abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44379914
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef Toad het volgende:
NRC weet het wel heel bont te maken:

[afbeelding]

Femke Halsema (GroenLinks) ondervraagt minster Verdonk (Vreemdelingzaken, VVD) tijdens het spoeddebat. (Foto WFA)

zie hier

Hebben jullie Femke gezien? En heeft Verdonk snel even andere kleding aangetrokken?
Werkt Gonny - ik had mijn bril niet op - van Oudenallen bij de NRC tegenwoordig?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:23:54 #92
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44379915
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. CDA wil best een generaal pardon, en Bos gaf in mijn ogen duidelijk aan dat ie wel mogelijkheden tot samenwerking ziet (door geen hardere woorden te gebruiken).
Maar Hoekstra heeft toch al met ze gepraat? En daar is ook niets uitgekomen.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:24:18 #93
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44379921
Ik snap dat een bindend referendum niet kan volgens de grondwet. Daarom grijp ik deze gelegenheid graag aan om voor een grondswetwijziging te gaan en het bindend referendum in te voeren.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_44379927
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

volgende keer gaat mijn stem gewoon naar de SGP dus... vrouwen terug waar ze horen
Mja maar ik ben gek op koopzondag ik hou het voor gezien en pak morgen teletekst er wel even bij....
pi_44379928
quote:

[..]

Dat denk ik niet. CDA wil best een generaal pardon, en Bos gaf in mijn ogen duidelijk aan dat ie wel mogelijkheden tot samenwerking ziet (door geen hardere woorden te gebruiken).
Door het spel zo te spelen bouw je volgens mij niet echt aan het vertrouwen dat nodig is om een kabinet te vormen... Ik zou het in ieder geval niet fijn vinden als je toekomstige partner nog even fijn voordat hij je partner word allerlei zaken wilt regelen waar je het niet mee eens bent of in een lastige positie brengen. En het vertrouwen is al niet al te groot als we de verhalen mogen geloven.
pi_44379933
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:24 schreef Afwezig het volgende:
Ik snap dat een bindend referendum niet kan volgens de grondwet. Daarom grijp ik deze gelegenheid graag aan om voor een grondswetwijziging te gaan en het bindend referendum in te voeren.
Dan had je D66 moeten stemmen...
pi_44379941
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef arneaux het volgende:

[..]

Mwa. Ik denk niet dat CDA / Pvda gaat werken eerlijk gezegd.
Ik denk dat eerst even het stof moet neerdalen voordat we echt wat meer weten over een mogelijk nieuwe coalitie. Er moet even helderheid komen over hoe iedere partij de zaken ziet. Maar ik ben het met je eens, PvdA en CDA hebben geen gelukkige geschiedenis, Bos en Balkenende liggen elkaar niet, het is er met deze avond allemaal niet beter op geworden.
pi_44379943
quote:

[..]

Alleen de eerst voor de hand liggende combinatie niet; die met de SP erbij dus.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44379944
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef Toad het volgende:
En heeft Verdonk snel even andere kleding aangetrokken?
Dat was toch gewoon wat ze vanavond aanhad? Halsketting, zwart jasje, rood topje?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44379956
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef Justah het volgende:

[..]

Dat is een verkapte motie van wantrouwen maar geeft wel weer mogelijkheden voor de VVD mbt. draaikonten....
Wat is een verkapte motie van wantrouwen?
pi_44379958
Volgens mij was ze in het grijs?
  woensdag 13 december 2006 @ 01:26:49 #102
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44379962
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef Justah het volgende:

[..]

Dat is een verkapte motie van wantrouwen maar geeft wel weer mogelijkheden voor de VVD mbt. draaikonten....
Deze mogelijkheden zijn door de mensen die de motie ingediend hebben zelf geschapen. Het was een kleine moeite om in plaats van een motie van afkeuring een motie van wantrouwen in te dienen. Ik ben toch ook zeer benieuwd wat de echte overwegingen zijn geweest om deze weg zo te bewandelen door de partijen.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:26:51 #103
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44379963
quote:

[..]

Nee, ze houden zich nog wat op de vlakte, en het CDA wil niet samen met de SP.

Maar Bos sloot qua samenwerking iig niks uit, en Balkenende ook niet (die wil alleen niet met vier partijen in de regering).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:27:05 #104
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44379969
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat eerst even het stof moet neerdalen voordat we echt wat meer weten over een mogelijk nieuwe coalitie. Er moet even helderheid komen over hoe iedere partij de zaken ziet. Maar ik ben het met je eens, PvdA en CDA hebben geen gelukkige geschiedenis, Bos en Balkenende liggen elkaar niet, het is er met deze avond allemaal niet beter op geworden.
Dat is het hele punt inderdaad. Bos had er stiekem op gerekend dat hij Minister President zou worden en dat is een totale deceptie geworden. Nog eens 4 jaar oppositie voeren heeft hij geen zin in, maar ik denk dat hij zo ontzettend zwak staat binnen de onderhandelingen dat als hij dichtbij het CDA zou komen, en dus veel tegemoed zou komen, hij nóg meer stemmen zou verliezen.
pi_44379970
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat is een verkapte motie van wantrouwen?
Een motie van afkeuring...
pi_44379977
quote:
Dat kan niet, daar moet eerst de kamer over beslissen met 2/3e meerderheid, dan moeten er nieuwe verkiezingen komen, en dan moet er nog een keer een 1/2e meerderheid zijn. Dan pas kan de Grondwet gewijzigd worden. Dat is dus niet een proces wat binnen één verkiezingsuitslag gerealiseerd kan worden.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:27:45 #107
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44379981
quote:
He ja, alsof we nog niet genoeg moeilijke debatten hebben. Bovendien is het bindend referendum een grondwetswijziging dus moet die 2x door de tweede en eerste kamer dus hebben we dan weer tig jaar gezeik.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:28:16 #108
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44379990
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:26 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee, ze houden zich nog wat op de vlakte, en het CDA wil niet samen met de SP.

Maar Bos sloot qua samenwerking iig niks uit, en Balkenende ook niet (die wil alleen niet met vier partijen in de regering).
CDA en SP had natuurlijk ook nóóit samen gekunnen, daarvoor liggen de standpunten veel te ver uit elkaar.
pi_44379991
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef Justah het volgende:

[..]

pi_44379993
Ik krijg het allemaal pas zojuist mee omdat ik bezig was met geld verdienen enzo, maar wat hier ook verder uit gaat komen....kom op zeg, we maken onszelf wel weer lekker belachelijk op de wereldkaart of niet dan?

Een demissionair kabinet wat op het punt van vallen staat

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44379995
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:26 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Deze mogelijkheden zijn door de mensen die de motie ingediend hebben zelf geschapen. Het was een kleine moeite om in plaats van een motie van afkeuring een motie van wantrouwen in te dienen. Ik ben toch ook zeer benieuwd wat de echte overwegingen zijn geweest om deze weg zo te bewandelen door de partijen.
Waarschijnlijk waren er een aantal moraalridders die wantrouwen te aanvallend vonden klinken....zat Johan maar in de kamer..
  woensdag 13 december 2006 @ 01:28:28 #112
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44379996
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:02 schreef Argento het volgende:

[..]

De tweede Kamer kan natuurlijk ook beleid trachten te veranderen door het kabinet te verzoeken haar beleid op dat punt naar de wens van de Kamer te veranderen. Dat gebeurt dmv het indienen van een motie.

Waar jij het over hebt is een formele daad van wetgeving, maar daar gaat het hier (nog) niet om. Balkenende duidde dat aan met de opmerking dat de Kamer alvast een voorschot neemt op een regeling die nog niet eens bestaat, door van het kabinet opschorting te verlangen en tekent daarbij aan dat de Kamer een verkeerde volgorde kiest.
Raar dat het grootste deel van de volksvertegenwoordiging door zo'n achterdeurtje buitenspel gezet kan worden.
Life is what you make it.
pi_44380003
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat was toch gewoon wat ze vanavond aanhad? Halsketting, zwart jasje, rood topje?
Hey, ik zie het nu in de herhaling van NOVA ja. Ik dacht dat ze iets blauws aan had. Maar wie zou het NRC dan voor Halsema aanzien.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:29:22 #114
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44380005
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

He ja, alsof we nog niet genoeg moeilijke debatten hebben. Bovendien is het bindend referendum een grondwetswijziging dus moet die 2x door de tweede en eerste kamer dus hebben we dan weer tig jaar gezeik.
En als we nou eens géén bindend referendum houden? Een soort van dwingend advies.
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:29:34 #115
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44380009
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:28 schreef vosss het volgende:
kom op zeg, we maken onszelf wel weer lekker belachelijk op de wereldkaart of niet dan?
Absoluut. Politiek gezien is Nederland een lachertje de laatste tijd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44380014
Is 't al afgelopen? Zo nee.. zet ik nog even de radio aan..
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  woensdag 13 december 2006 @ 01:30:07 #117
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44380017
Soms ben ik wel blij dat ik niet als jongste kamerlid destijds de kamer in ben gegaan in 1975.
Er is nog steeds niet al te veel veranderd.
Behalve dan dat we destijds wel lessen staatsrecht en geschiedenis kregen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 december 2006 @ 01:30:12 #118
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44380020
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:24 schreef Justah het volgende:

[..]

Dan had je D66 moeten stemmen...
Dat zou ik zomaar eens gedaan kunnen hebben. En een beetje partijstandpunten aanprijzen mag wel. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan landen als zwitserland waar deze mogelijkheden er wel zijn. Politiek zwaar beladen onderwerpen kunnen door de bevolking aangedragen worden als onderwerp voor een referendum en de politiek heeft de uitkomst hiervan maar te slikken. Goede zaak.
pi_44380023
quote:

[..]

CDA was ook heel passief vanavond tijdens het debat.
pi_44380026
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:27 schreef Justah het volgende:

[..]

Om maar even een nieuwe definitie te maken:

Een motie van afkeuring waarbij de aandragende partijen bij voorbaat gewicht in de schaal gelegd hebben betreffende de conclusies die de motie dient te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')