Wat dat betreft heb ik dus meer respect voor een SGP dan de VVD....... principes boven makkelijk scorenquote:Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef Justah het volgende:
[..]
Iemand met 670.000 voorkeurs stemmen pleur je niet je fractie uit, dat is politieke zelfmoord voor de gehele VVD.
Dat denk ik niet. CDA wil best een generaal pardon, en Bos gaf in mijn ogen duidelijk aan dat ie wel mogelijkheden tot samenwerking ziet (door geen hardere woorden te gebruiken).quote:Op woensdag 13 december 2006 01:20 schreef arneaux het volgende:
We krijgen dus wéér hetzelfde liedje als 4 jaar geleden waarbij CDA en Pvda niet tot een regeeraccoord kunnen komen?
Okay. Ja ik ben ook maar een smurf.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, de boodschap is hetzelfde.
Maar politiek gezien hecht men nogal aan bepaalde woorden en het trekken van consequenties daar aan.
Net zo goed als Balkenende niet het woord "onacceptabel" in de mond nam, maar het had over "ten sterkste afraden" bij het aannemen van die motie.
Dat is de Haagsche mores: het op een weegschaal leggen van je woorden.
En het trieste van dit politieke machtsspelletje (want dat was het vanavond) is dat het gaat over een zaak waarbij heel veel mensen betrokken zijn, die asielzoekers.
ZIJN. Mores is meervoud!quote:Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef golfer het volgende:
Dat is de Haagsche mores: het op een weegschaal leggen van je woorden.
Juist:quote:Op woensdag 13 december 2006 01:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Okay, maar in het artikel staat dus dat de VVD ministers uit het kabinet zullen stappen wanneer de motie van afkeuring zou worden aangenomen. Dat is gewoon onjuist.
Het is dan ook de VVD, bij de SGP had ze er niet eens ingekomenquote:Op woensdag 13 december 2006 01:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik dus meer respect voor een SGP dan de VVD....... principes boven makkelijk scoren
Op zich een goed plan... maar is dat wettelijk wel mogelijkquote:Op woensdag 13 december 2006 01:18 schreef Afwezig het volgende:
Bindend referendum over dit onderwerp? Iemand? Dat zou het hele probleem in een keer voor eens en voor altijd oplossen.
bos heeft geen zin in nog eens 4 jaar oppositie denk ik, dan nog liever samen met het cda regerenquote:Op woensdag 13 december 2006 01:20 schreef arneaux het volgende:
We krijgen dus wéér hetzelfde liedje als 4 jaar geleden waarbij CDA en Pvda niet tot een regeeraccoord kunnen komen?
quote:Op woensdag 13 december 2006 01:22 schreef Justah het volgende:
[..]
Het is dan ook de VVD, bij de SGP had ze er niet eens ingekomen
Mwa. Ik denk niet dat CDA / Pvda gaat werken eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In welk opzicht? Ik denk niet dat de VVD zitting gaat nemen in een nieuw kabinet.
quote:Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef golfer het volgende:
En het trieste van dit politieke machtsspelletje (want dat was het vanavond) is dat het gaat over een zaak waarbij heel veel mensen betrokken zijn, die uitgeprocedeerde asielzoekers.
Dat is een verkapte motie van wantrouwen maar geeft wel weer mogelijkheden voor de VVD mbt. draaikonten....quote:Op woensdag 13 december 2006 01:22 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Er is een motie van afkeuring aangenomen.
Goede analyse. Alleen is de uitkomst ongewis.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:22 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Juist:
De VVD ministers stappen uit het kabinet als een motie van wantrouwen wordt aangenomen.
Onjuist:
De VVD ministers stappen uit het kabinet als een motie van afkeuring wordt aangenomen.
Echter sluit het aannemen van een motie van afkeuring niet uit de de VVD ministers alsnog uit het kabinet stappen.
Huidige situatie:
Er is een motie van afkeuring aangenomen.
Sorry, drs P.quote:
quote:Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef Toad het volgende:
NRC weet het wel heel bont te maken:
[afbeelding]
Femke Halsema (GroenLinks) ondervraagt minster Verdonk (Vreemdelingzaken, VVD) tijdens het spoeddebat. (Foto WFA)
zie hier
Hebben jullie Femke gezien? En heeft Verdonk snel even andere kleding aangetrokken?
Maar Hoekstra heeft toch al met ze gepraat? En daar is ook niets uitgekomen.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. CDA wil best een generaal pardon, en Bos gaf in mijn ogen duidelijk aan dat ie wel mogelijkheden tot samenwerking ziet (door geen hardere woorden te gebruiken).
Mja maar ik ben gek op koopzondagquote:Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef teamlead het volgende:
[..]volgende keer gaat mijn stem gewoon naar de SGP dus... vrouwen terug waar ze horen
Door het spel zo te spelen bouw je volgens mij niet echt aan het vertrouwen dat nodig is om een kabinet te vormen... Ik zou het in ieder geval niet fijn vinden als je toekomstige partner nog even fijn voordat hij je partner word allerlei zaken wilt regelen waar je het niet mee eens bent of in een lastige positie brengen. En het vertrouwen is al niet al te groot als we de verhalen mogen geloven.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. CDA wil best een generaal pardon, en Bos gaf in mijn ogen duidelijk aan dat ie wel mogelijkheden tot samenwerking ziet (door geen hardere woorden te gebruiken).
Dan had je D66 moeten stemmen...quote:Op woensdag 13 december 2006 01:24 schreef Afwezig het volgende:
Ik snap dat een bindend referendum niet kan volgens de grondwet. Daarom grijp ik deze gelegenheid graag aan om voor een grondswetwijziging te gaan en het bindend referendum in te voeren.
Ik denk dat eerst even het stof moet neerdalen voordat we echt wat meer weten over een mogelijk nieuwe coalitie. Er moet even helderheid komen over hoe iedere partij de zaken ziet. Maar ik ben het met je eens, PvdA en CDA hebben geen gelukkige geschiedenis, Bos en Balkenende liggen elkaar niet, het is er met deze avond allemaal niet beter op geworden.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef arneaux het volgende:
[..]
Mwa. Ik denk niet dat CDA / Pvda gaat werken eerlijk gezegd.
Alleen de eerst voor de hand liggende combinatie niet; die met de SP erbij dus.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef arneaux het volgende:
[..]
Maar Hoekstra heeft toch al met ze gepraat? En daar is ook niets uitgekomen.
Dat was toch gewoon wat ze vanavond aanhad? Halsketting, zwart jasje, rood topje?quote:Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef Toad het volgende:
En heeft Verdonk snel even andere kleding aangetrokken?
Wat is een verkapte motie van wantrouwen?quote:Op woensdag 13 december 2006 01:23 schreef Justah het volgende:
[..]
Dat is een verkapte motie van wantrouwen maar geeft wel weer mogelijkheden voor de VVD mbt. draaikonten....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |