een vuistregel stelt dat hoe commercieler de zender en hoe groter diens bek over hun "keigoeie muziek", hoe korter de solo's van Slash durenquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:57 schreef AgeEll het volgende:
slash in sweet child o mine, word altijd al op de radio ingekort wat erg irritant is.
verder het middenstuk in one van metallica
Het enige goede antwoord.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:49 schreef starla het volgende:
Neil Young - Cowgirl in the sand
Precies. Kwestie van smaak.quote:
Comfortably Numb bevat duidelijk een zeer goede solo, maar in die versie vind ik m niet zo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:29 schreef Dos37 het volgende:
Snowy White en Rick DiFonzo
deze is alleen de solo
Dan toch echt child 'o minequote:
Die is uiteraard fantastisch, daarnaast heb ik er ook nog eentje van Pearl Jam op mn lijstje staan en een paar van de Red Hot Chili Peppers - lees John Frusciante.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:50 schreef Arcee het volgende:
Met name het stuk van 2:01 tot 2:15.Geniaal.
Jimi is natuurlijk sowieso de gitaar-fucking-master.
Dat dus. De solo uit live versies van How Many More Times blijft prachtig, vooral hier:quote:
quote:
Allemachtig wat een solo, zo kort alleenquote:Op maandag 8 september 2008 20:17 schreef dvr het volgende:
Vaderlandse geschiedenis: Hocus Pocus van Focus. De solo zit op 3:35, maar de rechtgeaarde Nederlandse muziekliefhebber beluistert gloeiend van trots het hele nummer. Het is niet eens mijn stijl, maar met name wat drummer Pierre vd Linden en gitarist Jan Akkerman hier al in 1972 voortbrachten blijft me verbazen.
Fucking brilliantquote:Op maandag 8 september 2008 20:17 schreef dvr het volgende:
Vaderlandse geschiedenis: Hocus Pocus van Focus. De solo zit op 3:35, maar de rechtgeaarde Nederlandse muziekliefhebber beluistert gloeiend van trots het hele nummer. Het is niet eens mijn stijl, maar met name wat drummer Pierre vd Linden en gitarist Jan Akkerman hier al in 1972 voortbrachten blijft me verbazen.
lolquote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb een hekel aan gitaarsolo's... Maar ik hou best van stevige rock/metal/whatever.
quote:Op maandag 18 december 2006 20:14 schreef Blivox het volgende:
Waarschuwing: In dit topic bevinden zich muziekverkrachters.
Willie the Pimp, met Captain Beefheart. Op Bongo Fury staat "Muffin Man" dat vind ik ook wel een briljante solo.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:12 schreef SoSolid het volgende:
Frank Zappa op Willie the Pimp
Deze is ook goed van hem
Die mag er ook wel wezen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:46 schreef Trashcanman het volgende:
Deep Peace van Devin Towshend, jammer genoeg kan ik eigenlijk alleen maar een filmpje van de solo en niet van het hele nummer vinden:
Die wou ik ook plaatsen (paar van die hier genoemde Neil Young en Lynnerd Skynnerd dingen zijn ook OK)quote:
Dat was zo vet, ik stond bijna vooraan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:41 schreef Zw0rld het volgende:
Dit is genieten zo mooi!
[ ]
ZZ Top live HMH
I need you tonight.
Let op de solo met 1 hand!!!!
![]()
![]()
Ah gelukkig, ik ben niet de enigequote:Op donderdag 28 december 2006 11:20 schreef LedZep het volgende:
Sultans of Swing ook hier.. bij 't concert in Basel, als Knopfler met de saxofonist de snelheid opvoert![]()
De beste solo van dat album vind ik persoonlijk in Tornado of Souls zitten (onderstaande clip, 3:09-4:09)quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:01 schreef gunk77 het volgende:
Vooral de bijna 'arabisch' klinkende solo van Marty Friedman. Hij gebruikt soms noten die net nog niet vals klinken waardoor het een hele bijzondere sound krijgt.
Funkadelic altijd goedquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef Siniti het volgende:
Dat deze gitaarsolo van hetzelfde album als Maggot Brain is opmerkelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |