quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:12 schreef Adsum het volgende:
Hier mijn nieuwe aanwinst, vandaag binnegekomen.
Eberhard & Co. Traversetolo:
Bij de rest van de collectie:
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:36 schreef Sehnsucht het volgende:
ik heb ook een nieuw horloge aangeschaft. het is het officiele horloge van de rally van finland nog niet zo lang geleden. heb ik op vakantie in Helsinki gekocht;
quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:50 schreef Adsum het volgende:
Vanmiddag gekocht, de Longines Master Chrono:
Bij de collectie:
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:10 schreef ReVeL het volgende:
Mijn verse Omega Seamaster Professional Chronometer 2531.80 (James Bond watch)
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:42 schreef Vince22 het volgende:
Nou ik heb em hoor! En ik ben er helemaal blij mee
quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Normaal gesproken regelt ETA inderdaad. Als ETA het uurwerk niet als gecertificeerde chronometer levert, heeft het weinig zin als klant om het zelfde uurwerk ongemodificeerd te gaan regelen. De kans is namelijk groot dat de marges (met name temperatuur verschillen door de gebruikte materialaen en constructie) ervoor zorgen dat het uurwerk de certificering nooit haalt.
De enige reden als kalnt om zelf de cerftificering te doen is wanneer je een 'standaard' eta uurwerk modificeerd en vervolgens het gemodificeerde uurwerk laat certificeren.
Voorlopig ben ik zelf nog steeds erg blij met mijn Christiaan van der Klaauw
quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:18 schreef Jackal_Omega het volgende:
Na bijna 3 maanden gewacht te hebben is ie dan eindelijk binnen.
Mijn U1!!!!
De eerste indruk is echt overweldigend. Wat een solide klok. Alles is gebouwd als een tank. Van de kroon tot aan de sluiting.
Ik heb nog nooit zo een kwalitatief goede sluiting gezien. Enig klein nadeel is dat alleen de band kleiner te maken is en dat de sluiting geen verstelling heeft. (zoals veel sluitingen drie gaatjes hebben aan de zijkant)
Wel een grote klok, maar draagt niet extreem groot aan de pols.
Deze klok geeft mij meer een wow gevoel dan welke andere klok die ik heb.
Niks ten nadele van de 756 want die is ook prachtig, maar deze is nog tien keer mooier.
De bezel klikt perfect en heeft in tegenstelling tot andere U1 eigenaren geen enkele speling.
Ook het glas is prachtig mooi, het lijkt door de dubbele ontspiegeling zelfs of er geen glas inzit.
Zoals je kunt zien moest er heel wat van de band worden afgesneden. Er kunnen nog 2 schakeltjes af maar dan is het ook schluss. Wel eng om het te snijden.
Bij de eerste sneed ik namelijk net wat te ver erin waardoor het gat waar de pushpen in moet een stuk open kwam te liggen.
Gelukkig moesten er nog meer uit.
Hier dan de foto's. Met daglicht zal ik eens een keer mooiere maken.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:02 schreef Jumparound het volgende:
dankzei dit topic gekocht!
Dank voor het posten van het plaatje
Als het goed is moeten ze het nu wel doen.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:22 schreef Ottaav het volgende:
De Zeno en Tissot links werken niet in de OP werken niet.
Op zich niet slecht, maar ook niet wereldschokkend. Ik weet niet welk model je in gedachte hebt, maar voor het geld wat sommige Zeno's kosten (lees de duurdere) zou ik liever iets anders kopen.quote:Op maandag 18 december 2006 18:48 schreef Maxxieh het volgende:
Weet iemand de kwaliteit van die Zeno horloges?
Er zitten namelijk wel wat leuke modelletjes tussen.
quote:Op maandag 18 december 2006 21:20 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Op zich niet slecht, maar ook niet wereldschokkend. Ik weet niet welk model je in gedachte hebt, maar voor het geld wat sommige Zeno's kosten (lees de duurdere) zou ik liever iets anders kopen.
Die goedkoper (rond de 100 euro zijn voor het geld heel leuk)
Die van het plaatje kost iig geen 400 euro.quote:Op maandag 18 december 2006 22:11 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind zo'n horloge altijd wel mooi (beetje een breitling model?). Ik hou namelijk wel van een grote klok, het mag van mij opvallen. Weet jij misschien nog wat modelletjes of merken die zulke horloges hebben (diameters boven de 40mm)? Mijn budget ligt rond de 400 euro.
Die van het plaatje kost dus $1,490.00 zag ik.. Iets te veel dus.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:38 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Die van het plaatje kost iig geen 400 euro.
Kijk eens naar een leuke Seiko duiker. En dan niet zon europese maar een japans model.
www.monsterwatches.nl verkoopt ze. Vooral de Samurai is echt een topklok voor dat geld.
Kijk ook eens naar Glycine. Hebben ook prijzen rond die koers (wel via internet)
www.collectorstime.com is een goede (zit wel in het buitenland dus kans op invoerkosten) of www.sayin-watches.com
Quartz voor een hoog budget... dan kiezen mensen vaak liever voor een mechanisch horloge.quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:09 schreef laidback het volgende:
waarom staat Rado niet in het openingstopic?
Allebei van de Swatch-group.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:33 schreef Ottaav het volgende:
Die tissot vind ik ook mooi. De Certina DS Podium lijkt er ook redelijk op. Ik kan alleen niet kiezen. Daarom vroeg ik me hierboven ook af, of er nog een verschil in kwaliteit zit tussen Tissot en Certina?
Is er ook een automaat te koop die qua uiterlijk redelijk overeenkomt en in dezelfde prijsklasse zit?quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:40 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Allebei van de Swatch-group.
Qua kwaliteit zal het elkaar niet echt ontlopen.
Erg erg erg mooi horloge. Wat kost dit en waar haal je zoiets? De meeste juweliers die ik voorbij loop hebben niet meer dan wat Seiko en Casio's in de etalage liggen. (Of de gebruikelijke glimmende, goedkoop lijkende, lelijke, tot in abnormale proporties opgeblazen, kasten) Om nog maar te zwijgen van de diesels, fossils en de camels.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:01 schreef Adsum het volgende:
Laco Flieger DZVL ltd. 08/15:
Polijsten lukt zeer moeizaam, en niet iedereen kan het.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:41 schreef Cm5 het volgende:
Ik heb een festina horgloge met mineraal glas, maar nu zitten er een aantal krassen op. Wat kleinere en 1 wat forsere. Is dit te repareren ofzo? ik dacht zelf dat het mischien te polijsten is?
Is misschien wel wat aan te doen, maar de kosten van de horlogemaker zullen meer zijn dan de waarde.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:04 schreef Fixers het volgende:
Een vraagske voor de uurwerk kenners: ik heb zelf een mechanisch zakhorloge. En bij het opwinden vanmorgen zag ik dat de sconde wijzer vast is te komen zitten. Ik heb het klokje niet laten vallen of gestoten. Als je een beetje schud dan begint het radartje achterin wel heen-en-weer te draaien, en een tiktak geluidje te maken, een paar secondenlang om weer te stoppen. Maar de secondewijzer zelf zit vast op de 39 seconden en wiebelt nauwelijks zichtbaar een beetje heen en weer.
Is er nog wat aan te doen? (het is een goedkoop klokje uit hong kong)
Kijk hier maar eensquote:Op woensdag 20 december 2006 09:47 schreef Japin het volgende:
[..]
Erg erg erg mooi horloge. Wat kost dit en waar haal je zoiets? De meeste juweliers die ik voorbij loop hebben niet meer dan wat Seiko en Casio's in de etalage liggen. (Of de gebruikelijke glimmende, goedkoop lijkende, lelijke, tot in abnormale proporties opgeblazen, kasten) Om nog maar te zwijgen van de diesels, fossils en de camels.
Een automatische chronograaf is een stuk duurder. Beginnen rond de 700 euro, en lopen heeel ver op......quote:Op woensdag 20 december 2006 00:00 schreef Ottaav het volgende:
[..]
Is er ook een automaat te koop die qua uiterlijk redelijk overeenkomt en in dezelfde prijsklasse zit?
Prachtig horloge trouwens, die Omega Speedmaster van Adsum.
Zelfde geldt voor het horloge van BassieVL
Inclusief verzendkosten wassie 18 euro. Dus dan is het goedkoper een nieuw te kopen. Ik zag ze laatst ook op de markt. 'k moet maar eens snel aan een echt mooi zakhorloge, antiek dus, sinds ik zak horloges ben gaan dragen vind ik polsklokken alleen maar irritant en lastig.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:05 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Is misschien wel wat aan te doen, maar de kosten van de horlogemaker zullen meer zijn dan de waarde.
Of hij moet emotionele waarde hebben. Kan zijn dat ie gewoon een keer geserviced moet worden waarbij de olie wordt vervangen.
Van deze zijn er dus maar 15 gemaakt wereldwijd, al is voor ¤ 749,- wel een vergelijkbaar model te koop van Laco.quote:Op woensdag 20 december 2006 09:47 schreef Japin het volgende:
[..]
Erg erg erg mooi horloge. Wat kost dit en waar haal je zoiets? De meeste juweliers die ik voorbij loop hebben niet meer dan wat Seiko en Casio's in de etalage liggen. (Of de gebruikelijke glimmende, goedkoop lijkende, lelijke, tot in abnormale proporties opgeblazen, kasten) Om nog maar te zwijgen van de diesels, fossils en de camels.
Die heb ik hier ook liggen, mooi groot klokje..quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:58 schreef Stewie_G het volgende:
[afbeelding]
Bandje is donkerbruin tho, bijna zwart.
Zeker ken ik Meistersinger.quote:Op zondag 24 december 2006 16:59 schreef Robzilla het volgende:
Kent iemand het merk Meistersinger? Ik heb een horloge geprobeerd en vond 'em erg mooi..
http://www.meistersinger.net
Ik heb gekeken naar de Scrypto Unitas, vond ´em erg mooi..quote:Op maandag 25 december 2006 00:14 schreef Adsum het volgende:
[..]
Zeker ken ik Meistersinger.
Vind de 1Z een leuke klok, maar voor het geld mag de afwerking van de wijzer en het uurwerk wel wat mooier zijn...
850quote:Op maandag 25 december 2006 13:55 schreef Adsum het volgende:
Die zit geloof ik op een 900 euro, vind ik erg veel geld voor zo´n horloge.
Koop ik liever een gebruikte Omega o.i.d. voor!
Wat is z'n budget?quote:Op dinsdag 26 december 2006 01:03 schreef Aenarion het volgende:
Ok, beetje belachelijk verzoek, maar ik doe het toch maar.
Mijn vader heeft momenteel een citizen, een hele oude, maar hij doet t nog. Nu zijn zijn ogen zo slecht geworden dat hij de datum erop niet meer kan lezen. Aangezien hij nergens anders de datum vandaan haalt (loopt niet met een telefoon rond oid, hij is een beetje ouderwets) moet hij een nieuw horloge, maar dan met grotere lettertjes op de datumwijzer. (ik geloof dat ie bv. iets van SAT 12 aangeeft) Hij draagt atijd een pak, dus het moet daarbij passen, en het mag een niet te grote kast hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |