Toe maarquote:
http://cgi.ebay.de/Heuer-(...)tem#ebayphotohostingquote:Op maandag 15 januari 2007 18:50 schreef Jackal_Omega het volgende:
Best een mooi ding die Carrera
Gouden kast.......quote:Op maandag 15 januari 2007 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
http://cgi.ebay.de/Heuer-(...)tem#ebayphotohosting
ff sparen, maar dan heb je ook wat.![]()
Die zijn toch duurder? zo rond de 599,-?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:04 schreef Maxxieh het volgende:
Zo'n Seiko Premier Kinetic Perpetual is te koop voor ongeveer 350 euro, het betreft dit horloge:
[afbeelding]
Ik zou hem dan wel graag met leren band willen, maar is dit horloge z'n geld waard?
350 euro op eBay. (incl. verzending)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die zijn toch duurder? zo rond de 599,-?
Mooi horloge. Seiko is een zeer innovatief merk en maakt technisch mooie horloges. Daarnaast maken ze hele goede kasten.
Hou je rekening met eventueel invoerkosten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:17 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
350 euro op eBay. (incl. verzending)
En met eventueel een doos met pakjes appelsapquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:11 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Hou je rekening met eventueel invoerkosten.
19% BTW en invoerheffing.
mja was ook wel stom ook van die gastquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En met eventueel een doos met pakjes appelsap
Dat vind ik al verdacht.. er zit namelijk bij zoveel feedback altijd wel 1 sjacherijn tussen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:03 schreef Maxxieh het volgende:
Naja hij heeft al meer dan 1000 horloges verkocht en 1000 goede feedbacks..
misschien gaf het klokje de siesta niet aan.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:33 schreef Maxxieh het volgende:
Naja hij heeft 6 negatieve feedbacks ofzo, maar wat die inhouden weet ik niet precies. Want de negatieve comments staan er in het spaans(dacht ik).
Die Master Chrono blijft schitterend.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:18 schreef Adsum het volgende:
Foto'tje van afgelopen zondag:
[afbeelding]
De collectie.
Eigenlijk is zo'n springdrive gewoon een quartz horloge, maar dan met een ander aandrijfmechanismequote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Eigenlijk wil nog een springdrive.... Maar ik heb even geen 3500,- over voor een Seiko
Bij lange na nietquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eigenlijk is zo'n springdrive gewoon een quartz horloge, maar dan met een ander aandrijfmechanisme
Echt wel.quote:
Dus geen quartz horloge, want die hebben per definitie een stappenmotor.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Echt wel.
De tijdreferentie is gewoon een quartzkristal en daarmee is het dus een quartzklok
Maar ze hebben het wel op een zeer onconventionele manier geimplementeerd. Het werkt met een feedback loop en electromagneetjes die een tegenkracht opwekken in het mechanisme en op die manier de grotendeels mechanische klok quartz precisie geven. Dus eigenlijk een mechanisch uurwerk dat met electronica nauwkeurig wordt gemaakt. Wel origineel bedacht, maar strikt gesproken een quartzklok, zij het met een zeer onconventionele- en grotendeels mechanische aandrijving
Nee dat hoeft niet. Quartz slaat op de tijdreferentie (de resonantie van een quartz kristal). Je kunt ook een quartzklok maken met bijvoorbeeld een synchroonmotor of iets anders (is alleen lastiger en duurder).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus geen quartz horloge, want die hebben per definitie een stappenmotor.
Ja, je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt hoorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet. Quartz slaat op de tijdreferentie (de resonantie van een quartz kristal). Je kunt ook een quartzklok maken met bijvoorbeeld een synchroonmotor of iets anders (is alleen lastiger en duurder).
Evengoed kun je ook een electronische klok maken met een stappenmotor terwijl het geen quartz klok is maar een andere tijdreferentie (bijvoorbeeld een LC-oscillator of een astabiele multivibrator (flipflop) ).
Zoals gezegd slaat quartz niet op de aandrijving maar op het tijdsbepalende mechanisme. Je kunt prima een quartzklok maken zonder stappenmotor of zelfs met een mechanische aandrijving. In het geval van een Springdrive wordt de nauwkeurigheid gewoon bepaald door precies dezelfde quartz kristaloscillator als bij 'gewone' quartzhorloges.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt hoor
Een quartz horloge is OF digitaal OF heeft een stappenmotor. De spring drive is niet 'gewoon een kwarts horloge' de gehele aandrijving is omgedraaid, de aandrijving is mechanisch inplaats van elektronisch en de tijdregeling werkt dmv afremming ipv aandrijving.
Nee, een balans is wel fundamenteel heel anders dan een slinger. Een balans is een massa-veersysteem terwijl bij een slinger de resonantie puur bepaald wordt door de zwaartekracht en de lengte van de (effectieve) slinger. De massa (of traagheidsmoment) komt bij een slinger helemaal niet in de vergelijking voor en er is ook geen veer die een rol speelt als frequentie bepalend element.quote:Als je zo als jij redeneert kan je ook zeggen dat de balans eigenlijk gewoon een verbetering was van de slinger.
Afvalchineesquote:Op zaterdag 20 januari 2007 03:14 schreef Ontopic het volgende:
De mening van een chinees telt niet.
Ja joh, dat weet ik allemaal wel, maar de srping drive is geen quartz horloge. Punt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoals gezegd slaat quartz niet op de aandrijving maar op het tijdsbepalende mechanisme. Je kunt prima een quartzklok maken zonder stappenmotor of zelfs met een mechanische aandrijving. In het geval van een Springdrive wordt de nauwkeurigheid gewoon bepaald door precies dezelfde quartz kristaloscillator als bij 'gewone' quartzhorloges.
Het verschil is alleen de manier waarop je het het mechanisme synchroon laat lopen aan het quartzkristal. Bij een conventionele quartzklok heb je een feedforward regeling; je geeft gewoon pulsjes aan de stappenmotor, er is geen feedback. Bij de Springdrive gebruik je een feedback loop waarbij je het mechanisme afremt om het synchroon te houden. Leuk verzonnen. Het is wel nog steeds een quartz klok.
[..]
Nee, een balans is wel fundamenteel heel anders dan een slinger. Een balans is een massa-veersysteem terwijl bij een slinger de resonantie puur bepaald wordt door de zwaartekracht en de lengte van de (effectieve) slinger. De massa (of traagheidsmoment) komt bij een slinger helemaal niet in de vergelijking voor en er is ook geen veer die een rol speelt als frequentie bepalend element.
Wat een goede argumenten voer je toch weer aan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja joh, dat weet ik allemaal wel, maar de srping drive is geen quartz horloge. Punt.
Nee hoor, ga maar aan een liefhebber van uurwerk techniek uitleggen dat het 'gewoon' een quartz horloge is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een goede argumenten voer je toch weer aan.
Ik beschouw de discussie dan maar als gewonnen
Nou, ik heb denk ik wel duidelijk aangegeven dat ook ik vind dat het geen conventioneel ontwerp is. Ik kan ook goed begrijpen dat een horlogeliefhebber het een bijzonder klokje vindt. Maar dat neemt niet weg dat het wel nog steeds een quartz horloge is, ook al heeft het een onconventionele aandrijving.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, ga maar aan een liefhebber van uurwerk techniek uitleggen dat het 'gewoon' een quartz horloge is.
Dat is net zoiets als tegen een porsche eigenaar vertellen dat het 'gewoon' een auto is. Denk je dat je dan serieus wordt genomen?
Ja en een porsche kan je ook gewoon boodschappen mee doen. Daarom is het nog geen boodschappen autootjequote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou, ik heb denk ik wel duidelijk aangegeven dat ook ik vind dat het geen conventioneel ontwerp is. Ik kan ook goed begrijpen dat een horlogeliefhebber het een bijzonder klokje vindt. Maar dat neemt niet weg dat het wel nog steeds een quartz horloge is, ook al heeft het een onconventionele aandrijving.
Absoluut. Blancpain heeft niet voor niets jaren lang de slogan 'There never has been a Quartz Blancpain and there never will be' gehad.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:44 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat jouw probleem met mijn opmerking meer is dat je er een waardeoordeel in ziet in plaats van technische omschrijving van wat het feitelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |