abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:24:29 #1
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44368821
Misschien dat een mod de OP kan overzetten??

Swatch is inderdaad geen topklasse uurwerk. Worden gemaakt door ETA.
Die van mij is uit 2003, en ik weet niet hoe die in het begin heeft gelopen.
Voor dat geld is het best grappig maar van een ongeevenaarde prijs/kwaliteit verhouding wil ik nu ook niet spreken.

een Seiko 5 voor 50 euro is wat mij betreft nog steeds the biggest bang for the buck...

-----------

archief
Pimp hier met je horloge(s) [deel 12]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 11]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 10]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 9]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 8]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 7]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 6]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 5]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 4]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 3]
Pimp hier met je horloge(s) [deel 2]
Pimp hier met je horloge(s)

tot 100 euro
- Fossil
- Lorus
- Pulsar
- Seiko
- Swatch

100 - 200 euro
- Breil
- Bulova
- Lorus
- Luminox
- Mondaine
- Poljot
- Pulsar
- Sector
- Seiko
- Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
- Candino
- Certina
- Festina
- Tissot
- Zeno

400 - 600 euro
- Oris
- Mido
- Sinn
- Xemex

600 - 1000 euro
- Epos
- Fortis
- Mido
- Oris
- Raymond Weil

1000 euro en meer
- Breitling
- Bulgari
- Cartier
- Chronoswiss
- Glashütte
- Christiaan van der Klaauw
- Omega
- Panerai
- Rolex
- Tag Heuer
- IWC

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com, photobucket.com of imagehigh.com.

Uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:12 schreef Adsum het volgende:
Hier mijn nieuwe aanwinst, vandaag binnegekomen.
Eberhard & Co. Traversetolo:

Bij de rest van de collectie:
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:36 schreef Sehnsucht het volgende:
ik heb ook een nieuw horloge aangeschaft. het is het officiele horloge van de rally van finland nog niet zo lang geleden. heb ik op vakantie in Helsinki gekocht;

quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:50 schreef Adsum het volgende:
Vanmiddag gekocht, de Longines Master Chrono:

Bij de collectie:
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:10 schreef ReVeL het volgende:
Mijn verse Omega Seamaster Professional Chronometer 2531.80 (James Bond watch)

quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:42 schreef Vince22 het volgende:
Nou ik heb em hoor! En ik ben er helemaal blij mee

quote:
Op zondag 29 oktober 2006 06:37 schreef SeLang het volgende:
Gisteren gekocht

quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Normaal gesproken regelt ETA inderdaad. Als ETA het uurwerk niet als gecertificeerde chronometer levert, heeft het weinig zin als klant om het zelfde uurwerk ongemodificeerd te gaan regelen. De kans is namelijk groot dat de marges (met name temperatuur verschillen door de gebruikte materialaen en constructie) ervoor zorgen dat het uurwerk de certificering nooit haalt.

De enige reden als kalnt om zelf de cerftificering te doen is wanneer je een 'standaard' eta uurwerk modificeerd en vervolgens het gemodificeerde uurwerk laat certificeren.

Voorlopig ben ik zelf nog steeds erg blij met mijn Christiaan van der Klaauw

quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:18 schreef Jackal_Omega het volgende:
Na bijna 3 maanden gewacht te hebben is ie dan eindelijk binnen.
Mijn U1!!!!
De eerste indruk is echt overweldigend. Wat een solide klok. Alles is gebouwd als een tank. Van de kroon tot aan de sluiting.
Ik heb nog nooit zo een kwalitatief goede sluiting gezien. Enig klein nadeel is dat alleen de band kleiner te maken is en dat de sluiting geen verstelling heeft. (zoals veel sluitingen drie gaatjes hebben aan de zijkant)
Wel een grote klok, maar draagt niet extreem groot aan de pols.

Deze klok geeft mij meer een wow gevoel dan welke andere klok die ik heb.
Niks ten nadele van de 756 want die is ook prachtig, maar deze is nog tien keer mooier.
De bezel klikt perfect en heeft in tegenstelling tot andere U1 eigenaren geen enkele speling.
Ook het glas is prachtig mooi, het lijkt door de dubbele ontspiegeling zelfs of er geen glas inzit.
Zoals je kunt zien moest er heel wat van de band worden afgesneden. Er kunnen nog 2 schakeltjes af maar dan is het ook schluss. Wel eng om het te snijden.
Bij de eerste sneed ik namelijk net wat te ver erin waardoor het gat waar de pushpen in moet een stuk open kwam te liggen.
Gelukkig moesten er nog meer uit.

Hier dan de foto's. Met daglicht zal ik eens een keer mooiere maken.

quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:02 schreef Jumparound het volgende:
dankzei dit topic gekocht!

Dank voor het posten van het plaatje

[ Bericht 48% gewijzigd door Mylene op 14-12-2006 18:26:09 ]
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 13 december 2006 @ 08:48:25 #2
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_44382564
Deel 13 alweer... en nog steeds kopen er mensen U-boats...
pi_44401201
Ik heb de OP en wat plaatjes uit het vorige deel toegevoegd.

Veel plezier .
  donderdag 14 december 2006 @ 01:22:45 #4
106272 Ottaav
Beter laat dan nooit.
pi_44414240
De Zeno en Tissot links werken niet in de OP werken niet.

Zit er een kwalitatief verschil tussen Certina en Tissot?
But I'm fucked and I don't care.
pi_44432747
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:22 schreef Ottaav het volgende:
De Zeno en Tissot links werken niet in de OP werken niet.
Als het goed is moeten ze het nu wel doen.
pi_44435380
vandaag m'n Tommy Hilfiger model Sounding binnengekregen. Erg blij mee!

Nieuwe collectie
pi_44437408
Nieuwe aanwinst...
Laco Flieger DZVL ltd.
Morgen meer, en foto's!
Ever higher. Ever better.
pi_44450471
Laco Flieger DZVL ltd. 08/15:

Bij de rest van de collectie:
  maandag 18 december 2006 @ 17:44:05 #9
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_44544022
  Moderator maandag 18 december 2006 @ 18:27:08 #10
18653 crew  D.
pi_44545325
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:44 schreef supkaa het volgende:
[afbeelding]
geeft niets hoor
pi_44546001
Weet iemand de kwaliteit van die Zeno horloges?
Er zitten namelijk wel wat leuke modelletjes tussen.
  Moderator maandag 18 december 2006 @ 19:10:21 #12
18653 crew  D.
pi_44546799
De reden dat Camel niet in de OP staat is omdat het baggerkwaliteit is?
  maandag 18 december 2006 @ 21:20:54 #13
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44551930
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:48 schreef Maxxieh het volgende:
Weet iemand de kwaliteit van die Zeno horloges?
Er zitten namelijk wel wat leuke modelletjes tussen.
Op zich niet slecht, maar ook niet wereldschokkend. Ik weet niet welk model je in gedachte hebt, maar voor het geld wat sommige Zeno's kosten (lees de duurdere) zou ik liever iets anders kopen.
Die goedkoper (rond de 100 euro zijn voor het geld heel leuk)
  maandag 18 december 2006 @ 21:21:43 #14
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44551951
Ten eerste deze Marathon Field Watch. Class II type IV. Wat wil zeggen dat ie te onderhouden is en een automatisch uurwerk heeft.
Kast is gemaakt van een fiberglass composiet materiaal, dus niet het kunststof waar Swatch van gemaakt is.
Meet een bescheiden 37mm, maar ziet er leuk uit op mijn pols.

Vooral de tritium tubes zijn leuk. Nooit meer onder een lamp zitten om hem op te laden. Geeft verrassend goed licht. In het begin is luminova feller maar na een paar uurtjes is dit onverslaanbaar.
Uurwerk is een ETA 2801. Loopt een seconde of 7 per dag achter (niet slecht voor een klokje uit 2000)
Ziet er iig echt als nieuw uit.

Kunt wel goed zien dat de kast uit 2 delen bestaat, maar voor de afwerking moet je hem niet kopen.
Het is gewoon leuk dat deze horloges ook echt issued zijn. Daarbij is deze handopwinder wat zeldzamer. Zeker als F-serie. (meeste zijn E-series uit 1990)
En voor de prijs van een standaard Swatch, kun je ook geen bult vallen!

Wat foto's

(Dat stalen ding is origineel bedoelt om straling te meten. Worden gebruikt in de Nederlandse krijgsmacht. Die ring is om de brandstofleidingen en allerlei andere kabels van een F-16 bij elkaar te houden. Gemaakt van een soort van aluminium legering en dus supersterk. Na een X-aantal vlieguren worden deze vervangen, en daarom in mijn bezit. Anders zijn deze dingen niet te betalen)

Van een review site (copyright Ned Frederick)

Tweede aanwinst komt deze week nog uit Zweden en is ook een Marathon maar dan een Navigator. Wel met een cleane dial. Deze is helemaal nieuwe met de plasticjes er nog op.
Overal zijn die dingen uitverkocht dus ik was blij dat ik er nog eentje kan vinden. Het is een G-serie uit 2003.
Verkoper is een bekende van TZ-Uk, namelijk Jo.st.
Heb er voor 3 euro maar spoed achter de betaling gezet. Daardoor heeft ie hem vandaag op de post gedaan en is ie in 2-3 dagen hier. Kan er iemand Zweeds, want ik heb een track-trace nummer waar ik nu niet veel mee kan

Foto van de verkoper.

En eentje van dezelfde goed review site:
pi_44553966
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:20 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Op zich niet slecht, maar ook niet wereldschokkend. Ik weet niet welk model je in gedachte hebt, maar voor het geld wat sommige Zeno's kosten (lees de duurdere) zou ik liever iets anders kopen.
Die goedkoper (rond de 100 euro zijn voor het geld heel leuk)

Ik vind zo'n horloge altijd wel mooi (beetje een breitling model?). Ik hou namelijk wel van een grote klok, het mag van mij opvallen. Weet jij misschien nog wat modelletjes of merken die zulke horloges hebben (diameters boven de 40mm)? Mijn budget ligt rond de 400 euro.
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:38:19 #16
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44561371
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:11 schreef Maxxieh het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik vind zo'n horloge altijd wel mooi (beetje een breitling model?). Ik hou namelijk wel van een grote klok, het mag van mij opvallen. Weet jij misschien nog wat modelletjes of merken die zulke horloges hebben (diameters boven de 40mm)? Mijn budget ligt rond de 400 euro.
Die van het plaatje kost iig geen 400 euro.
Kijk eens naar een leuke Seiko duiker. En dan niet zon europese maar een japans model.
www.monsterwatches.nl verkoopt ze. Vooral de Samurai is echt een topklok voor dat geld.
Kijk ook eens naar Glycine. Hebben ook prijzen rond die koers (wel via internet)
www.collectorstime.com is een goede (zit wel in het buitenland dus kans op invoerkosten) of www.sayin-watches.com
pi_44561853
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:38 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Die van het plaatje kost iig geen 400 euro.
Kijk eens naar een leuke Seiko duiker. En dan niet zon europese maar een japans model.
www.monsterwatches.nl verkoopt ze. Vooral de Samurai is echt een topklok voor dat geld.
Kijk ook eens naar Glycine. Hebben ook prijzen rond die koers (wel via internet)
www.collectorstime.com is een goede (zit wel in het buitenland dus kans op invoerkosten) of www.sayin-watches.com
Die van het plaatje kost dus $1,490.00 zag ik.. Iets te veel dus.
En die Seiko's vind ik niet zo mooi, ik zoek echt zo'n model als van het plaatje, en zoiets als dit:

die Glycine zitten niet in mijn budget.

Mss nog andere ideeën?
pi_44562018
waarom staat Rado niet in het openingstopic?
een koe zegt boe
pi_44562154
Ah Tissot heeft ook ziets:

Deze is 350 euro, is dat het waard?
pi_44570055
tvp
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:33:03 #21
106272 Ottaav
Beter laat dan nooit.
pi_44574367
Die tissot vind ik ook mooi. De Certina DS Podium lijkt er ook redelijk op. Ik kan alleen niet kiezen. Daarom vroeg ik me hierboven ook af, of er nog een verschil in kwaliteit zit tussen Tissot en Certina?
  dinsdag 19 december 2006 @ 18:58:00 #22
163746 Stewie_G
Why dont you burn in hell
pi_44576860

Bandje is donkerbruin tho, bijna zwart.
Well, I'd love to stay and chat, but you're a total bitch.
pi_44578611
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:09 schreef laidback het volgende:
waarom staat Rado niet in het openingstopic?
Quartz voor een hoog budget... dan kiezen mensen vaak liever voor een mechanisch horloge.

Al gebruikt Rado tegenwoordig ook automatische uurwerken in hun (duurdere) modellen.
pi_44579777
mijn nieuwste aanwinst:
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:40:32 #25
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44580138
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:33 schreef Ottaav het volgende:
Die tissot vind ik ook mooi. De Certina DS Podium lijkt er ook redelijk op. Ik kan alleen niet kiezen. Daarom vroeg ik me hierboven ook af, of er nog een verschil in kwaliteit zit tussen Tissot en Certina?
Allebei van de Swatch-group.
Qua kwaliteit zal het elkaar niet echt ontlopen.
pi_44580969
Een vraagske voor de uurwerk kenners: ik heb zelf een mechanisch zakhorloge. En bij het opwinden vanmorgen zag ik dat de sconde wijzer vast is te komen zitten. Ik heb het klokje niet laten vallen of gestoten. Als je een beetje schud dan begint het radartje achterin wel heen-en-weer te draaien, en een tiktak geluidje te maken, een paar secondenlang om weer te stoppen. Maar de secondewijzer zelf zit vast op de 39 seconden en wiebelt nauwelijks zichtbaar een beetje heen en weer.

Is er nog wat aan te doen? (het is een goedkoop klokje uit hong kong)
  woensdag 20 december 2006 @ 00:00:04 #27
106272 Ottaav
Beter laat dan nooit.
pi_44586712
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:40 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Allebei van de Swatch-group.
Qua kwaliteit zal het elkaar niet echt ontlopen.
Is er ook een automaat te koop die qua uiterlijk redelijk overeenkomt en in dezelfde prijsklasse zit?

Prachtig horloge trouwens, die Omega Speedmaster van Adsum.
Zelfde geldt voor het horloge van BassieVL

[ Bericht 4% gewijzigd door Ottaav op 20-12-2006 01:54:07 ]
pi_44590674
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:01 schreef Adsum het volgende:
Laco Flieger DZVL ltd. 08/15:
Erg erg erg mooi horloge. Wat kost dit en waar haal je zoiets? De meeste juweliers die ik voorbij loop hebben niet meer dan wat Seiko en Casio's in de etalage liggen. (Of de gebruikelijke glimmende, goedkoop lijkende, lelijke, tot in abnormale proporties opgeblazen, kasten) Om nog maar te zwijgen van de diesels, fossils en de camels.
pi_44593486
Ik heb een festina horgloge met mineraal glas, maar nu zitten er een aantal krassen op. Wat kleinere en 1 wat forsere. Is dit te repareren ofzo? ik dacht zelf dat het mischien te polijsten is?
  woensdag 20 december 2006 @ 19:03:55 #30
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44605529
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:41 schreef Cm5 het volgende:
Ik heb een festina horgloge met mineraal glas, maar nu zitten er een aantal krassen op. Wat kleinere en 1 wat forsere. Is dit te repareren ofzo? ik dacht zelf dat het mischien te polijsten is?
Polijsten lukt zeer moeizaam, en niet iedereen kan het.
Kunt beter een nieuw glas erin laten zetten.
Kost je ongeveer 4 tientjes.
  woensdag 20 december 2006 @ 19:05:10 #31
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44605561
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:04 schreef Fixers het volgende:
Een vraagske voor de uurwerk kenners: ik heb zelf een mechanisch zakhorloge. En bij het opwinden vanmorgen zag ik dat de sconde wijzer vast is te komen zitten. Ik heb het klokje niet laten vallen of gestoten. Als je een beetje schud dan begint het radartje achterin wel heen-en-weer te draaien, en een tiktak geluidje te maken, een paar secondenlang om weer te stoppen. Maar de secondewijzer zelf zit vast op de 39 seconden en wiebelt nauwelijks zichtbaar een beetje heen en weer.

Is er nog wat aan te doen? (het is een goedkoop klokje uit hong kong)
Is misschien wel wat aan te doen, maar de kosten van de horlogemaker zullen meer zijn dan de waarde.
Of hij moet emotionele waarde hebben. Kan zijn dat ie gewoon een keer geserviced moet worden waarbij de olie wordt vervangen.
  woensdag 20 december 2006 @ 19:06:27 #32
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44605593
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:47 schreef Japin het volgende:

[..]

Erg erg erg mooi horloge. Wat kost dit en waar haal je zoiets? De meeste juweliers die ik voorbij loop hebben niet meer dan wat Seiko en Casio's in de etalage liggen. (Of de gebruikelijke glimmende, goedkoop lijkende, lelijke, tot in abnormale proporties opgeblazen, kasten) Om nog maar te zwijgen van de diesels, fossils en de camels.
Kijk hier maar eens
Betreft dus een ltd editon.
Je zou eens contact met ruttenwatches.nl kunnen opnemen. Misschien heeft ie er nog wel 1tje

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3845
  woensdag 20 december 2006 @ 19:07:46 #33
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44605628
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:00 schreef Ottaav het volgende:

[..]

Is er ook een automaat te koop die qua uiterlijk redelijk overeenkomt en in dezelfde prijsklasse zit?

Prachtig horloge trouwens, die Omega Speedmaster van Adsum.
Zelfde geldt voor het horloge van BassieVL
Een automatische chronograaf is een stuk duurder. Beginnen rond de 700 euro, en lopen heeel ver op......
Een gewone automaat is niet zo heel duur. Heb je al vanaf 50 euro (seiko) tot aan tienduizenden euro's
pi_44632205
Deze heb ik

pi_44642154
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:05 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Is misschien wel wat aan te doen, maar de kosten van de horlogemaker zullen meer zijn dan de waarde.
Of hij moet emotionele waarde hebben. Kan zijn dat ie gewoon een keer geserviced moet worden waarbij de olie wordt vervangen.
Inclusief verzendkosten wassie 18 euro. Dus dan is het goedkoper een nieuw te kopen. Ik zag ze laatst ook op de markt. 'k moet maar eens snel aan een echt mooi zakhorloge, antiek dus, sinds ik zak horloges ben gaan dragen vind ik polsklokken alleen maar irritant en lastig.

Ik kan nog een poging wagen het zelf te repareren, iig bedankt voor het antwoord.
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:59:49 #36
110777 Adsum
Is present!
pi_44654130
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:47 schreef Japin het volgende:

[..]

Van deze zijn er dus maar 15 gemaakt wereldwijd, al is voor ¤ 749,- wel een vergelijkbaar model te koop van Laco.
Deze limited kostte ¤ 250,-.
Zie hier voor meer info:
http://www.laco.de/flieger/serie1.aspx
pi_44659379
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:58 schreef Stewie_G het volgende:
[afbeelding]

Bandje is donkerbruin tho, bijna zwart.
Die heb ik hier ook liggen, mooi groot klokje..
Ja snot natuurlijk
pi_44659945
Watn leuk topic

Ik heb momenteel 3 horloges, 2 van Lorus (gekregen, 1 staat stil, eentje band afgebroken), en voor kerst een nogal grote van Puma Zal eens plaatjes posten
pi_44711959
Kent iemand het merk Meistersinger? Ik heb een horloge geprobeerd en vond 'em erg mooi..

http://www.meistersinger.net
  maandag 25 december 2006 @ 00:14:53 #40
110777 Adsum
Is present!
pi_44722671
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:59 schreef Robzilla het volgende:
Kent iemand het merk Meistersinger? Ik heb een horloge geprobeerd en vond 'em erg mooi..

http://www.meistersinger.net
Zeker ken ik Meistersinger.
Vind de 1Z een leuke klok, maar voor het geld mag de afwerking van de wijzer en het uurwerk wel wat mooier zijn...
pi_44729180
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:14 schreef Adsum het volgende:

[..]

Zeker ken ik Meistersinger.
Vind de 1Z een leuke klok, maar voor het geld mag de afwerking van de wijzer en het uurwerk wel wat mooier zijn...
Ik heb gekeken naar de Scrypto Unitas, vond ´em erg mooi..
  maandag 25 december 2006 @ 13:55:46 #42
110777 Adsum
Is present!
pi_44730820
Die zit geloof ik op een 900 euro, vind ik erg veel geld voor zo´n horloge.
Koop ik liever een gebruikte Omega o.i.d. voor!
pi_44731637
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:55 schreef Adsum het volgende:
Die zit geloof ik op een 900 euro, vind ik erg veel geld voor zo´n horloge.
Koop ik liever een gebruikte Omega o.i.d. voor!
850

Die normale Scrypto´s zitten rond de 600..
pi_44731744
Heb toch maar besloten om door te sparen/werken voor een duurder horloge, dus ik heb nog ruim de tijd om een mooi modelletje uit te zoeken.
pi_44742992
Ok, beetje belachelijk verzoek, maar ik doe het toch maar.

Mijn vader heeft momenteel een citizen, een hele oude, maar hij doet t nog. Nu zijn zijn ogen zo slecht geworden dat hij de datum erop niet meer kan lezen. Aangezien hij nergens anders de datum vandaan haalt (loopt niet met een telefoon rond oid, hij is een beetje ouderwets) moet hij een nieuw horloge, maar dan met grotere lettertjes op de datumwijzer. (ik geloof dat ie bv. iets van SAT 12 aangeeft) Hij draagt atijd een pak, dus het moet daarbij passen, en het mag een niet te grote kast hebben.
Cooking!
pi_44747222
Mijn vader heeft een week of 2 geleden dit horloge gekocht van Huet Brothers, een nieuw Nederlands automerk.

Echt onwijs mooi vind ik, hij kan ook nog met een zwarte band maar dan vind ik hem minder spetterend.

Edit, dat is waar, kutkikker. Linkje dan maar.

http://www.huetbrothers.com/shop.html

[ Bericht 22% gewijzigd door Maravilla op 26-12-2006 11:50:49 (kutkikker) ]
pi_44748469
Heb er sins gister weer eentje bij..

Ja snot natuurlijk
pi_44748882
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 01:03 schreef Aenarion het volgende:
Ok, beetje belachelijk verzoek, maar ik doe het toch maar.

Mijn vader heeft momenteel een citizen, een hele oude, maar hij doet t nog. Nu zijn zijn ogen zo slecht geworden dat hij de datum erop niet meer kan lezen. Aangezien hij nergens anders de datum vandaan haalt (loopt niet met een telefoon rond oid, hij is een beetje ouderwets) moet hij een nieuw horloge, maar dan met grotere lettertjes op de datumwijzer. (ik geloof dat ie bv. iets van SAT 12 aangeeft) Hij draagt atijd een pak, dus het moet daarbij passen, en het mag een niet te grote kast hebben.
Wat is z'n budget?

pi_44751429
Wat vinden jullie nou een mooie skeleton voor een budget tot 1000 euro?
De chronoswiss opus is natuurlijk prachtig, maar helaas onbetaalbaar.
pi_44751554
hey waar is die cetrina te koop uit de op? Ik was daar naar op zoek maar kon hem negrens vinden
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_44752480
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 13:42 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Wat is z'n budget?

[afbeelding]
Is niet erg van belang, maar liefst geen goud...
Cooking!
pi_44754968
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:06 schreef Aenarion het volgende:

[..]

Is niet erg van belang, maar liefst geen goud...
Tadaa...

A. Lange & Söhne heeft gepatenteerd datumsysteem waardoor ze zulke grote getallen kunnen laten zien
En als budget toch niet echt een rol speelt...

Hier uitleg...
http://www.alange-soehne.(...)tea_back_saxonia.jpg
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:13:48 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44755296
Of een Blancpain Grande Date

bv. Leman Chrono Flyback 2885F-1130-53B
Moet wel lukken voor ¤10-12000, als RVS voldoende voor je pa is!

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44755621
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:13 schreef Hyperdude het volgende:
Of een Blancpain Grande Date

bv. Leman Chrono Flyback 2885F-1130-53B
Moet wel lukken voor ¤10-12000, als RVS voldoende voor je pa is!
Ook erg leuk idd

Dat wordt sparen voor pa
pi_44755629
Grr dubbel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 december 2006 @ 22:30:27 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44755691
LOL, zeer realistische voorstellen heren
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:47:34 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44756122
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
LOL, zeer realistische voorstellen heren
Dat is het mooie van internet; de mogelijkheden zijn oneindig...
pi_44783863

Dit lijkt me wel wat, nu nog even voorstellen. Financiën zijn geen probleem, zijn smaak echter wel Hij wil bijvoorbeeld gen opsmuk (in zijn ogen) van allerlei klokjes, chronograph dingen, Maan kalender, noem het maar op...
Cooking!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 december 2006 @ 01:31:11 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44784180
Een citizen voor een blancpain inruilen en verwachtten dat je serieus genomen wordt
pi_44790444
quote:
Op donderdag 28 december 2006 01:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Een citizen voor een blancpain inruilen en verwachtten dat je serieus genomen wordt
Waarom inruilen M'n vader heeft in de afgelopen 25 jaar wel een behoorlijke verandering meegemaakt hoor
Cooking!
pi_44790692

Gisteren even deze toegevoegd aan de collectie...
Een juichtoon da'vre langs de velden,
Voor ons dierbaar Rood en Wit!
De ploeg der dapp're Meersche helden,
Onze vreugd en trots bezit.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 december 2006 @ 15:13:20 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44794581
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:11 schreef Aenarion het volgende:

[..]

Waarom inruilen M'n vader heeft in de afgelopen 25 jaar wel een behoorlijke verandering meegemaakt hoor
Nou, vort vort... ga nu maar weer knikkeren.
  donderdag 28 december 2006 @ 15:15:20 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44794649
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, vort vort... ga nu maar weer knikkeren.
Ik heb hier nog zo'n Texas Instruments rode LED ding liggen, misschien is dat wat voor zijn pa. Kost wel wat natuurlijk
pi_44797867
Mijn nieuwe:
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_44831931
31 december 2006: Inactive FOK!account
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 december 2006 @ 17:58:08 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44832333
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:45 schreef editor2 het volgende:
Click
Ah,Ispy heeft weer een plaatje gevonden op internet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Duderinnetje op 29-12-2006 19:02:43 ]
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:21:01 #67
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_44832956
is niet eens een mooie rolex
OOЯ
pi_44832981
[quote]Op vrijdag 29 december 2006 17:45 schreef editor2 het volgende:
Click
(malafide) Autohandelaar?
pi_44836603
pi_44836737
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:18 schreef Lassekjus het volgende:
[afbeelding]
Damn, die is wel mooi
pi_44836794
quote:
[afbeelding]
Mooi model

@Aenarion: Wat is het geworden? Toch een paar mooie tips gekregen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 december 2006 @ 20:27:09 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44836950
Goh, een mooie IWC
pi_44837263
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Goh, een mooie IWC
Wat mij betreft het mooiste horloge merk!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 december 2006 @ 20:36:41 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44837361
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:34 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Wat mij betreft het mooiste horloge merk!
Och. Wel een erg mooie fabriek.
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:31:06 #75
110777 Adsum
Is present!
pi_44839440
quote:
[afbeelding]
Die wil ik zo fucking graag hebben, maar dan in de 5001-07 uitmonstering, met geblauwde wijzers en cijfers, en een blauwe croco band
pi_44840203
Dit is mijn nieuwe:

"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_44864102
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:23 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Mooi model

@Aenarion: Wat is het geworden? Toch een paar mooie tips gekregen
M'n vader wil eerst een nieuwe auto kopen
pi_44873842

Heb ik vorige vakantie in Hongarije gekocht.
Automatisch werkje dat je van de achterkant kan bekijken. Niet echt een vervanging voor m,n seamaster ,maar goed.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  zondag 31 december 2006 @ 11:09:18 #79
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_44883752
tvp, kwil binnenkort een nieuwe kopen, maar ik vind niet zo snel iets mooi....
Mss doe ik wel iets vintage kopen, oude Bulova of zo...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 31 december 2006 @ 18:07:06 #80
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_44897640
Eindelijk een foto van mijn horloge kunnen maken

Hij is niet super scherp maar oke

Het is een Seiko en hij was 150 euro

[ Bericht 1% gewijzigd door Lief-visje op 31-12-2006 18:35:51 ]
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_44978628
http://www.yourwatch.nl/shop/product_info.php?cPath=66&products_id=268

Hoe komen ze eigenlijk aan zulke prijzen? Zijn ze wel echt?
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:33:42 #82
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_44984524
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:43 schreef AxeldeM. het volgende:

Beetje de tactiek van het merk. Eerst zeggen dat ze 399 kosten waardoor mensen denken dat ze een mega-koopje hebben voor 99 euro.
Ik zou er niet aan beginne. Ook niet voor 100 euro.
Koop dan een leuke Seiko ofzo...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 januari 2007 @ 20:51:45 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44985299
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:43 schreef AxeldeM. het volgende:

Handige website ook, aan de linkerkant staan allerlei dure merken, maar bij allemaal krijg je 'deze catagorie is leeg' behalve bij dat prulliwatch merk welke jij nu linkt
pi_44991484
Ik ben op zoek naar het horloge van Dolce & Gabanna, uit de "Perfect"-reeks, productnummer is:
3.71934.023.6

ik kan op internet nergens dat horloge in die kleur vinden, kan iemand me helpen?

Gevonden, http://www.emporium-italy.com/b2cweb03/scheda.asp?Cod=1193 en besteld

[ Bericht 31% gewijzigd door pievdb op 04-01-2007 00:05:50 (gevonden) ]
pi_44997817
IWC om de pols gehad geil ding, maarja, ik heb er natuurlijk weer geen poen voor
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45000970
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:33 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Beetje de tactiek van het merk. Eerst zeggen dat ze 399 kosten waardoor mensen denken dat ze een mega-koopje hebben voor 99 euro.
Ik zou er niet aan beginne. Ook niet voor 100 euro.
Koop dan een leuke Seiko ofzo...
inderdaad, vond het ook allemaal een beetje dubieus. Was een beetje aan het rondkijken en vond het nogal opvallen. Vind sommigen er van de buitenkant wel aardig uitzien, maar wil wel een goede horloge waar ik aardig wat jaartjes mee vooruit kan en die er goed uit ziet. Dus heb er ook wel wat geld voor over.
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
pi_45001916

zo'n een heb ik maar dan met leren bandje
pi_45004065

Mooi en simpel.

[ Bericht 23% gewijzigd door Daan_89 op 04-01-2007 16:22:27 ]
pi_45012936
Ik vind dit eigenlijk wel een heel gaaf horloge:

http://hammerprice.secret.jp/SND193P1-1.jpg
Seiko Chronograaf SND193P1

Ik heb er alleen niet zoveel verstand van verder. Iemand ervaringen met deze en/of met dit merk en waar kan ik m voor een mooi prijsje krijgen. Kost geloof ik rond de 100 euro deze?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 03:00:49 #90
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_45028996

zelfde als die alleen mijne was ¤12,50.
pi_45033622
Wat vinden jullie nou een mooie skeleton voor een budget tot 1000 euro?
De chronoswiss opus is natuurlijk prachtig, maar helaas onbetaalbaar.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:56:25 #92
110777 Adsum
Is present!
pi_45042576
pi_45047252
Dit is mijn horloge

pi_45062017
Oe een horloge topic

Het is dat mijn geld niet eindig is, dus moet ik het doen met een simpel horlogetje. Maar anders had ik wel een leuke Breitling ofzo om mijn pols. Vind zelf dat die wel hele mooie horloges hebben namelijk.

Magoed, ikzelf heb een leuke Festina. Voor zover ik weet is het een originele. Serie# 8813
Leuk om misschien even te vertellen is, dat het glas niet te bekrassen valt. Voor degene die redelijke ogen hebben, ja er zitten krasjes op. En ik heb echt geen idee hoe die daar ooit gekomen zijn. Want zovaak loop ik niet tegen diamant aan zegmaar Magoed, met een schaar bijvoorbeeld is er geen kras in te krijgen.

Bandje is overigens van echt koeienleer gemaakt, verdomme al 2 keer moeten vervangen. 1 keer voor slijtage en andere keer door te snel te strak te dragen. Dus dat het leer nog niet geheel aan de pols vorm gewend was geraakt.

Gekocht toen ik nog in 2 vwo zat, dus alweer een jaar of 8 geleden. Ik verwacht ook wel een reactie van: heej lakschade, imbeciel how could you! Maarja, ik draag hem dan ook dagelijks.

Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_45084514
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:32 schreef Patrick87 het volgende:
Ik vind dit eigenlijk wel een heel gaaf horloge:

http://hammerprice.secret.jp/SND193P1-1.jpg
Seiko Chronograaf SND193P1

Ik heb er alleen niet zoveel verstand van verder. Iemand ervaringen met deze en/of met dit merk en waar kan ik m voor een mooi prijsje krijgen. Kost geloof ik rond de 100 euro deze?
Niemand?
  zondag 7 januari 2007 @ 14:43:08 #96
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45108457
  zondag 7 januari 2007 @ 14:53:33 #97
157361 jors
stripheld
pi_45108820
ik heb een chille casio
off the wall
pi_45109070
Mocht ook me eerste horloge uitzoeken.
Heb zoeen TW Steel, broer heeft een U-boat maar die mocht ik niet dus deze uitgezocht.
Zal wel eens een foto maken.
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_45109464
Jammer dat veel horloges een diameter hebben van ong. 40mm, ik zou graag een iets grotere willen. Bijvoorbeeld die Seiko vind ik een erg leuke, zeker voor die prijs. Hij mocht van mij alleen wel iets groter..
  zondag 7 januari 2007 @ 15:17:32 #100
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_45109630
Nog eens mijn eigen horloge posten

zondag 7 januari 2007 @ 19:47:13 #101
110777 Adsum
Is present!
pi_45118672
Mooie Navitimer, imo de enige mooie Breitling serie!
pi_45123122
die van mij vandaag gekocht TW Steel 50 mm Chrono

egt super bruut vindt ik
pi_45123402
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:26 schreef Jeltos het volgende:
die van mij vandaag gekocht TW Steel 50 mm Chrono
[afbeelding]

egt super bruut vindt ik
Die heb ik dus ook gekregen.
pi_45142090
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:32 schreef Ipho het volgende:

[..]

Die heb ik dus ook gekregen.
hahah ik ook als verjaardags cado maja heb je wel wat
pi_45171160

nog geen foto van dat hij om mijn pols zit (batterijen van camera zijn op) maar deze heb ik gehad en ik ben er erg blij mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45197473

Omega uit 1912

Doe hem echter weg omdat ik deze nooit gebruik
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:00:42 #107
106272 Ottaav
Beter laat dan nooit.
pi_45199072
Heb 2 weken geleden een Zeno Pilot Basic Automatic Day-Date gehaald. Vond het het mooiste horloge in deze prijsklasse.
Erg tevreden mee in ieder geval.
pi_45202493
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:19 schreef Jeltos het volgende:

[..]

hahah ik ook als verjaardags cado maja heb je wel wat
Ook het zelfde
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:02:30 #109
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45221218
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 23:20 schreef Feitosa het volgende:
[afbeelding]

Omega uit 1912

Doe hem echter weg omdat ik deze nooit gebruik
Wat wil je dr voor hebben...
pi_45224858
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:02 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Wat wil je dr voor hebben...
Had zo 150-200 Euro in gedachten.

Mail anders ff wat jij er voor over hebt.

Kan ook ff alle foto,s sturen die ik heb.
pi_45226182

Deze staat voor 150 euro op eBay, is dat een mooie prijs voor dit horloge?
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:46:37 #112
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45241196
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:54 schreef Maxxieh het volgende:
[afbeelding]

Deze staat voor 150 euro op eBay, is dat een mooie prijs voor dit horloge?
Ik vind het nogal duurbetaald....
Ook al is het een "zeno"
pi_45253606
Ik loop nu met een Seiko Sportura om m'n arm. Niet de mijne, maar toch wel heel erg gaaf.
pi_45254536
Ik zat me net te vervelen en ging ff tv kijken, toen zag ik bij liveshop (ja.. liveshop ja ) een aantal horloges, waaronder een paar van het merk Roebelin & Graef. Op de site staan prijzen van rond de 1300 euro en zij verkochten ze voor 160 euro. Bijvoorbeeld deze "Jubile":

Een 'skelet' horloge en automatisch, weet iemand hier iets meer van het merk?

(nee dit horloge vind ik zelf niet zo heel mooi, maar ze hebben wel andere grappige modellen).
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 januari 2007 @ 17:04:10 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45254802
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:56 schreef Maxxieh het volgende:
Ik zat me net te vervelen en ging ff tv kijken, toen zag ik bij liveshop (ja.. liveshop ja ) een aantal horloges, waaronder een paar van het merk Roebelin & Graef. Op de site staan prijzen van rond de 1300 euro en zij verkochten ze voor 160 euro. Bijvoorbeeld deze "Jubile":

[afbeelding]

Een 'skelet' horloge en automatisch, weet iemand hier iets meer van het merk?

(nee dit horloge vind ik zelf niet zo heel mooi, maar ze hebben wel andere grappige modellen).

Natuurlijk is het heel eenvoudig zelf een merknaam te verzinnen en een extreem hoge prijs verzinnen en hem nu 'opeens' veel goedkoper aanbieden.
pi_45254968
Mja ik vertrouw het zelf ook niet allemaal hoor, maar mss wist men hier meer van af.. Ik geloof dat Roebelin&Graef hetzelfde is als Javelle/Buchner&Bovalier. Het komt allemaal uit Duitsland en de sites lijken wel op elkaar. Ook allemaal hoge adviesprijzen (op de sites), en op ebay allemaal te vinden voor rond de 160 euro.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 januari 2007 @ 17:14:31 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45255185
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:08 schreef Maxxieh het volgende:
en op ebay allemaal te vinden voor rond de 160 euro.
En dat is zo'n 100 euro teveel
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:07:07 #118
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45256832
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En dat is zo'n 100 euro teveel
Exact! Chinese prulzooi met een dure naam...
pi_45257850
Dan zijn de kopers van dit soort horloges flink genaaid..
pi_45258080

Een kuifje horloge...
Zijn er 1500 van gemaakt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:01:56 #121
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45258711
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:46 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Een kuifje horloge...
Zijn er 1500 van gemaakt.
Wel héél jammer dat ik er nog niks van kan zien... Closeup?
pi_45258743
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:01 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Wel héél jammer dat ik er nog niks van kan zien... Closeup?
Ik zal het proberen....
Brb...
pi_45259277

Dat valt nog niet mee, een witte plaat fotograferen...
pi_45259599

Gelijk de achterkant maar gedaan....

Mijn heeft nummer 0504.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:53:00 #125
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45265585
Leuk... Mechanisch of quartz...?
pi_45268048
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:53 schreef TheSilencer het volgende:
Leuk... Mechanisch of quartz...?
Euhm is dat het verschil tussen batterij en zelf opwinden?
Zit dus een batterij in...
Verder weet ik het fijne er niet van.
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:22:01 #127
106272 Ottaav
Beter laat dan nooit.
pi_45269076
Die Roebelin & Graef/Liveshop toestand was me ook al opgevallen ja.

En Maxxieh, of het duur is voor dat model weet ik zo niet. Het enige dat ik weet is dat je in ieder geval geen garantie van Zeno krijgt als je hem via Ebay koopt. Plus het feit dat je geen idee hebt of ie echt is.
pi_45273490
Dan vraag ik het hier maar, ik zoek dus een horloge (2ehands) voor een euro of 200. Type: een nette zoals het voorbeeld van Roebelin & Greaf, of een model 'zeno' in het midden van de pagina.

Jullie enig idee wat je voor +- 200eur kunt krijgen en welke merken?
pi_45273886
mag ik hier ook foto's van nep horloges posten, ik ben namelijk een chinees..
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:29:00 #130
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45276021
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:56 schreef RijstNatie het volgende:
mag ik hier ook foto's van nep horloges posten, ik ben namelijk een chinees..
Tuurlijk mag dat, als wij die dan uitgebreid mogen bespotten!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:45:43 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_45287759
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:46 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Ik vind het nogal duurbetaald....
Ook al is het een "zeno"
He ik heb gemerkt dat jij nogal een Swatch verzamelaar bent he?!

Zou je mij misschien kunnen helpen?

Ik zoek dit horloge voor mijn vriendin. Heb hem in Amsterdam gezien, maar daar kom ik niet snel meer.

Kun jij mij misschien helpen? Ik zoek de naam en waar ik hem kan kopen in Arnhem of Eindhoven (of eventueel online).

Alvast bedankt!!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:52:34 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45287967
quote:
Jammer dat je die wegdoet!
Kun je niet beter dat lelijke oranje ding wegdoen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_45288566
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:29 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat, als wij die dan uitgebreid mogen bespotten!
ik weet niet of je verstand hebt van namaak spul, maar je hebt horloges die worden zo nagemaakt waarvan de kwlaiteit hetzelfde is en bijna niet te onderscheiden van echt.

je betaald uiteindelijk voor het merk als je dat nog niet wist
pi_45289728
Laat eens wat van die nephorloges zien?

(desnoods naar mijn mail: maxxieh at gmail punt com)

Merci!:)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:05:38 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45290008
Een goeie nepper kost toch al gauw een paar honderd euro
Mijn reisverslagen
pi_45290050
ik had een omega die is gejat tijdens inbraak en een rolex die heb ik verkocht, heb alleen nog een rado maar geen camera
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:08:20 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45290095
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:06 schreef RijstNatie het volgende:
ik had een omega die is gejat tijdens inbraak
Die inbreker is gepwnd !
Mijn reisverslagen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:12:42 #138
110777 Adsum
Is present!
pi_45291894
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Jammer dat je die wegdoet!
Kun je niet beter dat lelijke oranje ding wegdoen?
Die Seiko is mijn werkklok, en hij voldoet prima!
Als je interesse hebt in de Stowa, mag je hem best kopen hoor
pi_45291950
niemand die mijn horloge leuk vindt? ikke wel

moet nog een foto om de pols maken maar valt niet mee met spiegeling, licht en witte wijzerplaat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45292018
Zeker mooi hoor DarkElf, lekker stijlvol!
pi_45292873

Ik ben blijkbaar de enige met een Lorus
pi_45293864
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:14 schreef DarkElf het volgende:
niemand die mijn horloge leuk vindt? ikke wel

moet nog een foto om de pols maken maar valt niet mee met spiegeling, licht en witte wijzerplaat
Ikke ook! Had 'm niet gezien... Sorry....
Lijkt wel een beetje op de mijne, qua kast.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 januari 2007 @ 22:32:24 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45299785
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:11 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

ik weet niet of je verstand hebt van namaak spul, maar je hebt horloges die worden zo nagemaakt waarvan de kwlaiteit hetzelfde is en bijna niet te onderscheiden van echt.

right .
Ow en ik ben gediplomeerd uurwerkmaker, ik heb er wel een beetje kijk op.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:59:48 #144
110777 Adsum
Is present!
pi_45300735
Ook bij neppe Rolexen gebruiken ze 904L staal, en natuurlijke echte Rolex uurwerken en witgouden wijzers en markers
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:32:09 #145
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45310187
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:11 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

Ik betaal (ook) voor originaliteit! Geen ervaring met namaak en dat wil ik graag zo houden, thank you very much!
pi_45311660
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:16 schreef Elwood1802 het volgende:
Dan vraag ik het hier maar, ik zoek dus een horloge (2ehands) voor een euro of 200. Type: een nette zoals het voorbeeld van Roebelin & Greaf, of een model 'zeno' in het midden van de pagina.

Jullie enig idee wat je voor +- 200eur kunt krijgen en welke merken?
pi_45315791
Ik heb een Tag Heuer Carrera mogen erven, maar helaas is deze kapot. Ik ben hiervoor naar de Siebel gegaan en die heeft hem doorgestuurd naar de Tag Heuer. Tag Heuer heeft gezegd dat het niet meer te maken valt. Ik weet niet of het uurwerk kapot is, weet wel dat de horlogeband kapot is. Zijn er misschien toch nog oplossingen om dit prachtige horloge te maken?

Hier wat foto's (met mijn telefoon gemaakt, kutkwaliteit dus):

1e foto! <--- Klikbaar!!

Ik heb ook een beetje gezocht op google en ben erachter gekomen dat hij heel veel lijkt op een Carrera 1964:

(linksboven)

Alleen heeft die van mij rondom nog cijfers van 60 t/m 1000.

Hopelijk kan iemand hier wat mee!:)
pi_45339418
Niemand?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 januari 2007 @ 13:18:39 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45340268
Een beetje horlogemaker zal hem vast wel kunnen repareren. De vraag is of het dat nog waard is
  zondag 14 januari 2007 @ 16:08:21 #150
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45345431

voor 109 euro. en ik kreeg 'm destijds gratis!
  zondag 14 januari 2007 @ 17:39:26 #151
110777 Adsum
Is present!
pi_45348711
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:50 schreef Maxxieh het volgende:
Niemand?
Voor 10 euro wil ik hem anders wel van je overkopen
  zondag 14 januari 2007 @ 17:45:07 #152
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45348907
20 Euro geboden!
  zondag 14 januari 2007 @ 17:49:01 #153
110777 Adsum
Is present!
pi_45349032
25
  zondag 14 januari 2007 @ 19:29:16 #154
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45352110
30

Of weet je wat, stuur me maar gewoon een mail als je ervanaf wilt

Anders gewoon een reparateur zoeken in NL... Slechte service van TAG overigens

[ Bericht 52% gewijzigd door TheSilencer op 14-01-2007 19:35:46 ]
  zondag 14 januari 2007 @ 19:46:17 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45352719
Valjoux 72 toch?
Weet je een serie nr.?

¤50

Maar je moet er gewoon mee naar een goede horlogemaker gaan. Zijn te mooie horloges om weg te doen.
pi_45353898
  zondag 14 januari 2007 @ 21:09:56 #157
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_45356255
Police heeft ook een aantal dikke horloges in het assortiment zitten. Ik vind leer overigens mooier dan metaal of zilver
haat het niet dan schaad het niet...
pi_45356375
Ook mijn nieuwe even showen. Gekregen van mijn baas, omdat het resultaat goed was.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_45357069
Dit horloge doe ik nooit en te nimmer weg, teveel emotionele waarde. Helaas heb ik er verder geen bon/certificaat of iets bij. Maar ik ga maar eens naar een horlogemaker, hij moet toch gewoon te maken zijn..
pi_45357111
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef naittun1 het volgende:
[afbeelding]
Toe maar
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 15 januari 2007 @ 18:50:36 #161
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45380713
Best een mooi ding die Carrera
  maandag 15 januari 2007 @ 19:03:57 #162
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45381255
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:50 schreef Jackal_Omega het volgende:
Best een mooi ding die Carrera
http://cgi.ebay.de/Heuer-(...)tem#ebayphotohosting

ff sparen, maar dan heb je ook wat.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:28:53 #163
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45382303
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

http://cgi.ebay.de/Heuer-(...)tem#ebayphotohosting

ff sparen, maar dan heb je ook wat.
Gouden kast.......
pi_45388421
Mijn horloge

pi_45388466
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:57 schreef Symsonic het volgende:
Mijn horloge

[afbeelding]
Die knop aan de zijkant is mij iets te lomp Verder wel een strak model
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:18:24 #166
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45400260
Ik vind het gewoon meeliften met de u-boot hype (wat ik ook 3 keer niks vind)
Vendoux, Danish Design, TW Steel, Tauchmeister
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:25:22 #167
37887 Dauthi
Progressive
pi_45409084
[img]https://www.iwc.ch/collection/_img/4_0_pilotswatches/3255_001_m.jpg[/img]
De mijne
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:11:05 #168
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45421222
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:25 schreef Dauthi het volgende:
[afbeelding]
De mijne
Mark XVI. Hele mooie klok, top afwerking... (maar ik vind de XV mooier )
pi_45423155
Zo'n Seiko Premier Kinetic Perpetual is te koop voor ongeveer 350 euro, het betreft dit horloge:

Ik zou hem dan wel graag met leren band willen, maar is dit horloge z'n geld waard?

>

[ Bericht 15% gewijzigd door Maxxieh op 16-01-2007 23:11:50 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 januari 2007 @ 23:06:53 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45423237
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:04 schreef Maxxieh het volgende:
Zo'n Seiko Premier Kinetic Perpetual is te koop voor ongeveer 350 euro, het betreft dit horloge:

[afbeelding]

Ik zou hem dan wel graag met leren band willen, maar is dit horloge z'n geld waard?
Die zijn toch duurder? zo rond de 599,-?
Mooi horloge. Seiko is een zeer innovatief merk en maakt technisch mooie horloges. Daarnaast maken ze hele goede kasten.
pi_45423595
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die zijn toch duurder? zo rond de 599,-?
Mooi horloge. Seiko is een zeer innovatief merk en maakt technisch mooie horloges. Daarnaast maken ze hele goede kasten.
350 euro op eBay. (incl. verzending)
pi_45425986

woensdag 17 januari 2007 @ 20:11:43 #173
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45449214
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:17 schreef Maxxieh het volgende:

[..]

350 euro op eBay. (incl. verzending)
Hou je rekening met eventueel invoerkosten.
19% BTW en invoerheffing.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 januari 2007 @ 21:45:31 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45452537
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:11 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Hou je rekening met eventueel invoerkosten.
19% BTW en invoerheffing.
En met eventueel een doos met pakjes appelsap
pi_45453228
Naja hij heeft al meer dan 1000 horloges verkocht en 1000 goede feedbacks..
Maar idd die invoerkosten blijven een gok.
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:05:26 #176
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_45453340
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En met eventueel een doos met pakjes appelsap
mja was ook wel stom ook van die gast die telefoon gaat echt niet weg voor de prijs van 300 euro
OOЯ
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 januari 2007 @ 22:14:29 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45453718
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:03 schreef Maxxieh het volgende:
Naja hij heeft al meer dan 1000 horloges verkocht en 1000 goede feedbacks..
Dat vind ik al verdacht.. er zit namelijk bij zoveel feedback altijd wel 1 sjacherijn tussen.
pi_45454555
Naja hij heeft 6 negatieve feedbacks ofzo, maar wat die inhouden weet ik niet precies. Want de negatieve comments staan er in het spaans(dacht ik).
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:55:41 #179
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_45455686
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:33 schreef Maxxieh het volgende:
Naja hij heeft 6 negatieve feedbacks ofzo, maar wat die inhouden weet ik niet precies. Want de negatieve comments staan er in het spaans(dacht ik).
misschien gaf het klokje de siesta niet aan.
OOЯ
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:18:54 #180
110777 Adsum
Is present!
pi_45502691
Foto'tje van afgelopen zondag:

De collectie.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:18:38 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45506765
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:18 schreef Adsum het volgende:
Foto'tje van afgelopen zondag:
[afbeelding]

De collectie.
Die Master Chrono blijft schitterend.
En de Stowa vind ik ook erg leuk, zeker voor het geld.
Weg met dat lelijke oranje ding
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 januari 2007 @ 15:25:24 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45506980
Eigenlijk wil nog een springdrive.... Maar ik heb even geen 3500,- over voor een Seiko
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:46:39 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45507620
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Eigenlijk wil nog een springdrive.... Maar ik heb even geen 3500,- over voor een Seiko
Eigenlijk is zo'n springdrive gewoon een quartz horloge, maar dan met een ander aandrijfmechanisme
Mijn reisverslagen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:52:02 #184
110777 Adsum
Is present!
pi_45507774
Vind het technisch wel erg mooi, maar ik kan het mezelf niet verantwoorden 3500 voor een Seiko neer te leggen...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 januari 2007 @ 15:54:28 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45507839
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Eigenlijk is zo'n springdrive gewoon een quartz horloge, maar dan met een ander aandrijfmechanisme
Bij lange na niet
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:13:11 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45508408
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bij lange na niet
Echt wel.
De tijdreferentie is gewoon een quartzkristal en daarmee is het dus een quartzklok

Maar ze hebben het wel op een zeer onconventionele manier geimplementeerd. Het werkt met een feedback loop en electromagneetjes die een tegenkracht opwekken in het mechanisme en op die manier de grotendeels mechanische klok quartz precisie geven. Dus eigenlijk een mechanisch uurwerk dat met electronica nauwkeurig wordt gemaakt. Wel origineel bedacht, maar strikt gesproken een quartzklok, zij het met een zeer onconventionele- en grotendeels mechanische aandrijving
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 januari 2007 @ 17:48:24 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45511174
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Echt wel.
De tijdreferentie is gewoon een quartzkristal en daarmee is het dus een quartzklok

Maar ze hebben het wel op een zeer onconventionele manier geimplementeerd. Het werkt met een feedback loop en electromagneetjes die een tegenkracht opwekken in het mechanisme en op die manier de grotendeels mechanische klok quartz precisie geven. Dus eigenlijk een mechanisch uurwerk dat met electronica nauwkeurig wordt gemaakt. Wel origineel bedacht, maar strikt gesproken een quartzklok, zij het met een zeer onconventionele- en grotendeels mechanische aandrijving
Dus geen quartz horloge, want die hebben per definitie een stappenmotor.
pi_45511439
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:40 schreef Sjakkert het volgende:
[afbeelding]

EEN FLIK FLAK!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:59:16 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45511504
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus geen quartz horloge, want die hebben per definitie een stappenmotor.
Nee dat hoeft niet. Quartz slaat op de tijdreferentie (de resonantie van een quartz kristal). Je kunt ook een quartzklok maken met bijvoorbeeld een synchroonmotor of iets anders (is alleen lastiger en duurder).
Evengoed kun je ook een electronische klok maken met een stappenmotor terwijl het geen quartz klok is maar een andere tijdreferentie (bijvoorbeeld een LC-oscillator of een astabiele multivibrator (flipflop) ).
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 januari 2007 @ 18:13:17 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45511873
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet. Quartz slaat op de tijdreferentie (de resonantie van een quartz kristal). Je kunt ook een quartzklok maken met bijvoorbeeld een synchroonmotor of iets anders (is alleen lastiger en duurder).
Evengoed kun je ook een electronische klok maken met een stappenmotor terwijl het geen quartz klok is maar een andere tijdreferentie (bijvoorbeeld een LC-oscillator of een astabiele multivibrator (flipflop) ).
Ja, je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt hoor
Een quartz horloge is OF digitaal OF heeft een stappenmotor. De spring drive is niet 'gewoon een kwarts horloge' de gehele aandrijving is omgedraaid, de aandrijving is mechanisch inplaats van elektronisch en de tijdregeling werkt dmv afremming ipv aandrijving.

Als je zo als jij redeneert kan je ook zeggen dat de balans eigenlijk gewoon een verbetering was van de slinger.
pi_45520598
Lol, gaan we Swetsenegger dingen over horloges uitleggen
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:53:13 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45525272
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt hoor
Een quartz horloge is OF digitaal OF heeft een stappenmotor. De spring drive is niet 'gewoon een kwarts horloge' de gehele aandrijving is omgedraaid, de aandrijving is mechanisch inplaats van elektronisch en de tijdregeling werkt dmv afremming ipv aandrijving.
Zoals gezegd slaat quartz niet op de aandrijving maar op het tijdsbepalende mechanisme. Je kunt prima een quartzklok maken zonder stappenmotor of zelfs met een mechanische aandrijving. In het geval van een Springdrive wordt de nauwkeurigheid gewoon bepaald door precies dezelfde quartz kristaloscillator als bij 'gewone' quartzhorloges.

Het verschil is alleen de manier waarop je het het mechanisme synchroon laat lopen aan het quartzkristal. Bij een conventionele quartzklok heb je een feedforward regeling; je geeft gewoon pulsjes aan de stappenmotor, er is geen feedback. Bij de Springdrive gebruik je een feedback loop waarbij je het mechanisme afremt om het synchroon te houden. Leuk verzonnen. Het is wel nog steeds een quartz klok.
quote:
Als je zo als jij redeneert kan je ook zeggen dat de balans eigenlijk gewoon een verbetering was van de slinger.
Nee, een balans is wel fundamenteel heel anders dan een slinger. Een balans is een massa-veersysteem terwijl bij een slinger de resonantie puur bepaald wordt door de zwaartekracht en de lengte van de (effectieve) slinger. De massa (of traagheidsmoment) komt bij een slinger helemaal niet in de vergelijking voor en er is ook geen veer die een rol speelt als frequentie bepalend element.
Mijn reisverslagen
pi_45526329
De mening van een chinees telt niet.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:06:05 #194
124676 RobertoCarlos
pi_45527193
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 03:14 schreef Ontopic het volgende:
De mening van een chinees telt niet.
Afvalchinees
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 09:54:32 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45527477
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals gezegd slaat quartz niet op de aandrijving maar op het tijdsbepalende mechanisme. Je kunt prima een quartzklok maken zonder stappenmotor of zelfs met een mechanische aandrijving. In het geval van een Springdrive wordt de nauwkeurigheid gewoon bepaald door precies dezelfde quartz kristaloscillator als bij 'gewone' quartzhorloges.

Het verschil is alleen de manier waarop je het het mechanisme synchroon laat lopen aan het quartzkristal. Bij een conventionele quartzklok heb je een feedforward regeling; je geeft gewoon pulsjes aan de stappenmotor, er is geen feedback. Bij de Springdrive gebruik je een feedback loop waarbij je het mechanisme afremt om het synchroon te houden. Leuk verzonnen. Het is wel nog steeds een quartz klok.
[..]

Nee, een balans is wel fundamenteel heel anders dan een slinger. Een balans is een massa-veersysteem terwijl bij een slinger de resonantie puur bepaald wordt door de zwaartekracht en de lengte van de (effectieve) slinger. De massa (of traagheidsmoment) komt bij een slinger helemaal niet in de vergelijking voor en er is ook geen veer die een rol speelt als frequentie bepalend element.
Ja joh, dat weet ik allemaal wel, maar de srping drive is geen quartz horloge. Punt.
Als je dat niet begrijpt denk ik dat je in het verkeerde topic zit.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:15:57 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45527652
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja joh, dat weet ik allemaal wel, maar de srping drive is geen quartz horloge. Punt.
Wat een goede argumenten voer je toch weer aan.
Ik beschouw de discussie dan maar als gewonnen
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 11:28:47 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45528680
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat een goede argumenten voer je toch weer aan.
Ik beschouw de discussie dan maar als gewonnen
Nee hoor, ga maar aan een liefhebber van uurwerk techniek uitleggen dat het 'gewoon' een quartz horloge is.
Dat is net zoiets als tegen een porsche eigenaar vertellen dat het 'gewoon' een auto is. Denk je dat je dan serieus wordt genomen?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:44:50 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45530412
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, ga maar aan een liefhebber van uurwerk techniek uitleggen dat het 'gewoon' een quartz horloge is.
Dat is net zoiets als tegen een porsche eigenaar vertellen dat het 'gewoon' een auto is. Denk je dat je dan serieus wordt genomen?
Nou, ik heb denk ik wel duidelijk aangegeven dat ook ik vind dat het geen conventioneel ontwerp is. Ik kan ook goed begrijpen dat een horlogeliefhebber het een bijzonder klokje vindt. Maar dat neemt niet weg dat het wel nog steeds een quartz horloge is, ook al heeft het een onconventionele aandrijving.

Maar dat begrijp je zelf ook wel. Ik denk dat jouw probleem met mijn opmerking meer is dat je er een waardeoordeel in ziet in plaats van technische omschrijving van wat het feitelijk is.
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 12:49:41 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45530536
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nou, ik heb denk ik wel duidelijk aangegeven dat ook ik vind dat het geen conventioneel ontwerp is. Ik kan ook goed begrijpen dat een horlogeliefhebber het een bijzonder klokje vindt. Maar dat neemt niet weg dat het wel nog steeds een quartz horloge is, ook al heeft het een onconventionele aandrijving.
Ja en een porsche kan je ook gewoon boodschappen mee doen. Daarom is het nog geen boodschappen autootje

Natuurlijk is het volgens de regel een quartz horloge. Maar in beginsel is het idee compleet anders.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 12:51:54 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45530589
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:44 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat jouw probleem met mijn opmerking meer is dat je er een waardeoordeel in ziet in plaats van technische omschrijving van wat het feitelijk is.
Absoluut. Blancpain heeft niet voor niets jaren lang de slogan 'There never has been a Quartz Blancpain and there never will be' gehad.

Quartz spreekt totaal niet tot de verbeelding. Seiko is er wat mij betreft voor het eerst in geslaagd een 'quartz' horloge te maken dat een technische emotie oproept.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:56:14 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45530693
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Quartz spreekt totaal niet tot de verbeelding. Seiko is er wat mij betreft voor het eerst in geslaagd een 'quartz' horloge te maken dat een technische emotie oproept.
OK, toch een quartz horloge dus, maar wel een met een bijzondere onconventionele aandrijving.

Vrede dan maar?
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 13:01:13 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45530823
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

OK, toch een quartz horloge dus, maar wel een met een bijzondere onconventionele aandrijving.

Vrede dan maar?
Een bijzonder onconvetioneel innovatief horloge met een beetje quartz techniek
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:06:56 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45530975
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een bijzonder onconvetioneel innovatief horloge met een beetje quartz techniek

Mijn reisverslagen
pi_45537598
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:11 schreef RoofingBurner het volgende:
Ook mijn nieuwe even showen. Gekregen van mijn baas, omdat het resultaat goed was.
[afbeelding]
Wat vinden jullie kenners eigenlijk van mijn klokkie? Ik post hem niet voor niets hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 18:01:55 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45537998
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:45 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Wat vinden jullie kenners eigenlijk van mijn klokkie? Ik post hem niet voor niets hoor.
Ja, seiko sportura. Leuk.
pi_45538300
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, seiko sportura. Leuk.
Het is een Arctura.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 18:28:12 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45538807
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:11 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Het is een Arctura.
Ah..., zelfde oordeel... leuk.
pi_45547739

pi_45598030
Hi mensen,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb zojuist mijn Seiko SND193P1 blauw binnen gekregen en ben er super tevreden mee, maar hij zit nu veel te wijd om mijn pols.

Hoe haal ik er een paar schakeltjes tussenuit? Ik kan het wel zomaar gaan proberen, maar ben bang dat ik dan iets kapot maak. In de handleiding staat hier niets over. Daar staat alleen hoe de stopwatch werkt en hoe tijd en datum ingesteld moeten worden, wat ik inmiddels allemaal heb gedaan.

Bedankt!!!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 januari 2007 @ 15:36:08 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45598336
Meestal een pennetje eruit drukken, maar dat kan erg zwaar gaan en is eigenlijk iets wat een juwelier/horlogemaker of in ieder geval iemand met ervaring moet doen. Anders kan je namlijk je band beschadigen.
pi_45598436
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Meestal een pennetje eruit drukken, maar dat kan erg zwaar gaan en is eigenlijk iets wat een juwelier/horlogemaker of in ieder geval iemand met ervaring moet doen. Anders kan je namlijk je band beschadigen.
Doen ze dat gratis? In dat geval ga ik morgen even langs, ik ken er wel een in de buurt die volgensmij ook Seiko verkoopt. Heb alleen het horloge daar niet gekocht, die komt uit Australië via Ebay aangezien het dan iets minder dan 100euro kostte inc. verzenden terwijl de prijs in Nederland rond de 140euro ligt.
pi_45598755
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:38 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Doen ze dat gratis? In dat geval ga ik morgen even langs, ik ken er wel een in de buurt die volgensmij ook Seiko verkoopt. Heb alleen het horloge daar niet gekocht, die komt uit Australië via Ebay aangezien het dan iets minder dan 100euro kostte inc. verzenden terwijl de prijs in Nederland rond de 140euro ligt.
Kost je misschien een paar euro, is echt zo gebeurt...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 januari 2007 @ 15:52:47 #213
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45598962
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:38 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Doen ze dat gratis?
Nee natuurlijk niet. Jij koopt lekker goedkoop een horloge via internet en die juwelier moet service verlenen?
quote:
In dat geval ga ik morgen even langs, ik ken er wel een in de buurt die volgensmij ook Seiko verkoopt. Heb alleen het horloge daar niet gekocht, die komt uit Australië via Ebay aangezien het dan iets minder dan 100euro kostte inc. verzenden terwijl de prijs in Nederland rond de 140euro ligt.
Dat zeg ik.
pi_45599014
Wat is een paar euro? 5 oid? Zullen ze het wel doen ondanks het feit dat ik het horloge niet bij hen heb gekocht? Heb er wel 5 euro voor over hoor, dat is het probleem niet...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:23:38 #215
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_45600103

Deze is een paar deeltjes terug gepost door Dizer. Ik vind 'em behoorlijk vet maar wie weet welk horloge dit is?
  woensdag 24 januari 2007 @ 08:55:53 #216
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_45621687
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:23 schreef fraQture het volgende:
[afbeelding]

Deze is een paar deeltjes terug gepost door Dizer. Ik vind 'em behoorlijk vet maar wie weet welk horloge dit is?
bump?
pi_45622171
Als je goed kijkt is het een DKNY, staat links onderaan op het horloge, zoek maar eens op hun site dan
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:09:07 #218
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_45624190
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:30 schreef K-mail het volgende:
Als je goed kijkt is het een DKNY, staat links onderaan op het horloge, zoek maar eens op hun site dan
Had ik dus nog niet eens gezien

Bedankt in ieder geval

edit: het is de DKNY "NY 1260". Te koop voor ¤149 bij goldbusiness.nl. Zit best wel te twijfelen....

[ Bericht 10% gewijzigd door fraQture op 24-01-2007 11:27:12 ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:10:00 #219
124676 RobertoCarlos
pi_45645962
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:23 schreef fraQture het volgende:
[afbeelding]

strakke watch! hebben!
pi_45663668
Niet zo exclusief en duur als de meeste klokjes hier, maar ik ben er wel blij mee. Helemaal omdat 'ie maar 50 euro kostte.

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_45664846
Mijn nieuwe zeer mooie (vind ik) Stowa Marine Automatic:

[ Bericht 43% gewijzigd door timlol op 25-01-2007 16:26:51 ]
pi_45665309
Ik zoekt een leuk nieuw horloge. Ik zoek een 'stoer','mannelijk' horloge, eenvoudig uurwerk (geen 10000 wijzertjes en drukke wijzerplaat) en ABSOLUUT geen goud. Budget; 600 eurie's. Iemand een tip?

En ohja, niet digitaal natuurlijk. En leren polsband. (Metaal kan ik slecht tegen)
pi_45666545
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:21 schreef timlol het volgende:
[afbeelding]
mooi dinkie vooral op de foto van je pols!
pi_45666746
Dankje jovink
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:21:12 #225
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45666806
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:36 schreef voorpagina het volgende:
Ik zoekt een leuk nieuw horloge. Ik zoek een 'stoer','mannelijk' horloge, eenvoudig uurwerk (geen 10000 wijzertjes en drukke wijzerplaat) en ABSOLUUT geen goud. Budget; 600 eurie's. Iemand een tip?

En ohja, niet digitaal natuurlijk. En leren polsband. (Metaal kan ik slecht tegen)
Weet je hoeveel keus je hierin hebt.
Misschien voorbeelden van eventueel duurdere modellen die je mooi vind. Kun je kijken of er ook iets in de 600 euro catagorie is.
pi_45668385
quote:
[afbeelding]
Mooie horloge, stijlvol.
Waar heb je m gekocht?
pi_45668719
http://www.stowa.de/shop/
450euro kost nu 470 na prijsverhoging, ik had gemailt en kreeg hem nog voor oude prijs.
Is zn geld echt waard, mooi afgewerkt en mooi maar simpel.
pi_45668756
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:21 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Weet je hoeveel keus je hierin hebt.
Misschien voorbeelden van eventueel duurdere modellen die je mooi vind. Kun je kijken of er ook iets in de 600 euro catagorie is.
http://www.tagheuer.com/t(...).lbl?w=CL111A.FT6000

Deze vind ik bijvoorbeeld wel erg sexy
pi_45669638
@ voorpagina is een goedkoop model van oris niet wat?
pi_45669836
@ voorpagina,. net zon kermis ding ja
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:23:07 #231
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45670466
is dit niks voor je. Is geen nieuwe klok, maar hij lijkt wel op die Tag Heuer van je.
En voor 375 ben je klaar.

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4081
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 januari 2007 @ 19:24:42 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45670528
Tag Heuer is een redelijk gerenomeerd merk hoor
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:32:45 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45670853
Ik ben al een tijdje op zoek naar onderstaande Zenith.
Dit model wordt jammer genoeg niet meer gemaakt, en zo vaak zie ik ze niet te koop staan.
Iemand nog suggesties voor eventuele alternatieven, bvk.ook zo'n wijzerplaat met kekke kleurtjes ?

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 januari 2007 @ 19:34:31 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45670923
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar onderstaande Zenith.
Dit model wordt jammer genoeg niet meer gemaakt, en zo vaak zie ik ze niet te koop staan.
Iemand nog suggesties voor eventuele alternatieven?

[afbeelding]
Wat spreekt je aan in het model? Ik bedoel de vorm van de kast en de bezel hebben veel weg van een submariner, maar die heeft niet de chrono en zeker niet de kleurtjes bv.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:36:07 #235
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45670996
Die kleuren en Fly-back automatische chronograaf bv. Ik vind het een geinig ontwerp, en een mooi kaliber. Huidige Zenith vind ik niet zo mooi, en deze is betaalbaarder. Doen ongeveer 2200-2500 op Duitse ebay. Maar ik koop zo'n ding alleen maar als ik 'm eerst echt gezien heb, dus liever bij een "gewone" tweedehands handelaar of van verzamelaar.

@Swetsenegger; weet je toevallig of dat Zenith kaliber een beetje robuust is?

Meer info+ foto's hiero: http://monsite.wanadoo.fr/zenithelprimero/page7.html

[ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 25-01-2007 20:23:44 ]
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:59:40 #236
110777 Adsum
Is present!
pi_45672036
quote:
[afbeelding]
Zeker prachtig ja, ik heb hem op DZVL ook al voorbij zien komen
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:15:39 #237
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_45672762
quote:
[afbeelding]
Zeer mooi herenhorloge !
Everyone has secrets !
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:00:31 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45684677
quote:
[afbeelding]
Mooi ding!
Mijn reisverslagen
pi_45684885
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:36 schreef Hyperdude het volgende:
Die kleuren en Fly-back automatische chronograaf bv. Ik vind het een geinig ontwerp, en een mooi kaliber. Huidige Zenith vind ik niet zo mooi, en deze is betaalbaarder. Doen ongeveer 2200-2500 op Duitse ebay. Maar ik koop zo'n ding alleen maar als ik 'm eerst echt gezien heb, dus liever bij een "gewone" tweedehands handelaar of van verzamelaar.

@Swetsenegger; weet je toevallig of dat Zenith kaliber een beetje robuust is?

Meer info+ foto's hiero: http://monsite.wanadoo.fr/zenithelprimero/page7.html
zit in die oude zenith chronograven geen rolex daytona uurwerk?
Groots en meeslepend wil ik leven!
hoort ge dat, vader, moeder, wereld, knekelhuis!
Mein figur, ein wunder der fritur!
Hello.. I'm Johnny Cash.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 06:38:36 #240
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45686198
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:11 schreef commander het volgende:

[..]

zit in die oude zenith chronograven geen rolex daytona uurwerk?
Daarom vind ik een Zenith dus wel geinig; het is nl. net andersom.
In oudere Rolexen (Daytona, geloof ik) zit een Zenith uurwerk
pi_45694837

Sinds een tijdje heb ik deze in mijn bezit.,..
  zondag 28 januari 2007 @ 14:46:13 #242
110777 Adsum
Is present!
pi_45756938
Mijn nieuwste aanwinst, de Seiko Samurai (bedankt Jackal_Omega):

Kast met prachtige hoeken

En de collectie:

Doosje is bijna vol :
  zondag 28 januari 2007 @ 17:16:27 #243
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_45762861
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:46 schreef Adsum het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En de collectie:
[afbeelding]

Doosje is bijna vol :
[afbeelding]
In dat doosje van je he, die middelste, met lichtbruine band, welk horloge is dat? Zou graag 't merk willen weten.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:58:13 #244
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45764371
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:16 schreef BrauN het volgende:

[..]

In dat doosje van je he, die middelste, met lichtbruine band, welk horloge is dat? Zou graag 't merk willen weten.
Is een Laco,
Deze is speciaal voor www.dezinvanluxe.nl in een oplage van 15 stuks gemaakt.
Normaal staat er Laco op de plaat en heeft ie een datumvenster. Ook de kroon is anders.
Dit om het authentieke flieger gevoel te evenaren.

Ik heb nummer 11 en Adsum nummer 8
  zondag 28 januari 2007 @ 18:00:10 #245
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_45764438
dat 2e horloge vind ik ook mooi !

Dan is het toch weer jammer dat ik een vrouw ben.
Everyone has secrets !
  zondag 28 januari 2007 @ 19:23:56 #246
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_45766894

Die van mij
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zondag 28 januari 2007 @ 19:35:25 #247
110777 Adsum
Is present!
pi_45767218
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:00 schreef Lief-visje het volgende:
dat 2e horloge vind ik ook mooi !

Dan is het toch weer jammer dat ik een vrouw ben.
Mannenhorloges kunnen tegenwoordig ook prima door vrouwen gedragen worden!
  zondag 28 januari 2007 @ 19:39:45 #248
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45767344
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:35 schreef Adsum het volgende:

[..]

Uiteraard, ik draag volgens Adsum ook dameshorloges (qua maat dan)
  zondag 28 januari 2007 @ 19:40:26 #249
110777 Adsum
Is present!
pi_45767374
Dat kan dan weer niet, die 31-34mm gevallen
pi_45768160
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:23 schreef LeonH het volgende:
[afbeelding]

Die van mij
Wow die vind ik echt heel vet! Waar heb je hem vandaan? Naam/ Merk?
  zondag 28 januari 2007 @ 20:08:42 #251
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_45768262
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:05 schreef Shadpro het volgende:

[..]

Danke
Heb 'm bij Trendwatcher gekocht. Een Guess, Brown G-Amped Watch
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_45768307
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:46 schreef Adsum het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En de collectie:
[afbeelding]

Doosje is bijna vol :
[afbeelding]
Mooie collectie hoor!
Maar waarom geeft je omega niet de juiste tijd aan?
  zondag 28 januari 2007 @ 20:39:01 #253
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45769349
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:09 schreef Maxxieh het volgende:

[..]

Mooie collectie hoor!
Niet goed gezet
  zondag 28 januari 2007 @ 20:41:20 #254
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45769448
Hier even een verhaal over de Rikketik (horlogebeurs) Ik heb dit geschreven voor www.dezinvanluxe.nl. Die namen zullen jullie niks zeggen maar ik wil het jullie toch niet onthouden.

Even een impressie van de Rikketik.

Aangezien ik van de vorige keren wel geleerd heb dat de beste koopjes zo vroeg mogelijk te behalen zijn ging ik al vroeg naar de Rikketik toe. Vanaf het station met het busje, waar ik samen met Bredewold45 en zijn broer inzat.
Kwam er rond 10:15 binnen en er stond al een flinke rij.......

Eindelijk de hal binnen en het was echt teringdruk. Bij iedere tafel stond wel een rijtje mensen..Even rondgelopen en toen kwam ik Yaffle tegen. Hij liet mij zijn Seiko Marinemaster zien. Echt een prachtklok en die duikersextensie is echt geniaal bedacht.
Daarna met hem even naar Robbie409 gelopen alwaar ik mijn LED-horloge heb gekocht.
Voor die 23 euro echt een leuk ding moet ik zeggen. Robbie had het ook druk dus weer verder gegaan.
Terwijl ik aan het kijken was bij wat militaire klokken tikte Jeroen (Dr. Swatch) me aan. Hebben ff gekletst met elkaar en vol bewondering zijn Diaphane One bekeken.
Jeroen had gehoord dat er ergens een platina Swatch lag, dus die ging weer verder.
Toen ik aan het kijken was voor een 16mm Nato kwam ik Gerard tegen. Hij had zn IWC Flieger om en ik moest even de stalen band "voelen".
Man, wat een stukje vakmanschap. Ik heb nog nooit een stalen band gezien die zo soepel is en zo mooi is afgewerkt. Echt een pracht van een band, die het geld meer dan waard is (eerst dacht ik hier anders over)
Die Pontiac die ik bedoelde Gerard was een andere als die jij hebt. Ben er 2 tegengekomen. Bredewold45 heeft er ook eentje gekocht.

Nog even bij Maurice Rutten gekeken. Had wat Laco's, Poljot, Tauchmeisters liggen.
Verderop in de gang had ik bijna een JLC kalender gekocht. Met datumwijzer en venster voor de dag. Moest 500 euro kosten, maar had wel een grote beurt nodig. Uurwerk versprong de datum om 19 uur....
En daarbij was ie klein 31mm. Ik durfde de gok toch niet te wagen hoewel het wel een mooi klokje was....

In het restaurant kwam ik Freddy en Nivelacuso tegen. Heb mijn Tissot Navigator aan Freddy meegegeven (komt een nieuw glas op, en kast helemaal gematteerd).
Freddy had 3 horloges van Nivelacuso bij die gerepareerd waren. Seamaster Chrono Ti, vintage Seamaster Calender en een Speedmaster 125.
Vooral die 125 kon je niet omheen, wat een dikke klok zeg. Echt een vierkant stuk staal aan je pols.
Wel een mooi stuk staal!

Nivelacuso heeft me nog verteld hoe CvdK wijzers blauwde en Freddy had ook nog wat tips voor een mooie blauwe kleur.
Toen zijn we met zn allen naar de snack corner gelopen waar de "meeting" gehouden werd. Moet zeggen dat de opkomst erg groot was.
De volgende mensen waren er.
- Jeroen
- Brava
- Jaap-Wim
- Master-Fan
- Karel
- Leen V.
- Nivelacuso
- Timothy
- Gerard
- Marc B1 (van horlogeforum)
- Freddy
- Sieb (van horlogeforum)
- Henrik (van horlogeforum)
- Andre (Ori53)

Was dus lekker gezellig. Henrik was gefrustreerd omdat ie geen leuke horloges had gezien voor een normaal bedrag en hij moest en zou nog iets gaan kopen.
Jeroen heeft me nog wat uitgelegd over het internationale Swatch forum waar hij mod wordt. dus houd je hart vast
Ben er heel benieuwd na en verwacht er wel veel van.
Jeroen en ik vonden het ook wel weer een strak plan om weer eens een keer een etentje te organiseren met zn allen. Maar hier kom ik nog op terug.

Nog even verder gelopen en je zag dat de grote drukte (was nog steeds druk) al wel een beetje voorbij was.
Hoop mooie dingen gezien, maar aan mooie dingen hangt ook een mooi prijskaartje...
Nog wel een Eterna gezien met dezelfde kast als mijn Lemania. Deze was alleen niet military issued en zag er nogal zwaar gebruikt uit.
Maar 200 euro was niet heel veel geld voor een dergelijke klok.
Verder nog wat gekeken voor bandjes, maar niet heel veel spannends tegengekomen. Wel een mooie Shell Cordovan gezien voor 30 euro, maar zou niet weten waar ik hem op moet zetten.

Heb wel 2 kleine aanwinsten gescoord. Eerst is dus de LED-watch van de inkoopactie van horlogeforum. Voor het geld echt een grappig ding. Je kunt zelfs de intensiteit van de LEDjes instellen. Heb hem nu het minst fel staan, is ie in mijn ogen het scherpst.
Tweede aanwinst ben ik veel blijer mee, een Longines. Heeft geen militaire markings, maar doe wel erg militair aan (vaste lugs, lay-out wijzerplaat, stalen kast, geen chroom) Hij meet een bescheiden 32mm, maar hij misstaat me helemaal niet
Plaat heeft wat patina maar ik vind het wel mooi.
En voor een prijs die iets hoger ligt dan een gemiddelde Seiko 5 kon ik deze dus echt niet laten liggen.

Wat foto's

Het LED horloge. Kun je het verschil goed zien tussen de lichte intensiteit en de hoogste intensiteit.
Denk dat ik hem nog ga dragen ook!

Van gedempt naar fel

En de Longines. Sorry voor de slechte foto's, maar door het bolle plexiglas reflecteert alles. Die rare gloed ligt dus aan het licht en komt niet door de plaat.

zondag 28 januari 2007 @ 20:50:45 #255
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_45769832
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:35 schreef Adsum het volgende:

[..]

Niet als je hele dunnen polsen hebt. (zie foto pagina 2)

Want dan is het horloge waar ga je met die pols naar toe.
Everyone has secrets !
  zondag 28 januari 2007 @ 22:22:11 #256
110777 Adsum
Is present!
pi_45774233
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:09 schreef Maxxieh het volgende:

[..]

Mooie collectie hoor!
Dankje!
Ik had geen zin om de Omega op te winden, de rest liep nog
  maandag 29 januari 2007 @ 16:25:58 #257
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_45793630
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:41 schreef Jackal_Omega het volgende:

Die Pontiac die ik bedoelde Gerard was een andere als die jij hebt. Ben er 2 tegengekomen. Bredewold45 heeft er ook eentje gekocht.
M'n opa kwam leen tijdje terug ook aanzetten met een hele oude Pontiac die ie ergens in een la'tje had gevonden, zijn die wat waard? Geen idee oft quartz of mechanisch was, heb er niet zo heel goed naar gekeken
  maandag 29 januari 2007 @ 18:33:21 #258
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45797944
Pontiacs zijn niet superveel waard. Ligt vooral aan de staat van het horloge.
In dit geval ging het om een mechanische chrono (en die zijn meestal wat prijziger)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:54:07 #259
51286 w00h00
Digital man!
pi_45822186
Wat vinden jullie van het merk 'Vendoux'?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:02:19 #260
51286 w00h00
Digital man!
pi_45839542

Wat vinden jullie hiervan? Wat is de waarde?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2007 @ 22:14:19 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45839947
ik word echt ziek van die parkinson foto's tegenwoordig.
Hoe fucking moeilijk is het om een foto te maken die niet bewogen is?

Ik kan niet eens zien wat voor merk het is, maar gezien je eerdere vraag gok ik dat hij niet zo gek veel waard is.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:15:54 #262
51286 w00h00
Digital man!
pi_45840017
Niet mijn foto sorry Arnold.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2007 @ 22:17:25 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45840083
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:15 schreef w00h00 het volgende:
Niet mijn foto sorry Arnold.
Oe wat origineel... arnold.

Wat heeft dat met mijn verhaal te maken? Op die foto is geen flikker te zien, dus hoe moet in godsnaam emand bepalen wat dat 'ding' op die foto waard is?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:19:09 #264
51286 w00h00
Digital man!
pi_45840153
Moet je niet zon pauper avatar nemen knaap.

Mensen die kennis hebben van horloges, jij niet dus, kunnen aan de hand van het merk en type wel zeggen wat zo'n 'ding' (horloge dus) moet kosten.
pi_45840281

Collega van me had vandaag deze om van Danish Design.
Pastte wel bij 'm, erg 'B&O-achtig'. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2007 @ 22:23:34 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45840329
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:19 schreef w00h00 het volgende:
Moet je niet zon pauper avatar nemen knaap.

Mensen die kennis hebben van horloges, jij niet dus, kunnen aan de hand van het merk en type wel zeggen wat zo'n 'ding' (horloge dus) moet kosten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2007 @ 22:25:00 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45840382
Maar goed, misschien als je een duidelijke foto plaatst en boven het nivo uitstijgt dat mensen hetzelfde zijn als hun avatar (want in dat geval ben jij een soort van transsexueel geloof ik) wil ik als gediplomeerd uurwerkmaker best wel een gok doen naar de waarde.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:28:26 #268
51286 w00h00
Digital man!
pi_45840523
Ik zeg dat die foto niet van mij is.
Ik kan dit horloge kopen. en aangezien ik een leek ben op horloge gebied ben ik opzoek naar iemand die mij kan vertellen wat de gemiddelde prijs van dit horloge is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2007 @ 22:31:14 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45840646
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef w00h00 het volgende:
Ik zeg dat die foto niet van mij is.
Maakt dat de kwaliteit beter dan?
quote:
Ik kan dit horloge kopen. en aangezien ik een leek ben op horloge gebied ben ik opzoek naar iemand die mij kan vertellen wat de gemiddelde prijs van dit horloge is.
Nogmaals... ik kan op die foto niet eens het merk zien.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:40:32 #270
51286 w00h00
Digital man!
pi_45841057
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maakt dat de kwaliteit beter dan?
[..]

Nogmaals... ik kan op die foto niet eens het merk zien.
Als uurwerkmaker moet je verdomme op zo'n foto toch wel kunnen zien welk merk het is. En als je dat niet kan zien dan moet je toch wel aan de hand van mijn post daar boven met de vraag of een 'vendoux' iets is toch wel van het horloge kunnen aflezen dat het om een vendoux gaat.

Get a life loser.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2007 @ 23:11:32 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45842331
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:40 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Als uurwerkmaker moet je verdomme op zo'n foto toch wel kunnen zien welk merk het is.
Ik kan geen ruk op die foto zien man. Het is een zwarte wijzerplaat en een rode wijzer. Zo zijn er honderden modellen. Merk is niet te lezen.
quote:
En als je dat niet kan zien dan moet je toch wel aan de hand van mijn post daar boven met de vraag of een 'vendoux' iets is toch wel van het horloge kunnen aflezen dat het om een vendoux gaat.
Waar heb je dan onze hulp voor nodig Het enige wat duidelijk is is dat het blijkbaar om een vendoux gaat, hoewel mij al niet duidelijk was dat 2 afzonderlijke posts blijkbaar een connectie hebben.
Anyway, tik 'vendoux' in op google en ... tadaaaaaaa
quote:
Get a life loser.
Al dat betekent dat ik onduidelijke foto's moet gaan zoeken op internet ... nee bedankt
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:20:47 #272
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_45842628
heeft iemand foto's van de rado diamaster, en is deze ook voor heren te verkrijgen. wat is de prijs van dit klokje? graag een beetje duidelijke foto's van de heren versie.
OOЯ
pi_45847365
Beetje grumpy ben je wel Swets
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 januari 2007 @ 08:06:01 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45847427
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 07:57 schreef RoofingBurner het volgende:
Beetje grumpy ben je wel Swets
Ik heb de grootste lol hoor, maar ik wacht tot jij aan de hand van de foto precies kan vertellen wat voor horloge het is en wat hij kost
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:15:16 #275
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_45847500
Vendoux? Rotzooi! Doe als oor en neem een Rado!
  woensdag 31 januari 2007 @ 18:22:46 #276
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45857170
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:40 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Als uurwerkmaker moet je verdomme op zo'n foto toch wel kunnen zien welk merk het is. En als je dat niet kan zien dan moet je toch wel aan de hand van mijn post daar boven met de vraag of een 'vendoux' iets is toch wel van het horloge kunnen aflezen dat het om een vendoux gaat.

Get a life loser.
Het is inderdaad een kutfoto en kan er maar net uit opmaken dat het Vendoux is.
Is een merk waar je geld bijkrijgt ipv betalen.
pi_45899679
gisteren de film Equilibrium weer eens gezien. daarin heeft de hoofdpersoon een nogal apart horloge.
na wat zoeken kwam ik erachter dat deze van het merk Android uit de US is.

ter info, dat is dit horloge

na de collectie te hebben bekeken viel mijn oog op de Monte Carlo (Power Reserve 2)
http://www.android-usa.com/watch.php?sku=AD187BK

twijfel om deze aan te schaffen. en dan nog de keuze tussen wit of zwart
de prijs is $199,00

heeft iemand ervaring met dit merk of kent iemand het uberhaupt?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 00:59:36 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45905329
Waarom komt iedereen hier toch met dat soort vragen ?
Wat de een mooi vindt vindt de ander spuuglelijk.
Als je het zelf mooi vindt dan moet je het gewoon kopen.
Mijn reisverslagen
pi_45906494
Even inspiratie opdoen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 februari 2007 @ 08:03:02 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45907536
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:59 schreef SeLang het volgende:
Precies, nog afgezien van die parkinson foto's die er over het algemeen bij geplaatst worden
pi_45922588
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:59 schreef SeLang het volgende:
ik kom hier niet om te vragen of mensen hem mooi vinden.
mijn vraag is enkel of mensen ervaring hebben met het merk.
beetje achtergrondinfo is altijd handig.
pi_45929396
Lekker aan het kibbelen dames?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:29:00 #283
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_45945832
Vandaag opgehaald op het postkantoor (een tip: pakketjes zijn er zaterdag ook gewoon op het postkantoor. Hoef je niet tot maandag na enen te wachten)
Hier zijn wat slechte foto's, want het is moeilijk om te fotograferen.

Hij is echt mooier als dat ik had gedacht. Ziet er echt super uit en is echt groot!
Doorsnee is geen 38mm, maar 41mm incl kroon.
Ook mooie details zoals een naar beneden gebogen seconde- en minutenwijzer.
Wijzerplaat heeft een mooie patina, dus zeker geen redial. Ook de kast is echt perfect. Niet teveel weggepolijst dus alle hoeken zijn nog mooi.
De wristshot is echt heel slecht (krijg nooit een mooie wristshot omdat wanneer ik mn arm zo houd dit echt zeer doet.) Maar dan heb je iig een idee.

pi_45968647
@Swetsenegger, vraagje aan de horlogereparateur.. Ik heb een chinees automaatje die opeens gigantisch voor begint te lopen, zo'n 5 minuten per uur.. Aanschafwaarde van het horloge was 30 euri.. Pleurt maar weg en koop een goed horloge want enkel al iemand er naar laten kijken in Nederland met verstand van horloges kost al meer dan het klokkie waar is??
Dit is een Signature....
pi_45968834
Heb hem al een tijdje, zeer tevreden.

MFH211ZBA

Moderator zondag 4 februari 2007 @ 13:47:42 #286
18653 crew  D.
pi_45969374
ff een verhaaltje wat ik graag kwijt wil en waarvoor dit topic me wel geschikt leek

Ik heb bijna 5 jaar geleden een Camel Active horloge gekocht.
Nu brak vorig jaar de kroon af toen ik deze er uit probeerde te trekken.
De juwelier waar ik deze gekocht had kon omdat de garantie (al bijna 4 jaar)
verlopen was niets meer voor mij doen en reparatie zou ¤151 kosten.
Ik heb de fabrikant toen aangeschreven dat ik vond dat de schade niet
mijn schuld was maar dat het materiaal in gebreke was.
Zij vroegen mij het horloge naar een bij hen aangeloten juwelier te brengen.
Die zou het opsturen waarna zij er eens naar zouden kijken.
Omdat de plaatselijke juwelier mij vertelde geen zaken meer te doen met hen
mocht ik uiteindelijk het horloge rechtstreeks naar Camel sturen.
Afgelopen vrijdag ontving ik (na het 2 weken geleden opgestuurd te hebben)
mijn horloge weer terug, gerepareerd!

Dus, hulde voor de service
  zondag 4 februari 2007 @ 15:45:44 #287
110777 Adsum
Is present!
pi_45973497
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:26 schreef virl3 het volgende:
@Swetsenegger, vraagje aan de horlogereparateur.. Ik heb een chinees automaatje die opeens gigantisch voor begint te lopen, zo'n 5 minuten per uur.. Aanschafwaarde van het horloge was 30 euri.. Pleurt maar weg en koop een goed horloge want enkel al iemand er naar laten kijken in Nederland met verstand van horloges kost al meer dan het klokkie waar is??
En je vraag is...?
pi_45974060
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:45 schreef Adsum het volgende:

[..]

En je vraag is...?
M'n vraag is eigenlijk is mijn horloge total loss omdat reparatie waarschijnlijk meer gaat kosten dan de aanschafwaarde? Mischien goeie raad om 'm weer in het gareel te krijgen? Iets van klop 3 keer op de rechterkant en een tikje van onderen..
Dit is een Signature....
  Moderator zondag 4 februari 2007 @ 16:10:51 #289
18653 crew  D.
pi_45974244
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:04 schreef virl3 het volgende:

[..]

M'n vraag is eigenlijk is mijn horloge total loss omdat reparatie waarschijnlijk meer gaat kosten dan de aanschafwaarde? Mischien goeie raad om 'm weer in het gareel te krijgen? Iets van klop 3 keer op de rechterkant en een tikje van onderen..
Hou het maar op een total loss, reparatiekosten zijn al snel boven de ¤30
  zondag 4 februari 2007 @ 16:25:24 #290
110777 Adsum
Is present!
pi_45974740
Ik denk dat de gemiddelde juwelier al snel op 30 euro zit voor afregelen.
Ik wil het voor een tientje ook wel doen hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 februari 2007 @ 17:11:34 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45976556
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:26 schreef virl3 het volgende:
Mjah waarschijnlijk wel. Misschien dat iemand voor 15 euro alleen het echapement wil spoelen, maar als die smerig is, is de rest van het uurwerk ook smerig.
pi_45996211
Iemand enig idee waar je grotere aantallen merkhloges kan opkopen? Denk aan Seiko Swatch etc.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 februari 2007 @ 08:07:25 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45998439
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:55 schreef Elwood1802 het volgende:
Iemand enig idee waar je grotere aantallen merkhloges kan opkopen? Denk aan Seiko Swatch etc.
De importeur....
pi_46013043
Toevallig ook een adres?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 februari 2007 @ 18:29:14 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46014656
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:32 schreef Elwood1802 het volgende:
Toevallig ook een adres?
www.seiko.nl?

En ik heb even de moeite genomen om een minuut te googlen: http://www.bkwatch.nl/horl_merken_nederland/horl_merk_ned.a.html
pi_46015775
Hmm weinig kans na al het lezen om een mooi handeltje te beginnen helaas
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:53:56 #297
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_46119270

net gekocht
OOЯ
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:16:12 #298
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_46130032
Nieuw bandje aan een oud (jaar of 8) horloge:

pi_46144720
onstsiert het horloge.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:01:25 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46144830
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:05 schreef Shadpro het volgende:

[..]

Fossil heeft ook horloges die daar iets van weg hebben. Ik wil dan ook een Fossil. Mooie leren band (evt met bloemmotief ).
Niet meer actief op Fok!
pi_46144896
Er zitten hier wel een paar horloge kenners, aan jullie de volgende vraag.
Ik wil een panerai 0171 (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170079096737&ssPageName=ADME:B:EF:DE:11) Zijn er mogelijkheden om echtheid te controleren? Waar moet ik nog meer op letten ? alvast bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')