Inderdaad Comfortably Numb!quote:Op maandag 11 december 2006 19:48 schreef Zw0rld het volgende:
Dat vind ik nou jammer, als er een mooie solo is zit er ook een einde aan.
Bij voorbeeld Comfortably Numb van Pink Floyd, die is tocj veels te kort.
Hij mag van mij wel 30 minuten zo doorgaan.![]()
![]()
![]()
Dat heb ik ook met album Afterburner van ZZ Top.
Sharp dressed man mag ook wel 45 minuten duren.
Stages ook.
En dat prachtige Rough Boy.![]()
![]()
Zijn er ook andere gitaarliefhebbers die er zo over denken
Ik zou Gary Moore toch eerder blues-rock willen noemen. Maar het is wel erg tof. En Still got the blues mag sowieso nog langer duren, het is een erg tof nummer.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:11 schreef Zw0rld het volgende:
En hoe kon ik het vergeten![]()
Gary Moore die speelt teminste echte r&b, niet die shit wat er tegenwoordig voor door gaat.
Wat haat ik dat.![]()
![]()
Still got the blues, wat gaat Gary hier heerlijk te keer.![]()
![]()
![]()
Heuquote:Op maandag 18 december 2006 20:14 schreef Blivox het volgende:
Waarschuwing: In dit topic bevinden zich muziekverkrachters.
quote:Op maandag 18 december 2006 20:07 schreef SevenWonders het volgende:
Frozen Love van Buckingham Nicks
Go your own way - Fleetwood Mac (zelfde gitarist als hierboven)
Telegraph Road - Dire Straits
Hotel C. - Eagles
Zeker weten. Sultans of Swing op de Alchemy cd is echt een meesterwerk. Gaafste solo die ik ooit heb gehoord.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:20 schreef Meike26 het volgende:
Sultans of Swing (Alchemy Live) mag voor mij zeker wel nog een minuut of 5 a 10 doorpingelen.
Nu ben ik sowieso al opgegroeid, doodgegooid en weer opgestaan met Dire Straits, dus ik kan alles van hen, en ook sommige nummers van Mark Knopfler (Wag the Dog en What it is ) zeker wel warderen. Maar ze moeten ook niet te lang duren. Bij het concert van Mark Knopfler in 2001 (Sailing tour) speelde ze een uniek outro van The Walk of life + een erg gaaf intro van Money for Nothing.
Aan entertainment was er wel wat tekort![]()
Alhoewel de vocalen hier en daar wat over the top zijn, vind ik Buckingham's solo op Come van het laatste FM-album erg erg sterk. Ik ben pas echt naar zijn werk gaan luisteren toen ik in een interview Jerry Cantrell (toenmalig gitarist van Alice in Chains) hem als zijn favoriete gitarist zag noemen en ik heel nieuwsgierig was wat Jerry precies als inspiratie eruit had opgedaanquote:Op maandag 18 december 2006 20:07 schreef SevenWonders het volgende:
Frozen Love van Buckingham Nicks
Go your own way - Fleetwood Mac (zelfde gitarist als hierboven)
Vanaf 02:01 een harige gitaarquote:Op dinsdag 26 december 2006 20:14 schreef Foo_niks het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=CNfknoXOVbs
en dan vooral vanaf 02.01
Komt daar ooit een eind aan dan?quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:06 schreef Wouter.1984 het volgende:
Lynyrd skynyrd- Freebird
Hij speelt red house zo ontzettend goedquote:Op vrijdag 15 december 2006 20:11 schreef Zw0rld het volgende:
En hoe kon ik het vergeten![]()
Gary Moore die speelt teminste echte r&b, niet die shit wat er tegenwoordig voor door gaat.
Wat haat ik dat.![]()
![]()
Still got the blues, wat gaat Gary hier heerlijk te keer.![]()
![]()
![]()
Zit te kijken en geniet.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:16 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Hij speelt red house zo ontzettend goed
check>> http://www.youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0
I second thatquote:Op dinsdag 26 december 2006 20:06 schreef Wouter.1984 het volgende:
Lynyrd skynyrd- Freebird
True, ik meen ook dat de vioolsolo in The Siren een keer live is gedaan op gitaar, die was ook zeer vet!quote:Op woensdag 27 december 2006 19:16 schreef RealZeus het volgende:
De gitaarsolo uit Wishmaster van Nightwish![]()
Snap ik nietquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef Agrafes het volgende:
De schoonheid van een gitaarsolo heb ik nooit kunnen snappen, Comfortably Numb is een van mijn favoriete platen ooit maar die gitaarsolo vind ik echt het minpunt aan dat nummer, die solo kan me gestolen worden, er mocht wel een coupletje bij![]()
Waanzinnig iddquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:20 schreef Zw0rld het volgende:
Pink Floyd @ live 8![]()
![]()
![]()
Waarom maken ze zulke mooie muziek niet meer![]()
![]()
![]()
![]()
Allemaal bagger tegenwoordig.
http://www.youtube.com/watch?v=t0VKIuJeHaE
Helemaal eensch, geldt ook voor Tunnel of love van diezelfde elpee.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:20 schreef Meike26 het volgende:
Sultans of Swing (Alchemy Live) mag voor mij zeker wel nog een minuut of 5 a 10 doorpingelen.
Daar had ik vroeger ook last van, ik vond als jochie Child in time een geweldig nummer (nog altijd trouwens) maar vond de solo in 't midden 't nummer verkrachten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef Agrafes het volgende:
De schoonheid van een gitaarsolo heb ik nooit kunnen snappen, Comfortably Numb is een van mijn favoriete platen ooit maar die gitaarsolo vind ik echt het minpunt aan dat nummer, die solo kan me gestolen worden, er mocht wel een coupletje bij![]()
Precies, een echte gitaarsolo is een bluessoloquote:
Vet. Ik kende hem alleen van hele cleane solo's maar van dit soort gejaagde werk had ik nog niet gehoord. Hij gaat echt richting Hendrix hier (of andersom, ik weet niet of dit eerder was).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Precies, een echte gitaarsolo is een bluessolo
Buddy Guy - Hoochie Coochie Man
http://www.youtube.com/watch?v=s1Yb3Be60P8
Andersom, Hendrix was een grote Guyfan en je hoort soms vrij duidelijk dat Hendrix inspiratie uit Guys gitaarspel putte. Buddy Guy begon met harde blues te spelen begin jaren 60, maar dat sloeg niet aan terwijl een aantal jaar later Hendrix, Cream, The Yardbirds e.d. wél succes hadden met Guys harde en rauwe manier van blues spelen. Guy begon ook met spelen met z'n tanden en met z'n gitaar achter z'n hoofd of rug. Veel mensen dachten dat hij dat soort kunstjes van Hendrix had gejat maar dat is dus andersom.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:48 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Vet. Ik kende hem alleen van hele cleane solo's maar van dit soort gejaagde werk had ik nog niet gehoord. Hij gaat echt richting Hendrix hier (of andersom, ik weet niet of dit eerder was).
Guy heeft ook wel veel rustige blues gemaakt. Check het nummer 'Baby Please Don't Me' van Guy eens, dat is het zwaarste blues nummer dat ik ken, das zo vetquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:48 schreef wallofdolls het volgende:
Ok, naja ik dacht altijd dat t n wat rustigere bluesman was.
http://www.youtube.com/watch?v=BqmS72_PHko&mode=related&search=
die mag ook eeuwig duren. Iemand die de techniek voor de verandering wel eens op de goede manier gebruikt.
Zonet geluisterd en het klinkt echt absurd goedquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:20 schreef Meike26 het volgende:
Man, die solo verbleekt bij die van Readymade (Oh clean it up Johnny).quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:49 schreef Put4 het volgende:
Turn it again van RHCP !
Voor mij is de schoonheid van een solo het verhaal dat die verteld. Er moet echt een mooi thema inzitten etc. Ik hou niet van zomaar wat snel gepiel enzoquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef Agrafes het volgende:
Wasted Yearsquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
*vult willekeurig Iron Maiden nummer in*
Wie waren dat ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:22 schreef hooibaal het volgende:
Gisteren een band gezien die een nummer speelt dat je eigenlijk niet mag coveren... maar ze deden het dus wel... en ze deden het zo briljant dat ik er nu nog kippenvel van krijg.
Child in Time...
Stoneflyquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:30 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Wie waren dat ?
Moet je toch hoog en zuiver zijn.
Wat jij zegt!quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:14 schreef Sequencial het volgende:
RHCP - Stadium Arcadium (echt veeeeeeeeel te kort)
Ik vind het vreselijk.quote:Op vrijdag 29 december 2006 08:10 schreef AntiChrist het volgende:
G3 - Little wing (malmsteen, satriani, vai)
http://www.youtube.com/watch?v=GNMItx_akpo
ook niet verkeerd
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:31 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk.Verder ben ik het wel eens met degene die hier eerder sultans of swing op die alchemy plaat noemde.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:20 schreef Zw0rld het volgende:
Pink Floyd @ live 8![]()
![]()
![]()
Waarom maken ze zulke mooie muziek niet meer![]()
![]()
![]()
![]()
Allemaal bagger tegenwoordig.
http://www.youtube.com/watch?v=t0VKIuJeHaE
Jeff!!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:09 schreef Frollo het volgende:
Alles van Jeff Healey, de sympathieke blinde bluesrockert uit Canada.
In elk nummer van hem zitten eigenlijk wel een of meer solo's, dat hoort nu eenmaal bij het genre, maar Blue Jean Blues wil ik in het bijzonder noemen.
Ik meen dat dat geen echte gitaar was, maar een Lap Steel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:22 schreef horned_reaper het volgende:
het einde van High Hopes van Pink Floyd zou echt NOOOIT mogen ophouden![]()
Ja, kloptquote:Op zondag 26 augustus 2007 00:09 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ik meen dat dat geen echte gitaar was, maar een Lap Steel.
Goed te zien op de Pulse DVD.quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:09 schreef highway101 het volgende:
[..]
het is wel een echte gitaarquote:Op zondag 26 augustus 2007 00:09 schreef highway101 het volgende:
[..]
ik vraag me af welk optreden ik dan heb gezienquote:
Pink Floyd ten tijde van Pulse is ook wel afgezakt tot het 'Dire Straits na David Knopfler' niveauquote:Op zondag 26 augustus 2007 03:56 schreef horned_reaper het volgende:
ik snap niet dat iedereen sultans of swing zo geniaal vind :S
als ik een solo van Pink Floyd luister dan valt Dire Straits echt in het niets daarbij![]()
La Villa Strangiato van Rush heeft trouwens ook een GENIALE solo![]()
Nee hoor, ben het nu aan t kijkenquote:Op zondag 26 augustus 2007 03:50 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
het is wel een echte gitaaren een heel mooi slide stukje ook nog, hij legt zijn gitaar gewoon plat neer en slide er dan op.
maar het is wel echt een gitaar![]()
een vuistregel stelt dat hoe commercieler de zender en hoe groter diens bek over hun "keigoeie muziek", hoe korter de solo's van Slash durenquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:57 schreef AgeEll het volgende:
slash in sweet child o mine, word altijd al op de radio ingekort wat erg irritant is.
verder het middenstuk in one van metallica
Het enige goede antwoord.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:49 schreef starla het volgende:
Neil Young - Cowgirl in the sand
Precies. Kwestie van smaak.quote:
Comfortably Numb bevat duidelijk een zeer goede solo, maar in die versie vind ik m niet zo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:29 schreef Dos37 het volgende:
Snowy White en Rick DiFonzo
deze is alleen de solo
Dan toch echt child 'o minequote:
Die is uiteraard fantastisch, daarnaast heb ik er ook nog eentje van Pearl Jam op mn lijstje staan en een paar van de Red Hot Chili Peppers - lees John Frusciante.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:50 schreef Arcee het volgende:
Met name het stuk van 2:01 tot 2:15.Geniaal.
Jimi is natuurlijk sowieso de gitaar-fucking-master.
Dat dus. De solo uit live versies van How Many More Times blijft prachtig, vooral hier:quote:
quote:
Allemachtig wat een solo, zo kort alleenquote:Op maandag 8 september 2008 20:17 schreef dvr het volgende:
Vaderlandse geschiedenis: Hocus Pocus van Focus. De solo zit op 3:35, maar de rechtgeaarde Nederlandse muziekliefhebber beluistert gloeiend van trots het hele nummer. Het is niet eens mijn stijl, maar met name wat drummer Pierre vd Linden en gitarist Jan Akkerman hier al in 1972 voortbrachten blijft me verbazen.
Fucking brilliantquote:Op maandag 8 september 2008 20:17 schreef dvr het volgende:
Vaderlandse geschiedenis: Hocus Pocus van Focus. De solo zit op 3:35, maar de rechtgeaarde Nederlandse muziekliefhebber beluistert gloeiend van trots het hele nummer. Het is niet eens mijn stijl, maar met name wat drummer Pierre vd Linden en gitarist Jan Akkerman hier al in 1972 voortbrachten blijft me verbazen.
lolquote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb een hekel aan gitaarsolo's... Maar ik hou best van stevige rock/metal/whatever.
quote:Op maandag 18 december 2006 20:14 schreef Blivox het volgende:
Waarschuwing: In dit topic bevinden zich muziekverkrachters.
Willie the Pimp, met Captain Beefheart. Op Bongo Fury staat "Muffin Man" dat vind ik ook wel een briljante solo.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:12 schreef SoSolid het volgende:
Frank Zappa op Willie the Pimp
Deze is ook goed van hem
Die mag er ook wel wezen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:46 schreef Trashcanman het volgende:
Deep Peace van Devin Towshend, jammer genoeg kan ik eigenlijk alleen maar een filmpje van de solo en niet van het hele nummer vinden:
Die wou ik ook plaatsen (paar van die hier genoemde Neil Young en Lynnerd Skynnerd dingen zijn ook OK)quote:
Dat was zo vet, ik stond bijna vooraan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:41 schreef Zw0rld het volgende:
Dit is genieten zo mooi!
[ ]
ZZ Top live HMH
I need you tonight.
Let op de solo met 1 hand!!!!
![]()
![]()
Ah gelukkig, ik ben niet de enigequote:Op donderdag 28 december 2006 11:20 schreef LedZep het volgende:
Sultans of Swing ook hier.. bij 't concert in Basel, als Knopfler met de saxofonist de snelheid opvoert![]()
De beste solo van dat album vind ik persoonlijk in Tornado of Souls zitten (onderstaande clip, 3:09-4:09)quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:01 schreef gunk77 het volgende:
Vooral de bijna 'arabisch' klinkende solo van Marty Friedman. Hij gebruikt soms noten die net nog niet vals klinken waardoor het een hele bijzondere sound krijgt.
Funkadelic altijd goedquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef Siniti het volgende:
Dat deze gitaarsolo van hetzelfde album als Maggot Brain is opmerkelijk.
Is zeker een topper!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:05 schreef HenryHill het volgende:
[..]
De beste solo van dat album vind ik persoonlijk in Tornado of Souls zitten (onderstaande clip, 3:09-4:09)
De 1e drie platen van Funkadelic zijn sowieso monumentaal. Wat daar allemaal aan ideeën, arrangementen en sound in zit, daar zou elke grote band een oeuvre van 20 jaar mee kunnen vullen. Het barst uit zijn voegen van de creativiteit.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef Siniti het volgende:
Dat deze gitaarsolo van hetzelfde album als Maggot Brain is opmerkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |