktisch gezien natuurlijk niet, maar dat is een ander verhaal en wordt ook niet betrokken in de uitleg van het standpunt van en door de PvdD.
pi_44380287
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En wie bepaalt dan of die asielzoekers er wel uit gaan of niet uitgaan en wie draagt daar dan de directe politieke verantwoordelijkheid voor? Zo makkelijk als jij het schetst werkt het volgens mij niet echt.
pi_44380289
Hebben jullie ook het gevoel dat als Wim Kok premier was dit nooit was gebeurd. Hij had toch al lang gezocht naar een compromis met de betrokken partijen?
pi_44380291
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:46 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze hadden als demissionair kabinet een omstreden beleid moeten stopzetten. Zeker nu na de verkiezingen de verhoudingen zijn veranderd. Of je het er nu mee eens bent of niet, dat is volstrekt normaal.

Het is de politieke ongeschiktheid van Verdonk en het ontbreken van leiderschap bij Balkenende dat de zaak zo idioot heeft laten verlopen. Dit was nergens voor nodig geweest.
wtf is dit voor gelul ? Omstreden beleid ? fucking lariekoek lol. Zeg dan beleid waar JIJ !!!! het niet mee eens bent.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_44380293
Maar dan vind ik dit nog vreemd, en als het ergens in het topic al is gemeld excuus daarvoor, maar betekent dit dergelijk probleem dat als een kabinet demissionair is dat een gestegen oppositie dan al direct beleid voor formaties naar voren brengen? Dit lijkt me toch een zeer kwalijke zaak.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:48:21 #199
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380294
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:46 schreef Justah het volgende:

[..]

Niet waarom democratie niet werkt maar waarom onze democratie niet werkt...
welke democratie werkt dan wel nog volgens jou?>
pi_44380298
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:47 schreef Toad het volgende:
Hebben jullie ook het gevoel dat als Wim Kok premier was dit nooit was gebeurd. Hij had toch al lang gezocht naar een compromis met de betrokken partijen?
Monisme en paarse achterkamertjes politiek hadden zo hun voordelen
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_44380301
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:47 schreef Justah het volgende:

[..]

En wie bepaalt dan of die asielzoekers er wel uit gaan of niet uitgaan en wie draagt daar dan de directe politieke verantwoordelijkheid voor? Zo makkelijk als jij het schetst werkt het volgens mij niet echt.
Op dezelfde manier zoals het nu gaat!!!! Alleen is verdonk niet meer de verantwoordelijke.
pi_44380302
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:48 schreef teamlead het volgende:

[..]

welke democratie werkt dan wel nog volgens jou?>
Wat werkt beter dan een democratie?
pi_44380305
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

wtf is dit voor gelul ? Omstreden beleid ? fucking lariekoek lol. Zeg dan beleid waar JIJ !!!! het niet mee eens bent.
Een beleid waar het kabinet over valt mag je toch wel omstreden noemen dacht ik zo... Of kijk jij geen teevee?
pi_44380307
quote:

Hij was maar een clown...

Of in andere bewoordingen: je misstaat.
pi_44380313
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:48 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar dan vind ik dit nog vreemd, en als het ergens in het topic al is gemeld excuus daarvoor, maar betekent dit dergelijk probleem dat als een kabinet demissionair is dat een gestegen oppositie dan al direct beleid voor formaties naar voren brengen? Dit lijkt me toch een zeer kwalijke zaak.
bingo! mensen begrijpen het eindelijk

linkse kuthippies tralalalalla
pi_44380314
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:46 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het stopzetten van beleid is ook een beleidswijziging. De Eerste Kamer heeft om een voorbeeld te noemen de wetgeving omtrent de huurliberalisatie als controversieel verklaard.
Het kabinet moet 'op de winkel passen'; that's all.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 01:50:14 #207
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44380316
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het ìs een omstreden beleid, onafhankelijk van wat jij of ik ervan vinden.
pi_44380328
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Op dezelfde manier zoals het nu gaat!!!! Alleen is verdonk niet meer de verantwoordelijke.
Yeah right dat gaat dus niet wat de kamermeerderheid, (je weet wel de volksvertegenwoordigers?!) hebben zojuist verklaart het daar niet mee eens te zijn...

Even bruut gezegd, de meerderheid van Nederland vind dat het beleid niet klopt, jij bent op dit standpunt dus een minderheid!
pi_44380332
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:50 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het ìs een omstreden beleid, onafhankelijk van wat jij of ik ervan vinden.
Het demissionaire kabinet gaat niet over de kwalificaties over haar beleid van anderen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:51:32 #210
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44380333
quote:

[..]

Als verdonk en de VVD fractie opstapt kan het zeer goed mogelijk zijn dat er iemand op vreemdelingenzaken wordt gezet die WEL het uitzetten stop wilt zetten tot na de kabinetsformatie. Dus 'juich' niet te vroeg.

Ik zie dit geheel meer als de principiele links vs. rechts confrontatie waarin rancunes tussen partijen moeten worden uitgevochten over de rug van 'de groep van 26.000'.

De vraag is wie hier het lompste is geweest. De 'meerderheid' die gewoon 'vroeg wilden scoren' na de verkiezingen om hun 'slagkracht' en onderhandelingspositie te versterken, of het demissionair kabinet wat te stug en te trots was om het beleid 'pauze' te zetten tot na de nieuwe formatie.

Ik vind dat beiden niet de schoonheidsprijs verdienen.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')